Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o tehničkim uvjetima za sigurnost željezničkog prometa kojima moraju udovoljavati željezničke pruge

NN 32/1996 (26.4.1996.), Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o tehničkim uvjetima za sigurnost željezničkog prometa kojima moraju udovoljavati željezničke pruge

MINISTARSTVO POMORSTVA, PROMETA I VEZA

Na temelju članka 9. stavka 3. Zakona o sigurnosti u željezničkom prometu (»Narodne novine«, broj 77/92 i 26/93), ministar pomorstva, prometa i veza donosi

PRAVILNIK

O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O TEHNIČKIM UVJETIMA ZA SIGURNOST ŽELJEZNIČKOG PROMETA KOJIMA MORAJU UDOVOLJAVATI ŽELJEZNIČKE PRUGE

Članak 1.

U Pravilniku o tehničkim uvjetima za sigurnost željezničkog prometa kojima moraju udovoljavati željezničke pruge (»Narodne novine«, broj 84/94) u članku 2. točki 9. dodaje se rečenica:

»Na elektrificiranom kolosijeku slobodni profil obuhvaća i prostor za prolazak oduzimača struje za električnu vuču.«

Članak 2.

U članku 8. stavak 3. mijenja se i glasi:

»Ministarstvo pomorstva, prometa i veza (u daljnjem tekstu 'ministarstvo'), ovisno o namjeni kolodvora, može odobriti da uzdužni nagib kolosijeka u kolodvoru bude veći od 1 mm/m i može odrediti posebne uvjete i mjere sigurnosti prometa u takvim kolodvorima.«

Članak 3.

U članku 11. stavku 3. umjesto riječi »ministar« treba stajati riječ »ministarstvo«.

Stavak 4. se briše.

Članak 4.

U članku 33. stavak 3. se briše.

Članak 5.

U članku 37. dodaje se stavak 2. i 3. koji glase:

»Tehnička ovisnost iz stavka 1. ovog članka mora biti takva da glavni signal može signalizirati dopuštenu vožnju samo ako su u voznom putu tehnički osigurani i kontrolirani:

- slobodnost kolosijeka, skretnica i međnika,

- bočna i čelna zaštita,

- pravilan i ispravan položaj skretnica,

- cestovni odnosno pješački prijelaz opremljen uređajem za osiguravanje prijelaza, osim koji se uključuju automatski nailaskom vlaka ili željezničkog vozila.

Odredba stavka 1. i 2. ovog članka ne odnosi se na glavni signal kada signalizira dopuštenu vožnju s posebnom opreznošću (pozivni signal)«.

Članak 6.

U članku 38. stavak 1. mijenja se i glasi:

»Predsignalizirati se moraju signalni znakovi glavnih signala:

1. ulaznog signala, osim na prugama II reda,

2. zaštitnog signala,

3. prostornog signala,

4. izlaznog signala na magistralnim prugama, a na ostalim prugama ako je ulazna ili prolazna (ulazno-izlazna) vožnja dopuštena brzinom većom od 100 km/h, osim izlaznog signala kojim se osigurava izlazna vožnja s kolosijeka po kojem nije dopuštena ulazna ili prolazna vožnja«.

Stavak 5. mijenja se i glasi:

»Dopuštena brzina od signalne oznake iz stavka 4. ovog članka ne smije biti veća od 50 km/h.«

Članak 7.

Članak 44. mijenja se i glasi:

»Glavni signali i predsignali na otvorenoj pruzi i glavnom prolaznom kolosijeku, a na ostalim kolosijecima ako je dopuštena brzina veća od 100 km/h, moraju biti opremljeni autostop uređajem:

1. na glavnim magistralnim prugama,

2. na ostalim prugama ako je dopuštena brzina na pruzi veća od 100 km/h.

Zbog gustine prometa, vrste vlakova i ostalih razloga od značaja za sigurnost prometa, ministarstvo može odrediti opremanje glavnih signala i predsignala autostop uređajem i ako dopuštena brzina na pruzi nije veća od 100 km/h.

Kod signala lagane vožnje (žuti signalni kotur) na prugama iz stavka 1. i 2. ovog članka mora biti postavljen autostop uređaj.«

Članak 8.

Iza članka 46. dodaje se podnaslov »Elektrificirane pruge« i članak 46a. koji glasi:

»Na mjestima na kojima su stabilna postrojenja i uređaji električne vuče pod naponom, a gdje postoji opasnost za život ljudi, moraju biti provedene zaštitne mjere od opasnog utjecaja visokog napona.

Na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim postrojenjima i uređajima, koji se nalaze u neposrednoj blizini stabilnih postrojenja i uređaja električne vuče pod naponom, moraju biti provedene zaštitne mjere od štetnih (opasnih i ometajućih) električnih utjecaja.

Kontaktni vodič na cestovnom prijelazu ne smije biti iznad GRT na visini manjoj od 5100 mm kod jednofaznog sustava 25 kV, 50 Hz odnosno 4950 mm kod istosmjernog sustava 3 kV.«

Članak 9.

Članak 47. mijenja se i glasi:

»Radi ispitivanja materijala, elemenata, sklopova i uređaja na željezničkoj pruzi ili željezničkom vozilu, a koji nisu provjereni u praksi odnosno za koje nije donesen odgovarajući propis, ministarstvo može na razvrstanoj pruzi odobriti osnivanje pokusne dionice.

Na pokusnoj dionici ispitivanje se može obavljati samo na temelju programa ispitivanja koji odobri ministarstvo.

Program ispitivanja mora sadržati podatke o uvjetima kojima mora udovoljavati pokusna dionica, organizaciju, način i trajanje ispitivanja, te potrebne mjere sigurnosti prometa. Programu moraju biti priloženi dokazi da materijali, elementi, sklopovi i uređaji, u granicama svoje namjene, udovoljavaju zahtjevima sigurnosti prometa (potvrde, proračuni, sigurnosne analize i sl.).

Na pokusnoj dionici ministarstvo može propisati posebne uvjete i mjere sigurnosti prometa.

Odobrenje iz stavka 1. ovog članka ministarstvo može ukinuti ako se ispitivanje ne obavlja sukladno programu ispitivanja ili se ispitivanjem ugrožava sigurnost prometa, te ako se ne provode propisani posebni uvjeti i mjere sigurnosti prometa.«

Članak 10.

U članku 50. stavku 1. iza riječi: »članka 35. stavka 2.«, dodaju se riječi: »članka 38. stavka 1. točke 4.«

U stavku 2. iza točke 10. dodaje se nova točka 10a. koja glasi:

»10a. dopuštena brzina ulazne ili prolazne vožnje u kolodvorima na magistralnoj pruzi, u kojima signalni znakovi izlaznog signala nisu predsignalizirani, ne smije biti veća od 100 km/h (članak 38. stavak 1. točka 4.).«

Članak 11.

U članku 51. stavak 1. mijenja se i glasi:

»Usklađivanje postojećih glavnih magistralnih pruga s odredbama članka 44. stavka 1. ovog pravilnika mora se obaviti do 31. svibnja 1997. godine.«

Članak 12.

Članak 52. mijenja se i glasi:

»Odredba članka 44. stavka 3. ovog pravilnika primjenjuje se od 1. siječnja 1997. godine.«

Članak 13.

Iza članka 53. dodaje se članak 53a. koji glasi:

»Na dionicama pruge, na kojima su u agresiji na Republiku Hrvatsku uništena ili teško oštećena signalno-sigurnosna, telekomunikacijska i ostala postrojenja i uređaji na pruzi, ministarstvo može odobriti da se pojedine odredbe ovog pravilnika privremeno ne primjenjuju i može propisati uvjete i mjere sigurnosti pod kojima se može obavljati željeznički promet.«

Članak 14.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-01/96-02/40
Urbroj: 530-01-96-1
Zagreb, 15. travnja 1996.

Ministar
pomorstva, prometa i veza
mr. Željko Lužavec, v. r.