2375
Na
temelju članka 275. stavak 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne
novine« broj 105/04) ravnatelj Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo
donosi
Članak
1.
Ovim
pravilnikom uređuju se tehnički zahtjevi i postupak homologacije za motorna
vozila kategorije N1 s
obzirom na vanjske izbočine ispred stražnje stijenke kabine.
Članak 2.
Tehnički zahtjevi za vozila s obzirom na vanjske
izbočine ispred stražnje stijenke kabine sadržani su u točkama 3. i 4. priloga
I., a postupak homologacije u točkama 5., 6. i 7. istoga priloga ovog
pravilnika, koji čini njegov sastavni dio.
Članak 3.
Tijelo za homologaciju vozila u smislu odredaba ovoga
pravilnika je Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo (u daljnjemu tekstu:
Zavod).
Članak 4.
Zavod će dodijeliti certifikat o homologaciji za tip
vozila s obzirom na vanjske izbočine ispred stražnje stijenke kabine ako taj
tip vozila zadovoljava zahtjeve iz točaka 3. i 4. priloga I ovoga pravilnika.
Obrazac certifikata o homologaciji tipa vozila
sadržan je u dodatku 2. priloga I. ovoga pravilnika.
Članak 5.
Vozila s obzirom na vanjske izbočine ispred stražnje
stijenke kabine mogu se homologirati te uvoziti i stavljati na tržište ako
zadovoljavaju zahtjeve iz ovog pravilnika.
Članak 6.
Zavod može ovlastiti pravnu ili fizičku osobu za
obavljanje poslova tehničke službe ako ispunjava sljedeće uvjete:
– da zadovoljava zahtjeve norme o osposobljenosti
ispitnih laboratorija HRN EN ISO/IEC 17025 za područje ispitivanja prema
zahtjevima iz ovog pravilnika
– da može dokazati poznavanje metoda i postupaka
ispitivanja sadržanih u prilogu IV. koji čini sastavni dio ovoga pravilnika.
– da ima najmanje jednog djelatnika školske spreme
VII/1 strojarskoga smjera.
Članak 7.
Danom početka primjene ovoga pravilnika prestaje
važiti »Naredba o homologaciji gospodarskih vozila s obzirom na njihove vanjske
izbočine ispred stražnje stijenke kabine« (»Narodne novine« br. 70A/01).
Članak 8.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana
objave u »Narodnim novinama«, a počet će se primjenjivati s danom pristupa
Republike Hrvatske Europskoj uniji.
Klasa:
011-02/04-03/03
Urbroj: 558-04/13-04-1
Zagreb,
7. rujna 2004.
_______
1
Definicija vozila je određena u članku 4. Pravilnika o homologaciji tipa
motornih vozila (»Narodne novine br. 115/04«), a kategorizacija u prilogu II. A
istoga pravilnika.
Ravnatelj
Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo
dr. sc. Marijan Andrašec, dipl. ing., v. r.
PRILOG
I.
1. PODRUČJE PRIMJENE
1.1. Ovaj se pravilnik primjenjuje na vanjske
izbočine ispred stražnje stijenke kabine motornih vozila kategorije N, s
ograničenjima primjene na niže navedenu »vanjsku površinu«. Ne primjenjuje se
na vanjske retrovizore, uključujući i njihove nosače, ili na opremu kao što su antene
i nosači prtljage.
2. DEFINICIJE
U smislu ovoga pravilnika:
2.1. »Vanjska površina« označava dio vozila
ispred stražnje stijenke kabine prema definiciji u točki 2.5, isključujući samu
stražnju stijenku i uključujući stavke kao što su prednja krilca
(stabilizatori), prednji branici i prednji kotači.
2.2. »Homologacija vozila« označava
homologaciju tipa vozila s obzirom na njegove vanjske izbočine.
2.3 »Tip vozila« označava motorna vozila
koja se međusobno ne razlikuju u bitnim obilježjima koja se odnose na vanjsku
površinu.
2.4 »Kabina« označava onaj dio vozila koji
čini prostor za vozača i putnike, uključujući i vrata.
2.5 »Stražnja stijenka kabine« označava
krajnji stražnji dio vanjske površine prostora za vozača i putnike. U slučaju
kad nije moguće odrediti položaj stražnje stijenke kabine, za potrebe ovoga
pravilnika smatrat će se da je to uspravna poprečna ravnina koja je postavljena
50 cm iza R-točke vozačeva sjedala kad je sjedalo pomaknuto, ako je namjestivo,
u krajnji stražnji položaj za vožnju (vidi dodatak 3.). Ako je kabina
opremljena sa više od jednoga reda sjedala, krajnje stražnje sjedalo za putnika
u krajnjem stražnjem položaju uzima se u obzir za definiciju stražnje stijenke
kabine. Proizvođač međutim može, uz suglasnost ovlaštene pravne osobe,
zahtijevati drugi razmak ako je moguće dokazati da 50 cm ne odgovara za dano
vozilo.
2.6 »Referentna ravnina« označava vodoravnu
ravninu koja prolazi kroz središte prednjih kotača ili vodoravnu ravninu koja
je postavljena na visini od 50 cm od tla, ovisno o tome koja je niža. Ova
ravnina određena je za opterećeno vozilo.
2.7 »Podna crta« označava krivulju određenu
ovim postupkom:
Stožac s uspravnom osi neodređene
visine čiji je polukut 15 0 u
odnosu na okomicu treba pomicati oko vanjske površine opterećenog vozila tako
da stalno i što niže dodiruje vanjsku površinu nadogradnje. Podna je crta
krivulja koja spaja te dodirne točke. Kod određivanja podne crte ne uzimaju se
u obzir ispušne cijevi, kotači ili funkcionalni mehanički dijelovi koji su spojeni
ispod nadogradnje, kao što su oslonci za dizalicu, oslonci ovjesa ili dijelovi
koji se upotrebljavaju za vuču ili u slučaju kvara. Kad postoje otvori u
području kotača, treba pretpostaviti da su ti otvori nadomješteni zamišljenom
površinom koja se uklapa u susjednu vanjsku površinu. Kod određivanja podne
crte treba uzeti u obzir prednje branike. Ovisno o tipu vozila, podna crte može
se nalaziti na rubu profila branika ili na dijelu (podu) nadogradnje ispod
branika. Kad se istodobno dodiruju dvije ili više točaka, najniža točka dodira
upotrebljava se za određivanje podne crte.
2.8. »Polumjer zakrivljenosti« označava
polumjer luka kružnice koja se najbliže uklapa u zaobljeni oblik odgovarajućega
sastavnog dijela.
2.9. »Opterećeno vozilo« označava vozilo koje
ima najveću tehnički dopuštenu ukupnu masu i raspodjelu te mase po osovinama
prema podacima proizvođača.
3. OPĆI
ZAHTJEVI
3.1. Odredbe ovoga pravilnika ne primjenjuju
se na one dijelove »vanjske površine« vozila koji su kad je vozilo neopterećeno
i sva vrata, prozori i poklopci itd. zatvoreni nalaze:
3.1.1. izvan područja čija je gornja granica
vodoravna ravnina postavljena na visini 2,00 m iznad tla i donja granica, prema
izboru proizvođača, referentna ravnina određena u točki 2.6 ili podna crta
određena u točki 2.7, ili
3.1.2. smješteni tako da se u stanju mirovanja ne
mogu dodirnuti kuglom promjera 100 mm.
3.1.3. Kad referentna ravnina predstavlja donju
granicu područja, uzimaju se u obzir i dijelovi vozila ispod referentne ravnine
koji se nalaze između dviju uspravnih ravnina, jedne koja dodiruje vanjsku
površinu vozila i druge koja joj je usporedna i udaljena 80 mm prema
unutrašnjosti vozila od točke u kojoj referentna ravnina dodiruje nadogradnju
vozila.
3.2. Vanjska površina vozila ne smije imati dijelova
koji vire prema van i koji bi mogli okrznuti pješake, bicikliste ili
motocikliste.
3.3. Vanjska površina vozila ne smije imati
šiljaste ili oštre dijelove koji vire prema van ni izbočina koje bi svojim
oblikom, mjerama, usmjerenjem ili tvrdoćom mogle povećati opasnost ili težinu
tjelesne ozljede osobe udarene ili ogrebene vanjskom površinom u slučaju
sudara.
3.4. Izbočine vanjske površine čija je tvrdoća
manja od 60 prema Shoreu A mogu imati polumjer zaobljenja manji od vrijednosti
propisanih u točki 4.
4. POSEBNI
ZAHTJEVI
4.1. Ukrasi, trgovačke oznake, slova i brojke
trgovačkih oznaka
4.1.1. Ukrasi, trgovačke oznake, slova i brojke
trgovačkih oznaka ne smiju imati polumjer zaobljenja manji od 2,5 mm. Taj
zahtjev ne primjenjuje se na dijelove koji ne vire više od 5 mm u odnosu na
okolnu površinu; međutim, u tome slučaju njihovi rubovi usmjereni prema van
moraju biti zatupljeni.
4.1.2. Ukrasi, trgovačke oznake, slova i brojke
trgovačkih oznaka koji vire više od 10 mm iznad okolne površine moraju se uvući,
odvojiti ili saviti kad sila od 10 daN djeluje na njihovu najistaknutiju točku
u bilo kojemu smjeru, u ravnini koja je približno usporedna s površinom na
koju su ugrađeni. Za primjenu sile od 10 daN treba upotrijebiti probijač s
ravnim čelom, promjera koji nije veći od 50 mm. Kad to nije moguće, treba
upotrijebiti drugi istovrijedan postupak. Kad se ukrasi uvuku, odvoje ili
saviju, preostale izbočine ne smiju viriti više od 10 mm i ne smiju imati
šiljatih ili oštrih rubova ili oštrica.
4.2. Rubovi i obruči glavnih svjetala
4.2.1. Rubovi i okviri (obruči) s izbočinama
dopušteni su na glavnim svjetlima pod uvjetom da njihove izbočine mjerene u
odnosu na vanjsku prozirnu površinu (stakla) glavnog svjetla ne budu veće od 30
mm te da im polumjer zaobljenja u svakoj točki ne bude manji od 2,5 mm.
4.2.2. Uvlačna glavna svjetla moraju zadovoljavati
zahtjeve iz točke 4.2.1 u izvučenu i uvučenu položaju.
4.2.3. Odredbe iz točke 4.2.1 ne primjenjuju se na
glavna svjetla koja su uvučena u nadogradnju ili su natkrivena nadogradnjom,
pod uvjetom da nadogradnja zadovoljava zahtjeve iz točke 3.2.
4.3. Rešetke
Elementi rešetaka moraju imati
polumjer zaobljenja koji nije manji od:
– 2,5 mm kad je razmak između dva
susjedna elementa veći od 40 mm
– 1,0 mm kad je taj razmak između
25 mm i 40 mm
– 0,5 mm kad je razmak manji od 25
mm.
4.4. Uređaji za čišćenje vjetrobranskog stakla
i glavnih svjetala
4.4.1. Ti uređaji moraju biti takvi da osovine
brisača budu u zaštitnome kućištu s polumjerom zakrivljenosti koji nije manji
od 2,5 mm i čija površina nije manja od 150 mm2 kad se mjeri na projiciranoj
površini presjeka na razmaku od najviše 6,5 mm od točke koja je najudaljenija.
4.4.2. Sapnice za pranje vjetrobranskog stakla i
uređaji za čišćenje glavnih svjetala moraju imati polumjer zakrivljenosti koji
nije manji od 2,5 mm. Ako ti dijelovi vire manje od 5 mm, njihovi rubovi
usmjereni prema vani moraju biti zatupljeni.
4.5. Zaštitne naprave (branici)
4.5.1. Krajevi prednjih zaštitnih naprava moraju biti okrenuti prema
vanjskoj površini nadogradnje.
4.5.2. Sastavnice prednjih zaštitnih naprava moraju biti konstruirane
tako da sve krute vanjske površine koje su okrenute prema vani imaju polumjer
zakrivljenosti najmanje 5 mm.
4.5.3. Dodatna oprema kao što su vučne kuke i vitla ne smiju prelaziti
krajnju površinu branika. Međutim, vitla mogu viriti izvan krajnje površine
branika pod uvjetom da su, kad se ne upotrebljavaju, pokrivena odgovarajućim
zaštitnim poklopcem koji ima polumjer zakrivljenosti najmanje 2,5 mm.
4.5.4. Zahtjevi iz točke 4.5.2 ne primjenjuju se na dijelove koji su na
braniku ili su njegov dio ili na umetke na braniku s izbočinama manjim od 5 mm.
Rubovi naprava koji vire manje od 5 mm moraju biti zatupljeni. Za dijelove koji
su ugrađeni na branike i koji su navedeni u drugim točkama ovoga pravilnika
posebni zahtjevi iz ovoga pravilnika i dalje vrijede.
4.6. Kvake, šarke i tipkala na vratima, prostori za prtljagu i
poklopci motora, otvori za ventilaciju, pristupni poklopci i rukohvati za
pridržavanje
4.6.1. Ti dijelovi ne smiju viriti više od: 30 mm u
slučaju tipkala na vratima, 70 mm u slučaju rukohvata za pridržavanje i ručica
za zabravljivanje poklopca motora i 50 mm u svim drugim slučajevima. Njihov
polumjer zakrivljenosti mora biti najmanje 2,5 mm.
4.6.2. Ako se kvake na bočnim vratima zaokreću pri
otvaranju ili zatvaranju, moraju zadovoljavati jedan od ova dva zahtjeva:
4.6.2.1. U slučaju kvaka koje se zaokreću usporedno s
ravninom vrata otvoreni kraj kvake mora biti usmjeren prema natrag. Završetak
takvih kvaka mora biti zaokrenut prema ravnini vrata i mora biti ugrađen u
zaštitnu oblogu ili uvučen.
4.6.2.2. Kvake koje se mogu pomicati u smjeru koji nije
usporedan s ravninom vrata moraju kad su u položaju zatvorenih vrata biti
zatvorene u zaštitnu oblogu ili uvučene. Završetak kvake treba biti okrenut
prema unatrag ili dolje.
Ipak, kvake koje ne zadovoljavaju
taj posljednji zahtjev mogu biti prihvaćene:
– ako imaju nezavisan povratni
mehanizam
– ako ne strše više od 15 mm kad se
pokvari povratni mehanizam
– ako u tome položaju za otvaranje
imaju polumjer zakrivljenosti najmanje 2,5 mm (taj se uvjet ne zahtijeva ako je
u najviše otvorenu položaju izbočina manja od 5 mm, u kojemu slučaju bridovi
dijelova usmjerenih prema vani moraju biti zatupljeni)
– ako im površina slobodnoga kraja
nije manja od 150 mm2
kad se mjeri na razmaku ne većem od 6,5 mm od najdalje točke koja strši.
4.7. Pristupne plohe
Rubovi na pristupnim plohama i
stubama moraju biti zaobljeni.
4.8. Bočni skretači za zrak i kišu i skretači
za zrak za sprječavanje prljanja prozora
Rubovi koji mogu biti usmjereni
prema vani moraju imati polumjer zakrivljenosti najmanje 1,00 mm.
4.9. Rubovi limova
Rubovi limova dopušteni su pod uvjetom da su presavijeni
prema karoseriji tako da rub ne može biti dodirnut kuglom promjera 100 mm ili
pod uvjetom da su ti rubovi obloženi zaštitom koja ima polumjer zakrivljenosti
najmanje 2,5 mm.
4.10. Matice kotača, poklopci glavčine i ukrasni poklopci
4.10.1. Matice kotača, poklopci glavčine kotača i
ukrasni poklopci ne smiju imati kakvih oštrih izbočina u obliku krilaca.
4.10.2. Kad se vozilo kreće pravocrtno, dio kotača,
osim guma, smješten iznad vodoravne ravnine koja prolazi kroz njihovu os vrtnje
ne smije viriti u vodoravnoj ravnini iznad uspravne projekcije ruba poda
nadogradnje iznad kotača. Međutim, ako funkcionalni zahtjevi to opravdavaju,
ukrasni poklopci koji pokrivaju matice kotača i glavčine kotača mogu viriti
iznad uspravne projekcije tog ruba pod uvjetom da polumjer zakrivljenosti
površine dijela koji strši ne bude manji od 5 mm te da izbočina iznad uspravne
projekcije ruba poda karoserije ni u kojemu slučaju ne prelazi 30 mm.
4.10.3. Kad matice i vijci vire iznad projekcije
vanjske površine guma (dio guma koji je iznad vodoravne ravnine koja prolazi
kroz os vrtnje kotača), obvezna je ugradba zaštitnoga dijela navedena
(zaštitnih dijelova navedenih) u točki 4.10.2.
4.11. Oslonci za dizalicu i ispušne cijevi
4.11.1. Oslonci za dizalicu (ako postoje) i ispušna cijev
(ispušne cijevi) ne smiju viriti više od 10 mm iznad uspravne projekcije podne
crte ili uspravne projekcije presjeka referentne ravnine s vanjskom površinom
vozila.
4.11.2. Kao iznimka od tog zahtjeva, ispušna cijev
može viriti više od 10 mm pod uvjetom da završava zaobljenim rubom, s
polumjerom zakrivljenosti od najmanje 2,5 mm.
4.12. Izbočine i razmaci mjere se u skladu sa
zahtjevima priloga ll.
5. ZAHTJEV
ZA HOMOLOGACIJU TIPA
5.1. Zahtjev za homologaciju tipa vozila s
obzirom na njegove vanjske izbočine mora podnijeti proizvođač vozila ili njegov
ovlašteni predstavnik.
5.2. Zahtjev mora biti popraćen niže navedenim
dokumentima u tri primjerka:
5.2.1. opisom tipa vozila i njegovih vanjskih
izbočina ispred stražnje stijenke kabine, s podacima u skladu s prilogom III.,
zajedno s dokumentacijom iz članka 3. Pravilnika o homologaciji tipa motornih
vozila.
5.2.2. fotografijama prednje i bočnih strana vozila
5.2.3. svim crtežima »vanjske površine« koji su
potrebni, prema mišljenju tehničke službe, za dokazivanje sukladnosti s
odredbama iz točaka 3. i 4.
5.3. Podnositelj zahtjeva treba tehničkoj
službi koja je odgovorna za provedbu homologacijskih ispitivanja dostaviti:
5.3.1. vozilo koje predstavlja tip vozila za koje
je zatražena homologacija ili dio (dijelove) vozila za koji (koje) se smatra da
je bitan (su bitni) za provedbu provjera i ispitivanja propisanih u ovom
pravilniku
5.3.2. određene dijelove i uzorke upotrijebljenih
gradiva, ako to traži tehnička služba.
6. DODJELJIVANJE
HOMOLOGACIJE TIPA
Ako je vozilo koje je dostavljeno
na homologaciju u skladu s odredbama u točki 5. i ako zadovoljava zahtjeve u
točkama 3. i 4., mora se dodijeliti homologacija tipa i izdati odgovarajući
certifikat na obrascu u prilogu IV.
Vozila kategorije N1 mogu se, na zahtjev
priozvođača, homologirati s obzirom na njihove vanjske izbočine ispred stražnje
stijenke kabine prema tehničkim zahtjevima pravilnika TPV 116.
7. IZMJENA
I DOPUNA HOMOLOGACIJE TIPA
7.1. Svaka preinaka tipa vozila ili njegovih
vanjskih izbočina ispred stražnje stijenke kabine mora se prijaviti mjerodavnoj
ustanovi koja je homologirala taj tip vozila. Ta ustanova može tada:
7.1.1. ili smatrati da nije vjerojatno da će
učinjene preinake imati znatne nepovoljne učinke te da još vozilo zadovoljava
zahtjeve
7.1.2. ili zahtijevati daljnji izvještaj o
ispitivanju od tehničke službe odgovorne za provedbu ispitivanja.
7.2. Mjerodavna ustanova koja je izdala
izmjenu ili dopunu homologacije dodjeljuje serijski broj svakom certifikatu o
homologaciji koji je prikazan u prilogu IV.
PRILOG II.
ODREĐIVANJE
DIMENZIJA IZBOČINA I RAZMAKA
1. POSTUPAK ODREĐIVANJA DIMENZIJA IZBOČINE
DIJELA KOJl JE UGRAĐEN NA VANJSKOJ POVRŠINI
1.1. Dimenzije izbočine dijela koji je ugrađen
na ispupčenu površinu određuju se izravnim mjerenjem ili pomoću crteža
odgovarajućega presjeka toga dijela u ugrađenu položaju.
1.2. Kad se dimenzija izbočine dijela koji je
ugrađen na površinu koja nije ispupčena ne može odrediti jednostavnim
mjerenjem, tu dimenziju treba odrediti iz najveće promjene razmaka središta
kugle promjera 100 mm u odnosu na osnovnu crtu plohe kad se kugla pomiče preko
toga dijela stalno je dodirujući. Slika 1. pokazuje jedan primjer primjene toga
postupka.
1.3. Kod rukohvata i kvaka izbočine treba
mjeriti u odnosu na ravninu koja prolazi kroz spojne točke. Slika 2. pokazuje
primjer primjene toga postupka.
2. POSTUPAK ODREĐIVANJA IZBOČINA NA RUBOVIMA
I OKVIRIMA (OBRUČIMA) GLAVNIH SVJETALA
2.1. Izbočina na vanjskoj površini glavnog
svjetla mora se mjeriti vodoravno od točke dodira kugle promjera 100 mm, kao
što je prikazano na slici 3.
3. POSTUPAK ODREĐIVANJA RAZMAKA ILI
PROSTORA IZMEĐU DIJELOVA REŠETKE
3.1. Razmak između dijelova rešetke je razmak
između dviju ravnina koje prolaze kroz točke dodira kugle i okomito na pravac
koji spaja te točke dodira. Slike 4. i 5. pokazuju primjere primjene toga
postupka.
PRILOG
III.
OBRAZAC
OPISNOG DOKUMENTA (a)
Sljedeći podaci, ako su
potrebni, moraju biti priloženi u tri primjerka sa sadržajem. Crteži, ako su
priloženi, moraju biti dostavljeni u prikladnom mjerilu i dovoljno podrobni.
Ako su sustavi, sastavni
dijelovi ili zasebne tehničke jedinice s elektroničkim upravljanjem, podaci o
njihovim značajkama moraju biti dodani.
0. OPĆI
PODACI
0.1. Marka (trgovački naziv
proizvođača)::........
0.2. Tip i trgovačka oznaka
(oznake):...............
0.3. Identifikacijska oznaka tipa,
ako je postavljena na vozilu (b):
0.3.1. Mjesto te oznake:......................................
0.4. Kategorija vozila (c)::.................................
0.5. Naziv i adresa
proizvođača:.......................
0.6. Položaj proizvođačevih
pločica i natpisa i način postavljanja:
0.6.1. Na podvozju:............................................
0.6.2. na nadogradnji:..........................................
0.8. Adresa (adrese) pogona
za sklapanje:........
1. OPĆE
KONSTRUKCIJSKE ZNAČAJKE VOZILA
1.1. Fotografije i/ili crteži
vozila predstavnika:....
1.2. Crtež s dimenzijama
cijelog vozila:..............
1.3. Broj osovina i kotača:................................
1.3.2. Broj i položaj
upravljanih osovina:..............
1.7. Vozačeva kabina (ravna
ili izbočena(z)::......
2. MASE
I DIMENZIJE VOZILA (e)
(kg, mm)
2.3. Razmak (razmaci) kotača
i širina (širine) osovina
2.3.1. Razmak kotača svake
upravljane osovine (i):
2.4. Vanjske dimenzije vozila
2.4.1. Podvozje bez nadogradnje:........................
2.4.1.2. Širina (k):...................................................
2.4.1.3. Visina (u položaju vozila za vožnju) (l):.......
(kod vozila s
prilagođavanjem razine navesti uobičajeni položaj za vožnju)
2.4.1.4. Prednji prepust (m):....................................
2.4.1.6. Zračnost od tla (prema
definiciji u točki 4.5. dijela A. priloga II.):
2.4.2.2. Širina (k):...................................................
2.4.2.3. Visina (u položaju vozila
za vožnju) (l):.......
(kod vozila s
podešavanjem razine navesti uobičajeni položaj za vožnju)
2.4.2.4. Prednju prepust (m)...................................
2.4.2.6. Zračnost od tla (prema definiciji
u točki 4.5.4. dijela A. priloga II.):
2.6. Masa vozila s
nadogradnjom u voznom stanju, ili masa podvozja ili podvozja s kabinom, ako
proizvođač ne ugrađuje nadogradnju (uključujući rashladne tekućine, alat,
zamjenski kotač i vozača) (a) (najveća i najmanja masa za svaku inačicu):.......................................
2.6.1. Raspodjela te mase po
osovinama i, u slučaju poluprikolice ili prikolice sa središnjom osovinom,
opterećenje na spojnici (najveća i najmanja masa za svaku inačicu):
2.8. Najveća tehnički
dopuštena ukupna masa vozila prema podacima proizvođača (najveća i najmanja
masa za svaku inačicu) (y):................................................
2.8.1. Raspodjela te mase po
osovinama i, u slučaju poluprikolice ili prikolice sa središnjom osovinom,
opterećenje na spojnici (najveća i najmanja vrijednost za svaku inačicu):
9.9. Najveća tehnički
dopuštena masa na svakoj osovini i, u slučaju poluprikolice ili prikolice sa
središnjom osovinom, opterećenje na spojnici prema podacima proizvođača:
5. OSOVINE
5.1. Opis svake osovine:...................................
6. OVJES
6.1. Crtež ovjesa:.............................................
6.2. Tip i konstrukcija
ovjesa svake osovine ili kotača:
6.2.1. Namještanje razine: da/ne
(1)
6.3. Značajke opružnih dijelova ovjesa (konstrukcija, svojstva
materijala i dimenzije):
6.6. Gume i kotači
6.6.1. Kombinacija (kombinacije) guma i kotača
(za gume navesti oznaku veličine, najmanji indeks
nosivosti, oznaku najmanje brzinske kategorije; za kotače navesti veličinu
naplatka i dubinu nalijeganja)
6.6.1.1.1............................................... Osovina
1:
6.6.1.1.2............................................... Osovina
2:
6.6.3. Tlak u gumama, prema preporuci proizvođača vozila: ………………………. kPa
9.11. Vanjske izbočine
9.11.1. Opći raspored (crtež ili fotografije) koji
prikazuje položaje sastavnih dijelova s izbočinama:
9.11.2. Nacrti i/ili fotografije sastavnih dijelova poput
stupova vrata i prozora, rešetaka za ulaz zraka, rešetaka hladnjaka, brisača
vjetrobranskoga stakla, kanala za odvod vode, rukohvata, kliznih vodilica,
zaklopaca, brava i okova vrata, kuka, ušica, ukrasnih letva, znakova, amblema i
udubina i svih vanjskih izbočina i dijelova na vanjskoj površini koji se mogu
smatrati kritičnim (npr. uređaji za osvjetljavanje). Ako dijelovi navedeni u
prethodnoj rečenici nisu kritični, u svrhu dokumentiranja mogu se zamijeniti
fotografijama, koje su po potrebi popraćene s podacima o dimenzijama ili
tekstom:
9.11.3. Crteži dijelova vanjske površine u skladu s
točkom 6.9.1 priloga I. Pravilnika TPV 116 – Smjernice 74/483/EEC:
9.11.4. Crteži branika:...........................................
9.11.5. Crtež podne crte:.......................................
9.16. Blatobrani
9.16.1. Kratak opis vozila s obzirom na blatobrane:.....
9.16.2. Podrobni crteži blatobrana
i njihovoga položaja na vozilu, iz kojih su vidljive dimenzije prikazane na
slici 1. priloga I. Pravilnika TPV 137 – Smjernice 78/549/EEC, uzimajući u
obzir granične kombinacije guma/kotač:
9.17. Propisane pločice i
natpisi
9.17.1. Fotografije i/ili crteži
položaja propisanih natpisnih pločica i natpisa te identifikacijske oznake
podvozja:
9.17.2. Fotografije i/ili crteži
položaja službenoga dijela natpisnih pločica i natpisa (ispunjen primjer s
dimenzijama):
9.17.3. Fotografije i/ili crteži
identifikacijske oznake podvozja (ispunjen primjer s dimenzijama):
9.17.4. Proizvođačeva izjava o
sukladnosti sa zahtjevima iz točke 3. priloga I. Pravilnika TPV 118 – Smjernice
76/114/EEC:.............................................
9.17.4.1. Objašnjenje
znakova u drugom i, po potrebi, u trećem dijelu upotrijebljenih za ispunjavanje
zahtjeva iz točke 3.2.1.2:.....................................................
9.17.4.2. Kad su znakovi u
drugom dijelu upotrijebljeni za ispunjavanje zahtjeva iz točke 3.1.1.3, treba
ih navesti:
________
(1) Prekrižiti što se ne
primjenjuje.
PRILOG IV.
CERTIFIKAT O HOMOLOGACIJI
TIPA
(vozilo)
Obrwtext'>Obr>
najveći format: A4 (210 x 297
mm)
Naziv tijela za homologaciju
Izjava o:
– homologaciji (1)
– izmjeni/dopuni homologacije (1)
– odbijanju homologacije (1)
– povlačenju homologacije (1)
za tip vozila s obzirom na Smjernicu 92/114/EEC o vanjskim
izbočinama ispred stražnje stijenke kabine motornih vozila kategorije N
Broj homologacije: ................................................
Razlog za izmjenu/dopunu: .....................................
DIO I.
0. OPĆI PODACI
0.1. Marka (zaštitni naziv proizvođača):............
2.2. Tip i trgovačka oznaka..............................
0.3. Identifikacijska oznaka tipa, ako je postavljena na vozilu (2):
0.3.1. Položaj te oznake:.....................................
0.4. Kategorija vozila (3):..................................
5.5. Naziv i adresa proizvođača osnovnog vozila:
Naziv i adresa proizvođača završne proizvodne faza
vozila:
8.8. Adresa (adrese) pogona za sklapanje:........
DIO II.
1. Dodatni podaci za podvozje s
kabinom/dovršeno vozilo s nadogradnjom (1)
1.1. Tip kabine (izbočena ili ravna):...................
1.2. Širina kabine vozila:.............................. mm
1.3. Visina kabine vozila:............................. mm
1.4. Najveća tehnički dopuštena masa vozila: mm
1.5. Najveća tehnički dopuštena masa na
prednjoj (prednjim) osovini (osovinama):
1.5.1. Osovina 1.:............................................... t
1.5.2. Osovina 2.:............................................... t
1.5.3. Osovina 3.:............................................... t
1.6. Veličine guma/kotača:................................
2. Tehnička služba odgovorna za
homologacijska ispitivanja:
3. Datum izvještaja o ispitivanju:.....................
4. Broj izvještaja o ispitivanju.........................
5. Razlog (razlozi) za izmjenu ili dopunu
homologacije tipa (po potrebi).
6. Napomene (ako ih ima):............................
6.1. Tip vozila s nadogradnjom također
zadovoljava zahtjeve Smjernice 74/483/EEC: da/ne (1)
7. Mjesto......................................................
8. Datum:......................................................
9. Potpis:.......................................................
10. Priložen je popis dokumenata koji čine opisnu dokumentaciju, koja je pohranjena u tijelu za homologaciju koje je dodijelilo homologaciju tipa, i koji se mogu dobiti na zahtjev.
________
(1) Prekrižiti što se ne
primjenjuje.
(2) Ako podaci za oznaku tipa sadrže znakove koji
nisu bitni za opis tipa vozila na koji se odnosi certifikat o homologaciji
takvi znakovi moraju biti u dokumentaciji nadomješteni znakom ´?´ (npr.
ABC??123???).
(3)Prema definiciji u bilješki (b) priloga I. Smjernice
70/156/EEC.