544
Na temelju članka 60. stavka 1. i 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 75/93, 48/99 i 15/2000) Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 2. ožujka 2000. godine donijela
Ovom Uredbom utvrđuje se unutarnje ustrojstvo Ministarstva pravosuđa, uprave i lokalne samouprave (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), nazivi upravnih organizacija u sastavu Ministarstva i drugih unutarnjih ustrojstvenih jedinica, njihov djelokrug i način upravljanja, te okvirni broj službenika i namještenika Ministarstva, u onim pitanjima koja nisu uređena posebnim propisima.
Unutarnje ustrojstvo, upravljanje, kao i potrebni broj službenika i namještenika uređuje se na način da Ministarstvo može obavljati upravne i druge stručne poslove koji su mu zakonom dani u nadležnost i djelokrug.
Za obavljanje poslova iz djelokruga Ministarstva, ustrojavaju se sljedeće upravne organizacije i druge unutarnje ustrojstvene jedinice:
1. Kabinet ministra,
2. Tajništvo Ministarstva,
3. Uprava za građansko pravo,
4. Uprava za kazneno pravo,
5. Uprava za međunarodnu pravnu pomoć, suradnju i ljudska prava,
6. Uprava za organizacijsko-kadrovske poslove pravosuđa,
7. Uprava za financijsko-gospodarske poslove,
8. Uprava za izvršenje sankcija,
9. Uprava za poslove opće uprave, upravne inspekcije i građanska stanja,
10. Uprava za sustav državne uprave i službeničke odnose,
11. Uprava za lokalnu samoupravu,
12. Odjel informatičkih poslova.
Kabinet ministra je posebna ustrojstvena jedinica Ministarstva koja za ministra i njegova zamjenika obavlja protokolarne, stručne i administrativne poslove te poslove u svezi s informiranjem javnosti i organizira prijevoz i službena putovanja ministra i njegova zamjenika.
Tajništvo Ministarstva je posebna ustrojstvena jedinica koja obavlja administrativne i stručne poslove za potrebe Ministarstva, a osobito; poduzima mjere za osiguranje učinkovitosti u radu, te tehnički usklađuje rad unutarnjih ustrojstvenih jedinica Ministarstva i upravnih organizacija u sastavu Ministarstva; brine o stručnom osposobljavanju i usavršavanju državnih službenika i namještenika u tijeku službe i o urednom i pravilnom korištenju imovine i sredstava za rad; nadzire rad državnih službenika i namještenika, te obavlja i druge poslove koje mu povjeri ministar.
Za obavljanje poslova Tajništva Ministarstva ustrojavaju se sljedeći odjeli:
a) Odjel kadrovskih poslova,
b) Odjel općih poslova,
c) Odjel pravnih poslova.
Odjel kadrovskih poslova obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na pripremu nacrta podzakonskih akata iz područja radnih odnosa, pripremu rješenja iz radnih odnosa državnih službenika i namještenika u Ministarstvu; stručno usavršavanje službenika i namještenika; vođenje osobnog očevidnika, vođenje dosjea državnih službenika i namještenika te ostalih evidencija iz radnih odnosa; izdavanje potvrda iz radnih odnosa te obavljanje svih poslova u svezi prijama državnih službenika i namještenika u državnu službu i u svezi prestanka iste.
Odjel općih poslova obavlja administrativne, tehničke i pomoćne poslove Ministarstva: prijam i dostavu pošte, raspoređivanje akata, otpremu, arhiviranje i čuvanje registraturne građe koja nastaje radom Ministarstva; poslove vođenja evidencije o nekretninama kojima upravlja Ministarstvo; poslove službenog prijevoza, biblioteke, dostave, fotokopiranja i umnožavanja, telefonista, održavanja zgrade i tehničkih pomagala te poslove čišćenja.
Odjel pravnih poslova obavlja poslove izrade nacrta prijedloga zakona i drugih propisa Ministarstva i Tajništva, te sa upravama Ministarstva surađuje na pripremi tekstova podzakonskih akata iz djelokruga Ministarstva i ministra; vodi evidencije tekućih obveza ministra, zamjenika i pomoćnika u svezi s aktivnostima Vlade Republike Hrvatske i Hrvatskoga državnog sabora; brine se o pravodobnom pribavljaju dokumentacije i materijala od uprava i ustrojstvenih jedinica Ministarstva i o upućivanju materijala i dokumentacije Vladi Republike Hrvatske, Hrvatskom državnom saboru te drugim tijelima državne vlasti; sudjeluje u davanju stručnih mišljenja na nacrte prijedloga zakona i drugih propisa tijela državne vlasti; objedinjuje godišnja izvješća o radu unutarnjih ustrojstvenih jedinica Ministarstva, objedinjuje planove rada Ministarstva, te očitovanja na pojedina pravna i ostala pitanja iz djelokruga rada Ministarstva.
Uprava za građansko pravo je upravna organizacija u sastavu Ministarstva koja obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu nacrta prijedloga zakona i podzakonskih akata i provođenje zakona i drugih propisa te obavlja upravni nadzor iz područja građanskog prava.
Za obavljanje poslova Uprave za građansko pravo ustrojavaju se sljedeći odjeli:
a) Odjel za opće propise građanskog prava,
b) Odjel za stvarna prava,
c) Odjel za posebne imovinskopravne poslove,
d) Odjel za drugostupanjske upravne postupke.
Odjel za opće propise građanskog prava obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu nacrta prijedloga zakona i podzakonskih akata i drugih propisa iz područja građanskog prava, a posebno obveznog, trgovačkog, građanskog, parničnog, stečajnog i ovršnog prava, te nasljednog prava; provodi u okviru djelokruga Ministarstva ove zakone i druge propise te daje stručna mišljenja.
Odjel za stvarna prava obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu nacrta prijedloga zakona i podzakonskih akata i drugih propisa iz područja prava vlasništva i drugih stvarnih prava, zemljišnoknjižnog prava i prometa nekretnina, te zakupnih i najamnih odnosa; provodi u okviru djelokruga Ministarstva ove zakone i druge propise te daje stručna mišljenja.
Odjel za posebne imovinskopravne poslove obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu nacrta prijedloga zakona i podzakonskih akata i drugih propisa kojima se uređuju imovinskopravni odnosi vezani za poljoprivredno zemljište, šume i šumsko zemljište i komasaciju te izvlaštenje i naknadu za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine; provodi u okviru djelokruga Ministarstva ove zakone i udruge propise ako pojedini od ovih poslova nisu u djelokrugu drugog odjela, te daje stručna mišljenja. Ovaj Odjel obavlja prethodni nadzor nad prvostupanjskim rješenjima o naknadi/vraćanju oduzete imovine.
Odjel za drugostupanjske upravne postupke provodi drugostupanjske postupke izvlaštenja i naknade za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine, te ostale drugostupanjske upravne postupke. Ovaj odjel provodi upravni nadzor nad uredima županija i Grada Zagreba nadležnim za imovinskopravne poslove, u skladu sa zakonom.
U sastavu Odjela ustrojava se odsjek za drugostupanjske upravne postupke - Područna jedinica Ministarstva u Splitu.
Uprava za kazneno pravo je upravna organizacija u sastavu Ministarstva koja obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu nacrta prijedloga zakona i podzakonskih akata i provođenje zakona i drugih propisa iz područja kaznenog prava.
Za obavljanje poslova Uprave za kazneno pravo ustrojavaju se sljedeći Odjeli:
a) Odjel za kaznene propise,
b) Odjel za pomilovanja,
c) Odjel za kaznene evidencije.
Odjel za kaznene propise obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu nacrta prijedloga zakona i podzakonskih akata i provođenje zakona i drugih propisa iz područja kazneno-materijalnog i kazneno-procesnog prava, te obavlja i druge poslove iz područja kaznenog prava koja mu povjeri ministar.
Odjel za pomilovanja obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu nacrta prijedloga i podzakonskih akata i provođenje zakona i drugih propisa iz područja pomilovanja ili amnestije, a posebno obradu predmeta pomilovanja iz ovlasti Predsjednika Republike, te obavlja i druge poslove iz ovog područja koje mu povjeri ministar.
Odjel za kaznene evidencije obavlja upravne i stručne poslove vezane za: provođenje zakona i drugih propisa iz područja kaznenih evidencija osuđenih osoba, postupke za donošenje odluka o rehabilitaciji (brisanju osuda), te izdavanje uvjerenja, potvrda i izvadaka o podacima kaznenih evidencija kao i druge poslove iz ovog područja koje mu povjeri ministar.
Uprava za međunarodnu pravnu pomoć, suradnju i ljudska prava je upravna organizacija u sastavu Ministarstva koja obavlja upravne i stručne poslove vezane za: međunarodnu pravnu pomoć u kaznenim i građanskim stvarima; poslove izručenja te izrade i izvršenja međunarodnih ugovora; poslove međunarodne suradnje; te prati stanje ljudskih prava i manjinskih prava i usklađuje zakonodavstvo s preuzetim međunarodnim obvezama; izrađuje propise o zaštiti ljudskih, odnosno manjinskih prava.
Za obavljanje poslova Uprave za međunarodnu pravnu pomoć, suradnju i ljudska prava ustrojavaju se sljedeći odjeli:
a) Odjel za međunarodne ugovore,
b) Odjel za međunarodnu suradnju,
c) Odjel za ljudska i manjinska prava.
Odjel za međunarodne ugovore obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu nacrta prijedloga zakona i podzakonskih akata i provođenje međunarodnih ugovora iz područja pravosuđa i međunarodne pravne pomoći, te obavlja i druge poslove iz ovog područja koje mu povjeri ministar.
Za obavljanje poslova Odjela ustrojavaju se sljedeći odsjeci:
1) Odsjek za izručenje i međunarodnu pravnu pomoć u kaznenim stvarima
2) Odsjek za međunarodnu pravnu pomoć u građanskim stvarima.
1. Odsjek za izručenje i međunarodnu pravnu pomoć u kaznenim stvarima
Odsjek za izručenje i međunarodnu pravnu pomoć u kaznenim stvarima obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu nacrta prijedloga zakona i podzakonskih akata i provođenje međunarodnih ugovora i konvencija iz područja međunarodne pravne pomoći u kaznenim stvarima; izručenja i prenošenja izvršenja kaznenih sankcija, te obavlja i druge poslove iz ovog područja koje mu povjeri ministar.
2) Odsjek za međunarodnu pravnu pomoć u građanskim stvarima
Odsjek za međunarodnu pravnu pomoć u građanskim stvarima obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu nacrta prijedloga zakona i podzakonskih akata i provođenje međunarodnih ugovora i konvencija iz područja međunarodne pravne pomoći u građanskim stvarima; davanje mišljenja u svezi legalizacije isprava za upotrebu u inozemstvu; pružanje pravne pomoći pravosudnim tijelima u postupcima utvrđivanja uzajamnosti, izdavanje potvrde o uzajamnosti u skladu sa zakonom; pribavljanje obavijesti o mjerodavnom stranom pravu za pravosudna tijela te obavlja i druge poslove iz ovog područja koje mu povjeri ministar.
Odjel za međunarodnu suradnju obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu nacrta prijedloga zakona i podzakonskih akata i provođenje akata za pristupanje u članstvo međunarodnim tijelima i organizacijama; suradnju s međunarodnim tijelima i organizacijama iz područja pravosuđa; primjenu konvencija o ljudskim pravima i drugih međunarodnih konvencija iz područja pravosuđa; izrađuje izvješća o primjeni međunarodnih konvencija iz područja pravosuđa, te obavlja i druge poslove iz ovog područja koje mu povjeri ministar.
Odjel za ljudska i manjinska prava obavlja stručne poslove vezane za: izradu nacrta prijedloga zakona i podzakonskih akata o zaštiti ljudskih, odnosno, manjinskih prava; prati stanje ljud- skih, odnosno manjinskih prava u Republici Hrvatskoj; sudjeluje u radu odgovarajućih međunarodnih tijela, izrađuje izvješća, osigurava usklađenost zakonodavstva s međunarodnim ugovorima iz područja zaštite ljudskih i manjinskih prava, te obavlja druge poslove koje mu povjeri ministar.
Uprava za organizacijsko-kadrovske poslove pravosuđa je upravna organizacija u sastavu Ministarstva koja obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu nacrta prijedloga zakona i podzakonskih akata i provođenje organizacijskih propisa iz područja pravosuđa; poslove pravosudne uprave, administrativne i tehničke poslove vezane za imenovanja, razrješenja i stegovnu odgovornost dužnosnika u pravosuđu; te poslove vezane za ustrojstvo, organizaciju i rad javnobilježničke službe i odvjetništva, kao i poslove vezane za vođenje upravnih sporova.
Za obavljanje poslova Uprave za organizacijsko-kadrovske poslove ustrojavaju se sljedeći odjeli:
a) Odjel za organizacijske propise,
b) Odjel za pravosudnu upravu,
c) Odjel za kadrove i evidencijske poslove,
d) Odjel za javno bilježništvo i odvjetništvo.
Odjel za organizacijske propise obavlja pravne i stručne poslove vezane za: izradu nacrta prijedloga zakona i podzakonskih akata i provođenje zakona i drugih propisa vezanih za ustrojstvo i djelokrug sudova, državnog odvjetništva, državnog pravobraniteljstva i sudaca za prekršaje, izradu podzakonskih akata iz područja pravosuđa; status službenika i namještenika zaposlenih u pravosudnim tijelima te obavlja i druge poslove iz područja pravosuđa koje mu povjeri ministar.
Odjel za pravosudnu upravu obavlja upravne i stručne poslove vezane za: nadzor i davanje uputa za pravilno obavljanje poslova sudske uprave; ispitivanje osnovanosti pritužbi i predstavki na rad pravosudnih tijela; rješavanje predmeta naknade štete neosnovano pritvorenih odnosno osuđenih osoba, te obavlja i druge poslove iz područja pravosudne uprave koje mu povjeri ministar.
Odjel za kadrove i evidencijske poslove obavlja upravne i stručne poslove vezane za: obavljanje administrativnih i tehničkih poslova za rad Državnog sudbenog vijeća, vođenje evidencija o kadrovima u pravosudnim tijelima i brige o njihovom stručnom usavršavanju; statistike i dokumentacije iz područja pravosuđa te obavlja i druge poslove koje mu povjeri ministar.
Odjel za javno bilježništvo i odvjetništvo obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu nacrta prijedloga zakona i podzakonskih akata i provođenje zakona i drugih propisa koje uređuju javnobilježničku službu i odvjetničku službu; pregled prostora i opreme javnih bilježnika, raspisivanja natječaja i imenovanja javnih bilježnika, nadzor nad radom javnobilježničke službe; suradnju s Hrvatskom javnobilježničkom komorom i Hrvatskom odvjetničkom komorom, te obavlja i druge poslove iz područja javnog bilježništva i odvjetništva koje mu povjeri ministar.
Uprava za financijsko-gospodarske poslove je upravna organizacija u sastavu Ministarstva koja obavlja upravne i stručne poslove vezane za: financijsko-planske poslove, materijalno poslovanje, nabavu te investicije u Ministarstvu, pravosudnim tijelima, kaznenim tijelima i županijskim uredima.
Za obavljanje poslova Uprave za financijsko-gospodarske poslove ustrojavaju se sljedeći odjeli:
a) Odjel financijsko-planskih poslova i nadzora,
b) Odjel materijalnog poslovanja i nabave,
c) Odjel investicijskih poslova.
Odjel financijsko-planskih poslova i nadzora obavlja upravne i stručne poslove vezane za: financijske i računovodstvene poslove, te obavlja i druge poslove koje mu povjeri ministar.
Za obavljanje poslova u Odjelu ustrojavaju se sljedeći odsjeci:
1. Odsjek financijsko-planskih poslova i nadzora za pravosudna i kaznena tijela,
2. Odsjek financijsko-planskih poslova i nadzora za županijske urede,
3. Odsjek računovodstvenih poslova.
1. Odsjek financijsko-planskih poslova i nadzora za pravosudna i kaznena tijela
Odsjek financijsko-planskih poslova i nadzora za pravosudna i kaznena tijela obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu i izvršavanje državnog proračuna za sve korisnike u pravosuđu i kaznenim tijelima; izradu nacrta financijskih planova i programa svih namjena i njihovo praćenje; organiziranje i provođenje kontrole i nadzora nad zakonitim i namjenskim trošenjem sredstava svih korisnika državnog proračuna; nadziranje i praćenje rada proizvodnih i uslužnih djelatnosti kaznenih tijela; praćenje plaća nositelja pravosudnih dužnosti, službenika i namještenika u pravosudnim i kaznenim tijelima, te obavlja i druge poslove iz ovog područja koje mu povjeri ministar.
2. Odsjek financijsko-planskih poslova i nadzora za županijske urede
Odsjek financijsko-planskih poslova i nadzora za županijske urede obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu i izvršavanje državnog proračuna za županijske urede, izradu nacrta financijskih planova i programa svih namjena i njihovo praćenje; organiziranje i provođenje kontrole i nadzora nad zakonitim i namjenskim trošenjem sredstava ureda, praćenje plaća službenika i namještenika, te obavlja i druge poslove iz ovog područja koje mu povjeri ministar.
3. Odsjek računovodstvenih poslova
Odsjek računovodstvenih poslova obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu obračuna, analitičkih kontnih planova, kontiranje, knjiženje i kontroliranje knjigovodstvene dokumentacije, obračun plaća i ostalih primanja dužnosnika, državnih službenika i namještenika; obavljanje gotovinskih i bezgotovinskih plaćanja svih obveza; vođenje svih potrebnih knjigovodstvenih evidencija i statistika iz financijskog i materijalnog poslovanja; sudjelovanje u provođenju nadzora kod svih korisnika iz djelokruga računovodstvenog poslovanja, te obavlja i druge poslove iz ovog područja koje mu povjeri ministar.
Odjel materijalnog poslovanja i nabave obavlja upravne i stručne poslove vezane za: planiranje potreba i organiziranje nabave i skladištenja opreme i materijala za potrebe Ministarstva, pravosudnih i kaznenih tijela i županijskih ureda, kontrolu i nadzor nad propisanom i namjenskom uporabom i smještajem opreme; sudjelovanje u izradi državnog proračuna, financijskih planova i programa po korisnicima i namjenama, ispitivanje tržišta, prikupljanje i obrada ponuda, vođenje potrebne dokumentacije, usklađivanje stanja s materijalnim knjigovodstvom, te obavlja i druge poslove koje mu povjeri ministar.
Odjel investicijskih poslova obavlja upravne i stručne poslove vezane za: planiranje izgradnje, adaptacije i investicijskog održavanja poslovnih objekata Ministarstva, pravosudnih i kaznenih tijela i županijskih ureda; sudjeluje u izradi državnog proračuna; organizira stručne i administrativno-tehničke poslove na realizaciji izgradnje i adaptacije objekata, provodi nadzor nad izvođenjem radova, ovjerava račune i obračunske situacije izvedenih radova, prikuplja i obrađuje ponude, vodi evidencije, te obavlja i druge poslove koje mu povjeri ministar.
Uprava za izvršenje sankcija je upravna organizacija u sastavu Ministarstva koja obavlja upravne i stručne poslove u svezi s izvršavanjem kaznenopravnih sankcija i mjera prema zatvorenicima i osuđenicima te provodi upravni i inspekcijski nadzor nad radom kaznionica, zatvora, odgojnih zavoda i Centra za izobrazbu.
Za obavljanje poslova u Upravi za izvršenje sankcija ustrojavaju se sljedeći odjeli:
a) Odjel upravnih poslova,
b) Odjel tretmanskih poslova,
c) Odjel nadzornih poslova.
Odjel upravnih poslova obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na organiziranje izvršavanja kaznenopravnih sankcija i mjera, zaštitu prava zatvorenika, organiziranje rada zatvorenika; vođenje propisanih evidencija zatvorenika i osuđenika, kadrovske poslove, planiranje i raspoređivanje sredstava za rad i opreme, te provodi upravni i inspekcijski nadzor.
Za obavljanje poslova u Odjelu ustrojavaju se sljedeći odsjeci:
1. Odsjek pravnih i organizacijskih poslova,
2. Odsjek zapošljavanja zatvorenika,
3. Odsjek kadrovskih poslova,
4. Odsjek za poslove civilne službe.
1. Odsjek pravnih i organizacijskih poslova
Odsjek pravnih i organizacijskih poslova obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na organiziranje i nadziranje zakonitog postupanja sa zatvorenicima, osiguranje uvjeta smještaja i boravka zatvorenika u kaznionicama, zatvorima i odgojnim zavodima; prava zatvorenika i nadziranje ostvarivanja njihovih prava, posjete zatvorima, kaznionicama i odgojnim zavodima; provedbu preuzimanja ili ustupanja izvršavanja kazne zatvora (međunarodna suradnja), postupanje po pritužbama zatvorenika; sudjelovanje u izradi i provedbi programa izobrazbe zaposlenika; upravni i inspekcijski nadzor, izradu nacrta propisa, te vođenje svih evidencija zatvorenika i osuđenika iz nadležnosti Uprave propisane zakonima.
2. Odsjek zapošljavanja zatvorenika
Odsjek zapošljavanja zatvorenika obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na organiziranje i nadziranje rada zatvorenika i njihovih prava s temelja rada, zaštite na radu zatvorenika, novčanih pomoći, naknada i nagrada, te obvezne ušteđevine, opremu zatvorenika, kantinu, polog, slobodne aktivnosti zatvorenika, utvrđivanje potreba, prioriteta i mjera unapređenja zatvorskog sustava; sudjelovanje u izradi i provedbi programa izobrazbe zaposlenika, upravni i inspekcijski nadzor, te izradu nacrta propisa iz svojega djelokruga.
3. Odsjek kadrovskih poslova
Odsjek kadrovskih poslova obavlja upravne i stručne poslove iz nadležnosti ministra koji se odnose na zaposlenike zatvorskog sustava, vođenje središnjeg popisa zaposlenika zatvorskog sustava, vođenje popisa ovlaštenih službenih osoba, službenih iskaznica i značaka; utvrđivanje potrebe za stručnim usavršavanjem i izobrazbom zaposlenika uz sudjelovanje u izradi i provedbi programa izobrazbe zaposlenika; nadziranje obavljanja kadrovskih poslova iz nadležnosti upravitelja; upravni i inspekcijski nadzor, te izradu nacrta propisa iz svojega djelokruga.
4. Odsjek za poslove civilne službe
U Odsjeku za poslove civilne službe obavljaju se poslovi za primanje zahtjeva za civilnu službu. Brine se o funkcioniranju sustava civilne službe u pravnim tijelima, obavljaju poslove nadzora nad izvršavanjem civilne službe, pripremaju sjednice Povjerenstva za civilnu službu, te suradnju s Ministarstvom obrane u svezi s poslovima civilne službe.
Odjel tretmanskih poslova obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na razvrstavanje, predlaganje i davanje stručnih mišljenja, predlaganje i provedbu pojedinačnih programa izvršavanja kazne zatvora; izradu i provedbu programa postupanja, nadziranje i praćenje njihove provedbe i vrednovanje učinaka, zdravstvenu zaštitu, izobrazbu, davanje stručnog mišljenja u svezi s primjenom penoloških instituta i izvanrednih pravnih lijekova; sudjelovanje u nadziranju ostvarivanja prava zatvorenika, izvršavanje kaznenopravnih sankcija uvjetne osude sa zaštitnim nadzorom i rada za opće dobro na slobodi; izobrazbu zaposlenika, statistička praćenja i izvješćivanja, te upravni i inspekcijski nadzor.
Za obavljanje poslova u Odjelu ustrojavaju se sljedeći odsjeci:
1) Odsjek razvrstavanja i programiranog postupanja,
2) Odsjek programiranog izvršavanja zaštitnog nadzora i rada za opće dobro na slobodi.
1. Odsjek razvrstavanja i programiranog postupanja
Odsjek razvrstavanja i programiranog postupanja obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na razvrstavanje kaznenika, kaznenika mlađih punoljetnika i maloljetnika; razvijanje i preispitivanje različitih programa postupanja, upućivanje i premještanje kaznenika; nadziranje pojedinačnih programa postupanja, postupanje po pritužbama; izradu stručnih mišljenja u svezi s primjenom penoloških instituta i izvanrednih pravnih lijekova; sudjelovanje u izradi i provedbi programa izobrazbe zaposlenika, prikupljanje i obradu kvantitativnih i kvalitativnih pokazatelja o zatvorenicima, upravni i inspekcijski nadzor, te izradu nacrta propisa iz svojega djelokruga.
2. Odsjek programiranog izvršavanja zaštitnog nadzora i rada za opće dobro na slobodi
Odsjek programiranog izvršavanja zaštitnog nadzora i rada za opće dobro na slobodi obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na organiziranje i izvršavanja zaštitnog nadzora i rada za opće dobro na slobodi, sudjelovanje u izradi i provedbi programa izobrazbe zaposlenika koji rade na poslovima izvršavanja zaštitnog nadzora i rada za opće dobro na slobodi; pružanje stručne pomoći; izvršavanje odluke suda u svezi s izvršavanjem zaštitnog nadzora i rada za opće dobro na slobodi; izradu nacrta propisa iz svojega djelokruga, te obavlja stručne poslove koji se odnose na prikupljanje i obradu kvantitativnih i kvalitativnih pokazatelja.
Odjel nadzornih poslova obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na osiguranje i sigurnost kaznionica, zatvora i odgojnih zavoda; osiguranje i sigurnost zatvorenika, praćenje sudjelovanja u provedbi pojedinačnog programa izvršavanja kazne zatvora, nadzor nad stanjem objekata, vozila, naoružanja, sredstava veze i ostale opreme, sudjelovanje u izradi programa izobrazbe zaposlenika, statističko praćenje i izvješćivanje te upravni i inspekcijski nadzor.
Za obavljanje poslova u Odjelu ustrojavaju se sljedeći odsjeci:
1) Odsjek vanjskog osiguranja i poslova sprovođenja,
2) Odsjek unutarnjeg osiguranja.
1. Odsjek vanjskog osiguranja i poslova sprovođenja
Odsjek vanjskog osiguranja i poslova sprovođenja obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na nadzor nad izradom planova, provođenjem mjera i organizacije sigurnosti kaznionica, zatvora i odgojnih zavoda, osiguranje i sigurnost sprovođenja zatvorenika te osiguranje i sigurnost zatvorenika kad se nalaze izvan kaznionica, zatvora i odgojnih zavoda; upravni i inspekcijski nadzor te izradu nacrta propisa iz svojega djelokruga.
2. Odsjek unutarnjeg osiguranja
Odsjek unutarnjeg osiguranja obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na izradu planova provođenja mjera i organizacije sigurnosti zatvora, kaznionica i odgojnih zavoda; praćenje provedbe pojedinačnog programa postupanja, upravni i inspekcijski nadzor te izradu nacrta propisa iz svojega djelokruga.
Uprava za poslove opće uprave, upravne inspekcije i građanska stanja obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na udruge, političke stranke, zaklade, fundacije, vjerske zajednice, opću upravu, upravnu inspekciju, matičarstvo, osobno ime, popise birača i evidencije o hrvatskom državljanstvu, te ustrojstvo matičarskih službi.
Uprava za poslove opće uprave, upravne inspekcije i građanska stanja obavlja i stručne poslove u svezi s primjenom međunarodnih konvencija i međudržavnih sporazuma koji se odnose na građanska stanja; pripremu potrebnih izvješća za Međunarodnu komisiju za građanska stanja (CIEC), te poslove za nacionalnu sekciju pri naznačenoj komisiji, a prati i primjenu međunarodnh konvencija u Republici Hrvatskoj.
Uprava za poslove opće uprave, upravne inspekcije i građanska stanja obavlja i druge upravne i stručne koji ne ulaze u djelokrug kojega drugog tijela središnje državne uprave, te obavlja i druge poslove koje joj povjeri ministar.
Za obavljanje poslova iz djelokruga Uprave ustrojavaju se:
a) Odjel za opću upravu,
b) Odjel za udruge, političke stranke, zaklade i fundacije,
c) Odjel upravne inspekcije,
d) Odjel za upravne poslove, organizaciju i nadzor matičarstva,
e) Odjel za popis birača, isprave i druge osobne evidencije.
Odjel za opću upravu rješava upravne stvari prvostupanjskog postupka koje se odnose na izdavanje odobrenja za riječ »Hrvatska« u nazivlju udruga i drugih pravnih osoba, unošenje dijelova grba i zastave Republike Hrvatske u znak udruge, odobrenje za izradu pečata i žigova s grbom Republike Hrvatske, odobrenje grbova i zastava jedinicama lokalne samouprave; daje stručna mišljenja i objašnjenja te obavlja upravne i druge stručne poslove u svezi s provedbom propisa o općem upravnom postupku i uredskom poslovanju, propisa o administrativnom izvršenju, o sadržaju naziva tijela države uprave, lokalne i mjesne samouprave; izrađuje nacrte prijedloga propisa, te daje stručna mišljenja na zakone i druge propise kojima su uređena pitanja upravnog postupka i uredskog poslovanja.
Odjel za opću upravu obavlja i poslove rješavanja u upravnim stvarima i druge upravne i stručne poslove za koje propisima nije utvrđena stvarna nadležnost kojeg drugog tijela središnje uprave, te obavlja poslove koji nisu u djelokrugu drugih unutarnjih ustrojstvenih jedinica Ministarstva.
Odjel za udruge, političke stranke, zaklade i fundacije rješava u upravnim stvarima prvostupanjskog i drugostupanjskog postupka, te druge upravne i stručne poslove koji se odnose na registraciju udruga, stranih udruga, političkih stranaka, zaklada i fundacija, te stručne poslove u svezi vjerskih zajednica; poslove upravnog i inspekcijskog nadzora u provedbi propisa o udrugama; nadzire provedbu propisa o političkim strankama, obavlja inspekcijski nadzor nad radom zaklada i fundacija, vodi registre o udrugama i stranim udrugama, političkim strankama, zakladama i fundacijama; izrađuje nacrte prijedloga propisa te daje stručna mišljenja i objašnjenja propisa.
Za obavljanje poslova Odjela ustrojavaju se sljedeći odsjeci:
1. Odsjek za udruge,
2. Odsjek za političke stranke, zaklade i fundacije.
1. Odsjek za udruge
Odsjek za udruge obavlja poslove rješavanja u upravnim stvarima prvostupanjskog i drugostupanjskog postupka te druge upravne i stručne poslove koji se odnose na registraciju udruga, statute udruga, vođenja registra udruga i stranih udruga; rješavanja u upravnim stvarima prvostupanjskog postupka u svezi registracije stranih udruga, upravnog i inspekcijskog nadzora u provedbi propisa o udrugama; izrađuje nacrte prijedloga propisa te daje stručna mišljenja i objašnjenja propisa.
2. Odsjek za političke stranke, zaklade i fundacije
Odsjek za političke stranke, zaklade i fundacije obavlja poslove rješavanja u upravnim stvarima prvostupanjskog postupka te druge upravne i stručne poslove koji se odnose na registraciju političkih stranaka, zaklada i fundacija i vođenje registra istih, nadzire provedbu propisa o političkim strankama, te obavlja inspekcijski nadzor nad radom zaklada i fundacija; izrađuje nacrte prijedloga propisa te daje stručna mišljenja i objašnjenja propisa.
Odjel upravne inspekcije obavlja poslove upravne inspekcije u primjeni zakona i drugih propisa o ustrojstvu, djelokrugu i načinu rada tijela državne uprave i drugih državnih tijela, tijela jedinica lokalne uprave i samouprave, odnosno jedinica lokalne samouprave; nadzor u provedbi zakona i drugih propisa o državnim službenicima i namještenicima, o zaposlenicima u tijelima jedinica lokalne uprave i samouprave, odnosno jedinicama lokalne samouprave, te nadzor u provedbi općega upravnog postupka, posebnih postupaka te uredskog poslovanja u tijelima državne uprave i lokalne samouprave i uprave, te pravnih osoba s javnim ovlastima.
Odjel upravne inspekcije obavlja i druge upravne i stručne poslove koji su posebnim zakonima i drugim propisima stavljeni u djelokrug upravne inspekcije.
Za obavljanje poslova Odjela ustrojavaju se sljedeći odsjeci:
1. Odsjek za inspekciju državne uprave,
2. Odsjek za inspekciju lokalne samouprave.
1. Odsjek za inspekciju državne uprave
Odsjek za inspekciju državne uprave obavlja inspekcijske poslove u vezi primjene zakona i drugih propisa o ustrojstvu, djelokrugu i načinu rada tijela državne uprave i drugih državnih tijela; nadzor nad provedbom zakona i drugih propisa o državnim službenicima i namještenicima, te nadzor u provedbi općega upravnog postupka, posebnih postupaka te uredskog poslovanja u tijelima državne uprave i pravnim osobama s javnim ovlastima.
2. Odsjek za inspekciju lokalne samouprave
Odsjek za inspekciju lokalne samouprave obavlja inspekcijske poslove koji se odnose na primjenu zakona i drugih propisa kojima se uređuje sustav lokalne samouprave i uprave, ustrojstvo i rad tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinica lokalne uprave i samouprave; radne odnose zaposlenih u tim tijelima, na nadzor u provedbi općega upravnog postupka i posebnih postupaka, te uredskog poslovanja u tijelima jedinica lokalne samouprave, odnosno tijelima jedinica lokalne uprave i samouprave, te pravnih osoba s javnim ovlastima.
Odjel za upravne poslove, organizaciju i nadzor matičarstva obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na provedbu drugostupanjskoga upravnog postupka u upravnim stvarima koje se odnose na promjene osobnog imena i upise u državne matice; obavljanje nadzora nad pravilnom primjenom propisa i pravodobnim izvršavanjem obveza prema diplomatsko-konzularnim predstavništvima Republike Hrvatske; utvrđivanje pravne utemeljenosti upisa u državne matice činjenica iz osobnih stanja građana nastalih u inozemstvu, te poslove za Međunarodnu komisiju za građanska stanja (CIEC).
Odjel za popis birača, isprave i druge osobne evidencije obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na popise birača, poštivanje zakonskih rokova i obveza u vrijeme raspisanih izbora; pribavljanje isprava za inozemstvo i proslijeđivanje upisa iz inozemstva; vođenje evidencija o ustrojstvu matičarskih službi, stanju popisa birača te nadzor pravilnosti vođenja evidencije o hrvatskom državljanstvu; predlaganje mjera za poboljšanje ustrojstva i načina vođenja postojećih evidencija, a posebice informatičkim pomagalima, nadzor nad izdavanjem isprava pomoću tih pomagala.
Uprava za sustav državne uprave i službeničke odnose obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na sustav i ustrojstvo državne uprave, radnopravna pitanja zaposlenih u državnoj upravi i tijelima jedinica lokalne samouprave, sustav plaća, stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenih u državnoj upravi, tijelima jedinica lokalne samouprave i pravnim osobama s javnim ovlastima, te vođenje središnjeg popisa državnih službenika i namještenika.
Za obavljanje poslova iz djelokruga Uprave ustrojavaju se:
a) Odjel za sustav i ustrojstvo državne uprave,
b) Odjel za službeničke odnose,
c) Odjel za stručno usavršavanje i organizaciju državnih stručnih ispita.
Odjel za sustav i ustrojstvo državne uprave obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na sustav, ustrojstvo i razvitak državne uprave i načine povećanja učinkovitog djelovanja tijela državne uprave i svrhovitost njihovog ustrojstva; primjenu i izvršavanje zakona i drugih propisa koji se odnose na sustav i ustrojstvo tijela državne uprave; upravni nadzor nad zakonitošću rada i postupanja tijela državne uprave, tijela jedinica lokalne samouprave te drugih tijela koja imaju javne ovlasti; nadzor pravilne primjene zakona i drugih propisa u vezi sustava državne uprave, izradu nacrta prijedloga zakona i drugih propisa, davanje mišljenja na prijedloge propisa kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo tijela državne uprave.
Odjel za službeničke odnose obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na provedbu propisa o državnim službenicima i namještenicima, radnopravna i statusna pitanja službenika i namještenika te zaposlenika u lokalnoj samoupravi, odnosno lokalnoj upravi i samoupravi, vođenje središnje evidencije državnih službenika.
Za obavljanje poslova u Odjelu ustrojavaju se sljedeći odsjeci:
1. Odsjek za sustav plaća i evidenciju državnih službenika i namještenika,
2. Odsjek za radnopravna i statusna pitanja.
1. Odsjek za sustav plaća i evidenciju državnih službenika i namještenika
Odsjek za sustav plaća i evidenciju državnih službenika i namještenika obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na zapošljavanje i sustav plaća u državnoj upravi; praćenje materijalnog položaja službenika i namještenika, kolektivno pregovaranje u odnosu na državne službenike i namještenike, te vođenje središnje evidencije državnih službenika.
2. Odsjek za radnopravna i statusna pitanja
Odsjek za radnopravna i statusna pitanja obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na radnopravna i statusna pitanja državnih službenika i namještenika, te zaposlenika u lokalnoj samoupravi odnosno lokalnoj samoupravi i upravi; nadzor nad pravilnicima o unutarnjem redu tijela državne uprave, postupke zbog povreda službene dužnosti državnih službenika, raspoređivanje državnih službenika koji su stavljeni na raspolaganje, prijam vježbenika i stranih državljana na rad u tijela državne uprave.
Odjel za stručno usavršavanje i organizaciju državnih stručnih ispita obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na izradu prijedloga programa stručnog usavršavanja i osposobljavanja državnih službenika, namještenika, javnih službenika i zaposlenika u jedinicama lokalne samouprave i pravnim osobama s javnim ovlastima, te pripremu i organizaciju državnih stručnih ispita.
Za obavljanje poslova Odjela ustrojavaju se sljedeći odsjeci:
1. Odsjek za stručno usavršavanje,
2. Odsjek za pripremu i organizaciju državnih stručnih ispita.
1. Odsjek za stručno usavršavanje
Odsjek za stručno usavršavanje obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na izradu prijedloga programa stručnog usavršavanja, provedbu stručnog usavršavanja kroz organiziranje stručnih seminara i drugih oblika stručnog usavršavanja; provedbu natječaja za stipendiranje i školovanje posebno nadarenih učenika i studenata za potrebe tijela državne uprave, te ocjenjivanje državnih službenika.
2. Odsjek za pripremu i organizaciju državnih stručnih ispit
Odsjek za pripremu i organizaciju državnih stručnih ispita obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na postupak odobravanja polaganja, odnosno oslobađanja od polaganja državnoga stručnog ispita, organiziranje državnih stručnih ispita, programe savjetovanja u svezi osposobljavanja za polaganje državnih stručnih ispita, praćenje provedbe i izvršavanja obveza u svezi polaganja državnih stručnih ispita, predlaganje mjera i obavljanje administrativno-tehničkih poslova za Državnu ispitnu komisiju.
Uprava za lokalnu samoupravu obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na teritorijalno ustrojstvo države, izborni sustav, sustav i djelokrug samouprave, nadzor nad radom i općim aktima tijela jedinica lokalne samouprave, međunarodnu suradnju jedinica lokalne samouprave s jedinicama lokalne samouprave drugih država, suradnju s međunarodnim organizacijama i specijaliziranim tijelima te provedbu međunarodnih ugovora.
Za obavljanje poslova iz djelokruga Uprave ustrojavaju se:
a) Odjel za ustrojstvo lokalne samouprave,
b) Odjel za suradnju i nadzor lokalne samouprave,
c) Odjel za financiranje lokalne samouprave.
Odjel za ustrojstvo lokalne samouprave obavlja stručne i upravne poslove koji se odnose na teritorijalno ustrojstvo jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave, izborni sustav, praćenje primjene propisa i predlaganje mjera za unaprjeđenje izbornog sustava; izradu nacrta prijedloga zakona i drugih propisa iz svoga djelokruga, te obavlja i druge poslove koje mu povjeri ministar.
Odjel za suradnju i nadzor lokalne samouprave obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na sustav i djelokrug lokalne samouprave, unaprjeđivanje sustava lokalne samouprave, nadzor nad primjenom propisa o lokalnoj samoupravi, nadzor zakonitosti rada i akata jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave; izrada nacrta prijedloga zakona i drugih propisa iz svojega djelokruga; sudjelovanje u radu međunarodnih organizacija, usklađivanje međunarodne suradnje jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave, te obavlja i druge poslove koje mu povjeri ministar.
Odjel za financiranje lokalne samouprave obavlja stručne i druge poslove koji se odnose na sustav financiranja lokalne samouprave, predlaže mjere za unaprjeđivanje sustava financiranja lokalne samouprave i obavlja druge poslove koje mu povjeri ministar.
Odjel informatičkih poslova kao posebna ustrojstvena jedinica koja obavlja upravne i stručne poslove vezane za: planiranje i provođenje projekata informatičkog sustava Ministarstva, uprave, lokalne samouprave, pravosudnih i kaznenih tijela; nabavu i održavanje informatičke opreme, telefonskih centrala i poslove informatičke izobrazbe, te obavlja i druge poslove iz ovog područja koje mu povjeri ministar.
Za obavljanje poslova u Odjelu ustrojavaju se sljedeći odsjeci:
1) Odsjek za planiranje i provođenje projekata u pravosuđu, upravi i lokalnoj samoupravi,
2) Odsjek tehničke pomoći i informatičke infrastrukture.
1. Odsjek za planiranje i provođenje projekata u pravosuđu, upravi i lokalnoj samoupravi
Odsjek za planiranje i provođenje projekata u pravosuđu, upravi i lokalnoj samoupravi obavlja upravne i stručne poslove vezane za: suradnju u planiranju i izradu proračuna, izradu plana informatičkih projekata za pravosuđe, upravu i lokalnu samoupravu; nadzor i upravljanje njihovom provedbom, praćenje razvoja informacijskih tehnologija i postavljanje standarda informatičke opreme, te nabavljanje, dodjeljivanje i nadzor propisane i namjenske uporabe i smještaja informatičke opreme.
2. Odsjek tehničke pomoći i informatičke infrastrukture
Odsjek tehničke pomoći i informatičke infrastrukture obavlja upravne i stručne poslove vezane za: praćenje razvoja informacijskih tehnologija, utvrđivanje informatičke i telekomunikacijske opremljenosti, izradu snimke stanja informatičke infrastrukture, brigu o stabilnosti i sigurnosti informacijskih sustava razvijenih i u funkciji pravosuđa, uprave i lokalne samouprave; pružanje tehničke pomoći korisnicima te organizaciju edukacije državnih službenika i namještenika za rad sa standardnim informatičkim proizvodima kao i namjenski izrađenim i implementiranim programskim rješenjima.
Ministar predstavlja ministarstvo i upravlja njegovim radom.
Zamjenik ministra zamjenjuje ministra u slučaju njegovog izbivanja ili sprječenosti te obavlja i druge poslove koje mu povjeri ministar.
Radom upravnih organizacija Ministarstva upravljaju pomoćnici ministra.
Radom Tajništva Ministarstva upravlja tajnik Ministarstva.
Na čelu odjela u ustrojstvenim jedinicama Ministarstva su načelnici.
Na čelu kabineta ministra je tajnik kabineta.
Na čelu odsjeka u odjelima su donačelnici.
Zamjenik ministra odgovoran je za svoj rad ministru i Vladi Republike Hrvatske.
Tajnik ministarstva i pomoćnici ministra odgovorni su za svoj rad ministru.
Načelnici odjela u sastavu Tajništva Ministarstva odgovorni su za svoj rad tajniku Ministarstva i ministru.
Načelnici odjela u sastavu uprava odgovorni su za svoj rad ministru i pomoćniku ministra koji upravlja tom upravom.
Načelnik Odjela informatičkih poslova za svoj rad odgovoran je ministru, zamjeniku ministra i tajniku Ministarstva.
Ovlasti i odgovornosti državnih službenika i namještenika pobliže će se utvrditi Pravilnikom o unutarnjem redu Ministarstva.
Ministarstvo radi u tijeku radnog dana u vremenu od 8,30 do 16,30 sati.
Poslove i zadatke iz djelokruga Ministarstva, ovisno o vrsti, složenosti, stručnoj spremi i drugim uvjetima obavljaju službenici postavljeni u zvanja i namještenici raspoređeni na radna mjesta, sukladno propisima.
Okvirni broj državnih službenika i namještenika potrebnih za obavljanje poslova iz djelokruga Ministarstva nalazi se u tablici koja je sastavni dio ove Uredbe, a koja se neće objaviti u »Narodnim novinama«.
Pitanja od značenja za rad Ministarstva koja nisu uređena Zakonom, Uredbom o načelima za unutarnje ustrojstvo i o radnom vremenu tijela državne uprave i ovom Uredbom, uredit će se Pravilnikom o unutarnjem redu, a osobito broj potrebnih službenika i namještenika s naznakom njihovih osnovnih poslova i zadaća te stručnih uvjeta potrebnih za njihovo obavljanje, kao i njihove ovlasti i odgovornosti.
Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva donijet će ministar pravosuđa, uprave i lokalne samouprave u roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Uredbe.
Ova Uredba stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se u »Narodnim novinama«.
Klasa: 023-03/00-01/16
Urbroj: 5030109-00-1
Zagreb, 2. ožujka 2000.