2667
Na
temelju članka 60. stavaka 1. i 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne
novine«, br. 75/93, 48/99, 15/2000, 127/2000, 59/2001) i članka 34. stavka 1.
Uredbe o načelima za unutarnje ustrojstvo tijela državne uprave (»Narodne
novine«, broj 43/2001), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 13.
studenoga 2003. godine donijela
Članak
1.
U
Uredbi o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva obrane (»Narodne novine«, broj
115/2002) u članku 74. stavku 1. iza riječi: »umirovljenja« dodaju se riječi:
»tranzicije i izdvajanja«.
U
stavku 2. istog članka iza točke b) dodaje se nova točka c) koja glasi: »Odjel
za tranziciju«.
Točke
c), d), e), f) i g) stavka 2. istog članka postaju točke d), e), f), g) i h).
Članak
2.
Iza članka
78. dodaje se novi podnaslov koji glasi »c) Odjel za tranziciju« iza kojeg se
dodaju novi članci 78 a., 78 b., 78 c., 78 d., 78 e. i 78 f. koji glase:
»Članak
78 a.
Odjel
za tranziciju je funkcionalni nositelj i osnovna ustrojstvena jedinica
odgovorna za razvoj, održavanje, koordinaciju i nadzor provedbe Programa
tranzicije i zbrinjavanja osoblja odabranog za izdvajanje u Ministarstvu i Oružanim
snagama.
Za
obavljanje poslova u Odjelu ustrojavaju se sljedeći odsjeci:
1.
Odsjek za razvoj programa potpore
2.
Odsjek za tranziciju Zagreb
3.
Odsjek za tranziciju Split
4.
Odsjek za tranziciju Rijeka
5.
Odsjek za tranziciju Osijek.
1. Odsjek za razvoj programa potpore
Članak
78 b.
Odsjek
za razvoj programa potpore je odsjek Odjela za tranziciju koji je odgovoran za
razvoj programskih smjernica, planiranje, koordinaciju i nadzor provedbe Programa
tranzicije i zbrinjavanja osoblja odabranog za izdvajanje u Ministarstvu i Oružanim
snagama.
2. Odsjek za tranziciju Zagreb
Članak
78 c.
Odsjek
za tranziciju Zagreb je operativno tijelo za provođenje Programa tranzicije i
zbrinjavanja osoblja odabranog za izdvajanje u Ministarstvu i Oružanim
snagama koje obavlja stručne poslove vezane za individualno savjetovanje o mogućnostima
daljnjeg profesionalnog razvoja osoblja odabranog za izdvajanje sa sjedištem u
Zagrebu.
3. Odsjek za tranziciju Split
Članak
78 d.
Odsjek
za tranziciju Split je operativno tijelo za provođenje Programa tranzicije i
zbrinjavanja osoblja odabranog za izdvajanje u Ministarstvu i Oružanim snagama
koje obavlja stručne poslove vezane za individualno savjetovanje o mogućnostima
daljnjeg profesionalnog razvoja osoblja odabranog za izdvajanje sa sjedištem u
Splitu.
4. Odsjek za tranziciju Rijeka
Članak
78 e.
Odsjek
za tranziciju Rijeka je operativno tijelo za provođenje Programa tranzicije i
zbrinjavanja osoblja odabranog za izdvajanje u Ministarstvu i Oružanim snagama
koje obavlja stručne poslove vezane za individualno savjetovanje o mogućnostima
daljnjega profesionalnog razvoja osoblja odabranog za izdvajanje sa sjedištem
u Rijeci.
5. Odsjek za tranziciju Osijek
Članak
78 f.
Odsjek
za tranziciju Osijek je operativno tijelo za provođenje Programa tranzicije i
zbrinjavanja osoblja odabranog za izdvajanje u Ministarstvu i Oružanim snagama
koje obavlja stručne poslove vezane za individualno savjetovanje o mogućnostima
daljnjega profesionalnog razvoja osoblja odabranog za izdvajanje sa sjedištem u
Osijeku.«
Članak
3.
Ispred članka
79. dosadašnji podnaslov c) postaje podnaslov d), ispred članka 92. dosadašnji
podnaslov d) postaje podnaslov e), ispred članka 98. dosadašnji podnaslov e)
postaje podnaslov f), ispred članka 101. dosadašnji podnaslov f) postaje
podnaslov g) i ispred članka 105. dosadašnji podnaslov g) postaje podnaslov h).
Članak 4.
U članku 100. dodaje se stavak 2. koji glasi: »Odjel
obavlja i medicinska vještačenja ocjene sposobnosti za djelatnu vojnu službu u
prvom stupnju, obavlja zadaće drugostupanjske komisije u žalbenom postupku za
ocjenu zdravstvene sposobnosti pri prijmu u Ministarstvo i Oružane snage,
obavlja medicinska vještačenja po odštetnim zahtjevima djelatnih vojnih osoba,
kadeta i ročnika, obavlja medicinska vještačenja za potrebe vojnostegovnog
postupka, te ostale zadaće po nalogu načelnika Službe.«
Članak 5.
Članak 102. mijenja se i glasi:
»Odjel vojne obveze obavlja upravne i druge stručne
poslove koji se odnose na planiranje i realizaciju poslova novačenja i služenja
vojnog roka (selekcija, klasifikacija i popuna) te poslove popune Oružanih
snaga.
Za obavljanje poslova u Odjelu ustrojavaju se sljedeći
odsjeci:
1.1. Odsjek novačke obveze
1.2. Odsjek popune pričuvom.«
Članak
6.
Iza članka
102. dodaju se novi članci 102 a. i 102 b. koji glase:
»1.1.
Odsjek novačke obveze
Članak
102 a.
Odsjek
novačke obveze planira upis u vojnu evidenciju, prati tijek planskog provođenja
poslova novačenja, planira obavljanje zdravstvenih pregleda novaka, obavlja
pripremu i nadzor djelatnosti ovlaštenih zdravstvenih ustanova i novačkih
povjerenstva, planira i provodi popunu Oružanih snaga ročnim sastavom, te
poslove u vezi s vojnim obveznicima koji putuju i borave u inozemstvu.
1.2.
Odsjek popune pričuvom
Članak
102 b.
Odsjek
popune pričuvom utvrđuje ukupni ljudski i materijalni potencijal za popunu Oružanih
snaga i drugih potreba obrane, planira aktivnosti za provedbu popune Oružanih
snaga, mobilizacije i vojnih vježbi, obavlja poslove planske popune Oružanih
snaga, priprema akte o postavljenjima na dužnosti, provedbi mobilizacije i
vojnih vježbi, prati izradu Plana obrane i sudjeluje u izradi dokumenata Plana
obrane iz svoje nadležnosti.«
Članak
7.
U članku
103. iza riječi »personalnu« dodaju se riječi »i informatičku«.
Članak
8.
U članku
106. stavak 21. mijenja se i glasi:
»Za
obavljanje poslova iz stavka 1. ovog članka u Upravi za obranu Zagreb
ustrojavaju se odjeli, uredi i odsjeci za obranu:
1.
Odjel vojne obveze
2.
Odjel općih i pravnih poslova
3. Ured
za obranu Centar-Medveščak-Trnje
4. Ured za obranu Črnomerec-Susedgrad
5. Ured za obranu Dubrava
6. Ured za obranu Ivanić-Grad
7. Ured za obranu Jastrebarsko
8. Ured za obranu Maksimir-Peščenica
9. Ured za obranu Novi Zagreb
10. Ured za obranu Samobor
11. Ured za obranu Sesvete
– Odsjek za obranu Dugo Selo
– Odsjek za obranu Sv. Ivan
Zelina
12. Ured za obranu Trešnjevka
13.
Ured za obranu Velika Gorica
14.
Ured za obranu Vrbovec
15.
Ured za obranu Zaprešić.«
Članak 9.
U članku 106. iza stavka 21. dodaju se novi stavci
22. i 23. koji glase:
»Odjel vojne obveze obavlja upravne i druge stručne
poslove vezane za organizaciju, usklađivanje i usmjeravanje djelatnosti vojne
obveze, primjenu zakona i drugih propisa iz tog područja, kao i poslove novačenja,
mirnodopske i ratne popune, mobilizacijske pripreme i provođenja mobilizacije.
Odjel općih i pravnih poslova vrši prijem stranaka,
obavlja poslove logističke potpore Uprave za obranu, obavlja poslove
prvostupanjskog upravnog postupka s područja vojne obveze i drugih propisa,
obavlja personalne poslove za potrebe Uprave i ureda za obranu, te usklađuje
poslove otpreme pošte i evidencije.«
Članak
10.
U članku
109. stavku 2. točka 6. mijenja se i glasi: »6. Odjel prometa«.
Članak
11.
U članku
110. stavku 2. točka 1.4. mijenja se i glasi: »1.4. Odsjek normizacije«.
Članak
12.
Podnaslov
ispred članka 114. mijenja se i glasi: »1.4. Odsjek normizacije«.
U članku
114. riječi: »Odsjek normizacije i mjeriteljstva« zamjenjuju se riječima:
»Odsjek normizacije«.
Članak
13.
Podnaslov
ispred članka 125. mijenja se i glasi: »6. Odjel prometa«.
U članku
125. riječi: »Odjel prometnih sredstava« zamjenjuju se riječima: »Odjel
prometa«, a riječi: »obavlja poslove vezane za rješavanje šteta na motornim
vozilima, daje stručna očitovanja i mišljenja u svezi s odgovornošću Oružanih
snaga za počinjene štete, te analizira i propisuje sustav registracije i
osiguranja vojnih vozila.« zamjenjuju se riječima: »te obavlja upravne poslove
iz područja logistike vojnog prometa«.
Članak
14.
U članku
188. u stavku 1. iza riječi »ustrojstvene jedinice Ministarstva« dodaju se riječi
»i Oružanih snaga«.
Članak
15.
U članku
188. stavku 2. iza točke 4. umjesto točke stavlja se zarez i dodaje pet novih
točaka koje glase:
»5.
Područni odjel financija Zagreb,
6.
Područni odjel financija Split,
7.
Područni odjel financija Karlovac,
8.
Područni odjel financija Osijek i
9.
Područni odjel financija Rijeka.«
Članak 16.
U članku 196. stavku 2. točka 2.3. mijenja se i
glasi: »2.3. Odjeljak pripreme financijske dokumentacije«.
Članak 17.
Podnaslov iznad članka 199. mijenja se i glasi: »2.3.
Odjeljak pripreme financijske dokumentacije«.
Članak 199. mijenja se i glasi: »Odjeljak pripreme
financijske dokumentacije obavlja poslove pripreme i evidencije dokumenata
platnog prometa, raspravlja nejasne uplate i pogrešne isplate i kontrolira,
evidentira i izračunava kamate. Odjeljak provodi i ažurira podatke o poslovnim
partnerima te pokreće postupke za naplatu potraživanja pravnih subjekata za
koje je pokrenut stečajni postupak.«
Članak 18.
U članku 203. stavku 2. Uredbe točka 4.1.2. mijenja
se i glasi: »4.1.2. Pododsjek salda-kontija.«
Članak
19.
Podnaslov
iznad članka 205. mijenja se i glasi: »4.1.2. Pododsjek salda-kontija«.
Članak
205. mijenja se i glasi: »Pododsjek salda-kontija priprema za knjiženje
(kontira) i knjiži devizne i kunske ulazne i izlazne račune i surađuje s
popisnom komisijom pri popisu obveza i tražbina Ministarstva. Provodi usklade s
dobavljačima i kupcima, po potrebi priprema očitovanja nakon provedenih usklađivanja
te provodi knjigovodstvena poravnanja u glavnoj knjizi.«
Članak
20.
Iza članka
207. Uredbe, dodaju se novi članci 207.a do 207.y koji glase:
»5.
PodruČni odjel financija Zagreb
Članak
207.a
Područni
odjel financija Zagreb za pristožerne postrojbe Glavnog stožera, Zapovjedništvo
i postrojbe Hrvatskoga ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane, ustrojstvene
cjeline Zapovjedništva za združenu izobrazbu i obuku, ustrojstvene cjeline
Zapovjedništva za logistiku i Zapovjedništvo i postrojbe 1. korpusa Hrvatske
kopnene vojske prema shemi logističkog osiguranja organizira i provodi
financijsko osiguranje, vrši obračun plaća i drugih naknada, organizira
gotovinski platni promet i vodi financijsko i materijalno knjigovodstvo te
prati realizaciju proračuna po mjestu, vremenu i vrsti rashoda.
Za
obavljanje poslova Područnog odjela financija Zagreb ustrojavaju se sljedeći
odsjeci:
5.1.
Odsjek nadzora isprava,
5.2.
Odsjek platnog prometa,
5.3.
Odsjek obračuna plaća i naknada i
5.4.
Odsjek knjigovodstva.
5.1. Odsjek nadzora isprava
Članak
207.b
Odsjek
nadzora isprava organizira i provodi nadzor isprava financijskog i materijalnog
poslovanja kao i obračuna plaća. U Odsjeku se obavljaju i svi poslovi urudžbiranja
i prate propisi o uredskom poslovanju, te svi propisi iz područja financijskog
i materijalnog poslovanja i obračuna plaća.
5.2. Odsjek platnog prometa
Članak
207.c
U
Odsjeku platnog prometa obavljaju se poslovi pripreme i evidentiranja
dokumenata platnog prometa, kontrola, evidentiranje i izračun kamata,
raspravljanje nejasnih uplata i pogrešnih isplata. Odsjek platnog prometa
organizira kunsko blagajničko poslovanje, brine se o popuni blagajničkog
maksimuma porto blagajni te prati i predlaže izmjene istih, priprema akreditive
i naloge za isplatu, vodi evidenciju o njihovoj realizaciji kao i ostale
propisane evidencije vezane uz kunsko blagajničko poslovanje. Odsjek platnog
prometa prikuplja potrebne podatke o osnovanosti potraživanja po tužbama i
ovrhama i provjerava opravdanost utuženja po računima koji se evidentiraju u
Područnom odjelu financija Zagreb.
5.3.
Odsjek obračuna plaća i naknada
Članak
207.d
Odsjek
obračuna plaća i naknada organizira i provodi pripremu isprava za obračun plaća
i naknada radi utvrđivanja zakonske, računske i formalne ispravnosti,
organizira obračun plaća i naknada za postrojbe prema shemi logističkog
osiguranja, brine o pravovremenoj primjeni propisa koji utječu na obračun plaća
i naknada, brine o točnom i pravovremenom ažuriranju podataka koji utječu na
obračun plaća i naknada, prati realizaciju obračuna i isplate plaća i naknada,
priprema razna izvješća i očitovanja o isplaćenim plaćama i naknadama, obrađuje
evidencije o prisutnosti na radu, izvješća o bolovanju, administrativne
zabrane, porezne kartice kao i ostalu dokumentaciju vezanu za obračun plaća i
naknada, na zahtjev djelatnika priprema razne potvrde o isplaćenim plaćama i
naknadama te svakodnevno surađuje s Odjelom obračuna plaća i naknada i ostalim
nadležnim institucijama.
5.4.
Odsjek knjigovodstva
Članak
207.e
Odsjek
knjigovodstva provodi knjiženja isprava financijskog poslovanja i isprava koje
se odnose na obavljanje poslova vlastite djelatnosti, provodi usklade s kupcima
i dobavljačima, po potrebi priprema očitovanja provedenim uskladama, provodi
knjigovodstvena poravnanja u glavnoj knjizi, prati stanje i kretanje
financijskih pokazatelja po ustrojstvenim cjelinama za koje obavlja poslove
financijskog knjigovodstva, dostavlja im mjesečna financijska izvješća, provodi
knjiženje isprava materijalnog poslovanja u pomoćne knjige imovine
ustrojstvenih cjelina za koje obavlja poslove materijalnog knjigovodstva, prati
stanje i kretanje materijalnih i vrijednosnih pokazatelja o imovini, obavlja
usklađivanje podataka iz materijalnog knjigovodstva s podacima u materijalnim
evidencijama, osigurava podatke (popisne liste) za provođenje popisa imovine.
6. PodruČni
odjel financija Split
Članak
207.f
Područni
odjel financija Split za Zapovjedništvo i postrojbe Hrvatske ratne mornarice i
Zapovjedništvo i postrojbe 4. korpusa Hrvatske kopnene vojske organizira i provodi
financijsko osiguranje, vrši obračun plaća i drugih naknada, organizira
gotovinski platni promet i vodi financijsko i materijalno knjigovodstvo te
prati realizaciju proračuna po mjestu, vremenu i vrsti troška.
Za
obavljanje poslova Područnog odjela financija Split ustrojavaju se sljedeće
cjeline:
6.1.
Pododsjek nadzora isprava,
6.2.
Pododsjek platnog prometa,
6.3.
Pododsjek obračuna plaća i naknada i
6.4.
Pododsjek knjigovodstva.
6.1.
Pododsjek nadzora isprava
Članak
207.g
Pododsjek
nadzora isprava organizira i provodi nadzor isprava financijskog i materijalnog
poslovanja kao i obračuna plaća. U Pododsjeku se obavljaju i svi poslovi urudžbiranja
i prate propisi o uredskom poslovanju, te svi propisi iz područja financijskog
i materijalnog poslovanja i obračuna plaća.
6.2.
Pododsjek platnog prometa
Članak
207.h
U
Pododsjeku platnog prometa obavljaju se poslovi pripreme i evidentiranja
dokumenata platnog prometa, kontrola, evidentiranje i izračun kamata,
raspravljanje nejasnih uplata i pogrešnih isplata. Pododsjek platnog prometa
organizira kunsko blagajničko poslovanje, brine se o popuni blagajničkog
maksimuma porto blagajni te prati i predlaže izmjene istih, priprema akreditive
i naloge za isplatu, vodi evidenciju o njihovoj realizaciji kao i ostale
propisane evidencije vezane uz kunsko blagajničko poslovanje. Pododsjek platnog
prometa prikuplja potrebne podatke o osnovanosti potraživanja po tužbama i
ovrhama i provjerava opravdanost utuženja po računima koji se evidentiraju u Područnom
odjelu financija Split.
6.3. Pododsjek obračuna plaća i naknada
Članak
207.i
Pododsjek
obračuna plaća i naknada organizira i provodi pripremu isprava za obračun plaća
i naknada radi utvrđivanja zakonske, računske i formalne ispravnosti,
organizira obračun plaća i naknada za postrojbe prema shemi logističkog
osiguranja, brine o pravovremenoj primjeni propisa koji utječu na obračun plaća
i naknada, brine o točnom i pravovremenom ažuriranju podataka koji utječu na
obračun plaća i naknada, prati realizaciju obračuna i isplate plaća i naknada,
priprema razna izvješća i očitovanja o isplaćenim plaćama i naknadama, obrađuje
evidencije o prisutnosti na radu, izvješća o bolovanju, administrativne
zabrane, porezne kartice kao i ostalu dokumentaciju vezanu za obračun plaća i
naknada, na zahtjev djelatnika priprema razne potvrde o isplaćenim plaćama i
naknadama te svakodnevno surađuje s Odjelom obračuna plaća i naknada i ostalim
nadležnim institucijama.
6.4. Pododsjek knjigovodstva
Članak
207.j
Pododsjek
knjigovodstva provodi knjiženja isprava financijskog poslovanja i isprava koje
se odnose na obavljanje poslova vlastite djelatnosti, provodi usklade s kupcima
i dobavljačima, po potrebi priprema očitovanja provedenim uskladama, provodi
knjigovodstvena poravnanja u glavnoj knjizi, prati stanje i kretanje
financijskih pokazatelja po ustrojstvenim cjelinama za koje obavlja poslove
financijskog knjigovodstva, dostavlja im mjesečna financijska izvješća,
provodi knjiženje isprava materijalnog poslovanja u pomoćne knjige imovine
ustrojstvenih cjelina za koje obavlja poslove materijalnog knjigovodstva, prati
stanje i kretanje materijalnih i vrijednosnih pokazatelja o imovini, obavlja
usklađivanje podataka iz materijalnog knjigovodstva s podacima u materijalnim
evidencijama, osigurava podatke (popisne liste) za provođenje popisa imovine.
7. PodruČni
odjel financija Karlovac
Članak
207.k
Područni
odjel financija Karlovac za Zapovjedništvo i pristožerne postrojbe Hrvatske
kopnene vojske organizira i provodi financijsko osiguranje, vrši obračun plaća
i drugih naknada, organizira gotovinski platni promet i vodi financijsko i
materijalno knjigovodstvo te prati realizaciju proračuna po mjestu, vremenu i
vrsti troška.
Za obavljanje poslova Područnog odjela financija
Karlovac ustrojavaju se sljedeći odjeljci:
7.1. Odjeljak nadzora isprava,
7.2.
Odjeljak platnog prometa,
7.3.
Odjeljak obračuna plaća i naknada i
7.4.
Odjeljak knjigovodstva.
7.1.
Odjeljak nadzora isprava
Članak
207.l
Odjeljak
nadzora isprava organizira i provodi nadzor isprava financijskog i materijalnog
poslovanja kao i obračuna plaća. U Odjeljku se obavljaju i svi poslovi urudžbiranja
i prate propisi o uredskom poslovanju, te svi propisi iz područja financijskog
i materijalnog poslovanja i obračuna plaća.
7.2. Odjeljak platnog prometa
Članak
207.m
U
Odjeljku platnog prometa obavljaju se poslovi pripreme i evidentiranja
dokumenata platnog prometa, kontrola, evidentiranje i izračun kamata,
raspravljanje nejasnih uplata i pogrešnih isplata. Odjeljak platnog prometa organizira
kunsko blagajničko poslovanje, brine se o popuni blagajničkog maksimuma porto
blagajni te prati i predlaže izmjene istih, priprema akreditive i naloge za
isplatu, vodi evidenciju o njihovoj realizaciji kao i ostale propisane
evidencije vezane uz kunsko blagajničko poslovanje. Odjeljak platnog prometa
prikuplja potrebne podatke o osnovanosti potraživanja po tužbama i ovrhama i
provjerava opravdanost utuženja po računima koji se evidentiraju u Područnom
odjelu financija Karlovac.
7.3. Odjeljak obračuna plaća i naknada
Članak
207.n
Odjeljak
obračuna plaća i naknada organizira i provodi pripremu isprava za obračun plaća
i naknada radi utvrđivanja zakonske, računske i formalne ispravnosti,
organizira obračun plaća i naknada za postrojbe prema shemi logističkog
osiguranja, brine o pravovremenoj primjeni propisa koji utječu na obračun plaća
i naknada, brine o točnom i pravovremenom ažuriranju podataka koji utječu na
obračun plaća i naknada, prati realizaciju obračuna i isplate plaća i naknada,
priprema razna izvješća i očitovanja o isplaćenim plaćama i naknadama, obrađuje
evidencije o prisutnosti na radu, izvješća o bolovanju, administrativne
zabrane, porezne kartice kao i ostalu dokumentaciju vezanu za obračun plaća i
naknada, na zahtjev djelatnika priprema razne potvrde o isplaćenim plaćama i
naknadama te svakodnevno surađuje s Odjelom obračuna plaća i naknada i ostalim
nadležnim institucijama.
7.4. Odjeljak knjigovodstva
Članak
207.o
Odjeljak
knjigovodstva provodi knjiženja isprava financijskog poslovanja i isprava koje
se odnose na obavljanje poslova vlastite djelatnosti, provodi usklade s kupcima
i dobavljačima, po potrebi priprema očitovanja po provedenim uskladama, provodi
knjigovodstvena poravnanja u glavnoj knjizi, prati stanje i kretanje
financijskih pokazatelja po ustrojstvenim cjelinama za koje obavlja poslove
financijskog knjigovodstva, dostavlja im mjesečna financijska izvješća,
provodi knjiženje isprava materijalnog poslovanja u pomoćne knjige imovine ustrojstvenih
cjelina za koje obavlja poslove materijalnog knjigovodstva, prati stanje i
kretanje materijalnih i vrijednosnih pokazatelja o imovini, obavlja usklađivanje
podataka iz materijalnog knjigovodstva s podacima u materijalnim evidencijama,
osigurava podatke (popisne liste) za provođenje popisa imovine.
8. PodruČni odjel financija Osijek
Članak
207.p
Područni odjel financija Osijek za Zapovjedništvo i
postrojbe 2. korpusa Hrvatske kopnene vojske organizira i provodi financijsko
osiguranje, vrši obračun plaća i drugih naknada, organizira gotovinski platni
promet i vodi financijsko i materijalno knjigovodstvo te prati realizaciju
proračuna po mjestu, vremenu i vrsti troška.
Za obavljanje poslova Područnog odjela financija
Osijek ustrojavaju se sljedeći odjeljci:
8.1. Odjeljak nadzora isprava,
8.2. Odjeljak platnog prometa,
8.3. Odjeljak obračuna plaća i naknada i
8.4. Odjeljak knjigovodstva.
8.1. Odjeljak nadzora isprava
Članak
207.q
Odjeljak
nadzora isprava organizira i provodi nadzor isprava financijskog i materijalnog
poslovanja kao i obračuna plaća. U Odjeljku se obavljaju i svi poslovi urudžbiranja
i prate propisi o uredskom poslovanju, te svi propisi iz područja financijskog
i materijalnog poslovanja i obračuna plaća.
8.2. Odjeljak platnog prometa
Članak
207.r
U
Odjeljku platnog prometa obavljaju se poslovi pripreme i evidentiranja
dokumenata platnog prometa, vrši kontrola, evidentiranje i izračun kamata,
raspravljanje nejasnih uplata i pogrešnih isplata. Odjeljak platnog prometa
organizira kunsko blagajničko poslovanje, brine se o popuni blagajničkog
maksimuma porto blagajni te prati i predlaže izmjene istih, priprema akreditive
i naloge za isplatu, vodi evidenciju o njihovoj realizaciji kao i ostale
propisane evidencije vezane uz kunsko blagajničko poslovanje. Odjeljak platnog
prometa prikuplja potrebne podatke o osnovanosti potraživanja po tužbama i
ovrhama i provjerava opravdanost utuženja po računima koji se evidentiraju u
Područnom odjelu financija Osijek.
8.3. Odjeljak obračuna plaća i naknada
Članak
207.s
Odjeljak
obračuna plaća i naknada organizira i provodi pripremu isprava za obračun plaća
i naknada radi utvrđivanja zakonske, računske i formalne ispravnosti,
organizira obračun plaća i naknada za postrojbe prema shemi logističkog
osiguranja, brine o pravovremenoj primjeni propisa koji utječu na obračun plaća
i naknada, brine o točnom i pravovremenom ažuriranju podataka koji utječu na
obračun plaća i naknada, prati realizaciju obračuna i isplate plaća i naknada,
priprema razna izvješća i očitovanja o isplaćenim plaćama i naknadama, obrađuje
evidencije o prisutnosti na radu, izvješća o bolovanju, administrativne
zabrane, porezne kartice kao i ostalu dokumentaciju vezanu za obračun plaća i
naknada, na zahtjev djelatnika priprema razne potvrde o isplaćenim plaćama i
naknadama te svakodnevno surađuje s Odjelom obračuna plaća i naknada i ostalim
nadležnim institucijama.
8.4.
Odjeljak knjigovodstva
Članak 207.t
Odjeljak knjigovodstva provodi knjiženja isprava
financijskog poslovanja i isprava koje se odnose na obavljanje poslova
vlastite djelatnosti, provodi usklade s kupcima i dobavljačima, po potrebi
priprema očitovanja provedenim uskladama, provodi knjigovodstvena poravnanja u
glavnoj knjizi, prati stanje i kretanje financijskih pokazatelja po ustrojstvenim
cjelinama za koje obavlja poslove financijskog knjigovodstva, dostavlja im
mjesečna financijska izvješća, provodi knjiženje isprava materijalnog
poslovanja u pomoćne knjige imovine ustrojstvenih cjelina za koje obavlja
poslove materijalnog knjigovodstva, prati stanje i kretanje materijalnih i
vrijednosnih pokazatelja o imovini, obavlja usklađivanje podataka iz
materijalnog knjigovodstva s podacima u materijalnim evidencijama, osigurava
podatke (popisne liste) za provođenje popisa imovine.
9. PodruČni
odjel financija Rijeka
Članak
207.u
Područni odjel financija Rijeka za Zapovjedništvo i
postrojbe 5. korpusa Hrvatske kopnene vojske organizira i provodi financijsko
osiguranje, vrši obračun plaća i drugih naknada, organizira gotovinski platni
promet i vodi financijsko i materijalno knjigovodstvo te prati realizaciju
proračuna po mjestu, vremenu i vrsti troška.
Za obavljanje poslova Područnog odjela financija
Rijeka ustrojavaju se sljedeći odjeljci:
9.1. Odjeljak nadzora isprava,
9.2. Odjeljak platnog prometa,
9.3. Odjeljak obračuna plaća i naknada i
9.4. Odjeljak knjigovodstva.
9.1. Odjeljak nadzora isprava
Članak
207.v
Odjeljak nadzora isprava organizira i provodi nadzor
isprava financijskog i materijalnog poslovanja kao i obračuna plaća. U Odjeljku
se obavljaju i svi poslovi urudžbiranja i prate propisi o uredskom poslovanju,
te svi propisi iz područja financijskog i materijalnog poslovanja i obračuna
plaća.
9.2. Odjeljak platnog prometa
Članak
207.w
U
Odjeljku platnog prometa obavljaju se poslovi pripreme i evidentiranja
dokumenata platnog prometa, kontrola, evidentiranje i izračun kamata,
raspravljanje nejasnih uplata i pogrešnih isplata. Odjeljak platnog prometa
organizira kunsko blagajničko poslovanje, brine se o popuni blagajničkog
maksimuma porto blagajni te prati i predlaže izmjene istih, priprema akreditive
i naloge za isplatu, vodi evidenciju o njihovoj realizaciji kao i ostale
propisane evidencije vezane uz kunsko blagajničko poslovanje. Odjeljak platnog
prometa prikuplja potrebne podatke o osnovanosti potraživanja po tužbama i
ovrhama i provjerava opravdanost utuženja po računima koji se evidentiraju u
Područnom odjelu financija Rijeka.
9.3.
Odjeljak obračuna plaća i naknada
Članak
207.x
Odjeljak
obračuna plaća i naknada organizira i provodi pripremu isprava za obračun plaća
i naknada radi utvrđivanja zakonske, računske i formalne ispravnosti,
organizira obračun plaća i naknada za postrojbe prema shemi logističkog
osiguranja, brine o pravovremenoj primjeni propisa koji utječu na obračun plaća
i naknada, brine o točnom i pravovremenom ažuriranju podataka koji utječu na
obračun plaća i naknada, prati realizaciju obračuna i isplate plaća i naknada,
priprema razna izvješća i očitovanja o isplaćenim plaćama i naknadama, obrađuje
evidencije o prisutnosti na radu, izvješća o bolovanju, administrativne
zabrane, porezne kartice kao i ostalu dokumentaciju vezanu za obračun plaća i
naknada, na zahtjev djelatnika priprema razne potvrde o isplaćenim plaćama i
naknadama te svakodnevno surađuje s Odjelom obračuna plaća i naknada i ostalim
nadležnim institucijama.
9.4.
Odjeljak knjigovodstva
Članak
207.y
Odjeljak
knjigovodstva provodi knjiženja isprava financijskog poslovanja i isprava koje
se odnose na obavljanje poslova vlastite djelatnosti, provodi usklade s kupcima
i dobavljačima, po potrebi priprema očitovanja provedenim uskladama, provodi
knjigovodstvena poravnanja u glavnoj knjizi, prati stanje i kretanje
financijskih pokazatelja po ustrojstvenim cjelinama za koje obavlja poslove
financijskog knjigovodstva, dostavlja im mjesečna financijska izvješća,
provodi knjiženje isprava materijalnog poslovanja u pomoćne knjige imovine
ustrojstvenih cjelina za koje obavlja poslove materijalnog knjigovodstva, prati
stanje i kretanje materijalnih i vrijednosnih pokazatelja o imovini, obavlja
usklađivanje podataka iz materijalnog knjigovodstva s podacima u materijalnim
evidencijama, osigurava podatke (popisne liste) za provođenje popisa
imovine.«
Članak
21.
Članci
211. – 213. mijenjaju se i glase:
»Članak
211.
Služba
za proračun ustrojstvena je jedinica u sastavu Uprave za financije i proračun
koja obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu financijskog plana
Ministarstva, raspoređivanje utvrđenih novčanih sredstava po namjenama i
nositeljima i za tekuću pričuvu, davanje suglasnosti na akte koji imaju za
posljedicu financijske obveze, utvrđivanje zakonitosti uporabe i raspolaganja
sredstvima u Ministarstvu i Oružanim snagama, praćenje realizacije financijskog
plana i pripremu izvješća te prijedloga izmjena i dopuna financijskog plana,
izvješćivanje o ostvarenim i utrošenim novčanim sredstvima financijskog plana
Ministarstva, obavljanje raščlambe utroška proračunskih sredstava, sudjelovanje
u izradi propisa o financijsko-materijalnom poslovanju, razvijanje sustava
planiranja, programiranja, izrade i izvršenja proračuna, dogradnju i unapređivanje
informacijskog sustava za izradu i raščlambu financijskog plana, razmjenu računovodstvenih
informacija s drugim ustrojstvenim jedinicama te za obavljanje stručnih raščlambi
na zahtjev internih i eksternih subjekata.
Za
obavljanje poslova Službe za proračun ustrojavaju se sljedeći odjeli:
1.
Odjel proračuna,
2.
Odjel raščlambe.
1.
ODJEL PRORAČUNA
Članak
212.
Odjel proračuna organizira i
neposredno upravlja postupkom izrade financijskog plana Ministarstva, izrađuje
prijedlog financijskog plana Ministarstva i brine se o zakonitosti njegove
izrade, brine se o provedbi internih propisa iz tog područja i radi na stalnom
usavršavanju postupka izrade financijskog plana Ministarstva. Odjel proračuna
prati zakonitost utroška proračunskih sredstava, izrađuje prijedlog izmjena i
dopuna financijskog plana te razmjenjuje računovodstvene informacije s drugim
ustrojstvenim jedinicama.
2.
ODJEL RAŠČLAMBE
Članak
213.
Odjel
raščlambe izrađuje terminska izvješća o utrošku proračunskih sredstava po
vrsti, namjeni i nositeljima, obavlja raščlambu utroška sredstava za specifične
potrebe donositelja odluka u Ministarstvu te različite raščlambe za potrebe
Ministarstva. Sudjeluje u razvijanju sustava planiranja, programiranja i izrade
proračuna te dogradnji i unapređivanju informacijskog sustava za izradu i raščlambu
financijskog plana. Razmjenjuje proračunske informacije s drugim ustrojstvenim
jedinicama za obavljanje stručnih raščlambi.«
Članak
22.
Ova
Uredba stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
023-03/03-01/21
Urbroj: 5030109-03-1
Zagreb, 13. studenoga 2003.
Potpredsjednik
dr. sc. Goran Granić, v. r.