1021
Na temelju članka članka
16. stavka 3. Zakona o elektroničkom potpisu (»Narodne novine«, br. 10/02),
ministar gospodarstva donosi
I. OPĆE ODREDBE
Sadržaj pravilnika
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se sadržaj i način dostave prijave o početku
obavljanju usluga certificiranja za pravne i fizičke osobe koje namjeravaju
obavljati usluge certificiranja u Republici Hrvatskoj, postupak upisa u
evidenciju davatelja usluga certificiranja u Republici Hrvatskoj (u daljnjem
tekstu: evidencija), sadržaj i način vođenja evidencije, postupak prijave i
upisa promjena podataka u evidenciji, kao i obrasce prijave za upis u
evidenciju, te prijave za upis promjena.
II. PRIJAVA I UPIS U
EVIDENCIJU
Postupak prijave
Članak 2.
Davatelj usluga certificiranja prije početka obavljanja usluga
certificiranja u Republici Hrvatskoj podnosi Ministarstvu gospodarstva (u
daljnjem tekstu: ministarstvo) obrazac prijave za upis u evidenciju, koji se
nalazi u Prilogu 1. ovoga Pravilnika i njegov je sastavni dio.
Članak 3.
Prijavu za upis u evidenciju podnosi davatelj usluga certificiranja ili
njegov ovlašteni zastupnik najmanje osam dana prije početka obavljanja usluga
certificiranja.
Članak 4.
Ministarstvo gospodarstva može utvrditi i elektronički oblik obrasca
prijave za upis u evidenciju.
Davatelj usluga certificiranja koji to želi i ima mogućnosti, sastavlja
u slučaju objave obrasca prijave za upis u evidenciju iz stavka 1. ovog članka,
sadržaj prijave u elektroničkom obliku.
Članak 5.
Davatelj usluga certificiranja u prijavi o početku obavljanja usluga
certificiranja u Republici Hrvatskoj mora navesti sljedeće:
1. opće podatke o davatelju usluga certificiranja
2. opće podatke o odgovornoj osobi, ovlaštenim
predstavnicima/zastupnicima, vlasniku-suvlasnicima
3. dokaze o ispunjenosti uvjeta propisanih Zakonom o elektroničkom
potpisu i podzakonskim aktima.
Podaci iz točke 1. i 2. stavka 1. ovog članka upisuju se u obrazac
Prijave za upis u evidenciju (Prilog 1. ovog Pravilnika).
Uz prijavu za upis u evidenciju davatelj usluga certificiranja mora u
svrhu dokazivanja ispunjavanja uvjeta iz točke 3. stavka 1. ovog članka,
ministarstvu dostaviti sljedeću dokumentaciju:
– izvod iz trgovačkog registra za pravne osobe odnosno izvadak iz
obrtnog registra za fizičke osobe-obrtnike,
– račun dobiti i gubitka i bilancu stanja za pravne osobe odnosno
prijavu poreza na dohodak za fizičke osobe za prethodnu godinu od dana predaje
prijave,
– podatke o bonitetu (Obrazac BON-1) za pravne osobe i podatke o
solventnosti (Obrazac BON-2) za pravne osobe i fizičke osobe - obrtnike
– interni pravilnik poslovanja u svezi s izradom i ovjerom elektroničkih
potpisa
– dokument o unutarnjoj organizaciji
– opis tehničke i programske osnovice i sustava fizičke zaštite uređaja,
opreme i podataka
– opis sigurnosnih rješenja zaštite od neovlaštenog pristupa sustavu i
podacima te zaštite integriteta podataka i tajnosti informacija
– popis osoblja koje izvršava stručno-tehničke poslove davanja usluga
certificiranja, vođenja baza podataka i upravljanja informacijskim sustavom s
naznačenim podacima o stručnoj osposobljenosti i radnom statusu.
Članak 6.
Davatelji usluga certificiranja sa sjedištem u inozemstvu u smislu članka
35. Zakona o elektroničkom potpisu (u daljnjem tekstu: Zakona) podnose prijavu
za upis u evidenciju u skladu s odredbama članka 2. do članka 5. ovog
Pravilnika.
Prijava mora biti na hrvatskom jeziku, a priložena dokumentacija mora
biti u izvorniku i ovjerenom prijevodu na hrvatski jezik.
Upis u evidenciju
Članak 7.
Dokumentacija priložena uz prijavu za upis u evidenciju čini sastavni
dio evidencije i ostaje u ministarstvu.
Članak 8.
Ministarstvo gospodarstva će u roku od osam dana od dana primitka uredne
prijave upisati davatelja usluga certificiranja u evidenciju.
Članak 9.
U slučaju nastanka promjene podataka iz prijave davatelja usluga
certificiranja koji je upisan u evidenciju, kao i promjene uvjeta za obavljanje
certificiranja iz članka 12. Zakona, nastale izmjene i dopune evidencije moraju
se prijaviti ministarstvu u roku od 24 sata od trenutka nastanka promjene.
Prijavu izmjena i dopuna evidencije podnosi davatelj usluga
certificiranja ili njegov ovlašteni zastupnik na propisanom obrascu, koji se
nalazi u Prilogu 2. ovoga Pravilnika koji je njegov sastavni dio.
Ministarstvo gospodarstva može utvrditi i elektronički oblik obrasca
prijave za upis promjena odnosno dopunu podataka u evidenciji.
Davatelj usluga certificiranja odnosno njegov ovlašteni zastupnik može
dostaviti prijavu promjena odnosno dopunu podataka u evidenciji u elektroničkom
obliku na elektronički pripremljenom obrascu iz stavka 3. ovog članka.
Članak 10.
Na temelju podnesene prijave o izmjenama i dopunama podataka upisanih u
evidenciju ministarstvo odlučuje da li je potrebno mijenjati podatke u
evidenciji.
Promjena i dopuna podataka upisanih u evidenciju mora biti izvedena na
način da se prethodni podaci u evidenciji ne brišu, nego se označavaju kao
arhivski podaci s naznakom datuma do kada su važili.
Ukoliko ministarstvo na temelju podnesene prijave o izmjenama i
dopunama podataka zaključi da davatelj usluga certificiranja više ne ispunjava
uvjete iz članka 12. Zakona, ministarstvo će rješenjem to posebno istaknuti u
evidenciji.
III VOĐENJE EVIDENCIJE
Članak 11.
Evidencija davatelja usluga certificiranja vodi se u Knjizi davatelja
usluga certificiranja u Republici Hrvatskoj.
U Knjigu davatelja usluga
certificiranja upisuju se za svakog pojedinačnog davatelja usluga
certificiranja sljedeći podaci:
– evidencijski broj
– naziv davatelja usluge
certificiranja
– matični broj poslovanja
– adresa davatelja usluga
certificiranja
– ime i prezime ovlaštenih
osoba
– osnovna djelatnost
– elektronska adresa
davatelja usluga certificiranja
– broj telefona za izravni
pristup ovlaštenim osobama
– broj faxa za izravnu
razmjenu dokumentacije
– datum upisa u evidenciju
– datum promjene ili dopune
evidencije
– datum brisanja iz
evidencije.
Članak 12.
Evidencija je javna i vodi se
na hrvatskom jeziku.
Evidencija se vodi i u
elektroničkom obliku uz tehnološko rješenje kojim se osigurava pristup sadržaju
evidencije s raspoloživom i u javnosti najprihvatljivijom tehnologijom.
Ministarstvo može tehničke i
informatičke poslove održavanja evidencije u elektroničkom obliku ugovorom
povjeriti pravnoj osobi koja svojim tehnološkim i kadrovskim resursima omogućuje
javnost i trajnu dostupnost evidencije u elektroničkom obliku.
Članak 13.
Popis davatelja usluga certificiranja
upisanih u evidenciju, prijavljene izmjene i dopune i brisanje iz evidencije,
ministarstvo je dužno u roku od 30 dana od dana upisa u evidenciju objaviti u
»Narodnim novinama«.
IV ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 14.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim
novinama«.
Klasa: 130-01/01-01/63
Urbroj: 526-01/02-12
Zagreb, 8. svibnja 2002.
Ministar gospodarstva
Hrvoje Vojković, v. r.