Statut Turističke zajednice Koprivničko-križevačke županije

NN 130/2010 (22.11.2010.), Statut Turističke zajednice Koprivničko-križevačke županije

TURISTIČKA ZAJEDNICA KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKE ŽUPANIJE

3407

Na temelju članaka 12. i 15. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« broj 152/08) Skupština Turističke zajednice Županije Koprivničko-križevačke, uz prethodnu suglasnost ministra turizma, na sjednici održanoj 8. studenoga 2010. godine, donijela je

STATUT

TURISTIČKE ZAJEDNICE KOPRIVNIČKO-
-KRIŽEVAČKE ŽUPANIJE

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Za područje Koprivničko-križevačke županije osniva se Turistička zajednica Koprivničko-križevačke županije. Osnivači Zajednice su njezini članovi i to: turističke zajednice općina, gradova, mjesta i područja osnovane na području županije.

Zajednica se smatra osnovanom danom stupanja na snagu ovog Statuta, a svojstvo pravne osobe stječe danom upis u Upisnik turističkih zajednica Ministarstva turizma. Prava i obveze Zajednice utvrđene su Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (u daljnjem tekstu: Zakon) i ovim Statutom.

Članak 2.

Turistička zajednica Koprivničko-križevačke županije pravni je sljednik Turističke zajednice Koprivničko-križevačke županije upisane u Upisnik turističkih zajednica Ministarstva turizma list broj 185, stranica A, upisni broj 155 (klasa: 334-03/94-03/199, urbroj: 529-02/95-0002) od 12. lipnja 1995. godine.

Članak 3.

Naziv Zajednice je »Turistička zajednica Koprivničko-križevačke županije« (u daljnjem tekstu: Zajednica).

Skraćeni naziv Zajednice glasi: »TZKKŽ«

Sjedište zajednice je u Koprivnici.

Zajednica ima pečat okruglog oblika s nazivom, sjedištem »Turistička zajednica Koprivničko-križevačke županije« promjera 28 mm.

Štambilj Zajednice je četvrtastog oblika veličine 70x30 mm, a sadrži sjedište Zajednice te prostor za upisivanje evidencijskog broja i datum primitka pismena.

Štambilj se koristi za svakodnevno poslovanje Zajednice.

Svaki pečat i štambilj imaju svoj redni broj.

O broju pečata i štambilja, načinu korištenja, te osobama koje su odgovorne za njihovo čuvanje, odlučuje direktor Turističkog ureda.

Članak 4.

Zajednica ima znak.

Odluku o izgledu znaka Zajednice donosi Turističko vijeće.

Članak 5.

Zajednicom upravljaju njezini članovi i njihova se prava utvrđuju prema visini udjela članova u izvornim prihodima Zajednice i njihovom značaju za ukupni razvoj turizma.

Članak 6.

Za obavljanje stručnih i administrativnih poslova vezanih za rad Zajednice osnovan je Turistički ured Zajednice (u daljnjem tekstu: Turistički ured) kojim upravlja direktor turističkog ureda (u daljnjem tekstu: Direktor).

Članak 7.

Rad Zajednice je javan.

Javnost rada osigurava se i ostvaruje na način propisan ovim Statutom.

Članak 8.

Djelovanje Zajednice temelji se na načelu opće korisnosti, bez ostvarivanja neposredne dobiti bavljenjem gospodarske djelatnosti.

Iznimno od stavka 1. ovog članka ako Zakonom nije drugačije propisano Zajednica može:

– upravljati javnom turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od strane jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave,

– organizirati manifestacije i priredbe,

– objavljivati komercijalne oglase na svojom promotivnim materijalima,

– prodavati suvenire, turističke karte i vodiče, osim vlastitog promotivnog materijala,

– obavljati i druge poslove i zadaće od javnog interesa u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u suprotnosti s Zakonom i drugim propisima.

Zajednica ne smije imati ulog u temeljnom kapitalu trgovačkog društva.

II. ZADAĆE ZAJEDNICE

Članak 9.

Radi unapređenja općih uvjeta boravka turista, promocije turističkog proizvoda područja Zajednice i širenja svijesti o važnosti i gospodarskim, društvenim i drugim učincima turizma, te potrebi i važnosti očuvanja i unapređenja svih elemenata turističkog proizvoda područja Zajednice, a osobito očuvanja okoliša, Zajednica ima, osobito sljedeće zadaće:

– promocija turističke destinacije na razini županije samostalno i putem udruženog oglašavanja,

– upravljanje javnom turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od strane jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave,

– sudjelovanje u definiranju ciljeva i politike razvoja turizma na nivou županije u svezi s politikom planiranja razvoja turizma na nacionalnom nivou,

– izrada strategije razvoja turizma na nivou županije,

– promocija turističke ponude županije u zemlji i inozemstvu u koordinaciji s Hrvatskom turističkom zajednicom,

– obogaćivanje ukupne turističke ponude županije i kreiranje novih proizvoda turističke regije, a poglavito u selektivnim oblicima turizma (seoski, kulturni, zdravstveni turizam i dr.),

– pružanje stručne i svake druge pomoći turističkim zajednicama s područja županije u pitanjima važnim za njihovo djelovanje i razvoj, te poticanje i pomaganje razvoja turizma na područjima koja nisu turistički razvijena,

– koordinacija djelovanja i nadzor izvršavanja ciljeva i zadaća turističkih zajednica općina i gradova s područja županije,

– sudjelovanje u izradi planova razvoja turizma i strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma,

– donošenje strateškog marketinškog plana za područje županije, sukladno strateškom marketinškom planu hrvatskog turizma,

– poticanje, očuvanje, unapređivanje i promicanje svih postojećih turističkih resursa i potencijala, te turističke ponude županije,

– prikupljanje i tjedna i mjesečna obrada podataka o turističkom prometu i svih drugih podataka bitnih za praćenje izvršenja postavljenih ciljeva i zadaća (zbirno izvješće općina i gradova),

– obavljanje informativnih poslova u svezi s turističkom ponudom,

– izrada polugodišnjih i godišnjih izvješća, analiza i ocjena ostvarenja programa rada i financijskog plana turističke zajednice županije,

– ustrojavanje jedinstvenog turističkog informacijskog sustava, sustava prijave i odjave turista i statističke obrade prema turističkim zajednicama nižeg ustroja i Hrvatskoj turističkoj zajednici,

– objedinjavanje zajedničkih razvojnih projekata turističkih zajednica općina i gradova, te turističkih zajednica područja od značaja za županiju,

– obavljanje i drugih poslova propisanih ovim Zakonom ili drugim propisom.

Zajednica sudjeluje i provodi programe i akcije Hrvatske turističke zajednice od zajedničkog interesa za sve subjekte u turizmu, te podizanja razine kvalitete turističke ponude Hrvatske.

Zajednica surađuje s regionalnim turističkim organizacijama iz drugih zemalja i mogu biti članovi međunarodnih turističkih organizacija.

III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE I ODGOVORNOSTI

Članak 10.

Zajednica ima obvezatne i počasne članove.

1. Obvezatni članovi

Članak 11.

Obvezatni članovi Zajednice su turističke zajednice općina, gradova, mjesta i područja osnovane na području Koprivničko-križevačke županije.

Članak 12.

Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje prestankom rada turističke zajednice općine, grada, mjesta ili područja osnovane na području Koprivničko-križevačke županije.

2. Počasni članovi

Članak 13.

Počasnim članom Zajednice mogu biti imenovane domaće i strane fizičke osobe posebno zaslužne za razvoj i promicanje turizma na području Zajednice.

Odluku o imenovanju počasnog člana Zajednice donosi Skupština Zajednice na prijedlog Turističkog vijeća.

Počasni članovi Zajednice, ne mogu birati niti biti birani u tijela Zajednice.

Počasni članovi mogu sudjelovati u radu sjednica Skupštine Zajednice i skupovima što ih organizira Zajednica, bez prava odlučivanja.

Na prijedlog Turističkog vijeća, Skupština Zajednice donosi Odluku o razrješenju počasnog člana.

3. Prava, obveze i odgovornosti članova Zajednice

Članak 14.

Obvezatni članovi Zajednice imaju prava, obveze i odgovornosti da:

– biraju predstavnike u tijela Zajednice,

– upravljaju poslovima Zajednice i putem svojih predstavnika, sudjeluju u radu Zajednice,

– daju inicijative koje imaju za cilj jačanje i promicanje turizma na području Zajednice,

– daju prijedloge i primjedbe na rad tijela Zajednice,

– predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga Zajednice radi zauzimanja stavova i daju prijedloge za njihovo rješavanje,

– usmjeravaju i usklađuju svoje međusobne odnose u zajedničke interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa Zakonom i ovim Statutom,

– predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim manifestacijama (kulturnim, sportskim i drugim priredbama i događanjima) značajnih za cijelu Županiju,

– sudjeluju u radu Zajednice i manifestacijama koje ona organizira,

– potiču suradnju i koordinaciju s pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno ili posredno uključene u turistički promet na razini županijskog gospodarskog ustroja radi zajedničkog dogovaranja, utvrđivanja i provođenja plana razvoja turističke i ugostiteljske djelatnosti kao dijela cjelovitog gospodarskog razvoja Županije,

– predlažu pomaganje razvoja turizma i u mjestima na području Zajednice koja nisu turistički razvijena,

– putem Zajednice ostvaruju suradnju s nadležnim tijelima lokalne samouprave i uprave na pitanjima rješavanja poremećaja u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u djelatnostima ugostiteljstva i turizma i s tim djelatnostima neposredno povezanih djelatnosti, koja su od značenja za područje Županije,

– razmjenjuju u Zajednici informacije, obavljaju konzultacije i organiziraju sastanke,

– koriste stručnu pomoć Zajednice u pitanjima iz djelokruga Zajednice,

– predlažu izmjene i dopune Statuta i drugih općih akata,

– budu obaviješteni o radu Zajednice i njenih tijela i o materijalno-financijskom poslovanju,

– razvijaju međusobnu odgovornost za provođenje zadataka Zajednice,

– daju podatke i izvješća potrebna za izvršavanje zadaća Zajednice,

– pridržavaju se odredbi Statuta, odluka, zaključaka i drugih akata tijela Zajednice.

Počasni članovi Zajednice imaju osobito prava iz stavka 1. alineje 3., 4., 7., 8., 9., 10., 12., 13. i 15. ovoga članka.

IV. TIJELA ZAJEDNICE

Članak 15.

Članovi Zajednice putem svojim predstavnika u tijelima Zajednice upravljaju njezinim radom i poslovima.

Članak 16.

Tijela Zajednice su:

1. Skupština,

2. Turističko vijeće,

3. Nadzorni odbor,

4. Predsjednik Zajednice

1. Skupština Zajednice

Članak 17.

Skupština Zajednice je najviše tijelo upravljanja u Zajednici.

Skupštinu Zajednice čine predstavnici turističkih zajednica općina, gradova, mjesta i područja osnovanih na području Koprivničko-križevačke županije.

Članak 18.

Broj predstavnika članova u Skupštini Zajednice određuje se razmjerno njihovom udjelu u izvornim prihodima Zajednice i to kako slijedi:

– član koji u izvornim prihodima Zajednica sudjeluje u visini 0 – 1% delegira 1 predstavnika

– član koji u izvornim prihodima Zajednice sudjeluje u visini 1,1 – 5% delegira 2 predstavnika

– član koji u izvornim prihodima Zajednice sudjeluje u visini 5,1 – 25% delegira 3 predstavnika i

– član koji u izvornim prihodima Zajednice sudjeluje u visini iznad 25% delegira 4 člana.

Udio u prihodu iz stavka 1. ovog članka utvrđuje se prema prihodu u godini koja prethodi godini u kojoj se provode izbori za skupštinu turističke zajednice županije.

Predsjednik Skupštine Zajednice po položaju je župan.

Članak 19.

Skupština Zajednice:

1. donosi Statut Zajednice,

2. donosi poslovnik o radu Skupštine Zajednice,

3. odlučuje o izboru i razrješenju članova turističkog vijeća i nadzornog odbora,

4. donosi godišnji program rada i godišnji financijski plan Zajednice,

5. donosi godišnje financijsko izvješće Zajednice,

6. donosi odluku o osnivanju i ustroju turističkog ureda,

7. donosi odluku o izvješćima koja podnose turističko vijeće i nadzorni odbor,

8. imenuje i razrješava na prijedlog Turističkog vijeća počasne članove Zajednice,

9. bira predstavnike Zajednice u Sabor Hrvatske turističke zajednice,

10. daje nadležnim tijelima inicijative za donošenje zakona i drugih propisa,

11. razmatra i zauzima stavove o najznačajnijim pitanjima koja proizlaze iz zadaća zajednice, predlaže mjere i poduzima radnje za njihovo izvršavanje.

Članak 20.

Mandat članova Skupštine Zajednice traje četiri godine.

Članu Skupštine Zajednice može prestati mandat i prije isteka vremena na koje je izabran:

– opozivom od strane Skupštine Zajednice,

– prestankom rada kod člana turističke zajednice općine, grada, mjesta ili područne turističke zajednice ili,

– na osobni zahtjev.

Skupština Zajednice može opozvati člana Skupštine Zajednice ako svoju dužnost ne obavlja u skladu sa zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.

Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do isteka vremena na koje je bio izabran član kojem je prestao mandat na jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.

Članak 21.

Izbore za Skupštinu Zajednice raspisuje Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine Zajednice.

Članak 22.

Skupština zajednice odlučuje na sjednicama.

Redovna sjednica održava se najmanje dva puta godišnje.

Izvanredna sjednica saziva se u slučaju:

– izbora članova Turističkog vijeća, ili Nadzornog odbora ako se njihov broj smanji za više od 1/4,

– na zahtjev Nadzornog odbora, Turističkog vijeća, najmanje 1/10 članova Skupštine, direktora Turističkog ureda.

Podnosilac zahtjeva za sazivanje izvanredne sjednice dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.

Ako u slučaju iz stavka 3. ovog članka predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu Zajednice, Skupštinu Zajednice mogu sazvati Turističko vijeće, Nadzorni odbor ili 20% članova Skupštine.

Članak 23.

Skupština Zajednice pravovaljano odlučuje ako je na sjednici prisutno više od polovice ukupnog broja članova Skupštine Zajednice.

Članovi odnosno predstavnici članova Skupštine Zajednice ne mogu putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto nje sudjeluje u radu Skupštine Zajednice.

Skupština Zajednice donosi odluke većinom glasova prisutnih članova Skupštine, ako za pojedino pitanje ovim Statutom nije drugačije određeno.

Način sazivanja i vođenja sjednice Skupštine Zajednice i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Skupštine uređuju se Poslovnikom.

2. Turističko vijeće

Članak 24.

Turističko vijeće izvršno je tijelo Skupštine Zajednice.

Turističko vijeće odgovorno je za svoj rad Skupštini Zajednice.

Članak 25.

Turističko vijeće Zajednice:

1. provodi odluke i zaključke Skupštine Zajednice,

2. predlaže skupštini godišnji program rada i financijski plan turističke zajednice i podružnica, te godišnje financijsko izvješće,

3. podnosi skupštini izvješće o svom radu najmanje jednom godišnje,

4. upravlja imovinom turističke zajednice sukladno ovom Zakonu i statutu te sukladno programu rada i financijskom planu,

5. donosi opće akte za stručnu službu turističke zajednice,

6. imenuje direktora turističkog ureda i voditelje podružnica na temelju javnog natječaja te razrješava direktora turističkog ureda i voditelje podružnica,

7. zahtjeva i razmatra izvješće direktora o njegovom radu i radu turističkog ureda, te obvezno donosi odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju navedenog izvješća,

8. utvrđuje granice ovlasti za zastupanje turističke zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima turističke zajednice,

9. delegira jednog člana u nadzorni odbor turističke zajednice općine ili grada (mjesta) koje djeluju na području Koprivničko-križevačke županije,

10. donosi odluku o zastupanju turističke zajednice u slučaju spriječenosti direktora,

11. donosi poslovnik o svom radu,

12. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom i statutom turističke zajednice.

Članak 26.

Turističko vijeće ima predsjednika i deset članova.

Predsjednik Turističkog vijeća po položaju je župan.

Osam članova Turističkog vijeća bira Skupština Zajednice iz redova članova Zajednice vodeći računa o teritorijalnoj zastupljenosti i o zastupljenosti djelatnosti u turizmu, po jednog člana delegiraju regionalna Hrvatska gospodarska komora i regionalna Hrvatska obrtnička komora iz redova svojih članova.

Članak 27.

Mandat članova Turističkog vijeća traje četiri godine.

Članu turističkog vijeća može prestati mandat i prije isteka vremena na koji je izabran:

– opozivom od strane Skupštine Zajednice,

– opozivom od strane županijske obrtničke komore odnosno županijske gospodarske komore,

– prestankom rada kod člana turističke zajednice općine ili grada, odnosno turističke zajednice mjesta,

– na osobni zahtjev.

Član Turističkog vijeća može biti opozvan ako ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, ne provodi odluke Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.

Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem je mandat prestao na temelju prethodnog stavka, nadležno tijelo bira odnosno delegira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran prethodnik.

Članak 28.

Turističko vijeće radi na sjednicama.

Predsjednik Zajednice saziva i predsjeda sjednici Turističkog vijeća.

U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti predsjednika sjednici turističkog vijeća predsjedava zamjenik predsjednika kojeg odredi predsjednik turističke zajednice i koji za svoj rad odgovara predsjedniku turističke zajednice.

Članak 29.

Turističko vijeće može pravovaljano odlučivati ukoliko sjednici prisustvuje više od polovice članova Vijeća.

Turističko vijeće odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Članak 30.

Turističko vijeće odluke donosi u pravilu javnim glasovanjem.

Turističko vijeće može odlučiti da se o određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.

Način sazivanja i vođenja sjednice Turističkog vijeća i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Turističkog vijeća uređuju se Poslovnikom.

3. Nadzorni odbor

Članak 31.

Nadzorni odbor je nadzorno tijelo Zajednice.

Nadzorni odbor ima 3 (tri) člana, a čine ga:

– 2 člana koje bira Skupština Zajednice,

– 1 člana kojeg delegira turističko vijeće HTZ.

Nadzorni odbor iz redova svojih članova bira predsjednika i njegovog zamjenika.

Član Nadzornog odbora ne može biti član drugih tijela Zajednice.

Nadzorni odbor donosi poslovnik o svom radu.

Članak 32.

Nadzorni odbor nadzire:

1. vođenje poslova Zajednice,

2. materijalno i financijsko poslovanje i raspolaganje sredstvima Zajednice,

3. izvršenje i provedbu programa rada i financijskog plana Zajednice.

O obavljenom nadzoru Nadzorni odbor najmanje dva puta godišnje podnosi pismeno izvješće Skupštini Zajednice i Turističkom vijeću Zajednice, te turističkom vijeću Hrvatske turističke zajednice.

U izvješću o obavljenom nadzoru nadzorni odbor dužan je posebno navesti:

– djeluje li turistička zajednica u skladu sa zakonima i aktima Zajednice, te odlukama skupštine i turističkog vijeća,

– jesu li godišnja i druga financijska izvješća sastavljena u skladu sa stanjem u poslovnim knjigama turističke zajednice i pokazuju li ispravno stanje,

– ocjenu o poslovanju i vođenju poslova,

– da li se program rada i financijski plan izvršavaju i provode i u kojoj mjeri,

– te mišljenje i savjete o mogućnosti poboljšanja njihove provedbe.

Članak 33.

Sjednicu Nadzornog odbora saziva i rukovodi njenim radom predsjednik, a u slučaju njegove odsutnosti zamjenik predsjednika.

Nadzorni odbor može pravovaljano odlučivati ako sjednici prisustvuje većina članova Odbora, a odluke donosi većinom glasova ukupnog broja članova.

Članak 34.

Mandat članova Nadzornog odbora traje četiri godine.

Članu Nadzornog odbora može prestati mandati i prije isteka vremena na koji je izabran:

– opozivom od strane tijela koje ga je izabralo, odnosno imenovalo,

– na osobni zahtjev.

Član Nadzornog odbora može biti opozvan ako svoju dužnost u Nadzornom odboru ne obavlja u skladu sa Zakonom i ovim Statutom i aktima tijela Zajednice.

Na mjesto člana Nadzornog odbora kojem je mandat prestao na temelju stavka 2. ovog članka nadležno tijelo delegira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran prethodnik.

4. Predsjednik Zajednice

Članak 35.

Zajednica ima predsjednika Zajednice.

Dužnost predsjednika Zajednice obnaša župan.

U trenutku razrješenja župana sukladno propisu kojim se uređuju izbor župana, prestaje njegova dužnost predsjednika turističke zajednice.

U slučaju iz stavka 3. ovog članka dužnost predsjednika obnašat će osoba sukladno izbornom zakonu.

Članak 36.

Predsjednik Zajednice:

– predstavlja Zajednicu,

– saziva i predsjeda Skupštini Zajednice,

– saziva i predsjeda Turističkom vijeću,

– organizira, koordinira i usklađuje rad i aktivnosti Zajednice u skladu sa zakonom, ovim Statutom i programom rada Zajednice,

– pokreće i brine se o suradnji Zajednice s drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom,

– obavlja i druge poslove utvrđene aktima Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.

Članak 37.

U slučaju odsutnosti ili spriječenosti predsjednika sjednici Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća Zajednice predsjeda zamjenik predsjednika kojeg odredi predsjednika turističke zajednice i koji za svoj rad odgovara predsjedniku turističke zajednice.

5. Radna tijela

Članak 38.

Skupština Zajednice i Turističko vijeće mogu osnovati privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine, savjet, komisiju i sl.) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelokruga.

Skupština Zajednice i Turističko vijeće odlukom o osnivanju tijela iz stavka 1. ovog članka utvrđuju sastav, djelokrug rada i druga pitanja vezana za rad tog tijela.

V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE

Članak 39.

Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice, a zastupa direktor Turističkog ureda.

Direktor Turističkog ureda može dati pismenu punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.

Ako se opća punomoć daje osobi koja nije zaposlena u Zajednici za davanje opće punomoći potrebna je suglasnost Turističkog vijeća.

Punomoć iz stavka 2. ovog članka daje se sukladno odredbama zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.

VI. TURISTIČKI URED

Članak 40.

Radi obavljanja stručnih i administrativnih poslova Zajednice osniva se Turistički ured.

Sjedište Turističkog ureda je u sjedištu Zajednice.

Članak 41.

Odluku o osnivanju i ustroju Turističkog ureda donosi Skupština Zajednice.

Djelokrug, unutarnje ustrojstvo, organizaciju i sistematizaciju radnih mjesta Turističkog ureda utvrđuje Turističko vijeće aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora Ureda.

Ustrojstvo Turističkog ureda treba odgovarati potrebama i zahtjevima članova Zajednice i mogućnostima za stručno, kvalitetno, pravovremeno i odgovorno izvršavanje zadaća Zajednice.

Članak 42.

Turistički ured obavlja osobito ove poslove:

– provodi zadatke utvrđene programom rada Zajednice,

– obavlja stručne i administrativne poslove u svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice,

– obavlja pravne, financijske i knjigovodstvene poslove, kadrovske i opće poslove, vodi evidencije i statističke podatke utvrđene propisima i aktima Zajednice,

– izrađuje analize, informacije i druge materijale za potrebe tijela Zajednice,

– daje tijelima Zajednice kao i drugim zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice,

– obavlja i druge poslove koje mu odrede tijela Zajednice.

Članak 43.

Na pravni status zaposlenih u Turističkom uredu, uvjete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njihovim radom odgovarajuće se primjenjuju opći propisi o radu.

Direktor i radnici zaposleni u Turističkom uredu moraju ispunjavati i posebne uvjete za zasnivanje radnog odnosa koje propisuje ministar turizma.

Članak 44.

Turistički ured ima direktora.

Direktora Turističkog ureda na temelju javnog natječaja imenuje Turističko vijeće.

Direktor mora ispunjavati uvjete koje propisuje ministar turizma.

Članak 45.

Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti.

Do imenovanja direktora na temelju ponovljenog natječaja Zajednicu zastupa Predsjednik.

Do imenovanja direktora Turističku zajednicu zastupa predsjednik Zajednice.

Članak 46.

Direktora Turističkog ureda, u slučaju duže odsutnosti ili spriječenosti, zamjenjuje osoba koju odredi Turističko vijeće posebnom odlukom iz redova članova Turističkog vijeća.

Osoba koja zamjenjuje direktora Turističkog ureda ima prava i dužnosti direktora.

Članak 47.

Direktor Turističkog ureda organizira i rukovodi radom i poslovanjem Turističkog ureda i u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je za poslovanje Zajednice.

Direktor za svoj rad odgovoran je Turističkom vijeću i predsjedniku Zajednice.

Direktor ne može biti član Turističkog vijeća.

Direktor Turističkog ureda:

– provodi odluke Turističkog vijeća,

– organizira izvršavanje zadaća Zajednice,

– zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zajednice,

– zastupa Zajednicu u svim postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim ovlastima,

– odgovoran je za namjensko korištenje sredstava koja se vode u Zajednici,

– usklađuje materijalne i druge uvjete rada Turističkog ureda i brine se da poslovi i zadaci budu na vrijeme i kvalitetno obavljeni u skladu sa odlukama, zaključcima i programom rada Zajednice i njezinih tijela,

– u smislu propisa o radu ima svojstvo poslodavca

– upozorava radnike Turističkog ureda i tijela Zajednice na zakonitosti njihovih odluka,

– odlučuje o službenom putovanju radnika Zajednice, korištenju vlastitih automobila u službene svrhe i o korištenju sredstava reprezentacije,

– predlaže ustrojstvo i sistematizaciju Turističkog ureda,

– odlučuje o povjeravanju pojedinih stručnih poslova trećim osobama ako ocjeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju izvršenja zadataka Zajednice,

– potpisuje poslovnu dokumentaciju Zajednice,

– priprema, zajedno s predsjednikom Zajednice sjednice Turističkog vijeća i Skupštine Zajednice,

– podnosi Turističkom vijeću izvješće o svom radu i o radu Turističkog ureda, te predlaže mjere za unapređenje organizacije rada Turističkog ureda,

– obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.

Članak 48.

Direktor Turističkog ureda može biti razriješen:

– na osobni zahtjev,

– ako zbog neizvršavanje ili nemarnog vršenja svoje dužnosti Zajednica nije mogla izvršiti svoje zadatke ili je izvršavanje tih zadataka bilo otežano,

– ako je uslijed nezakonitog, nesavjesnog ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati šteta,

– ako bez osnovanog razloga ne izvrši ili odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama.

– ako mu pravomoćnom sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju izrečena mjera sigurnosti ili zaštitna mjera zabrane obavljanja poslova iz područja turizma

– ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće o svom radu i radu Turističkog ureda

– ako turističko vijeće ne prihvati izvješće o radu direktora i turističkog ureda.

Prijedlog za pokretanje postupka za razrješenje direktora predsjednik, skupština ili nadzorni odbor moraju podnijeti u slučaju iz stavka 1. točka 2., 3., 4., 5., 6. i 7. ovoga članka.

Prije donošenja odluke, direktoru se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za razrješenje.

Odluku o razrješenju direktora Turističkog ureda donosi Turističko vijeće glasovanjem.

U slučaju razrješenja direktora Turističkog ureda Turističko vijeće raspisati će natječaj za direktora.

Do izbora direktora Turističkog ureda, Zajednicu zastupa Predsjednik.

VII. ODGOVORNOSTI ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U ZAJEDNICI

Članak 49.

Svaki član tijela Zajednice osobno je odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.

Svaki član tijela Zajednice odgovoran je za svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine Zajednice odgovorni su članu Zajednice kojeg predstavljaju.

Predsjednik Zajednice i direktor Turističkog ureda osobno su odgovorni za zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka.

VIII. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI

Članak 50.

Zajednica nastupa u pravnom prometu samostalno – u svoje ime i za svoj račun.

Za obveze u pravnom prometu Zajednica odgovara cjelokupnom svojom imovinom.

Članak 51.

Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.

Članak 52.

Za svaku poslovnu godinu Zajednica utvrđuje program rada i financijski plan.

Članak 53.

Prijedlog programa rada i prijedlog financijskog plana Zajednice utvrđuje Turističko vijeće i podnosi ga Skupštini Zajednice, do 31. listopada tekuće godine za sljedeću poslovnu godinu.

Zajednica dostavlja prijedlog programa rada i prijedlog financijskog plana Zajednice za sljedeću poslovnu godinu Hrvatskoj turističkoj zajednici.

Članak 54.

Godišnji programa rada i godišnji financijski plan Zajednice sadrže pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna financijska sredstva za njihovo izvršenje.

Prijedlog programa rada i prijedlog financijskog plana Zajednica obavezno dostavlja na razmatranje članovima Skupštine Zajednice 8 dana prije održavanja sjednice na kojoj se donose.

Članak 55.

Tijekom godine Zajednica može mijenjati i dopunjavati svoj program rada i godišnji financijski plan.

Zajednica je obvezna donijeti izmjene i dopune programa rada i financijskog plana, ukoliko tijekom godine dođe do odstupanja od programa rada i financijskog plana u obujmu većem od 5%.

Izmjene iz stavka 1. ovog članka obavljaju se po postupku koji je propisan za donošenje programa rada i godišnjeg financijskog plana.

Članak 56.

Za izvršenje programa rada i godišnjeg financijskog plana odgovorno je Turističko vijeće.

Naredbodavac za izvršenje financijskog plana je direktor Turističkog ureda.

Članak 57.

Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća za prethodnu godinu Turističko vijeće podnosi Skupštini Zajednice i Nadzornom odboru Zajednice do kraja veljače.

Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća mora se staviti na uvid članovima Skupštine Zajednice osam dana prije razmatranja na Skupštini Zajednice.

Skupština Zajednice dužna je svake godine do kraja ožujka tekuće godine donijeti godišnje financijsko izvješće za prethodnu godinu.

Godišnje financijsko izvješće obvezno sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zadataka, izdacima njihovog izvršenja, izdacima za poslovanje turističkog ureda i rad tijela turističke zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom rezultatu poslovanja, usporedbu financijskog plana i njegovog ostvarenja s obrazloženjem odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa, te procjenu učinka poduzetih aktivnosti na razvoj turizma.

Godišnje financijsko izvješće Zajednica dostavlja Hrvatskoj turističkoj zajednici.

Članak 58.

Zajednica ostvaruje prihode iz sljedećih izvora:

1. boravišne pristojbe u skladu s posebnim zakonom,

2. članarine u skladu s posebnim zakonom,

3. iz proračuna Županije te državnog proračuna,

4. prihodi od obavljanja gospodarskih djelatnosti iz članka 9. ovog Statuta,

5. dragovoljnih priloga i darova

6. imovine u vlasništvu.

Pored izvora iz stavka 1. ovog članka, poslovanje ili pojedine aktivnosti Zajednice mogu se financirati i dodatnim sredstvima koja osiguravaju njihovi članovi i zainteresirane pravne i fizičke osobe.

Zajednica se može na temelju posebne odluke turističkog vijeća, financijski zaduživati u cilju realizacije programa rada i financijskog plana, ali ukupna vrijednost zaduženja ne smije prelaziti 50% financijskim planom predviđenih prihoda.

Članak 59.

Domaće i strane pravne i fizičke osobe plaćaju članarinu Zajednici u skladu s posebnim zakonom.

Članak 60.

U financijskom planu Zajednice može se izdvojiti dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koja se koristi tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i zadatke koji se financiraju iz financijskog plana Zajednice.

Sredstvima tekuće rezerve raspolaže Turističko vijeće.

Članak 61.

Sredstva Zajednice vode se na jedinstvenom žiro-računu.

Članak 62.

Višak prihoda nad rashodima Zajednice koristi se u svrhu promicanja i unapređenja turističkog područja Zajednice.

Članak 63.

Turističko vijeće Zajednice upravlja imovinom Zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.

Za nabavu i otuđenje nekretnina Turističko vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine zajednice, koja o tome odlučuje većinom glasova prisutnih članova Skupštine Zajednice.

IX. JAVNOST RADA ZAJEDNICE

Članak 64.

Javnost rada Zajednice osigurava se i ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica Zajednice za članove Zajednice, objavom na oglasnoj ploči Zajednice, odnosno putem sredstava javnog priopćavanja, web-stranice Zajednice, elektroničkom poštom ili na drugi prikladan način.

Članak 65.

Predsjednik Zajednice odgovoran je za redovito, potpuno i po obliku i sadržaju pristupačno informiranje javnosti o radu Zajednice.

X. POSLOVNA TAJNA

Članak 66.

Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice i štetilo bi interesima i poslovnom ugledu Zajednice.

Predsjednik Zajednice i direktor Turističkog ureda određuje koje isprave i podaci su poslovna tajna, kao i ostala pitanja u vezi s poslovnom tajnom.

Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi članovi i zaposleni u Zajednici koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak koji je utvrđen kao poslovna tajna.

Povreda odredaba ovog Statuta koja se odnosi na poslovnu tajnu teža je povreda radne dužnosti.

XI. ZAŠTITA PRIRODE I ČOVJEKOVA OKOLIŠA

Članak 67.

Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitetu čovjekova okoliša sukladno propisima koji se primjenjuju u Republici Hrvatskoj.

Posebnu brigu Zajednica vodi o zaštiti i čuvanju kulturnih dobara.

XII. NADZOR NAD RADOM ZAJEDNICE

Članak 68.

Nadzor nad radom Zajednice provodi Hrvatska turistička zajednica i nadležno Ministarstvo koje može naložiti provedbu nadzora sukladno Zakonu i drugim propisima.

Ministarstvo provodi nadzor nad provođenjem odredaba Zakona i drugih propisa kojima se uređuje rad Zajednice sukladno Zakonu i drugim propisima.

U slučaju utvrđivanja nepravilnosti u radu Skupštine Zajednice ili drugih tijela Zajednice Ministarstvo odnosno Hrvatska turistička zajednica poduzeti će mjere u okviru zakonom danih ovlaštenja.

Članak 69.

U slučaju raspuštanja Skupštine Zajednice Ministarstvo imenuje povjerenika na prijedlog Hrvatske turističke zajednice.

Povjerenik preuzima ovlasti svih tijela Zajednice koja su prestala sa radom i zakonske ovlasti direktora turističkog ureda danom dostave rješenja o imenovanju povjerenika turističkoj zajednici.

U obavljanju svojih obveza ne može mijenjati ili donositi program rada ili financijski plan i ne može raspolagati imovinom osim radi izvršenja isplate tekućih izdataka ili radi izvršenja prije dogovorenih a neizvršenih poslova ili obveza.

Povjerenik je obvezan osigurati konstituiranje skupštine u rokovima utvrđenim zakonom.

XIII. STATUT I DRUGI OPĆI AKTI

Članak 70.

Zajednica ima Statut i druge opće akte (pravilnici, odluke, poslovnici).

Opći akti Zajednice moraju biti u suglasnosti s odredbama Statuta. Statut mora biti u suglasnosti s zakonom i drugim propisima.

U slučaju nesuglasnosti općih akata sa Statutom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Statuta.

Ocjenu suglasnosti općih akata sa Statutom daje Skupština Zajednice.

Kada utvrdi da opći akt nije u suglasnosti sa Statutom, Skupština Zajednice svojom odlukom ukida ili poništava taj akt odnosno njegove pojedine odredbe.

Članak 71.

Statut donosi uz prethodnu suglasnost Ministarstva turizma, Skupština Zajednice običnom većinom svih predstavnika u Skupštini Zajednice.

Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština Zajednice na svojoj prvoj sjednici običnom većinom glasova.

Prijedlog Statuta utvrđuje Turističko vijeće.

Ostale opće akte donosi Turističko vijeće Zajednice na prijedlog predsjednika Zajednice ili na prijedlog najmanje 3 člana Turističkog vijeća, a opće akte Turističkog ureda na prijedlog direktora Turističkog ureda.

Opći akti stupaju na snagu i primjenjuju se od dana objavljivanja na oglasnim pločama.

Članak 72.

Opći akti Turističkog ureda su:

– akt o ustrojstvu,

– akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta,

– akt o radnim odnosima, disciplinskoj i materijalnoj odgovornosti zaposlenih,

– akt o obračunu i isplati plaća, naknadi plaća i ostalim materijalnim pravima radnika,

– drugi akti utvrđeni Statutom ili odlukom Turističkog vijeća.

Članak 73.

Izmjene i dopune Statuta donose se u postupku i na način određen za donošenje Statuta.

Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može podnijeti Turističko vijeće ili najmanje desetina članova Skupštine Zajednice.

Prijedlog izmjena i dopuna Statuta dostavlja se članovima Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga.

Primjedbe i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću Zajednice u roku od osam dana od dana primitka.

Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga Turističko vijeće utvrđuje prijedlog izmjena i dopuna statuta i upućuje ga Ministarstvu turizma na suglasnost. Nakon dobivene suglasnosti na Prijedlog izmjena i dopuna Statuta, upućuje ga Skupštini Zajednice na usvajanje.

Članak 74.

Statut Zajednice objavljuje se u »Službenom glasniku Koprivničko-križevačke županije«.

Opći akti Zajednice oglašavaju se na oglasnoj ploči Zajednice, a opći akti Turističkog ureda na oglasnoj ploči Ureda.

Opći akti zajednice stupaju na snagu danom oglašavanja.

XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 75.

Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i druge opće akte s odredbama Zakona i Statuta u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta.

Do usklađenja općih akata s odredbama Statuta primjenjuju se postojeći opći akti.

Članak 76.

Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Turističke zajednice Koprivničko-križevačke županije upisane u Upisnik turističkih zajednica Ministarstva turizma list broj 185, stranica A, upisni broj 155 (klasa: 334-03/94-03/199, urbroj: 529-02/95-0002) od 12. lipnja 1995. godine.

Članak 77.

Ovaj Statut stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.

Broj: 237/10

Predsjednik
Darko Koren, ing. građ., v. r.