Na temelju članka 109. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske i članka 29. stavka 2. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 101/98), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici odranoj 9. prosinca 1999. godine, donijela
Ovim Poslovnikom, sukladno Zakonu o Vladi Republike Hrvatske, uređuje se ustrojstvo i način rada i odlučivanja Vlade Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Vlada).
O primjeni ovog Poslovnika brine se tajnik Vlade, ako ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.
Prvu sjednicu Vlade, u roku od osam dana od dana njenog imenovanja, saziva predsjednik Vlade, ako je nije prethodno sazvao Predsjednik Republike.
Predsjedniku, potpredsjednicima, ministrima i drugim članovima Vlade (u daljnjem tekstu: članovi Vlade) izdaje se iskaznica kojom, od dana imenovanja za člana Vlade pa do dana razrjeenja ili dana rasputanja Vlade, dokazuju članstvo u Vladi i prava iz članka 33. Zakona o Vladi Republike Hrvatske.
Nakon razrjeenja dunosti člana Vlade ili nakon rasputanja Vlade, član Vlade ima pravo zadrati iskaznicu člana Vlade, ali je ne smije koristiti za dokazivanje članstva u Vladi i ostvarivanje bilo kojeg prava koje pripada samo članovima Vlade.
Iskaznica člana Vlade sadri osobne podatke nune za dokazivanje istovjetnosti, oznaku dunosti u Vladi i dan imenovanja za člana Vlade te prikaz prava iz članka 33. Zakona o Vladi Republike Hrvatske.
Vlada, kada je ovlatena i u granicama svojih ovlasti:
1. donosi uredbe i druge propise;
2. donosi upravne akte;
3. donosi akte u vrenju vlasničkih ovlasti koje ima Republika Hrvatska;
4. donosi akte poslovanja;
5. donosi rjeenja o imenovanju i razrjeenju dunosnika i dravnih slubenika, te članova drugih tijela koje imenuje i razrjeava Vlada;
6. daje odgovore na zastupnička pitanja postavljena Vladi;
7. rjeava o sukobu nadlenosti između tijela dravne uprave;
8. utvrđuje prijedloge zakona i drugih propisa koje donosi Hrvatski dravni sabor i uredbi koje donosi Predsjednik Republike;
9. daje miljenja na zakone, druge propise i druge akte koje donose druga tijela dravne vlasti;
10. donosi ili predlae propise i druge akte u svezi sklapanja i izvravanja međunarodnih ugovora;
11. predlae Hrvatskom dravnom saboru davanje vjerodostojnog tumačenja zakona;
12. pokreće postupak pred Ustavnim sudom Republike Hrvatske i daje, na traenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, odgovore u postupcima koji se pred njim vode ako se radi o postupku pokrenutom protiv akta Vlade Republike Hrvatske, a moe, na traenje Ustavnog suda, dati i miljenja u postupcima koji se vode protiv akata drugih tijela dravne vlasti;
13. daje upute Dravnom pravobraniteljstvu Republike Hrvatske o pokretanju postupka i postupanju u postupcima pred tijelima sudbene vlasti u kojima je stranka Republika Hrvatska;
14. donosi strategije razvoja gospodarskih ili drutvenih djelatnosti kojima utvrđuje stanje i mjere koje treba poduzeti; donosi deklaracije kojima izraava stajalita Vlade Republike Hrvatske o pojedinim pitanjima; daje izvjeća u kojima prikazuje stanje u pojedinim područjima; i prijedloge za rjeavanje određenih pitanja; donosi rezolucije kojima izraava miljenja; podnosi prijedloge ili utvrđuje mjere koje treba provoditi; daje preporuke tijelima dravne vlasti i tijelima jedinica lokalne samouprave i tijelima lokalne uprave i samouprave o načinu rjeavanja pojedinih pitanja;
15. obavlja i druge poslove iz svog djelokruga sukladno Zakonu i ovom Poslovniku.
Vlada o pitanjima iz svog djelokruga raspravlja i odlučuje na sjednicama Vlade.
Vlada odlučuje natpolovičnom većinom glasova svih članova Vlade, ako zakonom nije drugačije određeno. U slučaju da su glasovi podijeljeni, odlučuje glas predsjednika Vlade.
Iznimno od odredbe članka 4. ovog Poslovnika, o pitanjima iz djelokruga Vlade moe u slučajevima iz članka 17. stavak 1. Zakona o Vladi odlučivati i Ui kabinet Vlade, a njegove odluke potvrđuju se na prvoj sljedećoj sjednici Vlade.
Ui kabinet Vlade ima i ovlasti iz članka 16. stavak 2. Zakona o Vladi Republike Hrvatske.
Ui kabinet Vlade čine predsjednik i potpredsjednici Vlade.
Sjednice Ueg kabineta saziva predsjednik Vlade. Na sjednicu Ueg kabineta predsjednik Vlade moe pozvati i druge članove Vlade koji mogu sudjelovati u raspravi bez prava odlučivanja.
Ui kabinet odlučuje većinom glasova svih članova Ueg kabineta. U slučaju podijeljenih glasova odlučuje glas predsjednika Vlade.
Radi davanja miljenja, prijedloga i stručnih obrazloenja o pitanjima iz djelokruga Vlade, Vlada ovim Poslovnikom osniva svoja stalna radna tijela, a posebnim odlukama moe osnivati i povremena radna tijela.
Stalna radna tijela Vlade jesu:
- Koordinacija za drutvene djelatnosti;
- Koordinacija za europske integracije;
- Koordinacija za gospodarstvo;
- Koordinacija za unutarnju politiku;
- Koordinacija za ljudska prava;
- Koordinacija za provođenje posebnih odnosa između Republike Hrvatske i Federacije Bosne i Hercegovine i odnosa s Bosnom i Hercegovinom;
- Kadrovska komisija;
- Administrativna komisija.
Radno tijelo Vlade ima tajnika kojeg imenuje Vlada.
Tajnik radnog tijela priprema sjednicu radnog tijela sukladno odredbama ovog Poslovnika, te prati izvravanje zaključaka radnog tijela.
Koordinacija za drutvene djelatnosti razmatra pitanja iz područja kulture, odgoja i obrazovanja, znanosti, informiranja, porta, tjelesne kulture, tehničke kulture, skrbi o djeci, zdravstvene zatite i zdravstvenog osiguranja, mirovinskog osiguranja, radnih odnosa, sindikata javnih slubi, socijalne skrbi, skrbi o invalidima i ostalih drutvenih djelatnosti, te sklapanja i izvravanja međunarodnih ugovora iz područja drutvenih djelatnosti.
Koordinacija za europske integracije razmatra sva pitanja od značenja za pribliavanje Republike Hrvatske europskim integracijama, posebice Europskoj uniji, a osobito predlae i vodi brigu o provođenju strategije Republike Hrvatske prema europskim integracijama i predlae donoenje mjera u cilju pribliavanja Republike Hrvatske europskim integracijama, te sklapanja i izvravanja međunarodnih ugovora iz područja europskih integracija.
Koordinacija za gospodarske djelatnosti razmatra pitanja iz područja industrije, energetike, brodogradnje, rudarstva, obrtnitva, zadrugarstva, poljoprivrede, umarstva, prostornog uređenja i graditeljstva, zatite prirode i okolia, turizma, ugostiteljstva, trgovine, razvitka i obnove, monetarnog sustava, vodoprivrednog gospodarstva, carinskog sustava i carinske politike, zapoljavanja, sindikata iz oblasti gospodarskih djelatnosti, trita rada, financiranja javnih potreba, dravnog proračuna i izvanproračunskih fondova, te druga pitanja iz područja financija i gospodarstva, te sklapanja i izvravanja međunarodnih ugovora iz navedenih područja.
Koordinacija za unutarnju politiku razmatra pitanja iz područja unutarnjih poslova, pravosuđa i uprave, obrane, obrambenih priprema za slučaj rata ili neposredne ugroenosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske, invalida i stradalnika Domovinskog rata, sindikata dravnih slubenika i namjetenika, vlasničkih i drugih stvarnih prava, zatite imovine Republike Hrvatske, imovinsko pravnih poslova kao i druga pitanja u svezi obrane i unutarnje politike, te sklapanje i izvravanje međunarodnih ugovora iz navedenih područja.
Koordinacija za ljudska prava razmatra pitanja zatite i promicanja ljudskih prava u Republici Hrvatskoj, prikuplja podatke o stanju ljudskih prava i prava etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina, ocjenjuje stanje ljudskih prava i prava etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina, razmatra prigovore o stanju ljudskih prava koji su upućeni Republici Hrvatskoj od strane međunarodnih organizacija i uspoređuje ih sa stvarnim stanjem, potiče nadlena tijela dravne uprave na rjeavanje neposrednih problema u pitanjima ljudskih prava, te predlae Vladi mjere za rjeavanje određenih problema i poboljanje stanja ljudskih prava, te sklapanje i izvravanje međunarodnih ugovora iz navedenih područja.
Koordinacija za provođenje posebnih odnosa između Republike Hrvatske i Federacije Bosne i Hercegovine i odnosa s Bosnom i Hercegovinom razmatra pitanja i daje Vladi Republike Hrvatske miljenja i prijedloge o pitanjima iz nadlenosti Vlade, a koja se odnose na provođenje Sporazuma o posebnim odnosima između Republike Hrvatske i Federacije Bosne i Hercegovine, kao i na pitanja koja su uređena aneksima tom Sporazumu, te drugih sporazuma zaključenih s Bosnom i Hercegovinom.
Članovi koordinacija jesu ministri i ravnatelji dravnih upravnih organizacija, koji upravljaju radom tijela dravne uprave čiji su poslovi u djelokrugu određene koordinacije te druge osobe koje odredi Vlada Republike Hrvatske.
Koordinacijama predsjedavaju potpredsjednici Vlade ili ministri koje odredi Vlada Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: predsjednik koordinacije).
Sastav Koordinacije iz članaka 11., 13., 14. i 15. ovog Poslovnika odnosno njene članove utvrđuje Vlada Republike Hrvatske.
Izuzetno od odredbi stavaka 1. do 3. ovoga članka na rad Koordinacije za europske integracije primjenjuju se odredbe Odluke o osnivanju Koordinacije za europske integracije, a na rad Koordinacije za provođenje posebnih odnosa između Republike Hrvatske i Federacije Bosne i Hercegovine i odnosa s Bosnom i Hercegovinom odredbe Odluke o osnivanju Koordinacije za provođenje posebnih odnosa između Republike Hrvatske i Federacije Bosne i Hercegovine i odnosa s Bosnom i Hercegovinom.
Sjednicu koordinacije saziva, predlae i utvrđuje dnevni red sjednice, njome predsjedava, predlae i potpisuje zaključke predsjednik koordinacije.
U slučaju spriječenosti predsjednika koordinacije njegove ovlasti ima ministar kojeg odredi predsjednik koordinacije.
O pitanjima koja ne zahtijevaju raspravu odnosno donoenje odluka od strane Vlade, koordinacija donosi zaključke kojima izraava svoja stajalita, upute i prijedloge.
Sjednice koordinacija odravaju se po potrebi, a u pravilu jednom tjedno.
Pismeni poziv za sjednicu s prijedlogom dnevnog reda i materijalima za raspravu dostavlja se članovima koordinacije i drugim osobama koje se pozivaju da sudjeluju u radu sjednice, najkasnije tri dana prije odravanja sjednice.
Na dnevni red sjednice koordinacije mogu biti uvrteni materijali koji su pripremljeni za odlučivanje. Pod materijalima pripremljenim za odlučivanje smatraju se materijali dostavljeni i pripremljeni sukladno odredbama članka 28. ovog Poslovnika.
Predsjednik koordinacije moe odlučiti da se sjednica dopuni točkom dnevnog reda i materijalima koji nisu bili dostavljeni sukladno odredbi članka 28. ovog Poslovnika.
U radu sjednice koordinacije moe, umjesto ministra ili ravnatelja dravne upravne organizacije, sudjelovati njegov zamjenik ili njegov pomoćnik ili tajnik ministarstva, a iznimno, ako to dozvoli predsjednik koordinacije, i drugi dravni slubenik.
Smatra se da osoba koja umjesto ministra ili ravnatelja dravne upravne organizacija sudjeluje u radu koordinacije ima sve ovlasti izjanjavati se i glasati o pitanjima o kojima se raspravlja na sjednici.
U radu koordinacije obavezno sudjeluju predstavnik Ureda za zakonodavstvo i predstavnik Ministarstva financija, ako ministar financija nije član koordinacije prema odredbi članka 17. stavka 1. ovog Poslovnika.
Predsjednik koordinacije odlučuje o pozivanju na sjednicu i predstavnika drugih tijela ili slubi Vlade Republike Hrvatske.
Kada koordinacija raspravlja o pitanju od osobitog značaja za interese udruga (sindikata, poslodavaca, gospodarske i druge udruge), pravne osobe s javnim ovlastima, kao i pravne osobe u vlasnitvu ili u pretenom vlasnitvu Republike Hrvatske odnosno koje obavljaju poslove od interesa za Republiku Hrvatsku, na sjednici koordinacije mogu se pozvati njihovi predstavnici.
Radi davanja stručnih miljenja na sjednicu koordinacije mogu se pozvati istaknuti stručnjaci iz određenih područja.
Svaka koordinacija moe raspravljati i pitanja iz djelokruga druge koordinacije.
Ako su u slučaju iz stavka 1. ovog članka utvrđeni različiti stavovi koordinacija, Ui kabinet će odlučiti koji od prihvaćenih stavova predlae Vladi.
Sjednice koordinacije zatvorene su za javnost, osim ako drugačije odluči predsjednik koordinacije.
Sjednice koordinacije ne snimaju se tonski.
O radu sjednice koordinacije vodi se skraćeni zapisnik - zabiljeka, a o svakom pitanju iz dnevnog reda koordinacije donosi se zaključak koji sadri stajalita i prijedloge koordinacije Vladi Republike Hrvatske.
Kadrovska komisija utvrđuje prijedloge za imenovanje i razrjeenje dunosnika i dravnih slubenika te članova drugih tijela koje imenuje i razrjeava Vlada Republike Hrvatske. Određuje plaće dravnim dunosnicima kada je zakonom propisano da ih određuje nadleno tijelo Vlade Republike Hrvatske i utvrđuje prijedloge rjeenja o plaćama dunosnika i dravnih slubenika kojima plaće utvrđuje Vlada Republike Hrvatske.
Kadrovsku komisiju čini predsjednik Vlade i potpredsjednici Vlade.
Sjednicu Kadrovske komisije saziva, predlae i utvrđuje dnevni red sjednice, njome predsjeda i predlae njene zaključke predsjednik Vlade.
Predsjednik Vlade odlučuje da li će na sjednicu pozvati predstavnike drugih tijela dravne vlasti i predstavnike stručnih slubi Vlade.
Administrativna komisija provodi postupak i rjeava o pravima bivih političkih zatvorenika sukladno odredbama Zakona o pravima bivih političkih zatvorenika, provodi postupak dodjele stalne novčane nadoknade zaslunim osobama sukladno odredbama Zakona o dodjeljivanju stalnih novčanih naknada zaslunim osobama, te obavlja druge poslove koji su joj povjereni drugim propisima.
Sastav Administrativne komisije odnosno njene članove utvrđuje Vlada.
Na sazivanje Kadrovske i Administrativne komisije, utvrđivanje dnevnog reda i prisustvovanje Komisiji odgovarajuće se primjenjuju odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na rad koordinacija.
Ministarstva i dravne upravne organizacije (u daljnjem tekstu: tijela dravne uprave) moraju, kada u praćenju stanja u okviru svog djelokruga ocijene da je potrebno, predloiti Vladi donoenje zakona, propisa ili drugog akta.
upanijski uredi i uredi Grada Zagreba, u okviru praćenja stanja u upravnim područjima za koja su ustrojeni, mogu kad ocijene da je potrebno predloiti donoenje zakona ili drugog propisa ili drugog akta, o svom stajalitu obavijestiti Vladu i nadleno ministarstvo.
Vlada zaključkom zaduuje ministarstva i druga tijela dravne uprave da u pitanjima iz svog djelokruga pripreme prijedloge zakona i drugih propisa te drugih akata, koje Vlada predlae za donoenje Hrvatskome dravnom saboru i Predsjedniku Republike ili ih sama donosi, određujući osnovna pitanja koja se trebaju tim propisima i aktima urediti i rokove za njihovu izradu.
Vlada moe zaduiti svoje radno tijelo, Ured za zakonodavstvo ili drugu svoju stručnu slubu da pripremi prijedloge zakona i drugih propisa, te drugih akata.
Prijedlozi uredbi i drugih propisa koje donosi Vlada dostavljaju se u obliku pravnih odredbi, a prijedlozi drugih akata (strategije, deklaracije, izvjeća, rezolucije i sl.) moraju sadravati prikaz svih pitanja potrebnih za raspravu i odlučivanje o njima. Prijedlozi drugih akata, koji imaju vie od 15 stranica teksta, moraju imati i kratak saetak.
Nacrti prijedloga zakona i drugih propisa te akata koje Vlada predlae za donoenje Hrvatskom dravnom saboru moraju sadravati sve sastojke propisane Poslovnikom Zastupničkog doma Hrvatskoga dravnog sabora, a prijedlozi uredbi koje Vlada predlae za donoenje Predsjedniku Republike moraju biti sačinjeni u obliku pravnih odredbi s obrazloenjem.
Uz nacrte prijedloga zakona i drugih propisa moraju biti priloena miljenja Ureda za zakonodavstvo i Ministarstva financija, te drugih tijela dravne uprave u čiji djelokrug ulaze pitanja koja se uređuju ovim prijedlozima. Miljenja Ureda za zakonodavstvo i Ministarstva financija, te drugih tijela dravne uprave moraju biti priloena i uz informacije, izvjeća i slične materijale ako sadre prijedloge zaključaka kojima se određuju obveze tijelima dravne uprave ili se stvaraju financijske obaveze.
Vlada Republike Hrvatske u pravilu će zatraiti i miljenje Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore, Hrvatske udruge poslodavaca i drugih udruga kada se radi o pitanjima iz njihovog djelokruga.
Uz nacrte prijedloga zakona i drugih propisa, tijela dravne uprave duna su priloiti miljenja i očitovati se na primjedbe i prijedloge Ureda za zakonodavstvo, Ministarstva financija i drugih tijela dravne uprave, koje nisu usvojila.
Uz materijale koji sadre tekstove međunarodnih ugovora, tabele ili druge obrasce, ili sadre vie od 15 stranica teksta, obavezno se dostavlja elektronski zapis materijala.
Ako niti jedan od jezika izvornika nije hrvatski jezik, međunarodni ugovori dostavljaju se na jednom od jezika izvornika i u prijevodu na hrvatski jezik.
Svaki akt i drugi materijal određenog stupnja povjerljivosti mora imati oznaku povjerljivosti, sukladno propisima o zatiti tajnosti podataka.
Po prijemu materijala koji se dostavljaju Vladi radi njihovog raspravljanja ili donoenja na sjednici Vlade, tajnik Vlade ocjenjuje da li se radi o materijalima koji prethodno trebaju biti raspravljeni na sjednicama koordinacija, i da li su, kada se radi o materijalima koje dostavljaju druga tijela dravne uprave, te stručne slube Vlade, sačinjeni sukladno odredbi članka 28. ovoga Poslovnika.
Ako tajnik Vlade ocijeni da su prijedlozi zakona i drugih propisa ili drugih akata sačinjeni sukladno odredbi članka 28. ovog Poslovnika ili imaju manje nedostatke koji ne sprječavaju raspravu o njima, dostavit će ih tajnicima koordinacija radi uvrtenja u dnevni red sjednice koordinacije.
Materijali pripremljeni i dostavljeni za raspravu na koordinacijama, uvrtavaju se u dnevni red prve sjednice koordinacije, ako drugačije ne odluči predsjednik koordinacije.
Tajnik Vlade pozvat će nadlena tijela dravne uprave da pripreme odgovor na zastupničko pitanje, vodeći računa o roku davanja odgovora prema odredbama poslovnika domova Hrvatskog dravnog sabora.
Sjednice Vlade saziva predsjednik Vlade, predlae dnevni red, predsjeda sjednicama, te potpisuje akte koje ona donosi.
Predsjednik Vlade ovlastit će jednog od potpredsjednika da ga, u slučaju njegove nenazočnosti ili spriječenosti, zamjenjuje u sazivanju sjednica Vlade, predsjedavanju sjednicama i potpisivanju akata koji su doneseni na sjednicama Vlade kojima nije nazočan predsjednik Vlade.
Pismeni poziv za sjednicu Vlade s prijedlogom dnevnog reda i materijalima koji sadre stajalita i prijedloge koordinacija, tajnik Vlade upućuje članovima Vlade najkasnije 12 sati prije odravanja sjednice.
Pismeni poziv za sjednicu Vlade s prijedlogom dnevnog reda i materijalima iz stavka 1. ovoga članka upućuje se i predstojniku Ureda za zakonodavstvo i predstojniku Ureda za odnose s javnoću.
Pismeni poziv za sjednicu Vlade upućuje se čelnicima drugih tijela dravne uprave, te im se dostavlja materijal za odgovarajuću točku dnevnog reda radi koje prisustvuju sjednici Vlade.
Pismeni poziv za sjednicu Vlade upućuje se i drugim osobama za koje to odredi predsjednik Vlade ili Ui kabinet.
Materijali koji su označeni stupnjem povjerljivosti »dravna tajna« dostavljaju se samo članovima Vlade u zatvorenim omotnicama na kojima je označen stupanj povjerljivosti i redni broj materijala. Članovi Vlade po zavretku sjednice duni su materijal vratiti tajniku Vlade.
U radu sjednice Vlade sudjeluje predstojnik Ureda za zakonodavstvo i predstojnik Ureda za odnose s javnoću.
Čelnici drugih tijela dravne uprave i druge osobe pozvane na sjednicu Vlade mogu sudjelovati u radu na sjednici Vlade samo u pitanjima radi kojih su pozvane na sjednicu.
U dnevni red sjednice unose se pitanja koja su raspravile nadlene koordinacije.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda predsjednik i drugi članovi Vlade mogu predloiti izmjene i dopune dnevnog reda.
Predsjednik Vlade moe predloiti da se u dnevni red sjednice unese i pitanje koje nije raspravljeno u nadlenim koordinacijama. Predsjednik Vlade moe predloiti da se u dnevni red unese i pitanje o kome ne postoje pisani materijali i koje će se raspraviti na osnovi usmenog prikaza nadlenog člana Vlade.
Sjednici Vlade, uz članove Vlade, mogu prisustovati samo pozvane osobe.
S dijela sjednice koji je zatvoren za javnost, Vlada moe isključiti pozvane osobe.
U radu sjednice Vlade s pravom odlučivanja sudjeluju samo članovi Vlade.
Vlada ne moe odlučivati ako na sjednici Vlade nije nazočna većina članova Vlade.
Predsjednik Vlade ili Ui kabinet mogu odlučiti da se sjednica Vlade odri i bez nazočnosti većine članova Vlade s tim da odsutni članovi Vlade glasuju putem telefona ili telefaksom, odnosno elektroničkom potom.
Odluka Vlade donesena sukladno stavku 3. ovoga članka, potvrđuje se na idućoj sjednici Vlade prilikom usvajanja zapisnika.
U radu sjednice Vlade, umjesto odsutnog ili spriječenog ministra, mogu sudjelovati njegov zamjenik ili pomoćnik ministra, kojeg odredi ministar.
U slučajevima kada ministarstvo ili dravna upravna organizacija nema ministra ili zamjenika ministra odnosno ravnatelja i zamjenika ravnatelja, Vlada Republike Hrvatske određuje koji pomoćnik ministra ili ravnatelja vri dunost ministra ili ravnatelja.
Sjednice Vlade odravaju se u pravilu jednom tjedno, na dan koji odredi predsjednik Vlade.
Članovi Vlade koji ne mogu biti nazočni na sjednici, duni su o tome odmah, a najkasnije po saznanju za dan i vrijeme odravanja sjednice, obavijestiti tajnika Vlade koji o tome obavjetava predsjednika Vlade. Predsjednik Vlade ima pravo zahtijevati od člana Vlade da prisustvuje sjednici Vlade, osim ako se radi o osobito opravdanim razlozima, čiju opravdanost on ocjenjuje.
Sjednice Vlade označavaju se rednim brojem koji označava broj sjednica u mandatu Vlade i rednim brojem koji označava broj sjednica u tekućoj godini.
O radu na sjednici vodi se zapisnik, a sjednice Vlade se i tonski snimaju.
Zapisnik se označava rednim brojevima kao i sjednice Vlade, te sadri datum odravanja sjednice, oznaku tko je predsjedavao sjednicom, vrijeme kada je sjednica započela i kada je zavrila, popis nazočnih i odsutnih članova Vlade, popis ostalih osoba nazočnih na sjednici Vlade, dnevni red, popis točaka skinutih s dnevnog reda i akte Vlade donesene po svakoj točki dnevnog reda.
Zapisnik potpisuju predsjednik Vlade i tajnik Vlade.
Zapisnici se uvezuju za tekuću godinu i čuvaju trajno.
Za čuvanje zapisnika i tonskih zapisa sjednica Vlade odgovoran je tajnik Vlade.
Pravo na uvid u zapisnik dijela sjednice koji je odran bez prisustva javnosti i pravo koritenja njegovog sadraja imaju članovi Vlade, a druge osobe samo ako im to odobri tajnik Vlade.
Zapisnik sa sjednice Vlade Vlada usvaja na jednoj od sljedećih sjednica, na zatvorenom dijelu sjednice Vlade. Članovi Vlade imaju pravo stavljanja primjedbi na zapisnik. Ostale osobe koje su sudjelovale u radu sjednice Vlade imaju pravo da im se dostavi izvod iz zapisnika u dijelu koji se odnosi na njihovo sudjelovanje u radu sjednice Vlade i imaju pravo dostaviti pismene primjedbe tajniku Vlade.
O primjedbama stavljenim na zapisnik odlučuje se prilikom usvajanja zapisnika.
Nakon usvajanja zapisnika prethodne sjednice, predsjednik Vlade stavlja na glasanje dnevni red sjednice Vlade.
Predsjednik Vlade moe i tijekom sjednice Vlade predlagati izmjene ili dopune dnevnog reda sjednice.
O svakom predmetu dnevnog reda sjednice vodi se rasprava i donosi odgovarajući akt.
Raspravu vodi i akt predlae predsjednik Vlade.
Nakon to predsjednik Vlade zaključi raspravu i predloi akt, ne moe se vie voditi rasprava, osim ako to, izuzetno, ne dozvoli predsjednik Vlade.
Na početku rasprave o predmetu dnevnog reda kratko obrazloenje daje član Vlade ili predstavnik tijela koje je stručni nositelj izrade materijala o kome se raspravlja. Nakon ovog obrazloenja predsjednici koordinacija koje su raspravile materijal mogu i usmeno iznijeti stajalita koordinacija, nakon čega se za raspravu mogu javiti članovi Vlade.
Nakon dovretka rasprave i donoenja zaključka ili drugog akta o predmetu dnevnog reda, Vlada moe ovlastiti Ui kabinet da nakon sjednice Vlade dodatno razmotri predmet rasprave i doneseni zaključak ili drugi akt. Ui kabinet moe zatraiti da se o ovakovom predmetu ponovo otvori rasprava na sljedećoj sjednici.
Vlada moe ovlastiti Ured za zakonodavstvo i tijelo dravne uprave koje je bilo stručni nositelj izrade materijala da pravno uobliče ili izvre odgovarajuće normativne popravke materijala u skladu sa zaključkom Vlade.
Nitko ne moe govoriti na sjednici prije nego to zatrai i dobije riječ od predsjednika Vlade. Predsjednik Vlade riječ daje prema redoslijedu prijavljivanja za raspravu, o čemu ga obavjetava tajnik Vlade.
Predsjednik Vlade ne moe odbiti dati riječ članu Vlade, osim ako je član Vlade već raspravljao a predsjednik Vlade ocijeni da nema potrebe za ponovnim raspravljanjem, osim ako član Vlade eli odgovoriti na raspravu nekog drugog člana Vlade. Predsjednik Vlade moe člana Vlade ili drugu osobu kojoj je dao riječ, opomenuti ili prekinuti u govoru, pa i oduzeti riječ, ukoliko svojom raspravom značajnije izlazi iz predmeta o kome se raspravlja.
Predstojnik Ureda za zakonodavstvo moe se prijaviti za sudjelovanje u raspravi ako iz materijala ili iz rasprave ocijeni da je prijedlog predloenog akta u suprotnosti s Ustavom Republike Hrvatske ili zakonom, a ima pravo upozoriti i na odnos nekog pitanja prema pravnom sustavu Republike Hrvatske. Druge osobe koje prisustvuju sjednici Vlade mogu sudjelovati u raspravi kad im to dozvoli predsjednik Vlade.
Nakon dovretka rasprave po dnevnom redu, predsjednik Vlade moe otvoriti točku dnevnog reda u kojoj članovi Vlade mogu iznositi informacije, stavljati prijedloge ili postavljati pitanja u stvarima koje nisu bile predmet dnevnog reda.
Uredbe i druge akte koji se objavljuju temeljem propisa ili temeljem zaključka Vlade, nakon potpisa od strane predsjednika Vlade, tajnik Vlade dostavlja glavnom uredniku slubenog lista Republike Hrvatske »Narodne novine«, radi njihove objave.
Tajnik Vlade je ovlaten dati ispravke uredbi i drugih akata objavljenih u »Narodnim novinama«, ako se radi o pogreci u objavljenom tekstu u odnosu na izvorni tekst. Ispravak tiskarskih pogreaka daje glavni urednik »Narodnih novina«.
Kada Vlada utvrđuje prijedlog zakona ili drugog propisa ili drugog akta kojeg predlae za donoenje Hrvatskome dravnom saboru, određuje svog predstavnika koji će u domovima Hrvatskoga dravnog sabora i njihovim radnim tijelima sudjelovati u raspravi o prijedlogu zakona ili drugog propisa ili drugog akta.
Vlada određuje i svoje predstavnike koji će u domovima Hrvatskoga dravnog sabora i njihovim radnim tijelima sudjelovati u raspravi o prijedlogu zakona ili drugog propisa ili drugog akta kada ovlateni predlagač nije Vlada Republike Hrvatske, odnosno koji će sudjelovati u raspravi o bilo kom drugom pitanju u ime Vlade Republike Hrvatske.
Kada u raspravi u domovima Hrvatskoga dravnog sabora i njihovih radnih tijela sudjeluje predsjednik Vlade ili potpredsjednici Vlade, drugi ovlateni predstavnici Vlade ne mogu sudjelovati u raspravi bez izričitog odobrenja predsjednika Vlade odnosno potpredsjednika Vlade, niti mogu iznositi drugačija shvaćanja nego to su ih iznijeli predsjednik Vlade ili potpredsjednici Vlade.
Vlada određuje i svoje predstavnike koji će sudjelovati u radu političkih, sindikalnih, znanstvenih, stručnih i sličnih skupova. Ovu ovlast u dane kada se ne odrava sjednica Vlade imaju predsjednik Vlade ili Ui kabinet.
Sjednici Vlade otvorenoj za javnost mogu prisustvovati predstavnici sredstava javnog priopćavanja koji su dobili odobrenje (akreditaciju) koju izdaje Ured za odnose s javnoću. Njima se dostavlja i dnevni red dijela sjednice otvorenog za javnost s materijalima.
Vlada moe i tijekom sjednice otvorene za javnost odlučiti da se s rasprave o pojedinim pitanjima iz dnevnog reda isključi prisustvo predstavnika sredstava javnog priopćavanja.
O radu sjednice zatvorene za javnost Ured za odnose s javnoću izdaje priopćenje predstavnicima sredstava javnog priopćavanja najkasnije u roku od sat vremena nakon zavretka sjednice, osim ako Vlada odluči da se o nekom pitanju ne obavjetava javnost.
Ured za odnose s javnoću izdaje predstavnicima sredstava javnog priopćavanja priopćenja i o drugim pitanjima iz rada Vlade Republike Hrvatske, kada tako odluči Vlada ili Ui kabinet Vlade.
Tajnik Vlade osigurava uvjete (prostorne i druge) radi omogućavanja rada predstavnika sredstava javnog priopćavanja.
Ured za odnose s javnoću moe oduzeti odobrenje (akreditaciju) predstavniku sredstva javnog priopćavanja, koji svojim ponaanjem remeti rad Vlade ili netočno i neistinito prikazuje podatke iz materijala za sjednice Vlade ili raspravu na sjednicama Vlade.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni materijali koji su u skladu s posebnim propisima označeni kao slubena, vojna, ili dravna tajna.
Predsjedniku Republike predsjednik Vlade dostavlja poziv za svaku sjednicu Vlade s materijalima za sjednicu, a nakon njegovog usvajanja i zapisnik sa sjednice.
Predsjednik Republike moe od Vlade zatraiti da stavi na dnevni red pitanja za koja smatra da ih treba raspraviti Vlada, a moe i sazvati sjednicu Vlade radi rasprave o takovim pitanjima.
Predsjednik Republike moe prisustvovati sjednici Vlade i u takovom slučaju predsjeda sjednici Vlade.
Akte koje je Vlada donijela na sjednici kojoj je predsjedao Predsjednik Republike potpisuje predsjednik Vlade.
Predsjednik Republike moe od Vlade traiti izvjeća o pitanjima iz djelokruga Vlade. Predsjednik Republike moe traiti od Vlade da mu dade miljenje i prijedloge o pitanjima iz njegovog djelokruga.
Vlada odnose s Hrvatskim dravnim saborom uspostavlja i provodi sukladno Ustavu Republike Hrvatske, Zakonu o Vladi Republike Hrvatske i poslovnicima domova Hrvatskoga dravnog sabora.
Vlada odnose s drugim tijelima dravne vlasti, tijelima jedinica lokalne uprave i samouprave, tijelima jedinica lokalne samouprave, političkim strankama, sindikatima i drugim udrugama, i drugim osobama uspostavlja i provodi u pravilu preko nadlenih ministarstava ili na način propisan posebnim zakonima.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 022-03/99-03/06
Urbroj: 5030102-99-1
Zagreb 9. prosinca 1999.