1212
Na temelju članka 39. stavka 1. Zakona o proračunu (»Narodne novine«,
broj 92/94), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 13. lipnja 2002.
godine, donijela
Članak 1.
U Uredbi o računovodstvu proračuna (»Narodne novine«, br. 96/94, 108/96
i 119/2001), u članku 4. stavku 1. riječi »izvora vlasništva« zamjenjuju se
riječima »vlastitih izvora«.
Članak 2.
U članku 8. stavak 2. mijenja
se i glasi:
»(2) Ako se knjigovodstveni
podaci obrađuju elektroničkim računalom, glavnu knjigu treba po zaključenju
tiskati i uvezati, a dnevnik čuvati na nekom od nositelja podataka.«
Članak 3.
U članku 13. iza stavka 2. dodaje
se stavak 3. koji glasi:
»(3) Iznimno od stavka 2.
ovog članka, rashodi za kratkotrajnu nefinancijsku imovinu u djelatnosti
zdravstva, te u obavljanju vlastite trgovačke i proizvođačke djelatnosti ne
iskazuju se u trenutku nabave, već u trenutku stvarnog utroška odnosno
prodaje.«
Članak 4.
Članak 16 mijenja se i
glasi:
»(1) Financijski izvještaji
proračuna i proračunskih korisnika jesu: Bilanca, Izvještaj o prihodima i
rashodima, primicima i izdacima, Izvještaj o novčanim tijekovima, Izvještaj o promjenama
u vrijednosti i obujmu imovine i obveza i Izvještaj o ostvarenim vlastitim
prihodima i rashodima. Sastavni dio financijskih izvještaja su i Bilješke.
(2) Bilanca je sustavni,
vrijednosno iskazan pregled imovine, obveza i vlastitih izvora na određeni
dan.
(3) Izvještaj o prihodima i
rashodima, primicima i izdacima je izvještaj u kojem se za izvještajno razdoblje
iskazuju podaci o:
– prihodima,
– rashodima,
– promjenama na
nefinancijskoj imovini i
– promjenama na financijskoj
imovini i obvezama.
(4) U Izvještaju o novčanim
tijekovima se iskazuju:
1. priljevi i odljevi novca
u izvještajnom razdoblju i to:
– priljevi i odljevi novca
iz poslovnih aktivnosti,
– priljevi i odljevi novca
iz transakcija na nefinancijskoj imovini i
– priljevi i odljevi novca
iz transakcija na financijskoj imovini i obvezama i
2. neto promjena novčanih
tijekova.
(5) U Izvještaju o promjenama
u vrijednosti i obujmu imovine i obveza iskazuju se svi utjecaji na neto vrijednost
koji nisu rezultat prihoda i rashoda, a klasificiraju se kao promjene u
vrijednosti ili promjene u obujmu imovine i obveza.
(6) Izvještaj o ostvarenim
vlastitim prihodima i rashodima je izvještaj o prihodima i rashodima ostvarenim
obavljanjem poslova osnovne i ostale djelatnosti na tržištu, te ostalim
rashodima poslovanja i nabave nefinancijske imovine pokrivenim iz prihoda
ostvarenih obavljanjem poslova na tržištu.
(7) Bilješke su dopuna
podataka iz financijskih izvještaja.
(8) Financijski izvještaji
sastavljaju se za razdoblja u toku godine i za proračunsku godinu.
(9) Financijski izvještaji za
razdoblja u toku godine čuvaju se dvije godine po isteku godine u kojoj su
sastavljeni, a za proračunsku godinu čuvaju se trajno i u izvorniku.
(10) Oblik i sadržaj
financijskih izvještaja, razdoblja za koja se predočavaju, te obvezu i rokove njihova
predočavanja propisuje ministar financija.«
Članak 5.
Članak 17. mijenja se i
glasi:
»(1) Financijski izvještaji
se sastavljaju za razdoblje 1. siječnja do 31. ožujka, 1. siječnja do 30.
lipnja, 1. siječnja do 30. rujna i za proračunsku godinu.
(2) Proračuni i proračunski
korisnici financijske izvještaje za razdoblja u toku godine dostavljaju u
roku od 10 dana po isteku izvještajnog razdoblja. Proračunski korisnici i
proračuni financijske izvještaje za proračunsku godinu dostavljaju do 31.
siječnja tekuće godine za prethodnu godinu.
(3) Ministarstva/razdjeli,
općine, gradovi i županije konsolidirane financijske izvještaje za razdoblja u
toku godine dostavljaju u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja.
Ministarstva/razdjeli, općine, gradovi i županije konsolidirane financijske
izvještaje za proračunsku godinu dostavljaju do 28. veljače tekuće godine za
prethodnu godinu.
(4) Ministarstvo financija
konsolidirani financijski izvještaj opće države za razdoblja u toku godine
sastavlja u roku od 30 dana po isteku izvještajnog razdoblja. Ministarstvo
financija konsolidirani financijski izvještaj opće države za proračunsku godinu
sastavlja do 31. ožujka tekuće godine za prethodnu godinu.«
Članak 6.
Članak 18. mijenja se i
glasi:
»(1) Ministarstva/razdjeli
konsolidiraju financijske izvještaje proračunskih korisnika koji su, prema
organizacijskoj klasifikaciji proračuna, u njihovom sastavu i svoj financijski
izvještaj, te ih iskazuju kroz konsolidirani financijski izvještaj koji dostavljaju
Ministarstvu financija.
(2) Jedinice lokalne i
područne (regionalne) samouprave konsolidiraju financijske izvještaje
proračunskih korisnika za koje su nadležne i financijski izvještaj proračuna te
ih iskazuju kroz konsolidirani financijski izvještaj koji dostavljaju
Ministarstvu financija.
(3) Ministarstvo financija
konsolidira:
– konsolidirane financijske
izvještaje ministarstava/razdjela, financijske izvještaje izvanproračunskih
fondova i financijske izvještaje drugih pravnih osoba uključenih u središnju
državu, te sastavlja financijski izvještaj središnje države;
– konsolidirane financijske
izvještaje jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, te sastavlja
financijski izvještaj lokalne države i
– financijski izvještaj
središnje države i financijski izvještaj lokalne države, te sastavlja
konsolidirani financijski izvještaj opće države.«
Članak 7.
Članak 19. briše se.
Članak 8.
Članak 20. mijenja se i
glasi:
»(1) Proračunski korisnici
državnog proračuna financijske izvještaje dostavljaju:
– ministarstvu/razdjelu u
čijem su sastavu prema organizacijskoj klasifikaciji proračuna,
– proračunski korisnici koji
su ujedno razdjel/glava financijske izvještaje dostavljaju Ministarstvu
financija.
(2) Proračunski korisnici jedinica lokalne i područne (regionalne)
samouprave financijske izvještaje dostavljaju nadležnoj jedinici lokalne i
područne (regionalne) samouprave.
(3) Proračunski korisnici jedinica lokalne i područne (regionalne)
samouprave, koji su procesom decentralizacije prešli iz središnje države u
jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, financijske izvještaje
dostavljaju i ministarstvu koje je za njih bilo nadležno prije procesa
decentralizacije.
(4) Državni proračun i korisnici državnog proračuna, proračuni i
proračunski korisnici jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave,
financijske izvještaje za proračunsku godinu dostavljaju nadležnom područnom
uredu Državnog ureda za reviziju.
(5) Ministar financija može propisati, da se financijski izvještaji
dostavljaju i drugim tijelima državne uprave.«
Članak 9.
U članku 24. iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
»(4) Iznimno, u 2002. godini prvi financijski izvještaji koje je
potrebno sastaviti i dostaviti u skladu s odredbama ove Uredbe, su financijski
izvještaji za razdoblje 1. siječnja do 30. lipnja 2002. godine, i to u sljedećim
rokovima:
– proračuni i proračunski korisnici financijske izvještaje dostavljaju
u roku od 25 dana po isteku izvještajnog razdoblja;
– ministarstva/razdjeli, općine, gradovi i županije konsolidirane
financijske izvještaje dostavljaju u roku od 35 dana po isteku izvještajnog
razdoblja;
– Ministarstvo financija konsolidirani financijski izvještaj opće države
sastavlja u roku od 45 dana po isteku izvještajnog razdoblja.«
Članak 10.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim
novinama«.
Klasa: 401-01/94-01/02
Urbroj: 5030120-02-1
Zagreb, 13. lipnja 2002.
Potpredsjednik,
zamjenik predsjednika
Dražen Budiša, v. r.