3172
Na
osnovi članka 94. stavka 2. Zakona o zdravstvenom osiguranju (»Narodne novine«,
broj 94/01., 88/02., 149/02. i 117/03.) i s tim u svezi članka 20. podstavka 5.
Statuta Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (»Narodne novine« broj
16/02., 24/02. i 58/03.), Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zdravstveno
osiguranje na 33. sjednici održanoj 25. studenoga 2003. godine, donijelo je
Članak
1.
Sredstva
za provođenje dopunskog zdravstvenog osiguranja u Hrvatskom zavodu za
zdravstveno osiguranje (u daljnjem tekstu: Zavod) osiguravaju se iz uplaćenih
premija dopunskog zdravstvenog osiguranja (u daljnjem tekstu: premija), u
skladu sa sklopljenim ugovorima o dopunskom zdravstvenom osiguranju.
Premije se ugovaraju u visini i s rokovima dospijeća
u skladu s Pravilima uspostavljanja i provođenja dopunskog zdravstvenog
osiguranja i Općim uvjetima ugovora o dopunskom zdravstvenom osiguranju.
Članak 2.
Sredstvima dopunskog zdravstvenog osiguranja Zavod
raspolaže na način utvrđen Zakonom o zdravstvenom osiguranju, Statutom
Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje i ovom Odlukom, a u skladu sa
financijskim planom dopunskog zdravstvenog osiguranja (u daljnjem tekstu:
financijski plan) koji se donosi za svaku kalendarsku godinu.
Članak 3.
Financijski plan donosi Upravno vijeće Zavoda
najkasnije do 31. prosinca tekuće godine za narednu godinu.
Ako se financijski plan ne donese do 31. prosinca
tekuće godine, do toga datuma Upravno vijeće Zavoda donosi Odluku o privremenom
financiranju dopunskog zdravstvenog osiguranja za razdoblje od 1. siječnja do
31. ožujka naredne godine.
Članak 4.
Financijskim planom utvrđuju se:
–
prihodi dopunskog zdravstvenog osiguranja,
–
rashodi dopunskog zdravstvenog osiguranja,
– pričuva
dopunskog zdravstvenog osiguranja.
Članak
5.
Prihodi
dopunskog zdravstvenog osiguranja sastoje se od:
– ugovorenih premija,
– zakonskih zateznih kamata na zakašnjele uplate
premija, odnosno pozajmica te kamata na sredstva dopunskog zdravstvenog
osiguranja plasirana izvan namjene tog osiguranja.
Članak 6.
Rashode dopunskog zdravstenog osiguranja čine troškovi
za pokriće razlike do pune vrijednosti prava iz osnovnog zdravstvenog
osiguranja razvrstani po vrsti pružene zdravstvene zaštite, troškovi za naknadu
štete, te materijalni i drugi troškovi za provođenje dopunskog zdravstvenog
osiguranja.
Članak 7.
Financijskim planom planira se pričuva dopunskog
zdravstvenog osiguranja u visini jedne trećine ugovorene premije za godinu na
koju se financijski plan odnosi.
Članak 8.
Pričuva se može koristiti:
– za namirenje obveza za pokriće razlike do pune
vrijednosti prava iz osnovnog zdravstvenog osiguranja u slučaju da sredstva
planirana za tu namjenu nisu dostatna
– prema posebnoj odluci Upravnog vijeća Zavoda.
Članak 9.
U slučaju da dopunsko zdravstveno osiguranje ostvari
višak prihoda nad rashodima, taj se višak raspoređuje u pričuvu, ali najviše do
iznosa jedne polovine ukupno ugovorene premije za tu godinu.
Kada pričuva dosegne visinu iz stavka 1. ovoga članka,
ostvarenim viškom prihoda nad rashodima raspolaže se u skladu s posebnom
odlukom Upravnog vijeća Zavoda.
Članak 10.
Na dospjele a neuplaćene obroke premije obračunavaju
se zatezne kamate po stopi utvrđenoj Uredbom o visini stope zakonske zatezne
kamate.
Na sredstva pričuve odnosno ostvarenog viška prihoda
nad rashodima iz članka 9. stavka 2. ove Odluke, a koja se prema posebnoj
odluci Upravnog vijeća Zavoda plasiraju izvan namjene dopunskog zdravstvenog
osiguranja, obvezno se obračunavaju kamate po stopi od najmanje 6% godišnje. U
slučaju zakašnjenja pri povratu tih sredstava obračunavaju se zatezne kamate po
stopi iz stavka 1. ovog članka.
Ugovarateljima dopunskog zdravstvenog osiguranja (u
daljnjem tekstu: ugovaratelj) koji premiju plaćaju putem trajnog naloga
uspostavljenog ugovorom između Zavoda i financijske organizacije, ne obračunavaju
se kamate iz stavka 1. ovog članka ako je ugovorom o trajnom nalogu utvrđen
prijenos tih sredstava poslije dospijeća premije utvrđenog policom.
Članak 11.
Zavod je dužan trajno pratiti naplatu ugovorenih
premija.
Ako se ugovorena premije ne uspije naplatiti redovnim
putem, Zavod je, protiv ugovaratelja te premije, dužan pokrenuti ovršni
postupak.
Prijedlog za donošenje rješenja o ovrsi, mjesno nadležnom
sudu opće nadležnosti prema prebivalištu odnosno sjedištu ovršenika, u pravilu
podnosi područni ured Zavoda u kojemu je ovršenik sklopio ugovor o dopunskom
zdravstvenom osiguranju.
Donošenje
rješenja o ovrsi predlaže se temeljem analitičke kartice dopunskog zdravstvenog
osiguranja kao vjerodostojne isprave.
Kao predmet
ovrhe predlažu se prvenstveno novčana potraživanja ovršenika (plaća,
mirovina), a ako to nije moguće ovršenikove pokretnine.
Članak 12.
Po uplati posljednjeg ugovorenog obroka premije,
Zavod će otpisati potraživanje nastalo obračunom kamata iz članka 10. stavka 1.
ove Odluke, pod uvjetom da to potraživanje ne premašuje 1,5% ugovorene premije
s popustom.
Članak 13.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u
»Narodnim novinama«.
Klasa:025-04/03-01/340
Urbroj: 338-01-05-03-1
Zagreb, 25. studenoga 2003.
Predsjednik
Upravnoga vijeća Hrvatskog zavoda
za zdravstveno osiguranje
doc. dr. sc. Nikica Gabrić, v. r.