444
Na temelju članka 94. stavka 2. Zakona o državnim službenicima i namještenicima
(»Narodne novine« broj 27/01), ministrica pravosuđa, uprave i lokalne
samouprave donosi
Članak 1.
Ovim Pravilnikom utvrđuju se kriteriji za ocjenjivanje državnih službenika
i namještenika i način provođenja ocjenjivanja.
1. KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE DRŽAVNIH SLUŽBENIKA
Članak
2.
Stručno znanje, učinkovitost
i poštivanje službene dužnosti državnih službenika (u nastavku teksta: službenik),
ocjenjuje se prema kriterijima:
1. stručnosti, kreativnosti i
samoinicijativnosti u obavljanju poslova,
2. kvalitete i opsega obavljenih
poslova i pridržavanja zadanih rokova u obavljanju poslova,
3. poštivanju radnog
vremena.
Članak
3.
Službenik je u obavljanju
poslova pokazao stručnost, kreativnost i samoinicijativnost, kako slijedi:
1.1. a) naročitu stručnost – naročito dobro
poznaje zakone i druge propise, pravila struke i službe, stalno se stručno
usavršava,
b) stručnost – dobro poznaje
zakone i druge propise, pravila struke i službe, redovno se stručno usavršava,
c) zadovoljavajuću stručnost – zadovoljavajuće
poznaje zakone i druge propise, pravila struke i službe, i dalje se stručno
usavršava,
d) nedovoljno stručno znanje – nedovoljno
poznaje zakone i druge propise, pravila struke i službe, nedovoljno se stručno
usavršava,
1.2. a) naročitu kreativnost – samostalno pronalazi najbolja
rješenja sukladno propisima i pravilima struke, predlaže rješenja za poboljšanje
rada na svom radnom mjestu, u ustrojstvenoj jedinici i u tijelu,
b) kreativnost – često samostalno pronalazi najbolja rješenja
sukladno propisima i pravilima struke, predlaže rješenja za po-boljšanje
rada na svom radnom mjestu, u ustrojstvenoj jedinici i u tijelu,
c) nedovoljnu kreativnost – u obavljanju poslova nije samostalan i
vrlo rijetko pronalazi najbolja rješenja sukladno propisima i pravilima
struke,
1.3. a) naročitu samoinicijativnost – u obavljanju poslova
potpuno je samostalan i samoinicijativan, nije ga potrebno upućivati u rad,
pomoć i savjet traži samo u slučaju naročite kompleksnosti problema zbog čega
smatra da treba zauzeti zajednički stav više službenika.
b) samoinicijativnost – u obavljanju poslova uglavnom je samostalan i
samoinicijativan, uglavnom ga nije potrebno upućivati u rad, pomoć i savjet traži
samo u slučaju kompleksnosti problema zbog čega smatra da treba zauzeti
zajednički stav više službenika,
c) nedovoljnu samoinicijativnost – u obavljanju poslova
rijetko je samostalan i samoinicijativan, često ga treba upućivati u rad, objašnjavati
obveze i pomagati u radu, pomoć i savjet traži često.
Članak 4.
Službenik je poslove radnog
mjesta obavio u kvaliteti i opsegu, a u obavljanju poslova pridržavao se
zadanih rokova, kako slijedi:
2.1. a) naročito kvalitetno – u aktima i
ostalim materijalima koje je pripremao nije trebalo ništa mijenjati, ispravljati
niti dodavati, na kvalitetu njegova rada s osnova stručnosti, pravila struke i
službe nije bilo prigovora,
b) kvalitetno – u aktima i
ostalim materijalima koje je pripremao rijetko je trebalo izvršiti manje
izmjene, ispravke ili dopune, na kvalitetu njegova rada s osnova stručnosti,
pravila struke i službe uglavnom nije bilo prigovora,
c) zadovoljavajuće
kvalitetno – u aktima i ostalim materijalima koje je pripremao rijetko je trebalo
vršiti izmjene, ispravke ili dopune, na kvalitetu njegova rada s osnova stručnosti,
pravila struke i službe rijetko je bilo prigovora,
d) nedovoljno kvalitetno – u aktima i
ostalim materijalima koje je pripremao često je trebalo vršiti izmjene,
ispravke ili dopune, na kvalitetu njegova rada s osnova stručnosti, pravila
struke i službe često je bilo prigovora.
2.2. a) obavio je u
cijelosti poslove radnog mjesta,
b) obavio je pretežni
dio poslova radnog mjesta,
c) obavio je veći
dio poslova radnog mjesta,
d) obavio je manji
dio poslova radnog mjesta,
2.3. a) pored obavljenih
poslova svoga radnog mjesta, izravno po nalogu nadređenog službenika obavio je
znatan dio poslova radnog mjesta odsutnog službenika ili nepopunjenog radnog
mjesta,
b) pored obavljenih
poslova svoga radnog mjesta, izravno po nalogu nadređenog službenika obavio je
manji dio poslova radnog mjesta odsutnog službenika ili nepopunjenog radnog
mjesta,
c) pored obavljenih poslova svoga radnog mjesta nije obavljao druge
poslove,
2.4. a) poslove je obavio
u zadanim rokovima,
b) poslove je obavio
pretežno u zadanim rokovima,
c) poslove je obavio
u manjem dijelu izvan zadanih rokova,
d) poslove je obavio
u većem dijelu izvan zadanih rokova.
Članak 5.
Službenik je u poštivanju
radnog vremena bio:
3.1. a) naročito odgovoran – na vrijeme
dolazi na posao, ne izlazi ranije s posla, ne udaljava se nepotrebno iz radnih
prostorija,
b) odgovoran – uglavnom na
vrijeme dolazi na posao, ne izlazi ranije s posla, ne udaljava se nepotrebno
iz radnih prostorija,
c) zadovoljavajuće odgovoran – ponekad kasni
na posao i izlazi ranije s posla te se nepotrebno udaljava iz radnih
prostorija,
d) nedovoljno odgovoran – često kasni na
posao i izlazi ranije s posla te se nepotrebno udaljava iz radnih prostorija.
2. KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE NAMJEŠTENIKA
Članak 6.
Stručno znanje, učinkovitost i poštivanje radne dužnosti namještenika,
ocjenjuje se prema kriterijima:
1. stručnost u obavljanju poslova,
2. kvalitete i opsega obavljenih poslova i pridržavanja zadanih
rokova u obavljanju poslova,
3. poštivanju radnog vremena.
Članak 7.
Namještenik je u obavljanju poslova pokazao stručnost, kako slijedi:
1.1. a) naročitu stručnost – naročito dobro poznaje pravila rada na svom
radnom mjestu u okviru svoje struke,
b) stručnost – dobro poznaje pravila rada na svom radnom mjestu u
okviru svoje struke,
c) zadovoljavajuću stručnost – zadovoljavajuće poznaje pravila
rada na svom radnom mjestu u okviru svoje struke,
d) nedovoljnu stručnost – nedovoljno poznaje pravila rada na svom
radnom mjestu u okviru svoje struke.
Članak 8.
Kvaliteta obavljenih poslova namještenika ocjenjuje se, kako slijedi:
2.1. a) naročito kvalitetno – na kvalitetu njegova rada s osnova
pravila rada i struke nije bilo prigovora,
b) kvalitetno – na kvalitetu njegova rada s osnova pravila rada
i struke uglavnom nije bilo prigovora,
c) zadovoljavajuće kvalitetno – na kvalitetu njegova
rada s osnova pravila rada i struke rijetko je bilo prigovora,
d) nedovoljno kvalitetno – na kvalitetu njegova rada s osnova
pravila rada i struke često je bilo prigovora.
Na ocjenjivanje opsega obavljenih poslova i pridržavanja zadanih
rokova u obavljanju poslova namještenika odgovarajuće se primjenjuju odredbe
članka 4. točke 2.2., 2.3. i 2.4. ovoga Pravilnika, koje važe za službenike.
Članak 9.
Na ocjenjivanje poštivanja radne dužnosti namještenika odgovarajuće
se primjenjuju odredbe članka 5. ovoga Pravilnika, koje važe za poštivanje
službene dužnosti službenika.
3. NAČIN PROVOĐENJA OCJENJIVANJA
Članak 10.
Rad službenika i namještenika ocjenjuje se prema svim kriterijima iz članaka
3., 4. i 5. odnosno 7., 8. i 9. ovoga Pravilnika zaokruživanjem slovne oznake
ispred odgovarajuće ocjene za pojedini kriterij, na obrascu O-1, koji čini
sastavni dio ovoga Pravilnika, a svakoj ocjeni određuje se broj bodova, kako
slijedi:
1. za kriterije 1.2. i 1.3.
za ocjenu pod slovnom oznakom
c) određuje se 2 boda,
2. za sve ostale
kriterije za ocjenu pod slovnom oznakom
a) određuje se 10 bodova,
b) određuje se 8 bodova,
c) određuje se 5 bodova,
d) određuje se 2 boda.
Članak 11.
Ocjena službenika dobiva se
zbrojem broja bodova kojima je njihov rad ocijenjen prema svim kriterijima iz
članaka 3., 4. i 5. ovoga Pravilnika, kako slijedi:
1. »naročito uspješan«, ako
je zbroj postignutih bodova službenika od 71 do 80 bodova,
2. »uspješan«, ako je zbroj
postignutih bodova namještenika od 51 do 70 boda,
3. »zadovoljava«, ako je
zbroj postignutih bodova službenika od 35 do 50 bodova,
4. »ne zadovoljava«, ako je
zbroj postignutih bodova službenika do 34 bodova.
Članak 12.
Ocjena namještenika dobiva se
zbrojem broja bodova kojima je njihov rad ocijenjen prema svim kriterijima iz članka
7., 8. i 9. ovoga Pravilnika, kako slijedi:
1. »naročito uspješan«, ako
je zbroj postignutih bodova namještenika od 51 do 60 bodova,
2. »uspješan«, ako je zbroj
postignutih bodova namještenika od 41 do 50 bodova,
3. »zadovoljava«, ako je zbroj postignutih bodova namještenika od 32 do
40 bodova,
4. »ne zadovoljava«, ako je zbroj postignutih bodova namještenika do 31
boda.
Članak 13.
Nadređeni službenik odnosno namještenik dužan je s prijedlogom ocjene
svakog službenika odnosno namještenika raspoređenog u ustrojstvenoj jedinici
kojom upravlja upoznati službenika odnosno namještenika na koga se ocjena
odnosi, što službenik odnosno namještenik potvrđuje svojim potpisom na obrascu
O-1.
Ako službenik odnosno namještenik odbije potpisati da je upoznat s
prijedlogom ocjene ili ako zbog njegove odsutnosti iz službe odnosno s rada
takav potpis nije moguće osigurati, o tome će se staviti bilješka na obrascu
O-1.
Članak 14.
Nadređeni službenik odnosno namještenik dostavlja prijedlog ocjene za
svakog službenika i namještenika ustrojstvene jedinice kojom upravlja čelniku
državnog tijela na obrascu O-1 putem neposredno višeg nadređenog službenika
odnosno namještenika.
Nadređeni službenik odnosno namještenik kojem je dostavljen prijedlog
ocjene iz stavka 1. ovoga članka dužan je isti proslijediti neposredno višem
nadređenom službeniku odnosno namješteniku, zajedno s prijedlogom ocjene za
svakog nadređenog službenika odnosno namještenika u ustrojstvenoj jedinici
kojom upravlja.
Članak 15.
Uz prijedlog ocjene za svakog službenika odnosno namještenika s
potpisima nadređenih službenika odnosno namještenika nižih ustrojstvenih
jedinica, čelnik najviše ustrojstvene jedinice u državnom tijelu podnosi čelniku
državnog tijela i skupno izvješće o prijedlogu ocjena državnih službenika
odnosno namještenika ustrojstvene jedinice kojom upravlja na obrascu O-2, koji
čini sastavni dio ovoga Pravilnika.
Članak 16.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim
novinama«.
Klasa: 080-01/02-01/3
Urbroj: 514-10-04/2-02-1
Zagreb, 18. veljače 2002.
Ministrica
Ingrid Antičević Marinović, v. r.