Na osnovi članka 75. Zakona o osnovnom kolstvu (»Narodne novine«, broj 59/90, 27/93 i 7/96) ministar prosvjete i porta donosi
Ovim pravilnikom utvrđuju se obveze učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj koli.
(1) Učitelji u osnovnoj koli izvode nastavu i druge oblike neposrednoga odgojno-obrazovnog rada s učenicima, vode razrednitvo te obavljaju poslove koji proizlaze iz naravi i količine odgojno-obrazovnog rada s učenicima.
(2) Poslove iz stavka 1. ovoga članka obavljaju i defektolozi koji neposredni odgojno-obrazovni rad izvode s učenicima s tekoćama u razvoju prema posebnim nastavnim planovima i programima.
(1) Neposrednim odgojno-obrazovnim radom s učenicima u osnovnoj koli smatra se redovita i izborna nastava, dodatni i dopunski nastavni rad, rad u izvannastavnim aktivnostima, neposredni odgojno-obrazovni rad razrednika (sat razrednika propisan nastavnim planom i sat ostaloga neposrednog odgojno-obrazovnog rada razrednika s učenicima), rad u produenom boravku, vođenje učeničke zadruge te učeničkih drutava i klubova, za učitelje tjelesne i zdravstvene kulture i poduka plivanja te kinezioterapeutski rad s učenicima s većim tekoćama u razvoju, za defektologe produeni stručni postupak i posebna defektoloka pomoć, a za učitelje u umjetničkim kolama i vođenje javnih nastupa učenika.
(2) Razrednitvo je skup poslova koji uz poslove razrednika u neposrednome radu s učenicima obuhvaća i:
- planiranje i programiranje te provedbu plana i programa rada razrednoga odjela
- sudjelovanje u provedbi programa profesionalnoga informiranja i usmjeravanja učenika
- brigu o učeničkoj prehrani, zdravstvenoj i socijalnoj skrbi učenika te o poduci plivanja
- suradnju s roditeljima (roditeljske sastanke, predavanja za roditelje, pojedinačne razgovore)
- brigu o podmirenju učeničkih obveza
- vođenje razrednoga vijeća
- vođenje razredne dokumentacije i očevidnika te pisanje i uručivanje učeničkih knjiica i svjedodaba
- provedbu učeničkih izleta i ekskurzija
- druge poslove vezane uz razredni odjel.
(3) Poslovi koji proizlaze iz naravi i količine neposrednoga odgojno-obrazovnog rada s učenicima jesu:
- poslovi vezani uz početak odnosno zavretak kolske godine
- poslovi vezani uz zavretak nastave
- planiranje i programiranje neposrednoga odgojno-obrazovnog rada
- pripremanje za nastavu i druge oblike neposrednoga odgojno-obrazovnog rada
- izradba pisanih dnevnih priprema i tjednih ili mjesečnih izvedbenih programa
- vođenje pedagoke dokumentacije i očevidnika
- stalno stručno usavravanje
- sudjelovanje u kulturnoj i javnoj djelatnosti kole
- sudjelovanje u radu stručnih tijela i povjerenstava
- provođenje popravnih, razlikovnih, predmetnih i razrednih ispita
- sudjelovanje u provedbi učeničkih izleta i ekskurzija
- briga o kabinetima, zbirkama, nastavnim sredstvima i pomagalima te o uređenju učionica i radnih prostora
- deurstvo tijekom nastavnih radnih dana
- suradnja s roditeljima.
(4) Učitelji predmetne nastave koji izvode izbornu nastavu informatike, uz obvezatne poslove iz stavka 3. ovoga članka, obavljaju i poslove utvrđene Odlukom o uvjetima i načinu vođenja informatičke učionice u osnovnim i srednjim kolama (Glasnik Ministarstva kulture i prosvjete, broj 5/93).
(1) Učitelji u osnovnoj koli mogu obavljati i posebne poslove koji proizlaze iz ustroja rada kole ili iz odredaba zakona, drugih propisa ili kolektivnih ugovora.
(2) Posebni poslovi u smislu stavka 1. ovoga članka jesu satničarski i voditeljski poslovi, poslovi sindikalnoga povjerenika, poslovi zaposleničkoga vijeća odnosno sindikalnoga vijećnika, poslovi povjerenika zatite na radu te drugi odgovarajući poslovi.
(3) U umjetničkim kolama posebni su poslovi i poslovi pročelnika stručnih odjela, a ako kola nema stručnoga suradnika knjiničara, i poslovi voditelja instrumentarija, knjinice-nototeke i fonoteke.
(1) Posebni poslovi iz članka 4. ovoga pravilnika obavljaju se kao posebna radna obveza za koju se učitelju s punim radnim vremenom razmjerno smanjuju redovite tjedne radne obveze, a učitelju s nepunim radnim vremenom razmjerno povećava tjedno radno vrijeme.
(2) Posebni poslovi mogu se obavljati i kao radna obveza koja u razrednoj nastavi zamjenjuje nastavne predmete odgojnih područja (glazbena kultura, likovna kultura i tjelesna i zdravstvena kultura), a u predmetnoj nastavi razredničke poslove.
(3) Nastavni sat nastavnih predmeta odgojnih područja zamjenjuje se s 2, a razrednitvo s 4 sata posebnih poslova.
Satničarski poslovi obuhvaćaju izradbu rasporeda sati rada s razrednim odjelima i odgojno-obrazovnim skupinama, rasporeda uporabe učionica i drugih radnih prostora te rasporeda deurstava učitelja, a voditeljski poslovi ustrojavanje i praćenje rada smjena, rada područnih odjela ili rada odjela učenika s posebnim potrebama, poslove organizacije zamjena učitelja te druge poslove vezane uz dnevni i tjedni rad po rasporedima.
(1) U kolama koje imaju manje od 8 razrednih odjela predmetne nastave, satničarske poslove i poslove vođenja smjena obavlja ravnatelj kole u redovitom radnom vremenu.
(2) U kolama koje imaju najmanje 8 razrednih odjela predmetne nastave, satničarske poslove i poslove vođenja smjene obavlja učitelj predmetne nastave 4 sata tjedno, a ako kola radi u dvije ili vie smjena, ostale smjene vodi ravnatelj kole u redovitom radnom vremenu.
(3) Ako kola ima vie od 16 razrednih odjela predmetne nastave i ako radi u dvije ili vie smjena, satničarske i voditeljske poslove obavljaju dva učitelja predmetne nastave, svaki 4 sata tjedno.
(4) U umjetničkim kolama poslove vođenja instrumentarija, nototeke i fonoteke obavlja učitelj 4 sata tjedno ako kola ima najvie 200 učenika, a 6 sati tjedno ako ima vie od 200 učenika.
(5) U umjetničkim kolama poslove pročelnika strukovnoga odjela obavlja učitelj 2 sata tjedno ako odjel ima do 5 učitelja, 4 sata tjedno ako odjel ima do 10 učitelja i 6 sati tjedno ako odjel ima vie od 10 učitelja.
(6) Ako kola u svom sastavu ima kolski bazen, poslove vođenja kolskog bazena obavlja učitelj 10 sati tjedno.
(1) U osnovnoj koli koja u svojem sastavu ima osmorazredne područne odjele, satničarske poslove i poslove vođenja područnih odjela obavlja učitelj predmetne nastave 8 sati tjedno, a u koli koja ima četverorazredne područne odjele, učitelj razredne ili predmetne nastave 4 sata tjedno.
(2) U osnovnoj umjetničkoj koli koja u svojem sastavu ima estorazredne područne odjele, poslove vođenja područnih odjela obavlja učitelj 4 sata tjedno.
(3) U osnovnoj koli koja u svojem sastavu ima odjele učenika s posebnim potrebama (odjele učenika s tekoćama u razvoju), satničarske poslove vezane uz te odjele i poslove vođenja tih odjela obavlja učitelj odnosno defektolog 4 sata tjedno.
(4) U redovitoj osnovnoj koli ili drugoj ustanovi koja u svojem sastavu ima odjele umjetničke naobrazbe, satničarske poslove vezane uz te odjele i poslove vođenja tih odjela obavlja učitelj 4 do 20 sati tjedno, prema odobrenju Ministarstva prosvjete i porta (u daljnjem tekstu: Ministarstvo).
(1) Stručni suradnici obavljaju stručno-razvojne i druge stručne poslove u skladu sa zahtjevima struke te ostale poslove koji proizlaze iz pedagokoga rada ili su s njime u svezi.
(2) Neposrednim pedagokim radom stručnih suradnika smatra se obavljanje poslova iz stavka 1. ovoga članka u radu ili u suradnji s učenicima, učiteljima, stručnim suradnicima, ravnateljem, roditeljima ili drugim sudionicima odgojno-obrazovnoga procesa.
(1) Stručni suradnik pedagog planira i programira rad, priprema se i obavlja poslove u neposrednome pedagokom radu, analizira i vrednuje djelotvornost odgojno-obrazovnog rada kole i predlae mjere za poboljanje, stručno se usavrava, surađuje s ustanovama, sudjeluje u radu povjerenstva za upis djece u osnovnu kolu, vodi odgovarajuću pedagoku dokumentaciju te obavlja druge poslove na unapređivanju i razvoju odgojno-obrazovne djelatnosti kole.
(2) Stručni suradnik knjiničar planira i programira rad, priprema se i obavlja poslove u neposrednome pedagokom radu, stručno-knjinične i informacijsko-referalne poslove te poslove vezane uz kulturnu i javnu djelatnost kole, stručno se usavrava, surađuje s matičnim slubama, knjinicama, knjiarima i nakladnicima te obavlja druge poslove vezane uz rad kolske knjinice.
(3) Stručni suradnik psiholog planira i programira rad, priprema se i obavlja poslove u neposrednome pedagokom radu, u sklopu neposrednoga rada skrbi se o identifikaciji i osiguravanju potrebnih mjera i oblika rada za djecu koja trebaju posebnu stručnu potporu u očuvanju psihičkoga zdravlja i poticanju razvoja, surađuje s ustanovama, vodi odgovarajuću dokumentaciju, sudjeluje u radu povjerenstva za upis djece u osnovnu kolu, stručno se usavrava te obavlja druge poslove u skladu sa zahtjevima struke.
(4) Stručni suradnik defektolog u redovitim osnovnim kolama planira i programira rad, priprema se i obavlja poslove u neposrednome odgojno-obrazovnom radu s učenicima, savjetuje i pomae u radu učiteljima i stručnim suradnicima te ostalim zaposlenicima kole u svezi s postupcima u radu s djecom s tekoćama u razvoju, surađuje, savjetuje i pomae roditeljima učenika s tekoćama u razvoju, analizira i vrednuje djelotvornost odgojno-obrazovnog rada, stručno se usavrava, surađuje s ustanovama, vodi odgovarajuću pedagoku dokumentaciju i učeničke dosjee, sudjeluje u radu povjerenstva za upis djece u osnovnu kolu, obavlja poslove na prevenciji poremećaja u ponaanju te obavlja druge poslove na unapređivanju i razvoju odgojno-obrazovne djelatnosti kole.
(5) Stručni suradnik zdravstveni djelatnik planira i programira rad, priprema se i obavlja poslove u neposrednome radu s učenicima, identificira učenike kojima je potrebna zdravstvena pomoć, izvodi vjebe s učenicima radi odravanja razine motoričkih sposobnosti, ponovnog aktiviranja organizma i poboljanja otećenih funkcija te poticanja psihomotoričkih vjetina i navika, savjetuje i pomae učiteljima, stručnim suradnicima i roditeljima u radu s učenicima s motoričkim otećenjima, vodi odgovarajuću dokumentaciju te obavlja druge poslove u skladu sa zahtjevima struke.
(6) Stručni suradnik socijalni djelatnik planira i programira rad, priprema se i obavlja poslove u neposrednome radu s učenicima, roditeljima i zaposlenicima kole, prikuplja i analizira podatke o socijalnom statusu učenika i njegove obitelji, surađuje s ustanovama, prema potrebi sudjeluje u radu povjerenstva za upis djece u osnovnu kolu, obavlja poslove vezane uz smjetaj učenika u druge obitelji i ustanove socijalne skrbi, organizira nabavu kolskoga pribora i udbenika za socijalno ugroene učenike, savjetuje i pomae roditeljima u ostvarivanju prava s područja zdravstvene i socijalne skrbi, vodi odgovarajuću pedagoku dokumentaciju te obavlja druge poslove u skladu sa zahtjevima struke.
(1) Stručni suradnik defektolog u posebnim kolama obavlja poslove iz stavka 1. članka 10. ovoga pravilnika, a u sklopu neposrednoga pedagokog rada i poslove produenoga stručnog postupka i pruanja posebne defektoloke pomoći učenicima s većim tekoćama u razvoju.
(2) Stručni suradnik defektolog u redovitim osnovnim kolama koje u svojem sastavu imaju posebne odjele za djecu s većim tekoćama u razvoju, uz poslove iz stavka 1. ovoga članka, obavlja i poslove voditeljstva posebnih razrednih odjela.
(3) Stručni suradnik knjiničar u osnovnim umjetničkim kolama, uz poslove iz stavka 2. članka 10. ovoga pravilnika, obavlja i poslove vođenja instrumentarija, nototeke i fonoteke.
(1) Stručni suradnici mogu obavljati i poslove sindikalnoga povjerenika, poslove zaposleničkoga vijeća odnosno sindikalnoga vijećnika, poslove povjerenika zatite na radu i druge poslove koji proizlaze iz zakona, drugih propisa ili kolektivnih ugovora, a ostale posebne poslove, koji proizlaze iz ustroja rada kole, samo u iznimnim slučajevima.
(2) Poslovi iz stavka 1. ovoga članka obavljaju se kao posebna radna obveza za koju se stručnom suradniku s punim radnim vremenom razmjerno smanjuju redovite tjedne radne obveze, a stručnom suradniku s nepunim radnim vremenom povećava tjedno radno vrijeme.
Za nepuno radno vrijeme, tjedne radne obveze učitelja i stručnih suradnika manje su od radnih obveza za puno radno vrijeme razmjerno smanjenju radnoga vremena.
(1) Obveze učitelja i stručnih suradnika utvrđuju se godinjim planom i programom rada osnovne kole.
(2) U skladu s obvezama iz stavka 1. ovoga članka učitelju i stručnom suradniku izdaje se pojedinačni akt najkasnije do 30. rujna tekuće kolske godine.
(1) Učitelji razredne nastave obvezni su izvoditi nastavu i druge oblike neposrednoga odgojno-obrazovnog rada s učenicima u količini propisanoj nastavnim planom za I., II., III. ili IV. razred te obavljati razredničke i ostale poslove iz članka 3. ovoga pravilnika u sklopu satnice do punoga radnog vremena.
(2) U radnu obvezu iz stavka 1. ovoga članka ne ubrajaju se sati stranoga jezika i izborne nastave vjeronauka, a ni sati nastavnih predmeta odgojnih područja ako ih izvode učitelji predmetne nastave.
(3) Učitelj razredne nastave moe se osloboditi od obveze izvođenja dodatne i dopunske nastave i izvannastavnih aktivnosti te nastavnih predmeta odgojnih područja ako obavlja posebne poslove iz članka 3. ovoga pravilnika, ili ako je u neposrednome radu s učenicima obavljao odgojno-obrazovne poslove određeni broj godina, ili ako je to propisano nastavnim planom i programom.
(4) Učitelj razredne nastave koji je odgojno-obrazovne poslove u neposrednome radu s učenicima obavljao najmanje 25 godina moe se u IV. razredu osloboditi od obveze izvođenja tjelesne i zdravstvene kulture, učitelj koji je te poslove obavljao najmanje 30 godina i od obveze izvođenja likovne kulture, a učitelj koji je te poslove obavljao najmanje 35 godina i od obveze izvođenja glazbene kulture.
(5) Ukupne tjedne obveze u neposrednome odgojno-obrazovnom radu s učenicima za učitelje razredne nastave koji su obavljali poslove u neposrednome radu s učenicima od 25 do 30 godina manje su za 2 sata od obveza iz stavka 1. ovoga članka, od 30 do 35 godina za 4 sata, a od 35 do 40 godina za 6 sati.
(6) U slučajevima iz stavka 3. ovoga članka, nastavne predmete odgojnih područja izvode učitelji predmetne nastave.
(7) Broj sati neposrednoga odgojno-obrazovnog rada s učenicima veći od broja sati utvrđenih prema odredbama ovoga članka smatra se prekovremenim radom.
Učitelji razredne nastave u produenom boravku ostvaruju neposredni odgojno-obrazovni rad s učenicima u sklopu 25 nastavnih sati tjedno.
(1) Učitelji predmetne nastave obvezni su izvoditi nastavu i druge oblike neposrednoga odgojno-obrazovnog rada s učenicima u količini utvrđenoj ovim pravilnikom te obavljati razredničke i ostale poslove iz članka 3. ovoga pravilnika u sklopu satnice do punoga radnog vremena.
(2) Ako učitelj predmetne nastave nije razrednik, moe umjesto ukupnih razredničkih poslova obavljati satničarske i voditeljske poslove ili druge posebne poslove 4 sata tjedno, u skladu s odredbama članka 7. i 8. ovoga pravilnika.
(3) Ako učitelj predmetne nastave posebne poslove ne obavlja kao zamjenu za razrednitvo, zaduuje se tim poslovima kao posebnom radnom obvezom u smislu odredbe stavka 1. članka 5. ovoga pravilnika.
(1) Tjedna obveza učitelja predmetne nastave u izvođenju redovite i izborne nastave te neposrednoga odgojno-obrazovnog rada razrednika iz stavka 1. članka 3. ovoga pravilnika za puno radno vrijeme iznosi:
- 20 sati za učitelje hrvatskoga jezika, matematike i nastavnih predmeta koji se u svim razredima predmetne nastave izvode 1 sat tjedno
- 21 sat za učitelje stranih jezika
- 22 sata za učitelje ostalih nastavnih predmeta, učitelje vjeronauka i informatike te učitelje u umjetničkim kolama.
(2) Učitelj predmetne nastave ostvaruje pravo na puno radno vrijeme ako je redovitom nastavom zaduen najmanje:
- 18 sati hrvatskoga jezika ili matematike te nastavnih predmeta koji se u svim razredima predmetne nastave izvode 1 sat tjedno
- 19 sati stranoga jezika
- 20 sati ostalih nastavnih predmeta, vjeronauka ili informatike ili nastavnih predmeta u umjetničkoj koli.
(3) Ako jedan od dvaju ili vie učitelja ili jedini učitelj na stavnoga predmeta ne moe biti zaduen prema odredbama stavka 2. ovoga članka, ostvaruje pravo na puno radno vrijeme ako je redovitom nastavom zaduen najmanje:
- 16 sati hrvatskoga jezika, matematike ili nastavnih predmeta koji se u svim razredima predmetne nastave izvode 1 sat tjedno
- 17 sati stranoga jezika
- 18 sati ostalih nastavnih predmeta, vjeronauka ili informatike ili nastavnih predmeta u umjetničkoj koli.
(4) Učitelji predmetne nastave u malim otočnim, planinskim i seoskim kolama koji ne mogu biti zadueni prema odredbama stavka 2. i 3. ovoga članka mogu ostvariti pravo na puno radno vrijeme i s manje sati redovite nastave uz posebno odobrenje Ministarstva.
(1) Za ostvarivanje prava iz stavka 2. članka 18. ovoga pravilnika redovitom nastavom smatraju se i sljedeće radne obveze:
- izvođenje posebnih programa osnovnoga glazbenog, plesnog i portskog kolovanja
- izvođenje izborne nastave stranoga jezika, vjeronauka i informatike
- vođenje troglasnoga učeničkog pjevačkog zbora odnosno orkestra u opsegu od 3 sata tjedno
- vođenje jednoglasnoga ili dvoglasnog učeničkog zbora odnosno pripremnoga orkestra u opsegu od 2 sata tjedno
- vođenje portskoga kluba u opsegu od 2 sata tjedno
- obavljanje poslova estetskoga uređenja kole u opsegu do 4 sata tjedno
- izvođenje dodatne nastave matematike u opsegu do 2 sata tjedno, ako učitelj matematike redovitom nastavom ne ostvaruje pravo na puno radno vrijeme
- izvođenje izborne nastave tehničke kulture u opsegu do 4 sata tjedno, ako jedan od dvaju ili vie učitelja ili jedini učitelj tehničke kulture redovitom nastavom ne ostvaruje pravo na puno radno vrijeme, a ne moe biti zaduen izbornom nastavom informatike.
(2) Za ostvarivanje prava iz stavka 2. članka 18. ovoga pravilnika, poslovi vođenja učeničke zadruge mogu se, uz posebno odobrenje Ministarstva, smatrati i redovitom nastavom.
(1) Tjedne radne obveze u neposrednome odgojno-obrazovnom radu s učenicima za puno radno vrijeme iz stavka 1. članka 18. ovoga pravilnika povećavaju se za 2, a iznimno za 3 sata tjedno poslovima utvrđenim odredbama ovoga članka.
(2) Do ukupne tjedne radne obveze iz stavka 1. ovoga članka, učitelji predmetne nastave izvode dodatnu i dopunsku nastavu, rade u izvannastavnim aktivnostima, vode učeničku zadrugu te učeničko drutvo ili klub, a mogu izvoditi i izbornu nastavu ili obavljati poslove razrednika u neposrednome odgojno-obrazovnom radu s učenicima ako tim oblicima rada nisu zadueni u sklopu obveza iz stavka 1. članka 18. ovoga pravilnika.
(3) Do ukupne tjedne radne obveze iz stavka 1. ovoga članka, učitelji tjelesne i zdravstvene kulture mogu obavljati i poslove poduke plivanja te kinezioterapeutski rad s učenicima s većim tekoćama u razvoju, defektolozi produeni stručni postupak i posebnu defektoloku pomoć, a učitelji u umjetničkim kolama i poslove vođenja javnih nastupa učenika.
(4) Broj sati ukupnoga neposrednog odgojno-obrazovnog rada s učenicima veći od broja sati obveza iz stavka 1. ovoga članka smatra se prekovremenim radom.
(1) Ukupne tjedne obveze u neposrednome odgojno-obrazovnom radu s učenicima za učitelje predmetne nastave koji su obavljali poslove u neposrednome radu s učenicima od 25 do 30 godina manje su za 2 sata od obveza iz stavka 1. članka 20. ovoga pravilnika, od 30 do 35 godina za 4 sata, a od 35 do 40 godina za 6 sati.
(2) Broj sati veći od broja sati obveza iz stavka 1. ovoga članka smatra se prekovremenim radom.
(1) Ako učitelj predmetne nastave izvodi redovitu nastavu iz dvaju ili vie nastavnih predmeta, tjedne radne obveze iz članka 18. i 20. ovoga pravilnika utvrđuju se prema nastavnom predmetu povoljnijem za učitelja.
(2) Ako učitelj razredne ili predmetne nastave radi prema nastavnom planu i programu njegovanja jezika i kulture etničke i nacionalne zajednice ili manjine, radne obveze utvrđuju se prema obvezama učitelja hrvatskoga jezika.
(1) Za defektologa koji radi prema posebnom programu s učenicima s lakim tekoćama u razvoju, djelomično integriranim u redovitim osnovnim kolama, tjedna radna obveza u neposrednome odgojno-obrazovnom radu, uključujući i produeni stručni postupak i pruanje posebne defektoloke pomoći, iznosi 24 sata tjedno.
(2) Defektolog iz stavka 1. ovoga članka moe ostvariti pravo na puno radno vrijeme ako je zaduen redovitom nastavom najmanje 12 sati tjedno. Do pune tjedne obveze u neposrednome odgojno-obrazovnom radu zaduuje se poslovima produenoga stručnog postupka odnosno posebne defektoloke pomoći.
(3) Za defektologa odnosno učitelja koji radi u redovitoj i izbornoj nastavi s učenicima s većim tekoćama u razvoju u posebnim ustanovama ili u posebnim odjelima u redovitim osnovnim kolama, tjedna radna obveza u izvođenju redovite i izborne nastave i ukupna tjedna radna obveza u neposrednome odgojno-obrazovnom radu, uključujući i produeni stručni postupak, utvrđuje se prema odgovarajućim odredbama članka 15.- 22. ovoga pravilnika.
(1) Nepuno radno vrijeme utvrđuje se na osnovi broja sati redovite nastave, izborne nastave stranoga jezika, vjeronauka i informatike te drugih poslova iz članka 19. ovoga pravilnika koji se, kao radna obveza, smatraju redovitom nastavom u odnosu prema broju sati redovite nastave propisane za ostvarivanje prava na puno radno vrijeme.
(2) Učitelju predmetne nastave odnosno defektologu iz članka 23. ovoga pravilnika, koji je razrednik i radi u nepunom radnom vremenu, radno vrijeme utvrđeno prema stavku 1. ovoga članka povećava se za 2 sata neposrednoga odgojno-obrazovnog rada razrednika i za 2 sata ostalih razredničkih poslova.
(1) Stručni suradnici (osim zdravstvenoga djelatnika) obvezni su obavljati poslove u neposrednome pedagokom radu 25 sati tjedno, a ostale poslove u sklopu satnice do punoga radnog vremena.
(2) Poslovi iz stavka 1. ovoga članka koji se obavljaju u neposrednome pedagokom radu i drugi odgovarajući poslovi raspoređuju se na estosatni dnevni rad u koli (sat po 60 minuta), a ostatak dnevnoga rada odnosi se na poslove vezane uz ustanove, poslove stručnoga usavravanja, planiranja, programiranja i pripremanja za rad i na druge poslove.
(3) Stručni suradnik defektolog u redovitoj koli obvezan je u sklopu neposrednoga pedagokog rada obavljati poslove u neposrednome odgojno-obrazovnom radu s učenicima 20 nastavnih sati tjedno.
(4) Stručni suradnik zdravstveni djelatnik u osmosatnom dnevnom radu obavlja poslove u neposrednome radu s učenicima 30 sati tjedno.
Stručni suradnik pedagog ostvaruje pravo na puno radno vrijeme u osnovnoj koli koja ima vie od 12 razrednih odjela, a u osnovnoj koli s manje od 13 razrednih odjela uz odobrenje Ministarstva.
(1) Stručni suradnik knjiničar ostvaruje pravo na puno radno vrijeme ako kola u svom sastavu ima kolsku knjinicu ustrojenu prema propisanim standardima ili ako osnovna kola ima vie od 12 razrednih odjela, a osnovna umjetnička kola vie od 200 učenika.
(2) Stručni suradnik knjiničar obavlja poslove u nepunome radnom vremenu od 20 sati tjedno ako osnovna kola ima manje od 13 razrednih odjela, odnosno osnovna umjetnička kola manje od 200 učenika, a kolska knjinica ne udovoljava propisanim standardima.
(3) Ako kola radi u posebnim uvjetima ili ima knjini fond iznad standarda ili iznimno velik broj učenika, Ministarstvo moe odobriti i veći opseg poslova stručnoga suradnika knjiničara.
Stručni suradnik psiholog ostvaruje, uz odobrenje Ministarstva, pravo na puno radno vrijeme ako obavlja poslove u neposrednome pedagokom radu s najmanje 400 učenika jedne ili vie redovitih osnovnih kola, odnosno s najmanje 100 učenika posebnih kola za kolovanje učenika s tekoćama u razvoju.
Stručni suradnik defektolog u redovitoj osnovnoj koli ostvaruje, uz odobrenje Ministarstva, pravo na puno radno vrijeme ako u jednoj ili vie kola obavlja poslove u neposrednome radu s najmanje 20 učenika s rjeenjem o primjerenom obliku kolovanja.
Stručni suradnik zdravstveni djelatnik ostvaruje, uz odobrenje Ministarstva, pravo na puno radno vrijeme ako obavlja poslove u neposrednome radu s najmanje 20 učenika s većim tekoćama u razvoju, odnosno s učenicima plesne umjetničke kole.
Stručni suradnik socijalni djelatnik ostvaruje, uz odobrenje Ministarstva, pravo na puno radno vrijeme ako obavlja poslove u neposrednome radu s najmanje 50 učenika uključenih u postupke centra za socijalni rad.
Na dan početka primjene ovoga pravilnika prestaje vrijediti Pravilnik o normi neposrednog odgojno-obrazovnog rada po nastavnim predmetima i načinu utvrđivanja broja izvritelja na odgojno-obrazovnim poslovima u osnovnoj koli (»Narodne novine«, broj 63/96.).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«, a primjenjuje se od 31. kolovoza 1999. godine.
Klasa: 602-02/99-01/419
Urbroj: 532/1-99-1
Zagreb, 17. svibnja 1999.