1158
Na
temelju članka 19. stavka 4. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne
novine«, broj 122/2003), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 15.
travnja 2004. godine, donijela
1.
OPĆE ODREDBE
Predmet
Uredbe
Članak
1.
Ovom se
Uredbom određuju obveznici podnošenja prijave namjere provedbe koncentracije
poduzetnika, način podnošenja, sadržaj i oblik prijave, isprave i podaci koje
podnositelj prijave mora dostaviti uz prijavu, oblik i sadržaj obavijesti o
stjecanju dionica ili udjela u poduzetnicima u okviru redovnog poslovanja
banaka, društava za osiguranje i drugih financijskih institucija, te kriteriji
za ocjenu dopuštenosti koncentracija poduzetnika u postupcima koje vodi
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (u daljnjem tekstu: Agencija) prema
odredbama Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (u daljnjem tekstu: Zakon).
Opseg
primjene Uredbe
Članak
2.
Uredba
se primjenjuje na sve koncentracije nastale na način opisan u članku 19.
Zakona.
2.
OBVEZA PODNOŠENJA PRIJAVE
Podnositelj
prijave
Članak
3.
(1)
Sudionici koncentracije obvezni su Agenciji podnijeti prijavu namjere provedbe
koncentracije poduzetnika (u daljnjem tekstu: prijava), ako su ispunjeni uvjeti
iz članka 22. Zakona.
(2)
Ovisno o pravnom obliku koncentracije, obvezu podnošenja prijave Agenciji ima:
a)
preuzimatelj odnosno novoosnovani poduzetnik - kod pripajanja i spajanja
poduzetnika;
b)
stjecatelj većine dionica ili udjela ili većine prava glasa - kod stjecanja
većine dionica ili udjela ili većine prava glasa;
c)
stjecatelj kontrole ili prevladavajućeg utjecaja – kod stjecanja kontrole ili
prevladavajućeg utjecaja na koji drugi način;
d) svi
sudionici zajedničkog pothvata podnose zajedničku prijavu ili sudionik
zajedničkog pothvata kojeg su ostali sudionici odredili kao svog zajedničkog
predstavnika – kod stvaranja zajedničkog pothvata (joint venture);
e)
ponuditelj – kod stjecanja kontrole ili prevladavajućeg utjecaja na osnovi
javne ponude (naročito na način da se stječu većina dionica ili udjela ili
većina prava glasa).
(3) U
slučajevima koji nisu obuhvaćeni stavkom 2. ovoga članka, obvezu podnošenja
prijave imaju svi sudionici koncentracije koji podnose zajedničku prijavu ili
je podnosi sudionik kojeg su ostali sudionici koncentracije odredili kao svog
zajedničkog predstavnika.
Teret dokaza
Članak
4.
Podnositelj
prijave dužan je pribaviti i Agenciji dostaviti sve podatke, isprave i dokaze
potrebne za ocjenu dopuštenosti prijavljene koncentracije u smislu odredaba
Zakona i ove Uredbe.
Rok
za podnošenje prijave
Članak
5.
Sudionici
koncentracije obvezni su Agenciji prijaviti namjeru provedbe koncentracije, na
način propisan ovom Uredbom, u roku određenom u članku 22. stavku 2. Zakona.
3. OBLIK PRIJAVE
Oblik i način popunjavanja prijave
Članak
6.
(1)
Prijava se podnosi u pisanom obliku. Uz prijavu u pisanom obliku Agenciji se
dostavlja i prijava i njeni privici u elektroničkom obliku.
(2) Za
podnošenje prijave nije propisan poseban obrazac.
(3)
Prijava se podnosi na papiru formata A4.
(4)
Podnositelj prijave popunjava prijavu vrstom slova arial, veličine 11, na
sljedeći način:
a)
svaki podatak naveden u članku 11. odnosno članku 12. ove Uredbe mora biti
upisan na zasebnom listu, uz mogućnost da se po potrebi doda onoliko listova
koliko je potrebno da se taj podatak iscrpno i potpuno prikaže;
b)
redni broj i točan naziv svakog pojedinog podatka, prema redoslijedu kako su ti
podaci navedeni u članku 11. odnosno članku 12. ove Uredbe, upisuje se na
uočljiv način na vrhu lista;
c)
ispod broja i naziva podataka, upisanih na način opisan u stavku 4. točka b)
ovoga članka:
–
upisuje podatke, odnosno daje iscrpan i potpun opis okolnosti koje se odnose na
prijavljenu koncentraciju,
–
upisuje da podatak nije relevantan za ocjenu prijavljene koncentracije i navodi
razloge za to,
– u
slučajevima iz članka 17. stavka 2. ove Uredbe navodi od koga je i kada podatke
pokušao pribaviti, razloge zbog kojih podatke nije mogao prikupiti i gdje bi
Agencija trebala pribaviti nedostajuće podatke;
d) iza
teksta koji se odnosi na pojedini podatak navodi isprave, dokaze, analize,
dijagrame ili druge dokumente kojima se dokazuju navodi uz pojedinu točku, a
koji se dostavljaju u privitku prijave;
e)
prema potrebi navodi i druge podatke i opise za koje smatra da bi mogli pomoći
Agenciji pri donošenju ocjene prijavljene koncentracije;
f) na
kraju prijave na posebnom listu na uočljiv način upisuje »Privici uz prijavu«,
ispod čega nabraja sve isprave i pisane dokaze, analize i dijagrame koje
prilaže uz prijavu.
Jezik prijave
Članak 7.
Prijava,
privici i sve isprave koji se dostavljaju uz prijavu podnose se na hrvatskom
jeziku. Ukoliko je izvornik prijave, privitka uz prijavu ili isprave koje se
dostavlja uz prijavu na stranom jeziku, podnositelj prijave obvezan je, uz
izvornik ili ovjereni preslik izvornika, dostaviti i njihov ovjereni prijevod
na hrvatski jezik.
Broj primjeraka
Članak
8.
(1)
Prijava i svi privici uz prijavu podnose se u jednom primjerku.
(2)
Izuzetno, Agencija u određenim slučajevima može zatražiti da se uz izvornik
prijave i privitaka dostavi i jedan ili više preslika cijele prijave i svih
privitaka koji ne moraju biti ovjereni.
Istinitost i potpunost podataka
Članak 9.
Podaci
navedeni u prijavi moraju biti istiniti i potpuni.
Oznaka
tajnosti podataka
Članak
10.
(1) S
obzirom na to da se rješenja Agencije o ocjeni dopuštenosti koncentracija javno
objavljuju, podnositelj prijave je uz svaki podatak u prijavi dužan jasno i
uočljivo označiti je li riječ o podatku na koji se primjenjuju odredbe o
službenoj i poslovnoj tajni iz članka 51. stavka 2. Zakona. Isto se odnosi i na
privitke i druge dokaze i isprave koje podnositelj prijave ili drugi
poduzetnici dostavljaju Agenciji.
(2)
Smatrat će se da mogu biti objavljeni svi podaci koji u prijavi ne budu
označeni na način opisan u stavku 1. ovoga članka, kao i svi oni podaci koji su
u prijavi označeni kao tajni ili povjerljivi u smislu stavka 1. ovoga članka, a
za koje je Agencija utvrdila da su na bilo koji način već objavljeni ili
poznati javnosti.
4. SADRŽAJ PRIJAVE
Obvezni sadržaj prijave
Članak
11.
Prijava
koncentracije mora sadržavati sljedeće podatke:
1.
tvrtku ili ime, sjedište i predmet poslovanja podnositelja prijave;
2.
tvrtku ili ime, sjedište i predmet poslovanja svih sudionika koncentracije;
3. ime
i ovlasti zastupnika ili opunomoćenika koji podnosi prijavu kao predstavnik
podnositelja prijave;
4. ime, adresu, broj telefona, broj telefaksa i
e-mail adresu osobe koju je podnositelj prijave odredio kao osobu zaduženu za
kontakte i suradnju s Agencijom, ako je riječ o osobi različitoj od osobe koja
podnosi prijavu;
5. detaljni opis pravnog oblika koncentracije;
6. navođenje pravnog temelja koncentracije (naziv
isprave, poslovni broj, ime ili tvrtku stranaka u konkretnom pravnom poslu,
mjesto i datum sklapanja pravnog posla), kao što su primjerice:
– ugovor o spajanju,
– ugovor o pripajanju ili odgovarajuće odluke organa
poduzetnika,
– ugovor kojim se stječu dionice ili udjeli,
– ugovor o vođenju poslova,
– ugovor o prijenosu dobiti,
– odluke o izmjeni statuta, društvenog ugovora ili
kojeg drugog akta koja nekom od sudionika daje prevladavajući utjecaj,
– ugovor o zakupu imovine koji nekom od sudionika
daje prevladavajući utjecaj,
– javna ponuda za preuzimanje,
– ugovor o zajedničkom pothvatu;
7. popis temeljnih godišnjih financijskih izvješća za
prethodnu godinu (bilanca, izvještaj o dobiti ili gubitku, izvješće o
novčanim tijekovima, izvješće o promjeni glavnice, računovodstvene politike i
bilješke uz financijska izvješća, podaci o visini uplaćenih premija društava za
osiguranje) kao i druga izvješća iz kojih je vidljivo financijsko stanje
sudionika koncentracije koji se dostavljaju uz prijavu;
8. ukupan godišnji prihod (poslovni prihodi,
financijski prihodi, izvanredni prihodi) sudionika koncentracije nakon
odbijenog poreza na dodanu vrijednost, drugih poreza koji se izravno odnose na
promet i rabata, u smislu članka 22. stavka 4. Zakona, iskazan posebno za
svakog sudionika koncentracije:
– na svjetskoj razini,
– na tržištu Republike Hrvatske;
9. utvrđivanje mjerodavnih tržišta na kojima djeluju
sudionici koncentracije i poduzetnici pod njihovom kontrolom ili poduzetnici
koji ih kontroliraju i procjena njihovih tržišnih udjela, prije i nakon
provedbe koncentracije;
10. popis i procjenu tržišnih udjela glavnih tržišnih
takmaca sudionika koncentracije na mjerodavnom tržištu;
11. strukturu imatelja dionica ili udjela u poduzetniku
nad kojim se stječe kontrola odnosno prevladavajući utjecaj, prije i nakon
provedbe koncentracije (izražena u postocima);
12. popis drugih poduzetnika na mjerodavnom tržištu u
kojima sudionici koncentracije pojedinačno ili skupno imaju 10 posto ili više
udjela u temeljnom kapitalu odnosno 10 posto ili više prava glasa, uz kratki
opis pretežite djelatnosti tih poduzetnika;
13. popis svih poduzetnika na mjerodavnom tržištu u
kojima su članovi uprave ili nadzornog odbora sudionika koncentracije istovremeno
članovi uprave ili nadzornog odbora, uz kratki opis pretežite djelatnosti tih
poduzetnika;
14. navođenje drugih tijela ovlaštenih za ocjenu
koncentracija izvan teritorija Republike Hrvatske kojima je podnesen zahtjev za
ocjenu iste koncentracije ili postoji namjera za podnošenje takve prijave;
15.
detaljan opis ustroja mreže distribucije i maloprodaje proizvoda i/ili usluga
na mjerodavnom tržištu, s posebnim opisom mreže distribucije i maloprodaje koju
koriste sudionici koncentracije (vlastita, ugovorna i sl.);
16. opis izvršenih ili namjeravanih istraživanja i
ulaganja u razvoj sudionika koncentracije (oblik i vrsta ulaganja ili istraživanja,
njihovo značenje za proizvodnju i promet proizvoda i/ili usluga na mjerodavnom
tržištu, iznos sredstva koja su u tu svrhu uložena ili se namjeravaju uložiti i
sl.);
17. razloge kojima se koncentracija pravno i
gospodarski obrazlaže;
18. opis i detaljno obrazloženje očekivanih
pogodnosti koje će nastati provedbom koncentracije sa stanovišta interesa
potrošača kao što su naročito:
– snižavanje cijena proizvoda i/ili usluga,
– povećanje kvalitete proizvoda i/ili usluga,
– uvođenje inovacija,
– povećanje i proširivanje mogućnosti izbora
proizvoda i/ili usluga za potrošača;
19. potpis osobe koja je odgovorna za točnost i
istinitost podataka u prijavi;
20. mjesto i datum podnošenja prijave.
Drugi podaci u prijavi
Članak 12.
Osim obveznih podataka navedenih u članku 11. ove
Uredbe Agencija može tražiti i dostavljanje svih drugih podataka za koje smatra
da bi joj mogli pomoći pri ocjeni koncentracije, a naročito:
1. podatke o broju zaposlenih u poduzetnicima
sudionicima koncentracije i broju zaposlenih u svim poduzetnicima članovima
koncerna čiji su članovi sudionici koncentracije, u godini koja prethodi
koncentraciji;
2. listu pet najvećih dobavljača svakog od sudionika
koncentracije, uključujući vrijednost nabave u godini koja prethodi
koncentraciji;
3. listu pet najvećih kupaca svakog od sudionika
koncentracije, uključujući vrijednost prodaje u godini koja prethodi koncentraciji;
4. podatke o vrijednosti i obujmu prodaje izražene u
kunama odnosno broju komada ili mjernih jedinica koju su sudionici
koncentracije ostvarili prodajom proizvoda i/ili usluga na mjerodavnom tržištu
u godini koja prethodi koncentraciji.
Obvezni privici uz prijavu
Članak 13.
Uz
prijavu, podnositelj prijave mora dostaviti određene isprave i druge pisane
dokaze, a naročito:
1. izvod iz registra trgovačkog suda ili drugog
registra iz kojeg su vidljivi podaci o tvrtki, sjedištu i predmetu poslovanja
podnositelja prijave;
2. izvod iz registra trgovačkog suda ili drugog
registra iz kojeg su vidljivi podaci o tvrtki, sjedištu i predmetu poslovanja
svih sudionika koncentracije;
3. valjanu punomoć ako se prijava podnosi putem opunomoćenika;
4. primjerak izvornika ili ovjerenog preslika pravnog
temelja koncentracije, uz ovjereni prijevod na hrvatski jezik, kao što su
primjerice:
–
ugovor o spajanju,
–
ugovor o pripajanju ili odgovarajuće odluke organa poduzetnika,
–
ugovor kojim se stječu dionice ili udjeli,
–
ugovor o vođenju poslova,
–
ugovor o prijenosu dobiti,
–
odluke o izmjeni statuta, društvenog ugovora ili drugog akta koja nekom od
sudionika daje prevladavajući utjecaj,
–
ugovor o zakupu imovine koji nekom od sudionika daje prevladavajući utjecaj,
– javna
ponuda za preuzimanje,
–
ugovor o zajedničkom pothvatu;
5.
temeljna godišnja financijska izvješća za sudionike koncentracije za
financijsku godinu koja prethodi godini u kojoj se provodi koncentracija, s
podacima o ukupnom prihodu svih poduzetnika sudionika koncentracije ostvaren
prodajom proizvoda ili usluga, nakon odbijenog poreza na dodanu vrijednost,
drugih poreza koji se izravno odnose na promet i rabata:
– na
svjetskoj razini,
– na
tržištu Republike Hrvatske;
6. sve
raspoložive analize, studije, prikaze ili druga izvješća pripremljena za bilo
kojeg člana uprave, nadzornog odbora ili predsjednika i/ili članove skupštine
dioničara čiji je predmet procjena i analiza koncentracije sa stanovišta stanja
tržišnog natjecanja, uvjeta i postojanja stvarnih i potencijalnih tržišnih
takmaca na mjerodavnom tržištu;
7.
grafički prikaz (dijagram) organizacijske strukture sudionika koncentracije i
povezanih društava iz kojeg su jasno vidljivi naročito:
–
međusobne veze između sudionika koncentracije i povezanih društava,
–
udjeli koje vladajuća društva imaju u temeljnom kapitalu ovisnih društava
odnosno koje društva kćeri imaju u drugim društvima kćerima unutar skupine
odnosno koncerna (izražena u postocima);
8.
izvješće uprave kojim se pravno i gospodarski obrazlaže koncentracija;
9.
odluke drugih tijela ovlaštenih za ocjenu koncentracija izvan teritorija
Republike Hrvatske kojima je podnesen zahtjev za ocjenu iste koncentracije
odnosno dokaz da je takva prijava podnesena.
Drugi
privici uz prijavu
Članak
14.
Uz privitke
navedene u članku 13. ove Uredbe Agencija može zatražiti i dostavu drugih
privitaka koji sadrže podatke za koje smatra da bi joj mogli pomoći pri ocjeni
prijavljene koncentracije, a naročito:
1.
temeljna godišnja financijska izvješća za sudionike koncentracije za tri
uzastopne financijske godine koje prethode godini u kojoj se provodi
koncentracija, s podacima o ukupnom prihodu svih poduzetnika sudionika
koncentracije ostvaren prodajom proizvoda i/ili usluga, nakon odbijenog poreza
na dodanu vrijednost, drugih poreza koji se izravno odnose na promet i rabata:
– na
svjetskoj razini,
– na tržištu
Republike Hrvatske;
2.
vrijednost i obujam proizvodnje i/ili prodaje, izražene u kunama odnosno broju
komada ili mjernih jedinica, koju su sudionici koncentracije ostvarili prodajom
proizvoda i/ili usluga na mjerodavnom tržištu u tri uzastopne godine koje
prethode godini u kojoj je koncentracija provedena.
5.
POSEBNE ODREDBE ZA SLUČAJEVE STJECANJA DIONICA ILI UDJELA U OKVIRU REDOVNOG
POSLOVANJA BANAKA, DRUŠTAVA ZA OSIGURANJE I DRUGIH FINANCIJSKIH INSTITUCIJA
Oblik i sadržaj obavijesti
Članak
15.
(1) U
slučajevima iz članka 21. stavka 1. Zakona, banke, društva za osiguranje i
druge financijske institucije dužne su Agenciju obavijestiti o stjecanju
dionica ili udjela u drugim poduzetnicima do kojeg je došlo u okviru redovnog
poslovanja tih institucija koje uključuje promet i posredovanje vrijednosnim
papirima za vlastiti račun ili za račun trećih osoba (dalje: podnositelj
obavijesti).
(2) Obavijest se podnosi u pisanom obliku.
(3) Glede jezika i broja primjeraka na odgovarajući
se način primjenjuju odredbe članka 7. i članka 8. ove Uredbe koje se odnose na
prijavu koncentracije.
(4) Obavijest naročito sadrži sljedeće podatke:
a) tvrtku i sjedište podnositelja obavijesti;
b) tvrtku, sjedište i predmet poslovanja odnosno ime
i boravište osobe za koje je podnositelj obavijesti stekao dionice ili udjele;
c) tvrtku, sjedište i predmet poslovanja poduzetnika
čije je dionice ili udjele podnositelj obavijesti stekao;
d) dioničku strukturu odnosno strukturu poslovnih
udjela poduzetnika čije je dionice ili poslovne udjele podnositelj obavijesti
stekao (nakon stjecanja);
e) rok u kojem podnositelj obavijesti namjerava
prodati stečene dionice ili udjele.
(5) Uz obavijest se dostavlja:
a) izjava podnositelja obavijesti da stečene dionice
ili udjele drže privremeno s namjerom njihove daljnje prodaje;
b) izjava podnositelja obavijesti da se stečenim
dionicama ili poslovnim udjelima neće koristiti na način koji bi mu omogućavao
bilo kakav utjecaj na konkurentno ponašanje poduzetnika čije je dionice ili
poslovne udjele stekao;
c) izjava podnositelja obavijesti da pravo glasa
ostvaruje samo u svrhu pripreme prodaje cijelog poduzetnika čije je dionice ili
poslovne udjele stekao ili prodaje dijela tog poduzetnika (u slučaju da
ostvaruje pravo glasa);
d) izjava podnositelja obavijesti da prava koja
proizlaze iz stečenih dionica ili udjela neće koristiti na način da na bilo
koji način narušava, ograničava ili sprječava tržišno natjecanje niti će
poduzimati bilo kakve mjere u tom pravcu.
Zahtjev
za produljenjem roka
Članak
16.
(1) Zahtjev
za produljenjem roka iz članka 21. stavka 2. Zakona podnositelj obavijesti mora
podnijeti Agenciji najkasnije petnaest (15) dana prije isteka roka koji je
naveo u obavijesti (članak 15. stavak 4. točka e) ove Uredbe), odnosno roka iz
članka 21. stavka 1. Zakona.
(2)
Zahtjev se podnosi u pisanom obliku i sadrži:
a)
razloge zbog koji se prodaja dionica ili udjela nije mogla obaviti u utvrđenom
roku,
b)
razdoblje za koje se traži produljenje roka u kojem će prodaja biti obavljena
koje ne može biti duže od šest (6) mjeseci.
(3) O
zahtjevu za produljenjem roka Agencija će donijeti poseban zaključak.
6.
ISPITIVANJE PRIJAVE KONCENTRACIJE
Ispitivanje
potpunosti prijave
Članak
17.
(1)
Primitkom prijave namjere koncentracije Agencija utvrđuje je li prijava
podnesena od ovlaštene osobe, je li podnesena u dovoljnom broju primjeraka,
sadrži li sve propisane podatke i privitke te jesu li isti podneseni u
izvorniku, ovjerenom presliku ili ovjerenom prijevodu na hrvatski jezik.
(2) U slučaju da podnositelj prijave, iz opravdanih
razloga i unatoč učinjenim nastojanjima, nije u mogućnosti pribaviti neki od
podataka ili isprava propisanih kao dio obveznog sadržaja prijave, to će pisano
utvrditi na odgovarajućem mjestu u prijavi uz navođenje:
a) od koga je i kada podatke pokušao pribaviti,
b) razloge iz kojih podatke nije mogao prikupiti,
c) gdje bi Agencija trebala pribaviti nedostajuće
podatke.
(3) U slučaju opisanom u stavku 2. ovoga članka
Agencija može od podnositelja prijave zatražiti da umjesto nedostajućih
podataka u pisanom obliku dostavi svoje analize i procjene stanja i situacija
na koje se nedostajući podaci odnose.
(4) Prijava koncentracije s podacima navedenim u
članku 11. ove Uredbe i odgovarajućim privicima iz članka 13. ove Uredbe
smatrat će se potpunom prijavom.
Potvrda
o podnesenoj prijavi
Članak
18.
(1) Kad
Agencija utvrdi da je prijava potpuna, u smislu članka 17. stavka 4. ove
Uredbe, izdat će o tome posebnu potvrdu.
(2) Potvrda iz stavka 1. ovoga članka naročito
sadrži:
a) klasu, urudžbeni broj i datum izdavanja potvrde,
b) naziv (tvrtku) ili ime podnositelja prijave,
odnosno opunomoćenika,
c) nazive (tvrtke) ili imena sudionika koncentracije,
d) dan dostavljanja prijave Agenciji,
e) dan s kojim je prijava utvrđena kao potpuna u
smislu članka 17. stavka 4. ove Uredbe,
f) uputu da danom podnošenja prijave u smislu članka
22. stavka 3. Zakona nastupa zabrana daljnje provedbe koncentracije za sve
sudionike koncentracije do donošenja konačnog rješenja kojim se koncentracija
dopušta, odnosno do isteka rokova iz članka 26. stavka 1. i stavka 3., te
članka 56. stavka 5. Zakona,
g) utvrđenje da se prijava smatra potpunom,
h) uputu da danom podnošenja prijave počinje teći rok
iz članka 26. stavka 1. Zakona, te da će se koncentracija smatrati dopuštenom
ako Agencija u roku od 30 dana od dana podnošenja prijave ne donese zaključak o
pokretanju postupka ocjene njene dopuštenosti,
i)
potpis odgovorne osobe koja je prijavu ispitala.
7.
KRITERIJI ZA OCJENU DOPUŠTENOSTI KONCENTRACIJE
Kriteriji
Članak
19.
Pri
ocjeni dopuštenosti koncentracije Agencija će, sukladno članku 25. stavku 2.
Zakona, razmotriti sve moguće prednosti i učinke koje bi nastupile provedbom
prijavljene koncentracije, te moguće zapreke za pristup tržištu, a naročito:
a)
strukturu mjerodavnog tržišta,
b) postojeće
i moguće tržišne takmace na mjerodavnom tržištu,
c)
opskrbu i mogućnosti opskrbe tržišta,
d)
rizike, tehnološke, ekonomske i pravne uvjete potrebne za pristup ili izlazak s
mjerodavnog tržišta,
e)
moguće učinke koncentracije na tržišno natjecanje na mjerodavnom tržištu,
f)
tržišne udjele i položaj, ekonomsku i financijsku snagu i poslovanje
poduzetnika koji djeluju na mjerodavnom tržištu,
g)
unutarnje i vanjske prednosti sudionika koncentracije u odnosu na njihove
postojeće i moguće tržišne takmace,
h)
moguće izmjene odnosno promjene poslovanja sudionika koncentracije nakon
provedbe koncentracije,
i)
učinke koncentracije na ostale poduzetnike, a osobito s obzirom na pogodnosti
za potrošače, te ostale ciljeve i učinke namjeravane koncentracije, kao što su
naročito:
–
smanjivanje cijena proizvoda i/ili usluga,
–
smanjivanje troškova prijevoza i/ili distribucije te drugih troškova,
–
skraćivanje tokova distribucije,
– druge
pogodnosti koje su u izravnoj vezi s provedbom koncentracije.
8. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Prestanak
važenja Pravilnika o načinu vođenja Upisnika o koncentracijama
Članak
20.
Danom
stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Pravilnik o načinu vođenja
Upisnika o koncentracijama (»Narodne novine«, broj 30/97).
Stupanje
Uredbe na snagu
Članak
21.
Ova
Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 311-01/04-01/01
Urbroj: 5030114-04-1
Zagreb, 15. travnja 2004.
Predsjednik
dr. sc. Ivo Sanader, v. r.