1072
Na temelju članka 65. i 67. Zakona o obveznim i dobrovoljnim mirovinskim
fondovima (»Narodne novine« broj 49/99; 63/00), Savjet Agencije za nadzor
mirovinskih fondova i osiguranja na sjednici održanoj 16. srpnja 2001. donio je
OpĆe odredbe
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom propisuju:
• sadržaj oglasa i promidžbenog materijala objavljenog od strane ili u
ime mirovinskog društva;
• dodatni uvjeti vezani za prodaju i marketing usluge obveznih
mirovinskih fondova;
• postupak davanja suglasnosti Agencije za nadzor mirovinskih fondova i
osiguranja (u daljnjem tekstu: Agencija) za oglas i promidžbeni materijal
mirovinskog društva;
• pravila ponašanja agenata, zaposlenika, povezanih osoba i zaposlenika
institucije koja u ime Središnjeg registra osiguranika vrši prijavu osiguranika
u obvezni mirovinski fond, u poslovima prodaje i marketinga mirovinskih fondova
i
• temeljni kriteriji istraživanja tržišta.
SadrŽaj oglasa i promidŽbenog materijala
Članak 2.
(1) Pod oglasom i promidžbenim materijalom smatraju se sve poruke koje
mirovinsko društvo namjerava uputiti javnosti u svezi pozivanja na članstvo u
obveznom mirovinskom fondu i to putem tiska, letka, radija, televizije,
elektronske pošte, interneta ili u drugom obliku iz kojeg nedvojbeno proizilazi
namjera promidžbe i oglašavanja.
(2) Oglas i promidžbeni materijal ne smije sadržavati tvrdnje, pismene
ili usmene izjave i informacije:
• koje stvaraju krivi ili lažni dojam o obveznom mirovinskom fondu ili
mirovinskom društvu, sadašnjim ili budućim članovima mirovinskog fonda,
• koje negativno, neistinito
i pogrešno opisuju druge sudionike u mirovinskom sustavu,
• koje su u suprotnosti sa
statutom i informativnim prospektom mirovinskog fonda,
• koje sadrže obećanja,
procjene i predviđanja određenog postotka budućeg prinosa mirovinskog fonda ili
pojedinih vrsta imovine u fondu,
• koje sadrži nerevidirane
podatke i pokazatelje o prethodnom financijskom poslovanju mirovinskog fonda i
mirovinskog društva,
• koje ne sadrže upozorenje
da se prilikom promjene fonda plaća naknada za izlaz s naznakom visine naknade,
• koje u sklopu promidžbe fonda ističu nagrade i priznanja osnivača.
Dodatni uvjeti za oglas i promidŽbeni
materijal
Članak 3.
Oglas i promidžbeni materijal, osim uvjeta propisanih člankom 2. ovog
pravilnika, mora udovoljavati Standardima hrvatskog kodeksa oglašavanja
Hrvatskog oglasnog zbora, donesenog 11. lipnja 1995., te ne smije:
• sadržavati neistinite ili netočne tvrdnje koje su ili bi mogle biti od
značaja za članove fonda,
• prešućivati ili ispuštati činjenice koje su s obzirom na svoj sadržaj
od značaja ili bi mogle biti od značaja za članove fonda,
• sadržavati činjenice koje obmanjuju i dovode u zabludu članove fonda.
Suglasnost
Članak 4.
(1) Za dobivanje suglasnosti na oglas i promidžbeni materijal
mirovinskog društva oglašivač je dužan podnijeti Agenciji pismeni zahtjev. Uz
zahtjev se prilaže prijedlog oglasa i promidžbenog materijala u izvorniku.
(2) Agencija izdaje pismenu
suglasnost u roku od 15 (petnaest) dana od dana podnošenja pismenog zahtjeva
oglašivaču koji udovoljava uvjetima propisanim člancima 2. i 3. ovog
Pravilnika.
(3) Ako Agencija smatra da
prijedlog oglasa i promidžbenog materijala ima otklonjive nedostatke čijim bi
se ispravljanjem mogao prihvatiti sadržaj oglasa i promidžbenog materijala,
pozvat će oglašivača da u roku od 15 (petnaest) dana te nedostatke ispravi.
Članak 5.
Mirovinsko društvo može
objaviti ili distribuirati samo onaj oglas i promidžbeni materijal za koji je
dobilo prethodnu pismenu suglasnost iz članka 4. ovoga Pravilnika i koju
obvezno dostavlja mediju ili distributeru prigodom objave ili distribucije.
Članak 6.
(1) Oglas i promidžbeni
materijal koji mirovinsko društvo objavi bez prethodne suglasnosti iz članka 4.
ovog pravilnika, mora na svoj trošak, po nalogu Agencije, pobiti na isti način
i u istom formatu na kojem je i objavljen.
(2) Mirovinsko društvo
je dužno pobiti oglas i promidžbeni materijal iz stavka 1. ovog članka u roku
od 15 (petnaest) dana od dana izdavanja naloga Agencije.
(3) Ako mirovinsko
društvo ne postupi po nalogu Agencije, Agencija će pobiti oglas i promidžbeni
materijal na teret mirovinskog društva i pokrenuti postupak zbog učinjenog
prekršaja.
(4) Objavljivanje
oglasa i promidžbenog materijala bez prethodne suglasnosti Agencije može biti
razlogom za oduzimanje odobrenja za rad tom mirovinskom društvu.
Agenti, zaposlenici i povezane osobe
mirovinskog druŠtva
Članak 7.
(1) Agentima, zaposlenicima,
povezanim osobama mirovinskog društva i bilo kojim drugim osobama nije dozvoljeno
u ime budućeg člana fonda dostavljati Središnjem registru osiguranika prijavu o
članstvu u mirovinskom fondu.
(2) Mirovinsko društvo
obvezno je mjesečno dostavljati Agenciji ažurirani popis agenata, zaposlenika i
povezanih osoba s kojima je sklopilo ugovor ili ih je ovlastilo na informativni
kontakt s budućim članovima obveznog fonda.
(3) Popis iz stavka 2. ovog članka
mora sadržati:
• ime i prezime osobe zadužene
za informativni kontakt,
• JMBG,
• adresu prebivališta/boravišta,
• zanimanje,
• odnos s mirovinskim društvom/oglašivačem.
Članak 8.
(1) Agencija je ovlaštena
nadzirati rad agenata, zaposlenika i povezanih osoba s kojima je mirovinsko društvo
sklopilo ugovor ili ih ovlastilo na informativni kontakt s budućim članovima
obveznog fonda.
(2) Svaka zainteresirana
stranka u postupku marketinga mirovinskih fondova ima pravo podnijeti Agenciji
prijavu protiv agenta, povezane osobe ili zaposlenika mirovinskih društava koji
u postupku prodaje i marketinga i oglašavanja mirovinskog fonda postupa protivno
odredbama Zakona o obveznim i dobrovoljnim mirovinskom fondovima (u daljnjem
tekstu Zakon) i ovog pravilnika.
(3) Prijave se podnose
Agenciji u pisanoj formi i moraju biti potpisane. Agencija neće uzimati u obzir
nepotpisane i anonimne prijave.
(4) Ako Agencija, postupajući
po potpisanoj i neanonimnoj prijavi, utvrdi da su agenti, zaposlenici i
povezane osobe mirovinskih društava u postupku prodaje i marketinga mirovinskog
fonda prekršili odredbe Zakona i ovog pravilnika, o tome će upozoriti mirovinsko
društvo koje ih je angažiralo.
(5) Učestalo kršenje odredbi
o prodaji ili marketingu mirovinskih fondova, od strane agenata, povezanih
osoba ili zaposlenika nekog mirovinskog društva, može biti razlogom za
oduzimanje odobrenja za rad tog mirovinskog društva.
Prijava
Članak 9.
(1) U službenim
prostorijama institucije u kojoj se u ime Središnjeg registra osiguranika vrši
prijava osiguranika u obvezni fond, nije dozvoljeno bilo kakvo oglašavanje,
prodaja i marketing mirovinskih fondova.
(2) Radnicima institucije
iz prethodnog stavka nije dozvoljeno na bilo koji način utjecati na
osiguranike kako bi pristupili određenom obveznom fondu.
(3) Radi potpunog
uvida i obavješćivanja osiguranika, u službenim prostorijama institucije iz
stavka 1. ovog članka, može se javno izvjesiti samo plakat ili letak Agencije,
kojim će na jednak način i u istom formatu biti nabrojana mirovinska društva
koja su osnovana radi upravljanja obveznim mirovinskim fondovima.
IstraŽivanje trŽiŠta
Članak 10.
(1) Istraživanja tržišta koja
se odnose na mirovinsku reformu, mogu provoditi pravne osobe koje su
registrirane za istraživanja tržišta i koje se tom djelatnošću bave najmanje
tri godine.
(2) Uzorak istraživanja mora
udovoljavati sljedećim uvjetima:
• sadržavati najmanje tisuću
ispitanika, zaposlenih osoba iz Republike Hrvatske;
• reprezentativnost uzorka
mora se izraziti u proporciji između broja ispitanika i zaposlenih osoba po županijama,
gradovima i naseljima.
(3) Istraživanja se mogu
provoditi metodama osobnog ili telefonskog istraživanja.
(4) Anketni upitnik treba
sadržavati sljedeće podatke o ispitanicima:
• dob,
• spol,
• obrazovanje,
• radni staž,
• radno mjesto,
• kategoriju osobnih
primanja,
• poznavanje mogućnosti
odabira obveznih fondova,
• spremnost na odluku o
izboru fonda,
• članstvo u prethodnom
fondu,
• razlozi raspuštanja
prethodnog fonda.
(5) Rezultati istraživanja tržišta
vezanih za mirovinsku reformu, moraju se prije javnog predstavljanja i
objavljivanja dati na uvid i odorenje Agenciji, u izvorniku.
(6) Agencija će utvrditi jesu
li istraživanja tržišta vjerodostojna i provedena na način i pod uvjetima iz
stavka 1. do 4. ovog članka Pravilnika.
(7) Ako Agencija utvrdi da su
istraživanja tržišta provedena u skladu s ovim Pravilnikom, dat će suglasnost
za njihovo javno objavljivanje. U suprotnom, ako Agencija utvrdi da istraživanja
tržišta nisu provedena u skladu s ovim Pravilnikom, odbit će dati suglasnost na
njihovo objavljivanje.
(8) Agencija će u roku od 15
(petnaest) dana od dana uredno zaprimljenih i kompletiranih rezultata istraživanja
tržišta, dati suglasnost za javno predstavljanje i objavljivanje rezultata
istraživanja tržišta.
(9) U javnoj objavi rezultata
istraživanja potrebno je uključiti izjavu kojom se izrekom istiće da ti
rezultati ne služe kao preporuka ili savjet za izbor fonda niti su ti rezultati
garancija istovjetnih kretanja u budućnosti.
(10) Javno obavljivanje i
predstavljanje rezultata istraživanja tržišta ne može biti objavljeno bez
suglasnosti Agencije.
Članak 11.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu
osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 038-02/01-02/07
Urbroj: 5679-06
Zagreb, 16. srpnja 2001.
Predsjednik Savjeta
dr. sc. Vladimir Lasić, v. r.