3092
Na
temelju članka 44. stavka 5. Zakona o obrtu (»Narodne novine«, br. 49/03. – pročišćeni
tekst), ministar gospodarstva, rada i poduzetništva, nakon prethodno
pribavljena mišljenja Hrvatske obrtničke komore i uz suglasnost ministra
znanosti, obrazovanja i športa, donosi
1. U
Jedinstvenom nastavnom planu i okvirnom obrazovnom programu za zanimanje slastičar
(»Narodne novine«, br. 112/04) mijenjaju se točke 1., 2., 3. i 4. i glase:
»1. OSNOVNA OBILJEŽJA OBRAZOVNOGA PROGRAMA
Naziv zanimanja: SLASTIČAR
Cilj
obrazovanja
Odgojno-obrazovni program za zanimanje slastičar ima
za cilj stjecanje znanja, vještina i navika koje će omogućiti učeniku da nakon završenog
obrazovanja uz minimalno vrijeme uvođenja u rad, samostalno obavlja poslove i
radne zadaće u zanimanju slastičar.
Zadaće obrazovanja
Za ostvarivanje navedenog cilja potrebno je
ostvariti:
a) opće zadaće:
– steći
osnove profesionalnoga obrazovanja na temelju kojega je moguć daljnji osobni
razvoj u struci,
– steći
uvide u odnose u svojoj profesiji i sposobnost uspostave komunikacije sa
suradnicima kao i društvom u cjelini,
–
spoznati vlastite mogućnosti i dosege,
– spoznati radne, zakonske,
ekonomske, političke i socijalne odnose,
– biti sposoban uskladiti vlastite zahtjeve sa zahtjevima okoline.
b) zadaće koje
proizlaze iz opisa poslova i radnih zadataka zanimanja:
– upoznati
atraktivnost i važnost zanimanja slastičar u turističko-ugostiteljskoj
djelatnosti,
– upoznati
opasnosti na radu,
– upoznati
propise o radu na siguran način,
– upoznati
mjere i postupke za rad na siguran način i znati ih primijeniti,
– upoznati
moguće izvore zagađenja i širenja zaraznih bolesti i usvojiti postupke za
zaštitu čovjekova okoliša,
– racionalno
upotrebljavati materijale i energiju,
– znati čitati
i primijeniti tehničke podatke o vrsti robe, alatima, strojevima, uređajima i
opremi koju koristi slastičar,
– planirati
postupke i tijek rada od pripremnih poslova do gotovih slastica uvažavajući sve
osobitosti svoga rada i korisnika,
– razviti
i primjenjivati osobine slastičara (image),
– spoznati
psihološki pristup i primjenjivati pravila osobne higijene te poslovnu
komunikaciju uvažavajući ljudske različitosti,
– upoznati
opremu slastičarnice-kuhinje (uređaje i aparate, restoransko rublje, posuđe,
mali stolni inventar, posuđe i sl.),
– znati
dužnosti slastičara na radnom mjestu i kompetencije rukovodnog osoblja,
– upoznati
i znati primijeniti različitu pisanu dokumentaciju – recepte, jelovnik, cjenik
i sl.,
– naučiti
pripremu slastica u ugostiteljskim objektima,
– upoznati
običaje pojedinih naroda i njihove nacionalne specijalitete kod slastica,
– znati
podatke nužne za proizvodnju i kontrolu kvalitete proizvoda,
– upoznati
svojstva hranjivih tvari i njihov značaj u prehrani,
– upoznati
namirnice biljnog podrijetla načine čuvanja, skladištenja, konzerviranja,
prerade i njihove prerađevine,
– upoznati
uživala i njihovo korištenje u prehrani.
– Trajanje
obrazovanja: 3 godine,
– Uvjeti za
upis: – završena osnovna škola,
– liječničko
uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti,
– sanitarni
pregled za obavljanje djelatnosti u ugostiteljstvu,
–
ugovor
o naukovanju.
2. NASTAVNI PLAN
Naziv
predmeta |
Broj sati
|
Ukupni broj sati |
|||||
1. razred |
2. razred |
3. razred |
|||||
tjedno |
godišnje |
tjedno |
godišnje |
tjedno |
godišnje |
||
Hrvatski jezik |
3 |
105 |
3 |
105 |
3 |
96 |
306 |
Strani jezik |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
64 |
204 |
Povijest |
2 |
70 |
- |
- |
- |
- |
70 |
Vjeronauk/Etika |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
32 |
102 |
Tjelesna i
zdravstvena kultura |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
32 |
102 |
Politika i
gospodarstvo |
- |
- |
2 |
70 |
- |
- |
70 |
Matematika u
struci |
2 |
70 |
1 |
35 |
1 |
32 |
137 |
Tehnologija
zanimanja |
2 |
70 |
3 |
105 |
2 |
64 |
239 |
Kulturno-povijesna
baština |
- |
- |
- |
- |
1 |
32 |
32 |
Marketing u
turizmu |
- |
- |
- |
- |
2 |
64 |
64 |
Enologija s
gastronomijom |
- |
- |
1 |
35 |
- |
- |
35 |
Vođenje i
organizacija slastičarnice |
- |
- |
- |
- |
1 |
32 |
32 |
Strani jezik II |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
32 |
102 |
Izborna nastava |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
32 |
102 |
Tjelesna i
zdravstvena kultura Matematika u
struci Strani jezik
II Stručni
predmeti |
|
|
|
|
|
|
|
Vježbe u školi |
|
|
|
|
|
|
|
Bonton |
1 |
35 |
- |
- |
- |
- |
35 |
Ugostiteljsko
posluživanje |
1 |
35 |
1 |
35 |
- |
- |
70 |
Osnove
računalstva |
2 |
70 |
- |
- |
- |
- |
70 |
Praktična
nastava |
|
760 |
|
865 |
|
800 |
2425 |
Ukupno |
19 |
1425 |
17 |
1460 |
16 |
1312 |
4197 |
Naziv predmeta |
Broj sati |
Ukupni broj sati |
|||||
1. razred |
2. razred |
3. razred |
|||||
tjedno |
godišnje |
tjedno |
godišnje |
tjedno |
godišnje |
||
Hrvatski jezik |
3 |
105 |
3 |
105 |
3 |
96 |
306 |
Strani jezik |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
64 |
204 |
Povijest |
2 |
70 |
- |
- |
- |
- |
70 |
Vjeronauk/Etika |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
32 |
102 |
Tjelesna i zdravstvena kultura |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
32 |
102 |
Politika i gospodarstvo |
- |
- |
2 |
70 |
- |
- |
70 |
Ukupno |
9 |
315 |
9 |
315 |
7 |
224 |
854 |
Naziv
predmeta |
Broj sati |
Ukupni
broj sati |
|||||
1.
razred |
2.
razred |
3.
razred |
|||||
tjedno |
godišnje |
tjedno |
godišnje |
tjedno |
godišnje |
||
Matematika u struci |
2 |
70 |
1 |
35 |
1 |
32 |
137 |
Tehnologija zanimanja * |
2 |
70 |
3 |
105 |
2 |
64 |
239 |
Kulturno povijesna baština |
- |
- |
- |
- |
1 |
32 |
32 |
Marketing u turizmu |
- |
- |
- |
- |
2 |
64 |
64 |
Enologija s gastronomijom |
- |
- |
1 |
35 |
- |
- |
35 |
Vođenje i organizacija
slastičarnice |
|
|
|
|
1 |
32 |
32 |
Strani jezik II |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
32 |
102 |
Izborna nastava |
1 |
35 |
21 |
35 |
1 |
32 |
102 |
TZK Matematika u struci Strani jezik II Stručni predmeti
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno |
6 |
210 |
27 |
245 |
9 |
288 |
743 |
Nastavno područje |
Broj sati |
Ukupni broj sati |
|||||
1. razred |
2. razred |
3. razred |
|||||
tjedno |
godišnje |
tjedno |
godišnje |
tjedno |
godišnje |
||
Osnove
higijene |
½ |
17 |
- |
- |
- |
- |
17 |
Kemija
|
½ |
18 |
- |
- |
- |
- |
18 |
Poznavanje
robe i prehrana |
1 |
35 |
2 |
70 |
2 |
64 |
169 |
Biologija
i ekologija |
- |
- |
1 |
35 |
- |
- |
35 |
Ukupno |
2 |
70 |
3 |
105 |
2 |
64 |
239 |
Nastavni
predmet |
Broj sati |
Ukupni broj sati |
||
1. razred |
2. razred |
3. razred |
||
godišnje |
godišnje |
godišnje |
||
Vježbe u školi* |
140 |
35 |
- |
175 |
- Bonton -
Ugostiteljsko posluživanje - Osnove
računalstva |
35 35 70 |
- 35 - |
- - - |
35 70 70 |
Praktična
nastava ** |
760 |
865 |
800 |
2425 |
- u školi : Slastičarstvo
s vježbama - u ugostiteljskom objektu |
220 540 |
240 625 |
160 640 |
620 1.805 |
Sveukupno |
900 |
900 |
800 |
2600 |
* Nastava se izvodi u obliku vježbi
uz korištenje teoretskog znanja odgovarajućih sadržaja stručno teoretskih
predmeta te uz uvodne teoretske napomene pri izvođenju svake vježbe. U okviru
vježbi iz slastičarstva u školi realiziraju se i sadržaji zaštite na radu
(najviše do 40 sati). Učenici prvog razreda prije početka praktične nastave u
ugostiteljskom objektu (kod obrtnika ili trgovačkog društva ) moraju položiti
ispit iz zaštite na radu. Škole koje nisu u mogućnosti, zbog neodgovarajućeg
prostora i opreme realizirati predviđene vježbe (iz slastičarstva, bontona,
ugostiteljskog posluživanja ili osnova računalstva) dužne su realizirati
teoretske sadržaje kao pripreme za vježbu u školi te u pisanom obliku
pripremiti upute za izvođenje pojedine vježbe čiju realizaciju će prepustit
licenciranom ugostiteljskom objektu s kojim učenik ima sklopljen ugovor o
naukovanju.
** Praktična nastava u školi realizira se u obliku
vježbi – slastičarstvo s vježbama. U
okviru slastičarstva s vježbama u školi se realiziraju sadržaji zaštite na radu
(najviše do 40 sati). Prije početka realizacije praktične nastave u
ugostiteljskom objektu učenici prvog razreda moraju položiti ispit iz zaštite
na radu. Praktična nastava u ugostiteljskim objektima realizira se temeljem ugovora o naukovanju ili temeljem
ugovora u praktičnoj nastavi koje sklapa škola i ugostiteljsko turističko
poduzeće. Nastava se može organizirati i u školskim radionicama škola, ako su
za to osigurani potrebni uvjeti i ako se ne mogu sklopiti ugovori o naukovanju
u praktičnoj nastavi, jer za to ne postoje osigurana radna mjesta u obrtničkim
radionicama i poduzećima.
Nastavni predmet |
Broj sati |
Ukupni broj sati |
||
1. razred |
2. razred |
3. razred |
||
godišnje |
godišnje |
godišnje |
||
Općeobrazovni
dio |
315 |
315 |
224 |
854 |
Stručno
teorijski dio |
210 |
245 |
288 |
743 |
Praktični
dio |
900 |
900 |
800 |
2600 |
Ukupno A)+B)+C) |
1425 |
1460 |
1312 |
4197 |
3.
OBVEZNI NAČIN PROVJERAVANJA ZNANJA I UMIJEĆA
Predmeti
stručno-teorijskog i praktičnog dijela programa |
Obvezni način provjere i
ocjenjivanja znanja i umijeća |
Matematika
u struci |
usmeni,
pismeni |
Tehnologija
zanimanja |
usmeni,
pismeni, vježbe |
Kulturno-povijesna
baština |
usmeni,
pismeni |
Marketing
u turizmu |
usmeni,
pismeni |
Enologija
s gastronomijom |
usmeni,
pismeni, vježbe |
Vođenje
i organizacija slastičarnice |
usmeni,
pismeni |
Izborna
nastava |
usmeni,
pismeni |
Vježbe
u školi * Bonton Ugostiteljsko posluživanje Osnove računalstva |
usmeni, pismeni,
praktična provedba vježbi rad na računalu |
Praktična
nastava u školi – Slastičarstvo s vježbama Praktična
nastava u ugostiteljskom objektu |
praktični
uradak (mapa za izvođenje praktičnog dijela naukovanja) |
4.
POTREBNA STRUČNA SPREMA NASTAVNIKA
Predmeti
stručno-teorijskog i praktičnog dijela programa |
Nastavnik |
Izobrazba |
|
Matematika u
struci |
prof.
matematike, dipl.ing. matematike |
VSS |
|
Tehnologija
zanimanja |
dipl.ing.
biotehnologije , dipl.ing. prehrambene tehnologije, prof. kemije, dipl.ing.
kemijske tehnologije -Prof.biologije,dipl.
ing. biologije, dipl.ing. biotehnologije |
VSS |
|
Kulturno
povijesna baština |
prof. povijesti
umjetnosti, dipl. povjesničar umjetnosti |
VSS |
|
Marketing u
turizmu |
dipl.ekonomista |
VSS |
|
Enologija s
gastronomijom |
dipl.ing.
biotehnologije , dipl.ing. prehrambene tehnologije dipl. ekonomist
– smjer za ugostiteljstvo i turizam (hotelijerstvo) uz položen ispit za
majstora kuhara/natkonobara, majstor natkonobar/kuhar |
VSS, majstorski ispit |
|
Vođenje i
organizacija slastičarnice |
dipl.
ekonomist, dipl. ekonomist – smjer za ugostiteljstvo i turizam
(hotelijerstvo) uz položen ispit za majstora slastičara, majstor slastičar, VKV slastičara,
slastičar specijalista |
VSS, majstorski ispit |
|
Strani jezik II
|
profesor
stranog jezika |
VSS |
|
Vježbe u školi |
|
|
|
- Slastičarstvo
|
dipl. ekonomist
– smjer za ugostiteljstvo i turizam (
hotelijerstvo) uz položen ispit za majstora slastičara , dipl. ing.
prehrambene tehnologije, majstor slastičar, VKV kuhar, slastičar
specijalista |
VSS, VŠS, VKV, majstorski ispit |
|
-Bonton |
-prof.
pedagogije, prof. psihologije |
VSS |
|
- Ugostiteljsko posluživanje |
dipl. ekonomist
– smjer za ugostiteljstvo i turizam (
hotelijerstvo) uz položen ispit za majstora natkonobara, majstor natkonobar,
VKV konobar, konobar specijalista, |
VSS, VŠS, VKV, majstorski ispit |
|
Osnove
računalstva |
dipl. ekonomist
smjer informatika ili kibernetika, prof. informatike i matematike, ing.
informatike, dipl.ing. elektrotehnike – smjer računalstva, telekomunikacija i
informatike, prof. informatike, dipl. informatičar |
VSS |
|
Praktična
nastava |
majstor slastičar,
VKV slastičar, slastičar specijalist |
VKV, majstorski ispit |
» |
2. U točki 5. mijenja se podtočka 5. 1. i glasi:
« 5.1
Rad s učenicima u
skupinama - dijeljenje razrednog odijela u skupine, sudjelovanje stručnih
učitelja i suradnika u nastavi
Predmeti stručno-teorijskog i praktičnog dijela programa |
Razred |
Nastavnik |
Broj sati nastave |
Broj učenika u skupini |
|
Vježbe u školi |
|
|
|
|
|
Bonton |
1 |
profesor |
35 |
15 |
|
Ugostiteljsko posluživanje |
1/2 |
profesor,
stručni učitelj, suradnik u nastavi |
35/35 |
15 |
|
Osnove računalstva |
1 |
profesor |
70 |
15 |
|
Praktična nastava u školi - Slastičarstvo s vježbama |
1/2/3 |
profesor,
stručni učitelj, suradnik u nastavi |
220/240/160 |
15 |
» |
3. Ovaj
Program stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 133-02/04-02/21
Urbroj: 516-12/04-8
Zagreb,
6. prosinca 2004.
Ministar
Branko Vukelić, v. r.