Pravilnik o provedbi Mjere 302 "Diversifikacija i razvoj ruralnih gospodarskih aktivnosti" unutar IPARD programa

NN 102/2011 (9.9.2011.), Pravilnik o provedbi Mjere 302 "Diversifikacija i razvoj ruralnih gospodarskih aktivnosti" unutar IPARD programa

MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, RIBARSTVA I RURALNOG RAZVOJA

2087

Na temelju članka 1. i 4. Zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Komisije europskih zajednica o pravilima za suradnju u vezi s financijskom pomoći Europske komisije Republici Hrvatskoj i provedbe pomoći u okviru komponente V. (IPARD) Instrumenta pretpristupne pomoći (IPA) (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, br. 10/08), ministar poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja donosi

PRAVILNIK

O PROVEDBI MJERE 302 »DIVERSIFIKACIJA I RAZVOJ RURALNIH GOSPODARSKIH AKTIVNOSTI« UNUTAR IPARD PROGRAMA

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

(1) Ovim Pravilnikom propisuje se način korištenja Instrumenta za pretpristupnu pomoć, komponente V. – Ruralni razvoj.

(2) Pravilnik utvrđuje način korištenja sredstava, podnositelje prijava, korisnike i uvjete za dobivanje sredstava, financiranje projekata, izvještavanje, kontrolu, obrasce, postupke i potrebne dokumente vezane uz provedbu Mjere 302 »Diversifikacija i razvoj ruralnih gospodarskih aktivnosti« (u daljnjem tekstu »Mjera 302«).

(3) V. komponenta IPA-e u Republici Hrvatskoj provodi se na temelju Programa za poljoprivredu i ruralni razvoj 2007. – 2013. (u daljnjem tekstu: IPARD Program), a u skladu s odredbama Zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Komisije europskih zajednica o pravilima za suradnju u vezi s financijskom pomoći Europske komisije Republici Hrvatskoj i provedbe pomoći u okviru komponente V. (IPARD) Instrumenta pretpristupne pomoći (IPA) (»Narodne novine – Međunarodni ugovori« br. 10/08).

(4) Upravna direkcija IPARD programa za Republiku Hrvatsku je Uprava za ruralni razvoj/Upravna direkcija SAPARD/IPARD programa (u daljnjem tekstu: Upravna direkcija) – Ministarstva poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), u skladu s odredbom članka 16. Uredbe o opsegu i sadržaju odgovornosti te ovlastima tijela nadležnih za upravljanje Instrumentom pretpristupne pomoći (IPA) (»Narodne novine« br. 34/08, 77/10 i 69/11).

(5) U skladu s odredbom istog članka 16. Uredbe o opsegu i sadržaju odgovornosti te ovlastima tijela nadležnih za upravljanje Instrumentom pretpristupne pomoći (IPA) (»Narodne novine« br. 34/08, 77/10 i 69/11), operativnu provedbu IPARD programa u Republici Hrvatskoj obavlja Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu »Agencija za plaćanja«).

Članak 2.

U smislu ovoga Pravilnika definiraju se sljedeći pojmovi:

»Projekt« je cjelokupna, sveobuhvatna investicijska aktivnost nekog korisnika koji se sastoji od prihvatljivog i neprihvatljivog dijela za sufinanciranje iz IPARD programa čija je lokacija na ruralnom području u skladu s Prilogom I ovoga Pravilnika.

»Ulaganje« je prihvatljivi dio projekta navedenog u stavku 1. ovog članka za koji se traži potpora putem natječaja raspisanog na temelju odredaba ovoga Pravilnika.

»Podnositelj« je svaka fizička ili pravna osoba koja podnosi prijavu na temelju natječaja za dodjelu sredstava iz IPARD programa.

»Korisnik« je svaka fizička ili pravna osoba koja s Agencijom za plaćanja potpiše Ugovor o dodjeli sredstava iz IPARD programa u (daljnjem tekstu IPARD Ugovor).

»Početak ulaganja« u smislu ispunjavanja općih i specifičnih kriterija prihvatljivosti je dan podnošenja prijave na natječaj iz članka 23. ovoga Pravilnika.

»Kraj ulaganja« u smislu ispunjavanja općih i specifičnih kriterija prihvatljivosti je dan podnošenja Zahtjeva za isplatu iz članka 29. ovoga Pravilnika.

»Izgradnja i/ili rekonstrukcija« podrazumijeva građenje sukladno Zakonu o prostornom uređenju i gradnji (»Narodne novine« br. 76/07, 38/09, 55/11, 90/11).

»Ruralni turizam« – skupni naziv za posebne oblike turizma u ruralnim područjima.

»Usluge« – nepoljoprivredne, uslužne djelatnosti koje doprinose kvaliteti života u ruralnim područjima.

»Tradicijski obrti« – obrti za koje je potrebno posebno poznavanje zanatskih vještina i umijeća u obavljanju djelatnosti te koji se obavljaju pretežnim udjelom ručnog rada, a koji se tehnikama proizvodnje i rada, namjenom i oblikom oslanjaju na obrasce tradicijske kulture, a u tom smislu mogu simbolizirati lokalni, regionalni ili nacionalni identitet.

II. CILJEVI

Članak 3.

Ciljevi unutar Mjere 302: ova mjera treba doprinijeti provedbi ZPP-a (Zajedničke poljoprivredne politike) i drugih srodnih politika unutar opsega ulaganja u ruralna područja, a posebno povećanju prihoda korisnika iz ruralnog stanovništva kroz razvoj i diversifikaciju ruralnih aktivnosti na farmi i/ili izvan nje, stvaranju novih mogućnosti zapošljavanja kroz razvoj i diversifikaciju ruralnih aktivnosti na farmi i/ili izvan nje, očuvanju postojećih radnih mjesta, povećanju opsega usluga za stanovnike ruralnog područja i poboljšanju kvalitete usluga koje se pružaju i poboljšanju socijalne strukture u ruralnim područjima.

III. KORISNICI, ULAGANJA I UVJETI

A. Dozvoljena ulaganja i specifični kriteriji za Mjeru 302

Članak 4.

Ulaganja unutar Mjere 302 dozvoljena su za sektore: sektor ruralnog turizma, sektor tradicijski obrti, sektor izravna prodaja, sektor slatkovodnog ribarstva, sektor usluga, sektor prerade na poljoprivrednim gospodarstvima, sektor proizvodnje gljiva te sektor obnovljivih izvora energije.

Članak 5.

(1) Korisnici sredstava IPARD programa (u daljnjem tekstu: Korisnici) za ulaganja unutar Mjere 302 su fizičke i pravne osobe, u rangu mikro poduzeća, u sustavu PDV-a (Prilog III) ovoga Pravilnika, 100% u privatnom ili do 25% u državnom odnosno u vlasništvu jedinica lokalne i/ili regionalne (područne) samouprave ili Grada Zagreba.

(2) Korisnik treba biti registriran u skladu s nacionalnim zakonodavstvom:

a) na početku ulaganja, ako takvu djelatnost obavlja u trenutku podnošenja prijave na Natječaj

b) na kraju ulaganja, ako tu djelatnost ne obavlja u trenutku podnošenja prijave na Natječaj.

Članak 6.

(1) Dozvoljena ulaganja u sektoru ruralnog turizma su:

a) Ulaganje u izgradnju i/ili rekonstrukciju i/ili opremanje objekata za pružanje turističkih i/ili ugostiteljskih usluga uključujući objekte za uzgoj životinja kao dio turističke ponude, objekte za rekreaciju, turističke kampove, objekte na otvorenom (za jahanje, sportski ribolov na kopnenim vodama, biciklizam, tematski putevi)

b) Ulaganje u rekonstrukciju i/ili opremanje objekata tradicijske arhitekture (tradicijske stambene i gospodarske objekte)

c) ostala ulaganja kako je navedeno u Prilogu IV F ovoga Pravilnika.

(2) Specifični kriteriji prihvatljivosti za sektor ruralnog turizma su:

a) korisnik mora biti registriran u skladu s propisima koji uređuju područja ugostiteljstva i/ili pružanja usluga u turizmu za djelatnost koju obavlja (Zakon o pružanju usluga u turizmu »Narodne novine« 68/07, 88/10, Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti »Narodne novine« 138/06, 152/08, 43/09 i 88/10)

b) ulaganja su prihvatljiva samo u područjima gdje su prihvaćeni Projekti ukupnog razvoja (PUR) i/ili Regionalni operativni program (ROP) i/ili Županijske razvojne strategije (ŽRS) koji navode ruralni turizam kao prioritetni razvojni sektor, a sama ulaganja moraju biti u skladu s odredbama navedenih dokumenata

c) ulaganja su prihvatljiva samo u naseljima klasificiranim u kategoriji »D« i ostalim neklasificiranim mjestima u skladu s Pravilnikom o proglašavanju turističkih općina i gradova i o razvrstavanju naselja u turističke razrede (»Narodne novine« 122/09, 9/10-ispravak, 61/10, 82/10 36/11, 89/11)

d) dozvoljeno je ulaganje u objekte s najviše 40 spavaćih mjesta po korisniku na kraju ulaganja

e) dozvoljeno je ulaganje u »brodice/čamce« za sportski ribolov dužine od 2,5 do 5 metara, snage 5 kW.

Članak 7.

(1) Dozvoljena ulaganja u sektoru tradicijskih obrta su:

Ulaganje u izgradnju i/ili rekonstrukciju i/ili opremanje objekata za uspostavljanje tradicijskih obrta, uključujući objekte za pakiranje i trženje proizvoda tradicijskih obrta i ostala ulaganja kako je navedeno u Prilogu IV F ovoga Pravilnika.

(2) Specifični kriteriji prihvatljivosti za sektor tradicijskih obrta su:

a) korisnik treba biti registriran u skladu s odredbama Zakona o obrtu (»Narodne novine« 77/93, 90/96, 102/98, 64/01, 71/01, 49/03 (pročišćeni tekst), 68/07 i 79/07 – ispravak) kao obrt i kao tradicijski obrt u skladu s odredbama Pravilnika o tradicijskim, odnosno umjetničkim obrtima (»Narodne novine« 112/07), a navedeni su u Prilogu XIII Pravilnika.

b) ulaganja su prihvatljiva samo u područjima u kojima su prihvaćeni Program ukupnog razvoja (PUR) i/ili Regionalni operativni program (ROP) i/ili Županijska razvojna strategija (ŽRS) koji navode tradicijske obrte kao prioritetni razvojni sektor, a sama ulaganja moraju biti u skladu s odredbama navedenih dokumenata.

Članak 8.

(1) Dozvoljena ulaganja u sektoru izravne prodaje su:

Ulaganja u izgradnju i/ili rekonstrukciju i/ili opremanje objekata za izravnu prodaju proizvoda na poljoprivrednom gospodarstvu (vlastitih proizvoda i proizvoda udruge/zadruge proizvođača u kojima gospodarstvo pripada kao član).

(2) Specifični kriteriji prihvatljivosti za sektor izravne prodaje su:

Korisnik treba biti upisan u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava i poslovati u skladu s odredbama Zakona o trgovini (»Narodne novine« 87/08 i 116/08).

Članak 9.

(1) Dozvoljena ulaganja u sektoru slatkovodnog ribarstva su:

Ulaganje u izgradnju i/ili rekonstrukciju i/ili opremanje kapaciteta za uzgoj slatkovodne ribe.

(2) Specifični kriteriji prihvatljivosti za sektor slatkovodnog ribarstva su:

a) korisnik treba biti ovlaštenik Povlastice za akvakulturu pri Ministarstvu poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja

b) korisnik treba biti registriran prema odredbama Zakona o hrani (»Narodne novine« 46/07 i 55/11) i Zakona o veterinarstvu (»Narodne novine« broj 41/07, 55/11)«.

c) maksimalni dozvoljeni kapacitet proizvodnje u skladu s Prilogom XV Pravilnika.

Članak 10.

(1) Dozvoljena ulaganja u sektoru usluga su:

Ulaganje u izgradnju i/ili rekonstrukciju i/ili opremanje kapaciteta za pružanje nepoljoprivrednih usluga u ruralnim područjima: IT centara, radionica za popravak poljoprivrednih i šumarskih strojeva, dječjih vrtića, igraonica za djecu, sportsko-rekreativnih centara za mlade i odrasle.

(2) Specifični kriteriji prihvatljivosti u sektoru usluga:

Dozvoljena su ulaganja u naselja koja imaju do 10 000 stanovnika (u Prilogu XVI nalazi se popis naselja iznad 10 000 stanovnika u kojima ulaganje nije dozvoljeno).

Članak 11.

(1) Dozvoljena ulaganja u sektoru prerade na poljoprivrednim gospodarstvima:

Ulaganje u izgradnju i/ili rekonstrukciju i/ili opremanje objekata za preradu, skladištenje i pakiranje proizvoda (od mlijeka, mesa, voća i povrća) na poljoprivrednom gospodarstvu.

(2) Specifični kriteriji prihvatljivosti za sektor prerade na poljoprivrednim gospodarstvima su:

a) korisnik treba biti upisan u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava

b) za preradu mlijeka i mesa korisnik treba biti odobren u skladu s odredbama Pravilnika o posebnim uvjetima za objekte u poslovanju s hranom životinjskog podrijetla koji se odobravaju pod posebnim uvjetima (»Narodne novine« 15/10 i 133/10) i Pravilnika o vođenju upisnika registriranih i odobrenih objekata te o postupcima registriranja i odobravanja objekata u poslovanju s hranom (»Narodne novine« 125/08, 55/09 i 130/10)

c) za preradu voća i povrća korisnik treba biti upisan u Upisnik registriranih objekata koji vodi Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi.

Članak 12.

(1) Dozvoljena ulaganja u sektoru proizvodnje gljiva:

Ulaganje u izgradnju i/ili rekonstrukciju i/ili opremanje kapaciteta za uzgoj i pakiranje gljiva.

(2) Specifični kriteriji prihvatljivosti za sektor proizvodnje gljiva su:

a) korisnik treba biti upisan u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava

b) ulaganje je dozvoljeno za maksimalni kapacitet do 2.000 m2 podne površine objekta.

Članak 13.

(1) Dozvoljena ulaganja u sektoru obnovljivih izvora energije:

Ulaganje u izgradnju i/ili rekonstrukciju i/ili opremanje elektrana i kogeneracijskih postrojenja na bioplin na poljoprivrednom gospodarstvu.

(2) Specifični kriterij prihvatljivosti za sektor obnovljivih izvora energije je:

Korisnik treba biti upisan u Upisnik poljoprivrednih gospodarstva.

B. Uvjeti za korištenje Mjere 302

Članak 14.

(1) Ulaganje treba zadovoljavati standarde Zajednice na kraju realizacije ulaganja.

(2) Ulaganje mora biti u skladu s odgovarajućim nacionalnim minimalnim standardima koji se odnose na zaštitu okoliša, javno zdravstvo (zdravstvena ispravnost hrane i kakvoća hrane), zdravlje životinja i bilja, dobrobit životinja i sigurnost na radu u vrijeme kad je Odluka o dodjeli sredstava iz IPARD programa donesena (Prilog VI). U slučaju kada su odgovarajući nacionalni standardi utemeljeni na standardima Zajednice uvedeni u vrijeme kad je zaprimljena prijava, potpora se može odobriti bez obzira na neispunjavanje tih standarda, pod uvjetom da ulaganje zadovolji novo uvedene standarde do kraja realizacije ulaganja.

(3) U trenutku prijave podnositelj mora imati podmirene obveze prema Državnom proračunu.

(4) Ako je na nekom području uspostavljena i odobrena lokalna akcijska grupa (LAG) te je Ministarstvo odobrilo njihovu lokalnu razvojnu strategiju, ulaganje treba biti u skladu s prioritetima tih strategija.

(5) Ulaganja koja se sufinanciraju u okviru Komponente III IPA-e neće se financirati u okviru Mjere 302.

Poslovni plan/investicijska studija

Članak 15.

(1) U poslovnom planu podnositelj mora dokazati ekonomsku održivost podnositelja i projekta na kraju realizacije ulaganja.

(2) Poslovni plan treba biti izrađen u skladu s predloškom u prilogu za ulaganja do 27.000 EUR u pojednostavljenom obliku (Prilog IV A ovoga Pravilnika), za ulaganja iznad 27.000 EUR potpuni poslovni plan (Prilog IV B ovoga Pravilnika). Ako je glavni cilj ulaganja povećanje proizvodnje, postojanje tržišta također treba biti prikazano u poslovnom planu.

(3) Ukoliko podnositelj posjeduje poslovni plan/investicijsku studiju ili neki drugi dokument odgovarajućih sadržaja koji je izrađen za potrebe banke u svrhu odobravanja kredita, a služi za ocjenu ekonomske održivosti ulaganja koje je osnova za dobivanje sredstava iz Mjere 302 IPARD programa, te ako isti dokument, pored ostalog, sadrži podatke sukladno obrascima I-OEA-25.1(za ulaganja do 27.000 EUR) ili I-OEA-25.2 (za ulaganja preko 27.000 EUR), bez obzira na poredak, takav dokument može biti prihvatljiv. Ukoliko navedeni dokument ne sadrži sve podatke u skladu s obrascima I-OEA-25.1/I-OEA-25.2, podaci i tablice koje nedostaju mogu se priložiti postojećem dokumentu.

(4) Ukoliko će za izračun ekonomske održivosti projekta biti potrebni dodatni podaci, podnositelj će dobiti Zahtjev za obrazloženje i/ili ispravak sa specifikacijom podataka koje treba dostaviti.

Članak 16.

(1) Kriteriji i pokazatelji koji će se koristiti za financijsku analizu podnositelja (društva, obiteljska poljoprivredna gospodarstva i obrti koji su obveznici poreza na dobit) u prethodnom razdoblju su sljedeći:

a) koeficijent tekuće likvidnosti (kratkotrajna imovina/kratkoročne obveze),

b) omjer obveza i kapitala ((kratkoročne obveze + dugoročne obveze)/(kapital i rezerve)),

c) pokriće troškova kamata ((dobit prije oporezivanja + kamate)/kamate),

d) koeficijent obrtaja ukupne imovine (ukupni prihodi/ukupna imovina),

e) odnos prihoda i rashoda (ukupni prihodi/ukupni rashodi),

f) stopa povrata kapitala (dobit poslije oporezivanja/kapital i rezerve),

g) bruto marža profita ((dobit prije oporezivanja + kamate)/ ukupni prihod).

(2) Navedeni pokazatelji boduju se prema izračunatim vrijednostima, zatim ponderiraju u skladu s Prilogom XII ovoga Pravilnika i prema ukupnom zbroju bodova društvo, obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo ili obrt dobiva ocjenu: vrlo dobro, dobro, zadovoljava ili ne zadovoljava.

(3) Ako podnositelj bude ocijenjen nezadovoljavajućom ocjenom, prijava će biti odbijena.

Članak 17.

(1) Kriteriji i pokazatelji koji će se koristiti za procjenu ekonomske održivosti podnositelja i izračunavati u reprezentativnoj godini su sljedeći:

1. jednostavniji poslovni plan: za ulaganja do 27.000 EUR – za procjenu svih podnositelja koristit će se sljedeći pokazatelj:

– profitabilnost – dobit poslije oporezivanja treba biti pozitivna od reprezentativne godine do zadnje godine ekonomskog vijeka trajanja projekta

2. potpuni poslovni plan/investicijska studija: za ulaganja koja prelaze 27.000 EUR

a) za procjenu obiteljskih poljoprivrednih gospodarstva (OPG) i obrta koji su obveznici poreza na dohodak koristit će se sljedeći pokazatelji:

– omjer obveza i kapitala ((kratkoročne obveze + dugoročne obveze)/kapital i rezerve) te izračunati koeficijent ne smije biti veći od 4

b) za procjenu društava i obrta koji su obveznici poreza na dobit koristit će se sljedeći pokazatelji:

– pokazatelj tekuće likvidnosti (kratkotrajna imovina/kratkoročne obveze) te izračunati koeficijent ne smije biti manji od 0,9

– odnos prihoda i rashoda (ukupni prihodi/ukupni rashodi) te izračunati koeficijent ne smije biti manji od 1

– omjer obveza i kapitala ((kratkoročne obveze + dugoročne obveze)/(kapital i rezerve)) te izračunati koeficijent ne smije biti veći od 4.

(2) Kriteriji i pokazatelji koji će se koristiti za procjenu ekonomske održivosti projekta su sljedeći:

1. jednostavniji poslovni plan: za ulaganja do 27.000 EUR – za procjenu svih podnositelja koristit će se sljedeći pokazatelj:

– likvidnost – kumulativ financijskog tijeka treba biti pozitivan od prve do zadnje godine ekonomskog vijeka trajanja projekta

2. potpuni poslovni plan/investicijska studija: za ulaganja koja prelaze 27.000 EUR

a) interna stopa rentabilnosti veća od realne kamatne stope dobivenog kredita te veća od 5%

b) neto sadašnja vrijednost jednaka ili veća od 0 uz korištenje diskontne stope ne manje od realne kamatne stope dobivenog kredita i ne manje od 5%

c) razdoblje povrata investicije ne duže od ekonomskog vijeka trajanja projekta bez ostatka vrijednosti projekta.

Članak 18.

Ako je podnositelj početnik, odnosno ako posluje kraće od dvije godine, koeficijenti i kriteriji za procjenu podnositelja iz članka 16. stavak 1. ovoga Pravilnika neće se primjenjivati.

IV. KRITERIJI RANGIRANJA

Članak 19.

(1) Nakon provjere kompletnosti zahtjeva u administrativnoj kontroli, bit će formirana rang lista podnositelja, sukladno kriterijima navedenim u tablici: Kriterij rangiranja (Prilog VIII). Prioritet imaju ulaganja s većim brojem bodova.

(2) Ako na rang listi bude veći broj projekata s istim brojem bodova, prednost će imati oni projekti s ranijim vremenom podnošenja kompletne prijave.

(3) Ako dva ili više projekata imaju isti broj bodova i jednako vrijeme podnošenja kompletne prijave, Agencija za plaćanja će provesti postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika, te će o provedenom postupku obavijestiti podnositelje pisanim putem.

(4) U slučaju kada se na temelju rang liste utvrdi da unutar programa nema dovoljno sredstava za ugovaranje svih rangiranih projekata, odredit će se prag iznad kojeg će se nalaziti svi projekti za koje postoji dovoljno financijskih sredstava u programu.

(5) U slučaju kada se temeljem rang liste utvrdi da unutar programa ima dovoljno sredstava za ugovaranje svih rangiranih projekata koji su nakon analize kompletnosti ocijenjeni kao prihvatljivi, proces rangiranja se u daljnjoj fazi obrade prijava neće primjenjivati.

V. FINANCIRANJE

Članak 20.

(1) Sredstva potpore za Mjeru 302 osiguravaju se iz proračuna Europske unije i Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje sa 75% udjela, a Republika Hrvatska s 25% udjela. Visina sredstava utvrđuje se posebnim financijskim sporazumima između Republike Hrvatske i Europske unije.

(2) Maksimalna ukupna vrijednost prihvatljivih ulaganja po projektu je 150.000 EUR, osim za ulaganja u obnovljive izvore energije gdje je ograničeno na 675.000 EUR.

(3) Iznos potpore će biti do 50% ukupnog prihvatljivog ulaganja u projekt.

(4) Dozvoljena su maksimalno tri prihvatljiva ulaganja po korisniku unutar vremenskog okvira IPARD-a, od kojih samo jedan može biti za obnovljive izvore energije. Prijava za sljedeće ulaganje se može podnijeti tek nakon dovršenja (završnog plaćanja) prethodnog ulaganja.

(5) Plaćanje za izvršeno ulaganje bit će jednoobročno, sukladno IPARD Ugovoru koji je korisnik potpisao s Agencijom za plaćanja.

Članak 21.

(1) Prihvatljivi troškovi (u skladu s člankom 172 (3) IPA provedbene Uredbe (EC) br. 718/2007) su ograničeni na:

a) izgradnju ili poboljšanje nepokretne imovine;

b) kupnju novih strojeva i opreme, uključujući računalni softver do tržišne vrijednosti imovine;

c) opće troškove poput naknada za arhitekte, inženjere i druge savjetodavne naknade, studije izvedivosti, kupnju prava na patente i licence do gornje granice od 12% troškova navedenih u točkama a) i b) od kojih su troškovi poslovnog plana prihvatljivi do 2%, ali ne više od 2.000 €

d) Vrijednost prihvatljivih izdataka utvrđuje se bez PDV-a.

e) Nabavljena roba, radovi i usluge moraju potjecati iz zemalja EU-a, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Kosova, Crne Gore, Makedonije, Turske, Albanije, Alžira, Armenije, Azerbejdžana, Bjelorusije, Egipta, Gruzije, Izraela, Jordana, Libanona, Libije, Moldove, Maroka, Palestinske Samouprave Zapadne obale i Pojasa Gaze, Ruske federacije, Sirije, Tunisa, Ukrajine te Norveške, Lihtenštajna i Islanda.

f) Sva oprema nakon nabave mora biti vođena u Popisu dugotrajne imovine

g) Lista prihvatljivih izdataka nalazi se u Prilogu IV F.

Članak 22.

(1) Izdaci koji se neće financirati iz IPARD programa za Mjeru 302 su sljedeći:

a) porezi, uključujući porez na dodanu vrijednost;

b) carinske i uvozne pristojbe i sve ostale naknade;

c) kupnja, najam ili zakup zemljišta i postojećih zgrada, bez obzira na to da li najam rezultira vlasništvom prenesenim u korist najmoprimca;

d) novčane kazne, financijske kazne i troškovi parničnog postupka;

e) ostali operativni troškovi;

f) rabljeni i prepravljeni strojevi i oprema;

g) bankovni troškovi, troškovi jamstava i slične naknade;

h) troškovi pretvaranja, naknade i tečajni troškovi vezani uz IPARD-ov račun u eurima, kao i drugi čisto financijski izdaci;

i) doprinosi u naturi;

j) kupnja prava poljoprivredne proizvodnje, kupnja životinja, kupnja biljaka i njihova sadnja;

k) svi troškovi održavanja, amortizacije i najma;

l) troškovi vezani uz ugovore o zakupu, kao što je marža najmodavca, režijski troškovi i troškovi osiguranja;

m) troškovi promocije osim onih od općeg interesa;

n) izdaci za projekte koji su zaračunali naknade korisnicima ili sudionicima prije dovršenja, osim ako su dobivene naknade odbijene od zatraženih troškova;

o) izdaci nastali u državnoj administraciji, uključujući Agenciju za plaćanja, posebice tekući izdaci, izdaci iznajmljivanja i plaće osoblja zaposlenog na upravljanju, provedbi, praćenju i kontroli;

p) opći troškovi koji obuhvaćaju naknade za arhitekte, inženjere i konzultante te pravne pristojbe, troškovi investicijske studije ili poslovnog plana ili studije izvedivosti za pripremanje i provođenje projekta, i troškovi stjecanja patenata i licenci izravno vezanih uz rad izvoditelja projekta, koji prelaze 12% ukupno prihvatljivih izdataka isključujući ove opće troškove;

q) troškovi za nepredviđene radove u graditeljstvu.

VI. PRIJAVA I POSTUPAK

Članak 23.

(1) Prijave se podnose na temelju javnog natječaja koji raspisuje Agencija za plaćanja.

(2) Natječaj iz stavka 1. ovog članka objavljuje se u »Narodnim novinama«, na službenim web-stranicama Ministarstva (www.mps.hr) i Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).

(3) Natječajem iz stavka 1. ovog članka određuju se rokovi i uvjeti za podnošenje prijava za dodjelu sredstava iz IPARD programa.

(4) Obrti i pravne osobe dužne su, u roku najkasnije mjesec dana prije zatvaranja natječaja za dodjelu sredstava iz IPARD programa, Agenciji za plaćanja podnijeti zahtjev za izdavanje Izvješća o primjeni nacionalnih propisa iz područja zaštite na radu, koji Agencija za plaćanja prosljeđuje Državnom inspektoratu.

(5) Podnositelj je dužan u roku najkasnije mjesec dana prije zatvaranja natječaja za dodjelu sredstava iz IPARD programa, Ministarstvu zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva podnijeti zahtjev sa priloženim Elaboratom zaštite okoliša za dodjelu sredstava iz IPARD programa, Mjera 302, propisanog sadržaja. Elaborat zaštite okoliša izrađuju pravne osobe, koje imaju suglasnost Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva za izradu elaborata. Zahtjev se podnosi u svrhu ishođenja Potvrde o usklađenosti poljoprivrednog gospodarstva s minimalnim nacionalnim standardima i usklađenosti ulaganja s EU standardima koju podnositelj prilaže uz prijavu, zajedno sa ostalom propisanom dokumentacijom.

(6) Prije podnošenja prijave iz stavka 1. ovog članka podnositelj je dužan prikupiti najmanje tri (3) sadržajno usporedive ponude za svaku pojedinačnu nabavu roba, usluga i radova čija vrijednost prelazi 10.000 €, odnosno jednu (1) ponudu za svaku pojedinačnu nabavu roba, usluga i radova čija vrijednost ne prelazi 10.000 €, sukladno Pozivu na natječaj (obrazac I-OOP-7 - Prilog IV C), uz prilaganje tehničke specifikacije.

(7) Svaka pojedinačna nabava iz stavka 6. ovoga članka mora sadržavati izdatke koji se nalaze na Listi prihvatljivih izdataka (Prilog IV F) te biti podrijetlom iz zemalja navedenih u članku 21. točka e), za što je potrebno priložiti dokaz. Zemlja podrijetla mora biti navedena u svakoj ponudi, a potrebno je priložiti i izjavu/deklaraciju/potvrdu o podrijetlu koju izdaje dobavljač/proizvođač/izvođač radova. Izjava/deklaracija/potvrda o podrijetlu mora sadržavati jasnu poveznicu s odgovarajućom ponudom.

(8) Prilikom podnošenja prijave podnositelj je dužan prikupljene ponude za svaku pojedinačnu nabavu iz stavaka 6. i 7. ovoga članka priložiti prijavi te ih prikazati na obrascu I-OOP-8, Prilog IV D.

(9) Odabrane ponude moraju biti u skladu s tržišnim cijenama. U slučaju da cijene iz odabranih ponuda nisu u skladu s tržišnim, Agencija za plaćanja može umanjiti iznos prijavljene potpore.

(10) Ako podnositelj izabere ponudu koja nije cjenovno najpovoljnija dužan je Agenciji za plaćanja dostaviti pisano obrazloženje.

(11) Prikupljene ponude moraju biti izražene u eurima (EUR) ili u hrvatskim kunama (HRK).

(12) Ako su ponude za pojedinačne nabave iskazane u eurima, podnositelj je dužan izvršiti obračun u kunama prema mjesečnom tečaju Europske komisije (ECB), iskazanom na šest (6) decimala, u mjesecu u kojem je podnesena prijava. Web adresa na kojoj se može dobiti uvid u navedeni tečaj je: http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/. Ponude moraju biti važeće na dan podnošenja prijave.

(13) Podnositelj ne smije pribavljati ponude od ponuditelja roba, radova i usluga s kojima je povezan vlasničkim odnosima. Ponuditelji ne smiju biti međusobno povezani vlasničkim odnosima u istom ulaganju. Pod pojmom ponuditelja smatra se poslovni subjekt koji je dostavio ponudu za to ulaganje.

(14) Prilikom ulaganja u izgradnju i/ili rekonstrukciju podnositelj ne smije pribavljati ponude od ponuditelja/izvođača radova, koji su vlasnički povezani s fizičkim ili pravnim osobama koje su izradile Glavni projekt/Idejni projekt ili dijelove Glavnog projekta/Idejnog projekta.

(15) Tijekom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja može zatražiti dokaz o vlasničkoj strukturi ponuditelja (Izvod iz sudskog registra, Izvod iz obrtnog registra, Popis prvih 10 dioničara iz registra Središnjeg klirinškog depozitarnog društva, ili drugi odgovarajući dokument kao dokaz vlasništva, ukoliko se radi o ponuditelju iz inozemstva). Na zahtjev Agencije za plaćanja, podnositelj je dužan dostaviti traženi dokument, ne stariji od 6 mjeseci na dan dostave traženog dokumenta.

(16) Ako se tijekom provjere ponuda utvrdi da su informacije dostavljene od strane podnositelja i/ili ponuditelja lažne ili pogrešne, da su cijene u dostavljenim ponudama namjerno uvećane, da postoji sukob interesa između podnositelja i ponuditelja, te sukob interesa između ponuditelja u istom ulaganju ili postupak prikupljanja ponuda nije proveden sukladno postupku propisanom u Pozivu na podnošenje ponude, Agencija za plaćanja izdaje Odluku o odbijanju prijave.

(17) Ako je ponuditelj roba, radova i usluga iz inozemstva, ponude, izjave o podrijetlu, te dokazi o vlasništvu (ukoliko budu zatraženi) moraju biti na hrvatskom ili engleskom jeziku.

Članak 24.

(1) Nakon objave natječaja iz članka 23. ovoga Pravilnika, podnositelji dostavljaju prijavu zajedno s propisanom dokumentacijom u dva primjerka (original i kopija numeriranih stranica) na obrascima iz Priloga IV (I-OOP-24) ovoga Pravilnika. Prijave se podnose isključivo preporučenom poštom na adresu objavljenu u natječaju.

(2) Podnositelj je dužan dostaviti ponude u fizičkom (papirnatom) obliku i na CD-u u MS Office Excelu.

(3) Podnositelj je dužan dostaviti ispunjenu Listu izdataka Prilog IV E (I-OOP-15.4) u MS Office Excelu u fizičkom (papirnatom) obliku i na CD-u u MS Office Excelu.

(4) Prijava iz stavka 1. ovog članka zajedno s propisanom dokumentacijom iz Priloga IV (I-OOP-24) ovoga Pravilnika čini prijavni dosje.

(5) Prijave pristigle po objavljenom natječaju iz članka 23. ovoga Pravilnika obrađuju se po redoslijedu zaprimanja.

(6) Nakon provjere kompletnosti prijave u administrativnoj kontroli bit će sastavljena rang lista kako je navedeno u članku 19. ovoga Pravilnika.

Članak 25.

(1) Za nepotpune prijave Agencija za plaćanja će izdati Zahtjev za dopunu kojim će od podnositelja tražiti dostavljanje dokumentacije koja nedostaje, a podnositelj je dužan dostaviti traženu dokumentaciju preporučenom poštom u roku od 7 dana od dana zaprimanja Zahtjeva za dopunu. Dopuna dokumentacije nije moguća za prijavni obrazac i obrazac investicijska studija/poslovni plan.

(2) Datumom podnošenja potpune prijave smatra se datum dostave dokumentacije tražene u Zahtjevu za dopunu.

(3) Nepravovremene prijave neće se uzimati u obzir te će podnositelju u roku od 15 dana biti izdana Odluka o odbijanju prijave.

Članak 26.

(1) Potpune i pravovremeno dopunjene prijave ulaze u daljnju obradu u skladu s procedurama Agencije za plaćanja.

(2) U slučaju potrebe, Agencija za plaćanja može Zahtjevom za obrazloženje i/ili ispravak tražiti od podnositelja dodatne podatke potrebne za dovršetak obrade prijave. Podnositelj je dužan dostaviti tražene podatke preporučenom poštom u roku od 7 dana od zaprimanja Zahtjeva za obrazloženje i/ili ispravak.

(3) Agencija za plaćanja će nakon obrade prijava korisniku izdati:

a) Odluku o dodjeli sredstava iz IPARD programa u slučaju:

– ispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i javnim natječajem, i

– prihvatljivosti ulaganja i/ili troškova utvrđenih u listi prihvatljivih izdataka, i

– ekonomske održivosti podnositelja i projekta;

b) Odluku o odbijanju prijave u jednom od sljedećih slučajeva:

– neispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i javnim natječajem,

– nepridržavanje korisnika odredbama iz članka 25. stavka 3. ovoga Pravilnika i stavka 2. ovoga članka,

– uvrštenosti korisnika na crnu listu i/ili na knjigu dužnika,

– ekonomske neodrživosti projekta i/ili podnositelja,

– utvrđenih netočnih podataka u prijavi podnositelja,

– onemogućavanja obavljanja kontrole na terenu,

– nedostatne raspoloživosti sredstava,

– prethodnog ili naknadnog financiranja ulaganja, koje je predmet prijave na natječaju, iz komponente III IPA programa sukladno Operativnom programu za regionalnu konkurentnost 2007. – 2011. (Mjera 1.1.: Poslovna infrastruktura, Mjera 2.1.: Poboljšanje poslovne klime; Mjera 2.2.: Transfer tehnologije i podrška uslugama za novonastale tvrtke utemeljene na znanju).

(4) Odluke iz stavka 3. točaka a) i b) ovoga članka Agencija za plaćanja će izdati u roku od 98 radnih dana od dana završetka natječaja te iste poslati podnositelju prijave preporučenom poštom s povratnicom.

Članak 27.

(1) Nakon donošenja Odluke o dodjeli sredstava iz IPARD programa, Agencija za plaćanja i podnositelj prijave sklopit će IPARD Ugovor kojim se uređuju međusobna prava i obveze, a čime podnositelj prijave postaje IPARD korisnik.

(2) Korisnik je dužan u roku od 7 dana od dana zaprimanja IPARD Ugovora dostaviti Agenciji za plaćanja jedan potpisan primjerak IPARD Ugovora s javnobilježničkom ovjerom potpisa.

(3) Datumom stupanja na snagu IPARD Ugovora smatra se datum javnobilježničke ovjere potpisa korisnika.

(4) Aktivnosti vezane za ulaganja predviđena projektom ne smiju započeti prije stupanja na snagu IPARD Ugovora, osim pripremnih radova.

(5) Pripremni radovi uključuju pripremu tehnološko-tehničke dokumentacije, izradu ekonomske dokumentacije, stjecanje vlasništva nad nekretninama na kojoj će se obavljati investicija, dobivanje građevinske dozvole i s njima vezane aktivnosti.

(6) Ako su aktivnosti iz stavka 4. ovog članka započete prije stupanja na snagu IPARD Ugovora, takve aktivnosti ne mogu biti predmet sufinanciranja IPARD sredstvima.

(7) Pripremni radovi moraju biti obavljeni prije potpisivanja IPARD Ugovora, odnosno prije prijavljivanja na natječaj, te se ne smatraju dozvoljenim izdacima i ne sufinanciraju se sredstvima IPARD programa, osim u slučajevima kada se radi o općim troškovima iz članka 21. stavak 1. točka c) ovoga Pravilnika.

(8) IPARD Ugovorom uređuje se:

a) maksimalni iznos odobrene potpore;

b) obveza čuvanja dokumentacije koja se odnosi na projekt od dana sklapanja IPARD ugovora i tijekom sljedećih pet (5) godina od datuma konačne isplate potpore navedenog u Potvrdi o završenom ulaganju;

c) obveza izbjegavanja dvostrukog financiranja istog ulaganja iz sredstava Europske unije ili Republike Hrvatske;

d) zabrana promjene vlasništva predmeta ulaganja ili premještanja sufinancirane proizvodne aktivnosti od dana sklapanja IPARD Ugovora i tijekom sljedećih pet (5) godina od datuma konačne isplate potpore navedenog u Potvrdi o završenom ulaganju;

e) zabrana promjene namjene i vrste ulaganja za koju mu se odobravaju sredstva sljedećih pet (5) godina od datuma konačne isplate potpore navedenog u Potvrdi o završenom ulaganju;

f) obveza vidljivog označavanja da je ulaganje financirano iz sredstava IPARD programa;

g) obveza izvještavanja Agencije za plaćanja o provedbi projekta;

h) obveza korisnika da dokumenti koji se odnose na plaćanje ugovorenog projekta budu datirani nakon datuma sklapanja IPARD Ugovora, osim računa za opće troškove;

i) obveza korisnika da dopusti u svakom trenutku nesmetan pristup i kontrolu na terenu koja se odnosi na ulaganje, te obveza davanja na uvid cjelokupne dokumentacije vezane za ulaganje djelatnicima Agencije za plaćanja, Agencije za reviziju sustava provedbe programa Europske Unije, Nacionalnog fonda/Ministarstva financija, Europske komisije, Europskog revizorskog suda i Europskog ureda za borbu protiv prijevara (OLAF);

j) zabrana radnji koje bi mogle dovesti do financiranja unutar Komponente III (Mjera 1.1.: Poslovna infrastruktura, Mjera 2.1.: Poboljšanje poslovne klime; Mjera 2.2.: Transfer tehnologije i podrška uslugama za novonastale tvrtke utemeljene na znanju; sukladno Operativnom programu za regionalnu konkurentnost 2007.-2011.) koje se odnosi na potporu unutar Mjere 103;

k) zabrana prekoračenja najvećeg dozvoljenog iznosa javne pomoći, ako je ulaganje financirano iz drugih izvora Zajednice ili Republike Hrvatske;

l) izvještavanje Agencije za plaćanja u pisanom obliku o bilo kojoj situaciji mogućeg sukoba interesa između korisnika s jedne strane i uspješnog ponuditelja s druge strane u periodu od pet (5) godina od datuma konačne isplate sredstava IPARD programa;

m) dostavljanje izvještaja Agenciji za plaćanja u svezi provođenja ulaganja svaka tri mjeseca računajući od dana sklapanja IPARD Ugovora;

n) podnošenje Zahtjeva za isplatu i ostale potrebne dokumentacije;

o) obveza korisnika da osigura vođenje i davanje na uvid građevinskog dnevnika i građevinske knjige;

p) obveza korisnika da obavijesti Agenciju za plaćanja o primopredaji opreme od dobavljača (koju nije moguće provjeriti u kasnijoj fazi kontrole) i o provođenju »skrivenih radova« (radovi koji ne mogu biti provjereni u kasnijoj fazi radova), najkasnije sedam (7) dana prije provođenja navedenih radova odnosno datuma isporuke opreme;

(9) Ako korisnik ne dostavi IPARD Ugovor u roku naznačenom u stavku 2. ovog članka smatrat će se da je odustao od sklapanja IPARD Ugovora;

(10) Za provedbu stavka 8. točke f) ovog članka korisnik će ulaganje označiti sukladno Prilogu XI ovoga Pravilnika odnosno Prilogu 2. IPARD Ugovora koji je njegov sastavni dio. Korisnik će informativnu ploču izraditi o vlastitom trošku.

Izmjene ugovora

Članak 28.

(1) U slučaju potrebe za izmjenom IPARD Ugovora odnosno njegova Priloga 1- Liste izdataka za Mjeru 302 i/ili odobrene ponude/odobrenih ponuda koji je njegov sastavni dio, korisnik je obvezan zatražiti odobrenje promjena putem Zahtjeva za odobrenje promjena Prilog IX (obrazac I-OPP-16) ovoga Pravilnika.

(2) Promjene u projektu će se odobriti samo ako se projekt ne može provesti bez zatražene promjene ili ako zatražena promjena ima utjecaj na poboljšanje projekta.

(3) Razlozi za odobravanje promjena su sljedeći: viša sila, prestanak proizvodnje određene robe koja je trebala biti ugrađena, nemogućnost dobavljača da pruži usluge, nabavi robu ili izvede radove, promjene nastale kao posljedica potrebe za usklađivanjem sa zakonodavstvom, situacija koja se nije mogla predvidjeti u trenutku ugovaranja i uvođenje nove tehnologije koja može poboljšati učinkovitost projekta. Svi navedeni razlozi moraju biti potkrijepljeni odgovarajućom dokumentacijom.

(4) U slučaju promjene podataka koji se odnose na korisnika (podaci koji se nalaze u preambuli: ime, prezime, adresa, OIB, ime banke i broj žiro-računa banke na koji će biti uplaćena sredstva, ime zastupnika), korisnik se obvezuje poslati Agenciji za plaćanja obrazac »Zahtjev za odobrenje promjena« i objašnjenje s popratnom dokumentacijom koja se odnosi na promjenu.

(5) Promjene iz stavka 4. moraju se izvijestiti nakon događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će izdati Aneks IPARD Ugovora nakon zaprimanja potrebne dokumentacije.

(6) U slučaju promjena koje se odnose na Listu izdataka za Mjeru 302 i/ili odobrenu ponudu/odobrene ponude (promjena imena, vrste i količine opreme, promjena države porijekla, promjena ponuditelja, promjene kvalitete/kvantitete radova/materijala koji se trebaju izvesti/ugraditi u slučaju izgradnje/rekonstrukcije zbog promjene troškovnika), Korisnik se obvezuje poslati Agenciji za plaćanja obrazac »Zahtjev za odobrenje promjena« i objašnjenje s popratnom dokumentacijom koja se odnosi na promjenu.

(7) U slučaju izgradnje/rekonstrukcije, korisnik je dužan izvijestiti Agenciju za plaćanja o promjenama iz stavka 6. ovoga članka ne kasnije od 90 dana prije isteka roka za predaju Zahtjeva za isplatu, a u slučaju nabave opreme 60 dana prije isteka roka za predaju Zahtjeva za isplatu.

(8) Promjene navedene u stavku 6. ovog članka se mogu provesti nakon izdavanja Pisma odobrenja od strane Agencije za plaćanja, koje će se naknadno potvrditi Aneksom IPARD Ugovora.

(9) Nakon zaprimanja Pisma odobrenja vezanog za razloge iz stavka 6. ovoga članka, korisnik može započeti s odobrenim promjenama.

(10) Agencija za plaćanja će izdati Pismo odobrenja vezano za razloge iz stavka 6. ovoga članka u roku od 45 dana od dana zaprimanja Zahtjeva za odobrenje promjena u slučaju izgradnje/rekonstrukcije, ili u roku od 30 dana od dana zaprimanja Zahtjeva za odobrenje promjena u slučaju nabave opreme. Korisnik ima mogućnost dobivanja dva Aneksa IPARD Ugovora vezano za razloge iz stavka 6. ovoga članka.

(11) U slučaju promjena koje se tiču dinamike provedbe projekta (promjena roka za predaju Zahtjeva za isplatu), korisnik se obvezuje poslati Agenciji za plaćanja obrazac »Zahtjev za odobrenje promjena« i objašnjenje s popratnom dokumentacijom koja se odnosi na promjenu.

(12) Promjene iz stavka 11. ovoga članka moraju se prijaviti najmanje 30 dana prije isteka roka za predaju Zahtjeva za isplatu i bit će odobrene Pismom odobrenja te naknadno Aneksom IPARD Ugovora. Agencija za plaćanja će uputiti korisniku Pismo odobrenja u roku od 30 dana od dana zaprimanja Zahtjeva za odobrenje promjena. Korisnik po ovoj osnovi ima mogućnost dobivanja dva Aneksa IPARD Ugovora.

(13) Agencija za plaćanja zadržava pravo odbiti zahtjev korisnika o čemu će ga obavijestiti Pismom odbijanja.

(14) Promjene koje nisu odobrene Aneksom IPARD Ugovora smatrat će se neprihvatljivim troškom i njihov iznos oduzet će se od iznosa potpore odobrenog IPARD Ugovorom.

(15) Ako se traženom izmjenom dovodi do promjene prihvatljivosti projekta, Agencija za plaćanja promjenu neće odobriti, a ako se utvrdi da je korisnik takvu izmjenu obavio bez odobrenja Agencije za plaćanja, IPARD Ugovor sklopljen s korisnikom se raskida.

(16) Obrazac »Zahtjev za odobrenje promjena« nalazi se u Prilogu IX. (obrazac I-OPP-16) ovoga Pravilnika, objavljen je na web-stranici Ministarstva (www.mps.hr) i na web-stranici Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).

VII. ISPLATA SREDSTAVA

Članak 29.

(1) Sredstva iz IPARD programa korisniku se isplaćuju na temelju Zahtjeva za isplatu.

(2) Obrti i pravne osobe dužne su, u roku mjesec dana prije podnošenja Zahtjeva za isplatu, Agenciji za plaćanja podnijeti zahtjev za izdavanje Izvješća o primjeni propisa iz područja zaštite na radu na kraju ulaganja, koji Agencija za plaćanja prosljeđuje Državnom inspektoratu.

(3) Korisnik je nakon izvršenog ulaganja dužan dostaviti dva primjerka (original i kopija) obrasca I-OOI-1-302 Zahtjeva za isplatu (Prilog V), zajedno s pripadajućom dokumentacijom, do datuma naznačenog u IPARD Ugovoru ili Aneksu IPARD Ugovora.

(4) Zahtjev za isplatu zajedno s dokumentacijom propisanom u Prilogu V (I-OOI-1-302) ovog Pravilnika čini dosje zahtjeva.

(5) Zahtjev za isplatu treba sadržavati sve plaćene račune sukladno odabranoj ponudi i IPARD Ugovoru odnosno Aneksu IPARD Ugovora, a svi priloženi računi moraju biti plaćeni u cijelosti.

(6) Za nepotpun Zahtjev za isplatu Agencija za plaćanja će izdati Zahtjev za dopunu kojim će od korisnika tražiti dostavljanje dokumentacije koja nedostaje. Korisnik je dužan dostaviti traženu dokumentaciju preporučenom poštom u roku od sedam (7) dana od dana zaprimanja Zahtjeva za dopunu.

(7) Korisniku se ne može isplatiti potpora u iznosu višem od iznosa navedenoga u IPARD Ugovoru ili Aneksu IPARD Ugovora.

(8) Za plaćanja izvršena u stranoj valuti u svrhu odobrenja Zahtjeva za isplatu obračunat će se:

– protuvrijednost u kunama po tečaju ECB (http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/) u mjesecu zaprimanja Zahtjeva za isplatu iskazanom na šest (6) decimala,

– u slučaju da je korisnik kupio strana sredstva plaćanja po tečaju nižem od tečaja ECB u mjesecu zaprimanja Zahtjeva za isplatu iskazanom na šest (6) decimala, isplata potpore temeljit će se na ostvarenom tečaju.

(9) Korisnik je dužan dostaviti Izvještaj o stanju projekta I-OOI-15, kako je navedeno u Prilogu X u svezi provođenja ulaganja, svaka tri mjeseca Odjelu za odobrenje isplata u Agenciji za plaćanja, računajući od dana potpisivanja IPARD Ugovora.

(10) U slučaju da korisnik ne dostavi Zahtjev za isplatu sa svim potrebnim dokumentima u roku navedenom u IPARD Ugovoru odnosno Aneksu IPARD Ugovora ili dostavi Zahtjev nakon propisanog roka, Agencija za plaćanja će raskinuti IPARD Ugovor.

(11) Ako korisnik odustane od ulaganja te o tome obavijesti Agenciju za plaćanja pisanim putem, izdat će mu se Obavijest o raskidu ugovora.

Članak 30.

(1) Nakon provjere Zahtjeva za isplatu s pripadajućom dokumentacijom Agencija za plaćanja će korisniku izdati:

a) Odluku o isplati, ili

b) Odluku o odbijanju Zahtjeva za isplatu.

(2) Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu iz stavka 1. točke b) ovoga članka izdaje se zbog:

a) neispunjavanja uvjeta propisanih Pravilnikom, javnim natječajem i IPARD Ugovorom;

b) neprihvatljivosti ulaganja i/ili troškova utvrđenih u listi prihvatljivih izdataka;

c) dostavljanja Zahtjeva za isplatu nakon propisanog roka;

d) onemogućavanja obavljanja kontrole na terenu, te pristupa prilikom kontrole dobavljačima;

e) korištenja objekta na način koji nije u skladu s njegovom namjenom.

(3) Odluku iz stavka 1. točke a) ovog članka Agencija za plaćanja će izdati u roku od 3 mjeseca od dana zaprimanja potpunog Zahtjeva za isplatu.

(4) Odluku iz stavka 1. točke b) ovog članka Agencija će izdati u roku od 2 mjeseca od dana zaprimanja Zahtjeva za isplatu u slučaju da se tijekom obrade dosjea zahtjeva utvrde razlozi za odbijanje, odnosno u roku od 3 mjeseca od dana zaprimanja Zahtjeva za isplatu u slučaju da kontrola na terenu utvrdi nepoštivanje navedenih uvjeta.

(5) Ukoliko Agencija za plaćanja izda Odluku o odbijanju Zahtjeva za isplatu iz bilo kojeg razloga navedenoga u stavku 2. ovog članka, IPARD Ugovor će se raskinuti.

(6) Po izvršenom plaćanju Agencija za plaćanja izdaje Potvrdu o završenom ulaganju, a korisnik je dužan sljedećih pet (5) godina od datuma konačne isplate potpore navedene u Potvrdi o završenom ulaganju:

a) čuvati dokumentaciju koja se odnosi na projekt,

b) osigurati dostupnost dokumentacije iz točke a) ovoga stavka u svrhu provedbe kontrole,

c) sačuvati projekt prihvatljivim u istoj svrsi i namjeni,

d) ne otuđiti predmet financiranja,

e) projekt vidljivo označiti kao sufinanciran iz sredstava IPARD programa.

VIII. KONTROLA I NADZOR

Članak 31.

Administrativnu kontrolu provode zaposlenici Agencije za plaćanja, kontrolom prijave podnositelja i dokumenata priloženih uz prijavu, izradom rang liste, kontrolom zahtjeva za isplatu i dokumenata priloženih uz zahtjev za isplatu, te analizom projekta i istragom u evidencijama tijela državne uprave te drugim institucijama.

Članak 32.

(1) Kontrola na terenu provodi se prije ugovaranja, prije isplate i tijekom petogodišnjeg razdoblja nakon izvršenog konačnog plaćanja. Osim redovitih kontrola, kontrole na terenu mogu se obavljati i u bilo kojem trenutku za vrijeme trajanja investicije. Kontrolu na terenu provode zaposlenici Agencije za plaćanja.

(2) Osim zaposlenika iz stavka 1. ovoga članka, kontrolu na terenu svakog IPARD projekta mogu obavljati i zaposlenici Službe za unutarnju reviziju Agencije za plaćanja, zaposlenici Nacionalnog fonda, Agencije za reviziju sustava provedbe programa Europske Unije, revizori Europske komisije, Europskog revizorskog suda i Europskog ureda za borbu protiv prijevara (OLAF).

Članak 33.

(1) Pri obavljanju kontrole na terenu ovlaštene osobe navedene u članku 32. ovog Pravilnika mogu:

a) pregledati poljoprivredno zemljište, nasade, stoku, proizvodne, poslovne i skladišne objekte, opremu, uređaje i robu,

b) izvršiti uvid u isprave podnositelja prijave/korisnika koje se odnose na ostvarivanje tog prava,

c) provjeravati poslovne knjige (račune, knjiga URA, knjiga IRA, popis dugotrajne imovine, kartice konta prihoda, kartice konta prihoda dobavljača, evidencije na gospodarstvu),

d) provjeravati tehničku dokumentaciju (Građevinska dozvola, projektna dokumentacija, građevinski dnevnik, građevinska knjiga),

e) izvršiti uvid u rješenja i potvrde relevantnih institucija o udovoljavanju EU standarda,

f) provjeravati sve podatke koji se odnose na prirodu, kvantitetu i kvalitetu roba i usluga,

g) provjeravati napredovanje poslova i načina na koji se koriste završena ulaganja,

h) provjeravati tijek proizvodnje i izvještavati nadležna tijela te tražiti provođenje određenog postupka ako sami nisu ovlašteni izravno postupiti,

j) prikupljati podatke i obavijesti od odgovornih osoba, svjedoka, vještaka i drugih osoba kad je to potrebno za obavljanje poslova kontrole.

(2) Pravne i fizičke osobe, te osobe koje su s njima povezane u vezi predmetnog ulaganja, a podliježu nadzoru ovlaštenih osoba navedenih u članku 32. ovog Pravilnika, dužne su omogućiti obavljanje nadzora, pružiti potrebne podatke i obavijesti te osigurati uvjete za njihov nesmetani rad.

(3) Pravne i fizičke osobe iz stavka 2. ovoga članka dužne su po obavijesti ovlaštenih osoba iz članka 32. ovog Pravilnika pripremiti podatke i dokumente potrebne za obavljanje kontrole na terenu (popis dokumenata nalazi se u Prilogu II Pravilnika).

(4) Kontrola se može najaviti do 48 sati prije njenog provođenja, pazeći da se ranijom najavom ne naruše ciljevi i svrha kontrole na terenu, te dogovoriti termine za obavljanje kontrole s korisnikom.

(5) Ovlaštene osobe iz članka 32. ovog Pravilnika su prilikom kontrole dužne predočiti identifikacijske dokumente.

Članak 34.

(1) Korisnik će osigurati izvođenje projekta u skladu s opisom navedenim u prijavi.

(2) Korisnik je dužan u realizaciji odobrenog ulaganja osigurati praćenje količine i kakvoće nabavljenih i ugrađenih građevnih proizvoda, materijala, opreme i izvršenih radova, čime se ostvaruje kakvoća građevine i opreme u skladu s glavnim projektom. Korisnik je dužan sa izvođačem radova sklopiti ugovor kojim se izvođač obvezuje voditi građevinski dnevnik i građevinsku knjigu bez obzira na vrstu ugovora.

(3) Korisnik je dužan putem izvođača radova i/ili nadzornog inženjera gradnje u skladu sa Zakonom o prostornom uređenju i gradnji (»Narodne novine«, broj 76/07, 38/09, 55/11 i 90/11), osigurati dokaze o uporabljivosti ugrađenih građevnih proizvoda, dokaze o sukladnosti ugrađene opreme po posebnom propisu, isprave o sukladnosti određenih dijelova građevine bitnim zahtjevima za građevinu i dokaze kvalitete (certifikate sukladnosti građevnog proizvoda, rezultate ispitivanja, zapise o provedenim procedurama kontrole kvalitete i dr.) izdane od za to ovlaštenih tijela za koje je, posebnim propisom ili projektom određena obveza prikupljanja tijekom izvođenja građevinskih i drugih radova za sve izvedene dijelove građevine i za radove koji su u tijeku.

(4) Agencija za plaćanja će provedbu odredbi stavaka 2. i 3. ovoga članka kontrolirati, te tražiti na uvid dokaze iz stavka 2. ovoga članka prilikom kontrola na terenu.

(5) Tijekom trajanja provedbe projekta, korisnik je dužan provoditi praćenje prihvatljivosti ulaganja i udovoljavanja kriterijima propisanim Pravilnikom i Planom.

(6) Korisnik je dužan projekt održavati prihvatljivim u istoj svrsi i namjeni tijekom razdoblja od 5 godina od datuma konačne isplate.

IX. POVRAT SREDSTAVA

Članak 35.

1) Sredstva namijenjena provedbi IPARD programa iz članka 20. ovoga Pravilnika su namjenska i bespovratna.

2) Ako se utvrdi da je korisnik postupao protivno odredbama ovoga Pravilnika, IPARD Ugovora ili je pravila korištenja sredstava iz IPARD programa kršio na bilo koji drugi način, odnosno u slučaju nepravilnosti ili sumnje na prijevaru, Agencija za plaćanja će od korisnika zatražiti povrat sredstava na temelju Odluke o povratu sredstava. Ukoliko sredstva nisu isplaćena Agencija za plaćanja će raskinuti IPARD Ugovor s korisnikom.

(3) U Odluci o povratu sredstava bit će istaknut iznos glavnice te iznos ugovorne kazne određen u visini od 3% od iznosa glavnice.

(4) Ako korisnik ne vrati dug u roku od 15 dana od dana primitka Odluke o povratu sredstava iz stavka 3. ovog članka, na iznos duga obračunat će se zakonom propisana zatezna kamata.

(5) Korisnik može povrat sredstava izvršiti u ratama. Obavještavanje Agencije za plaćanja o namjeri povrata sredstava u ratama korisnik mora izvršiti u pisanom obliku u roku od 15 dana od primitka Odluke o povratu sredstava, navodeći planirani broj rata.

(6) U roku od 3 dana od primitka pisma od strane korisnika iz stavka 5. ovog članka, Agencija za plaćanja će pozvati korisnika na potpisivanje Izvansudske nagodbe kojom će se korisniku omogućiti vraćanje duga u najviše 4 rate tijekom razdoblja od jedne godine. Krajnji iznos duga uvećava se za 4% ugovorne kamate. U Izvansudskoj nagodbi odredit će se broj rata vraćanja duga te će za svaku ratu biti jasno istaknut iznos glavnice, iznos ugovorne kamate, iznos ugovorne kazne i datum dospijeća svake pojedine rate. Ukoliko korisnik ne uplati sredstva do datuma dospijeća istaknutog u Izvansudskoj nagodbi, zaračunava se zatezna kamata od dana isteka roka plaćanja do dana potpunog povrata duga. Potpis korisnika na Izvansudskoj nagodbi mora biti ovjeren od strane javnog bilježnika.

(7) Ako korisnik izvrši plaćanje duga nakon proteka roka od 15 dana od dana zaprimanja Odluke o povratu sredstava, Agencija za plaćanja će od korisnika zatražiti plaćanje zakonske zatezne kamate obračunate sukladno nacionalnom zakonodavstvu, i to za razdoblje od prvog dana nakon proteka roka za povrat sredstava pa do dana povrata sredstava. Plaćanje zakonske zatezne kamate Agencija za plaćanja će zatražiti pisanim putem, navodeći iznos i broj računa na koji je korisnik dužan uplatiti iznos duga. Rok za plaćanje duga je 15 dana od dana primitka obavijesti o iznosu duga koji je korisnik dužan platiti.

(8) Ako korisnik ne postupi u skladu s Odlukom o povratu sredstava, odnosno u skladu sa stavcima 2. – 7. ovoga članka, Agencija za plaćanja će zaštitu svojih prava zatražiti sudskim putem.

Članak 36.

(1) Agencija za plaćanja će zatražiti od korisnika povrat sredstava i u slučaju kada je došlo do administrativne greške koja za posljedicu ima isplatu sredstava korisniku u iznosu većem od ugovorenog ili plaćanje na pogrešan broj računa.

(2) Agencija za plaćanja će korisnika obavijestiti Odlukom o povratu sredstava u slučaju utvrđene administrativne greške o iznosu duga i broju računa na koji je korisnik dužan vratiti sredstva, te o roku u kojem povrat sredstava mora biti izvršen. Rok za povrat sredstava je 15 dana od dana zaprimanja Odluke o povratu sredstava u slučaju utvrđene administrativne greške.

(3) Ako korisnik izvrši plaćanje duga nakon proteka roka od 15 dana od dana zaprimanja Odluke o povratu sredstava u slučaju utvrđene administrativne greške, Agencija za plaćanja će od korisnika zatražiti plaćanje zakonske zatezne kamate obračunate sukladno nacionalnom zakonodavstvu, i to za razdoblje od prvog dana nakon proteka roka za povrat sredstava pa do dana povrata sredstava. Plaćanje zakonske zatezne kamate Agencija za plaćanja će zatražiti pisanim putem, navodeći iznos i broj računa na koji je korisnik dužan uplatiti iznos duga. Rok za plaćanje duga je 15 dana od dana primitka obavijesti o iznosu duga koji je korisnik dužan platiti.

(4) Ako korisnik ne postupi u skladu s Odlukom o povratu sredstava u slučaju utvrđene administrativne greške, odnosno u skladu sa stavcima 1., 2. ili 3. ovoga članka, Agencija za plaćanja će zaštitu svojih prava zatražiti sudskim putem.

Članak 37.

(1) Ako korisnik samoinicijativno vrati sredstva koja je dobio na ime potpore sukladno ovom Pravilniku, nakon 15 dana od dana primitka sredstava zaračunat će se ugovorna kazna.

(2) Ako korisnik vrati sredstva tijekom prve godine od dana primitka sredstava, zaračunat će se i zatražiti od korisnika ugovorna kazna u iznosu od 1% od iznosa primljenih sredstava, te će se na svaku sljedeću godinu ugovorna kazna povećavati za 0,5% zaključno s petom godinom od dana primitka sredstava.

Članak 38.

(1) Korisnik kojemu je donesena Odluka o povratu sredstava radi utvrđenih nepravilnosti u skladu s odredbom članka 35. ovog Pravilnika ili kojemu je izdana Obavijest o raskidu ugovora zbog utvrđenih nepravilnosti, nalazit će se na »crnoj listi« Agencije za plaćanja. Korisnik će se nalaziti na »crnoj listi« od dana donošenja Odluke o povratu sredstava pa sve do isteka roka od jedne (1) godine od dana povrata duga u cijelosti. U slučaju izdavanja Obavijesti o raskidu ugovora zbog utvrđenih nepravilnosti/sumnje na prijevaru korisnik će biti na »crnoj listi« od dana izdavanja Obavijesti o raskidu ugovora do isteka roka od jedne (1) godine.

(2) »Crna lista« na kojoj će se nalaziti korisnici zbog razloga navedenih u stavku 1. ovoga članka, objavljivat će se na oglasnoj ploči Agencije za plaćanja i službenim web-stranicama Ministarstva i Agencije za plaćanja.

(3) Korisnik koji se bude nalazio na »crnoj listi« gubi pravo na ostvarivanje prava na nacionalne potpore ili potpore iz EU fondova u roku naznačenom u stavku 1. ovog članka.

Iznimne prirodne katastrofe

Članak 39.

U slučaju događaja koji je utvrđen kao iznimna prirodna katastrofa koja je pogodila područje na kojem se nalazi ulaganje koje je predmet IPARD Ugovora, Agencija za plaćanja može odobriti financiranje predujmom koje ne smije prelaziti 20% od ukupnog troška ulaganja koje je odobrila Agencija za plaćanja. U ovom slučaju, odredba kojom se ograničavaju izjave o izdacima na događaje koji nisu nastali ranije od datuma sklapanja ugovora, može se zamijeniti granicom najranije nakon nastajanja iznimne prirodne katastrofe.

X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 40.

(1) Agencija za plaćanja može raspisivati natječaj iz članka 23. ovoga Pravilnika do potpunog iskorištenja raspoloživih sredstava namijenjenih za sufinanciranje provedbe IPARD programa.

(2) Odluke koje proizlaze iz ovoga Pravilnika donosi ravnatelj Agencije za plaćanja, a IPARD Ugovor potpisuje ravnatelj Agencije za plaćanja.

(3) Ravnatelj Agencije za plaćanja i ravnatelj Upravne direkcije, svaki u okviru svoje nadležnosti, donose pisane procedure, obrasce i ostale dokumente neophodne za upravljanje i provedbu IPARD programa.

Članak 41.

(1) Odluke koje proizlaze iz ovoga Pravilnika nisu upravni akti.

(2) Protiv Odluke o dodjeli sredstava iz IPARD programa iz članka 26. stavka 3. točke a) te Odluke o odbijanju prijave iz članka 26. stavka 3. točke b) ovoga Pravilnika stranka može izjaviti prigovor Povjerenstvu za rješavanje po prigovorima za IPARD program (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) koje imenuje ministar poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja.

(3) Odluka o isplati iz članka 30. stavka 1. točke a) i Odluka o odbijanju Zahtjeva za isplatu iz članka 30. stavka 1. točke b) ovoga Pravilnika su konačne.

Članak 42.

1) Prigovor iz članka 41. stavka 2. ovoga Pravilnika podnosi se u dva primjerka Povjerenstvu putem Agencije za plaćanja u roku od osam (8) dana od dana primitka odluke.

(2) Ako je podnositelj izjavio prigovor na Odluku o dodjeli sredstava iz IPARD programa ili Odluku o odbijanju prijave, on se nije dužan pridržavati roka navedenoga u članku 27. stavku 2. ovoga Pravilnika do zaprimanja odluke Povjerenstva po prigovoru.

(3) Ako Povjerenstvo po prigovoru na Odluku o dodjeli sredstava iz IPARD programa donese pozitivnu odluku, korisnik je dužan u roku od tri (3) dana od dana zaprimanja Odluke Povjerenstva, vratiti Agenciji za plaćanja sve zaprimljene IPARD Ugovore koji proizlaze iz Odluke o dodjeli sredstava iz IPARD programa na koju je korisnik podnio prigovor.

(4) Agencija za plaćanja će, u roku od pet (5) dana od dana zaprimanja pozitivne odluke Povjerenstva, podnositelju izdati novu Odluku o dodjeli sredstava iz IPARD programa, a zatim i novi IPARD Ugovor koji je korisnik dužan vratiti u Agenciju za plaćanja u roku od 7 dana od dana zaprimanja s javnobilježničkom ovjerom potpisa.

(5) Ako Povjerenstvo donese negativnu odluku, korisnik je dužan u roku od 7 dana od dana zaprimanja odluke Povjerenstva dostaviti već zaprimljene IPARD Ugovore.

(6) Ako Korisnik ne postupi u skladu sa stavkom 4. ovoga članka smatra se da je odustao od sklapanja IPARD Ugovora.

(7) Odluke Povjerenstva po prigovorima iz članka 41. stavka 2. ovoga Pravilnika su konačne.

Članak 43.

Korisnici s kojima je Agencija za plaćanja zaključila IPARD Ugovor kao i iznos dodijeljenih sredstava bit će objavljeni na službenim web-stranicama Ministarstva i web-stranicama Agencije za plaćanja.

Članak 44.

Prilozi I- XVI uz Pravilnik tiskani su u dodatku ovoga Pravilnika i njegov su sastavni dio.

Članak 45.

(1) Administrativna obrada prijava zaprimljenih u prvom krugu javnog natječaja za podnošenje prijava za dodjelu sredstva iz IPARD programa za: Mjeru 302 »Diversifikacija i razvoj ruralnih gospodarskih aktivnosti« unutar IPARD programa (»Narodne novine« 135/10) rješavat će se sukladno odredbama Pravilnika o provedbi Mjere 302 »Diversifikacija i razvoj ruralnih gospodarskih aktivnosti« unutar IPARD programa (»Narodne novine« 127/10).

(2) Nakon stupanja na snagu ovog Pravilnika, ugovaranje po prijavama iz stavka 1. ovog članka i isplata odobrenih sredstava, provest će se sukladno odredbama ovog Pravilnika.

(3) Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o provedbi Mjere 302 »Diversifikacija i razvoj ruralnih gospodarskih aktivnosti« unutar IPARD programa (»Narodne novine« 127/10).

Članak 46.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/10-01/164

Urbroj: 525-12-3-0473/11-5

Zagreb, 1. rujna 2011.

Potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja
Petar Čobanković, v. r.

PRILOG 1

PODJELA RURALNIH PODRUČJA PREMA OECD KRITERIJU

Županija

Uglavnom ruralna

Znatno ruralna %

Uglavnom urbana

Broj

%

Broj

%

Broj

%

Bjelovarsko-bilogorska

133.084

6,30

Brodsko-posavska

176.765

8,37

Dubrovačko-neretvanska

122.870

7,94

Istarska

206.344

13,34

Karlovačka

141.787

6,72

Koprivničko-križevačka

124.467

5,90

Krapinsko-zagorska

142.432

6,75

Ličko-senjska

53.677

2,54

Međimurska

118.426

7,65

Osječko-baranjska

330.506

21,36

Požeško-slavonska

85.831

4,07

Primorsko-goranska

305.505

19,74

Sisačko-moslavačka

185.387

8,78

Splitsko-dalmatinska

463.676

29,97

Šibensko-kninska

112.891

5,35

Varaždinska

184.769

8,75

Virovitičko-podravska

93.389

4,42

Vukovarsko-srijemska

204.768

9,70

Zadarska

162.045

7,68

Zagrebačka

309.696

14,67

Grad Zagreb

779.145

100

Ukupno

2.110.988

100

1.547.327

100

779.145

100


PRILOG II

DOKUMENTI POTREBNI ZA KONTROLU NA TERENU ZA MJERU 302 – PREMA TIPU KONTROLE

DOKUMENT

KONTROLA PRIJE UGOVARANJA

KONTROLA PRIJE PLAĆANJA

EX-POST KONTROLA

1

Izvadak iz Registra Trgovačkog suda/Obrtnog registra

+

2

Knjiga dionica/Knjiga poslovnih udjela

+

3

Kartica konta prihoda od dotacija refundacija, dotacija, subvencija, milodara i drugih nadoknada

+

+

4

Glavni projekt

+

+

+

5

Tehnološki projekt

+

+

+

6

Zapisnik o tehničkom pregledu izgrađenog objekta ili ugrađene opreme

+

+

7

Knjiga ulaznih računa  (UR-a)

+

+

8

Knjiga izlaznih računa  (IR-a)

+

+

9

Popis dugotrajne imovine

+

+

+

10

Kartica konta dobavljača/Knjiga primitaka i izdataka

+

+

+

11

Ugovor s odabranim proizvođačem/ponuđačem

+

+

12

Građevinski dnevnik

+

+

13

Građevinska knjiga

+

+

14

Dokumenti o kvaliteti ugrađenih materijala

+

+

15

Registar goveda na gospodarstvu

+

+

16

Registar svinja na gospodarstvu

+

+

17

Potvrda/svjedodžba o zdravstvenom stanju životinja/otpremnica

+

+

18

Mjesečno izvješće o kvaliteti sirovog mlijeka

+

+

19

Ugovor o gnojidbi polj.površina drugog vlasnika

+

+

20

Ugovor o predaji gnojiva ovlaštenom prerađivaču gnojiva

+

+

21

Rješenje o odobrenju farme (Uprave za veterinarstvo MPRRR) i Zapisnik nadležnog veterinarskog inspektora koji obuhvaća sve propisane elemente s područja zdravlja životinja

+

22

Rješenje o odobrenju (Uprave za veterinarstvo MPRRR) za djelatnost koja se obavlja

+

23

Potvrdu  o ispunjavanju uvjeta iz područja biljnog zdravstva utvrđenih  nacionalnim propisima koji su usklađeni s EU propisima, izdanu od Uprave za poljoprivrednu i fitosanitarnu inspekciju MPRRR

+

24

Potvrdu o ispunjavanju EU standarda iz područja javnog zdravstva i biljnog zdravstva za djelatnost koju obavlja, koju izdaje Sanitarna inspekcija Ministarstva zdravstva

+

25

Potvrdu o ispunjavanju EU standarda zaštite okoliša, izdanu od MZOPUG

+

26

Potvrdu o ispunjavanju EU standarda iz područja sigurnosti i zaštite zdravlja na radu koju je izdao Državni inspektorat

+

27

Povlasticu za slatkovodno ribarstvo

+

28

Rješenje o stjecanju statusa povlaštenog proizvođača el. energije izdana od Hrvatske energetske regulatorne agencije

+


PRILOG III

RAZVRSTAVANJE POSLOVNIH SUBJEKATA S OBZIROM NA BROJ ZAPOSLENIH, UKUPNI PRIHOD I IMOVINU

Broj zaposlenih

Godišnji promet

Vrijednost imovine iz bilance

Mikro

< 10

< 2.000.000 €

< 2.000.000 €

Malo

< 50

< 10.000.000 €

< 10.000.000 €

Srednje

< 250

< 50.000.000 €

< 43.000.000 €