1629
Na temelju
članka 49. stavka 3., članka 55. stavka 2., članka 56. stavka 3. Zakona o
sigurnosti u željezničkom prometu (»Narodne novine«, br. 77/92 i 26/93)
ministar mora, turizma, prometa i razvitka donosi
Članak
1.
U Pravilniku o kriterijima, postupku, načinu utvrđivanja
i osiguranja križanja željezničke pruge i ceste (»Narodne novine«, br.,
32/94, 96/94, 33/01 i 122/03), u članku 9. riječi »regionalnom« zamjenjuju
se riječima »županijskom«, a riječ »magistralnom« zamjenjuje se riječi »državnom«.
Članak 2.
U članku 10. stavak 1. riječi »magistralnom i regionalnom«
zamjenjuju se riječima »državnom i županijskom«.
Članak 3.
U člancima 9., 10., 11. i 12. iza riječi »u istoj
razini osigurava se« dodaje se riječ: »najmanje:«.
Članak 4.
Članak 13. mijenja se i glasi:
»Ako se na cestovnom i pješačkom prijelazu iz članka 9.
alineja 3. i članka 11. alineja 2 ne može ostvariti propisana preglednost isti
se mora osigurati uređajima ili ukinuti svođenjem«.
Članak 5.
U članku 18. stavak 2. i stavak 7. iza riječi
»prometnim znakom »Andrijin Križ« dodaju se riječi »i prometnim znakom »stop«,
a u stavku 7. iza riječi: »d-najveća dopuštena duljina cestovnog vozila«
dodaju se riječi: », a ako na cesti
postoji cestovni prometni znak zabrane prometa za vozila koja prekoračuju
određenu dužinu, potrebno je dužinu vozila uzeti prema ograničenju«.
Članak
6.
U članku
21. iza riječi: »članak 11. stavak 1. alineja prva«, dodaju se riječi: », članka
13.,«, a ostali dio teksta ostaje nepromijenjen.
Članak
7.
Članak
22. mijenja se i glasi:
»Do rješenja
cestovnih i pješačkih prijelaza prema odredbama ovog Pravilnika, kojima je na
cestovnom i pješačkom prijelazu predviđena izgradnja objekta u dvije razine
(denivelacija) ili osiguranje ugradnjom uređaja, odnosno ukidanje istog njegovim
svođenjem, mora biti osigurana preglednost s ceste na željezničku prugu
(trokut preglednosti)«.
Članak
8.
Iza članka
22.a. dodaje se novi članak 22.b. koji glasi:
»Članak
22.b.
Dopuštene
brzine na pruzi iz voznog reda 2003/04 na cestovnom i pješačkom prijelazu iz članka
22. ovog Pravilnika ne smiju se povećavati, do ispunjenja uvjeta iz članka 9.
i članka 13. ovog Pravilnika, osim u slučajevima kada to omogućava stvarni
trokut preglednosti, ali i tada dopuštena brzina ne smije biti veća od 100
km/sat.«
Članak
9.
Članak
24. mijenja se i glasi:
»Trokut
preglednosti na cestovnom i pješačkom prijelazu, za redovnu brzinu prema
voznom redu, mora se osigurati prema prioritetnosti, a najkasnije do kraja
2008. godine.
Na cestovnom i pješačkom prijelazu iz prethodnog
stavka, za kojeg HŽ-Hrvatske željeznice ocijene da je s obzirom na reljefne,
tehničke, prometne i druge lokalne, specifičnosti te uvjete odvijanja željezničkog
prometa na poseban način ugrožena sigurnost prometa, potrebno je dopuštenu brzinu na pruzi odrediti prema stvarnom
trokutu preglednosti.
Na temelju ocjene HŽ-Hrvatskih željeznica stupanj
ugroženosti željezničkog, cestovnog i pješačkog prometa na takovom cestovnom
i pješačkom prijelazu te primjereni rok za provedbu mjere iz prethodnog stavka,
a koji ne može biti duži od dana stupanja na snagu voznog reda 2005./06., utvrđuje
povjerenstvo sastavljeno od predstavnika HŽ-Hrvatskih željeznica d.o.o.,
pravnog subjekta nadležnog za predmetnu kategoriju ceste, te predstavnika
jedinice lokalne samouprave.«
Članak 10.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 011-01/04-02/46
Urbroj: 530-01-04-2
Zagreb, 9. lipnja 2004.
Ministar
Božidar Kalmeta, v. r.