18
Na
temelju članka 17. stavka 1. Zakona o Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost
(»Narodne novine«, broj 107/2003), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj
5. siječnja 2004. godine, donijela
Članak
1.
Ovom se
Uredbom propisuju jedinične naknade i korektivni koeficijenti na temelju kojih
se obavlja izračun posebne naknade za okoliš na vozila na motorni pogon (u
daljnjem tekstu: posebna naknada), te pobliži kriteriji i mjerila za utvrđivanje
posebne naknade.
Članak
2.
(1)
Posebna naknada izračunava se prema izrazu PN = No ´ Kk propisanom člankom 16.
stavkom 4. Zakona o Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, u kojem
je:
PN - iznos
posebne naknade u kunama,
No - osnovna naknada za
pojedinu vrstu vozila
(u daljnjem tekstu: jedinična
naknada),
Kk - korektivni koeficijent
ovisan o vrsti motora i pogonskoga goriva, radnom obujmu ili snazi motora i
starosti vozila.
(2) Korektivni
koeficijent (Kk)
za svako pojedino vozilo određuje se i izračunava prema izrazu:
Kk = K1 ´ K2 ´ K3
u kojem
je:
K1 – korektivni
koeficijent ovisan o vrsti motora i pogonskog goriva,
K2 – korektivni
koeficijent ovisan o radnom obujmu motora,
K3 – korektivni
koeficijent ovisan o starosti vozila,
a
dobiveni umnožak množi se s jediničnom naknadom za pojedinu vrstu vozila utvrđenom
člankom 3. ove Uredbe.
Članak
3.
Jedinična
naknada (No) za pojedine vrste vozila
iznosi:
– osobni automobili 80,00
kn
– autobusi 320,00
kn
– teretni automobili 480,00
kn
– kombinirani automobili
80,00 kn
– mopedi
30,00 kn
– motocikli
50,00 kn
– radni strojevi 120,00
kn
– radna vozila 160,00
kn
– traktori
50,00 kn
Članak 4.
Korektivni
koeficijent (K1)
ovisan o vrsti motora i pogonskog goriva iznosi za:
– otto motor
dvotaktni (motorni benzin, plin) 2,0
– otto motor četverotaktni
(motorni benzin, plin) 1,0
– rotacijski
motor (motorni benzin, plin) 1,5
– diesel motor
(dizelsko gorivo, biodizel) 1,0
– elektromotor
(električna struja) 0,2
– motor na pogon
alternativnim gorivima
(vodik,
bioalkohol) 0,2
Članak
5.
(1)
Korektivni koeficijent (K2)
ovisan o radnom obujmu motora iznosi za:
– motor radnog obujma manjeg od 50 cm3 0,80
– motor radnog obujma od 51 do 250 cm3 0,85
– motor radnog obujma od 251 do 750 cm3 0,90
– motor radnog obujma od 751 do
1400 cm3 0,95
– motor radnog obujma od 1401 do
2000 cm3 1,00
– motor radnog obujma od 2001 do
4000 cm3 1,20
– motor radnog obujma od 4001 do
8000 cm3 1,40
– motor radnog obujma od 8001 do
12000 cm3 1,60
– motor radnog obujma od 12001 do
16000 cm3 1,80
– za motor radnog obujma većeg od
16001 cm3 2,00
(2) Korektivni koeficijent (K2) za vozila pokretana
elektromotorom ili alternativnim pogonskim gorivima iznosi 1,00.
Članak 6.
Korektivni koeficijent( K3) ovisan o starosti vozila
iznosi za:
– vozilo
starosti od 0 do 5 godina 0,90
– vozilo
starosti od 6 do 8 godina 0,95
– vozilo
starosti od 9 do 10 godina 1,00
– vozila
starosti od 11 do 15 godina 1,10
– vozila
starosti od 16 do 20 godina 1,20
– vozilo
starosti od 21 d 30 godina 1,40
– vozilo
starosti iznad 30 godina 1,60
– vozilo starosti iznad 30 godina (»oldtimer«) uz
potvrdu o povijesnoj vrijednosti vozila koju
izdaje mjerodavna udruga 0,10.
Članak 7.
Obračun posebne naknade i rješenje o iznosu posebne
naknade koju je obveznik plaćanja dužan uplatiti temelji se na podacima o
vozilu i obvezniku plaćanja upisanim u isprave vozila, odnosno knjižicu vozila
ili prometnu dozvolu.
Članak 8.
Ova Uredba stupa na snagu 1. ožujka 2004. godine.
Klasa:
351-02/03-01/02
Urbroj: 5030115-04-1
Zagreb,
5. siječnja 2004.
Predsjednik
dr. sc. Ivo Sanader, v. r.