1179
VLADA REPUBLIKE HRVATSKE (u daljnjem tekstu: Vlada RH), kao
poslodavac
i
SINDIKATI DRŽAVNIH SLUŽBI:
Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika RH,
Sindikat policije Hrvatske,
Nezavisni sindikat djelatnika Ministarstva unutarnjih
poslova,
Sindikat vojnih službenika i namještenika udruženih u
Hrvatsku udrugu sindikata (u daljnjem tekstu: Sindikati),
zaključili su dana 23. svibnja 2003. godine sljedeći
Članak
1.
Stranke
su sporazumne da se članak 15. stavak 2. Kolektivnog ugovora za državne
službenike i namještenike briše u cijelosti, a novi stavak glasi:
»Ukupno
trajanje godišnjeg odmora određuje se na način da se 18 radnih dana uvećava za
zbroj svih dodatnih dana utvrđenih točkama 1. do 5. članka 1. Dodatka I.
Kolektivnom ugovoru za državne službenike i namještenike, s tim da ukupno trajanje
godišnjeg odmora za 2003. godinu ne može iznositi više od 30 radnih dana u
godini«.
Članak
2.
1.
Članak 51. stavak 1. Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike
mijenja se na način, da se iza riječi »državnim tijelima« dodaju riječi »i
jedinicama regionalne i lokalne uprave i samouprave«.
2. U
ostalom dijelu stavak 1. ostaje neizmijenjen.
Članak
3.
1.
Članak 4. Dodatka I. Kolektivnom ugovoru za državne službenike i namještenike
briše se u cijelosti, a novi glasi:
»Službenik
i namještenik ima pravo na naknadu troškova prijevoza na posao i s posla
mjesnim javnim prijevozom.
Ako
nije organiziran mjesni javni prijevoz koji omogućava službeniku i namješteniku
redovit dolazak na posao i odlazak s posla, službenik ili namještenik ima pravo
na naknadu troškova prijevoza koja se utvrđuje u visini cijene karte javnog
prijevoza najbližeg mjesta u kojem je taj prijevoz organiziran u visini cijene
godišnje karte.
U
slučaju da postoji mogućnost kupnje godišnje karte, službenik i namještenik
ima pravo na godišnju kartu, ako mu je to povoljnije ili na 1/12 cijene godišnje
karte koja mu se isplaćuje svakog mjeseca u godini.
Ukoliko
nema mogućnosti kupnje godišnje karte, već samo mjesečne karte, službenik i
namještenik ima pravo na mjesečnu kartu ako mu je to povoljnije ili pravo na
isplatu troškova mjesnog prijevoza u visini cijene mjesečne karte.
Službenik
i namještenik kojem nije organiziran mjesni javni prijevoz na posao i s posla
ima pravo na naknadu za mjesni prijevoz u skladu s odredbom stavka 4. ovoga
članka, neovisno o udaljenosti mjesta stanovanja od mjesta rada.
Službenik
i namještenik ima pravo na naknadu troškova prijevoza na posao i s posla
međumjesnim javnim prijevozom u visini stvarnih izdataka prema cijeni mjesečne,
odnosno pojedinačne karte, ukoliko je mjesto stanovanja udaljeno do 100
kilometara od mjesta rada.
U slučaju
udaljenosti mjesta stanovanja od mjesta rada većoj od 100 km, naknada
troškova prijevoza na posao i s posla međumjesnim javnim prijevozom, utvrđuje
se posebnom odlukom čelnika državnog tijela.
U
mjestu u kojem je javni prijevoz organiziran na način da se mjesečnom ili godišnjom
kartom pokrivaju mjesni i međumjesni javni prijevoz (tzv. prijevozne zone),
službenik i namještenik koji koristi takvu vrstu prijevoza ne ostavaruje pravo
iz članka 4. ovoga članka.
Ako
službenik i namještenik mora sa stanice međumjesnog javnog prijevoza koristiti
i mjesni prijevoz, stvarni izdaci utvrđuju se u visini troškova mjesnog i
međumjesnog javnog prijevoza.
Troškovi
mjesnog prijevoza službenika i namještenika do najbliže stanice međumjesnog
prijevoza utvrđuju se u skladu s odredbama stavka 4. ovoga članka ovisno o udaljenosti
mjesta stanovanja od stanice međumjesnog prijevoza.
Ako
postoji više mogućnosti prijevoza, o povoljnosti odlučuje poslodavac
uzimajući u obzir vremenski najprihvatljiviji prijevoz za službenika i
namještenika te uvažavajući racionalnost troškova.
Ako
nije organiziran međumjesni javni prijevoz, koji omogućava službeniku i
namješteniku redovit dolazak na posao i odlazak s posla, službenik i
namještenik ima pravo na naknadu troškova prijevoza koja se utvrđuje u visini
cijene karte međumjesnog javnog prijevoza za istu udaljenost na tom području.
Naknada
troškova prijevoza, isplaćuje se unaprijed i to najkasnije posljednjeg dana
u mjesecu za idući mjesec.«
Članak
4.
1.
Članak 5. Dodatka I. Kolektivnom ugovoru za državne službenike i namještenike
briše se u cijelosti, a novi glasi:
»Ako su
oba roditelja državni službenici i namještenici, sredstva iz stavka 1. ovoga
članka isplaćuju se jednom od roditelja, prema njihovom dogovoru«.
Članak 5.
1. Stranke su sporazumne da je Sporazum o visini
osnovice za izračun jubilarne nagrade, visina dara za djecu, božićnice i regresa,
potpisan dana 11. prosinca 2002. godine sastavni dio Kolektivnog ugovora za
državne službenike i namještenike.
2. Navedeni Sporazum je prilog Dodatka Ia.
Kolektivnom ugovoru za državne službenike i namještenike.
Članak 6.
Ovaj Dodatak Ia. Kolektivnom ugovoru za državne
službenike i namještenike primjenjuje se od 19. prosinca 2002. godine.
Članak 7.
Ovaj Dodatak Ia. Kolektivnom ugovoru za državne
službenike i namještenike sastavljen je u pet izvornih primjeraka, od kojih
svakom potpisniku pripada jedan primjerak.
Za pregovarački odbor Vlade RH Za pregovarački odbor
dr. sc. Goran Granić, sindikata državnih službi
potpredsjednik Vlade RH Sindikat
državnih i lokalnih
službenika
i namještenika
Ivica Ihas, v. r.
Sindikat policije Hrvatske
Dubravko
Jagić, v. r.
Nezavisni
sindikat
djelatnika
Ministarstva unutarnjih poslova
Zdravko Lončar, v. r.
Sindikat vojnih službenika i
namještenika udruženih u
Hrvatsku udrugu sindikata
Radomir Delić, v. r.