1532
Na temelju članka 60. stavaka 1. i. 2. Zakona o
sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 75/93, 48/99, 15/2000, 127/2000
i 59/2001) i članka 34. stavka 1. Uredbe o načelima za unutarnje ustrojstvo
tijela državne uprave (»Narodne novine«, broj 43/2001), Vlada Republike
Hrvatske je na sjednici održanoj 10. srpnja 2003. godine, donijela
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Uredbom uređuje se
unutarnje ustrojstvo Ministarstva poljoprivrede i šumarstva (u daljnjem tekstu:
Ministarstvo), nazivi unutarnjih ustrojstvenih jedinica u sastavu Ministarstva
i njihov djelokrug, način upravljanja, okvirni broj državnih službenika i
namještenika potrebnih za obavljanje poslova iz djelokruga Ministarstva kao i
druga pitanja od značenja za rad Ministarstva.
Članak 2.
Unutarnje ustrojstvo,
upravljanje, kao i potreban broj službenika i namještenika, uređuje se tako da
Ministarstvo može obavljati upravne i druge stručne poslove koji su mu Zakonom
dani u nadležnost i djelokrug.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO
Članak 3.
Za obavljanje poslova iz djelokruga
Ministarstva, ustrojavaju se sljedeće unutarnje ustrojstvene jedinice:
1. Kabinet ministra
2. Samostalni odjel za unutarnji nadzor
3. Tajništvo Ministarstva
4. Uprava
poljoprivredne politike i ruralnog razvitka
5. Ravnateljstvo za
tržišnu i strukturnu potporu u poljoprivredi
6. Uprava poljoprivrede
7. Uprava gospodarenja
poljoprivrednim zemljištem
8. Uprava šumarstva i
lovstva
9. Uprava za
veterinarstvo
10. Uprava ribarstva.
III. DJELOKRUG UNUTARNJIH USTROJSTVENIH JEDINICA
I NAČIN UPRAVLJANJA
1. KABINET MINISTRA
Članak 4.
Kabinet ministra je posebna ustrojstvena
jedinica Ministarstva, koja za ministra i njegova zamjenika obavlja
protokolarne, stručne i administrativne poslove; organizira prijevoz i službena
putovanja ministra i njegova zamjenika; obavlja sve poslove u odnosu na
informiranje javnosti o djelatnosti Ministarstva, informiranje Ministarstva o
sadržaju i stavovima medija i sveukupne javnosti; prati dnevni tisak i ostala
sredstva javnog priopćavanja; obavlja upravne i druge poslove koji se odnose na
izdavanje povremenih publikacija i tiskovina Ministarstva.
2. SAMOSTALNI ODJEL ZA UNUTARNJI NADZOR
Članak 5.
Samostalni odjel za unutarnji nadzor provjerava
pravilnost korištenja proračunskih sredstava, tako da utvrdi da li se ista sredstva
koriste u visini, za namjene i u vrijeme kako je utvrđeno državnim proračunom,
te provjerava primjenu zakona i drugih propisa koji su u vezi s državnim
proračunom; nadzire prije plaćanja sve isplate koje obavlja Ministarstvo;
upozorava čelnike unutarnjih ustrojstvenih jedinica o uočenim nezakonitostima;
sastavlja mjesečna izvješća o obavljenom unutarnjem nadzoru; kontrolira rad
svih službenika i namještenika u Ministarstvu; provodi istragu prije podnošenja
prijedloga za pokretanje postupka zbog lakših i teških povreda službene i radne
dužnosti službenika i namještenika, pred nadležnim tijelima, postupa u
pojedinim predmetima po pravu nadzora; poduzima mjere za otklanjanje utvrđenih
nezakonitosti i provodi odgovarajuće mjere.
3. TAJNIŠTVO MINISTARSTVA
Članak 6.
Tajništvo Ministarstva je posebna ustrojstvena
jedinica, koja obavlja administrativne i stručne poslove za potrebe
Ministarstva, a osobito obavlja poslove u svezi s usklađivanjem rada unutarnjih
ustrojstvenih jedinica Ministarstva, izrađuje prijedlog Programa rada
Ministarstva na temelju nacrta planova rada uprava i drugih ustrojstvenih
jedinica Ministarstva, koordinira poslove na ostvarivanju plana rada, usklađuje
rad na izradi nacrta zakona i drugih propisa iz djelokruga rada Ministarstva,
vodi skrb o stanju kadrova i predlaže planove stručnog usavršavanja i osposobljavanja
državnih službenika i namještenika, izrađuje izvješća o ostvarivanju plana rada
Ministarstva, te o drugim pitanjima u svezi s radom i ustrojstvom Ministarstva;
vodi i koordinira pravne, financijske, računovodstvene, opće kadrovske,
tehničke i pomoćne tehničke poslove, nadzire i koordinira poslove obrambenih i
sigurnosnih mjera, kao i druge poslove koje mu povjeri ministar, odnosno
zamjenik ministra.
Za obavljanje poslova iz stavka 1. ovoga članka
ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
a) Odjel pravnih poslova
b) Odjel kadrovskih, općih, tehničkih i pomoćnih
poslova
c) Odjel financijskih i računovodstvenih
poslova.
a) Odjel pravnih poslova
Članak 7.
Odjel pravnih poslova obavlja poslove izrade nacrta
prijedloga zakona, sudjeluje u izradi pravilnika, naredbi, naputaka i drugih
akata iz djelokruga Ministarstva, objedinjuje primjedbe, prijedloge i
mišljenja na nacrte prijedloga zakona drugih tijela državne uprave, daje
mišljenja i objašnjenja u svezi s provedbom zakona, prati propise i predlaže
izmjene u tim propisima, izrađuje nacrte prijedloga međunarodnih ugovora i
koordinira postupak sklapanja i izvršavanja međunarodnih ugovora iz djelokruga
Ministarstva; izrađuje nacrte prijedloga akata za pristupanje u članstvo međunarodnim
tijelima i organizacijama, koordinira upravni postupak i provodi upravni nadzor
u upravnim stvarima iz djelokruga Ministarstva, ako ti poslovi zakonom, drugim
propisom ili ovom Uredbom nisu stavljeni u djelokrug druge unutarnje
ustrojstvene jedinice Ministarstva; prati i osigurava primjenu zakona i drugih
propisa, ostvaruje suradnju s tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne)
samouprave glede primjene zakona i drugih propisa iz djelokruga Ministarstva,
osigurava zakonito provođenje postupaka javnih i ostalih vrsta nabava;
surađuje, nadzire i vodi evidenciju ustanova s javnim ovlastima iz djelokruga
Ministarstva i daje očitovanja na pojedina pravna pitanja iz djelokruga rada
Ministarstva, priprema odgovore i očitovanja na zahtjev Državnog odvjetništva
RH u parnicama i postupcima ovrhe.
Za obavljanje poslova
iz djelokruga odjela, ustrojavaju se sljedeći pododsjeci:
1. Pododsjek za izradu propisa
2. Pododsjek za upravne i sudske postupke.
Članak 8.
1.
Pododsjek za izradu propisa
Pododsjek za izradu
propisa obavlja poslove izrade nacrta prijedloga zakona, daje mišljenja na
pravilnike, naredbe, naputke i druge akte iz djelokruga Ministarstva,
objedinjuje primjedbe, prijedloge i mišljenja na nacrte prijedloga zakona drugih
tijela državne uprave, daje mišljenja i objašnjenja u svezi s provedbom zakona,
prati propise i predlaže izmjene u tim propisima; izrađuje nacrte prijedloga
međunarodnih ugovora i koordinira postupak sklapanja i izvršavanja međunarodnih
ugovora iz djelokruga Ministarstva, izrađuje nacrte prijedloga akata za
pristupanje u članstvo međunarodnim tijelima i organizacijama; obavlja i druge
poslove koje odredi tajnik neposredno ili ministar.
Članak 9.
2.
Pododsjek za upravne i sudske postupke
Pododsjek za upravne i sudske postupke obavlja
poslove, koordinira upravni postupak i provodi upravni nadzor u upravnim
stvarima iz djelokruga Ministarstva, ako ti poslovi zakonom, drugim propisom
ili ovom Uredbom nisu stavljeni u djelokrug unutarnje ustrojstvene jedinice
Ministarstva; prati i osigurava primjenu zakona i drugih propisa; ostvaruje
suradnju s tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, glede
primjene zakona i drugih propisa iz djelokruga Ministarstva; daje očitovanja
na pojedina pravna pitanja iz djelokruga rada Ministarstva; zastupa
Ministarstvo u postupcima pred službenim sudovima, priprema odgovore i
očitovanja na zahtjev Državnog odvjetništva u parnicama i postupcima ovrhe;
obavlja i druge poslove koje odredi tajnik neposredno, odnosno ministar.
b) Odjel kadrovskih, općih, tehničkih i pomoćnih
poslova
Članak 10.
Odjel kadrovskih,
općih, tehničkih i pomoćnih poslova prati i provodi mjere kadrovske politike
Ministarstva; obavlja poslove oko izbora kandidata za prijam u radni odnos i
raspored službenika i namještenika; sudjeluje u izradi, donošenju i realizaciji
plana stručnog usavršavanja; prati statusna prava državnih službenika i
namještenika, njihov rad i napredovanje u službi; vodi brigu o opremanju i
održavanju prostorija Ministarstva, te održavanju ostalih prostorija koje su
Ministarstvu povjerene na upravljanje; obavlja poslove primitka i otpreme
pošte, poslove neposredne unutarnje i vanjske dostave pismena i ostalih
pošiljki, te poslove evidentiranja pismena i vodi pismohranu; obavlja poslove
prijepisa i umnožavanja materijala; skrbi o urednom i pravilnom održavanju i
upotrebi sredstava i opreme Ministarstva; brine o nabavi sredstava i opreme
Ministarstva; koordinira i vodi poslove izrade godišnjeg plana nabave i
evidencije javnih nabava, poslove oko odabira najpovoljnijih dobavljača
sukladno s raspisanim javnim natječajima i postupcima ograničenog prikupljanja
ponuda; brine o tehničkom održavanju računalne opreme; brine o stabilnosti i
sigurnosti informacijskih sustava; brine o edukaciji državnih službenika i
namještenika za rad sa standardnim informatičkim proizvodima; obavlja poslove
oko civilnih i obrambenih priprema i tehničke poslove oko plana pripravnosti i
popratnih akata, te prenošenje istih na pravne osobe od posebnog značenja za
obranu, te organizira rad internog kafića.
Za obavljanje poslova
iz djelokruga odjela ustrojavaju se sljedeći pododsjeci:
1. Pododsjek za
kadrovske i opće poslove
2. Pododsjek za
tehničke i pomoćne poslove.
Članak 11.
1.
Pododsjek za kadrovske i opće poslove
Pododsjek za kadrovske i opće poslove prati i
provodi mjere kadrovske politike Ministarstva, obavlja administrativne
poslove oko izbora kandidata za prijam u radni odnos i raspored službenika i
namještenika, sudjeluje u izradi, donošenju i realizaciji programa stručnog
usavršavanja, prati statusna prava državnih službenika i namještenika, njihov
rad i promicanje u službi; obavlja stručne i tehničke poslove, koji se odnose
na pisarnicu, pismohranu i otpremu pošte, organizira rad internog kafića, te
obavlja i druge poslove koje odredi tajnik neposredno ili ministar.
Za obavljanje poslova
iz djelokruga pododsjeka, ustrojavaju se sljedeći odjeljci:
- Odjeljak kadrovskih
poslova
- Odjeljak pisarnice
- Odjeljak općih
poslova.
Članak 12.
- Odjeljak kadrovskih poslova
Odjeljak kadrovskih poslova prati i provodi
mjere kadrovske politike Ministarstva, obavlja administrativne poslove oko
izbora kandidata za prijam u radni odnos i raspored službenika i namještenika,
sudjeluje u izradi, donošenju i realizaciji programa stručnog usavršavanja,
prati statusna prava državnih službenika i namještenika, njihov rad i
promicanje u službi.
Članak 13.
- Odjeljak pisarnice
Odjeljak pisarnice obavlja administrativne
poslove vezane za primitak i dostavu pošte, raspoređivanje akata, arhiviranje i
čuvanje registrirane građe, koja nastaje radom Ministarstva; stručne i
tehničke poslove, koji se odnose na pisarnicu, pismohranu i otpremu pošte.
Članak 14.
- Odjeljak općih poslova
Odjeljak općih poslova organizira i obavlja
poslove koji se odnose na održavanje čistoće prostorija, brine o servisu i
usluzi prilikom održavanja stručnih i radnih skupova u prostorijama
ministarstva, o pravilnom korištenju reprezentacije, organizira rad internog
kafića.
Članak 15.
2.
Pododsjek za tehničke i pomoćne poslove
Pododsjek za tehničke i pomoćne poslove skrbi o
urednom i pravilnom korištenju imovine i sredstava rada; obavlja poslove koji
se odnose na opremanje i održavanje poslovnih prostorija, obavlja stručne i
druge poslove, koji se odnose na opremanje prostorija Ministarstva; brine o
tehničkom održavanju računalne opreme, o stabilnosti i sigurnosti
informacijskih sustava, brine o edukaciji državnih službenika i namještenika za
rad sa standardnim informatičkim proizvodima, te obavlja i druge poslove, koje
odredi tajnik neposredno, odnosno ministar.
c) Odjel financijskih i računovodstvenih poslova
Članak 16.
Odjel financijskih i
računovodstvenih poslova organizira, koordinira, provodi i prati izvršenje svih
financijskih i računovodstvenih poslova, sukladno sa zakonskim propisima, i
brine o zakonitoj primjeni važećih materijalno-financijskih propisa; sudjeluje
u izradi prijedloga potrebnih sredstava za redovit rad svih proračunskih
korisnika unutar Ministarstva služeći se metodom racionalnog i svrsishodnog
korištenja proračunskih i ostalih sredstava koja se, sukladno sa zakonskim
aktima, ostvaruju unutar Ministarstva; priprema dokumentaciju za knjiženje i
plaćanje po proračunskim pozicijama i postojećim računima unutar Ministarstva,
obavlja odobrena plaćanja unutar zadužene proračunske pozicije, priprema i
izrađuje periodične obračune, završne račune za sve račune unutar Ministarstva
i konsolidirani račun za Ministarstvo, obračunava plaće i osobne naknade svih
zaposlenih, organizira i vodi godišnji popis osnovnih sredstava i sitnog
inventara, vodi knjigovodstvo osnovnih sredstava i sitnog inventara i izvršava
sve ostale računovodstvene poslove, za koje se ukaže potreba, po nalogu
ministra.
Za obavljanje poslova
iz djelokruga odjela, ustrojavaju se sljedeći pododsjeci:
1. Pododsjek za financijske poslove
2. Pododsjek za računovodstvene poslove.
Članak 17.
1.
Pododsjek za financijske poslove
Pododsjek za financijske poslove organizira,
koordinira, provodi i prati izvršenje financijskih poslova, sukladno sa
zakonskim propisima i brine o zakonitoj primjeni važećih
materijalno-financijskih propisa; sudjeluje u izradi prijedloga potrebnih
sredstava za redovit rad svih proračunskih korisnika unutar Ministarstva,
služeći se metodom racionalnog i svrsishodnog korištenja proračunskih i
ostalih sredstava koja se, sukladno sa zakonskim aktima, ostvaruju unutar
Ministarstva: obavlja odobrena plaćanja unutar zadužene proračunske pozicije,
te obavlja i druge poslove koje odredi tajnik neposredno, odnosno ministar.
Članak 18.
2.
Pododsjek za računovodstvene poslove
Pododsjek za računovodstvene poslove priprema
dokumentaciju za knjiženje i plaćanje po proračunskim pozicijama i postojećim računima
unutar Ministarstva, obavlja odobrena plaćanja unutar zadužene proračunske
pozicije, priprema i izrađuje periodične obračune, završne račune za sve račune
unutar Ministarstva i konsolidirani račun za Ministarstvo, obračunava plaće i
osobne naknade svih zaposlenika, organizira i vodi godišnji popis osnovnih
sredstava i sitnog inventara, vodi knjigovodstvo osnovnih sredstava i sitnog
inventara, te izvršava sve ostale računovodstvene poslove za koje se ukaže
potreba, po nalogu tajnika neposredno, odnosno ministra.
4. UPRAVA POLJOPRIVREDNE POLITIKE I RURALNOG
RAZVITKA
Članak 19.
Uprava poljoprivredne politike i ruralnog
razvitka obavlja poslove u svezi s rješavanjem pitanja na području tekuće
gospodarske politike i gospodarskog sustava koja utječu na proizvodnju,
preradu, cijene i promet poljoprivrednih proizvoda; sudjeluje u oblikovanju i
provođenju mjera poljoprivredne politike i analizira utjecaj promjena
poljoprivredne politike na poljoprivrednike, prerađivače i potrošače
poljoprivrednih proizvoda; prati stanje i oblikuje politiku financiranja i
kreditiranja poljoprivrede, ribarstva i prerade, proračunskim sredstvima;
analizira ekonomiku upravljanja obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima;
sudjeluje u izradi proizvodno-potrošnih bilanci poljoprivredno-prehrambenih proizvoda;
koordinira izradu prijedloga poljoprivrednog proračuna; obavlja poslove oko
usklađivanja domaće poljoprivredne politike prema zahtjevima međunarodnih
gospodarskih organizacija; koordinira i usklađuje hrvatsko poljoprivredno zakonodavstvo
i zakonodavstvo u području kakvoće hrane i genetski izmijenjene hrane s
Europskom unijom; vodi dvostrane i višestrane trgovinske pregovore u području
poljoprivrede, u okviru Svjetske trgovinske organizacije, te drugih europskih i
svjetskih gospodarskih integracija; sudjeluje u oblikovanju i provedbi mjera
poljoprivredne strukturne politike i politike ruralnog razvitka; priprema i
održava baze podataka za analizu poljoprivredne politike; surađuje s ostalim
ustanovama, s ciljem unaprjeđenja poljoprivredne statistike; koordinira izradu
izvješća o stanju u poljoprivredi i provedbi mjera poljoprivredne politike;
potiče, priprema i koordinira dvostranu i višestranu suradnju s međunarodnom
zajednicom u području poljoprivrede; prati stanje i analizira gospodarski
položaj pojedinih grana prehrambeno-prerađivačke industrije: mlinsko-pekarske
industrije, prerade mesa, proizvodnje i prerade biljnih i životinjskih ulja i
masti, proizvodnje mlijeka i mliječnih proizvoda, proizvodnje šećera,
konditorske industrije, prerade i konzerviranja voća i povrća, industrije
stočne hrane, prerade čaja i kave, proizvodnje začina, gotove i dijetetske
hrane, vinarstva te industrije piva i slada, jakih alkoholnih pića,
bezalkoholnih pića i mineralnih voda, prerade duhana i industrije cigareta;
koordinira izradu zakonske regulative za područje prehrambenih proizvoda;
sudjeluje u usklađivanju propisa iz područja kakvoće, nadzora kakvoće i
proizvodnje prehrambenih proizvoda s propisima Europske unije; prati i
analizira stanje tržišta prehrambenih proizvoda.
Za obavljanje poslova
iz stavka 1. ovoga članka, ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
a) Odjel poljoprivredne
politike i ruralnog razvitka
b) Odjel za Europsku
uniju i trgovinske integracije
c) Odjel međunarodne
suradnje
d) Odjel prehrambene
politike.
a) Odjel poljoprivredne politike i ruralnog
razvitka
Članak 20.
Odjel poljoprivredne politike i ruralnog
razvitka koordinira izradu izvješća o stanju u poljoprivredi i provedbi mjera i
učinaka poljoprivredne politike; analizira i prati implikacije makroekonomske
politike i gospodarskih kretanja u zemlji i inozemstvu na poljoprivrednu
politiku; analizira cjenovnu i trgovinsku politiku; sudjeluje u oblikovanju i
prilagodbi mjera poljoprivredne politike, sukladno sa zahtjevima gospodarskog
integriranja; sudjeluje u izradi strategija i analitičkih podloga za dvostrane
i višestrane pregovore u području poljoprivrede; promiče inovativne oblike
politike kojom se pospješuju utjecaj tržišta i sposobnost prilagodbe proizvođača
tržišnim uvjetima; prati ekonomiku proizvodnje na obiteljskim poljoprivrednim
gospodarstvima; prati mogućnosti i uvjete kreditiranja i financiranja na
domaćem i stranom tržištu kapitala za financiranje poljoprivrede, te oblikuje
politiku kreditiranja poljoprivrede, ribarstva i prerade poljoprivrednih
proizvoda, proračunskim sredstvima; koordinira i prati provedbu vanjskih
kreditnih linija koje su u nadležnosti Ministarstva; prati poreznu politiku u
području poljoprivrede; analizira i prati promjene u agrarnoj strukturi na
mikrorazini (regionalnoj) i makrorazini; prati utjecaj promjene poljoprivredne
politike na postojeću agrarnu strukturu; oblikuje mjere poljoprivredne politike
kojima se pospješuju mogućnosti stvaranja novih izvora dohotka i zaposlenja
poljoprivrednog pučanstva, s ciljem poticanja doprinosa cjelokupnog
poljoprivrednog sektora vitalnosti (održivosti) gospodarstva u seoskim
područjima; potiče strukturna poboljšanja u poljoprivrednom sektoru, posebice
vodeći računa o potrebama seljaka u područjima s težim uvjetima gospodarenja;
poduzima aktivnosti s ciljem osiguranja zaštite okoliša i održivog upravljanja
prirodnim resursima u poljoprivredi; potiče višeznačnu ulogu poljoprivrede, s
ciljem suzbijanja regionalnih neusklađenosti; potiče razvitak dopunskih
aktivnosti na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima.
b) Odjel za Europsku uniju i trgovinske
integracije
Članak 21.
Odjel za Europsku uniju i trgovinske integracije
koordinira aktivnosti u području šire poljoprivredne politike i politike ruralnog
razvitka, vezane za Europsku uniju unutar Ministarstva; provodi vanjsku
koordinaciju aktivnosti koje se odnose na poljoprivredu i ruralna područja, s
drugim relevantnim ministarstvima i ostalim ustanovama na državnoj i lokalnoj
razini; potiče i koordinira suradnju s Upravom za poljoprivredu (DG Agri) pri
Europskim zajednicama; surađuje s odgovarajućim ustanovama pri Europskim
zajednicama, surađuje s odgovarajućim ustanovama zemalja koje su u postupku
prijama u Europsku uniju, te koordinira i prati provedbu projekata u području
poljoprivrede; nadzire i prati ispunjavanje preuzetih obveza; prati događanja u
području poljoprivredne politike u Europskoj uniji i zemljama kandidatima za
članstvo u Europskoj uniji; potiče prilagodbu hrvatske poljoprivredne politike
u skladu s načelima Zajedničke poljoprivredne politike; sudjeluje u dvostranim
i višestranim trgovinskim pregovorima u području poljoprivrede, u okviru
Svjetske trgovinske organizacije; obavlja aktivnosti vezane za članstvo u
CEFTA-i u području poljoprivrede; sudjeluje u oblikovanju pregovaračkih načela,
radi sklapanja dvostranih i višestranih trgovinskih ugovora koji utječu na
poljoprivredni sektor; sudjeluje u provedbi Sporazuma o stabilizaciji i
pridruživanju u području poljoprivrede, te sudjeluje u radu Vijeća za
stabilizaciju i pridruživanje; prati učinke liberalizacije trgovine
poljoprivrednim proizvodima; priprema i koordinira provedbu projekata iz
sredstava CARDS; priprema i planira godišnje i višegodišnje zahtjeve za
projekte; izrađuje hodogram aktivnosti projekata; priprema podloge za
financiranje; koordinira aktivnosti s drugim relevantnim ustanovama; nadzire i
prati ispunjavanje preuzetih obveza i provedbu programa uz potporu Europske
unije; izrađuje izvješća o provedbi projekata iz sredstava CARDS-a.
c) Odjel međunarodne suradnje
Članak 22.
Odjel međunarodne suradnje potiče, priprema i
koordinira provedbu projekata u području poljoprivrede, s međunarodnim
financijskim institucijama; priprema i koordinira provedbu projekata iz
donacija i tehničke pomoći; u suradnji s Odjelom pravnih poslova, provodi
učlanjivanje Republike Hrvatske u međunarodne organizacije i koordinira
suradnju s njima (FAO, IFAD, EAAP, IPGRI i dr.); koordinira i izravno sudjeluje
u aktivnostima regionalnih organizacija; potiče dvostranu suradnju s
ministarstvima i institucijama drugih zemalja; sudjeluje u pripremi
međunarodnih sporazuma i protokola o suradnji na području poljoprivrede;
sudjeluje u radu mješovitih međudržavnih gospodarskih odbora u području
poljoprivrede; prikuplja, dorađuje i statističko-informatički obrađuje
podatke; osigurava razmjenu statističkih podataka unutar i izvan ministarstva,
te surađuje s ostalim ustanovama s ciljem unapređenja poljoprivredne
statistike; prikuplja informacije o cijenama i temeljnim obilježjima ponude i
potražnje na lokalnim hrvatskim i međunarodnim tržištima; sudjeluje u izradi
izvješća po temeljnim skupinama poljoprivrednih proizvoda, kao i za
poljoprivredne inpute, s ciljem podupiranja transparentnosti hrvatskoga
poljoprivrednog tržišta.
d) Odjel prehrambene politike
Članak 23.
Odjel prehrambene politike koordinira izradu
zakonske regulative za područje prehrambenih proizvoda; radi na izradi i provedbi
propisa o hrani, propisa za kakvoću prehrambenih proizvoda; sudjeluje u izradi
propisa za područje genetski izmijenjene hrane; inicira postupak priznavanja
zaštite zemljopisnog podrijetla prehrambenih proizvoda; sudjeluje u
usklađivanju propisa iz područja kakvoće, nadzora kakvoće i proizvodnje
prehrambenih proizvoda, s propisima Europske unije; sudjeluje u radu međunarodnih
organizacija (FAO, WHO), a posebice s Povjerenstvom Codex Alimentarius;
izrađuje izvješće o stanju u području prehrambene industrije; analizira
gospodarski položaj pojedinih grana prehrambene industrije; prati tijekove
prehrambenih proizvoda na međunarodnom tržištu; sudjeluje u izradi podloga za
pregovore s Europskom unijom za područja iz nadležnosti; prati i analizira
stanje tržišta pojedinih prehrambenih proizvoda; sudjeluje u provedbi projekata
iz nadležnosti Uprave.
5. RAVNATELJSTVO ZA TRŽIŠNU I STRUKTURNU POTPORU
U POLJOPRIVREDI
Članak 24.
Ravnateljstvo za tržišnu i strukturnu potporu u
poljoprivredi prati i provodi sve zakonske i ostale akte iz područja
tržišno-cjenovne i strukturne politike u poljoprivredi, u okviru svoje
nadležnosti; osigurava provedbu tržnih redova kojima se uređuju tržišta
pojedinih skupina proizvoda, putem pojedinih mjera tržišno-cjenovne politike;
priprema stručne podloge i analize; provodi mjere tržišno-cjenovne i strukturne
politike, vodi njihovu evidenciju i dostavlja ih u Poljoprivredni informacijski
centar, te uspostavlja i provodi administrativni i kontrolni sustav Upisnika
poljoprivrednih gospodarstava i obavlja isplatu državnih potpora.
Za obavljanje poslova iz stavka 1. ovoga članka,
ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
a) Odjel financijskih poslova i unutarnje
revizije
b) Odjel za tržišnu potporu i vođenje Upisnika
c) Odjel strukturne potpore.
a) Odjel financijskih poslova i unutarnje
revizije
Članak 25.
Odjel financijskih poslova i unutarnje revizije
provodi financijske postupke sukladno s odredbama Zakona o izvršavanju državnog
proračuna; provjerava i potvrđuje financijska sredstva za isplate; provodi
financijska plaćanja; priprema periodične analize i daje preporuke; provjerava
usklađenost podataka i postupaka, sukladno s hrvatskim zakonskim propisima iz
područja poljoprivrede i s propisima Europske unije; provjerava točnost,
potpunost i pravodobnost obračuna financijskih tijekova koji će se obavljati putem
Ravnateljstva; provjerava ispravnost i pravodobnost financijskih tijekova u
skladu s međunarodno preuzetim revizijskim standardima; surađuje s uredom
državne revizije i revizorskim tijelima Europske unije, koordinira i potvrđuje
ispravnost zahtjeva odobrenih u odjelima strukturne i tržišne potpore;
kontrolira financijske transakcije; kontrolira računovodstvenu dokumentaciju;
kontrolira utrošak proračunskih sredstava; koordinira rad poljoprivredne
inspekcije na terenu; donosi rješenja u drugom stupnju; provodi upravni nadzor;
kontrolira primjenu zakonskih propisa.
b) Odjel za tržišnu potporu i vođenje Upisnika
Članak 26.
Odjel za tržišnu potporu i vođenje Upisnika,
sukladno s važećim propisima provodi mjere tržišno-cjenovne politike u
poljoprivredi, ribarstvu i šumarstvu; provodi mjere uravnoteženja ponude;
unutar trgovinskih mjera provodi raspodjelu uvoznih kvota, koje proizlaze iz
sklopljenih dvostranih i višestranih trgovinskih ugovora; provodi mjere
intervencije na tržištu; provodi mjere poticanja prodaje i potrošnje; upravlja
centralnim sustavom Upisnika (osiguranje ispravnog rada IT opreme); upravlja
aplikacijom (osiguranje nesmetanog korištenja aplikacije); pruža pomoć («help
desk») u pogledu korištenja programa Upisnika i funkcioniranja sustava; uspostavlja
i održava mreže korisnika programa Upisnika u Ravnateljstvu; prati rad, pruža
pomoć u održavanju i nadogradnji vanjske mreže korisnika programa (uredi
državne uprave); sudjeluje u nabavi opreme; komunicira sa stručnjacima koji su
uključeni u održavanje i nadogradnju programa Upisnika; obavlja artikuliranje
programskih zadataka na inicijativu radne skupine za razvoj Upisnika;
razmjenjuje podatke s tijelima državne uprave, državnim upravnim organizacijama
i stručnim ustanovama u poljoprivredi u svezi s Upisnikom; kontaktira,
obavještava, te obavlja obuku korisnika programa Upisnika; podnosi izvještaj o
korištenju programa Upisnika.
Za obavljanje poslova iz djelokruga odjela,
ustrojavaju se sljedeći pododsjeci:
1. Pododsjek za tržišnu potporu
2. Pododsjek za vođenje upisnika.
Članak 27.
1.
Pododsjek za tržišnu potporu
Pododsjek za tržišnu potporu, sukladno s važećim
propisima provodi mjere tržišno-cjenovne politike u poljoprivredi, ribarstvu i
šumarstvu; provodi mjere uravnoteženja ponude; unutar trgovinskih mjera,
provodi raspodjelu uvoznih kvota, koje proizlaze iz sklopljenih dvostranih i
višestranih trgovinskih ugovora; provodi mjere intervencije na tržištu; provodi
mjere poticanja prodaje i potrošnje.
Članak 28.
2.
Pododsjek za vođenje upisnika
Pododsjek za vođenje upisnika upravlja
centralnim sustavom Upisnika (osiguranje ispravnog rada IT opreme); upravlja
aplikacijom (osiguranje nesmetanog korištenja aplikacije); pruža pomoć («help
desk») u pogledu korištenja programa Upisnika i funkcioniranja sustava;
uspostavlja i održava mreže korisnika programa Upisnika u Ravnateljstvu; prati
rad, pruža pomoć u održavanju i nadogradnji vanjske mreže korisnika programa
(uredi državne uprave); sudjeluje u nabavi opreme; komunicira sa stručnjacima
koji su uključeni u održavanje i nadogradnju programa Upisnika; obavlja
artikuliranje programskih zadataka na inicijativu radne skupine za razvoj
Upisnika; razmjenjuje podatke s tijelima državne uprave, državnim upravnim
organizacijama i stručnim ustanovama u poljoprivredi, u svezi s Upisnikom;
kontaktira, obavještava i obavlja obuku korisnika programa Upisnika; podnosi
izvještaj o korištenju programa Upisnika.
c) Odjel strukturne potpore
Članak 29.
Odjel strukturne potpore, sukladno s važećim
propisima, provodi mjere strukturne politike: potpora za područja s težim
uvjetima gospodarenja u poljoprivredi (brdsko-planinska područja, otoci i
poluotok Pelješac, područja s nepovoljnim hidrološkim i pedološkim obilježjima,
područja od posebne državne skrbi); potpora razvitku poljoprivrede koja skrbi o
prirodnom okolišu i očuvanju biološke raznovrsnosti; potpora investicijama u
poljoprivredna gospodarstva; potpora stručnom osposobljavanju za rad u
poljoprivredi; potpora ulasku mladih u poljoprivredu i ranijem umirovljenju poljoprivrednika;
potpora regionalnom razvitku poljoprivrede; potpora dopunskim aktivnostima na
poljoprivrednim gospodarstvima.
6. UPRAVA POLJOPRIVREDE
Članak 30.
Uprava poljoprivrede prati stanje u području
biljne i stočarske proizvodnje; prati stanje u području zaštite bilja i
sredstava za zaštitu bilja; daje inicijativu za rješavanje pojedinih pitanja i
odgovorna je za stanje u granicama svojeg djelokruga; rješava u upravnim
stvarima; provodi upravni nadzor; daje stručne podloge za izradu nacrta propisa
i provedbenih akata, te međunarodnih ugovora i sudjeluje u izradi proračuna iz
djelokruga uprave; obavlja inspekcijski nadzor nad provođenjem zakona i općih
akata kojima je uređeno područje poljoprivrede, prehrambene i prerađivačke
industrije, korištenje poticaja i naknada za poljoprivredu i ribarstvo; obavlja
zdravstveni nadzor pošiljaka bilja u prometu preko državne granice, u skladu s
propisima o zaštiti bilja; prati stanje u okviru nadležnosti, te daje
inicijativu za rješavanje pojedinih pitanja i odgovorna je za stanje u svom
djelokrugu, provodi nadzor u skladu s posebnim propisima i ostale poslove koji
joj se stave u nadležnosti.
Za obavljanje poslova iz stavka 1. ovoga članka,
ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
a) Odjel poljoprivredne proizvodnje i zaštite
bilja
b) Odjel za ekološku poljoprivredu i suradnju s
proizvođačima i udrugama
c) Odjel inspekcijskih poslova
d) Odjel fito-sanitarne inspekcije.
a) Odjel poljoprivredne proizvodnje i zaštite
bilja
Članak 31.
Odjel poljoprivredne proizvodnje i zaštite bilja
izvršava zakone i propise i druge opće akte u okviru nadležnosti; prati stanje
u području biljne proizvodnje: ratarska proizvodnja (proizvodnja žitarica,
krmnog bilja, krumpira, industrijskog bilja, ljekovitog i aromatičnog bilja),
voćarstvo, vinogradarstvo, vrtlarstvo, proizvodnja poljoprivrednog sjemena i
sadnog materijala u voćarstvu i vinogradarstvu, te stočarske proizvodnje:
govedarstvo, svinjogojstvo, peradarstvo, ovčarstvo, kozarstvo, konjogojstvo, pčelarstvo,
kunićarstvo, proizvodnju krznaša; proizvodnju gljiva; obavlja poslove iz
dodijeljene mu nadležnosti po Zakonu o zaštiti od elementarnih nepogoda,
uređuje pitanja proizvodnje mineralnih i organskih gnojiva, uređuje pitanja iz
područja poljoprivredne mehanizacije; daje inicijativu za rješavanje pojedinih
pitanja u granicama svoga djelokruga; sudjeluje u pripremanju propisa i drugih
općih akata; brine o prilagodbi propisa i općih akata iz nadležnosti sa
smjernicama i zakonima Europske unije; sudjeluje u izradi prijedloga proračuna
iz djelokruga poljoprivredne proizvodnje, rješava u upravnim stvarima, provodi
upravni nadzor i druge upravne i stručne poslove iz područja nadležnosti; prati
i koordinira rad ustanova koje obavljaju upravne i stručne poslove temeljem
zakona iz nadležnosti Ministarstva; obavlja upravne poslove iz zaštite bilja i
sredstava za zaštitu bilja, priprema propise iz područja zaštite bilja i
sredstava za zaštitu bilja, koordinira rad sa Zavodom za zaštitu bilja,
surađuje s ostalim upravnim tijelima, nadležnim za poslove zaštite bilja,
surađuje sa znanstvenim ustanovama, kreira i predlaže odgovarajuće mjere, s
ciljem unaprjeđenja struke zaštite bilja i njenog razvoja, prati stanje u
područjima koja su zaražena karantenskim štetočinjama i donosi prijedloge za
poboljšanje stanja, prati i analizira rad izvještajno-prognozne službe za
zaštitu bilja, vodi bilateralnu i multilateralnu suradnju na području zaštite
bilja, prati propise u drugim državama iz područja zaštite bilja i sredstava za
zaštitu bilja, usklađuje propise s međunarodnim standardima i normativima,
surađuje sa službama za zaštitu bilja drugih država i međunarodnih
institucija, izrađuje stručne naputke i izvješća, donosi rješenja - dozvole za
stavljanje u promet sredstava za zaštitu bilja, vodi očevidnik o odobrenim i
registriranim sredstvima za zaštitu bilja, priprema i izrađuje izvješća o
proizvodnji, prometu i primjeni sredstava za zaštitu bilja, vodi evidenciju
uvoza sredstava za zaštitu bilja, izrađuje izvješća prema međunarodnim
standardima i dostavlja ih nadležnim međunarodnim institucijama, obavlja nadzor
provedbe Zakona o vinu, te obavlja i druge poslove propisane zakonom.
b) Odjel za ekološku poljoprivredu i suradnju
s proizvođačima i udrugama
Članak 32.
Odjel za ekološku poljoprivredu i suradnju s
proizvođačima i udrugama izvršava zakone te propise i druge opće akte u okviru
svoje nadležnosti; prati stanje u području ekološke proizvodnje i prerade
poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, vodi upisnike proizvođača u ekološkoj
proizvodnji, upisnik uvoznika, upisnik ovlaštenih nadzornih stanica i upisnik
laboratorija, rješava u upravnim stvarima, provodi upravni nadzor i stručne
poslove u ekološkoj proizvodnji, sudjeluje u izradi stručnih podloga za izradu
zakona i podzakonskih propisa; predlaže rješavanje pojedinih pitanja u okviru
svog djelokruga; sudjeluje u pripremi propisa i drugih općih akata; sudjeluje u
pripremi i izradi prijedloga državnog proračuna, priprema i provodi sve
aktivnosti oko isplate nadoknađujući plaćanja u ratarskoj proizvodnji, provodi
upravni nadzor i druge upravne i stručne poslove iz područja nadležnosti, prati
i koordinira rad Hrvatskog zavoda za poljoprivredno savjetodavnu službu,
koordinira suradnju s proizvodnim i interesnim udrugama poljoprivrednih
proizvođača i ostalim interesnim udruženjima te seljačkom komorom.
c) Odjel inspekcijskih poslova
Članak 33.
Odjel inspekcijskih
poslova obavlja inspekcijski nadzor nad provođenjem zakona, drugih propisa i
općih akata kojima je uređeno područje poljoprivrede, prehrambene i
prerađivačke industrije, gospodarenja poljoprivrednim zemljištem, korištenje
poticaja i naknada za poljoprivredu i ribarstvo; obavlja nadzor i uvid nad
radom tijela državne uprave u županijama i Gradu Zagrebu, koji obavljaju poslove
poljoprivredne inspekcije, inspekcije bilinogojstva i zaštite bilja; usmjerava
i koordinira rad inspekcije nadležne za poslove poljoprivrede u uredima
državne uprave u županijama i Gradu Zagrebu; obavlja izravan uvid u
ispunjavanje uvjeta i obavljanje djelatnosti nadziranih pravnih i fizičkih
osoba te poduzima mjere određene zakonima i propisima, donijetim na temelju
njih; rješava u upravnim stvarima; daje stručna mišljenja, objašnjenja i upute
u svezi s primjenom propisa u području inspekcijskog nadzora; priprema i
izrađuje godišnje planove rada i godišnja izvješća o radu; daje prijedloge i
sudjeluje u pripremanju izmjena i dopuna zakona i podzakonskih propisa
navedenih područja.
d) Odjel fito-sanitarne inspekcije
Članak 34.
Odjel fito-sanitarne inspekcije zaštite bilja
obavlja zdravstveni nadzor bilja i biljnih proizvoda u prometu preko državne
granice, zdravstveni nadzor bilja i biljnih proizvoda u unutrašnjosti zemlje
(na mjestu proizvodnje, prerade, skladištenja i sl.), u skladu s propisima o
zaštiti bilja, obavlja kontrolu sredstava za zaštitu bilja, obavlja kontrolu
sortnosti reprodukcijskog materijala poljoprivrednog i šumskog bilja pri uvozu,
rješava u upravnim stvarima, obavlja naplatu naknade za obavljene preglede,
prikuplja podatke i izrađuje izvješća o radu, daje stručna mišljenja u vezi s
primjenom propisa iz svoga djelokruga, sudjeluje u pripremanju i izrađuje
propise iz područja biljne karantene, surađuje s upravnim tijelima, stručnim
ustanovama i znanstvenim institucijama zaštite bilja, surađuje s međunarodnim
organizacijama i nadležnim tijelima za zaštitu bilja drugih zemalja.
Za obavljanje poslova Odjela, ustrojavaju se
odsjeci sa sjedištem u Zagrebu, Goričanu, Osijeku, Rijeci i Splitu.
7. UPRAVA GOSPODARENJA POLJOPRIVREDNIM
ZEMLJIŠTEM
Članak 35.
Uprava gospodarenja poljoprivrednim zemljištem
daje inicijativu za rješavanje pojedinih pitanja i odgovorna je za stanje u
granicama svojeg djelokruga; rješava u upravnim stvarima; provodi upravni
nadzor; daje stručne podloge za izradu nacrta propisa i provedbenih akata, te
međunarodnih ugovora i sudjeluje u izradi proračuna iz djelokruga uprave;
obavlja i prati stanje u okviru nadležnosti, te daje inicijativu za rješavanje
pojedinih pitanja i odgovorna je za stanje u svom djelokrugu, surađuje s drugim
tijelima u izradi prijedloga zemljišne politike, obavlja stručne poslove u
svezi s postupkom natječaja, odnosno prikupljanja ponude te pripremanja odluke
o koncesiji, izrađuje nacrte ugovora o koncesiji za korištenje poljoprivrednog
zemljišta u vlasništvu države, pokreće postupak za otkaz ugovora o koncesiji
prije isteka vremena koncesije, priprema suglasnost na odluku o raspisivanju
javnog natječaja za prodaju i zakup poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu
države te suglasnost na odluku o izboru najpovoljnije ponude koju donosi
općinsko odnosno gradsko vijeće, odnosno Skupština Grada Zagreba na čijem se
području zemljište nalazi, priprema odluku o zamjeni poljoprivrednog zemljišta
u vlasništvu države, daje suglasnost na program raspolaganja poljoprivrednim
zemljištem u vlasništvu države koji donosi jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave, obavlja i stručne poslove u predmetima drugih oblika
raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu države, izrađuje mišljenja
o predmetima imovinsko-pravne naravi radi uređenja imovinsko-pravnih odnosa, te
obavlja druge poslove u svezi s raspolaganjem poljoprivrednim zemljištem u
vlasništvu države; brine o zaštiti poljoprivrednog zemljišta od onečišćenja
štetnim tvarima, radi na promjeni namjene poljoprivrednog zemljišta i
evidenciji o poljoprivrednom zemljištu; surađuje s drugim nadležnim tijelima
radi određivanja prioriteta nove geodetske izmjere i usklađenja stanja površina
između stvarnog stanja u naravi i katastarske i zemljišnoknjižne evidencije;
obavlja stručne poslove u svezi s programom i mjerama osposobljavanja
neplodnoga zemljišta i povećanja proizvodne sposobnosti ostalog
poljoprivrednog zemljišta, obavlja stručne poslove u svezi s programom i
mjerama osposobljavanja neplodnoga zemljišta i povećanja proizvodne sposobnosti
ostalog poljoprivrednog zemljišta; izrađuje drugostupanjska rješenja u upravnom
postupku kod utvrđivanja naknade za promjenu namjene poljoprivrednog
zemljišta; obavlja poslove ruralnog uređenja poljoprivrednog zemljišta u
privatnom i državnom vlasništvu; provodi upravni nadzor po posebnim propisima,
te provodi nadzor u skladu s posebnim zakonom i ostale poslove koji joj se
stave u nadležnost.
Za obavljanje poslova iz stavka 1. ovoga članka,
ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
a) Odjel za poljoprivredno zemljište
b) Odjel imovinsko-pravnih poslova, plana,
analize i nadzora.
a) Odjel za poljoprivredno zemljište
Članak 36.
Odjel za poljoprivredno zemljište izvršava
zakone, propise i druge akte koji se odnose na poljoprivredno zemljište u
vlasništvu države i surađuje s drugim tijelima državne uprave u izradi prijedloga
zemljišne politike, obavlja druge poslove u svezi s postupkom natječaja za
koncesiju zemljišta u vlasništvu države, priprema odluke o raspisivanju
natječaja za koncesiju, priprema odluke o izboru najpovoljnijeg ponuditelja za
koncesiju, izrađuje nacrte ugovora o dodjeli koncesije i pokreće postupak za
otkaz ugovora o koncesiji, priprema suglasnost na odluku o raspisivanju javnog
natječaja za prodaju i zakup poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu države, te
suglasnost na odluku o izboru najpovoljnije ponude, koju donosi općinsko ili
gradsko vijeće, odnosno Skupština Grada Zagreba, na čijem se području zemljište
nalazi, priprema odluku o zamjeni poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu
države, daje suglasnost na program raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u
vlasništvu države koji donosi jedinica lokalne i područne (regionalne)
samouprave, daje mišljenje u svezi s raspolaganjem poljoprivrednim zemljištem u
vlasništvu države, izrađuje nacrte prijedloga zakona te podzakonske akte,
izrađuje drugostupanjska rješenja u upravnom postupku kod utvrđivanja naknade
za promjenu namjene poljoprivrednog zemljišta, prati izvršenje ugovora koje je
sklopio ministar u svezi s korištenjem poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu
države, surađuje s drugim nadležnim tijelima u izradi prijedloga zemljišne
politike s posebnim osvrtom na oblike raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u
vlasništvu države, izrađuje odgovarajuće stručne podloge (izvješća, elaborate
analize, evidencije), te na drugi način prikuplja saznanja o radu u svom
djelokrugu, vodi bazu podataka o poljoprivrednom zemljištu u vlasništvu države,
provodi upravni nadzor po posebnim propisima, te provodi nadzor u skladu s
posebnim zakonom; obavlja zaštitu poljoprivrednog zemljišta od onečišćenja
štetnim tvarima, radi na promjeni namjene poljoprivrednog zemljišta i
evidenciji o poljoprivrednom zemljištu; daje mišljenja na prostorne planove,
posebne uvjete za zahvate u prostoru izvan građevinskog područja; daje
suglasnosti u svezi s izgradnjom objekata; surađuje s drugim nadležnim tijelima
radi određivanja prioriteta nove geodetske izmjere i usklađenja stanja površina
između stvarnog stanja u naravi i katastarske i zemljišnoknjižne evidencije;
rješava pravno-geodetske poslove; daje suglasnost na promjenu stanja u
katastarskom operatu; predlaže koncepte raspolaganja poljoprivrednim zemljištem
u vlasništvu države; obavlja stručne poslove u svezi s programom i mjerama
osposobljavanja neplodnoga zemljišta i povećanja proizvodne sposobnosti ostalog
poljoprivrednog zemljišta; provodi upravni nadzor po posebnim propisima, te
provodi nadzor u skladu s posebnim zakonom; usklađuje rad, utvrđuje smjernice,
daje stručna mišljenja i objašnjenja i poduzima druge mjere za unaprjeđenje
organizacije i rada u tijelima državne uprave u županijama i Gradu Zagrebu, u
svezi s pitanjima iz nadležnosti ovog Odjela.
b) Odjel imovinsko-pravnih poslova, plana,
analize i nadzora
Članak 37.
Odjel imovinsko-pravnih
poslova, plana, analize i nadzora izvršava zakone, propise i druge akte koji se
odnose na poljoprivredno zemljište u vlasništvu države i surađuje s drugim
tijelima državne uprave u izradi prijedloga zemljišne politike, obavlja druge
poslove u svezi s postupkom natječaja za koncesiju zemljišta u vlasništvu
države, priprema odluke o raspisivanju natječaja za koncesiju, priprema odluke
o izboru najpovoljnijeg ponuditelja za koncesiju, izrađuje nacrte ugovora o
dodjeli koncesije i pokreće postupak za otkaz ugovora o koncesiji, priprema
suglasnost na odluku o raspisivanju javnog natječaja za prodaju i zakup
poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu države, te suglasnost na odluku o izboru
najpovoljnije ponude, koju donosi općinsko, odnosno gradsko vijeće, odnosno
Skupština Grada Zagreba, na čijem se području zemljište nalazi, priprema odluku
o zamjeni poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu države, daje suglasnost na
program raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu države koji donosi
jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, daje mišljenje u svezi s
raspolaganjem poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu države, izrađuje nacrte
prijedloga zakona te podzakonske akte, izrađuje drugostupanjska rješenja u
upravnom postupku kod utvrđivanja naknade za promjenu namjene poljoprivrednog
zemljišta, prati izvršenje ugovora koje je sklopio ministar u svezi s
korištenjem poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu države, surađuje s drugim
nadležnim tijelima u izradi prijedloga zemljišne politike, s posebnim osvrtom
na oblike raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu države,
izrađuje odgovarajuće stručne podloge (izvješća, elaborate analize,
evidencije), te na drugi način prikuplja saznanja o radu u svom djelokrugu,
vodi bazu podataka o poljoprivrednom zemljištu u vlasništvu države; obavlja
poslove ruralnog uređenja poljoprivrednog zemljišta u privatnom i državnom
vlasništvu; provodi upravni nadzor po posebnim propisima, te provodi nadzor u
skladu s posebnim zakonom.
8. UPRAVA ŠUMARSTVA I LOVSTVA
Članak 38.
Uprava šumarstva i
lovstva izvršava zakone, propise i druge opće akte u okviru nadležnosti; prati
stanje u okviru nadležnosti i inicira rješavanje pojedinih pitanja, te je
odgovorna za stanje u okviru nadležnosti; prati rad i djelovanje tijela državne
uprave u županijama i Gradu Zagrebu; rješava u upravnim stvarima i pruža
stručnu pomoć; obavlja druge upravne i stručne poslove u svezi s gospodarenjem
šumama, lovištima, zaštitom šuma, očuvanjem genofonda, šumskog sjemena i sadnica,
surađuje s međunarodnim organizacijama iz navedenih područja, brine o
prilagodbi propisa i općih akata iz nadležnosti sa smjernicama i zakonima
Europske unije.
Za obavljanje poslova iz stavka 1. ovoga članka,
ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
a) Odjel gospodarenja šumama i lovištima
b) Odjel zaštite šuma, očuvanja genofonda,
šumskog sjemena i sadnica.
a) Odjel gospodarenja šumama i lovištima
Članak 39.
Odjel gospodarenja šumama i lovištima prati
izvršavanje zakona, propisa i drugih općih akata u okviru svoje nadležnosti;
radi na izradi nacrta provedbenih propisa iz djelokruga uređivanja šuma,
šumarske ekologije i lovstva; prati provedbu međunarodnih konvencija i ugovora,
te stanje u djelokrugu planiranja šumarstva i lovstva; nadzire upravne i stručne
poslove u svezi s provedbom propisa šumskogospodarske osnove područja, osnova
gospodarenja, programa za gospodarenje i godišnjih planova; prati stanje u
djelokrugu šumarske ekologije, stanje šuma i šumskog zemljišta kao i njihove
općekorisne funkcije; daje suglasnosti na prostorno-plansku dokumentaciju i
posebne uvjete građenja; sudjeluje u rješavanju imovinsko-pravnih odnosa nad
šumama i šumskim zemljištem; obavlja poslove u svezi s davanjem koncesija i
zakupa prava lova i prati ostvarivanje prava lova; vodi evidencije i izrađuje
iskaze o brojnosti divljači, površinama lovišta, stanju zakupljenosti lovišta u
Republici Hrvatskoj i dostavlja ih nadležnim tijelima; raspoređuje
lovozakupnine za državna lovišta; inicira rješavanje pojedinih pitanja iz ovih
područja; daje stručne upute i pruža pomoć odgovarajućim pravnim i fizičkim
osobama.
b) Odjel zaštite šuma, očuvanja genofonda,
šumskog sjemena i sadnica
Članak 40.
Odjel zaštite šuma,
očuvanja genofonda, šumskog sjemena i sadnica prati izvršavanje zakona, propisa
i drugih općih akata u okviru svoje nadležnosti; sudjeluje u pripremanju
propisa i drugih općih akata iz djelokruga zaštite bilja u šumarstvu, zaštite
šuma od požara, šumskog sjemenarstva i šumskih sadnica; vodi upisnike propisane
Zakonom o šumskom sjemenu i šumskim sadnicama; usklađuje rad organizacija
kojima su povjereni poslovi izvjestiteljsko-prognostičke službe; prati stanje u
području rada i inicira rješavanje pojedinih pitanja te predlaže sprječavajuće
mjere za očuvanje postojećih ekosustava; usklađuje rad tijela državne uprave u
županijama i Gradu Zagrebu, glede zaštite državnih i privatnih šuma od biljnih
bolesti i štetnika te zaštite od požara; provodi postupak odobravanja programa
za gospodarenje priznatim sjemenskim sastojinama i plantažama i njihovu
reviziju; vodi postupak priznavanja novostvorenih sorata šumskog bilja; brine o
prilagodbi propisa i općih akata iz nadležnosti sa smjernicama i zakonima
Europske unije; sudjeluje u radu međunarodnih organizacija i institucija;
sudjeluje u izradi i provedbi nacionalnih standarda za certificiranje šuma;
obavlja druge upravne i stručne poslove u svezi s djelokrugom rada, te daje
stručne upute i pruža pomoć odgovarajućim pravnim i fizičkim osobama.
9. UPRAVA ZA VETERINARSTVO
Članak 41.
Uprava za veterinarstvo obavlja poslove zaštite
zdravlja životinja, osiguravanja zdravstveno ispravnih i neškodljivih proizvoda
životinjskog podrijetla i provedbe drugih mjera veterinarskog javnog zdravstva,
unaprjeđenja reprodukcije životinja; određuje ustroj i prati funkcioniranje
veterinarske službe i veterinarske inspekcije; određuje i provodi mjere
veterinarske zaštite okoliša, nadzire proizvodnju, promet i uporabu
veterinarskih lijekova i veterinarsko-medicinskih proizvoda, te brine o
dobrobiti životinja time što određuje i kontrolira način držanja, smještaja,
hranidbe, zaštite i odnosa prema životinjama.
Za obavljanje poslova iz stavka 1. ovoga članka,
ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
a) Odjel zdravstvene zaštite životinja i
veterinarske prakse
b) Odjel higijene proizvoda životinjskog
podrijetla i veterinarskog javnog zdravstva
c) Odjel inspekcijskih poslova
d) Odjel granične veterinarske inspekcije.
a) Odjel zdravstvene zaštite životinja i
veterinarske prakse
Članak 42.
Odjel zdravstvene zaštite životinja i
veterinarske prakse obavlja poslove zaštite zdravlja životinja radi osiguranja
proizvodnje zdravih životinja, higijenski i zdravstveno ispravnih životinjskih
proizvoda, zaštite ljudi od zoonoza, osiguranja dobrobiti životinja, određivanja
i provođenja mjera veterinarske zaštite okoliša, te određivanja i praćenja
ustroja i funkcioniranja veterinarske prakse; priprema programe mjera za
otkrivanje i sprječavanje pojave zaraznih i nametničkih bolesti životinja i
zoonoza, u skladu s epizootiološkim stanjem; u tom smislu permanentno prati i
analizira pojave i kretanja zaraznih i nametničkih bolesti u Republici
Hrvatskoj; priprema i izrađuje izvješća o pojavnosti i kretanju zaraznih i
nametničkih bolesti, te o tome izvješćuje međunarodne institucije (O.I.E. i
druge); s ciljem suzbijanja i iskorjenjivanja zaraznih i nametničkih bolesti
priprema programe kontrole zaraznih i nametničkih bolesti životinja i zoonoza;
u slučaju pojave naročito opasnih zaraznih bolesti (lista A) predlaže i
organizira rad ekipa koje provode mjere suzbijanja i iskorjenjivanja bolesti;
planira i predlaže zalihe lijekova i drugih sredstava za zaštitu zdravlja
životinja; priprema izradu sustava označavanja životinja, prati njegovu
provedbu, te priprema sustav kontrole prometa životinja; priprema propise
kojima se reguliraju veterinarsko-zdravstveni i zoohigijenski uvjeti objekata
za uzgoj i držanje kopitara, papkara, peradi, kunića, valionica, farmi za uzgoj
divljači i krznaša, uzgajališta puževa, ribnjaka, drugih objekata akvakulture,
zooloških vrtova, te vodi upisnik navedenih odobrenih objekata; priprema
programe financiranja mjera zaštite zdravlja životinja, te prati provedbu
financiranja mjera zaštite zdravlja životinja, uz praćenje provedbe
financiranja mjera koje se plaćaju iz državnog proračuna; obavlja isplate šteta
vlasnicima u slučajevima provođenja mjera suzbijanja zaraznih i nametničkih
bolesti životinja i zoonoza; obavlja druge poslove određene zakonom koji se
odnose na zaštitu zdravlja i veterinarsku praksu; provodi upravni i stručni
nadzor u području zaštite zdravlja životinja; utvrđuje uvjete i vodi registar
pravnih i fizičkih osoba za obavljanje poslova dezinfekcije, dezinsekcije i
deratizacije; priprema propise za uvjete kojima moraju udovoljavati pravne i
fizičke osobe u sustavu provedbe veterinarske djelatnosti; utvrđuje uvjete, te
vodi upisnik pravnih i fizičkih osoba u sustavu provedbe veterinarske
djelatnosti; provodi postupak dodjele javnih ovlasti veterinarskim
organizacijama; sudjeluje u izradi prijedloga jedinstvene nomenklature
veterinarskih usluga, te izradi propisanih obrazaca obveznih očevidnika
dokumentacije i izvješća o obavljanju veterinarske djelatnosti; provodi stalna
usklađivanja propisa i općih akata iz područja zaštite zdravlja životinja sa smjernicama
i zakonima Europske unije; priprema propise kojima se uređuje dobrobit
životinja glede držanja, smještaja životinja, hranidbe, te zaštite i odnosa
prema životinjama.
b) Odjel higijene proizvoda životinjskog
podrijetla i veterinarskog javnog zdravstva
Članak 43.
Odjel higijene proizvoda životinjskog podrijetla
i veterinarskog javnog zdravstva priprema propise kojima se reguliraju
veterinarsko-zdravstveni uvjeti kojima moraju udovoljavati objekti za klanje
životinja, obradu, preradu i uskladištenje proizvoda životinjskog podrijetla,
za mješaonice i tvornice stočne hrane; utvrđuje uvjete za rad navedenih
objekata, te vodi njihov upisnik; priprema propise kojima se određuje način
obavljanja veterinarsko-sanitarnog pregleda životinja prije klanja i proizvoda
životinjskog podrijetla; priprema program sustavnog praćenja rezidua i drugih
za ljudsko zdravlje štetnih onečišćivača u proizvodima životinjskog podrijetla
koji su namijenjeni prehrani ljudi; prati ostvarivanje plana monitoringa
rezidua i izrade izvješća o provedbi plana; priprema programe praćenja i
kontrole elimentarnih infekcija i intoksikacija, te antimikrobne rezistencije;
priprema propise kojima se određuje proizvodnja, promet i uporaba veterinarskih
lijekova i veterinarsko-medicinskih proizvoda; provodi postupak registracije
veterinarskih lijekova i veterinarsko-medicinskih proizvoda, vodi očevidnik o
odobrenim i registriranim lijekovima, izdaje suglasnost i dozvole za stavljanje
lijekova u promet, uvoz i kontrolu uvezenih lijekova; priprema propise i
bilateralne konvencije u okviru prometa lijekova; obavlja upravni i stručni
nadzor u području higijene proizvoda životinjskog podrijetla i veterinarskog
javnog zdravstva; obavlja stalno usklađivanje propisa i općih akata iz
područja higijene proizvoda životinjskog podrijetla i veterinarskog javnog
zdravstva; obavlja i druge upravne i stručne poslove određene zakonom koji se
odnose na higijenu proizvoda životinjskog podrijetla i veterinarsko-javno
zdravstvo.
c) Odjel inspekcijskih poslova
Članak 44.
Odjel inspekcijskih poslova obavlja inspekcijski
nadzor prema odredbama Zakona o veterinarstvu (»Narodne novine«, br. 70/97 i
105/2001), Zakona o veterinarskim lijekovima i veterinarsko-medicinskim
proizvodima (»Narodne novine«, broj 79/98) i Zakona o dobrobiti životinja
(»Narodne novine«, broj 19/99).
Inspekcijski nadzor u prvom stupnju obavljaju
županijski i gradski veterinarski inspektori, a u drugom stupnju državni
veterinarski inspektori. Nadzor podrazumijeva veterinarsko-inspekcijski,
odnosno veterinarsko-zdravstveni nadzor koji se provodi nad životinjama i
životinjskim proizvodima i otpadnom tvari životinjskoga podrijetla; nad
objektima, opremom, sredstvima; nad uvjetima za držanje, uzgoj i proizvodnju
životinja i životinjskih proizvoda; nad provođenjem mjera sprječavanja pojave,
suzbijanja i iskorjenjivanja zaraznih i nametničkih bolesti životinja i
zoonoza; nad sredstvima za prijevoz i uvjetima prijevoza životinja i proizvoda
životinjskog podrijetla; nad objektima, opremom, uvjetima i načinom rada
veterinarskih organizacija u obavljanju zdravstvene zaštite životinja; nad
dobivanjem, proizvodnjom, pohranom i prometom sjemena za U.O. i oplođenih
jajnih stanica; nad proizvodnjom, prometom i uporabom veterinarskih lijekova i
veterinarsko-medicinskih proizvoda; nad zdravstvenom ispravnošću životinjske
hrane i vode; nad provođenjem mjera zaštite dobrobiti životinja, te na svim
drugim objektima, sredstvima, predmetima i opremi, gdje se mogu pojaviti
prijenosnici zaraznih bolesti životinja. Odjel inspekcijskih poslova uz
navedene obavlja i veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole u odnosu na
kontrolu zdravlja životinja, kontrolu prometa životinja, te obavlja
veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole životinja prije klanja i proizvoda
životinjskog podrijetla; predlaže imenovanje ovlaštenih veterinara ovlaštenih
veterinarskih organizacija, te vodi njihov registar; priprema godišnji plan
aktivnosti veterinarske inspekcije i prati njegovu provedbu; nadzire rad
ovlaštenih veterinara ovlaštenih veterinarskih organizacija, te predlaže
oduzimanje javnih ovlasti, ako se isti ne obavljaju u skladu sa zakonom,
odnosno sklopljenim ugovorom; obavlja i druge poslove propisane zakonom.
Za obavljanje inspekcijskog
nadzora uz državne veterinarske inspektore, u Upravi za veterinarstvo utvrđuju
se područne jedinice – veterinarski uredi županija, odnosno Veterinarski ured
grada Zagreba
1. Veterinarski ured županije Zagrebačke, sa
sjedištem u Dugom Selu
Ispostava Dugo Selo
Ispostava Sveti Ivan Zelina
Ispostava Vrbovec
Ispostava Samobor
Ispostava Velika Gorica
Ispostava Zaprešić
Ispostava Ivanić Grad
2. Veterinarski ured
županije Krapinsko-zagorske, sa sjedištem u Donjoj Stubici
Ispostava Donja Stubica
Ispostava Zlatar
Ispostava Krapina
3. Veterinarski ured
županije Sisačko-moslavačke, sa sjedištem u Sisku
Ispostava Sisak
Ispostava Petrinja
Ispostava Kutina
Ispostava Novska
Ispostava Glina
4. Veterinarski ured
županije Karlovačke, sa sjedištem u Karlovcu
Ispostava Karlovac
Ispostava Ogulin
Ispostava Duga Resa
5. Veterinarski ured
županije Varaždinske, sa sjedištem u Varaždinu
Ispostava Varaždin
6. Veterinarski ured županije
Koprivničko-križevačke, sa sjedištem u Križevcima
Ispostava Križevci
Ispostava Koprivnica
Ispostava Đurđevac
7. Veterinarski ured županije
Bjelovarsko-bilogorske, sa sjedištem u Bjelovaru
Ispostava Bjelovar
Ispostava Garešnica
Ispostava Grubišno Polje
Ispostava Daruvar
Ispostava Čazma
8. Veterinarski ured županije Primorsko-goranske,
sa sjedištem u Rijeci
Ispostava Rijeka
Ispostava Mrkopalj
9. Veterinarski ured županije Ličko-senjske, sa
sjedištem u Gospiću
Ispostava Gospić
10. Veterinarski ured županije
Virovitičko-podravske, sa sjedištem u Slatini
Ispostava Virovitica
Ispostava Slatina
Ispostava Orahovica
11. Veterinarski ured
županije Požeško-slavonske, sa sjedištem u Požegi
Ispostava Požega
Ispostava Pakrac
12. Veterinarski ured
županije Brodsko-posavske sa sjedištem, u Slavonskom Brodu
Ispostava Slavonski Brod
Ispostava Nova Gradiška
13. Veterinarski ured
županije Zadarske, sa sjedištem u Zadru
Ispostava Zadar
Ispostava Biograd na
Moru
Ispostava Pag
14. Veterinarski ured
županije Osječko-baranjske, sa sjedištem u Osijeku
Ispostava Osijek
Ispostava Donji Miholjac
Ispostava Đakovo
Ispostava Našice
Ispostava Valpovo
15. Veterinarski ured
županije Šibensko-kninske, sa sjedištem u Šibeniku
Ispostava Šibenik
Ispostava Drniš
16. Veterinarski ured
županije Vukovarsko-srijemske, sa sjedištem u Vinkovcima
Ispostava Vinkovci
Ispostava Borovo
Naselje
Ispostava Županja
17. Veterinarski ured
županije Splitsko-dalmatinske, sa sjedištem u Sinju
Ispostava Split
Ispostava Sinj
Ispostava Imotski
18. Veterinarski ured županije Istarske, sa
sjedištem u Rovinju
Ispostava Rovinj
Ispostava Pula
Ispostava Labin
Ispostava Pazin
Ispostava Poreč
19. Veterinarski ured županije
Dubrovačko-neretvanske, sa sjedištem u Metkoviću
Ispostava Metković
Ispostava Dubrovnik
Ispostava Korčula
20. Veterinarski ured županije Međimurske sa
sjedištem u Čakovcu
Ispostava Čakovec
21. Veterinarski ured Grada Zagreba.
Državna veterinarska inspekcija ustrojava se kao
poseban Odsjek, područni veterinarski uredi u Zagrebu, Dugom Selu, Osijeku i Rovinju,
također se ustrojavaju kao odsjeci, dok se u ostalim uredima predviđaju
samostalni izvršitelji na čelu s koordinatorom ureda.
d) Odjel granične veterinarske inspekcije
Članak 45.
Odjel granične veterinarske inspekcije obavlja
poslove analize zdravstvenog stanja uvezenih životinja i zdravstvenog stanja
uvezenih proizvoda životinjskog podrijetla; obavlja analizu rizika u svezi s
međunarodnim prometom živih životinja i proizvoda životinjskog podrijetla, te
otpadne animalne tvari; prati uvjete izdavanja svjedodžbi o zdravstvenom stanju
u međunarodnom prometu i radi na pripremi adekvatnih certifikata; određuje
veterinarsko-zdravstvene uvjete za uvoz, izvoz i provoz životinja i proizvoda
životinjskog podrijetla, te u tom smislu priprema rješenja o nepostojanju
veterinarsko-zdravstvenih smetnji.
Za obavljanje poslova
granične veterinarske inspekcije, osnivaju se granične stanice Zagreb, Goričan,
Rijeka, Osijek i Split.
10. UPRAVA RIBARSTVA
Članak 46.
Uprava ribarstva prati stanje u okviru
nadležnosti i daje inicijativu za rješavanje pojedinih pitanja i odgovorna je
za stanje u okviru nadležnosti; prati poslovanje pravnih i fizičkih osoba koje
obavljaju gospodarsku djelatnost iz ribarstva i riboprerađivačke industrije te
drugih morskih i vodenih organizama; priprema i izrađuje izvješća, analize,
prijedloge mjera i rješenja u ribarstvu; provodi upravni nadzor; priprema
stručne podloge za sudjelovanje u radu međunarodnih organizacija iz ribarstva;
surađuje u izradbi prijedloga međunarodnih sporazuma i ugovora te prati njihovu
primjenu; analizira dostavljene podatke o ribolovu i uzgoju, ribolovnim
alatima, plovilima i opremi za ribolov, podatke o uzgajanim kulturama i
proizvodima; analizira prikupljene podatke o ekonomici ribarstva te priprema
stručne podloge i predlaže potrebne državne mjere u ribarstvu; predlaže način
praćenja stanja biološkog bogatstva mora i voda, u svrhu racionalnog
gospodarenja ribama i drugim morskim i vodenim organizmima, kao i način njihove
zaštite; predlaže mjere unaprjeđenja ribarstva, očuvanje prirodnih resursa,
ekološke ravnoteže i biološke raznolikosti; daje stručne podloge za donošenje
zakona i drugih propisa; rješava u upravnim stvarima; obavlja poslove u svezi s
provođenjem zakona i drugih propisa iz područja morskog i slatkovodnog ribarstva;
izdaje povlastice za gospodarske djelatnosti ribarstva, te odobrenja za mali
ribolov, dozvole za rekreacijsko-športski ribolov; obavlja operativne poslove u
svezi s naplatom naknade za obavljanje gospodarskog, malog i
rekreacijsko-športskog ribolova; organizira i provodi ispite za provjeru
stručne osposobljenosti ribara i uzgajivača riba i drugih morskih organizama,
koji obavljaju gospodarsku djelatnost; organizira i provodi stručne ispite
građana za obavljanje malog ribolova; brine o prilagodbi propisa i općih akata
iz nadležnosti sa smjernicama i zakonima Europske unije.
Za obavljanje poslova iz odjela, ustrojavaju se
sljedeći pododsjeci:
a) Odjel ribolova
b) Odjel akvakulture.
a) Odjel ribolova
Članak 47.
Odjel ribolova analizira prikupljene podatke o
morskom i slatkovodnom ribolovu, predlaže mjere za racionalno, odgovorno i
održivo gospodarenje ribolovnim područjima; predlaže način praćenja stanja
bioloških bogatstava (monitoring); analizira prikupljene podatke o
riboprerađivačkoj industriji; priprema stručne podloge za donošenje zakona i
drugih propisa iz područja morskog i slatkovodnog ribarstva i daje inicijativu
za rješavanje pojedinih pitanja razvoja ribarstva; vodi upisnik ribolovnih
područja i ribolovnih, zona; vodi upisnike o izdanim povlasticama i dozvolama;
vodi postupak u svezi s tiskanjem i raspodjelom dozvola za
rekreacijsko-športski ribolov.
Za obavljanje upravnih
i drugih poslova iz područja morskog ribarstva u županijama na Jadranskoj
obali, predviđaju se područne jedinice, i to za:
- Istarsku županiju, sa
sjedištem u Puli,
- Primorsko-goransku
županiju, sa sjedištem u Rijeci,
- Ličko-senjsku
županiju, sa sjedištem u Senju,
- Zadarsku županiju, sa
sjedištem u Zadru,
- Šibensko-kninsku
županiju, sa sjedištem u Šibeniku,
- Splitsko-dalmatinsku
županiju, sa sjedištem u Splitu,
-
Dubrovačko-neretvansku županiju, sa sjedištem u Dubrovniku.
U područnim jedinicama
iz stavka 2. ovoga članka, predviđaju se samostalni izvršitelji.
Područne jedinice će
izdavati povlastice za gospodarski ribolov i uzgoj u moru, odobrenja za mali
ribolov i dozvole za rekreacijsko-športski ribolov, obavljat će naplatu za
obavljanje gospodarskog, malog i rekreacijsko-športskog ribolova, prikupljati
podatke o ribolovu i uzgoju u moru, ribolovnim alatima, plovilima i opremi za
ribolov. Temeljem prikupljenih podataka o stanju ribarstva na svome području
djelovanja, područne jedinice potiču aktivnosti i razvoj ribarstva, te predlažu
mjere odgovornog i održivog gospodarenja živim bogatstvima mora.
b) Odjel akvakulture
Članak 48.
Odjel akvakulture obavlja upravne i druge
stručne poslove, koji se odnose na proizvodnju riblje mlađi, uzgoj riba i
drugih akvatičkih organizama, prikuplja i analizira podatke o uzgoju, predlaže
normativna rješenja za poticanje uzgoja, prometa i prerade uzgojene ribe i
drugih akvatičnih organizama, vodi brigu o prilagodbi propisa i općih akata iz
akvakulture; daje inicijativu za rješavanje pojedinih pitanja razvoja, obavlja
i ostale poslove iz svoje nadležnosti.
IV. UPRAVLJANJE MINISTARSTVOM
Članak 49.
Ministar predstavlja Ministarstvo i upravlja
njegovim radom.
Zamjenik ministra zamjenjuje ministra u slučaju
njegova izbivanja ili spriječenosti, te obavlja i druge poslove koje mu povjeri
ministar.
Tajnik Ministarstva upravlja radom Tajništva.
Pomoćnik ministra u pravilu upravlja radom
odgovarajuće unutarnje ustrojstvene jedinice Ministarstva, te obavlja i druge
poslove koje mu povjeri ministar.
U Kabinetu ministra mogu biti imenovani
pomoćnici ministra za koordinaciju određene grupe poslova iz nadležnosti
Ministarstva.
Članak 50.
Na čelu Kabineta ministra je tajnik kabineta.
Na čelu odjela u Ministarstvu su načelnici.
Na čelu odsjeka,
pododsjeka i odjeljaka su voditelji.
Članak 51.
Zamjenik ministra
odgovoran je za svoj rad ministru i Vladi Republike Hrvatske.
Tajnik Ministarstva i
pomoćnici ministra odgovorni su za svoj rad ministru.
Načelnici odjela u
sastavu Tajništva Ministarstva odgovorni su za svoj rad tajniku ministarstva i
ministru.
Načelnici odjela u
sastavu uprava, odgovorni su za svoj rad pomoćniku ministra koji upravlja tom
upravom, te ministru.
Voditelji odsjeka,
pododsjeka i odjeljaka u sastavu odjela, odgovorni su za svoj rad načelniku i
pomoćniku ministra koji upravlja tom upravom, te ministru.
Samostalni izvršitelji
odgovorni su za svoj rad načelniku odjela u okviru kojeg su ustrojeni.
Članak 52.
Ovlasti i odgovornosti
državnih službenika i namještenika pobliže će se utvrditi Pravilnikom o
unutarnjem redu Ministarstva.
V. SLUŽBENICI I NAMJEŠTENICI MINISTARSTVA
Članak 53.
Poslove i zadatke iz djelokruga Ministarstva,
ovisno o vrsti, složenosti, stručnoj spremi i drugim uvjetima, obavljaju
državni službenici i namještenici, raspoređeni na radna mjesta, sukladno s
propisima.
Okvirni broj državnih službenika i namještenika,
potrebnih za obavljanje poslova iz djelokruga Ministarstva, prikazan je u
tablici, koja je sastavni dio ove Uredbe, a koja se neće objaviti u »Narodnim
novinama«.
VI. SURADNJA S DRUGIM TIJELIMA DRŽAVNE UPRAVE TE
S PRAVNIM OSOBAMA KOJE IMAJU JAVNE OVLASTI
Članak
54.
Ministarstvo surađuje s
drugim tijelima državne uprave i s pravnim osobama koje imaju javne ovlasti, u
svezi s ostvarivanjem stručnih i upravnih poslova iz djelokruga Ministarstva.
Ministarstvo surađuje i
sa stručnim, znanstvenim i drugim ustanovama i institucijama, radi rješavanja
pojedinih stručnih i upravnih pitanja iz djelokruga Ministarstva.
Članak 55.
Za raspravljanje o
pojedinim pitanjima iz djelokruga Ministarstva, utvrđivanja nacrta propisa,
davanja stručnih mišljenja i prijedloga o značajnim pitanjima iz djelokruga
Ministarstva, ministar može osnivati stručne savjete, odnosno radne grupe.
Aktom o osnivanju
utvrđuje se djelokrug i način rada savjeta, odnosno radne grupe.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
56.
Pitanja od značenja za
rad Ministarstva koja nisu uređena Zakonom, Uredbom o načelima za unutarnje
ustrojstvo tijela državne uprave i ovom Uredbom, uredit će se Pravilnikom o
unutarnjem redu Ministarstva poljoprivrede i šumarstva.
Pravilnikom iz stavka
1. ovoga članka utvrdit će se broj potrebnih državnih službenika i
namještenika, s naznakom njihovih osnovnih poslova i zadaća, stručnih uvjeta
potrebnih za njihovo obavljanje, njihove ovlasti i odgovornosti, te druga
pitanja od značenja za rad Ministarstva.
Nakon stupanja na snagu
ove Uredbe, ministar poljoprivrede i šumarstva će, u roku od 60 dana, donijeti
Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva, uz prethodnu suglasnost ministarstva
nadležnog za poslove opće uprave.
Članak 57.
Danom stupanja na snagu
ove Uredbe prestaje važiti Uredba o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva
poljoprivrede i šumarstva (»Narodne novine«, broj 70/2001).
Članak
58.
Ova Uredba stupa na
snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 023-03/03-01/12
Urbroj: 5030116-03-1
Zagreb, 10. srpnja 2003.
Predsjednik
Ivica Račan, v. r.