3361
Na temelju članka 19. stavka 2. Zakona o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine« broj 73/08.), a uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske, dobivenu na sjednici održanoj 12. rujna 2008. godine, (klasa: 344-03/08-02/03, urbroj: 5030116-08-7), Vijeće Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (u daljnjem tekstu: Vijeće Agencije) na 137. sjednici održanoj 2. listopada 2008. godine donijelo je
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Statutom Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (u daljnjem tekstu: Statut) pobliže se uređuje naziv i sjedište, unutarnje ustrojstvo, djelokrug i nadležnost, upravljanje, opći akti, javnost rada, sredstva za obavljanje poslova, i druga pitanja od značaja za rad Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (u daljnjem tekstu: Agencija).
Članak 2.
(1) Agencija je samostalna, neovisna i neprofitna pravna osoba s javnim
ovlastima, koja obavlja poslove u okviru djelokruga i nadležnosti propisanih
Zakonom o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine«, broj: 73/08.), (u
daljnjem tekstu: Zakon) i posebnim zakonom kojim je uređeno područje poštanskih
usluga.
(2) Osnivač Agencije je Republika Hrvatska, a osnivačka prava ostvaruju Hrvatski
sabor i Vlada Republike Hrvatske. Agencija se upisuje u sudski registar.
(3) Agencija za svoj rad odgovara Hrvatskom saboru.
(4) Zabranjen je svaki oblik utjecaja na rad Agencije koji bi mogao ugroziti
njezinu samostalnost i neovisnost.
Naziv
Članak 3.
(1) Agencija obavlja svoju djelatnost, posluje i sudjeluje u pravnom prometu pod
nazivom: HRVATSKA AGENCIJA ZA POŠTU I ELEKTRONIČKE KOMUNIKACIJE.
(2) Prijevod naziva Agencije na engleskom jeziku glasi: CROATIAN POST AND
ELECTRONIC COMMUNICATIONS AGENCY.
(3) Skraćeni naziv Agencije glasi: HAKOM.
Sjedište
Članak 4.
(1) Sjedište Agencije je u Zagrebu.
(2) Naziv Agencije mora biti istaknut na zgradi u kojoj je njeno sjedište
odnosno, u kojoj Agencija obavlja djelatnost radi koje je osnovana.
(3) Vijeće Agencije može donijeti odluku o promjeni poslovne adrese u sjedištu
Agencije.
Pečat, štambilj i zaštitni znak
Članak 5.
(1) Agencija u svom poslovanju upotrebljava sljedeće pečate i štambilje:
1. Pečat okruglog oblika, promjera 38 mm, na kojem je polukružno upisano:
REPUBLIKA HRVATSKA – HRVATSKA AGENCIJA ZA POŠTU I ELEKTRONIČKE KOMUNIKACIJE,
ZAGREB, a u sredini je grb Republike Hrvatske.
2. Štambilj četvrtastog oblika, na kojem je upisan naziv i sjedište Agencije.
3. Prijamni štambilj pravokutnog oblika, veličine 40x65 mm koji sadrži tekst:
HRVATSKA AGENCIJA ZA POŠTU I ELEKTRONIČKE KOMUNIKACIJE, ZAGREB i prostor za
upisivanje upisnog broja i datuma primitka pismena.
(2) Pečat s grbom Republike Hrvatske iz stavka 1. točke 1. ovog članka stavlja
se na akte koje Agencija donosi na temelju javnih ovlasti utvrđenih Zakonom i
posebnim zakonom kojim je uređeno područje poštanskih usluga.
(3) Štambilji iz stavka 1. točke 2. i 3. ovog članka koriste se u uredskom
poslovanju Agencije, te u svim drugim poslovima koje Agencija obavlja izvan
javnih ovlasti propisanih Zakonom i posebnim zakonom kojim je uređeno područje
poštanskih usluga.
Članak 6.
(1) Svaki pečat i štambilj Agencije označen je dodijeljenim rednim brojem.
(2) Predsjednik Vijeća Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (u
daljnjem tekstu: predsjednik Vijeća Agencije) donosi odluku o izradi i broju
pečata, štambilja i prijamnih štambilja, načinu njihove uporabe, te određuje
osobe odgovorne za njihovo čuvanje.
Članak 7.
(1) Agencija u svom poslovanju može upotrebljavati zaštitni znak Agencije.
(2) Sadržaj i oblik zaštitnog znaka Agencije određuje Vijeće Agencije.
II. DJELOKRUG I NADLEŽNOST AGENCIJE
Članak 8.
Agencija je nacionalna regulatorna agencija koja obavlja regulatorne i druge poslove u okviru djelokruga i nadležnosti propisanih Zakonom i posebnim zakonom kojim je uređeno područje poštanskih usluga.
Nadležnost Agencije
Članak 9.
(1) U nadležnosti Agencije je obavljanje sljedećih regulatornih i drugih
poslova:
1. donošenje propisa za provedbu Zakona koji su u nadležnosti Agencije u skladu
s odredbama Zakona,
2. nadzor i regulacija cijena, cjenovnih sustava i općih uvjeta poslovanja
operatora na tržištu elektroničkih komunikacijskih mreža i/ili usluga,
3. donošenje odluka u vezi s utvrđivanjem mjerodavnih tržišta, provedbom analize
tržišta te određivanjem i ukidanjem regulatornih obveza operatorima sa značajnom
tržišnom snagom,
4. donošenje odluka u vezi s određivanjem operatora univerzalnih usluga i
utvrđivanjem njihovih prava i obveza,
5. rješavanje sporova između operatora elektroničkih komunikacijskih mreža i/ili
usluga, te između operatora elektroničkih komunikacijskih mreža i operatora
usluga s dodanom vrijednosti,
6. utvrđivanje obveza infrastrukturnim operatorima i rješavanje sporova u vezi s
ostvarivanjem prava puta i zajedničkog korištenja elektroničke komunikacijske
infrastrukture i povezane opreme,
7. donošenje odluka o zabrani obavljanja djelatnosti elektroničkih
komunikacijskih mreža i usluga,
8. donošenje odluka u vezi s izdavanjem, prijenosom i oduzimanjem pojedinačnih
dozvola za uporabu radiofrekvencijskog spektra na temelju javnog natječaja i
javne dražbe,
9. donošenje Plana adresiranja, Plana numeriranja i planova dodjele radijskih
frekvencija, te utvrđivanje prijedloga Tablice namjene radiofrekvencijskog
spektra,
10. donošenje odluka u vezi s obaveznim prijenosom radijskih i televizijskih
kanala,
11. rješavanje sporova između pretplatnika i operatora javnih komunikacijskih
usluga,
12. upravljanje radiofrekvencijskim spektrom te adresnim i brojevnim prostorom u
elektroničkim komunikacijama,
13. stručni nadzor nad primjenom Zakona i propisa donesenih na temelju Zakona,
14. kontrola radiofrekvencijskog spektra i obavljanje mjerenja, ispitivanja i
utvrđivanja uzroka smetnja u radiofrekvencijskom spektru,
15. obavljanje tehničkih pregleda i radijskih mjerenja te izračun i mjerenje
vrijednosti elektromagnetskog polja,
16. sklapanje ugovora o koncesiji s nakladnicima elektroničkih medija u skladu s
posebnim zakonom koji uređuje područje elektroničkih medija,
17. izdavanje potvrda, odobrenja, posebnih ovlaštenja i drugih akata u skladu s
odredbama Zakona i propisa donesenih na temelju Zakona,
18. vođenje i redovito obnavljanje baze podataka radiofrekvencijskog spektra i
drugih baza podataka te očevidnika, upisnika i drugih podataka koje Agencija
prikuplja u skladu s odredbama Zakona i propisa donesenih na temelju Zakona,
19. redovito objavljivanje podataka, obavijesti i dokumenata iz područja
elektroničkih komunikacija, a osobito pokazatelja razvoja tržišta, u skladu s
odredbama Zakona i propisa donesenih na temelju Zakona,
20. sudjelovanje u izradi prijedloga strategija, studija, smjernica, programa i
provedbenih planova kojima se utvrđuju temeljna načela i ciljevi politike
razvoja elektroničkih komunikacija u Republici Hrvatskoj,
21. sudjelovanje u određivanju nacionalnih prioriteta u planiranju gradnje,
postavljanja i korištenja javnih elektroničkih komunikacijskih mreža i
elektroničke komunikacijske infrastrukture i povezane opreme,
22. sudjelovanje u razvoju elektroničkih komunikacijskih usluga od posebnog
interesa za Republiku Hrvatsku,
23. sudjelovanje u izradi i donošenju planova za provedbu utvrđenih načela i
ciljeva politike razvoja elektroničkih komunikacija u Republici Hrvatskoj,
24. davanje stručnih mišljenja i objašnjenja u primjeni Zakona i propisa
donesenih na temelju Zakona,
25. priređivanje javnih savjetovanja i stručnih skupova te provedba istraživanja
tržišta i javnog mnijenja u vezi s pojedinim pitanjima iz područja elektroničkih
komunikacija,
26. međunarodna suradnja u području elektroničkih komunikacija te sudjelovanje u
radu upravnih i radnih tijela nadležnih europskih i međunarodnih organizacija i
institucija u području elektroničkih komunikacija,
27. sklapanje provedbenih sporazuma iz područja elektroničkih komunikacija na
dvostranoj ili višestranoj razini, na temelju dobivene ovlasti,
28. suradnja s nadležnim regulatornim tijelima država članica Europske unije,
udrugama nadležnih regulatornih tijela i nacionalnim regulatornim tijelima
drugih država u elektroničkim komunikacijama,
29. obavljanje drugih poslova utvrđenih Zakonom.
(2) U nadležnosti Agencije, u odnosu na poštanske i kurirske usluge, su sljedeći
poslovi:
1. izdavanje dozvola za obavljanje univerzalnih poštanskih usluga i donošenje
rješenja o prestanku valjanosti dozvole,
2. utvrđivanje iznosa sredstava iz državnog proračuna sukladno posebnom zakonu
kojim je uređeno područje poštanskih usluga,
3. određivanje načina razdvajanja poslovnih aktivnosti glede njihova obračuna u
skladu sa zakonom kojim je uređeno područje poštanskih usluga,
4. rješavanje sporova u vezi s davanjem pristupa javnoj poštanskoj mreži,
5. određivanje cijena rezerviranih poštanskih usluga, na prijedlog javnog
operatora,
6. stručni nadzor nad primjenom odredaba zakona kojim je uređeno područje
poštanskih usluga i propisa donesenih na temelju zakona kojim je uređeno
područje poštanskih usluga iz nadležnosti Agencije,
7. praćenje primjene cijena poštanskih i kurirskih usluga i predlaganje
nadležnom tijelu državne uprave poduzimanje zakonskih mjera u slučaju kada
davatelj poštanskih i kurirskih usluga donosi ili primjenjuje cijene suprotno
odredbama zakona kojim je uređeno područje poštanskih usluga,
8. davanje suglasnosti na opće uvjete davatelja poštanskih i kurirskih usluga,
9. davanje suglasnosti na opći akt javnog operatora kojim se uređuju uvjeti i
cijena pristupa javnoj poštanskoj mreži,
10. praćenje razvoja poštanske djelatnosti i tržišta poštanskih i kurirskih
usluga i poduzimanje potrebnih mjera za osiguranje ravnopravnog i djelotvornog
tržišnog natjecanja na tržištu poštanskih i kurirskih usluga,
11. osiguravanje poštivanja prava na obavljanje rezerviranih poštanskih usluga,
12. davanje stručnih mišljenja o pojedinim pitanjima iz svog djelokruga rada,
13. osiguravanje korisnicima usluga pravo na univerzalne poštanske usluge pod
ravnopravnim i pristupačnim uvjetima,
14. suradnja s međunarodnim poštanskim organizacijama i institucijama te
sudjelovanje u radu njihovih upravnih i radnih tijela te radnih skupina,
15. suradnja s inozemnim nacionalnim regulatornim tijelima za poštanske usluge,
16. obavljanje i drugih poslova u skladu s odredbama zakona kojim je uređeno
područje poštanskih usluga i propisa donesenih na temelju zakona kojim je
uređeno područje poštanskih usluga.
(3) Regulatorne i druge poslove iz stavka 1. točke 1. do 19. i stavka 2. točke
1. do 6. ovoga članka Agencija obavlja kao javne ovlasti.
Godišnje izvješće o radu Agencije
Članak 10.
(1) Vijeće Agencije podnosi Hrvatskom saboru i Vladi Republike Hrvatske godišnje
izvješće o radu Agencije koje sadržava:
1. podatke o ispunjavanju ciljeva i zadaća utvrđenih godišnjim programom rada
Agencije, a osobito o provedbi utvrđenih načela i ciljeva politike razvoja
elektroničkih komunikacija,
2. podatke o stanju razvoja tržišta elektroničkih komunikacija te ostvarivanju
regulatornih načela i ciljeva iz članka 5. Zakona,
3. podatke o stanju razvoja tržišta poštanskih usluga i ostvarivanju
regulatornih načela i ciljeva u skladu s posebnim zakonom kojim je uređeno
područje poštanskih usluga,
4. financijska izvješća i završni račun Agencije,
5. druge podatke mjerodavne za prikaz razvoja tržišta elektroničkih komunikacija
i poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj,
6. druge podatke vezane uz provedbu Zakona, posebnog zakona kojim je uređeno
područje poštanskih usluga i propisa donesenih na temelju tih zakona.
(2) Godišnje izvješće iz stavka 1. ovoga članka podnosi se najkasnije do kraja
travnja za prethodnu kalendarsku godinu.
(3) Na zahtjev Hrvatskoga sabora ili Vlade Republike Hrvatske Vijeće Agencije
obvezno je, u roku od najviše 30 dana od dana zaprimanja zahtjeva, podnijeti
izvješće iz stavka 1. ovoga članka i za razdoblje kraće od godine dana.
III. UPRAVLJANJE AGENCIJOM
Vijeće Agencije
Članak 11.
(1) Agencijom upravlja Vijeće Agencije koje se sastoji od sedam članova,
uključujući predsjednika i zamjenika predsjednika Vijeća Agencije, koje imenuje
i razrješava Hrvatski sabor na prijedlog Vlade Republike Hrvatske.
(2) Predsjednik, zamjenik predsjednika i članovi Vijeća Agencije imenuju se na
razdoblje od pet godina te mogu biti ponovno imenovani.
Prava i obveze članova Vijeća Agencije
Članak 12.
(1) Predsjednik, zamjenik predsjednika i članovi Vijeća Agencije obnašaju svoju
dužnost profesionalno, kao radnici Agencije.
(2) Za člana Vijeća Agencije može biti imenovan hrvatski državljani s
prebivalištem u Republici Hrvatskoj, koji ima završen diplomski sveučilišni
studij ili specijalistički diplomski stručni studij iz područja elektroničkih
komunikacija, poštanskog prometa, prava ili ekonomije, odgovarajuće radno
iskustvo te aktivno znanje najmanje jednoga stranog jezika (engleskog,
francuskog ili njemačkog). Najmanje po jedan član Vijeća Agencije mora imati
završen diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni
studij iz područja elektroničkih komunikacija, poštanskog prometa, prava i
ekonomije, pri čemu pet članova Vijeća Agencije mora imati najmanje po pet
godina radnog iskustva iz područja elektroničkih komunikacija, a dva člana
Vijeća Agencije moraju imati najmanje po pet godina radnog iskustva iz područja
poštanskih usluga.
(3) Članovi Vijeća Agencije ne mogu biti državni dužnosnici, osobe koje obnašaju
dužnost u tijelima političkih stranaka, tijelima jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave ili sindikatima, niti osobe koje su u radnom odnosu,
ostvaruju utjecaj ili obavljaju druge poslove u pravnim osobama na koje se
primjenjuju odredbe Zakona i posebnog zakona kojim je uređeno područje
poštanskih usluga, niti članovi njihovih uprava, nadzornih odbora ili upravnih
vijeća, te ne mogu biti vlasnici, dioničari ili imatelji udjela u pravnim
osobama na koje se primjenjuju odredbe Zakona, niti obavljati druge poslove zbog
kojih bi moglo doći do sukoba interesa.
(4) Članovi Vijeća Agencije imaju pravo objavljivati stručne i znanstvene radove
te sudjelovati u radu stručnih i znanstvenih skupova.
(5) Članovi Vijeća Agencije obvezni su ponašati se na način da ne umanjuju
osobni ugled ili ugled Agencije, te da ne dovode u pitanje samostalnost i
neovisnost u obnašanju svoje dužnosti, niti samostalnost i neovisnost Agencije.
(6) Članovi Vijeća Agencije obvezni su u obavljanju svojih poslova, određenih
Zakonom, posebnim zakonom kojim je uređeno područje poštanskih usluga i Statutom
postupati savjesno i u skladu s moralnim i etičkim načelima i pravilima struke.
(7) Plaća predsjednika, zamjenika predsjednika i članova Vijeća Agencije
utvrđuje se u skladu s odlukom Vlade Republike Hrvatske.
(8) Predsjednik Vijeća Agencije svoj ugovor o radu sklapa s Agencijom. Zamjenik
predsjednika Vijeća Agencije i članovi Vijeća Agencije svoje ugovore o radu
sklapaju s predsjednikom Vijeća Agencije.
(9) Ugovorom o radu koji sklapaju predsjednik, zamjenik predsjednika i članovi
Vijeća Agencije, podrobnije se uređuju njihova prava po osnovi rada, kao i druga
prava za vrijeme obnašanja dužnosti u Vijeću Agencije.
(10) Materijalna prava predsjednika, zamjenika predsjednika i članova Vijeća
Agencije čine: korištenje službenog automobila i službenog mobitela, korištenje
poslovne kartice Agencije za službene potrebe, dnevnice i troškove službenih
putovanja u tuzemstvu i inozemstvu, u skladu s posebnim propisima, te pravo na
povrat svih stvarno dokumentiranih troškova koji se odnose na putne troškove,
troškove poslovnih savjetovanja, posjete stručnim sajmovima i izložbama,
stručnog usavršavanja, te nabave domaće i inozemne stručne literature i časopisa
i troškova članarina u stručnim udruženjima, i druga prava u skladu s posebnim
propisima.
Razrješenje članova Vijeća Agencije
Članak 13.
(1) Hrvatski sabor će razriješiti dužnosti predsjednika, zamjenika predsjednika,
ili člana Vijeća Agencije prije isteka razdoblja na koje je imenovan, a na
prijedlog Vlade Republike Hrvatske u slučaju:
1. ako sam zatraži razrješenje,
2. ako se utvrdi da je prigodom predlaganja za člana Vijeća Agencije iznio o
sebi neistinite podatke ili je propustio iznijeti podatke o okolnostima bitnim
za utvrđivanje prijedloga,
3. teže povrede dužnosti utvrđene Statutom Agencije,
4. nemogućnosti urednog obavljanja dužnosti dulje od šest mjeseci neprekinuto,
5. trajnog gubitka sposobnosti obavljanja dužnosti,
6. pravomoćne osude za kazneno djelo,
7. neispunjavanja ciljeva i zadaća utvrđenih godišnjim programom rada Agencije,
8. nastupa okolnosti iz članka 12. stavka 3. Statuta.
(2) O postojanju razloga za razrješenje predsjednika, zamjenika predsjednika ili
člana Vijeća Agencije prije isteka razdoblja na koje je imenovan, Agencija mora
izvijestiti Vladu Republike Hrvatske.
(3) Predsjednik, zamjenik predsjednika i članovi Vijeća Agencije, nakon
razrješenja s dužnosti u slučaju iz stavka 1. točke 1., 4., 5. i 7. ovoga članka
pa sve do početka ostvarivanja plaće po drugoj osnovi ili do ostvarivanja prava
na mirovinu u skladu s općim propisima, a najdulje godinu dana od dana
razrješenja s dužnosti, imaju pravo na naknadu u visini posljednje plaće
isplaćene u mjesecu prije razrješenja s dužnosti.
Teže povrede dužnosti članova Vijeća Agencije
Članak 14.
Težim povredama dužnosti predsjednika, zamjenika predsjednika i člana Vijeća
Agencije smatraju se sljedeće povrede:
1. ako svojim radom ili ponašanjem dovede u pitanje svoj ugled ili ugled
Agencije,
2. ako pri obnašanju svoje dužnosti dovede u pitanje svoju samostalnost i
neovisnost ili samostalnost i neovisnost Agencije.
IV. POSTUPAK DONOŠENJA ODLUKA I DRUGIH AKATA
Odlučivanje u poslovima Agencije
Članak 15.
(1) Vijeće Agencije odlučuje u poslovima Agencije iz članka 9. stavka 1. točke
1. – 10. Statuta u skladu s Zakonom, te u poslovima iz članka 9. stavka 2. točke
1. – 5., 8. i 9. Statuta u skladu s posebnim zakonom kojim je uređeno područje
poštanskih usluga, a sve u skladu s Poslovnikom o radu Vijeća Agencije.
(2) Vijeće Agencije obavlja i sljedeće poslove:
1. podnosi godišnje izvješće o radu Agencije u skladu s člankom 10. Statuta,
2. donosi uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske, Statut Agencije,
godišnji financijski plan i završni račun Agencije te godišnji program rada
Agencije.
3. donosi poslovnik o svojem radu,
4. donosi opće akte Agencije, a osobito:
• Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu Agencije,
• Pravilnik o radu Agencije,
• Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta Agencije,
• Pravilnik o plaćama i drugim materijalnim pravima radnika Agencije,
• Pravilnik o poslovnoj tajni Agencije,
• i druge opće akte u skladu sa Zakonom i Statutom.
5. raspisuje javni natječaj za imenovanje ravnatelja Agencije te imenuje
ravnatelja Agencije,
6. razrješava dužnosti ravnatelja Agencije u slučaju iz članka 22. ovoga
Statuta,
7. nadzire provedbu i ostvarivanje godišnjeg programa rada i financijskog plana
Agencije, te drugih programa, planova i akata iz svoje nadležnosti,
8. imenuje i razrješava pomoćnike ravnatelja Agencije, na prijedlog ravnatelja
Agencije,
9. daje smjernice i naputke ravnatelju Agencije i nadzire provedbu tih smjernica
i naputaka,
10. daje smjernice i naputke nadzornicima elektroničkih komunikacija i
poštanskim nadzornicima te nadzire provedbu tih smjernica i naputaka,
11. priprema prijedloge propisa za provedbu Zakona, koji su u nadležnosti
Ministarstva, odnosno ministra, u skladu s odredbama Zakona ili na zahtjev
Ministarstva, odnosno ministra,
12. obavlja i druge poslove određene Zakonom, zakonom kojim je uređeno područje
poštanskih usluga i Statutom.
(3) U poslovima iz nadležnosti Agencije postupak odlučivanja pokreće se po
službenoj dužnosti ili na zahtjev stranke.
Donošenje i izvršenje odluka Agencije
Članak 16.
(1) Vijeće Agencije donosi odluke većinom glasova svih članova Vijeća Agencije u
skladu s Poslovnikom o radu Vijeća Agencije.
(2) Odluke i drugi upravni akti Agencije konačni su u upravnom postupku.
Predsjednik Vijeća Agencije
Članak 17.
(1) Predsjednik Vijeća Agencije obavlja sljedeće poslove:
1. predstavlja i zastupa Agenciju,
2. odgovara za zakonitost rada Agencije,
3. saziva i predsjedava sjednicama Vijeća Agencije,
4. potpisuje odluke i druge akte Vijeća Agencije,
5. sklapa ugovor o radu sa zamjenikom predsjednika Vijeća Agencije, članovima
Vijeća Agencije i ravnateljem Agencije,
6. poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Agencije,
7. predlaže mjere za poboljšanje rada Vijeća Agencije,
8. odlučuje samostalno, u skladu s financijskim planom Agencije, o stjecanju,
opterećenju ili otuđenju nekretnina ili druge imovine Agencije, ako vrijednost
te imovine ne prelazi iznos od 4.000.000,00 kuna, iznad tog iznosa do iznosa od
8.000.000,00 kuna uz suglasnost Vijeća Agencije, a iznad iznosa od 8.000.000,00
kuna uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske,
9. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, posebnim zakonom kojim je uređeno
područje poštanskih usluga, Statutom ili drugim općim aktom, te odlukama Vijeća
Agencije.
(2) Predsjednik Vijeća Agencije može dio svojih ovlasti navedenih u stavku 1.
ovog članka prenijeti na ravnatelja Agencije.
(3) Ovlasti iz stavka 2. ovog članka predsjednik Vijeća Agencije prenosi na
ravnatelja Agencije svojom odlukom.
Zamjenik predsjednika Vijeća Agencije
Članak 18.
Zamjenik predsjednika Vijeća Agencije pomaže predsjedniku Vijeća Agencije u obavljanju njegovih poslova određenih Zakonom i ovim Statutom, te zamjenjuje predsjednika Vijeća Agencije u slučaju njegove izočnosti ili spriječenosti, sa svim pravima i dužnostima predsjednika Vijeća Agencije.
V. STRUČNA SLUŽBA AGENCIJE
Članak 19.
(1) Agencija ima stručnu službu koja obavlja stručne, administrativne i tehničke
poslove Agencije.
(2) Ustrojstvo stručne službe Agencije, te prava i obveze iz radnog odnosa,
pobliže se uređuju općim aktima koje na temelju ovoga Statuta donosi Vijeće
Agencije.
Ravnatelj Agencije
Članak 20.
(1) Stručnom službom rukovodi ravnatelj Agencije.
(2) Ravnatelj Agencije za svoj rad odgovara Vijeću Agencije.
(3) Ravnatelja Agencije imenuje Vijeće Agencije na temelju javnog natječaja, na
razdoblje od četiri godine, s mogućnošću ponovnog imenovanja.
(4) Za ravnatelja Agencije može biti imenovan hrvatski državljanin s
prebivalištem u Republici Hrvatskoj, koji ima završen diplomski sveučilišni
studij ili specijalistički diplomski stručni studij iz područja elektroničkih
komunikacija, poštanskog prometa, prava ili ekonomije, najmanje tri godine
radnog iskustva na rukovodećim poslovima u području elektroničkih komunikacija
ili poštanskih usluga, te aktivno znanje najmanje jednog stranog jezika
(engleskog, francuskog ili njemačkog).
(5) Na ravnatelja Agencije na odgovarajući se način primjenjuju odredbe članka
12. stavka 3., 4., 5. i 6. Statuta.
(6) Ravnatelj Agencije obnaša svoju dužnost profesionalno, kao radnik Agencije,
a za vrijeme obnašanja dužnosti ima pravo na plaću i druga materijalna prava u
skladu s općim aktima Agencije.
(7) Ravnatelj Agencije sklapa ugovor o radu s predsjednikom Vijeća Agencije.
Članak 21.
(1) Ravnatelj Agencije obavlja sljedeće poslove:
1. vodi poslovanje Agencije,
2. odgovoran je za rad stručne službe Agencije,
3. predlaže Vijeću Agencije godišnji program rada Agencije, godišnji financijski
plan i završni račun Agencije te godišnje izvješće o radu Agencije,
4. predlaže Vijeću Agencije donošenje odluka i drugih upravnih akata iz
nadležnosti Vijeća,
5. priprema Vijeću Agencije prijedloge provedbenih propisa za provedbu Zakona
koji su u nadležnosti Agencije u skladu s odredbama Zakona,
6. priprema Vijeću Agencije prijedlog Statuta te prijedloge općih akata Agencije
iz članka 15. stavka 2. točke 4. Statuta,
7. sklapa ugovore o radu s pomoćnicima ravnatelja i drugim radnicima stručne
službe Agencije,
8. obavlja poslove koji su mu preneseni u nadležnost u skladu s člankom 17.
stavkom 2. i 3. Statuta, brine se o urednom i pravilnom korištenju imovine i
sredstava za rad, te poduzima mjere za utvrđivanje odgovornosti radnika Agencije
u skladu sa zakonom i općim aktima Agencije,
9. predlaže načine investicijskog održavanja i nabavu, odnosno prodaju osnovnih
sredstava u skladu s financijskim planom Agencije,
10. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, posebnim zakonom kojim je uređeno
područje poštanskih usluga i Statutom.
(2) Ravnatelj Agencije odlučuje o drugim poslovima Agencije iz članka 9. stavka
1. i 2. Statuta koji prema članku 15. stavku 1. Statuta nisu u nadležnosti
Vijeća Agencije.
Razrješenje ravnatelja Agencije
Članak 22.
(1) Vijeće Agencije razriješit će dužnosti ravnatelja Agencije prije isteka
razdoblja na koje je imenovan u slučajevima propisanim Zakonom te prema postupku
i u slučajevima propisanim Zakonom o ustanovama:
1. ako sam zatraži razrješenje,
2. ako se utvrdi da je u postupku javnog natječaja za imenovanje ravnatelja
Agencije iznio o sebi neistinite podatke ili je propustio iznijeti podatke o
okolnostima bitnim za donošenje odluke o imenovanju,
3. teže povrede dužnosti utvrđene u članku 16. ovoga Statuta,
4. nemogućnost urednog obavljanja dužnosti dulje od šest mjeseci neprekidno,
5. trajnog gubitka sposobnosti obavljanja dužnosti,
6. pravomoćne osude za kazneno djelo,
7. nastupa okolnosti iz članka 12. stavka 3. ovoga Statuta,
8. ako nastanu takvi razlozi koji po posebnim propisima ili propisima kojima se
uređuju radni odnosi dovode do prestanka ugovora o radu,
9. ako ravnatelj Agencije ne postupa po propisima ili općim aktima Agencije, ili
neosnovano ne izvršava odluke Vijeća Agencije ili postupa protivno njima,
10. ako ravnatelj Agencije svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči
Agenciji veću štetu ili ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti
tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju djelatnosti
Agencije.
(2) U slučajevima nastupa okolnosti iz stavka 1. točke 8., 9. i 10. ovoga
članka, prije donošenja odluke o razrješenju, ravnatelju Agencije se mora dati
mogućnost da se izjasni o razlozima za razrješenje.
(3) U slučaju razrješenja ravnatelja Agencije imenovat će se vršitelj dužnosti
ravnatelja Agencije, a Agencija je dužna raspisati natječaj za ravnatelja
Agencije u roku od 30 dana od dana imenovanja vršitelja dužnosti ravnatelja
Agencije.
(4) Na ravnatelja Agencije nakon razrješenja s dužnosti na odgovarajući se način
primjenjuju odredbe članka 13. stavka 3. Statuta.
Pomoćnici ravnatelja Agencije
Članak 23.
(1) Ravnatelj Agencije može imati jednog ili više pomoćnika za pojedina
područja, koje imenuje i razrješava Vijeće Agencije, na prijedlog ravnatelja
Agencije.
(2) Pomoćnici ravnatelja Agencije su radnici stručne službe Agencije koji
sklapaju ugovor o radu s ravnateljem Agencije.
Unutarnje ustrojstvo Agencije
Članak 24.
(1) Unutarnje ustrojstvo Agencije uređuje se Statutom te općim aktima koje
donosi Vijeće Agencije.
(2) Radi nesmetanog, racionalnog i uspješnog obavljanja djelatnosti, Agencija
obavlja poslove u odjelima koje su osnovne ustrojstvene jedinice Agencije.
Odjeli se sastoje od odsjeka.
(3) Pobliže unutarnje ustrojstvo odjela, broj i naziv unutarnjih ustrojstvenih
jedinica, opis poslova unutar ustrojstvenih jedinica, broj potrebnih radnika s
opisom njihovih osnovnih poslova i stručnih uvjeta za njihovo obavljanje, te
njihove ovlasti i odgovornosti u skladu sa zakonom i podzakonskim propisima,
utvrđuju se Pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu i Pravilnikom o sistematizaciji
radnih mjesta.
VI. SREDSTVA ZA OBAVLJANJE POSLOVA AGENCIJE
Članak 25.
(1) Agencija vodi zasebno računovodstvo za područje elektroničkih komunikacija i
područje poštanskih usluga.
(2) Sredstva za obavljanje poslova Agencije, osiguravaju se na temelju godišnjeg
financijskog plana Agencije iz sljedećih izvora:
1. iz naknade za uporabu adresa i brojeva,
2. iz naknade za uporabu radiofrekvencijskog spektra,
3. iz naknade za obavljanje drugih poslova Agencije, u postotku od ukupnog
godišnjeg bruto prihoda koji su u prethodnoj kalendarskoj godini ostvarili
operatori u obavljanju djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga
na tržištu, osim nakladnika elektroničkih medija koji odašilju svoje radijske
ili televizijske programe putem vlastite elektroničke komunikacijske mreže, koju
upotrebljavaju isključivo u tu svrhu.
(3) Izračun i visina naknada te način plaćanja naknada iz stavka 2. ovoga članka
propisuju se pravilnikom koji donosi Vijeće Agencije najkasnije do kraja godine
za sljedeću kalendarsku godinu, na temelju godišnjeg financijskog plana
Agencije.
(4) Sredstva za obavljanje regulatornih i drugih poslova Agencije vezane za
područje poštanskih i kurirskih usluga osiguravaju se iz državnog proračuna
Republike Hrvatske.
(5) Agencija će prenijeti višak prikupljenih sredstava u odnosu na godišnji
financijski plan Agencije u sljedeću kalendarsku godinu.
(6) Agencija odgovara za vlastite obveze cjelokupnom svojom imovinom, a
Republika Hrvatska solidarno i neograničeno odgovara za obveze Agencije.
(7) Obveze Agencije u prvom se redu podmiruju iz njezine imovine, a tek onda iz
državnog proračuna Republike Hrvatske.
(8) Financijska izvješća Agencije podliježu godišnjoj reviziji koju obavlja
ovlašteni neovisni revizor u skladu s posebnim propisima o reviziji.
(9) Novčana sredstva Agencije vode se na žiro-računu Agencije u skladu s
propisima o platnom prometu.
(10) Agencija vodi poslovne knjige i sastavlja financijska izvješća u skladu s
propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija.
Godišnji financijski plan Agencije i godišnji program rada Agencije
Članak 26.
(1) Vijeće Agencije donosi godišnji financijski plan Agencije i godišnji program
rada Agencije uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske.
(2) Godišnjim financijskim planom Agencije se utvrđuje visina prihoda i rashoda
Agencije za jednu poslovnu godinu.
(3) Godišnji financijski plan donosi se najkasnije trideset dana prije završetka
tekuće proračunske godine.
(4) Godišnji financijski plan Agencije može se tijekom godine mijenjati, po
postupku koji je propisan za njegovo donošenje.
(5) Nalogodavac za izvršenje godišnjeg financijskog plana Agencije je
predsjednik Vijeća Agencije.
(6) Godišnjim programom rada Agencije osobito se utvrđuju ciljevi i zadaće
Agencije u obavljanju regulatornih i drugih poslova propisanih Zakonom i
posebnim zakonom kojim je uređeno područje poštanskih usluga.
(7) Vijeće Agencije donosi godišnji program rada Agencije najkasnije do kraja
godine za sljedeću kalendarsku godinu.
VII. JAVNOST RADA AGENCIJE
Članak 27.
(1) Rad Agencije je javan.
(2) Agencija vodi i redovito obnavlja baze podataka sa svim upisnicima i
očevidnicima koje vodi u svrhu obavljanja poslova iz svoje nadležnosti u skladu
sa Zakonom.
(3) Agencija vodi i redovito obnavlja bazu podataka radiofrekvencijskog spektra
u skladu sa Zakonom.
(4) Baze podataka iz stavka 2. i 3. ovoga članka moraju biti javno dostupne, bez
naknade, u elektroničkom obliku na internetskim stranicama Agencije.
(5) Agencija je obvezna internetske stranice Agencije redovito održavati i
obnavljati, zajedno s mogućnostima sveobuhvatnog pretraživanja podataka prema
odabranim mjerilima.
(6) Agencija redovito i bez naknade objavljuje na svojim internetskim stranicama
i u »Narodnim novinama«, a po potrebi i na drugi prikladan način, sljedeće akte
i podatke:
• odluke i druge upravne akte Agencije,
• javne pozive i pozive za javne rasprave,
• stručna mišljenja i objašnjenja o primjeni Zakona i propisa donesenih na
temelju Zakona,
• statističke i druge pokazatelje razvoja tržišta elektroničkih komunikacija i
tržišta poštanskih usluga,
• Statut Agencije, godišnji financijski plan Agencije i ostvarenje tog plana,
završni račun Agencije te godišnji program rada Agencije,
• popis davatelja poštanskih i kurirskih usluga,
• odluku Vlade Republike Hrvatske iz članka 12. stavka 7. Statuta,
• druge podatke i obavijesti o radu i poslovanju Agencije.
(7) Statistički i drugi pokazatelji razvoja tržišta elektroničkih komunikacija i
tržišta poštanskih usluga moraju se obnavljati i objavljivati na internetskim
stranicama Agencije najmanje svaka tri mjeseca.
(8) U svrhu redovite objave akata i podataka iz stavka 2., 3. i 5., ovoga članka
te druge obavijesti od značenja za rad Agencije, Agencija može izdavati službeno
glasilo u tiskanom i elektroničkom obliku.
(9) Presude i rješenja Upravnog suda Republike Hrvatske u upravnim sporovima
pokrenutima u skladu s odredbama članka 18. Zakona objavljuju se u »Narodnim
novinama« i na internetskim stranicama Agencije ili na drugi prikladan način.
(10) Iznimno od odredaba ovoga članka, neće se objaviti akti i podaci koji se
smatraju klasificiranim podacima u smislu odredaba članka 29. Statuta ili
posebnih propisa o tajnosti podataka.
(11) Javnost rada Agencije osigurava se suradnjom Agencije s medijima i
izvješćivanjem drugih institucija o radu i poslovanju Agencije.
Postupak javne rasprave
Članak 28.
(1) Prije donošenja odluka i drugih upravnih akata od značajnijeg utjecaja na
mjerodavno tržište, koje donosi u skladu s odredbama Zakona, Agencija će
objaviti prijedlog odluke ili drugog upravnog akta u svrhu provedbe javne
rasprave, kako bi se svim zainteresiranim stranama omogućilo davanje mišljenja,
primjedaba i prijedloga u vezi s predloženim mjerama.
(2) Trajanje javne rasprave iz stavka 1. ovoga članka ne može biti kraće od 30
dana a predmet i postupak Agencija objavljuje u skladu s odredbama članka 27.
Statuta.
(3) Postupak javne rasprave u skladu sA stavkom 1. i 2. ovoga članka primjenjuje
se i u postupku donošenja propisa za provedbu Zakona, koji su u nadležnosti
Agencije u skladu s odredbama Zakona, te godišnjeg financijskog plana i
godišnjeg programa rada Agencije, Plana adresiranja i Plana numeriranja, Tablice
namjene radiofrekvencijskog spektra i planova dodjele radijskih frekvencija, te
u postupku donošenja njihovih izmjena i dopuna.
(4) Agencija mora osigurati, u okviru svojih internetskih stranica ili na drugi
prikladan način, uspostavu jedinstvenog informacijskog središta koje omogućuje
neposredni javni uvid i sudjelovanje u svim trenutno otvorenim javnim
raspravama, vodeći pritom računa o tajnosti podataka u skladu s člankom 29.
Statuta i posebnih propisa o tajnosti podataka.
VIII. ZAŠTITA TAJNOSTI PODATAKA
Članak 29.
(1) Predsjednik, zamjenik predsjednika i članovi Vijeća Agencije, ravnatelj
Agencije i radnici stručne službe Agencije, kao i druge pravne i fizičke osobe
kojima je Agencija povjerila obavljanje određenih poslova, obvezni su čuvati
tajnost klasificiranog podatka ili poslovnu tajnu, bez obzira na način na koji
su saznali o njima, za vrijeme i nakon prestanka obavljanja dužnosti ili radnog
odnosa, sve dok je podatak utvrđen jednim od stupnjeva tajnosti, ili dok se
odlukom vlasnika podatka ne oslobode obveze čuvanja tajnosti.
(2) Klasificiranim podatkom ili poslovnom tajnom iz stavka 1. ovoga članka
osobito se smatra sljedeće:
• svaki podatak koji je klasificiran ili određen poslovnom tajnom u skladu s
posebnim zakonom ili drugim propisom,
• svaki podatak koji je klasificiran ili određen poslovnom tajnom u skladu s
općim aktom ili drugim aktom vlasnika podatka,
• svaki podatak koji je vlasnik podatka posebno označio klasificiranim podatkom
ili poslovnom tajnom,
• svaki podatak koji je klasificiran ili određen poslovnom tajnom u skladu s
općim aktom Agencije.
(3) Iznimno od odredbe stavka 1. i 2. ovoga članka, neće se smatrati
klasificiranim podatkom ili poslovnom tajnom podaci ili akti koji su na bilo
koji način javno dostupni, ili se objavljuju na temelju posebnih propisa ili
odluka vlasnika podataka.
IX. SURADNJA AGENCIJE S ČLANICAMA EUROPSKE UNIJE I S KOMISIJOM EUROPSKE UNIJE
Članak 30.
Agencija surađuje i usklađuje svoje postupanje s nadležnim nacionalnim regulatornim tijelima drugih država članica Europske unije i s Komisijom u postupku utvrđivanja određene regulatorne obveze, koju određuje operatoru u skladu s odredbama Zakona, kako bi se osigurala usklađena primjena mjerodavne pravne stečevine Europske unije u području unutarnjeg tržišta.
X. ZAŠTITA NA RADU
Članak 31.
U Agenciji se mora osigurati zaštita na radu te se u obavljanju poslova moraju provoditi mjere zaštite na radu (zaštita ljudi i imovine), u skladu sa zakonom kojim je uređeno područje zaštite na radu i općim aktom Agencije.
XI. IZMJENE, DOPUNE I TUMAČENJE STATUTA
Članak 32.
(1) Izmjene i dopune Statuta može predložiti predsjednik Vijeća Agencije,
zamjenik predsjednika Vijeća Agencije, član Vijeća Agencije i ravnatelj
Agencije.
(2) Izmjene i dopune Statuta donose se na način i po postupku propisanom za
njegovo donošenje.
Članak 33.
U slučaju nejasnoća ili nesuglasnosti u primjeni odredaba Statuta, za njihovo tumačenje mjerodavno je Vijeće Agencije.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 34.
(1) Vijeće Agencije donijet će opće akte iz članka 15. stavka 2. točke 4.
Statuta u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu Statuta.
(2) Na sva druga pitanja u vezi s radom Agencije, koja nisu uređena Zakonom i
Statutom, na odgovarajući se način primjenjuju odredbe Zakona o ustanovama.
Članak 35.
(1) Statut donosi Vijeće Agencije, uz prethodnu suglasnost Vlade Republike
Hrvatske.
(2) Statut stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
(3) Nakon stupanja na snagu Statut će se objaviti na internetskim stranicama
Agencije.
Klasa: 012-01/08-01/01
Urbroj: 376-07-08-05 MT
Predsjednik
Vijeća Agencije
Gašper Gaćina, dipl. ing. el., v. r.