I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se pravilnikom utvrđuju postupak i uvjeti ocjenjivanja i napredovanja
učitelja, profesora, odgojitelja; stručnih suradnika i stručnih učitelja
(u daljem tekstu učitelja i nastavnika) u osnovnim i srednjim školama i
učeničkim domovima (u daIjem tekstu školama) u zvanje mentora i zvanje
savjetnika.
Članak 2.
Svrha je ovoga pravilnika utvrditi kriterije vrednovanja rada učitelja
i nastavnika koji svojom stručnošeu; odnosno Ijudskim, pedagoškim i metodičkim
odlikama, postižu uzorne rezultate u nastavnom radu, izvannastavnim aktivnostima
i izvannastavnom stručnom radu te pridonose unapređivanju procesa poučavanja,
razvoju cjelokupne odgojno-obrazovne djelatnosti škole i hrvatskoga školstva.
Članak 3.
Učitelji i nastavnici koji imaju odgovarajuću stručnu spremu propisanu zakonom, potrebnu pedagošku-psihološku naobrazbu te udovolje kriterijima ocjenjivanja utvrđenim ovim pravilnikom, mogu napredovati u zvanja:
- učitelja mentora i učitelja savjetnika,
- profesora mentora i profesora savjetnika,
- odgojitelja mentora i odgojitelja savjetnika,
- stručnog suradnika mentora i stručnog suradnika savjetnika,
- stručnog učitelja mentora i stručnog učitelja savjetnika.
II. UVJETI I POSTUPAK ZA STJECANJE ZVANJA MENTORA I ZVANJA SAVJETNIKA
Članak 4.
Elementi za vrednovanje stručnosti i kvalitete rada učitelja odnosno
nastavnika su:
- uspješnost u radu s učenicima,
- izvannastavni stručni rad,
- stručno usavršavanje.
Članak 5.
Elementi vrednovanja uspješnosti u radu s učenicima su
1. Metodička kreativnost u poučavanju, odnosno pronalaženje postupaka za optimalno postizanje odgojno-obrazovnih ciljeva.
2. Primjenjivanje suvremenih oblika i metoda rada u poučavanju i korištenje suvremenih izvora znanja.
3. Postignuti rezultati u odgojnom radu s učenicima.
4. Postignuti obrazovni rezultati učenika i njihova osposbljenost za samostalno učenje i trajno obrazovanje.
5. Promicanje Ijudskih prava i briga za zdrav okoliš.
6. Suradnja s učiteljima odnosno nastavnicima, roditeljima te predstavnieima
društvenog okružja škole, koji sudjeluju u poboljšanju kvalitete života
mladeži.
Članak 6.
Elementi vrednovanja prema članku 5. ocjenjuju se ocjenom :
- zadovoljava,
- uspješan,
- vrlo uspješan,
- izvrstan.
Članak 7.
Ocjenu rada učitelja odnosno nastavnika, prema elementima iz članka 5. i članka 6., daju:
- ravnatelj škole na osnovi praćenja rada učitelja odnosno nastavnika uz suglasnost učiteljskog vijeća odnosno vijeća nastavnika,
- stručno-pedagoški nadzornik Ministarstva prosvjete i športa na osnovi
neposrednog uvida u rad i praćenja rada učiteIja odnosno nastavnika.
Članak 8.
Izvannastavni stručni rad učitelja odnosno nastavnika vrednujo se:
1. S jednim bodom za
- održavanje oglednog nastavnog sata za stručni skup na županijskoj razini i šire,
- predavanje na stručnom skupu, najmanje županijske razine,
- vođenje stručnoga skupa u školi, općini, gradu ili županiji tijekom školske godine;
- pripremanje tematske izložbe otvorene za javnost,
- pripremanje javne kulturne priredbe u školi,
- vođenje stručnog društva, kluba ili sekcije za svaku školsku godinu,
- pripremanje natjećanja na razini škole.
2. S dva boda za
- mentorstvo pripravniku do stručnog ispita,
- mentorstvo učenicima koji sudjeluju u izvanškolskim is traživačkim projektima,
- priređivanje natjecanja i sudjelovanje u radu povjerenstava za natjecanja, susrete i smotre na gradskoj, županijskoj ili driavnoj razini,
- objavljivanje stručnog članka u stručnom časopisu ili listu,
- referat na državnom kongresu ili konferenciji,
- sudjelovanje u provođenju obrazovnog istraživanja.
3. S tri boda za
- mentorstvo studentima,
- mentorstvo učenicima koji osvoje jedno od prva tri mjesta na državnom natjecanju ili priznanje na međunarodnom natjecanju,
- sudjelovanje u izradbi nastavnog programa po natječaju za potrebe razvoja hrvatske škole,
- recenziju udžbenika ili stručne knjige.
4. S četiri boda za
- mentorstvo učenicima koji osvoje jedno od prva tri mjesta na međunarodnom natjecanju,
- prijevod udžbenika, knjige za uporabu u nastavi ili multimedijskog
obrazovnog programa (softwarea).
5. Sa šest bodova za
- autorstvo udžbenika ili druge stručne knjige vezane za nastavu te multimedijskog obrazovnog programa (softwarea)
- objavljivanje istraživačkog rada iz struke - koji pridonosi unapređivanju odgojno-obrazovnog procesa,
- sudjelovanje u svojstvu znanstvenog istraživača u znanstveno-istraživačkom
projektu, koji pridonosi razvoja hrvatskoga školstva.
Članak 9.
lzvannastavni stručni rad učitelja odnosno nastavnika vrednuje stručno-pedagoški nadzornik u suradnji s ravnateljem škole.
Učitelj, odnosno nastavnik, u tu je svrhu dužan pribaviti dokumentaciju
o svojem izvannastavnom stručnom radu (potvrde, rješenja, priznanja, pisani
materijali i dr.)
Članak 10.
Elementi vrednovanja stručnog usavršavanja učitelja odnosno nastavnika su:
- sadjelovanje u stručnom usavršavanju što ga ustrojava Ministarstvo prosvjete i športa,
- sudjelovanje u stručnom usavršavanju koje provode stručne ustanove i udruge,
- stručno usavršavanje praćenjem suvremene stručne literature i časopisa što se utvrđuje iskazom učitelja odnosno nastavnika i popisom bibliografskih jedinica).
Stručno usavršavanje vrednuje se kao:
- redovito (za redovito sudjelovanje u radu struđnih skupova koje ustrojava Ministarstvo prosvjete i športa te sustavno praćenje stručne literature i časopisa),
- povremeno (za povremene izostanke, vlastitim propustom, sa stručnog usavršavanja koje ustrojava Ministarstvo prosvjete i športa i neredovito praćenje suvremene stručne literature),
- izostaje (za stalno izostajanje, vlastitim propustom, sa stručnog
usavršavanja koje ustrojava Ministarstvo prosvjete i športa i nepraćenje
suvremene stručne literature).
Članak 11.
Stručno usavršavanje učitelja odnosno nastavnika iz članka 10. vrednuje stručno-pedagoški nadzornik u suradnji s ravnateIjem škole.
Ravnatelj škole dužan je prirediti pismeno izvješće o obveznom stručnom usavršavanju učitelja odnosno nastavnika.
Učitelj odnosno nastavnik dužan je pribaviti potvrde o drugim oblicima
stručnog usavršavanja u kojima je sudjelovao te popis pročitanih bibliografskih
jedinica.
Članak 12.
Zvanje mentora može steći učitelj odnosno nastavnik:
- koji ima najmanje 6 godina radnog iskustva u odgojno-obrazovnoj struci, odnosno rada u odgojno-obrazovnoj ustanovi i to u nastavi ili stručno-pedagoškom radu,
- koji je prema članku 5. i članku 6. ovoga pravilnika postigao ocjene vrlo uspješan ili izvrstan,
- koji je prema članku 8. i 9. ovoga pravilnika postigao najmanje 7 bodova iz izvannastavnog stručnog rada,
- koji se je prema članku 10. i 11. ovoga pravilnika redovito stručno
usavršavao.
Članak 13.
Zvanje savjetnika može steći učitelj odnosno nastavnik:
- koji ima najmanje 11 godina radnog iskustva u odgojno-obrazovnoj struci, odnosno rada u odgojno-obrazovnoj ustanovi i to u nastavi ili stručno-pedagoškom radu,
- koji je prema članku 5. i b. ovoga pravilnika postigao ocjenu izvrstan,
- koji je prema članku 8. i 9. ovoga pravilnika postigao najmanje 15 bodova iz izvannastavnog stručnog rada,
- koji se je prema članku 10. i 11. ovoga pravilnika redovito stručno
usavršavao.
Članak 14.
Odredbe ovoga pravilnika primjenjuju se i na učitelje odnosno nastavnike koji obnašaju dužnost ravnatelja škole.
Rad ravnatelja vrednuju, u skladu s člankom 5., 6., 8. i 10., stručno-pedagoški
nadzornici iz Ministarstva prosvjete i športa.
Članak 15.
Postupak za napredovanje učitelja odnosno nastavnika po kreće prosvjetno-pedagoški
nadzornik na prijedlog ravnatelja škole iIi učitelja odnosno nastavnika.
Članak 16.
Radi pokretanja postupka napredovanja učitelja odnosno nastavnika škola je dužna dostaviti Ministarstvu prosvjete i športa :
- prijedlog za napredovanje,
- presliku diplome,
- presliku radne knjižice,
- radni životopis učitelja odnosno nastavnika s podacima o stečenim specijalizacijama, o specifičnom interesu i pedagoškim sposobnostima za oblikovanje programa, udžbenika, o metodičkoj kreativnosti itd.,
- ocjene nastavnog rada učitelja odnosno nastavnika koje donosi ravnatelj škole uz suglasnost učiteljskog vijeća odnosno vijeća nastavnika, u skladu s člankom 5. i 6: ovoga pravilnika.
Za ravnatelja škole dostavljaju se podaci samo iz prve četiri alineje.
Članak 17.
Konačnu ocjenu rada učitelja odnosno nastavnika daje stručno-pedagoški nadzornik Ministarstva prosvjete i športa u skladu.s člankom 5., 6., 8., 9.,10. i 11. ovoga Pravilnika.
Ocjenu donosi na temelju
- neposrednog uvida u rad učitelja odnosno nastavnika,
- ocjene ravnatelja škole uz suglasnost učiteljskog vijeća odnosno vijeća nastavnika.
O konačnoj ocjeni sastavlja izvješće.
Članak 18.
Odluku o napredovanju u zvanje donosi ministar prosvjete i športa.
Članak 19.
Učitelj odnosno nastavnik, nezadovoljan ocjenom, može podnijeti prigovor
Ministarstvu prosvjete i športa. U tu svrhu ministar imenuje povjerenstvo.
Odluka povjerenstva je konačna.
Članak 20.
Stjecanjem zvanja prema ovom pravilniku stječe se i pravo i obveza na
rad dijelom radnog vremena za potrebe Ministarstva prosvjete i športa na
poslovima stručno-pedagoškog nadzora, mentorstva pripravnicima, stručnog
usavršavanja i rada na drugim poslovima u skladu s odlukom ministra prosvjete
i športa.
Članak 21.
Učitelji i nastavnici biraju se u zvanje mentora odnosno savjetnika na pet godina i mogu biti ponovno izabrani u isto zvanje.
Učitelji i nastavnici izabrani u zvanje mentora odnosno savjetnika dužni su najmanje šest mjeseci prije isteka roka iz stavka 1. ovog članka Ministarstvu prosvjete i športa dostaviti ocjene o svom radu u proteklom razdoblju u skladu s člancima 5., 6., 7., 8., 9. i 10. ovoga Pravilnika.
Ako učitelji i nastavnici izabrani u zvanje mentora odnosno savjetnika
ne zadovolje ili ne dostave ocjene o svom radu, gube stečeno zvanje.
Članak 22.
Postupak za napredovanje u zvanje savjetnika može biti pokrenut najranije
5 godina nakon izbora u zvanje mentora.
Članak 23.
Učitelj odnosno nastavnik koji je više puta ocijenjen ocjenotn izvrstan
u skladu s člankom 5. i 6., koji je u izvannastavnom stručnom radu stekao
bodove utvrđene člankom 13. i redovito se stručno usavršavao, u skladu
s člankom 10., može i prije isteka roka utvrđenog člankom 22. ovoga pravilnika
napredovati u više zvanje.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE OREDBE
Članak 24.
Tiskanice za pokretanje postupka, ocjenjivanje i vrednovanje, vezane
za članak 5., 8., 10. i 16. sastavni su dio ovoga pravilnika.
Članak 25.
Učitelj odnosno nastavnik koji je stekao zvanje mentora prema dosadašnjim
pravilnicima (Pravilnik o utvđivanju zvanja učitelja i stručnih suradnika
u osnovnim školama te postupku, načinu i uvjetima njihova stjecanja ("Narodne
novine", broj 59/90. i 27/93.) i Pravilnik o postupku, načinu i uvjetima
ocjenjivanja i napredovanja nastavnika srednjih škola i učeničkih domova
("Narodne novine", br. 19/92., 26/93., 27/93. i 11/94.) može
i prije isteka 5 godina podnijeti zahtjev za napredovanje prema ovom pravilniku.
Članak 26.
Postupci za napredovanje učitelja odnosno nastavnika započeti prije
stupanja na snagu ovoga pravilnika dovršit će se na način i u postupku
propišanom ovim pravilnikom.
Članak 21.
Danom stupanja na snagu ovoga pravilnika peestaje vrijediti Pravilnik
o utvrđivanju zvanja učitelja i stručnih suradnika u osnovnim školama te
postupku, načinu i uvjetima njihova stjecanja ("Narodne novine",
broj 59/90. i 27/93.) i Pravilnik o postupku, načinu i uvjetima ocjenjivanja
i napredovanja nastavnika srednjih škola i učeničkih domova ("Narodne
novine", br. 19/92., 26/93., 27/93. i 11/94.).
Članak 28.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim
novinama".
Klasa: 602-01/95-01/378
Urbroj : 532-06/95-01
Zagreb,19. listopada 1995.
Ministar
Ljilja Vokić, prof., v. r.
Tiskanica NA-1
REPUBLIKA HRVATSKA
____________________________
____________________________
(naziv škole, adresa i broj telefona)
____________________________
(šifra djelatnosti škole)
____________________________
(županija)
Prema članku 15. i 16. Pravilnika o napredovanju učitelja i nastavnika
u osnovnom i srednjem školstvu, Ministarstvu prosvjete i športa dostavlja
se
PRIJEDLOG ZA NAPREDOVANJE
____________________________
(ime, ime oca i majke i prezime djelatnika čije se napredovanje predlaže)
____________________________
(jedinstveni matični broj gradana)
Rođen-a
____________________________
(nadnevak) (mjesto) (županija) , završio-la školovanje u
____________________________
(država) (godina)
na
____________________________
(mjesto) (naziv visokoškolske ustanove)
i stekao-la zvanje
Zaposlio-la sam se godine u
____________________________
(škola-organizacija)
u ________. Imam _______ godina radnoga iskustva.
_________
(mjestu)
Do sada sam radio-la
____________________________
____________________________
____________________________
Sada radim u
____________________________
(školaorganizacija)
i to____________________________
(navesti vrstu poslova)
Uz prijedlog za napredovanje u skladu s člankom 16. ovoga pravilnika dostavlja se:
1. ____________________________
2. ____________________________
3. ____________________________
4. ____________________________
Podnositelj-ica prijedloga: Ravnatelj-ica
____________________________
____________________________
škole: (mjesto, nadnevak, godina) (mjesio, nadnevak; godina)
Tiskanica NA-2 REPUBLIKA HRVATSKA
MlNISTARSTVO PROSVJETE I ŠPORTA Uprava za nadzor
Zagreb, Badalićeva 24
____________________________
(naziv škole, adresa i broj telefona)
____________________________
(šifra djelatnosti škofe) .
____________________________
(adresa, broj telefona)
____________________________
(županija)
PODACI O USPJEŠNOSTI U RADU S UČENICIMA
Prema članku 4., 5., 6. i 7. Pravilnika o napredovanju učitelja i nastavnika u osnovnom i srednjem školstvu vrednuje se uspješnost u radu s učenicima za djelatnika
____________________________
(ime i prezime)
____________________________
(struka, poslovi koje obavlja)
1. Metodička kreativnost u poučavanju, odnosno pronalaženje postupaka za optimalno postizanje odgojno-obrazovnih ciljeva.
____________________________
(zadovoljava, uspješan-na, vrlo uspješan-na, izvrstan-na)
Obrazloženje :
____________________________
____________________________
____________________________
____________________________
____________________________
2. Primjenjivanje suvremenih oblika i metoda rada u poučavanju i korištenje suvremenih izvora znanja.
____________________________
(zadovoljava, uspješan-na, vrlo uspješan-na,izvrstan-na)
Obrazloženje:
____________________________
____________________________
____________________________
____________________________
3. Postignuti rezultati u odgojnom radu s učenicima.
____________________________
(zadovoljava, uspješan-na, vrlo uspješan-na, izvrstan-na)
Obrazloženje :
____________________________
____________________________
____________________________
____________________________
____________________________
4. Postignuti obrazovni rezultati učenika i njihova osposobljenost za samostalno učenje i trajno obrazovanje.
____________________________
(zadovoljava, uspješan-na, vrlo uspješan-na,izvrštan-na)
Obrazloženje:
____________________________
____________________________
____________________________
____________________________
____________________________
____________________________
5. Promicanje ljudskih prava i briga za zdrav okoliš.
____________________________
(zadovoljava, uspješan-na, vrlo uspješan-na, izvrstan-na)
Obrazloženje:
____________________________
____________________________
____________________________
____________________________
____________________________
6. Suradnja s učiteljima odnosno nastavnicima, roditeljima te predstavnicima društvenog okružja škole koji sudjeluju u poboljšanju kvalitete života mladeži:
____________________________
(zadovoljava, uspješan-na, vrlo uspješan-na,izvrstan-na)
Obrazloženje:
____________________________
____________________________
____________________________
____________________________
____________________________
Stručno-pedagoški nadzornik-ca Ravnatelj-ica škole
____________________________
____________________________
(mjesto, nadnevak, godina) (mjesto, nadnevak, godina)
Tiskanica NA-3
REPUBLlKA HRVATSKA
MINISTARSTVO PROSVJETE I ŠPORTA Uprava za nadzor
Zagreb, Badalićeva 24
____________________________
(naziv škole, adresa i broj telefona)
____________________________
(šifra djelatnosti škole)
____________________________
(županija)
PODACI O IZVANNASTAVNOM STRUČNOM
RADU
Prema članku 8. Pravilnika o napredovanju učitelja i nastavnika u osnovnont i srednjcm školstvu vrednuje se izvannastavni stručni rad za djelatnika
____________________________
(ime i prezime)
____________________________
(struka, poslovi koje obavlja)
Upisani redni broj stručnoga rada iz članka 8. (npr.1.2.,1.4. itd.)
1.
____________________________
____________________________
____________________________
UKUPAN BROJ BODOVA
2.
____________________________
____________________________
____________________________
UKUPAN BROJ BODOVA
3.
____________________________
____________________________
____________________________
UKUPAN BROJ BODOVA
4.
____________________________
____________________________
____________________________
UKUPAN BROJ BODOVA
5.
____________________________
____________________________
____________________________
UKUPAN BROJ BODOVA
SVEUKUPAN BROJ BODOVA
____________________________
Ravnatelj škole Učitelj-ica/Nastavnik-ica ____________________________
Stručno-pedagoški nadzornik-ca
____________________________
____________________________
(mjesto, nadnevak, godina)
Tiskanica NA-4
REPUBLIKA HRVATSKA
MINISTARSTVO PROSVJETE I ŠPORTA
UPRAVA ZA NADZOR
Zagreb, Badalićeva 24
____________________________
(škola)
____________________________
(šifra djelatnosti škole)
____________________________
(adresa, broj telefona)
____________________________
(županija)
PODACI O STRUČNOM USAVRŠAVANJU
Prema članku 10. i 11. Pravilnika o napredovanju učitelja i nastavnika u osnovnom i srednjem školstvu vrednuje se stručno usavršavanje za djelatnika
____________________________
(ime i prezime)
____________________________
(struka, poslovi koje obavlja)
1. Sudjelovanje u stručnom usavršavanju što ga ustrojava Ministarstvo prosvjete i športa.
____________________________
(redovito, povremeno, izostaje)
2. Sudjelovanje u stručnom usavršavanju što ga provode stručne ustanove i druge. Navesti u kojim je oblicima stručnoga usavršavanja djelatnik sudjelovao te mjesto i vrijeme njihova održavanja.
2.1____________________________
2.2____________________________
2.3____________________________
2.4____________________________
2.5 ____________________________
2.6____________________________
3. Stručno usavršavanje praćenjem suvremene stručne literature i časopisa. Prilaže se popis pročitanih bibliografskih jedinica.
4. Iskaz djelatnika
____________________________
____________________________
____________________________
Vrednovanje sveukupnog stručnog usavršavanja djelatnika.
____________________________
(redovito, povremeno, izostaje)
Stručno-pedagoški nadzornik-ca Ravnatelj-ica škole
____________________________
____________________________
(mjesto, nadnevak, godina)