VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
1321
Na temelju članka 24. točke i) Zakona o javno-privatnom partnerstvu (»Narodne novine«, broj 129/2008), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 7. svibnja 2009. godine donijela
UREDBU
O IZOBRAZBI SUDIONIKA U POSTUPCIMA PRIPREME I PROVEDBE PROJEKATA
JAVNO-PRIVATNOG PARTNERSTVA
Članak 1.
Ovom Uredbom propisuje se Program izobrazbe u području javno-privatnog partnerstva (u daljnjem tekstu: Program izobrazbe), osobe za koje se provodi izobrazba, organizacija i način provedbe izobrazbe, sadržaj potvrde o završenom Programu izobrazbe (u daljnjem tekstu: Potvrda), te uvjerenja o završenom Programu izobrazbe (u daljnjem tekstu: Uvjerenje).
Članak 2.
(1) Izobrazba, koja se provodi temeljem ove Uredbe je organiziran način prenošenja znanja i vještina vezanih uz primjenu modela javno-privatnog partnerstva.
(2) Izobrazba iz stavka 1. ovoga članka provodi se u svrhu povećanja opsega znanja i vještina sudionika izobrazbe na svim razinama, nužnima za kvalitetno i učinkovito obavljanje poslova vezanih za pripremu, ugovaranje provedbe i provedbu projekata javno-privatnog partnerstva.
Sudionici izobrazbe
Članak 3.
(1) Izobrazba se provodi za osobe koje sudjeluju u pripremi i provedbi projekata javno-privatnog partnerstva unutar javnih tijela, koja su javni naručitelji u smislu propisa kojim se uređuje područje javne nabave, kao i za djelatnike strukovnih udruženja s kojima Agencija za javno-privatno partnerstvo sklopi sporazum o suradnji.
(2) Iznimno, u slučaju potrebe, u izobrazbi koja se provodi temeljem odredaba ove Uredbe mogu sudjelovati i osobe koje se ne smatraju sudionicima izobrazbe iz stavka 1. ovoga članka.
(3) U slučaju iz stavka 2. ovog članka, nositelj Programa izobrazbe prilagodit će Program izobrazbe potrebama sudionika izobrazbe.
Okvirni Program izobrazbe
Članak 4.
(1) Okvirnim Programom izobrazbe određuje se sadržaj i trajanje Programa izobrazbe.
(2) Okvirni Program izobrazbe sastoji se od:
a) općeg (početnog) programa u ukupnom trajanju od 10 sati,
b) složenog (naprednog) programa za osobe koje rade na poslovima vezanima uz javno-privatno partnerstvo u ukupnom trajanju od 35 sati, te
c) sektorskog programa, koji se odnosi na pojedine sektore unutar kojih se mogu provoditi projekti po modelu javno-privatnog partnerstva u trajanju od 8 sati za svaki pojedinačni modul.
(3) Sudionik izobrazbe može sudjelovati na složenom (naprednom) Programu izobrazbe, ukoliko od izdavanja Potvrde o završenom općem (početnom) Programu izobrazbe nije prošlo više od jedne godine.
(4) Sudionik izobrazbe može sudjelovati na sektorskom Programu izobrazbe ukoliko od izdavanja Potvrde o završenom složenom (naprednom) Programu izobrazbe nije prošlo više od jedne godine.
(5) Okvirni Program izobrazbe propisan je u Prilogu I., koji je sastavni dio ove Uredbe.
(6) Na temelju okvirnog Programa izobrazbe, tijelo nadležno za javno-privatno partnerstvo za svaku kalendarsku godinu utvrđuje detaljni nastavni plan i program za svaki od propisanih Programa izobrazbe, te utvrđuje godišnji operativni provedbeni plan izobrazbe za javno-privatno partnerstvo, u koordinaciji s ostalim nositeljima provedbe Programa izobrazbe iz ove Uredbe.
Potvrda o završenom Programu izobrazbe i Uvjerenje o završenom Programu izobrazbe
Članak 5.
(1) Sudionicima izobrazbe nakon uspješnog završetka svakog od programa propisanih člankom 4. stavkom 2. ove Uredbe, izdaje se Potvrda.
(2) Smatrat će se da je sudionik izobrazbe uspješno završio pojedinačni program, ukoliko je bio prisutan na najmanje 80% utvrđenog trajanja svakog programa.
(3) Ukoliko sudionik izobrazbe uspješno završi sve programe iz članka 4. stavka 2. ove Uredbe, sudioniku izobrazbe izdaje se Uvjerenje.
Članak 6.
(1) Potvrda se izdaje u svrhu dokaza razine osposobljenosti sudionika izobrazbe za obavljanje poslova vezanih uz javno-privatno partnerstvo.
(2) Potvrda obvezno sadrži:
a) temelj izdavanja Potvrde,
b) naziv nositelja Programa izobrazbe,
c) ime i prezime te datum rođenja sudionika izobrazbe,
d) naziv programa koji je osoba pohađala,
e) vremenski okvir (datum) održavanja Programa izobrazbe koji je pohađan,
f) datum izdavanja Potvrde, te
g) potpis odgovorne osobe i pečat nositelja Programa izobrazbe.
Članak 7.
(1) Uvjerenje obvezno sadrži:
a) temelj izdavanja Uvjerenja,
b) naziv nositelja Programa izobrazbe,
c) ime i prezime te datum rođenja sudionika izobrazbe,
d) nazive programa koji je osoba pohađala,
e) vremenski okvir (datum) održavanja Programa izobrazbe koji je pohađan,
f) datum izdavanja Uvjerenja,
g) potpis odgovorne osobe i pečat nositelja Programa izobrazbe, te
h) naznaku sektorskog modula koji je sudionik izobrazbe uspješno završio.
(2) Uvjerenje izdaje tijelo nadležno za javno-privatno partnerstvo.
Nositelji Programa izobrazbe
Članak 8.
(1) Nositelji Programa izobrazbe su tijelo nadležno za javno-privatno partnerstvo, središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose i ustanova za razvoj lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(2) Tijelo nadležno za javno-privatno partnerstvo, samo ili temeljem sporazuma o suradnji s obrazovnim, znanstvenim ili strukovnim udrugama, organizira Program izobrazbe i izdaje Potvrdu za sudionike izobrazbe koji nisu navedeni u stavcima 3. i 4. ovoga članka.
(3) Središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose organizira Program izobrazbe i izdaje Potvrdu za državne službenike, sukladno posebnim propisima.
(4) Ustanova za razvoj lokalne i područne (regionalne) samouprave organizira Program izobrazbe i izdaje Potvrdu za lokalne dužnosnike i zaposlenike u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, sukladno posebnim propisima.
Obveze nositelja Programa izobrazbe
Članak 9.
Nositelj Programa izobrazbe obvezan je:
a) provoditi Program izobrazbe, sukladno propisanom Programu izobrazbe iz članka 4. ove Uredbe,
b) osigurati stručne osobe koje će voditi izobrazbu,
c) provjeriti identitet i prisutnost svake osobe koja pohađa Program izobrazbe,
d) objaviti na svojoj internetskoj stranici detaljne podatke o Programu izobrazbe kojeg provodi,
e) osigurati i staviti na raspolaganje prostor za provođenje Programa izobrazbe,
f) osigurati potrebnu tehničku opremu za provođenje Programa izobrazbe,
g) osobama koje su uspješno završile pojedini program izdati Potvrdu,
h) voditi evidenciju osoba koje su završile Program izobrazbe.
Troškovi izobrazbe
Članak 10.
(1) Za Programe izobrazbe predviđene odredbama ove Uredbe, troškove snose nositelji Programa izobrazbe.
(2) Troškovi izobrazbe državnih službenika pokrivaju se iz državnog proračuna Republike Hrvatske.
(3) Iznimno, određeni troškovi izobrazbe mogu se financirati iz uplata sudionika izobrazbe, uplaćenih u korist državnog proračuna Republike Hrvatske.
(4) Visinu uplata određuje nositelj Programa izobrazbe.
Članak 11.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 305-01/09-01/04
Urbroj: 5030116-09-1
Zagreb, 7. svibnja 2009.
Predsjednik
dr. sc. Ivo Sanader, v. r.
PRILOG I.
OKVIRNI PROGRAM IZOBRAZBE
I. OPĆI (POČETNI) PROGRAM
Modul 1.: Uvod u javno-privatno partnerstvo.
Modul 2.: Zakonodavni i institucionalni okvir za javno-privatno partnerstvo i koncesije.
Modul 3.: Postupak pripreme, predlaganja i odobravanja prijedloga projekata javno-privatnog partnerstva.
Modul 4.: Praćenje provedbe projekata javno-privatnog partnerstva.
II. SLOŽENI (NAPREDNI) PROGRAM
Modul 5.: Financiranje projekata javno-privatnog partnerstva.
Modul 6.: Postupak odabira privatnog partnera.
Modul 7.: Pravna zaštita u postupku odabira privatnog partnera.
Modul 8.: Raspodjela rizika između javnog i privatnog partnera.
Modul 9.: Izračun usporedbe troškova javnog sektora tijekom cijelog predloženog ugovorenog razdoblja, s troškovima koje bi javni sektor imao u provedbi istog projekta u istom razdoblju, u slučaju klasičnog (proračunskog) financiranja tih troškova (Public Sector Comparator – PSC).
Modul 10.: Ugovori o javno-privatnom partnerstvu i kako ih pripremiti.
Modul 11.: Analiza primjera iz prakse – domaća i međunarodna iskustva u pripremi, ugovaranju i provedbi projekata javno-privatnog partnerstva.
Modul 12.: Vođenje projekata javno-privatnog partnerstva (projektna dokumentacija, planiranje projektnih aktivnosti – identifikacija kritičnog slijeda, tehnologija poslovnog procesa, izrada poslovnog i financijskog plana, zakonodavni okvir i pravna pitanja, mrežna organizacija, upravljanje resursima, upravljanje rizicima, vođenje tima, pregovaračke vještine).
II. SEKTORSKI PROGRAM
Modul 13.: Realizacija projekata prometne infrastrukture putem modela javno-privatnog partnerstva (analiza slučaja cestovnog projekta, ogledni primjeri dokumentacije za nadmetanje, ogledni primjeri ugovora, smjernice za procjenu rizika, alati za financijsko planiranje).
Modul 14.: Primjena modela javno-privatnog partnerstva u izgradnji objekata za obrazovanje, znanost, socijalnu skrb i slično (analiza slučaja na primjeru izgradnje škola, ogledni primjeri dokumentacije za nadmetanje, ogledni primjeri ugovora, smjernice za procjenu rizika, alati za financijsko planiranje).
Modul 15.: Primjena modela javo-privatnog partnerstva u zdravstvu (analiza slučaja, ogledni primjeri dokumentacije za nadmetanje, ogledni primjeri ugovora, smjernice za procjenu rizika, alati za financijsko planiranje).
Modul 16.: Realizacija projekata u svrhu zaštite okoliša po modelu javno-privatnog partnerstva (analiza slučaja na primjeru projekta gospodarenja otpadom, ogledni primjeri dokumentacije za nadmetanje, ogledni primjeri ugovora, smjernice za procjenu rizika, alati za financijsko planiranje, kako pretvoriti otpad u energiju putem javno-privatnog partnerstva).
Modul 17.: Primjena modela javno-privatnog partnerstva u energetici, s posebnim naglaskom na projekte obnovljivih izvora energije (analiza slučaja, ogledni primjeri dokumentacije za nadmetanje, ogledni primjeri ugovora, smjernice za procjenu rizika, alati za financijsko planiranje).