Odluka

NN 84/2001 (29.9.2001.), Odluka

HRVATSKI SABOR

1429

Na teme­­lju članka 80. Ustava Republike Hrvatske i članka 178. Poslovnika Hrvatskoga sabora, Hrvatski sabor na sjednici 28. rujna 2001., donio je

ODLUKU

1. Ne daje se vjerodostojno tumače­­nje članka 4. Zakona o privatizaciji Hrvatskih telekomunikacija d.d., po Prijedlogu koji je podnijela Vlada Republike Hrvatske aktom od 20. rujna 2001. godine.

2. Ova Odluka s obrazlože­­njem objavit će se u »Narodnim novinama«.

Obrazlože­­nje

Vlada Republike Hrvatske u Prijedlogu za dava­­nje vjerodostojnog tumače­­nja članka 4. Zakona o privatizaciji Hrvatskih telekomunikacija d.d. (»Narodne novine« br. 65/99. i 68/01.) – u da­­lj­­njem tekstu: Zakon, postav­­lja teme­­ljno pita­­nje primje­­njuje li se odredba članka 4. Zakona i u slučaju prodaje preostalog dijela dionica Hrvatskih telekomunikacija d.d., postojećem strateškom ulagate­­lju.

U razmatra­­nju pita­­nja i utvrđiva­­nja stajališta va­­lja polaziti od s­­ljedeće­g:

– prvo – Ustavom Republike Hrvatske, ­­nje­govom odredbom članka 49. stavka 4. utvrđeno je da: »Prava stečena ulaga­­njem kapitala ne mogu se uma­­njiti zakonom niti drugim pravnim aktom.«,

– drugo – donoše­­njem Zakona, zakonodavac je utvrdio član­kom 2. stavak 1. točka 3. da će se najma­­nje 25% i jedna dionica Hrvatskih telekomunikacija d.d. prodati strateškom ulagate­­lju, koji će se izabrati u propisanom postupku kako to određuje članak 4. Zakona.

– treće –  postupak prodaje dionica Hrvatskih telekomunikacija d.d. sukladno odredbama članka 2. stavka 1. točke 3. i članka 4. je proveden, dakle u propisanom postupku izabran je strateški ulagate­­lj, sa ­­njim je sklop­­ljen ugovor o takvom strateškom ulaga­­nju i ta prodaja je obav­­ljena.

– četvrto –  prodaja preostalog dijela dionica sukladno tržiš­nim prilikama strateškom ulagate­­lju ili na tržištu kapitala, kako to utvrđuje odredba točke 5. stavka 1. članka 2. Zakona, ne može predstav­­ljati obvezu izbora »novog« strateškog ulagate­­lja. Naime, pod pojmom »strateški ulagate­­lj« treba razumjevati jednu oso­bu ili više povezanih osoba u jezičnom, pravnom i logičkom tumače­­nju, jer taj pojam podrazumijeva pravno i stvarno pre­vla­davajući utjecaj u dioničkom društvu, kako je to i izrijekom utvrđeno u drugoj rečenici članka 4. stavka 2. Zakona.

– peto –  izričajem »ili na tržištu kapitala« u odredbi točke 5. stavka 1. članka 2. Zakona, zakonodavac je odredio mogućnost da ako strateški ulagate­­lj više ne postoji, da se preostale dionice prodaju na tržištu kapitala sukladno odluci Vlade Republike Hrvatske, dakle, u tom slučaju te dionice bi se prodavale »običnom« financijskom ulagate­­lju.

– šesto – ugovor o strateškom ulaga­­nju sa strateškim ulaga­te­­ljem je na snazi, pa bi prodaja drugom, novom »strateškom« ulagate­­lju mogla uslijediti samo u slučaju raskida ovoga ugovora. No, kako to nije slučaj, prodaja »novom« odnosno »drugom« strateškom ulagate­­lju bilo bi povreda odredbe članka 49. stavka 4. Ustava Republike Hrvatske, na štetu postojeće­g strateškog ulagate­­lja. Pored toga ne mogu postojati dva ili više »strateških ulagate­­lja«.

Zak­­ljučno, smatra se da preostale dionice Hrvatske telekomunikacija d.d., iz točke 5. stavka 1. članka 2. Zakona, va­­lja prodati postojećem strateškom ulagate­­lju, što znači da se postupak utvrđen člankom 4. Zakona ne odnosi na postupak prodaje tih preostalih dionica Hrvatskih telekomunikacija d.d. Drugačije tumače­­nje bilo bi suprotno pravnoj sigurnosti, protivno ci­­ljevima zakonodavca i u suprotnosti s odredbama Zakona i interesa Re­pub­like Hrvatske.

Na teme­­lju pred­­nje­g Odbor je polazeći od članka 49. Ustava Republike Hrvatske utvrdio da su odredbe članka 4. Zakona u svezi s odredbom članka 2. stavka 1. točke 5. istog Zakona nedvojbene te da nema osnove za dava­­nje vjerodostojnog tumače­­nja, pa je predložio Hrvatskom saboru da donese odluku kojom se takovo tumače­­nje neće dati.

Klasa: 021-12/01-05/36
Zagreb, 28. rujna 2001.

HRVATSKI SABOR

Predsjednik
Hrvatskoga sabora
Zlatko Tomčić, v. r.