1700
Povjerenstvo
za odlučivanje o sukobu interesa, na osnovi članka 17. stavka 2. i članka 20.
stavka 3. Zakona o sprječavanju sukoba interesa u obnašanju javnih dužnosti (»Narodne
novine« broj 163/03, 94/04 i 48/05), na sjednici održanoj 6. srpnja 2005.
godine u Zagrebu, donijelo je
Glava I.
OPĆE ODREDBE
SADRŽAJ PRAVILNIKA
Članak 1.
(1) Ovim se pravilnikom uređuje unutarnji ustroj
Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa (dalje u tekstu: Povjerenstvo) i
postupak pred Povjerenstvom, sukladno odredbama Zakona o sprječavanju sukoba
interesa u obnašanju javnih dužnosti (dalje u tekstu: Zakon)
(2) Pravila o vođenju predmeta i evidencija o
obrascima i o sastavljanju izvješća uredit će se posebnim Pravilnikom.
SJEDIŠTE POVJERENSTVA
Članak 2.
(1)
Sjedište Povjerenstva je u Zagrebu, Opatička br. 8.
(2) Povjerenstvo zasjeda u svom sjedištu, ali,
ako tako odluči, može zasjedati i u drugim mjestima u Republici Hrvatskoj.
PEČAT I ZNAK
POVJERENSTVA
Članak 3.
(1) Povjerenstvo ima pečat okruglog oblika
promjera 30 milimetara, koji se sastoji od grba Republike Hrvatske smještenog u
sredini, iznad kojeg su u luku ispisane riječi: »Republika Hrvatska«, a ispod,
također u luku, riječi: »Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa«, dok je
iznad toga, a ispod grba ispisana riječ »Zagreb«.
(2) Pečatom Povjerenstva ovjeravaju se sva
pismena koje se otpremaju iz Povjerenstva.
(3) Povjerenstvo ima štambilj četvrtastog oblika
80x40 mm, u čijem su gornjem dijelu upisane riječi: »Republika Hrvatska,
Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa«, dok se u donji dio upisuju broj
zaprimljenog pismena, datum primitka i broj zaprimljenih priloga.
(4) Povjerenstvo može imati znak čiji se oblik,
sadržaj i način uporabe određuje pravilima Povjerenstva.
DUŽNOSTI U POVJERENSTVU
Članak 4.
Dužnosti
u Povjerenstvu su predsjednik Povjerenstva i zamjenik predsjednika
Povjerenstva.
JAVNOST DJELOVANJA
POVJERENSTVA
Članak 5.
(1) Javnost djelovanja Povjerenstva ostvaruje se
objavljivanjem virtualnih i tiskanih zbirki akata (odluka, mišljenja,
zaključaka, priopćenja, izvješća) i pravnih stajališta Povjerenstva.
(2) Povjerenstvo nakon sjednice može održati konferenciju
za novinare.
(3) Članovi Povjerenstva i druge osobe upoznate
s postupcima u Povjerenstvu ne mogu davati priopćenja niti podatke o postupcima
prije nego budu okončani, osim na način predviđen u stavku 2. ovoga članka.
MEĐUNARODNA SURADNJA
POVJERENSTVA
Članak 6.
(1) Kad Povjerenstvo priređuje međunarodno
savjetovanje ili kao domaćin ostvaruje bilateralnu i multilateralnu suradnju s
tijelima koja imaju položaj povjerenstva u drugim zemljama, na postupak prijama
i boravka stranih sudionika u Republici Hrvatskoj primjenjuju se pravila
državnog protokola.
(2) Poslove iz stavka 1. za potrebe Povjerenstva
obavlja Ured za protokol Hrvatskoga sabora.
RAZRJEŠENJE DUŽNOSTI
ČLANA POVJERENSTVA
Članak 7.
(1) Povjerenstvo može inicirati postupak
razrješenja člana Povjerenstva.
(2) Odluka o iniciranju postupka iz stavka 1.
ovog članka donosi se većinom glasova članova Povjerenstva.
IMUNITET ČLANA
POVJERENSTVA KOJI NIJE IZ REDOVA ZASTUPNIKA
Članak 8.
(1) Član Povjerenstva iz reda uglednih javnih
djelatnika ima imunitet sukladno Zakonu.
(2) Kad je član Povjerenstva iz reda uglednih
javnih djelatnika uhićen, zadržan ili je protiv njega pokrenut kazneni
postupak, odgovarajuće državno tijelo dužno je o tome odmah izvijestiti
predsjednika Povjerenstva.
SLUŽBENA ISPRAVA ČLANA
POVJERENSTVA
Članak 9.
(1) Članu Povjerenstva izdaje se iskaznica u
svrhu dokazivanja njegovog položaja pred službenim osobama tijela državne
vlasti, jedinica lokalne i područne samouprave i pravnih osoba s javnim
ovlastima u Republici Hrvatskoj.
(2) Na iskaznici se nalazi fotografija člana,
podaci o identitetu člana i njegovu imunitetu.
OSTALA PRAVA ČLANA
POVJERENSTVA
Članak 10.
Član
Povjerenstva ima pravo na naknadu troškova nastalih pri obavljanju dužnosti u
Povjerenstvu.
Glava II.
DUŽNOSTI U POVJERENSTVU
PREDSJEDNIK POVJERENSTVA
Članak 11.
(1) Predsjednik Povjerenstva zastupa i
predstavlja Povjerenstvo pred državnim tijelima Republike Hrvatske, te drugim
domaćim i međunarodnim tijelima i ustanovama u zemlji i inozemstvu.
(2) Predsjednik Povjerenstva brine se za
očuvanje neovisnog položaja Povjerenstva o svim državnim tijelima, te o
osiguranju sredstava potrebnih za rad Povjerenstva.
IZBOR PREDSJEDNIKA
POVJERENSTVA
Članak 12.
(1) Predsjednik Povjerenstva bira se na prvoj
sjednici Povjerenstva. Prvu sjednicu Povjerenstva saziva, u roku od 30 dana od
dana donošenja odluke Hrvatskoga sabora o imenovanju članova Povjerenstva
njegov najstariji član, koji do izbora predsjednika Povjerenstva obnaša dužnost
predsjednika.
(2) Svaki član Povjerenstva ima pravo istaknuti
po jednog kandidata za predsjednika. Kandidati se prije postupka izbora
izjašnjavaju o prihvaćanju kandidature.
(3) Predsjednik Povjerenstva bira se između
kandidata, tajnim glasovanjem, većinom glasova svih članova Povjerenstva.
(4) Predsjednik Povjerenstva ne smije biti član
stranke koja obnaša vlast u Republici Hrvatskoj na razini člana parlamentarne
većine, člana Vlade Republike Hrvatske ili državnog tajnika. Ako tijekom
predsjednikova mandata stranka čiji je on član počne obnašati vlast na razini
člana parlamentarne većine, člana Vlade ili državnog tajnika, a predsjednik
ostane članom te stranke, prestaje mu dužnost predsjednika Povjerenstva.
(5) U smislu ovog Pravilnika, članom stranke
smatra se i osoba koja nije član stranke, ali je član nekih tijela stranke ili
je izabran na listi zastupnika te stranke.
(6) Ako u postupku glasovanja nijedan od članova
ne dobije većinu glasova svih članova, glasovanje se ponavlja, a u drugom krugu
glasuje se za dva člana koja su u prvom krugu dobila najveći broj glasova. U
slučaju da su dva ili više članova u prvom krugu dobila jednak broj glasova,
svi oni imaju pravo biti birani u drugom krugu.
(7) Ako nijedan od kandidata iz stavka 6. ovog
članka ne dobije potreban broj glasova, obnašatelj
dužnosti predsjednika izvijestit će predsjednika Hrvatskoga sabora da
konstituiranje nije uspjelo.
(8) Dužnost predsjednika prestaje:
1. ostavkom,
2. dolaskom na vlast stranke čiji je on član,
3. istekom dana kad je predsjedniku prestao
mandat u Hrvatskom saboru.
(9) U razdoblju kad je predsjedniku prestala
dužnost, dužnost predsjednika Povjerenstva obnaša zamjenik predsjednika, a
izbor novog predsjednika provest će se u roku od 30 dana.
POSLOVI PREDSJEDNIKA
POVJERENSTVA
Članak 13.
Predsjednik Povjerenstva obavlja sljedeće
poslove:
1. priprema, saziva i predsjedava sjednicama
Povjerenstva,
2. potpisuje akte donesene na sjednici
Povjerenstva,
3. potpisuje zapisnike sa sjednice Povjerenstva,
te pojedinačne izvode iz zapisnika,
4. saziva i predsjedava stručnim i radnim
sastancima Povjerenstva,
5. skrbi o pravilnoj i učinkovitoj provedbi
postupaka pred Povjerenstvom,
6. obavještava Povjerenstvo o pristigloj
obavijesti o oduzimanju slobode ili pokretanju kaznenog postupka protiv člana
Povjerenstva iz reda uglednih javnih djelatnika,
7. predlaže organizaciju Ureda Povjerenstva,
8. obavlja druge poslove utvrđene Zakonom, ovim
Pravilnikom i drugim aktima Povjerenstva.
ZAMJENIK PREDSJEDNIKA
POVJERENSTVA
Članak 14.
(1) Zamjenik predsjednika obavlja poslove
predsjednika Povjerenstva u razdoblju njegove odsutnosti ili spriječenosti te
druge poslove za koje ga predsjednik Povjerenstva ovlasti.
(2) U razdoblju odsutnosti ili spriječenosti
predsjednika Povjerenstva i njegovog zamjenika, poslove iz nadležnosti
predsjednika Povjerenstva obavlja najstariji član.
(3) Na izbor zamjenika predsjednika Povjerenstva
primjenjuju se na odgovarajući način odredbe članka 11. stavak 3 i 6. ovog
Pravilnika.
IZVJESTITELJ
Članak 15.
(1) Povjerenstvo može u postupku za odlučivanje
o sukobu interesa i u postupku davanja mišljenja imenovati jednog svog člana
kao izvjestitelja u predmetu. Izvjestitelja se određuje uz njegovu prethodnu
suglasnost i vodeći računa o ravnomjernoj raspodjeli predmeta.
(2) Izvjestitelj je dužan proučiti predmet te
obavijestiti Povjerenstvo koje je činjenice potrebno utvrditi i koje dokaze
izvesti za donošenje odluke u predmetu. Izvjestitelj predlaže Povjerenstvu
nacrt odluke ili mišljenja.
(3) Povjerenstvo može ovlastiti izvjestitelja da
uz pomoć Ureda Povjerenstva pribavi i izvede dokaze koji su potrebni za
utvrđivanje činjenica.
(4) Izvjestitelj ne može biti član Povjerenstva
koji je član iste stranke kao i osoba prema kojoj se vodi postupak, niti
povezana osoba u smislu članka 4. Zakona.
Glava III.
URED POVJERENSTVA
URED POVJERENSTVA
Članak 16.
(1) Ured Povjerenstva obavlja stručne,
administrativne i tehničke poslove Povjerenstva.
(2) Nazivi radnih mjesta u Uredu, poslovi koji
se obavljaju na tim radnim mjestima, stručni uvjeti za raspored na radna mjesta
i broj uposlenika određuju se općim aktom o radu Stručne službe Hrvatskoga
sabora, a na prijedlog predsjednika Povjerenstva.
(3) Ured Povjerenstva, u obavljanju poslova iz
stavka 1. ovog članka, vodi predmete i evidencije sukladno glavi VII. ovog
Pravilnika, priređuje nacrte akata povjerenstva, provedbenih propisa koje
donosi Povjerenstvo (članak 17. stavak 2. Zakona), nacrt godišnjeg izvješća
Hrvatskom saboru o radu Povjerenstva (članak 17 stavak 5. Zakona); omogućuje
javnosti uvid u podatke i isprave sukladno glavi X. ovog Pravilnika, obavlja
poslove pisarnice Povjerenstva, poslove izrade nacrta prijedloga planiranja i
izvršenja proračunskih sredstava Povjerenstva u okviru proračunskih sredstava
Stručne službe Hrvatskoga sabora (članak 17. stavak 7. Zakona), prijema
stranaka, signiranja i upisa pristigle pošte i zaprimanja podnesaka, unosa
podataka otpreme i dostave, te tehničke pripreme materijala za sjednice i
stručne sastanke Povjerenstva, kao i druge poslove po nalogu predsjednika Povjerenstva
i predstojnika Ureda Povjerenstva.
PREDSTOJNIK UREDA
POVJERENSTVA
Članak 17.
(1) Ured Povjerenstva vodi i njime upravlja
predstojnik Ureda Povjerenstva.
(2) Predstojnik Ureda je nazočan na sjednici
Povjerenstva, a po pozivu predsjednika Povjerenstva može sudjelovati u
raspravi.
(3) Predstojnik Ureda odgovoran je za
organizaciju rada Ureda Povjerenstva.
(4) Predstojnik Ureda obavlja druge poslove
određene ovim Pravilnikom, te druge poslove po nalogu predsjednika
Povjerenstva.
Glava IV.
ZAPISNICI, POZIVI, PODNESCI I DOSTAVA
ZAPISNICI
Članak 18.
(1) O sjednici Povjerenstva, stručnom sastanku,
radnjama u postupku za odlučivanje o sukobu interesa pred Povjerenstvom
sastavlja se zapisnik. Zapisnik sastavlja osoba koju odredi predsjednik
Povjerenstva.
(2) Na pismeno vođenje zapisnika na odgovarajući
način se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku.
(3) Zapisnik sjednice Povjerenstva sadrži: popis
svih prisutnih i odsutnih članova Povjerenstva i ostalih osoba prisutnih na
sjednici, osnovne podatke o radu sjednice i provedenoj raspravi, prijedloge o
kojima se glasovalo na sjednici i izreke donesenih odluka i drugih akata. U
zapisnik se unosi rezultat glasovanja u pojedinom predmetu. Zapisnik
supotpisuju predsjedatelj sjednice ili sastanka i zapisničar, odnosno član
Povjerenstva koji provodi radnju.
(4) Povjerenstvo može odlučiti da se sjednica
tonski zapisuje. U roku od osam dana od sjednice, zapisničar će sastaviti sažetak
zapisnika sa zaključcima.
(5) Ured Povjerenstva, u slučaju iz stavka 4.
ovog članka, pohranjuje u evidenciju medij na kojem je sjednica zapisana, te
prijepis tonskog zapisa sjednice.
POZIV
Članak 19.
(1) Ispitivanje dužnosnika, povezanih osoba te
drugih osoba čiji je iskaz potreban u postupku, osigurava se njihovim
pozivanjem.
(2) Poziv upućuje predsjednik Povjerenstva.
(3) Pozivanje se obavlja pisanim putem ili
usmeno na zapisnik pred Povjerenstvom. Poziv sadrži: naziv Povjerenstva, ime i
prezime osobe koja se poziva, razlog pozivanja, mjesto, dan i sat kada treba
doći te isprave koje je pozvana osoba dužna dostaviti ili sa sobom ponijeti.
(4) Poziv se upućuje na adresu na kojoj se
očekuje da će dostava biti najlakša i najbrža. U pravilu je to sjedište pravne
osobe u kojoj dužnosnik obavlja javnu dužnost, odnosno mjesto zaposlenja,
prebivalište, boravište ili mjesto gdje se s razlogom može očekivati da će se
zateći dužnosnika ili drugu pozvanu osobu.
(5) Poziv osobama iz stavka 1. ovog članka
dostavit će se najmanje 8 dana prije dana osobnog dolaska.
PODNESCI I DOSTAVA
Članak 20.
(1)
Akti Povjerenstva dostavljaju se sukladno članku 19. stavak 4. ovog Pravilnika.
(2)
Na podneske i dostavu akata Povjerenstva na odgovarajući način se primjenjuju
odredbe Zakona o općem upravnom postupku.
Glava V.
SJEDNICA POVJERENSTVA, STRUČNI I RADNI SASTANAK
SJEDNICA POVJERENSTVA
Članak 21.
(1) Sjednicu Povjerenstva saziva i vodi
predsjednik Povjerenstva.
(2) Na zahtjev najmanje tri člana Povjerenstva,
predsjednik Povjerenstva mora sazvati sjednicu.
(3) Kada se vodi postupak za odlučivanje o
sukobu interesa protiv osobe koja je član iste stranke kao i predsjednik
Povjerenstva, sjednicom Povjerenstva može predsjedavati zamjenik predsjednika,
a u njegovoj odsutnosti drugi član Povjerenstva koji nije izvjestitelj u tom
postupku.
POZIV NA SJEDNICU
Članak 22.
(1) Poziv na sjednicu upućuje se svim članovima
u pravilu pet dana prije održavanja sjednice.
(2) Pozivu na sjednicu u pravilu se prilažu
radni materijali potrebni za odlučivanje na sjednici.
(3) Predsjednik Povjerenstva može odlučiti da se
radni materijali ili dio radnih materijala iz stavka 2. ovog članka ne
dostavlja uz poziv na sjednicu, što se u pozivu posebno naznačuje.
(4) Radni materijali iz stavka 3. ovog članka,
moraju biti dostupni članovima u Uredu Povjerenstva.
DNEVNI RED SJEDNICE
Članak 23.
(1) Prijedlog dnevnog reda utvrđuje predsjednik
Povjerenstva sukladno zaključku o redoslijedu rješavanja predmeta koje je
donijelo Povjerenstvo.
(2) Na početku sjednice predsjednik Povjerenstva
poziva članove Povjerenstva da se izjasne o prihvaćanju dnevnog reda.
(3) Svaki član Povjerenstva može tražiti
izmjenu, dopunu ili izostavljanje određenih točaka dnevnog reda.
(4) Dnevni red utvrđuje se većinom glasova
prisutnih članova.
PREKID I NASTAVAK
SJEDNICE
Članak 24.
Ako okolnosti postupka to zahtijevaju, član
Povjerenstva može predložiti prekid sjednice. O prekidu i vremenu nastavka
sjednice odlučuje se zaključkom većinom glasova svih članova Povjerenstva.
ODRŽAVANJE REDA NA
SJEDNICI
Članak 25.
(1) Predsjednik Povjerenstva može upozoriti, ili
udaljiti iz raspravne dvorane drugu osobu koja ometa rad Povjerenstva.
(2) Predsjednik Povjerenstva može privremeno ili
trajno prekinuti sjednicu, ako okolnosti u raspravnoj dvorani ne osiguravaju
nesmetan tijek zasjedanja.
(3) Predsjednik Povjerenstva može na početku
sjednice, vodeći računa o utvrđenom dnevnom redu i učinkovitosti rada
Povjerenstva, odrediti dužinu trajanja sjednice u pogledu jedne ili više točaka
dnevnog reda kao i ukupno.
STRUČNI SASTANAK
Članak 26.
(1) Stručni sastanak prema potrebi saziva
predsjednik Povjerenstva, radi zauzimanja stajališta o pitanjima važnim za rad
Povjerenstva.
(2) Na pripremu, vođenje i tijek stručnog
sastanaka i donošenje odluka na stručnom sastanku, na odgovarajući se način
primjenjuju odredbe ovog Pravilnika koje se odnose na sjednicu Povjerenstva.
RADNI SASTANAK
Članak 27.
(1) Radni sastanak saziva predsjednik
Povjerenstva radi prijema, razgovora i razmjene mišljenja i iskustava s
predstavnicima domaćih, stranih i međunarodnih tijela, ustanova, organizacija i
udruga.
(2) Na pripremu, vođenje i tijek radnog sastanka
i donošenje zaključaka i priopćenja, na odgovarajući se način primjenjuju
odredbe ovog Pravilnika koje se odnose na sjednicu Povjerenstva.
Glava VI.
AKTI POVJERENSTVA
VRSTE AKATA
Članak 28.
(1) Akti Povjerenstva su mišljenja, odluke,
zaključci, priopćenja i izvješća.
(2) Prema članku 5. stavku 1. Zakona, Povjerenstvo
donosi mišljenje o tome je li neko ponašanje u skladu s načelima javnih
dužnosti, na zahtjev dužnosnika ili drugih osoba.
(3) U postupku za odlučivanje o sukobu interesa
sukladno članku 18. Zakona, Povjerenstvo donosi odluku.
(4) Zaključkom Povjerenstvo zauzima pravna
stajališta o tumačenju i primjeni pojedinih odredaba Zakona, ovog Pravilnika i
drugih provedbenih propisa, utvrđuje dnevni red, prihvaća izmjenu dnevnog reda,
određuje izvjestitelja, odlučuje o prekidu i nastavku sjednice, te o drugim postupovnim pitanjima.
(5) Povjerenstvo objavljuje priopćenje o
pojedinoj odluci, mišljenju, zaključku i izvješću ili o tijeku postupka koji
još nije okončan, određenom pitanju važnom za Povjerenstvo ili njezinog člana,
koji su od šireg značenja za javnost.
(6) Povjerenstvo, sukladno članka 17. stavak 5.
Zakona, jednom godišnje podnosi izvješće o svome radu Hrvatskom saboru.
DONOŠENJE AKATA
Članak 29.
(1) Akti Povjerenstva donose se na sjednici Povjerenstva,
nakon provedenog vijećanja i glasovanja, većinom glasova svih članova
Povjerenstva.
(2) Ne dobije li predloženi nacrt akta potrebnu
većinu glasova, predsjednik Povjerenstva stavlja na glasovanje druge prijedloge
iznesene u raspravi.
(3) Prijedlog akta dopunit će se ili izmijeniti
u skladu s prijedlogom ili prijedlozima iz stavka 2. ovog članka za koje
glasuje većina članova.
(4) Predsjednik Povjerenstva će prije glasovanja
u zapisnik izdiktirati prijedlog izreke odluke ili drugog akta. Na isti način
će postupiti i u slučaju iz članka18. stavak 4. Pravilnika.
(5) Akti Povjerenstva su konačni i ovršni, te
protiv njih nije dopuštena žalba.
Glava VII.
VOĐENJE PREDMETA I EVIDENCIJA
VRSTE PREDMETA I
EVIDENCIJA
Članak 30.
(1) Povjerenstvo će voditi predmete dužnosnika i
predmete o sukobu interesa.
(2) Povjerenstvo će voditi evidenciju, mišljenja
i pravnih stajališta, godišnjih izviješća, akata o kadrovskim pitanjima,
provedbenih propisa, drugih pismena, te zaprimljenih podnesaka i otpremljenih
pismena.
OZNAKE PREDMETA I
EVIDENCIJA
Članak 31.
Oznake
predmeta i evidencija Povjerenstva su:
PSI-PD
– predmet dužnosnika
PSI-SI
– predmet u postupku o sukobu interesa
PSI-M
– evidencija mišljenja i zaključaka o pravnim stajalištima
PSI-GI
– godišnje izvješće Povjerenstva
PSI-KP
– kadrovska evidencija
PSI-PP
– evidencija provedbenih propisa
PSI-R
– evidencija razno
U-PSI
– knjiga ulaza
I-PSI
– knjiga izlaza
PREDMET DUŽNOSNIKA
Članak 32.
(1) Povjerenstvo vodi predmet o svakom
dužnosniku. Oznaka predmeta dužnosnika sastoji se od: oznake Povjerenstva
(PSI), imena i prezimena dužnosnika i godine. Predmet dužnosnika sastoji se od
dva dijela: izviješća o imovini i dokumentacije.
(2) Izviješće o imovini u predmetu dužnosnika
sadrži izvješće s podacima o dužnosnikovoj imovini, stalnim prihodima, imovini
njegovog bračnog druga sukladno članku 7. stavak 1. i 2., i članku 7a. Zakona,
(3) Dokumentacija u predmetu dužnosnika sadrži:
1. izvješće dužnosnika po prestanku obnašanja
javne dužnosti sukladno članku 7. stavcima 1. i 2. Zakona,
2. obavijest dužnosnika o naknadama iz drugih
djelatnosti koje nisu u suprotnosti s obnašanjem javne dužnosti sukladno članku
10. stavcima 2. i 4. Zakona,
3. obavijest dužnosnika o prihodima po osnovi
autorskih, patentnih i sličnih prava intelektualnog i industrijskog vlasništva
sukladno članku 10. stavcima 3. i 4. Zakona,
4. obavijest dužnosnika o prijenosu upravljačkih
prava na povjerenika sukladno članku 11. stavku 1. Zakona,
5. obavijest povjerenika o stupanju u poslovni
odnos s tijelima državne vlasti ili s jedinicama lokalne samouprave ili s
trgovačkim društvima u kojima Republika Hrvatska ili jedinica lokalne odnosno
područne (regionalne) samouprave ima upravljački dio sukladno članku 11. stavku
3. Zakona,
6. obavijest dužnosnika o obavljanju samostalne
djelatnosti, obrta ili djelatnosti obiteljskog gospodarstva sukladno članku 11.
stavku 9. Zakona,
7. obavijest dužnosnika o svim drugim prihodima
izvan redovite plaće i redovitih prihoda sukladno članku 12. stavku 1. Zakona,
8. presliku poreznih prijava dužnosnika kojom se
Povjerenstvo obavještava o prihodima izvan redovite plaće i redovitih prihoda
sukladno članku 12. stavku 2. Zakona,
9. izvješće dužnosnika o pritisku ili
neprimjerenom utjecaju kojem su izloženi u obnašanju javne dužnosti članku 14.
stavku 1. Zakona,
10. obavijest o primitku dara ili druge koristi
suprotno odredbama Zakona sukladno članku 14. stavku 2. točci 3. Zakona,
11. zahtjev dužnosnika za dobivanje mišljenja o
postojanju sukoba interesa sukladno članku 5. Zakona te mišljenje Povjerenstva,
12. podnesci i dopisi koje dužnosnik ili druge
osobe u odnosu na dužnosnika dostavljaju Povjerenstvu,
13. druge podatke, obavijesti i prijave sukladno
Zakonu i ovom Pravilniku.
(4) Povjerenstvo će propisati obrazac izvješća o
imovinskom stanju dužnosnika sukladno članku 7. stavcima 4. i 5., i članku 7a.
Zakona.
(5) Povjerenstvo će voditi evidenciju pismena i
prihoda iz članka 12. Zakona u predmetu dužnosnika, prema kronološkom
redoslijedu u elektroničkom obliku u bazi podataka Povjerenstva koja će
sadržavati: naziv podneska, vrstu prihoda i datum primitka prihoda.
PREDMET O SUKOBU
INTERESA
Članak 33.
(1) Povjerenstvo vodi predmet za svaki postupak u
kojem odluči pokrenuti postupak za odlučivanje o sukobu interesa. Spis predmeta
sastoji se od svih podnesaka, dopisa, zapisnika o provedenim radnjama, akata
Povjerenstva i drugih pismena.
(2) Oznaka predmeta o sukobu interesa sastoji se
od: imena i prezimena dužnosnika i dužnosti koju obavlja. Broj predmeta o
sukobu interesa sastoji se od: oznake Povjerenstva (PSI), oznake predmeta o
sukobu interesa (SI), rednog broja i godine u kojoj je predmet otvoren. Pismena
u spisu predmeta označavaju se brojevima prema kronološkom redoslijedu.
EVIDENCIJE I OZNAKE
Članak 34.
(1) Povjerenstvo vodi evidenciju mišljenja koje
donosi sukladno članku 5. stavku 1. Zakona i pravnih stajališta. Oznaka
evidencije mišljenja i zaključaka o pravnim stajalištima sastoji se od: oznake
Povjerenstva (PSI), oznake mišljenja ili pravnog stajališta (M), rednog broja i
godine u kojoj je nastalo.
(2) Povjerenstvo vodi evidenciju godišnjih
izvješća Hrvatskom saboru o svom radu sukladno članku 17. stavak 5. Zakona.
Oznaka godišnjeg izvješća sastoji se od: oznake Povjerenstva (PSI), oznake
godišnjeg izvješća (GI), oznake godine na koju se odnosi.
(3) Povjerenstvo vodi evidenciju akata kojima se
odlučuje o kadrovskim pitanjima (početak i prestanak rada članova, odluke o
izboru predsjednika i zamjenika Povjerenstva, prethodna suglasnost za
imenovanje razrješenje i premještaj državnih službenika i namještenika Ureda
Povjerenstva, mišljenje radi ocjene državnih službenika i namještenika i sl.). Oznaka akta u evidenciji sastoji se od: oznake Povjerenstva
(PSI), oznake kadrovskih pitanja (KP), rednog broja i godine u kojoj je nastao.
(4) Povjerenstvo vodi evidenciju provedbenih
propisa kao što su odluke predstavničkih tijela (Hrvatskoga sabora, županijske
skupštine, Skupštine Grada Zagreba, gradskih i općinskih vijeća) da su pojedina
trgovačka društva od posebnog državnog, županijskog, gradskog ili općinskog
interesa (članak 11. stavak 6. i 7. Zakona), popis javnih dužnosti i javnih
dužnosnika (članak 2. stavak 2. Zakona) te relevantnih propisa iz službenih
listova i glasila.
(5) Povjerenstvo vodi evidenciju o priopćenjima
Povjerenstva, podnescima građana, ustanova i drugih tijela kao što su
predstavke i pritužbe vezane za rad Povjerenstva, molbe za pomoć, podnesci u
kojima iznose svoja stajališta i sl. Oznaka podneska
sastoji se od: oznake Povjerenstva (PSI), oznake evidencije razno (R), rednog
broja i godine.
(6) Povjerenstvo vodi knjigu ulaza za sve
zaprimljene podneske i knjigu izlaza za sva otpremljena pismena. Oznaka
podnesaka i pismena Povjerenstva sastoji se od oznake vrste knjige u koju se
upisuje (U ili I), oznake Povjerenstva (PSI), rednog broja pismena i godine. U
knjigu ulaza i izlaza, upisuje se oznaka predmeta ili evidencija u koje se
pismeno ulaže.
Glava VIII.
POSTUPAK DAVANJA MIŠLJENJA
DAVANJE MIŠLJENJA
Članak 35.
(1) Ako je dužnosnik u dvojbi je li neko
ponašanje ili okolnosti u skladu s načelima javnih dužnosti, uputit će zahtjev
Povjerenstvu da donese mišljenje.
(2) Povjerenstvo o zahtjevu odlučuje na sjednici
sukladno postupku donošenja akata iz članka 29. ovog Pravilnika.
(3) Ako Povjerenstvo smatra potrebnim provjeriti
određene činjenice ili utvrditi nove, može od dužnosnika zatražiti dodatno
očitovanje. Povjerenstvo može odrediti izvjestitelja u predmetu.
(4) Povjerenstvo donosi mišljenje tumačenjem
odredaba Zakona i njihovom primjenom na činjenice iznesene u zahtjevu i
utvrđene u postupku.
(5) Mišljenje Povjerenstva sadrži: naziv
Povjerenstva, oznaku odredaba Zakona i ovog Pravilnika o nadležnosti
Povjerenstva za donošenje mišljenja, dan kada je doneseno, izreku u kojoj se
navodi mišljenje je li određeno ponašanje ili okolnosti u skladu s načelima
javnih dužnosti, te obrazloženje u kojem se navodi tko je zatražio mišljenje
Povjerenstva i tumačenje odredaba Zakona na kojima se temelji izreka mišljenja.
(6) Ako Povjerenstvo u dvojbi ili utvrdi da
postoje razlozi iz članka 36. ovog Pravilnika može pokrenuti postupak za
odlučivanje o sukobu interesa. Pri tome će voditi računa o prirodi dužnosti koju
dužnosnik obavlja sukladno članka 5. stavak 2. Zakona.
(7) Mišljenje Povjerenstva vodi se u predmetu
dužnosnika koji je uputio zahtjev, te u evidenciji mišljenja.
Glava IX.
POSTUPAK ZA ODLUČIVANJE O SUKOBU INTERESA
RAZLOZI VOĐENJA POSTUPKA
Članak 36.
(1) Postupak za odlučivanje o sukobu interesa
provodi se kada se dužnosnici nađu u situaciji sukoba interesa prema članku 1.
stavku 2. i 3. Zakona ili postupe suprotno članku 3. st. 1. i 3. Zakona.
(2) Povjerenstvo provodi postupak za odlučivanje
o sukobu interesa zbog kršenja odredaba Zakona prema dužnosniku koji:
1. ne obavijesti Povjerenstvo o svom imovinskom
stanju, izvorima i načinu stjecanja imovine ili u izvješću iz članka 7. i 7.a
Zakona navede neistinite podatke,
2. prekrši odredbe članka 6. Zakona o
zabranjenim djelovanjima dužnosnika,
3. prekrši odredbe o primanju darova iz članka
8. Zakona
4. prekrši odredbe o naknadama dužnosnika iz
članka 9. Zakona,
5. prekrši odredbe o obavljanju drugih poslova
dužnosnika iz članka 10. Zakona,
6. prekrši odredbe o članstvu u trgovačkim
društvima, upravama i nadzornim odborima trgovačkih društava iz članka 11.
Zakona,
7. prekrši odredbe o registraciji naknada na
koje dužnosnici imaju pravo iz članka 12. Zakona,
8. prekrši odredbe o drugim prihodima dužnosnika
iz članka 13. Zakona,
9. prekrši odredbe o obavještavanju o utjecaju
na nepristranost dužnosnika iz članka 14. Zakona,
10. prekrši odredbe o trajanju obveza iz ovoga
Zakona iz članka 15. Zakona.
POKRETANJE POSTUPKA
Članak 37.
(1) Povjerenstvo sukladno članku 18. stavak 1. i
2. Zakona pokreće postupak za odlučivanje o sukobu interesa (dalje: postupak)
po službenoj dužnosti, na zahtjev dužnosnika, temeljem prijave, i anonimne
prijave.
(2) O pokretanju postupka Povjerenstvo odlučuje
na sjednici i donosi odluku o pokretanju postupka za odlučivanje o sukobu
interesa prema dužnosniku.
(3) Odluka iz stavka 2. ovog članka sadrži:
oznaku Povjerenstva, izreku o pokretanju postupka za odlučivanje o sukobu interesa,
ime i prezime dužnosnika, dužnost koju obavlja, datum donošenja odluke i
obrazloženje.
(4) Prije donošenja odluke o pokretanju postupka
Povjerenstvo može u prethodnom postupku zatražiti očitovanje dužnosnika o
navodima prijave kao i podatke od drugih osoba ili tijela.
(5) Ako odlučuje o pokretanju postupka temeljem
anonimne prijave, Povjerenstvo će u pravilu postupiti sukladno stavka 4. ovog
članka.
(6) U postupku za odlučivanje o sukobu interesa
neće sudjelovati član Povjerenstva protiv kojeg se vodi postupak.
(7) Na pitanja koja nisu uređena Zakonom ili
ovim Pravilnikom primjenjuje se Zakon o općem upravnom postupku.
ODBACIVANJE PRIJAVE
Članak 38.
(1) Povjerenstvo će odlukom odbaciti prijavu
koja mu je dostavljena ako se ne odnosi na povredu odredaba Zakona, ako
prijavljena osoba nije dužnosnik u smislu članaka 2. i 21. stavka 3. Zakona,
ako se odnosi na ponašanje dužnosnika prije stupanja Zakona na snagu, ili ako
je nerazumljiva.
(2) Ako se utvrdi da je za ispitivanje prijave
nadležno neko drugo državno tijelo, Povjerenstvo će je dostaviti tom tijelu.
OČITOVANJE DUŽNOSNIKA
Članak 39.
(1) Povjerenstvo će izvijestiti dužnosnika o
pokretanju postupka te će zatražiti njegovo očitovanje o navodima prijave u
pismenom obliku ili izjavom na zapisnik (članak 18. stavak 3. Zakona).
(2) Očitovanju dužnosnika izjavom na zapisnik
nazočan je izvjestitelj u predmetu. Zapisnik potpisuju dužnosnik, izvjestitelj
u predmetu i zapisničar. Izvjestitelj u predmetu može, na vlastitu inicijativu
ili na zahtjev dužnosnika, odrediti da se očitovanje dužnosnika tonski zapiše.
(3) U svrhu dokazivanja činjenica iz očitovanja,
Povjerenstvo će zatražiti od dužnosnika da donese isprave i druge dokaze s
kojima raspolaže ili koje može pribaviti.
(4) Povjerenstvo će nastaviti postupak i ako se
dužnosnik ne očituje o navodima prijave.
DOKAZNI POSTUPAK
Članak 40.
(1) U dokaznom postupku Povjerenstvo utvrđuje
sve činjenice koje su važne za odlučivanje o tome je li dužnosnik prekršio
odredbe Zakona. Izvjestitelj u predmetu će sukladno članku 15. stavak 2. ovog
Pravilnika izvijestiti Povjerenstvo koje je činjenice potrebno utvrditi i kojim
dokazima.
(2) Činjenice se utvrđuju izvođenjem dokaza i
neposrednim opažanjem članova Povjerenstva na sjednici Povjerenstva. Iznimno,
ako tako odluči Povjerenstvo, činjenice može utvrditi izvjestitelj u postupku,
samostalno ili s drugim članovima Povjerenstva izvan sjednice.
(3) Izvođenje dokaza pred Povjerenstvom provodi
se:
1. ispitivanjem dužnosnika prema kojem se vodi
postupak,
2. ispitivanjem svjedoka,
3. očitovanjem vještaka ili drugih stručnih
osoba, odnosno čitanjem njihovog nalaza i mišljenja,
4. čitanjem očitovanja dužnosnika, svjedoka,
vještaka, stručnih osoba,
5. čitanjem drugih isprava,
6. gledanjem i slušanjem tehničkih snimaka.
(4) Tijela državne vlasti, tijela područne i
lokalne samouprave, tijela s javnim ovlastima i druga nadležna tijela dužna su
sukladno članku 18. stavak 7. Zakona, Povjerenstvu na njegov zahtjev bez odgode
dostaviti zatražene dokaze i podatke.
(5) Sukladno članku 18. stavak 4. Zakona,
Povjerenstvo može zahtijevati od tijela izvršne vlasti da poduzme radnje u
svrhu pribavljanja dokaza za utvrđivanje činjenica u postupku.
IZVOĐENJE DOKAZA
ISPITIVANJEM OSOBA
Članak 41.
(1) Dužnosnik, svjedoci, vještaci i druge osobe
koje Povjerenstvo odluči ispitati u dokaznom postupku pozvat će se sukladno
članku 19. ovog Pravilnika.
(2) Osobe se ispituju pojedinačno, bez
prisutnosti osoba koje će se kasnije ispitati. Ispitanu osobu Povjerenstvo može
ponovno ispitati, a osobe čiji se iskazi ne slažu može suočiti.
(3) Predsjednik Povjerenstva pozvanu osobu
najprije pita za ime i prezime, dužnost, o vezi s dužnosnikom protiv kojeg se
vodi postupak, te ju upoznaje s razlozima pozivanja. Osoba će se upozoriti da
je dužna govoriti istinu i da ne smije ništa prešutjeti.
(4) Nakon općih pitanja osoba se poziva da
iznese sve što joj je o predmetu poznato te joj se postavljaju pitanja radi
provjere, dopune i razjašnjenja. Osoba će se uvijek pitati otkud joj je poznato
ono o čemu iskazuje. Pitanja postavlja prvo predsjednik Povjerenstva,
izvjestitelj, te drugi članovi Povjerenstva, redoslijedom koji utvrdi
predsjednik Povjerenstva.
(5) Osobe koje se ispituju pred Povjerenstvom
mogu uskratiti iskaz ako bi se njime izložile kaznenom progonu.
(6) Ne može se ispitati osoba koja bi svojim
iskazom povrijedila dužnost čuvanja državne, vojne ili službene tajne, osim ako
ju je ovlašteno tijelo oslobodilo te dužnosti.
VRSTE ODLUKA
POVJERENSTVA
Članak 42.
(1) U postupku za odlučivanje o sukobu interesa
Povjerenstvo može donijeti sljedeće odluke:
1. odbaciti prijavu u slučajevima iz čl. 38. ovog Pravilnika,
2. odbiti prijavu ako u postupku utvrdi da
dužnosnik nije prekršio odredbe ovog Zakona,
3. ako je primjereno naravi povrede, pozvati
dužnosnika da u određenom roku razdjeli svoj privatni od javnog interesa i o
tome izvijesti Povjerenstvo,
4. obustaviti postupak sukladno članku 19.
stavak 10. Zakona, ako je dužnosnik postupio sukladno točki 3. ovog stavka.
5. utvrditi da je dužnosnik prekršio odredbu
članka 7. stavaka 1. i 2., i članka 7a. Zakona, te o tome i posljedici iz
članka 7. stavka 3. Zakona obavijestiti javnost i nadležno tijelo.
6. utvrditi da je dužnosnik u sukobu interesa i
izreći mu sankciju sukladno članku 19. stavku 3. i 4. Zakona.
(2) Smatrat će se da dužnosnik nije ispunio
svoju obvezu prema stavku 1. točki 3. ovog članka, ako u roku određenom u
pozivu nije izvijestio Povjerenstvo. U tom slučaju kao i ako posljedice sukoba
interesa nije moguće ukloniti, Povjerenstvo će donijeti odluku o sukobu
interesa.
(3) U slučaju iz stavka 1. točka 5. ovog
Pravilnika, Povjerenstvo će zatražiti od nadležnog tijela da ga u roku od 30
dana obavijesti je li postupilo sukladno članku 7. stavku 3. Zakona. Ako Povjerenstvo
ne dobije obavijest ili nadležno tijelo ne uskrati plaću dužnosniku,
Povjerenstvo će pozvati voditelja nadležnog tijela na sjednicu.
(4) Sankcije iz članka 19. Zakona mogu se izreći
i kumulativno.
VIJEĆANJE
Članak 43.
(1) Nakon završenog dokaznog postupka,
izvjestitelj će predložiti Povjerenstvu nacrt odluke i usmeno ga obrazložiti
navođenjem svih dokaza i činjenica na kojima se temelji.
(2) Nakon izlaganja izvjestitelja provest će se
rasprava o njegovom prijedlogu u kojoj će članovi iznijeti svoje primjedbe,
stajališta i prijedloge.
(3) Izlaganju izvjestitelja i raspravi o
predmetu prisutni su i savjetnici u Uredu Povjerenstva koji su sudjelovali u
ispitnom postupku. Članovi Povjerenstva mogu zahtijevati obavijesti o predmetu
i od savjetnika u Uredu Povjerenstva, koji su sudjelovali u dokaznom postupku.
(4) Članovima Povjerenstva bit će dostupni svi
zapisnici, dopisi, podnesci i drugi pisani materijali koji čine spis predmeta.
(5) Ako Povjerenstvo utvrdi da na temelju
iznijetih činjenica i okolnosti nije moguće donijeti odluku, donijet će
zaključak o nadopuni dokaznog postupka.
GLASOVANJE
Članak 44.
(1) Glasovanje se provodi istovremenim dizanjem
ruku, poimeničnim izjašnjavanjem sukladno članku 29. ovog Pravilnika.
(2) Predsjedatelj objavljuje rezultat glasovanja
i utvrđuje je li odluka dobila potrebnu većinu.
(3) Na zahtjev člana, predsjedatelj će odrediti
provjeru glasovanja.
(4) Član Povjerenstva može se suzdržati od
glasovanja, ako je u postupku povezana osoba, o čemu će prije glasovanja izvijestiti
predsjednika. Član Povjerenstva neće glasovati, ako je stranka u postupku.
SADRŽAJ ODLUKE
POVJERENSTVA
Članak 45.
(1) Odluka Povjerenstva mora imati uvod, izreku,
obrazloženje, a pouku o pravnom lijeku ako je njome izrečena sankcija iz članka
19. stavka 2. Zakona.
(2) Uvod odluke sadrži: naziv Povjerenstva,
oznaku predmeta odlučivanja, odredaba Zakona i ovog Pravilnika o nadležnosti
Povjerenstva za donošenje odluke, te način donošenja i dan kada je odluka
donesena.
(3) Izreka odluke sadrži: ime i prezime osobe
prema kojoj se vodi postupak, dužnost na kojoj se nalazi, te odluku
Povjerenstva iz članka 42. stavak 1. ovog Pravilnika.
(4) Izreka odluke kojom se utvrđuje da je
dužnosnik u sukobu interesa mora sadržavati opis djelovanja ili propusta kojim
su povrijeđene odredbe Zakona, naznaku odredaba Zakona koje su povrijeđene, te
ako je izrečena, vrstu i mjeru sankcije sukladno članku 19. Zakona.
(5) U obrazloženju odluke Povjerenstvo će
izložiti bitni sadržaj podneska kojim je pokrenut postupak, tijek dokaznog
postupka koji je proveden te će navesti razloge zbog kojih je odlučeno kao u
izreci.
(6) U pouci o pravnom lijeku odluke kojom se
dužnosniku izriče sankcija iz članka 19. stavka 2. Zakona, dužnosnik će se obavijestiti
da protiv nje može podnijeti zahtjev za zaštitu Ustavom zajamčenih ljudskih
prava i temeljnih sloboda Upravnom sudu Republike Hrvatske.
(7) Odluka se mora izraditi i otpremiti u roku
od trideset dana.
IZDVOJENO MIŠLJENJE
Član 46.
(1) Član Povjerenstva ima pravo na izdvojeno
mišljenje o odluci koje je donijelo Povjerenstvo.
(2) Izdvojeno mišljenje izriče se na sjednici na
kojoj je Povjerenstvo donijelo odluku. Pismeno izrađeno mišljenje s
obrazloženjem dostavit će se Povjerenstvu u roku od 8 dana od njegovog
izricanja.
(3) Izdvojeno mišljenje dostavlja se javnosti na
jednak način, kao i odluka Povjerenstva na koju se odnosi.
Glava X.
POSTUPAK S AKTIMA POVJERENSTVA I DOKUMENTACIJOM
UVID U PREDMETE,
EVIDENCIJE I AKTE POVJERENSTVA
Članak 47.
(1) Spisi predmeta, evidencije, akti i druga
dokumentacija Povjerenstva dostupni su svim članovima Povjerenstva.
(2) Dužnosnik ima pravo osobno razgledati,
prepisati ili dobiti presliku isprava pismena iz njegovog predmeta koji vodi
Povjerenstvo.
(3) Druge osobe ne mogu izvršiti uvid u isprave
i dokumente Povjerenstva, prepisati ih ili preslikati bez pisanog odobrenja
predsjednika Povjerenstva.
(4) Javnost djelovanja Povjerenstva ostvaruje se
sukladno članku 5. ovog Pravilnika.
POHRANA DOKUMENTACIJE
POVJERENSTVA
Članak 48.
(1)
Izvornici zapisnika sa sjednica Povjerenstva, čuvaju se u arhivi Povjerenstva.
(2)
Spisi i dokumentacija Povjerenstva, čuvaju se u Uredu Povjerenstva.
(3)
Spisi i dokumentacija Povjerenstva mogu biti pohranjeni u Hrvatski državni arhiv
nakon proteka najmanje deset godina od okončanja postupka pred Povjerenstvom, u
skladu sa zakonom kojim se uređuju arhivsko gradivo i arhivi.
POVJERLJIVA
DOKUMENTACIJA
Članak 49.
(1) Povjerljiva dokumentacija Povjerenstva su zapisnici
o vijećanju i glasovanju, nacrti akata, predložene izmjene i dopune nacrta
akata, te podaci i dokumentacija sudova i drugih državnih tijela klasificirani
kao državna, vojna, službena, poslovna ili profesionalna tajna, a za koju nije
proveden postupak skidanja tajnosti. Povjerljiva dokumentacija ne smatra se
dijelom spisa, a pohranjuje se na odgovarajući način uz pripadajući spis.
(2) Pristup i uvid u dokumentaciju iz st. 1.
ovog članka, dopušten je samo članovima Povjerenstva i djelatnicima Ureda Povjerenstva.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE
ODREDBE
Članak 50.
(1)
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
(2)
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o unutarnjem
ustroju i postupku Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa objavljenog u
»Narodnim novinama« broj 25/04.
Broj:
PSI-PP-1/05
Zagreb,
6. srpnja 2005.
Predsjednik Povjerenstva
Josip Leko, v. r.