3077
Na
temelju članka 88. Ustava Republike Hrvatske, donosim
Proglašavam
Zakon o regulaciji energetskih djelatnosti, koji je donio Hrvatski sabor na
sjednici 3. prosinca 2004. godine.
Broj:
01-081-04-3761/2
Zagreb, 10. prosinca 2004.
Predsjednik
Republike Hrvatske
Stjepan Mesić, v. r.
I.
TEMELJNE ODREDBE
Članak
1.
Ovim se
Zakonom uređuje uspostava i provođenje sustava regulacije energetskih djelatnosti,
uređuje se postupak osnivanja tijela za regulaciju energetskih djelatnosti, te
se uređuju druga pitanja od značaja za regulaciju energetskih djelatnosti.
Članak
2.
(1)
Izrazi koji se koriste u ovom Zakonu imaju značenja utvrđena Zakonom o energiji,
kao i zakonima kojima se uređuje obavljanje energetskih djelatnosti.
(2) U
ovom se Zakonu koriste i izrazi koji u smislu ovoga Zakona imaju sljedeće
značenje:
–
Hrvatska energetska regulatorna agencija – tijelo nadležno za regulaciju
energetskih djelatnosti,
–
regulacija energetskih djelatnosti – sustav mjera i pravila kojima se uređuje
djelovanje energetskih subjekata radi ostvarenja ciljeva regulacije utvrđenih
ovim Zakonom.
Članak
3.
Regulacija
energetskih djelatnosti uspostavlja se radi provođenja sustava reguliranog
djelovanja energetskih subjekata u obavljanju energetskih djelatnosti,
posebice onih energetskih djelatnosti koje se obavljaju kao javne usluge i u
javnom interesu s jedne strane, te radi uspostave i uređenja tržišta energije s
druge strane, a sve sukladno odredbama Zakona o energiji i zakona kojima se uređuje
obavljanje pojedinih energetskih djelatnosti.
Članak
4.
(1)
Temeljni ciljevi regulacije energetskih djelatnosti su:
–
osiguranje objektivnosti, razvidnosti i nepristranosti u obavljanju
energetskih djelatnosti,
– briga
o provedbi načela reguliranog pristupa mreži/sustavu,
–
donošenje metodologija za utvrđivanje tarifnih stavaka tarifnih sustava,
–
uspostavljanje učinkovitog tržišta energije i tržišnog natjecanja,
–
zaštita kupaca energije i energetskih subjekata.
(2)
Regulacijom energetskih djelatnosti promiče se:
–
učinkovito i racionalno korištenje energije,
–
poduzetništvo u području energetike,
–
investiranje u energetski sektor,
–
zaštita okoliša.
Članak
5.
(1)
Regulacija energetskih djelatnosti provodi se u dijelu koji se odnosi na
regulirane energetske djelatnosti i u dijelu koji se odnosi na tržišne
energetske djelatnosti.
(2)
Regulirane energetske djelatnosti i energetske djelatnosti koje se obavljaju
kao javne usluge uređuju se prema načelima objektivnosti, razvidnosti i nepristranosti,
uvažavajući opravdane troškove poslovanja, pogona, održavanja, zamjene,
izgradnje ili rekonstrukcije objekata, tako da se energetskim subjektima omogućuje
razuman i društveno prihvatljiv povrat sredstava uloženih radi obavljanja
energetskih djelatnosti propisanih zakonom.
(3) Tržišne
energetske djelatnosti uređuju se prema načelima tržišnog natjecanja i
poticanja poduzetništva na tržištu energije.
II.
AGENCIJA ZA REGULACIJU ENERGETSKIH DJELATNOSTI
Članak 6.
(1) Ovim se Zakonom osniva Hrvatska energetska
regulatorna agencija – HERA (u daljnjem tekstu: Agencija) kao samostalna,
neovisna i neprofitna javna ustanova, radi uspostave i provođenja regulacije
energetskih djelatnosti.
(2) Sjedište Agencije je u Zagrebu.
(3) Rad Agencije je javan.
(4) Statutom
i drugim općim aktima Agencije uređuju se pitanja značajna za djelatnost,
ustroj i rad Agencije.
(5) Statutom Agencije uređuju se: unutarnje
ustrojstvo, predstavljanje i zastupanje, rad i poslovanje, nadzorna tijela,
osnivanje i djelokrug rada savjetodavnih i stručnih tijela, ovlasti i način
odlučivanja, opći akti, tajnost podataka, javnost rada te druga pitanja
značajna za rad Agencije.
(6) Upravno vijeće uz prethodnu suglasnost Vlade
Republike Hrvatske donosi Statut Agencije.
Članak 7.
(1) Osnivač Agencije je Republika Hrvatska, a
osnivačka prava ostvaruje Vlada Republike Hrvatske.
(2) Agencija za svoj rad odgovara Hrvatskom saboru.
Članak 8.
Poslovi Agencije od posebnog su interesa za Republiku
Hrvatsku, a Agencija ih obavlja na temelju javne ovlasti.
Članak 9.
(1)
Djelatnost Agencije obuhvaća sljedeće poslove:
– izdavanje dozvola za obavljanje energetskih
djelatnosti, privremeno i trajno oduzimanje dozvola,
– donošenje metodologija za utvrđivanje tarifnih
stavaka tarifnih sustava,
– davanje mišljenja Ministarstvu o tarifnom sustavu
za proizvodnju električne energije iz obnovljivih izvora energije i
kogeneracije, naknadi za poticanje obnovljivih izvora i kogeneracije te naknadi
za naslijeđene troškove,
–
davanje mišljenja Ministarstvu na prijedlog visine tarifnih stavki,
– davanje mišljenja Ministarstvu na prijedlog iznosa
naknade za organiziranje tržišta električne energije,
– davanje mišljenja Vladi Republike Hrvatske na
prijedlog iznosa naknade za priključenje na mrežu i za povećanje priključne
snage,
– nadzor nad primjenom svih tarifnih sustava i
propisanih naknada,
– davanje mišljenja Ministarstvu o općim uvjetima za
opskrbu energijom,
– davanje mišljenja Ministarstvu na postupke i
kriterije za odobrenje i izgradnju proizvodnih objekata,
– donošenje odluke o raspisivanju natječaja i o
izboru najpovoljnijeg ponuditelja za izgradnju proizvodnih objekata snage do 50
MW,
– donošenje odluke o izgradnji novih objekata za
proizvodnju električne energije snage do 50 MW,
– davanje prijedloga Vladi Republike Hrvatske o raspisivanju
natječaja i o izboru najpovoljnijeg ponuditelja za izgradnju proizvodnih
objekata snage 50 MW i veće,
– organizacija i provedba postupka natječaja za
izgradnju proizvodnih objekata,
– izdavanje prethodnog odobrenja za izgradnju
energetskog objekta za proizvodnju toplinske energije za tarifne kupce,
– izdavanje rješenja o stjecanju statusa povlaštenog
proizvođača,
– davanje suglasnosti energetskom subjektu za
izgradnju izravnog voda,
– odobrenje planova razvoja i izgradnje mreža,
– donošenje propisa u energetskom sektoru za koje je
ovlaštena ovim Zakonom i zakonima kojima se uređuje obavljanje pojedinih
energetskih djelatnosti, te davanje mišljenja ili suglasnosti na pravila i
propise u energetskom sektoru,
– nadzor nad energetskim subjektima, sukladno
odredbama Zakona o energiji i zakonima kojima se uređuje obavljanje pojedinih
energetskih djelatnosti,
– nadzor kvalitete usluge energetskih subjekata,
– objavljivanje obavijesti i podataka o energetskoj učinkovitosti
i korištenju energije,
– sudjelovanje u definiranju energetske politike,
– suradnja s ministarstvima i nadležnim inspekcijama
sukladno posebnim zakonima,
– prikupljanje i obrada podataka u vezi s
djelatnostima energetskih subjekata,
– podnošenje zahtjeva za pokretanje prekršajnih
postupaka.
(2) Agencija je u uspostavi i provođenju sustava
regulacije energetskih djelatnosti koje se obavljaju kao javne usluge, posredstvom
savjetodavnih tijela u kojima sudjeluju i predstavnici udruga potrošača, dužna
primjenjivati mjere za zaštitu osnovnih prava potrošača sukladno posebnim
zakonima.
(3) U skladu s odredbama ovoga Zakona te ostalih
propisa kojima se uređuje obavljanje pojedinih energetskih djelatnosti,
Agencija će obavljati svoju djelatnost tako da energetska tržišta djeluju na
objektivan, razvidan i nepristran način, vodeći računa o interesima energetskih
subjekata i kupaca.
(4) Energetski subjekti obvezni su odgovarati na
upite Agencije u vezi s poslovima iz stavka 1. ovoga članka, sukladno članku
27. ovoga Zakona.
(5)
Agencija rješava sporove u vezi s obavljanjem reguliranih energetskih
djelatnosti, a posebno u vezi s:
–
odbijanjem priključka na prijenosnu mrežu/transportni sustav,
– određivanjem naknade za priključak i za korištenje
prijenosne mreže/transportnog sustava.
(6) Odluka Agencije u rješavanju sporova iz stavka 5.
ovoga članka konačna je i protiv nje nezadovoljna strana može pokrenuti upravni
spor.
Članak 10.
(1) Agencija je u uspostavi i provođenju sustava
regulacije energetskih djelatnosti, koje se obavljaju prema načelima tržišnog
poslovanja, dužna primjenjivati pravila i sustav mjera za zaštitu tržišnog
natjecanja, za pitanja iz isključive nadležnosti Agencije.
(2) Agencija prati posebice:
– pravila o vođenju i raspodjeli kapaciteta spojnih
vodova, u suradnji s regulatornim tijelima susjednih država s kojima postoje
veze elektroenergetskog i plinskog sustava,
– ustroj kojim se rješava zagušenje unutar nacionalne
prijenosne mreže/sustava,
– rokove u kojima operator prijenosnog sustava ili
operator distribucijskog sustava izvodi popravke i priključke,
– objave odgovarajućih informacija operatora
prijenosnog i operatora distribucijskog sustava upućenih zainteresiranim
stranama o priključcima, prijenosnoj mreži/sustavu i distribucijskoj mreži i
raspodjeli prijenosne moći spojnih vodova, vodeći računa o povjerljivosti
pojedinih informacija,
– odvojenost vođenja poslovnih knjiga, kako je
propisano Zakonom o energiji i zakonima kojima se uređuju pojedine energetske
djelatnosti, da bi se spriječilo subvencioniranje između proizvodne,
prijenosne, distribucijske i opskrbne djelatnosti,
– objektivne, razvidne i nepristrane uvjete i tarife
za priključenje novih proizvođača električne energije, osobito vodeći računa o
troškovima i koristima obnovljivih izvora energije, distribuirane proizvodnje i
kogeneracije,
– stupanj u kojemu operator prijenosnog sustava ili
operator distribucijskog sustava ispunjava svoje zadaće sukladno Zakonu o
energiji i zakonima kojima se uređuju pojedine energetske djelatnosti,
– stupanj razvidnosti tržišnog natjecanja.
(3) Agencija je dužna objavljivati godišnja izvješća
o rezultatima praćenja iz stavka 2. ovoga članka i ovlaštena je u slučaju
potrebe zahtijevati provedbu određenih mjera radi osiguranja načela
razvidnosti, objektivnosti i nepristranosti.
(4) Za pitanja u vezi s obavljanjem energetskih
djelatnosti na tržištu, koja nisu uređena ovim Zakonom, a koja se odnose na
sprječavanje, ograničavanje ili narušavanje tržišnog natjecanja potrebno je
primijeniti Zakon o zaštiti tržišnog natjecanja, a Agencija je dužna pružiti
tehničku pomoć u obliku stručnih mišljenja i analiza Agenciji za zaštitu tržišnog
natjecanja.
Članak
11.
(1)
Agencija donosi metodologije za:
–
tarifne sustave, bez visine tarifnih stavaka,
– utvrđivanje
naknade za priključak na prijenosnu i distribucijsku mrežu, te povećanje
priključne snage,
– pružanje
usluga uravnoteženja električne energije u elektroenergetskom sustavu,
– pružanje
usluga uravnoteženja prirodnog plina u plinovodnom sustavu,
–
pristup skladištenju prirodnog plina, količini plina u plinovodu i drugim
pomoćnim uslugama u plinovodnom sustavu.
(2)
Metodologije iz stavka 1. podstavka 1. ovoga članka moraju omogućavati
ulaganja potrebna za razvoj mreže i ostale zahtjeve sukladno Zakonu o energiji
i zakonima kojima se uređuju pojedine energetske djelatnosti.
(3)
Agencija donosi tarifni sustav za transport nafte naftovodom i transport
naftnih derivata produktovodom.
Članak
12.
(1)
Agencija je ovlaštena, u slučaju potrebe, zahtijevati od operatora prijenosnog
sustava i operatora distribucijskog sustava izmjenu uvjeta, pravila i ustroja
navedenih u članku 10. stavku 2. ovoga Zakona kako bi se osigurala njihova
nepristrana primjena.
(2) Nezadovoljna strana može podnijeti Agenciji
prigovor:
– na rad operatora prijenosnog sustava i operatora
distribucijskog sustava u vezi s pitanjima iz članka 10. ovoga Zakona,
– na odluku o metodologijama donesenim sukladno
članku 11. ovoga Zakona.
(3) Prigovor iz stavka 2. podstavka 1. ovoga članka
može se podnijeti u roku od 30 dana od dana počinjene nepravilnosti u radu operatora
prijenosnog sustava i operatora distribucijskog sustava, a prigovor iz stavka
2. podstavka 2. ovoga članka može se podnijeti u roku od 60 dana od dana
donošenja metodologija.
(4) Agencija je dužna donijeti odluku o prigovoru u
roku od 60 dana nakon primitka prigovora.
(5) Odluka Agencije iz stavka 4. ovoga članka konačna
je i protiv nje nezadovoljna strana može pokrenuti upravni spor.
(6) Odredbe stavka 1. – 4. ovoga članka koje se
odnose na prijenos električne energije i distribuciju električne energije pod
jednakim se uvjetima primjenjuju i za ostale regulirane energetske djelatnosti.
Članak 13.
Osim obveza, nadležnosti i odgovornosti iz članka 9.
- 12. ovoga Zakona, Agencija ima obveze, nadležnosti i odgovornosti koje
proizlaze iz pojedinačnih odredbi Zakona o energiji, kao i zakona kojima se uređuje
obavljanje pojedinih energetskih djelatnosti.
Članak 14.
Agencija je samostalna u poduzimanju svih
organizacijskih i drugih mjera potrebnih za nesmetano obavljanje funkcija i
ispunjavanje obveza u skladu s ovim Zakonom, Zakonom o energiji, kao i zakonima
kojima se uređuje obavljanje pojedinih energetskih djelatnosti.
Članak 15.
(1) Agencijom upravlja Upravno vijeće od pet članova,
od kojih je jedan predsjednik Upravnog vijeća, a jedan njegov zamjenik.
(2) Predsjednika, zamjenika predsjednika i ostale
članove Upravnog vijeća imenuje Hrvatski sabor na prijedlog Vlade Republike
Hrvatske, na vrijeme od pet godina, s mogućnošću još jednog imenovanja.
(3) Upravno vijeće donosi akte potrebne za rad i
poslovanje, programe rada i razvoja, nadzire njihovo provođenje, odlučuje o
financijskom planu i godišnjem obračunu, sukladno ciljevima iz članka 4. stavka
1. ovoga Zakona.
(4)
Predsjednik Upravnog vijeća rukovodi radom Upravnog vijeća.
(5)
Predsjednik Upravnog vijeća predstavlja i zastupa Agenciju, poduzima sve pravne
radnje u ime i za račun Agencije i odgovoran je za zakonitost rada Agencije.
(6)
Predsjednika Upravnog vijeća u vrijeme njegove odsutnosti zamjenjuje njegov
zamjenik.
Članak
16.
(1) Članom
Upravnog vijeća može biti imenovan državljanin Republike Hrvatske, s
prebivalištem u Republici Hrvatskoj, koji ima najmanje visoku stručnu spremu
tehničke, pravne ili ekonomske struke, uz dobro poznavanje engleskog jezika i
radno iskustvo od najmanje sedam godina, od čega barem pet godina na poslovima
s područja energetike.
(2) Članom Upravnog vijeća ne može biti imenovana
osoba koja je pravomoćno osuđena za kazneno djelo koje je čini nedostojnom
obavljanja dužnosti člana Upravnog vijeća, koja obnaša dužnost zastupnika
Hrvatskoga sabora ili člana predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave
ili područne (regionalne) samouprave i izvršne vlasti te središnjim tijelima
političkih stranaka, ili koja je u radnom odnosu u energetskom subjektu na
kojega se primjenjuju odredbe ovoga Zakona.
(3) Funkcija člana Upravnog vijeća obavlja se kao
jedino zanimanje.
Članak 17.
Član Upravnog vijeća i članovi njegove uže obitelji
ne mogu biti vlasnici, dioničari ili imatelji udjela u energetskim subjektima
više od 0,5 % temeljnoga dioničkog kapitala, članovi uprave ili nadzornih
odbora ili bilo kojih drugih tijela u energetskim subjektima, te im nije
dopušteno imati materijalni interes u području energetskih djelatnosti i nije
im dopušteno obavljati druge poslove u energetskom subjektu na kojega se
primjenjuju odredbe ovoga Zakona, zbog čega bi moglo doći do sukoba interesa.
Članak 18.
(1) Hrvatski sabor će razriješiti dužnosti člana
Upravnog vijeća prije isteka razdoblja na koje je imenovan, na prijedlog Vlade
Republike Hrvatske, u slučaju:
1. ako to sam zatraži,
2. teže povrede dužnosti utvrđene Statutom Agencije,
3. nemogućnosti urednog obavljanja dužnosti dulje od
šest mjeseci,
4. trajnog gubitka sposobnosti za obavljanje dužnosti,
5. pravomoćne osude za kazneno djelo koje ga čini
nedostojnim obavljanja dužnosti,
6. nastupa okolnosti iz članka 17. ovoga Zakona.
(2) O postojanju razloga za razrješenje člana
Upravnog vijeća prije isteka razdoblja na koje je imenovan, Upravno vijeće je
obvezno obavijestiti Vladu Republike Hrvatske.
(3) Član Upravnog vijeća ne može godinu dana od dana
razrješenja s dužnosti zasnovati radni odnos u energetskom subjektu na kojeg
se primjenjuju odredbe ovoga Zakona, osim u slučaju iz stavka 1. točke 3. i 4.
ovoga članka.
(4) Član Upravnog vijeća, nakon razrješenja s dužnosti
sve do početka ostvarivanja plaće po drugom utemeljenju ili do ostvarivanja
prava na mirovinu sukladno općim propisima, a najdulje godinu dana od dana
razrješenja s dužnosti, ima pravo na naknadu u visini plaće koju ostvaruje kao
član Upravnog vijeća, osim u slučajevima razrješenja iz stavka 1. točke 2., 5.
i 6. ovoga članka.
(5)
Upravno vijeće može biti razriješeno ako uzastopno i višekratno ne donosi
odluke u vezi sa člankom 11. na način opisan u članku 19. stavku 4. ovoga
Zakona.
Članak
19.
(1)
Upravno vijeće odlučuje na sjednicama koje saziva predsjednik Upravnog vijeća.
(2)
Sjednice Upravnog vijeća su javne. Iznimno, Upravno vijeće može odlučiti da će
sjednica ili rasprava o pojedinoj točki biti zatvorena za javnost.
(3)
Upravno vijeće donosi odluke sukladno odredbama članka 10. i 11. ovoga Zakona.
(4)
Upravno vijeće odlučuje većinom glasova svih članova Upravnog vijeća.
(5) Za donošenje odluka iz članka 11. ovoga Zakona i
drugih značajnih odluka te za davanje mišljenja Vladi Republike Hrvatske i
Ministarstvu, Upravno vijeće donosi odluke na prijedlog ravnatelja Agencije,
koji je dužan nazočiti sjednicama Upravnog vijeća na poziv Upravnog vijeća, bez
prava glasa. Upravno vijeće odlučuje i o drugim pitanjima iz djelokruga rada
Agencije, pri čemu može zatražiti mišljenje ravnatelja Agencije.
(6) U svim postupcima pred Agencijom, koji se pokreću
u skladu s odredbama ovoga Zakona, Agencija mora omogućiti svakoj stranci u
postupku da se prije donošenja odluke izjasni o činjenicama bitnim za donošenje
odluke, te da dostavi svu potrebnu dokumentaciju ili druge dokaze za koje
smatra da su značajni za donošenje odluke.
(7) Ako stranka nije u utvrđenom roku izvršila
konačnu odluku Upravnog vijeća, Upravno vijeće može provesti postupak izvršenja
te odluke posredstvom druge osobe ili prisilno, ili pokrenuti prekršajni
postupak u skladu s odredbama Zakona o prekršajima.
(8) Odluke Upravnog vijeća potpisuje predsjednik
Upravnog vijeća.
(9) Odluke Upravnog vijeća objavljuju se u »Narodnim
novinama«, a pojedinačne odluke koje Upravno vijeće donosi u obavljanju javnih
ovlasti i druge odluke za koje tako odluči Upravno vijeće, objavljuju se u
glasilu Agencije.
(10) Na ostala pitanja u vezi s radom Agencije koja
nisu uređena ovim Zakonom, primjenjuju se odredbe Zakona o ustanovama i Zakona
o općem upravnom postupku.
Članak 20.
(1) Ravnatelja Agencije imenuje Upravno vijeće, na
temelju javnoga natječaja na vrijeme od četiri godine, s mogućnošću ponovnog
izbora.
(2) Za imenovanje ravnatelja Agencije primjenjuju se
odgovarajuće odredbe članka 16. i 17. ovoga Zakonom, s tim da osoba koja može
biti imenovana ravnateljem mora imati radno iskustvo na rukovodećim poslovima u
energetskom sektoru u trajanju od najmanje tri godine.
(3) Upravno vijeće dužno je razriješiti ravnatelja
Agencije u slučajevima i po postupku propisanom Zakonom o ustanovama i o tome
obavijestiti Vladu Republike Hrvatske.
(4) U slučaju razrješenja ravnatelja Upravno vijeće
imenovat će vršitelja dužnosti ravnatelja Agencije i raspisati natječaj za ravnatelja
u zakonskom roku.
Članak
21.
(1)
Ravnatelj Agencije organizira i vodi stručni rad Agencije.
(2)
Ravnatelj Agencije obavlja i druge poslove utvrđene statutom Agencije.
(3)
Ravnatelj Agencije za svoj rad odgovara Upravnom vijeću Agencije.
(4)
Ravnatelj Agencije priprema Upravnom vijeću prijedloge za donošenje odluka iz
članka 11. ovoga Zakona i drugih značajnih odluka te prijedloge za davanje
mišljenja Vladi Republike Hrvatske i Ministarstvu, kao i prijedloge odluka
koje Upravno vijeće, u skladu s ovim Zakonom, te drugim zakonima i podzakonskim
aktima, predlaže Vladi Republike Hrvatske na donošenje.
Članak
22.
Upravno
vijeće Agencije ne može bez suglasnosti Vlade Republike Hrvatske steći,
opteretiti ili otuđiti nekretninu i drugu imovinu ili sklopiti drugi pravni
posao u vrijednosti većoj od polovice proračuna Agencije.
Članak
23.
Središnja
tijela državne uprave dužna su zatražiti mišljenje Agencije na nacrt prijedloga
zakona i drugih propisa koji se odnose na obavljanje energetskih djelatnosti.
Članak
24.
(1)
Agencija ima proračun čiji su prihod naknade za obavljanje poslova regulacije
energetskih djelatnosti.
(2)
Agencija donosi proračun za sljedeću godinu, uz prethodno pribavljeno
mišljenje Vlade Republike Hrvatske.
(3)
Vlada Republike Hrvatske donosi odluku o visini naknada iz stavka 1. ovoga
članka na prijedlog Upravnog vijeća, koje je prethodno pribavilo mišljenje
Ministarstva.
Članak
25.
(1)
Agencija je dužna jedanput godišnje podnijeti Hrvatskom saboru izvješće o svom
radu, a osobito:
– zapažanjima
koja su značajna za razvoj energetskog tržišta i javnih usluga u energetskom
sektoru,
–
analizi energetskog sektora,
–
ostvarenju proračuna Agencije za prethodnu godinu.
(2)
Agencija je dužna Hrvatskom saboru ili Vladi Republike Hrvatske na njihov
zahtjev podnijeti izvješća i o svom stručnom i financijskom poslovanju te
izvješća o pojedinim specifičnim pitanjima iz svog djelokruga rada i za
razdoblja kraća od godinu dana.
(3)
Nakon prihvaćanja izvješća iz stavka 1. ovoga članka, Agencija je dužna
objaviti to izvješće u glasilu Agencije, na hrvatskom jeziku, latiničnim
pismom i u prijevodu na engleski jezik.
Članak
26.
(1)
Stručne poslove u okviru rada i poslovanja Agencije obavljaju radnici
Agencije.
(2) Za
ostvarivanje prava i obveza iz radnog odnosa i u vezi s radnim odnosom, za
radnike Agencije primjenjuju se opći propisi o radu.
(3) Za
radnike Agencije vrijede i uvjeti iz članka 17. ovoga Zakona.
(4) Članovi
Upravnog vijeća, ravnatelj Agencije i drugi radnici Agencije dužni su postupati
savjesno i u skladu s pravilima struke.
Članak
27.
(1)
Agencija je ovlaštena od energetskih subjekata zatražiti podatke, izvješća i
druge potrebne dokumente koji su nužni za obavljanje poslova iz nadležnosti
Agencije na temelju ovoga Zakona i zakona kojima se uređuje obavljanje
energetskih djelatnosti.
(2)
Energetski subjekti dužni su u propisanom roku odgovoriti na zahtjev Agencije i
dostaviti zatražene podatke, izvješća i drugu dokumentaciju u skladu sa
zahtjevom Agencije iz stavka 1. ovoga članka.
(3)
Agencija je dužna najkasnije u roku od 60 dana odgovoriti na pisani zahtjev
energetskog subjekta o pitanjima koja su u vezi s regulacijom njegove
energetske djelatnosti i značajni su za njegovo poslovanje.
III.
KAZNENE ODREDBE
Članak
28.
(1)
Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 do 50.000,00 kuna kaznit će se za
prekršaj energetski subjekt ako ne postupi prema zahtjevu Agencije (članak 27.
stavak 2.).
(2) Za
prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba energetskog
subjekta novčanom kaznom u iznosu od 300,00 do 5.000,00 kuna.
IV.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
29.
(1)
Vlada Republike Hrvatske će predložiti članove Upravnog vijeća u roku od 30
dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
(2) Imenovani članovi Upravnog vijeća dužni su
konstituirati Upravno vijeće u roku od 10 dana od dana imenovanja.
(3)Vijeće za regulaciju energetskih djelatnosti,
osnovano na temelju Zakona o regulaciji energetskih djelatnosti (»Narodne
novine«, br. 68/01. i 109/01.), nastavlja obavljati regulaciju energetskih
djelatnosti do imenovanja članova Upravnog vijeća.
(4) Vlada Republike Hrvatske imenuje privremenog
ravnatelja Agencije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Privremeni ravnatelj ovlašten je poduzeti radnje i obaviti pripreme za početak
rada Agencije.
Članak 30.
Upravno vijeće dužno je zatražiti prethodnu
suglasnost Vlade Republike Hrvatske na Statut Agencije u roku od 30 dana od
dana konstituiranja Upravnoga vijeća. Upravno vijeće će u roku od 30 dana od
dana donošenja Statuta Agencije podnijeti prijavu za brisanje Vijeća za
regulaciju energetskih djelatnosti iz sudskog registra te podnijeti prijavu za
upis Agencije u sudski registar ustanova.
Članak 31.
(1) Članovi Vijeća za regulaciju energetskih
djelatnosti i radnici stručne službe Vijeća za regulaciju energetskih
djelatnosti nastavljaju s radom na odgovarajućim poslovima kao radnici Agencije
na temelju ugovora o radu prema Statutu Agencije.
(2) Radnicima neprofitne pravne osobe koja priprema i
obavlja stručne poslove Vijeća za regulaciju energetskih djelatnosti omogućava
se rad na odgovarajućim poslovima kao radnicima Agencije na temelju ugovora o
radu prema Statutu Agencije.
Članak
32.
Upravno
vijeće raspisat će natječaj za ravnatelja Agencije u roku od 30 dana od dana
donošenja Statuta Agencije.
Članak
33.
(1)
Opće i pojedinačne akte Vijeća za regulaciju energetskih djelatnosti donesene
do dana imenovanja Upravnog vijeća iz članka 29. ovoga Zakona, kao i sve
zaprimljene zahtjeve za dozvole i suglasnosti i druge podneske Vijeću za
regulaciju energetskih djelatnosti, te pokretnu i nepokretnu imovinu,
pismohranu i drugu dokumentaciju, sredstva za rad, financijska sredstva, prava
i obveze Vijeća za regulaciju energetskih djelatnosti, preuzima Agencija kao
pravna sljednica Vijeća za regulaciju energetskih djelatnosti.
(2)
Podzakonski propisi Vlade Republike Hrvatske koji se odnose na rad i
financiranje rada Vijeća za regulaciju energetskih djelatnosti primjenjuju se
na Agenciju do dana stupanja na snagu novih propisa, ako nisu u suprotnosti s
odredbama ovoga Zakona.
Članak
34.
Sva
rješenja o izdavanju i oduzimanju dozvola za obavljanje energetske djelatnosti,
koja su izdana do dana stupanja na snagu ovoga Zakona, vrijede do isteka roka
na koji su izdana.
Članak
35.
Upravni
i sudski postupci, započeti do dana stupanja na snagu ovoga Zakona, dovršit će
se prema propisima koji su vrijedili do dana stupanja na snagu ovoga Zakona, a
prema odredbama ovoga Zakona samo u slučaju ako je to povoljnije za stranku u
postupku.
Članak
36.
Danom stupanja na snagu ovoga
Zakona prestaje važiti Zakon o regulaciji energetskih djelatnosti (»Narodne
novine«, br. 68/01. i 109/01.).
Članak
37.
Ovaj
Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
310-02/04-01/04
Zagreb, 3. prosinca 2004.
HRVATSKI SABOR
Predsjednik
Hrvatskoga sabora
Vladimir Šeks, v. r.