Pravilnik o tehničkim zahtjevima i postupku homologacije tipa motornih vozila kategorije N s obzirom na vanjske izbočine ispred stražnje stijenke kabine TPV 149 (izdanje 00)

NN 132/2004 (23.9.2004.), Pravilnik o tehničkim zahtjevima i postupku homologacije tipa motornih vozila kategorije N s obzirom na vanjske izbočine ispred stražnje stijenke kabine TPV 149 (izdanje 00)

DRŽAVNI ZAVOD ZA NORMIZACIJU I MJERITELJSTVO

2375

Na temelju članka 275. stavak 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine« broj 105/04) ravnatelj Držav­nog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo donosi

PRAVILNIK

O TEHNIČKIM ZAHTJEVIMA I POSTUPKU HOMOLOGACIJE TIPA MOTORNIH VOZILA KATEGORIJE N S OBZIROM NA VANJSKE IZBOČINE ISPRED STRAŽNJE STIJENKE KABINE TPV 149 (IZDANJE 00)

Članak 1.

Ovim pravilnikom uređuju se tehnički zahtjevi i postupak homologacije za motorna vozila kategorije N1 s obzirom na vanjske izbočine ispred stražnje stijenke kabine.

Članak 2.

Tehnički zahtjevi za vozila s obzirom na vanjske izbočine ispred stražnje stijenke kabine sadržani su u točkama 3. i 4. priloga I., a postupak homologacije u točkama 5., 6. i 7. istoga priloga ovog pravilnika, koji čini njegov sastavni dio.

Članak 3.

Tijelo za homologaciju vozila u smislu odredaba ovoga pravilnika je Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo (u daljnjemu tekstu: Zavod).

Članak 4.

Zavod će dodijeliti certifikat o homologaciji za tip vozila s obzirom na vanjske izbočine ispred stražnje stijenke kabine ako taj tip vozila zadovoljava zahtjeve iz točaka 3. i 4. priloga I ovoga pravilnika.

Obrazac certifikata o homologaciji tipa vozila sadržan je u dodatku 2. priloga I. ovoga pravilnika.

Članak 5.

Vozila s obzirom na vanjske izbočine ispred stražnje stijenke kabine mogu se homologirati te uvoziti i stavljati na tržište ako zadovoljavaju zahtjeve iz ovog pravilnika.

Članak 6.

Zavod može ovlastiti pravnu ili fizičku osobu za obavljanje poslova tehničke službe ako ispunjava sljedeće uvjete:

– da zadovoljava zahtjeve norme o osposobljenosti ispitnih laboratorija HRN EN ISO/IEC 17025 za područje ispitivanja prema zahtjevima iz ovog pravilnika

– da može dokazati poznavanje metoda i postupaka ispitivanja sadržanih u prilogu IV. koji čini sastavni dio ovoga pravil­nika.

– da ima najmanje jednog djelatnika školske spreme VII/1 strojarskoga smjera.

Članak 7.

Danom početka primjene ovoga pravilnika prestaje važiti »Naredba o homologaciji gospodarskih vozila s obzirom na njihove vanjske izbočine ispred stražnje stijenke kabine« (»Na­rod­ne novine« br. 70A/01).

Članak 8.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«, a počet će se primjenjivati s danom pristupa Republike Hrvatske Europskoj uniji.

Klasa: 011-02/04-03/03

Urbroj: 558-04/13-04-1

Zagreb, 7. rujna 2004.

_______
1 Definicija vozila je određena u članku 4. Pravilnika o homologaciji tipa motornih vozila (»Narodne novine br. 115/04«), a kategorizacija u prilogu II. A istoga pravilnika.

 

Ravnatelj
Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo
dr. sc. Marijan Andrašec, dipl. ing., v. r.

 

PRILOG I.

1.          PODRUČJE PRIMJENE

1.1.       Ovaj se pravilnik primjenjuje na vanjske izbočine ispred stražnje stijenke kabine motornih vozila kategorije N, s ograničenjima primjene na niže navedenu »vanjsku površinu«. Ne primjenjuje se na vanjske retrovizore, uključujući i njihove nosače, ili na opremu kao što su antene i nosači prtljage.

2.          DEFINICIJE

             U smislu ovoga pravilnika:

2.1.       »Vanjska površina« označava dio vozila ispred stražnje stijenke kabine prema definiciji u točki 2.5, isključujući samu stražnju stijenku i uključujući stavke kao što su prednja krilca (stabilizatori), prednji branici i prednji kotači.

2.2.       »Homologacija vozila« označava homologaciju tipa vozila s obzirom na njegove vanjske izbočine.

2.3        »Tip vozila« označava motorna vozila koja se međusobno ne razlikuju u bitnim obilježjima koja se odnose na vanjsku površinu.

2.4        »Kabina« označava onaj dio vozila koji čini prostor za vozača i putnike, uključujući i vrata.

2.5        »Stražnja stijenka kabine« označava krajnji stražnji dio vanjske površine prostora za vozača i putnike. U slučaju kad nije moguće odrediti položaj stražnje stijenke kabine, za potrebe ovoga pravilnika smatrat će se da je to uspravna poprečna ravnina koja je postav­ljena 50 cm iza R-točke vozačeva sjedala kad je sjedalo pomaknuto, ako je namjestivo, u krajnji stražnji položaj za vožnju (vidi dodatak 3.). Ako je kabina opremljena sa više od jednoga reda sjedala, krajnje stražnje sjedalo za putnika u krajnjem stražnjem položaju uzima se u obzir za definiciju stražnje stijenke kabine. Proizvođač međutim može, uz suglasnost ovlaštene pravne osobe, zahtijevati drugi razmak ako je moguće dokazati da 50 cm ne odgovara za dano vozilo.

2.6        »Referentna ravnina« označava vodoravnu ravninu koja prolazi kroz središte prednjih kotača ili vodoravnu ravninu koja je postavljena na visini od 50 cm od tla, ovisno o tome koja je niža. Ova ravnina određena je za opterećeno vozilo.

2.7        »Podna crta« označava krivulju određenu ovim postupkom:

             Stožac s uspravnom osi neodređene visine čiji je polukut 15 0 u odnosu na okomicu treba pomicati oko vanjske površine opterećenog vozila tako da stalno i što niže dodiruje vanjsku površinu nadogradnje. Podna je crta krivulja koja spaja te dodirne točke. Kod određivanja podne crte ne uzimaju se u obzir ispušne cijevi, kotači ili funkcionalni mehanički dijelovi koji su spojeni ispod nadogradnje, kao što su oslonci za dizalicu, oslonci ovjesa ili dijelovi koji se upotrebljavaju za vuču ili u slučaju kvara. Kad postoje otvori u području kotača, treba pretpostaviti da su ti otvori nadomješteni zamišljenom površinom koja se uklapa u susjednu vanjsku površinu. Kod određivanja podne crte treba uzeti u obzir prednje branike. Ovisno o tipu vozila, podna crte može se nalaziti na rubu profila branika ili na dijelu (podu) nadogradnje ispod branika. Kad se istodobno dodiruju dvije ili više točaka, najniža točka dodira upotrebljava se za određivanje podne crte.

2.8.       »Polumjer zakrivljenosti« označava polumjer luka kruž­nice koja se najbliže uklapa u zaobljeni oblik odgo­varajućega sastavnog dijela.

2.9.       »Opterećeno vozilo« označava vozilo koje ima najveću tehnički dopuštenu ukupnu masu i raspodjelu te mase po osovinama prema podacima proizvođača.

3.          OPĆI ZAHTJEVI

3.1.       Odredbe ovoga pravilnika ne primjenjuju se na one dijelove »vanjske površine« vozila koji su kad je vozilo neopterećeno i sva vrata, prozori i poklopci itd. zatvoreni nalaze:

3.1.1.    izvan područja čija je gornja granica vodoravna ravnina postavljena na visini 2,00 m iznad tla i donja granica, prema izboru proizvođača, referentna ravnina određena u točki 2.6 ili podna crta određena u točki 2.7, ili

3.1.2.    smješteni tako da se u stanju mirovanja ne mogu dodirnuti kuglom promjera 100 mm.

3.1.3.    Kad referentna ravnina predstavlja donju granicu područja, uzimaju se u obzir i dijelovi vozila ispod referentne ravnine koji se nalaze između dviju uspravnih ravnina, jedne koja dodiruje vanjsku površinu vozila i druge koja joj je usporedna i udaljena 80 mm prema unutrašnjosti vozila od točke u kojoj referentna ravnina dodiruje nadogradnju vozila.

3.2.       Vanjska površina vozila ne smije imati dijelova koji vire prema van i koji bi mogli okrznuti pješake, bicikliste ili motocikliste.

3.3.       Vanjska površina vozila ne smije imati šiljaste ili oštre dijelove koji vire prema van ni izbočina koje bi svojim oblikom, mjerama, usmjerenjem ili tvrdoćom mogle povećati opasnost ili težinu tjelesne ozljede osobe udarene ili ogrebene vanjskom površinom u slučaju sudara.

3.4.       Izbočine vanjske površine čija je tvrdoća manja od 60 prema Shoreu A mogu imati polumjer zaobljenja manji od vrijednosti propisanih u točki 4.

4.          POSEBNI ZAHTJEVI

4.1.       Ukrasi, trgovačke oznake, slova i brojke trgovačkih oznaka

4.1.1.    Ukrasi, trgovačke oznake, slova i brojke trgovačkih oznaka ne smiju imati polumjer zaobljenja manji od 2,5 mm. Taj zahtjev ne primjenjuje se na dijelove koji ne vire više od 5 mm u odnosu na okolnu površinu; međutim, u tome slučaju njihovi rubovi usmjereni prema van moraju biti zatupljeni.

4.1.2.    Ukrasi, trgovačke oznake, slova i brojke trgovačkih oznaka koji vire više od 10 mm iznad okolne površine moraju se uvući, odvojiti ili saviti kad sila od 10 daN djeluje na njihovu najistaknutiju točku u bilo kojemu smjeru, u ravnini koja je približno usporedna s povr­šinom na koju su ugrađeni. Za primjenu sile od 10 daN treba upotrijebiti probijač s ravnim čelom, promjera koji nije veći od 50 mm. Kad to nije moguće, treba upotrijebiti drugi istovrijedan postupak. Kad se ukrasi uvuku, odvoje ili saviju, preostale izbočine ne smiju viriti više od 10 mm i ne smiju imati šiljatih ili oštrih rubova ili oštrica.

4.2.       Rubovi i obruči glavnih svjetala

4.2.1.    Rubovi i okviri (obruči) s izbočinama dopušteni su na glavnim svjetlima pod uvjetom da njihove izbočine mjerene u odnosu na vanjsku prozirnu površinu (stakla) glavnog svjetla ne budu veće od 30 mm te da im polumjer zaobljenja u svakoj točki ne bude manji od 2,5 mm.

4.2.2.    Uvlačna glavna svjetla moraju zadovoljavati zahtjeve iz točke 4.2.1 u izvučenu i uvučenu položaju.

4.2.3.    Odredbe iz točke 4.2.1 ne primjenjuju se na glavna svjetla koja su uvučena u nadogradnju ili su natkrivena nadogradnjom, pod uvjetom da nadogradnja zadovoljava zahtjeve iz točke 3.2.

4.3.       Rešetke

             Elementi rešetaka moraju imati polumjer zaobljenja koji nije manji od:

             – 2,5 mm kad je razmak između dva susjedna elementa veći od 40 mm

             – 1,0 mm kad je taj razmak između 25 mm i 40 mm

             – 0,5 mm kad je razmak manji od 25 mm.

4.4.       Uređaji za čišćenje vjetrobranskog stakla i glavnih svjetala

4.4.1.    Ti uređaji moraju biti takvi da osovine brisača budu u zaštitnome kućištu s polumjerom zakrivljenosti koji nije manji od 2,5 mm i čija površina nije manja od 150 mm2 kad se mjeri na projiciranoj površini presjeka na razmaku od najviše 6,5 mm od točke koja je najudaljenija.

4.4.2.    Sapnice za pranje vjetrobranskog stakla i uređaji za čišćenje glavnih svjetala moraju imati polumjer zakriv­ljenosti koji nije manji od 2,5 mm. Ako ti dijelovi vire manje od 5 mm, njihovi rubovi usmjereni prema vani moraju biti zatupljeni.

4.5.       Zaštitne naprave (branici)

4.5.1.    Krajevi prednjih zaštitnih naprava moraju biti okrenuti prema vanjskoj površini nadogradnje.

4.5.2.    Sastavnice prednjih zaštitnih naprava moraju biti konstruirane tako da sve krute vanjske površine koje su okrenute prema vani imaju polumjer zakrivljenosti najmanje 5 mm.

4.5.3.    Dodatna oprema kao što su vučne kuke i vitla ne smiju prelaziti krajnju površinu branika. Međutim, vitla mogu viriti izvan krajnje površine branika pod uvjetom da su, kad se ne upotrebljavaju, pokrivena odgova­rajućim zaštitnim poklopcem koji ima polumjer zakrivljenosti najmanje 2,5 mm.

4.5.4.    Zahtjevi iz točke 4.5.2 ne primjenjuju se na dijelove koji su na braniku ili su njegov dio ili na umetke na braniku s izbočinama manjim od 5 mm. Rubovi naprava koji vire manje od 5 mm moraju biti zatupljeni. Za dijelove koji su ugrađeni na branike i koji su navedeni u drugim točkama ovoga pravilnika posebni zahtjevi iz ovoga pravilnika i dalje vrijede.

4.6.       Kvake, šarke i tipkala na vratima, prostori za prtljagu i poklopci motora, otvori za ventilaciju, pristupni poklopci i rukohvati za pridržavanje

4.6.1.    Ti dijelovi ne smiju viriti više od: 30 mm u slučaju tipkala na vratima, 70 mm u slučaju rukohvata za pridržavanje i ručica za zabravljivanje poklopca motora i 50 mm u svim drugim slučajevima. Njihov polumjer zakrivljenosti mora biti najmanje 2,5 mm.

4.6.2.    Ako se kvake na bočnim vratima zaokreću pri otvaranju ili zatvaranju, moraju zadovoljavati jedan od ova dva zahtjeva:

4.6.2.1. U slučaju kvaka koje se zaokreću usporedno s ravninom vrata otvoreni kraj kvake mora biti usmjeren prema natrag. Završetak takvih kvaka mora biti zaokrenut prema ravnini vrata i mora biti ugrađen u zaštitnu oblogu ili uvučen.

4.6.2.2. Kvake koje se mogu pomicati u smjeru koji nije usporedan s ravninom vrata moraju kad su u položaju zatvorenih vrata biti zatvorene u zaštitnu oblogu ili uvučene. Završetak kvake treba biti okrenut prema unatrag ili dolje.

             Ipak, kvake koje ne zadovoljavaju taj posljednji za­htjev mogu biti prihvaćene:

             – ako imaju nezavisan povratni mehanizam

             – ako ne strše više od 15 mm kad se pokvari povratni mehanizam

             – ako u tome položaju za otvaranje imaju polumjer zakrivljenosti najmanje 2,5 mm (taj se uvjet ne zahtijeva ako je u najviše otvorenu položaju izbočina manja od 5 mm, u kojemu slučaju bridovi dijelova usmjerenih prema vani moraju biti zatupljeni)

             – ako im površina slobodnoga kraja nije manja od 150 mm2 kad se mjeri na razmaku ne većem od 6,5 mm od najdalje točke koja strši.

4.7.       Pristupne plohe

             Rubovi na pristupnim plohama i stubama moraju biti zaobljeni.

4.8.       Bočni skretači za zrak i kišu i skretači za zrak za sprječavanje prljanja prozora

             Rubovi koji mogu biti usmjereni prema vani moraju imati polumjer zakrivljenosti najmanje 1,00 mm.

4.9.       Rubovi limova

             Rubovi limova dopušteni su pod uvjetom da su presavijeni prema karoseriji tako da rub ne može biti dodirnut kuglom promjera 100 mm ili pod uvjetom da su ti rubovi obloženi zaštitom koja ima polumjer zakriv­ljenosti najmanje 2,5 mm.

4.10.     Matice kotača, poklopci glavčine i ukrasni poklopci

4.10.1.  Matice kotača, poklopci glavčine kotača i ukrasni poklopci ne smiju imati kakvih oštrih izbočina u obliku krilaca.

4.10.2.  Kad se vozilo kreće pravocrtno, dio kotača, osim guma, smješten iznad vodoravne ravnine koja prolazi kroz njihovu os vrtnje ne smije viriti u vodoravnoj ravnini iznad uspravne projekcije ruba poda nadograd­nje iznad kotača. Međutim, ako funkcionalni zahtjevi to opravdavaju, ukrasni poklopci koji pokrivaju matice kotača i glavčine kotača mogu viriti iznad uspravne projekcije tog ruba pod uvjetom da polumjer zakriv­ljenosti površine dijela koji strši ne bude manji od 5 mm te da izbočina iznad uspravne projekcije ruba poda karoserije ni u kojemu slučaju ne prelazi 30 mm.

4.10.3.  Kad matice i vijci vire iznad projekcije vanjske povr­šine guma (dio guma koji je iznad vodoravne ravnine koja prolazi kroz os vrtnje kotača), obvezna je ugradba zaštitnoga dijela navedena (zaštitnih dijelova navedenih) u točki 4.10.2.

4.11.     Oslonci za dizalicu i ispušne cijevi

4.11.1.  Oslonci za dizalicu (ako postoje) i ispušna cijev (ispušne cijevi) ne smiju viriti više od 10 mm iznad uspravne projekcije podne crte ili uspravne projekcije presjeka referentne ravnine s vanjskom površinom vozila.

4.11.2.  Kao iznimka od tog zahtjeva, ispušna cijev može viriti više od 10 mm pod uvjetom da završava zaobljenim rubom, s polumjerom zakrivljenosti od najmanje 2,5 mm.

4.12.     Izbočine i razmaci mjere se u skladu sa zahtjevima priloga ll.

5.          ZAHTJEV ZA HOMOLOGACIJU TIPA

5.1.       Zahtjev za homologaciju tipa vozila s obzirom na njegove vanjske izbočine mora podnijeti proizvođač vozila ili njegov ovlašteni predstavnik.

5.2.       Zahtjev mora biti popraćen niže navedenim dokumentima u tri primjerka:

5.2.1.    opisom tipa vozila i njegovih vanjskih izbočina ispred stražnje stijenke kabine, s podacima u skladu s prilogom III., zajedno s dokumentacijom iz članka 3. Pra­vil­nika o homologaciji tipa motornih vozila.

5.2.2.    fotografijama prednje i bočnih strana vozila

5.2.3.    svim crtežima »vanjske površine« koji su potrebni, prema mišljenju tehničke službe, za dokazivanje su­klad­nosti s odredbama iz točaka 3. i 4.

5.3.       Podnositelj zahtjeva treba tehničkoj službi koja je odgovorna za provedbu homologacijskih ispitivanja dostaviti:

5.3.1.    vozilo koje predstavlja tip vozila za koje je zatražena homologacija ili dio (dijelove) vozila za koji (koje) se smatra da je bitan (su bitni) za provedbu provjera i ispitivanja propisanih u ovom pravilniku

5.3.2.    određene dijelove i uzorke upotrijebljenih gradiva, ako to traži tehnička služba.

6.          DODJELJIVANJE HOMOLOGACIJE TIPA

             Ako je vozilo koje je dostavljeno na homologaciju u skladu s odredbama u točki 5. i ako zadovoljava zahtjeve u točkama 3. i 4., mora se dodijeliti homologacija tipa i izdati odgovarajući certifikat na obrascu u prilogu IV.

             Vozila kategorije N1 mogu se, na zahtjev priozvođača, homologirati s obzirom na njihove vanjske izbočine ispred stražnje stijenke kabine prema tehničkim zahtjevima pravilnika TPV 116.

7.          IZMJENA I DOPUNA HOMOLOGACIJE TIPA

7.1.       Svaka preinaka tipa vozila ili njegovih vanjskih izbočina ispred stražnje stijenke kabine mora se prijaviti mjerodavnoj ustanovi koja je homologirala taj tip vozila. Ta ustanova može tada:

7.1.1.    ili smatrati da nije vjerojatno da će učinjene preinake imati znatne nepovoljne učinke te da još vozilo zadovoljava zahtjeve

7.1.2.    ili zahtijevati daljnji izvještaj o ispitivanju od tehničke službe odgovorne za provedbu ispitivanja.

7.2.       Mjerodavna ustanova koja je izdala izmjenu ili dopunu homologacije dodjeljuje serijski broj svakom certifikatu o homologaciji koji je prikazan u prilogu IV.

PRILOG II.

ODREĐIVANJE DIMENZIJA IZBOČINA I RAZMAKA

 

1.          POSTUPAK ODREĐIVANJA DIMENZIJA IZBO­ČI­NE DIJELA KOJl JE UGRAĐEN NA VANJSKOJ POVRŠINI

1.1.       Dimenzije izbočine dijela koji je ugrađen na ispupčenu površinu određuju se izravnim mjerenjem ili pomoću crteža odgovarajućega presjeka toga dijela u ugrađenu položaju.

1.2.       Kad se dimenzija izbočine dijela koji je ugrađen na površinu koja nije ispupčena ne može odrediti jednostavnim mjerenjem, tu dimenziju treba odrediti iz najveće promjene razmaka središta kugle promjera 100 mm u odnosu na osnovnu crtu plohe kad se kugla pomiče preko toga dijela stalno je dodirujući. Slika 1. pokazuje jedan primjer primjene toga postupka.

1.3.       Kod rukohvata i kvaka izbočine treba mjeriti u odnosu na ravninu koja prolazi kroz spojne točke. Slika 2. pokazuje primjer primjene toga postupka.

2.          POSTUPAK ODREĐIVANJA IZBOČINA NA RUBO­VIMA I OKVIRIMA (OBRUČIMA) GLAVNIH SVJE­TALA

2.1.       Izbočina na vanjskoj površini glavnog svjetla mora se mjeriti vodoravno od točke dodira kugle promjera 100 mm, kao što je prikazano na slici 3.

3.          POSTUPAK ODREĐIVANJA RAZMAKA ILI PROSTORA IZMEĐU DIJELOVA REŠETKE

3.1.       Razmak između dijelova rešetke je razmak između dviju ravnina koje prolaze kroz točke dodira kugle i okomito na pravac koji spaja te točke dodira. Slike 4. i 5. pokazuju primjere primjene toga postupka.

 

PRILOG III.

OBRAZAC OPISNOG DOKUMENTA (a)

Sljedeći podaci, ako su potrebni, moraju biti priloženi u tri primjerka sa sadržajem. Crteži, ako su priloženi, moraju biti dostavljeni u prikladnom mjerilu i dovoljno podrobni.

Ako su sustavi, sastavni dijelovi ili zasebne tehničke jedinice s elektroničkim upravljanjem, podaci o njihovim značajkama moraju biti dodani.

 

0.        OPĆI PODACI         

0.1.       Marka (trgovački naziv proizvođača)::........

0.2.       Tip i trgovačka oznaka (oznake):...............

0.3.       Identifikacijska oznaka tipa, ako je postavljena na vozilu (b):    

0.3.1.    Mjesto te oznake:......................................

0.4.       Kategorija vozila (c)::.................................

0.5.       Naziv i adresa proizvođača:.......................

0.6.       Položaj proizvođačevih pločica i natpisa i način postavljanja:

0.6.1.    Na podvozju:............................................

0.6.2.    na nadogradnji:..........................................

0.8.       Adresa (adrese) pogona za sklapanje:........

1.        OPĆE KONSTRUKCIJSKE ZNAČAJKE VOZILA

1.1.       Fotografije i/ili crteži vozila predstavnika:....

1.2.       Crtež s dimenzijama cijelog vozila:..............

1.3.       Broj osovina i kotača:................................

1.3.2.    Broj i položaj upravljanih osovina:..............

1.7.       Vozačeva kabina (ravna ili izbočena(z)::......

2.        MASE I DIMENZIJE VOZILA (e) (kg, mm)

2.3.       Razmak (razmaci) kotača i širina (širine) osovina

2.3.1.    Razmak kotača svake upravljane osovine (i):   

2.4.       Vanjske dimenzije vozila

2.4.1.    Podvozje bez nadogradnje:........................

2.4.1.2. Širina (k):...................................................

2.4.1.3. Visina (u položaju vozila za vožnju) (l):.......

                                                                              
(kod vozila s prilagođavanjem razine navesti uobičajeni položaj za vožnju)

2.4.1.4. Prednji prepust (m):....................................

2.4.1.6. Zračnost od tla (prema definiciji u točki 4.5. dijela A. priloga II.):         

2.4.2.2. Širina (k):...................................................

2.4.2.3. Visina (u položaju vozila za vožnju) (l):.......

                                                                              
(kod vozila s podešavanjem razine navesti uobičajeni položaj za vožnju)

2.4.2.4. Prednju prepust (m)...................................

2.4.2.6. Zračnost od tla (prema definiciji u točki 4.5.4. dijela A. priloga II.):      

2.6.       Masa vozila s nadogradnjom u voznom stanju, ili masa podvozja ili podvozja s kabinom, ako proizvođač ne ugrađuje nadogradnju (uključujući rashladne tekućine, alat, zamjenski kotač i vozača) (a) (najveća i najmanja masa za svaku inačicu):.......................................

2.6.1.    Raspodjela te mase po osovinama i, u slučaju poluprikolice ili prikolice sa središnjom osovinom, optere­ćenje na spojnici (najveća i najmanja masa za svaku inačicu):     

2.8.       Najveća tehnički dopuštena ukupna masa vozila prema podacima proizvođača (najveća i najmanja masa za svaku inačicu) (y):................................................

2.8.1.    Raspodjela te mase po osovinama i, u slučaju poluprikolice ili prikolice sa središnjom osovinom, opterećenje na spojnici (najveća i najmanja vrijednost za svaku inačicu):          

9.9.       Najveća tehnički dopuštena masa na svakoj osovini i, u slučaju poluprikolice ili prikolice sa središnjom osovinom, opterećenje na spojnici prema podacima proi­zvođača: 

5.        OSOVINE

5.1.       Opis svake osovine:...................................

6.        OVJES

6.1.       Crtež ovjesa:.............................................

6.2.       Tip i konstrukcija ovjesa svake osovine ili kotača:        

6.2.1.    Namještanje razine: da/ne (1)

6.3.       Značajke opružnih dijelova ovjesa (konstrukcija, svojstva materijala i dimenzije):          

6.6.       Gume i kotači

6.6.1.    Kombinacija (kombinacije) guma i kotača

             (za gume navesti oznaku veličine, najmanji indeks nosivosti, oznaku najmanje brzinske kategorije; za kotače navesti veličinu naplatka i dubinu nalijeganja)

pan> =T-98-2tab3cic style='tab-stops:38.35pt right dotted 235.5pt'>6.6.1.1. Osovine

6.6.1.1.1............................................... Osovina 1:     

6.6.1.1.2............................................... Osovina 2:     

6.6.3.    Tlak u gumama, prema preporuci proizvođača vozila: ……………………….  kPa

9.11.     Vanjske izbočine

9.11.1.  Opći raspored (crtež ili fotografije) koji prikazuje položaje sastavnih dijelova s izbočinama:       

9.11.2.  Nacrti i/ili fotografije sastavnih dijelova poput stupova vrata i prozora, rešetaka za ulaz zraka, rešetaka hlad­njaka, brisača vjetrobranskoga stakla, kanala za odvod vode, rukohvata, kliznih vodilica, zaklopaca, brava i okova vrata, kuka, ušica, ukrasnih letva, znakova, amblema i udubina i svih vanjskih izbočina i dijelova na vanjskoj površini koji se mogu smatrati kritičnim (npr. uređaji za osvjetljavanje). Ako dijelovi navedeni u prethodnoj rečenici nisu kritični, u svrhu dokumentiranja mogu se zamijeniti fotografijama, koje su po potrebi popraćene s podacima o dimenzijama ili tekstom:

9.11.3.  Crteži dijelova vanjske površine u skladu s točkom 6.9.1 priloga I. Pravilnika TPV 116 – Smjernice 74/483/EEC:                                                                 

9.11.4.  Crteži branika:...........................................

9.11.5.  Crtež podne crte:.......................................

9.16.     Blatobrani

9.16.1.  Kratak opis vozila s obzirom na blatobrane:.....

9.16.2.  Podrobni crteži blatobrana i njihovoga položaja na vozilu, iz kojih su vidljive dimenzije prikazane na slici 1. priloga I. Pravilnika TPV 137 – Smjernice 78/549/EEC, uzimajući u obzir granične kombinacije guma/kotač:      

9.17.     Propisane pločice i natpisi

9.17.1.  Fotografije i/ili crteži položaja propisanih natpisnih pločica i natpisa te identifikacijske oznake podvozja:

                                                                              

9.17.2.  Fotografije i/ili crteži položaja službenoga dijela natpisnih pločica i natpisa (ispunjen primjer s dimenzijama):      

9.17.3.  Fotografije i/ili crteži identifikacijske oznake podvozja (ispunjen primjer s dimenzijama):

9.17.4.  Proizvođačeva izjava o sukladnosti sa zahtjevima iz točke 3. priloga I. Pravilnika TPV 118 – Smjernice 76/114/EEC:.............................................

9.17.4.1. Objašnjenje znakova u drugom i, po potrebi, u trećem dijelu upotrijebljenih za ispunjavanje zahtjeva iz točke 3.2.1.2:.....................................................

9.17.4.2. Kad su znakovi u drugom dijelu upotrijebljeni za ispunjavanje zahtjeva iz točke 3.1.1.3, treba ih navesti:

________
(1) Prekrižiti što se ne primjenjuje.

PRILOG IV.

CERTIFIKAT O HOMOLOGACIJI TIPA

(vozilo)

Obrwtext'>Obr>

najveći format: A4 (210 x 297 mm)

 

Naziv tijela za homologaciju  

Izjava o:                                                          

– homologaciji (1)                                            

– izmjeni/dopuni homologacije (1)                     

– odbijanju homologacije (1)                

– povlačenju homologacije (1)              

za tip vozila s obzirom na Smjernicu 92/114/EEC o vanjskim izbočinama ispred stražnje stijenke kabine motornih vozila kategorije N

Broj homologacije: ................................................

Razlog za izmjenu/dopunu: .....................................

DIO I.

0.          OPĆI PODACI

0.1.       Marka (zaštitni naziv proizvođača):............

2.2.       Tip i trgovačka oznaka..............................

0.3.       Identifikacijska oznaka tipa, ako je postavljena na vozilu (2):    

0.3.1.    Položaj te oznake:.....................................

0.4.       Kategorija vozila (3):..................................

5.5.       Naziv i adresa proizvođača osnovnog vozila:    

                                                                              

             Naziv i adresa proizvođača završne proizvodne faza vozila:      

                                                                              

8.8.       Adresa (adrese) pogona za sklapanje:........

                                                                              

DIO II.

1.          Dodatni podaci za podvozje s kabinom/dovršeno vozilo s nadogradnjom (1)

1.1.       Tip kabine (izbočena ili ravna):...................

                                                                              

1.2.       Širina kabine vozila:.............................. mm

1.3.       Visina kabine vozila:............................. mm

1.4.       Najveća tehnički dopuštena masa vozila: mm

1.5.       Najveća tehnički dopuštena masa na prednjoj (prednjim) osovini (osovinama):

1.5.1.    Osovina 1.:............................................... t

1.5.2.    Osovina 2.:............................................... t

1.5.3.    Osovina 3.:............................................... t

1.6.       Veličine guma/kotača:................................

2.          Tehnička služba odgovorna za homologacijska ispitivanja:        

3.          Datum izvještaja o ispitivanju:.....................

4.          Broj izvještaja o ispitivanju.........................

5.          Razlog (razlozi) za izmjenu ili dopunu homologacije tipa (po potrebi).   

6.          Napomene (ako ih ima):............................

6.1.       Tip vozila s nadogradnjom također zadovoljava zahtje­ve Smjernice 74/483/EEC: da/ne (1)

7.          Mjesto......................................................

8.          Datum:......................................................

9.          Potpis:.......................................................

10.       Priložen je popis dokumenata koji čine opisnu dokumentaciju, koja je pohranjena u tijelu za homologaciju koje je dodijelilo homologaciju tipa, i koji se mogu dobiti na zahtjev.

 

________
(1) Prekrižiti što se ne primjenjuje.
(
2) Ako podaci za oznaku tipa sadrže znakove koji nisu bitni za opis tipa vozila na koji se odnosi certifikat o homologaciji takvi znakovi moraju biti u dokumentaciji nadomješteni znakom ´?´ (npr. ABC??123???).

(3)Prema definiciji u bilješki (b) priloga I. Smjernice 70/156/EEC.