211
Na temelju članka 29. stavka 2. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 101/98, 15/2000, 117/2001, 199/2003 i 30/2004), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 17. siječnja 2008. godine donijela
Članak 1.
U Poslovniku Vlade Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 107/2000 – pročišćeni tekst, 24/2001, 22/2005 i 68/2007), članak 9. mijenja se i glasi:
»Članak 9.
Stalna radna tijela Vlade jesu:
1. Koordinacija za unutarnju politiku;
2. Koordinacija za vanjsku politiku, društvene djelatnosti i ljudska prava;
3. Koordinacija za regionalni razvoj, obnovu i revitalizaciju povratničkih
područja;
4. Koordinacija za gospodarstvo;
5. Koordinacija za pregovore o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji;
6. Komisija za odnose s vjerskim zajednicama;
7. Kadrovska komisija;
8. Administrativna komisija.«.
Članak 2.
U članku 10. iz broja: »3.« dodaju se riječi: »i 4.«.
Članak 3.
U članku 11. stavak 1. mijenja se i glasi:
»Za obavljanje stručnih poslova Koordinacije za unutarnju politiku, Koordinacije
za vanjsku politiku, društvene djelatnosti i ljudska prava, Koordinacije za
regionalni razvoj, obnovu i revitalizaciju povratničkih područja, Koordinacije
za gospodarstvo, te Kadrovske i Administrativne komisije, osnivaju se uredi tih
radnih tijela, kao sastavni dio Tajništva Vlade Republike Hrvatske.«.
Članak 4.
Članak 12. mijenja se i glasi:
»Članak 12.
Koordinacija za unutarnju politiku razmatra pitanja iz područja političkog i izbornog sustava, unutarnjih poslova, pravosuđa, uprave, lokalne i područne (regionalne) samouprave, obrane, sustava državnih službenika i namještenika, kao i druga pitanja u ovim oblastima, te sklapanje i izvršavanje međunarodnih ugovora iz navedenih područja.«.
Članak 5.
Članak 13. mijenja se i glasi:
»Članak 13.
Koordinacija za vanjsku politiku, društvene djelatnosti i ljudska prava razmatra
pitanja od značenja za međunarodni položaj Republike Hrvatske; suradnju,
razvijanje i unaprjeđivanje odnosa Republike Hrvatske s drugim državama,
međunarodnim organizacijama i drugim subjektima međunarodnog prava i
međunarodnih odnosa; osnivanje diplomatskih misija i konzularnih ureda Republike
Hrvatske u inozemstvu; osnivanje diplomatskih misija i konzularnih ureda u
Republici Hrvatskoj; zaštitu prava i interesa pripadnika hrvatskog naroda u
drugim državama; angažman Republike Hrvatske u mirovnim misijama; te druga
pitanja u ovim područjima.
Koordinacija razmatra i pitanja iz područja kulture, odgoja i obrazovanja,
znanosti, informiranja, športa, tehničke kulture, invalida i stradalnika
Domovinskog rata, skrbi o djeci, zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja,
mirovinskog osiguranja, radnih odnosa, javnih službi, socijalne skrbi, skrbi o
osobama s invaliditetom i ostalih područja iz društvenih djelatnosti, zaštite i
promicanja ljudskih prava u Republici Hrvatskoj, prikuplja podatke o stanju
ljudskih prava i prava nacionalnih manjina, ocjenjuje stanje ljudskih prava i
prava nacionalnih manjina, razmatra prigovore o stanju ljudskih prava koji su
upućeni Republici Hrvatskoj od strane međunarodnih organizacija i uspoređuje ih
sa stvarnim stanjem, potiče nadležna tijela državne uprave na rješavanje
neposrednih problema u pitanjima ljudskih prava, te predlaže Vladi mjere za
rješavanje određenih problema i poboljšanje stanja ljudskih prava, te sklapanje
i izvršavanje međunarodnih ugovora iz navedenih područja.«.
Članak 6.
Članak 14. mijenja se i glasi:
»Članak 14.
Koordinacija za regionalni razvoj, obnovu i revitalizaciju povratničkih područja
razmatra pitanja koja se odnose na planiranje i provođenje regionalne razvojne
politike i uspostave cjelovitog sustava planiranja, programiranja, upravljanja i
financiranja regionalnog razvoja; aktivnosti vezane uz planiranje,
programiranje, provedbu, praćenje provedbe i vrednovanje godišnjih i
višegodišnjih regionalnih razvojnih programa i projekata koji su namijenjeni
razvoju županija i širih regija; poticanje razvoja područja koja zaostaju za
nacionalnim razvojnim prosjekom; razvoj prekogranične, međuregionalne i
transnacionalne suradnje; višegodišnje i godišnje strateške i operativne
dokumente za korištenje sredstava pretpristupnih fondova Europske unije i
ostalih međunarodnih izvora financiranja namijenjenih regionalnom razvoju;
sustav upravljanja regionalnim razvojem; provedbu državnih poticajnih mjera i
regionalnih razvojnih programa i projekata, te praćenje njihove provedbe i
vrednovanje njihovih učinaka.
Koordinacija razmatra i pitanja koja se odnose na zbrinjavanje i pomoć
prognanicima, izbjeglicama i povratnicima za njihov povratak; obnovu stambenih
jedinica, objekata infrastrukture i javne namjene, te drugih objekata uništenih
ratnim djelovanjima značajnim za razvitak područja stradalih u Domovinskom ratu.
Članak 7.
Iza članka 14. dodaju se članci 14.a i 14.b koji glase:
»Članak 14.a
Koordinacija za gospodarstvo razmatra pitanja iz područja ruralnog razvoja,
industrije, energetike, brodogradnje, rudarstva, obrtništva, zadrugarstva,
poljoprivrede, šumarstva, pomorstva, prometa i veza, prostornog uređenja i
graditeljstva, zaštite prirode i okoliša, turizma, ugostiteljstva, trgovine,
monetarnog sustava, vodnoga gospodarstva, carinskog sustava i carinske politike,
zapošljavanja, tržišta rada, financiranja javnih potreba, državnog proračuna i
izvanproračunskih fondova, te druga pitanja iz područja financija i
gospodarstva, vlasničkih i drugih stvarnih prava, zaštite imovine Republike
Hrvatske, imovinsko pravnih poslova, te sklapanja i izvršavanja međunarodnih
ugovora iz navedenih područja.
Koordinacija obavlja i poslove makroekonomskih analiza koji uključuju analize
svih relevantnih pokazatelja bitnih za stanje i kretanja u gospodarstvu, a
osobito: strategijsku i operativnu kontrolu poslovanja; praćenje sustava javnih
usluga; ocjenu ekonomičnosti poslovanja; ocjenu ustroja djelatnosti i
učinkovitosti; ocjenu planova razvoja; ocjenu odluka o raspolaganju kapitalom,
odluka o osnivanju drugih društava, statusne promjene; analizu ekonomskih i
pravnih elemenata državnih međunarodnih ugovora; pripremu podloga za
zaključivanje kolektivnih ugovora Vlade s ostalim partnerima; praćenje i
predlaganje mjera za provedbu politike plaća korisnika sredstava državnog
proračuna i trgovačkih društava u većinskom vlasništvu države.
Članak 14.b
Koordinacija za pregovore o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji
razmatra sva pitanja u vezi s pregovorima o pristupanju Republike Hrvatske
Europskoj uniji; razmatra prijedloge pregovaračkih stajališta prije njihovog
upućivanja Nacionalnom odboru, odnosno konačne prijedloge pregovaračkih
stajališta prije njihovog upućivanja Vladi Republike Hrvatske na usvajanje.
Koordinacija razmatra prijedloge dokumenata koje su joj uputili nositelji
pojedinog poglavlja pregovora – pravne stečevine Europske unije, odnosno mjerila
za otvaranje i zatvaranje pregovora u pojedinim poglavljima pregovora, a s
ciljem ispunjavanja mjerila za otvaranje, odnosno zatvaranje pojedinih poglavlja
pregovora – pravne stečevine Europske unije, te ih upućuje Vladi Republike
Hrvatske na usvajanje.«.
Članak 8.
U članku 16. stavku 3. iza broja: »14.,« dodaju se riječi: »14.a,14.b«.
Članak 9.
Članak 23. stavak 1. mijenja se i glasi:
»Kadrovsku komisiju čine svi članovi Vlade Republike Hrvatske, a predsjednik
Kadrovske komisije je predsjednik Vlade Republike Hrvatske«.
Članak 10.
Ovlašćuje se Ured za zakonodavstvo da utvrdi i objavi u »Narodnim novinama« pročišćeni tekst Poslovnika Vlade Republike Hrvatske.
Članak 11.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 022-03/08-01/01
Urbroj: 5030109-08-1
Zagreb, 17. siječnja 2008.
Predsjednik
dr. sc. Ivo Sanader, v. r.