2055
Na temelju članka 47. stavka 2. Zakona o vinu
(»Narodne novine« br. 96/03) ministar poljoprivrede, šumarstva i vodnoga
gospodarstva uz suglasnost ministra zdravstva donosi
Pravilnik
o oglaŠavanju vina s kontroliranim zemljopisnim
podrijetlom i voĆnih vina
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim pravilnikom uređuju se uvjeti i način oglašavanja
vina s kontroliranim zemljopisnim podrijetlom (u daljnjem tekstu: vina) i voćnih
vina.
II. OGLAŠAVANJE VINA I VOĆNIH VINA
Članak 2.
Dopušteno je oglašavanje
vina i voćnih vina putem tiska, radija i televizije, u elektronskim
publikacijama, teletekstu te drugim oblicima dnevnog i povremenog oglašavanja
prenošenjem zapisa glasa, zvuka ili slike na način dostupan javnosti.
Članak 3.
U smislu ovog
pravilnika »oglasna poruka« znači bilo koji oblik oglašavanja od strane pravne
ili fizičke osobe.
Oglasna poruka mora
zadovoljiti sljedeće uvjete:
1. ne smije biti usmjerena
na maloljetne osobe i ne smiju se prikazivati maloljetne osobe kako konzumiraju
vina i voćna vina;
2. ne smije povezivati
konzumaciju vina i voćnih vina s povećanjem tjelesnih sposobnosti ni s vožnjom
automobila;
3. ne smije stvarati
utisak da konzumacija vina i voćnih vina dovodi do uspjeha na socijalnom ili
spolnom području života;
4. ne smije pridavati
vinu i voćnim vinima pozitivne učinke djelovanja kao sredstva za rješavanje
osobnih problema;
5. ne smije se naglašavati
visina udjela alkohola u vinu i voćnim vinima kao njihova pozitivna
karakteristika.
Članak 4.
Oglasna poruka ne smije
se pojavljivati na:
1. objektima i
pripadajućem zemljištu u kojima se obavlja zdravstvena, odgojna, ili obrazovna
djelatnost;
2. panoima, tablicama,
naljepnicama ili svjetlosnim natpisima koji su od vrtića i škola udaljeni
najmanje 300 m;
3. priredbama te tisku,
elektronskoj publikaciji i TV emisijama koje su, u prvom redu, namijenjene
maloljetnim osobama.
III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 5.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje
važiti članak 6.a Pravilnika o uvjetima i načinu obavješćivanja potrošača o
svojstvima alkoholnih pića, duhana i duhanskih prerađevina koje se ne smatra
reklamiranjem (»Narodne novine«, br. 62/96. i 40/98.).
Članak 6.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
011-02/04-01/33
Urbroj: 525-1-04-1
Zagreb, 22. srpnja 2004.
Ministar
Petar Čobanković, v. r.