362
Na temelju članka 60. stavaka 1. i 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 75/93, 48/99, 15/2000, 127/2000,59/2001 i 199/2003), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 2. veljače 2006. godine donijela
Članak 1.
U Uredbi o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva financija (»Narodne novine«, br. 43/2005 i 114/2005) u članku 2. iza točke 15. dodaje se točka 16. koja glasi:
»16. Samostalni odjel za ovjeravanje provedbe SAPARD-a«.
Članak 2.
Članak 13. pod C) Sektor za upravljanje javnim dugom mijenja se i glasi:
»C) Sektor za upravljanje javnim dugom
1. Odjel za zaduživanja
1.1. Odsjek za zaduživanja
1.2. Odsjek za analizu tržišta kapitala i odnose s investitorima
2. Odjel za upravljanje javnim dugom i rizicima
3. Odjel za evidenciju javnog duga
3.1. Odsjek za računovodstveno praćenje financijskih obveza
3.2. Odsjek za evidenciju i izvještavanje o stanju javnog duga
4. Odjel za državna jamstva
4.1. Odsjek za izdavanje i evidenciju državnih jamstava
4.2. Odsjek za naplatu državnih jamstava.
C) Sektor za upravljanje javnim dugom
Sektor za upravljanje javnim dugom unutarnja je ustrojstvena jedinica u sastavu Državne riznice koja upravlja portfeljom javnog duga s obzirom na izvore, ročnost, valutnu i kamatnu strukturu, temeljeno na strategiji upravljanja javnim dugom, te mjerama i instrumentima minimiziranja rizika i troška otplate. Sektor priprema ugovore za kreditna zaduženja; obavlja poslove koji se odnose na izdavanje vrijednosnih papira na domaćem i vanjskom tržištu; izrađuje trogodišnju strategiju upravljanja državnim dugom i potiče razvoj domaćega financijskog tržišta; vodi evidenciju duga, izdanih jamstava i zajmova te priprema izvještaje o stanju javnog duga; provodi bonitetnu analizu tražitelja državnih jamstava; ocjenjuje ponuđene uvjete zaduživanja i priprema prijedloge odluka o izdavanju državnih jamstava; nadzire provedbu odluka o jamstvima te otplate od strane krajnjih korisnika; obavlja i druge poslove koje odredi ministar i glavni državni rizničar.
1. ODJEL ZA ZADUŽIVANJA
Odjel za zaduživanja obavlja poslove zaduživanja i upravljanja domaćim i vanjskim dugom, s ciljem osiguranja potreba za financiranjem utvrđenih državnim proračunom, nastojeći minimizirati troškove zaduživanja i održavati rizik na prihvatljivoj razini; sudjeluje u izradi trogodišnje strategije upravljanja državnim dugom; potiče razvoj domaćeg financijskog tržišta; priprema ugovore za kreditna zaduženja; obavlja poslove koji se odnose na izdavanje vrijednosnih papira na domaćem i inozemnom tržištu; analizira portfelj javnog duga, s obzirom na ročnost, rezidentnost, valutnu strukturu, instrumente i dužnika, predlažući smjernice za strategiju upravljanja javnim dugom, te mjere i instrumente minimiziranja rizika i troška otplate.
1.1. Odsjek za zaduživanja
Odsjek za zaduživanja obavlja poslove vezane za zaduživanje na domaćem i vanjskom tržištu sukladno računu financiranja državnog proračuna; priprema ugovore za kreditna zaduženja; provodi postupak izdavanja vrijednosnih papira na domaćem i inozemnom tržištu; sudjeluje u izradi godišnjeg plana zaduživanja te trogodišnje strategije upravljanja javnim dugom.
1.2. Odsjek za analizu tržišta kapitala i odnose s
investitorima
Odsjek za analizu tržišta kapitala i odnose s investitorima analizira tržišta kapitala i moguće oblike i instrumente zaduživanja; surađuje s bankama, investitorima, rejting agencijama i ostalim financijskim institucijama; sudjeluje u izradi godišnjeg plana zaduživanja i izradi trogodišnje strategije upravljanja javnim dugom.
2. ODJEL ZA UPRAVLJANJE JAVNIM DUGOMI RIZICIMA
Odjel za upravljanje javnim dugom i rizicima analizira portfelj javnog duga, s obzirom na izvore, ročnost, valutnu i kamatnu strukturu; sudjeluje u izradi godišnjeg plana zaduživanja i trogodišnje strategije upravljanja javnim dugom; postavlja standarde za mjerenje uspješnosti u ostvarenju ciljeva postavljenih u strategiji; uspoređuje pokazatelje duga s utvrđenim standardima; u suradnji s Odjelom za zaduživanja predlaže mjere usmjerene efikasnom upravljanju javnim dugom; sudjeluje u izradi zakonskih i podzakonskih propisa u dijelu zaduživanja i upravljanja javnim dugom; razvija strategiju upravljanja rizicima; razvija metode kojima bi se smanjili troškovi otplate duga u skladu s poboljšanjem upravljanja izloženošću rizicima; provodi kvantitativne analize i modeliranja rizika; priprema izvještaje o upravljanju rizicima, uključujući valutni rizik, rizik promjena kamatnih stopa, operativne rizike, kreditni rizik i likvidnost.
3. ODJEL ZA EVIDENCIJU JAVNOG DUGA
Odjel za evidenciju javnog duga obavlja poslove evidentiranja javnog duga u smislu stvaranja obveza po zaduživanju na domaćem i vanjskom tržištu te praćenja i evidentiranja otplata po zaduživanjima; provodi evidenciju javnog duga prema kriterijima ročnosti (kratkoročni, srednjoročni i dugoročni dug), rezidentnosti (unutarnji i vanjski dug), valuti, vrsti kamatnih stopa (fiksne, varijabilne, fiksne uz indeksaciju i sl.), prema instrumentima (trezorski zapisi, instrumenti tržišta novca, obveznice, krediti, ostalo), dužniku (javni sektor, izvan javnog sektora, financijske, nefinancijske institucije); dnevno prati aktivnosti kao što su osiguranje plaćanja u ugovoreno vrijeme, nadzor nad stanjima obveza i druge aktivnosti vezane uz pripremu plaćanja obveza; izrađuje izvještaje o stanju javnog duga za potrebe internih i eksternih korisnika.
3.1. Odsjek za računovodstveno praćenje financijskih obveza
Odsjek za računovodstveno praćenje financijskih obveza izrađuje projekcije otplata glavnice i kamate dospjelih financijskih obveza; vodi brigu o dospijećima duga i prati tijek plaćanja; usklađuje evidencije s domaćim i inozemnim bankama glede obračuna duga i njegova plaćanja.
3.2. Odsjek za evidenciju i izvještavanje o stanju javnog duga
Odsjek za evidenciju i izvještavanje o stanju javnog duga provodi evidencije u sustavu javnog duga temeljem sklopljenih ugovora o zaduživanjima na domaćem i vanjskom tržištu; izrađuje izvještaje za različite vrste korisnika – interne (organizacijske jedinice unutar Ministarstva financija) i eksterne (Vladu Republike Hrvatske, investitore, međunarodne organizacije, javnost), za različite namjene – za potrebe statistike i analize, upravljanja likvidnošću, praćenje otplata i strukture – prema valutnoj strukturi duga, prema kreditoru, vremenu dospijeća, propisanoj ekonomskoj klasifikaciji.
4. ODJEL ZA DRŽAVNA JAMSTVA
Odjel za državna jamstva provodi bonitetnu analizu tražitelja državnih jamstava; ocjenjuje ponuđene uvjete zaduživanja te priprema prijedloge odluka o izdavanju državnih jamstava; vodi registar izdanih jamstava; nadzire provedbu odluka o jamstvima te izvršenje garantiranih obveza krajnjih korisnika.
4.1. Odsjek za izdavanje i evidenciju državnih jamstava
Odsjek za izdavanje i evidenciju državnih jamstava zaprima zahtjeve za izdavanje državnog jamstva; priprema prijedloge Vladi Republike Hrvatske za izdavanje suglasnosti za zaduženje ministarstvima i pravnim osobama u javnom sektoru i izvan javnog sektora; izrađuje suglasnost tražitelju jamstva i kreditoru o namjeri davanja državnog jamstva; provodi bonitetnu analizu tražitelja državnih jamstava; ocjenjuje efekte novoga kreditnog zaduženja na ukupno poslovno stanje tražitelja, uzimajući u obzir postojeće stanje zaduženosti; pribavlja i analizira mišljenje nadležnih ministarstava o razvojnim promjenama i restrukturiranju društva tražitelja jamstva, te ocjenu mogućnosti otplate kredita; ocjenjuje ponuđene uvjete zaduživanja; koordinira poslove između banke vjerovnika i korisnika kredita; priprema prijedloge odluka o izdavanju državnih jamstava, uz nadzor njihova izdavanja; vodi registar izdanih jamstava; vodi analitičke kartice komitenata; sudjeluje na izradi zakonskih i podzakonskih propisa u području državnih jamstava; izrađuje kvartalne, polugodišnje i godišnje izvještaje o izdanim jamstvima; surađuje s poslovnim bankama i ostalim financijskim institucijama; surađuje s Hrvatskom narodnom bankom.
4.2. Odsjek za naplatu državnih jamstava
Odsjek za naplatu državnih jamstava obavlja poslove kontrole stanja društva; poziva dužnike na povrat sredstava; daje naloge za blokadu računa dužnika banci ili drugoj financijskoj organizaciji ovlaštenoj za platni promet; provodi regresne naplate po protestiranom jamstvu; provodi naplatu potraživanja po Londonskom i Pariškom klubu; provodi naplatu potraživanja po kreditima plasiranim preko Hrvatske banke za obnovu i razvitak; priprema i prati realizaciju ugovora o obročnoj otplati; kontrolira evidencije o izvršenim povratima na ime regresne naplate kod banaka i drugih financijskih organizacija ovlaštenih za platni promet; obavlja poslove, u svezi s prijavljivanjem potraživanja u stečajnu masu za društva nad kojima je pokrenut stečajni postupak; vodi poslove proizašle iz stečajeva banaka; obavlja poslove, u svezi s rješavanjem financijsko-pravnih odnosa s fizičkim i pravnim osobama proizašle iz stečajeva banaka; surađuje s poslovnim bankama i ostalim financijskim institucijama; surađuje s Poreznom upravom i s trgovačkim sudovima.«
Članak 3.
Članak 13. pod F) Odjel za poslove Nacionalnog fonda mijenja se i glasi:
»F) Odjel za poslove Nacionalnog fonda
1. Odsjek za financijsko upravljanje
2. Odsjek za financijske kontrole.
F) Odjel za poslove Nacionalnog fonda
Odjel za poslove Nacionalnog fonda obavlja, u skladu s pravilima i postupcima Europske unije, poslove financijskog upravljanja svim pretpristupnim programima Europske unije sukladno odredbama Memoranduma o suglasnosti o osnivanju Nacionalnog fonda; otvara posebne bankovne račune za prihvaćanje sredstava Europske unije; upravlja sredstvima na posebnim bankovnim računima; usklađuje bankovne račune; priprema zahtjeve za povlačenje sredstava od Europske unije i sredstava s osnove sufinanciranja iz državnog proračuna i drugih domaćih izvora; prenosi sredstva na podračune provedbenih agencija sukladno mehanizmima koji su utvrđeni posebnim financijskim sporazumima; kontrolira zahtjeve za plaćanje za sredstvima Europske unije, sredstvima s osnove sufinanciranja iz državnog proračuna i drugih domaćih izvora; nadgleda i kontrolira jesu li sredstva sufinanciranja na vrijeme osigurana, te u skladu s financijskim i ostalim sporazumima; uspostavlja i provodi sustav upravljanja i kontrole sredstava iz svoje nadležnosti, zaprima izvješća od provedbenih agencija; priprema financijska izvješća o svojem poslovanju; održava sustav izvještavanja Europske komisije (tzv. PERSEUS); obavlja poslove arhiviranja dokumentacije o financijskom upravljanju programima; obavlja stručne i administrativne poslove za Nacionalnog dužnosnika za ovjeravanje.
1. ODSJEK ZA FINANCIJSKO UPRAVLJANJE
Odsjek za financijsko upravljanje priprema dokumentaciju za otvaranje bankovnog računa, te uspostavu i provođenje ugovora s bankom; usklađuje bankovne račune; poduzima postupke za upravljanje deponiranim sredstvima i kamatama; priprema zahtjeve za sredstvima Europske unije i sredstvima sufinanciranja iz državnog proračuna i drugih domaćih izvora; priprema naloge za prijenos sredstava na podračune provedbenih agencija; priprema naloge za prijenos sredstava na račun Europske unije; priprema zahtjev za realokacijom sredstava u skladu s odredbama financijskog sporazuma; provjerava zahtjeve provedbenih agencija za sredstvima; priprema konsolidirane novčane planove; kontrolira dokumente primljene za knjiženje; osigurava da se operacije knjiže ispravno, temeljito i pravodobno; priprema periodične financijske izjave i izvještaje; obavlja poslove arhiviranja dokumentacije o financijskom upravljanju programima; održava sustav izvještavanja Europske komisije.
2. ODSJEK ZA FINANCIJSKE KONTROLE
Odsjek financijske kontrole provjerava dokumentaciju za otvaranje bankovnog računa, te uspostavu i provođenje ugovora s bankom; osigurava pravilno provođenje procesa usklađivanja bankovnih računa; kontrolira postupke upravljanja deponiranim sredstvima i kamatama; provjerava zahtjeve za sredstvima Europske unije i sredstvima s osnove sufinanciranja iz državnog proračuna i drugih domaćih izvora; provjerava naloge za prijenos sredstava na podračune provedbenih agencija; provjerava naloge za prijenos sredstava na račun Europske unije; provjerava zahtjev za realokacijom sredstava u skladu s odredbama financijskog sporazuma; provjerava računovodstvene dokumente pripremljene od strane Odsjeka za financijsko upravljanje; provjerava zahtjeve provedbenih agencija za sredstvima; provodi kontrolu rada provedbenih agencija; provjerava ispunjavaju li provedbene agencije svoju obvezu izvještavanja; održava sustav izvještavanja Europske komisije.«
Članak 4.
Podnaslov iznad članka 20. i članak 20. mijenjaju se i glase:
»UPRAVA ZA FINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA POMOĆI EUROPSKE UNIJE – SREDIŠNJA JEDINICA ZA FINANCIRANJE I UGOVARANJE
Članak 20.
Uprava za financiranje programa i projekata pomoći Europske unije – Središnja jedinica za financiranje i ugovaranje upravna je organizacija u sastavu Ministarstva financija i obavlja poslove Središnje jedinice za financiranje i ugovaranje (SJFU) za programe PHARE i CARDS, te Provedbene agencije (PA) za program ISPA, sukladno odredbama Memoranduma o suglasnosti o osnivanju SJFU potpisanog između Vlade Republike Hrvatske i Europske komisije, te Memoranduma o suglasnosti o osnivanju Nacionalnog fonda, a u svezi s financiranjem, nabavom, plaćanjem, nadzorom i revizijom provedbe svih decentraliziranih programa i projekata pomoći Europske zajednice Republici Hrvatskoj. Nositelj je primjene Decentraliziranog sustava provedbe sredstava Europske zajednice u kojem su upravljanje i odgovornost preneseni na državu korisnika, odnosno u kojem Komisija provodi sustavnu prethodnu kontrolu nad provođenjem natječaja i ugovaranjem projekata. Uprava surađuje s Nacionalnim fondom, Ministarstvom vanjskih poslova i europskih integracija, Delegacijom Europske komisije u Republici Hrvatskoj, voditeljima programa u resornim ministarstvima i tijelima državne uprave u pripremi prijedloga i provedbi konkretnih programa i projekata pretpristupne pomoći (PHARE, ISPA), CARDS i drugih programa u okviru Decentraliziranog sustava provedbe u skladu s propisima i pravilima Europske zajednice; prethodno razmatra tekstove financijskih sporazuma i sažetke projekata; priprema i provodi natječaje, te sklapa ugovore o nabavi usluga, robe i radova; upravlja sustavom za financijsko praćenje provedbe projekata i tijekova financijskih sredstava (knjigovodstvo, plaćanja preko podračuna u okviru računa Nacionalnog fonda, praćenje i izvještavanje); organizira izobrazbu u svezi s pripremom i provedbom projekata; savjetuje provedbene službe ministarstava, agencija i drugih tijela državne uprave o propisima, pravilima i postupcima za nabavu i plaćanje usluga, roba i radova u svezi s programima pomoći Europske zajednice; obavlja i druge poslove koje odredi ministar. U okviru Središnje jedinice za financiranje obavljaju se aktivnosti Administrativnog twinning ureda koji koordinira komunikaciju u svezi s provedbom twinninga između Europske komisije, zemalja članica Europske unije i institucija unutar Republike Hrvatske.«
Članak 5.
Članak 21. mijenja se i glasi:
»U Upravi za financiranje programa i projekata pomoći Europske unije – Središnjoj jedinici za financiranje i ugovaranje ustrojavaju se:
1. Odjel za natječajne postupke i provedbu projekata
2. Odjel za ocjenjivanje ponuda i ugovaranje
3. Odjel za financije i računovodstvo
4. Odjel za kontrolu natječajnih dokumenata.
1. ODJEL ZA NATJEČAJNE POSTUPKE I PROVEDBU PROJEKATA
Odjel za natječajne postupke i provedbu projekata obavlja poslove vezane za korištenje programa pomoći Europske unije usmjerenih na proces pridruživanja i stjecanja punopravnog članstva Republike Hrvatske u Europskoj uniji, uključujući i aktivnosti vezane uz provedbu Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju. Aktivnosti Odjela usmjerene su na pretpristupne programe (CARDS, PHARE, ISPA i buduće programe Zajednice namijenjene zemljama kandidatima).
Poslovi Odjela obuhvaćaju obradu projektnih prijedloga, izradu planova nabave, oglašavanje natječaja, izradu i obradu natječajne dokumentacije, praćenje i pravodobno izvješćivanje o provedbi, sudjelovanje u tijelima za praćenje provedbe, izobrazbu zaposlenika drugih tijela državne uprave uključenih u provedbu pretpristupnih i drugih decentraliziranih programa Europske unije, suradnju s odgovornim osobama drugih tijela državne uprave, odnosno s korisnicima financijskih sredstava, suradnju sa Samostalnim odjelom za financijsko upravljanje, unutarnji nadzor i kontrolu Ministarstva financija, kao i sudjelovanje u izradi uputa i metodoloških smjernica vezanih uz natječajne postupke i provedbu projekata iz navedenih programa.
Odjel je nositelj primjene Decentraliziranog sustava provedbe (Decentralised Implementation System – DIS) projekata financiranih od Europske zajednice.
U Odjelu za natječajne postupke i provedbu projekata ustrojavaju se:
1.1. Odsjek za program CARDS
1.2. Odsjek za program PHARE
1.3. Odsjek za program ISPA.
1.1. Odsjek za program CARDS
Odsjek za program CARDS obavlja poslove vezane uz korištenje sredstava, odnosno aktivnosti, u vezi s provedbom natječajnih postupaka i provedbom projekata iz programa CARDS Europske zajednice, a koji se odnose na sve vrste natječaja, i to dodjelu darovnica, izvođenje radova, nabavu robe i pružanje usluga, uključujući i twinning. Poslovi Odsjeka obuhvaćaju aktivnosti oglašavanja natječaja, sudjelovanja u pripremi natječajne dokumentacije, praćenja i pravodobnog izvješćivanja o provedbi projekata sukladno postupcima utvrđenima propisima Europske zajednice, kao i propisima Republike Hrvatske ako su u skladu s propisima Europske zajednice. Odsjek koordinira rad tijela državne uprave uključenih u provedbu pretpristupnih programa, surađuje s Delegacijom Europske komisije u Republici Hrvatskoj, te provodi izobrazbu zaposlenika tijela državne uprave.
1.2. Odsjek za program PHARE
Odsjek za program PHARE obavlja poslove vezane uz korištenje sredstava, odnosno aktivnosti u vezi s provedbom natječajnih postupaka i provedbom projekata iz programa PHARE Europske zajednice, a koji se odnose se na sve vrste natječaja, i to dodjelu darovnica, izvođenje radova, nabavu robe i pružanje usluga, uključujući i twinning. Poslovi Odsjeka obuhvaćaju aktivnosti oglašavanja natječaja, sudjelovanja u pripremi natječajne dokumentacije, praćenja i pravodobnog izvješćivanja o provedbi projekata sukladno postupcima predviđenima propisima Europske zajednice, kao i propisima Republike Hrvatske, ako su u skladu s propisima Europske zajednice. Odsjek koordinira rad tijela državne uprave uključenih u provedbu pretpristupnih programa, surađuje s Delegacijom Europske komisije u Republici Hrvatskoj te provodi izobrazbu zaposlenika tijela državne uprave.
1.3. Odsjek za program ISPA
Odsjek za program ISPA obavlja poslove vezane uz korištenje sredstava, odnosno aktivnosti u vezi s provedbom natječajnih postupaka i provedbom projekata iz programa ISPA u sektoru prometa i zaštite okoliša, a koji se odnose na izvođenje radova, nabavu robe i pružanje usluga. Poslovi Odsjeka obuhvaćaju aktivnosti oglašavanja natječaja, sudjelovanja u pripremi natječajne dokumentacije, praćenja i pravodobnog izvješćivanja o provedbi projekata, sukladno postupcima predviđenima propisima Europske zajednice i Međunarodne federacije savjetodavnih inženjera (FIDIC), kao i propisima Republike Hrvatske ako su u skladu s propisima Europske zajednice. Odsjek koordinira rad tijela državne uprave i krajnjih korisnika uključenih u provedbu programa ISPA, surađuje s Delegacijom Europske komisije u Republici Hrvatskoj te provodi izobrazbu zaposlenika tijela državne uprave.
2. ODJEL ZA OCJENJIVANJE PONUDA I UGOVARANJE
Odjel za ocjenjivanje ponuda i ugovaranje obavlja poslove vezane uz korištenje sredstava iz programa i projekata pomoći Europske zajednice i zemalja članica Europske unije namijenjenih za pridruživanje i punopravno članstvo Republike Hrvatske u Europskoj uniji (CARDS, PHARE, ISPA i drugi programi namijenjeni jačanju institucionalne sposobnosti Republike Hrvatske i provedbi aktivnosti vezanih uz proces pridruživanja). Poslovi Odjela odnose se osobito na ocjenjivanje ponuda, ugovaranje, izobrazbu zaposlenika tijela državne uprave, koordinaciju i suradnju s tijelima državne uprave, odnosno s korisnicima financijskih sredstava. Odjel organizira i provodi postupak nadmetanja i ocjenjivanja; priprema ugovore prema provedbenim postupcima nadmetanja, i to za sve vrste ugovora: robe, radova i usluga; priprema natječajnu dokumentaciju; priprema odgovarajuće pisane upute i objašnjenja u vezi s provedbom natječajnog postupka, ugovaranja i ocjenjivanja; organizira i provodi izobrazbu zaposlenika tijela državne uprave, odnosno korisnika sredstava, vezano za sve poslove koje obavlja; sudjeluje u izradi i primjeni metodoloških uputa; koordinira odgovarajuće jedinice i nadležne osobe u tijelima državne uprave u provedbi navedenih aktivnosti. Odjel je nositelj primjene Decentraliziranog sustava provedbe projekata financiranih od Europske zajednice. U skladu s propisima i pravilima Europske zajednice, Delegacija Europske komisije provodi prethodnu kontrolu postupka nabave.
3. Odjel za financije i računovodstvo
Odjel za financije i računovodstvo obavlja poslove financija, plaćanja, kontrole, računovodstva, financijskog izvješćivanja, vođenja glavne knjige i bankovnog podračuna za sve decentralizirane programe Europske zajednice u nadležnosti Uprave. Surađuje s Nacionalnim fondom kao posebnom ustrojstvenim jedinicom u okviru Državne riznice, a posebno sa slanjem zahtjeva za povlačenje sredstava s posebnih računa Nacionalnog fonda otvorenih za programe pretpristupne pomoći Europske unije, povlačenja sredstava iz jedinstvenog računa Državne riznice, računa koji se vode u okviru lokalnih proračuna te od krajnjih korisnika pretpristupne pomoći, a u svrhu izvršavanja plaćanja po zaključenim ugovorima temeljem odgovarajućih financijskih sporazuma; slanja mjesečnih, kvartalnih i povremenih izvješća o financijskoj provedbi projekata koji se financiraju iz sredstava pretpristupne pomoći i druge pomoći Europske unije iz nadležnosti Uprave.
Računovodstveni poslovi obuhvaćaju osobito: ustanovljenje i održavanje odgovarajućeg računovodstvenog sustava (računski plan, glavna knjiga, podračuni u okviru računa Nacionalnog fonda), vođenje evidencije i odgovarajućeg računovodstva za svaki program, evidentiranje svih plaćanja po programima, projektima, ugovorima i slično, sastavljanje financijskih izvješća, te evidencija svih transakcija prema metodologiji Europske komisije (PERSEUS) ili na drugi propisani način sukladno zahtjevima Europske komisije.
Odjel vodi podračune kod poslovne banke u okviru računa Nacionalnog fonda za sve programe pretpristupne pomoći Europske unije, te podračune za korištenje sredstava iz nacionalne komponente pomoći. Na osnovi odredaba odgovarajućih financijskih sporazuma i drugih međunarodnopravnih dokumenata, izvršava plaćanja temeljem zaključenih ugovora s dobavljačima, odnosno ugovarateljima. Prikuplja mjesečna, kvartalna i povremena izvješća o financijskoj provedbi svih programa i projekata pomoći Europske unije od nadležnih ministarstava, odnosno tijela državne uprave i krajnjih korisnika programa pomoći Europske unije i sastavlja izvješća o financijskom stanju za svaki program, projekt odnosno pomoć, te izrađuje planove plaćanja za svaki potpisani ugovor financiran iz sredstava pretpristupne pomoći, koje dostavlja Nacionalnom fondu i drugim propisanim korisnicima. Odjel provodi stručno osposobljavanje i izobrazbu djelatnika nadležnih ministarstava/tijela državne uprave, u vezi s poslovima iz svoje nadležnosti, te u skladu s potrebama sudjeluje u izradi naputaka vezanih uz primjenu metodoloških uputa iz svoje nadležnosti. Surađuje s Delegacijom Europske komisije u Republici Hrvatskoj u poslovima iz svoje nadležnosti.
4. Odjel za kontrolu natječajnih dokumenata
Odjel za kontrolu natječajnih dokumenata nadgleda primjenu Decentraliziranog sustava provedbe korištenja sredstava Europske zajednice (DIS), te organizira provedbu sustava unutarnje kontrole kvalitete. Kontrolira rad Odjela za financije i računovodstvo, Odjela za natječajne postupke i provedbu projekata i Odjela za ocjenjivanje ponuda i ugovaranje, provjerava jesu li pripremljeni dokumenti u skladu s propisima i pravilima Europske zajednice, te osigurava razgraničenu podjelu dužnosti. Kako bi se dodatno osigurala razgraničena podjela dužnosti, zadužen je za reviziju opisa poslova. Priprema unutarnje procedure, upute i metodologije vezane uz administraciju i upravljanje programima i projektima pomoći Europske zajednice.«
Članak 6.
Iza članka 29. dodaju se podnaslov i članak 29a. koji glase:
»SAMOSTALNI ODJEL ZA OVJERAVANJE PROVEDBE SAPARD-a
Članak 29a.
Samostalni odjel za ovjeravanje provedbe SAPARD-a ovjerava usklađenost provedbe Posebnog pretpristupnog programa za poljoprivredu i ruralni razvitak – SAPARD program u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: SAPARD) s ciljevima, zadacima i postupcima utvrđenim u Višegodišnjem sporazumu o finaciranju (MAFA – Multi Annual Financing Agreement). S tim u vezi, Odjel izrađuje i provodi strategiju i godišnje planove ovjeravanja i revizije poslovanja svih tijela zaduženih i uključenih u provedbu SAPARD-a; provjerava postupke i provedbu pojedinih transakcija tijekom financijske godine te ispituje i ovjerava potpunost i točnost godišnjeg kunskog i euroskog završnog računa; ispituje i ovjerava ispravnost planova i provedbe sufinanciranja u nacionalnoj valuti; ispituje primjerenost sustava upravljanja i unutarnjih kontrola u tijelima za provedbu SAPARD-a, s ciljem osiguravanja namjenskog korištenja sredstava Europske unije; daje preporuke za unaprjeđivanje poslovanja u provedbi SAPARD-a i prati njihovu provedbu; surađuje s tijelima za provedbu SAPARD-a; provjerava usklađenost izvješća o provedbi SAPARD-a s propisima Europske unije; prikuplja, izrađuje i dostavlja potvrde i izvješća o provedbi SAPARD-a Nacionalnom dužnosniku za ovjeravanje, Nacionalnom fondu, Europskoj komisiji i drugim korisnicima.«
Članak 7.
U članku 69. iza točke 12. dodaje se točka 13. koja glasi:
»13. Carinarnica II Slavonski Brod, sa sjedištem u Slavonskom Brodu.«
Članak 8.
U članku 72. stavak 2. pod B) Carinske ispostave II. kategorije, točke 11., 11.1., 11.2., 11.3., 11.4., 12., 13., 14., 15., 15.1., 16., 16.1. i 17. brišu se.
Dosadašnje točke 18.,19., 20., 20.1., 20.2., 20.3., 20.4., 21., 22., 22.1. postaju točke 11., 12., 13., 13.1., 13.2., 13.3., 13.4., 14., 15., 15.1.
Članak 9.
Iza članka 81. dodaju se podnaslov i članak 81a. koji glase:
»13. CARINARNICA II SLAVONSKI BROD
Članak 81a.
U Carinarnici II Slavonski Brod ustrojavaju se sljedeće unutarnje ustrojstvene jedinice:
13.1. Odjel za carinsko-upravni i carinsko-prekršajni
postupak
Surađuje sa Središnjim uredom i drugim carinarnicama, u cilju pronalaženja najboljeg načina i jedinstvenog postupanja iz djelokruga Odjela. Prati sve propise koji se primjenjuju u carinsko-upravnom i prekršajnom postupku te daje upute i tumačenja za njihovu pravilnu primjenu neposrednim izvršiteljima. Inicira prijedloge za izmjenu propisa i izrađuje upite vezano uz nejasnoće u primjeni propisa iz djelokruga Odjela. Prima u rad predmete prvostupanjskog carinsko-upravnog postupka i rješava ih. Zaprima zahtjeve za pokretanje prekršajnih postupaka po carinskim prekršajima i prekršajima po posebnim porezima te provodi prvostupanjski prekršajni postupak i donosi rješenja. Izrađuje izvješća i informacije iz djelokruga Odjela.
U Odjelu za carinsko-upravni i carinsko-prekršajni postupak ustrojavaju se:
13.1.1. Odsjek za carinsko-upravni postupak
13.1.2. Odsjek za carinsko-prekršajni postupak.
13.1.1. Odsjek za carinsko-upravni postupak
Surađuje sa Središnjim uredom i drugim carinarnicama, u cilju pronalaženja najboljeg načina i jedinstvenog postupanja iz djelokruga Odsjeka. Prima u rad predmete prvostupanjskog carinsko-upravnog postupka. Donosi rješenja u prvostupanjskom postupku primjenom propisa o općem upravnom postupku kojima se rješava o oslobođenju od plaćanja carine te o naplati, povratu, otpisu i otpustu carine, poreza, posebnih poreza, kamata i drugih davanja koja se naplaćuju sukladno carinskim i posebnim propisima. Donosi prvostupanjska rješenja o obnovi postupka carinjenja; pojednostavnjenom postupku razvrstavanja nesastavljenih proizvoda i proizvoda u rastavljenom stanju; ukidanju jedinstvene carinske deklaracije i konačnom utvrđivanju podataka u istoj; davanju i ukidanju odobrenja za privremeni uvoz i izvoz robe; povlaštenim postupcima i produženju rokova u svezi s otkupom robe te o uništenju robe pod carinskim nadzorom. Donosi odobrenja za pojednostavnjene postupke u izvozu i pri puštanju robe u slobodni promet; za otvaranje carinskih skladišta; o smještaju privremeno uvezenih plovila i kamp-kućica te lovačkog i sportskog oružja. Razmatra žalbene navode, provodi ispitni i dopunski postupak s tim u svezi, donosi rješenja po žalbama ili dostavlja žalbe sa spisima na drugostupanjsko odlučivanje. Utvrđuje pravomoćnost i izvršnost upravnih predmeta. Sudjeluje u poslovima naknadnih provjera. Izrađuje izvješća i informacije iz djelokruga Odsjeka.
13.1.2. Odsjek za carinsko-prekršajni postupak
Surađuje sa Središnjim uredom i drugim carinarnicama, u cilju pronalaženja najboljeg načina i jedinstvenog postupanja iz djelokruga Odsjeka. U prvom stupnju zaprima zahtjeve za pokretanje prekršajnih postupaka s prilozima, vodi postupak o carinskim prekršajima i prekršajima s naslova posebnih poreza te donosi rješenja s tim u svezi. Izvodi dokazni postupak i izvješćuje Vijeće za prekršaje u prvostupanjskom prekršajnom postupku. Donosi rješenja o privremenom oduzimanju putovnica ili drugih osobnih dokumenata i predmeta prekršaja te o privremenom ograničenju ili zabrani djelatnosti; spajanju ili razdvajanju postupaka; jamčevini; ustupu, obustavi i odbačaju, obročnoj otplati kazni te stavljanju izvan snage prekršajnih naloga. Donosi prekršajne i izrađuje dovedbene naloge. Izlazi na granične prijelaze kad su okrivljenici strani državljani i donosi rješenja na licu mjesta. Razmatra žalbene navode, provodi ispitni i dopunski postupak s tim u svezi, donosi rješenja po žalbama ili dostavlja žalbe Drugostupanjskom vijeću ili Visokom prekršajnom sudu. Utvrđuje pravomoćnost i izvršnost rješenja. Preuzima, čuva, prodaje i organizira uništenje robe oduzete u prekršajnom i upravnom postupku, kao i carinske robe koje su se stranke odrekle. Provodi radnje za pronalaženje vlasnika pri pronalasku napuštenih prijevoznih sredstava. Poziva stranke radi stavljanja robe, za koju nije propisana mjera oduzimanja, u odgovarajući dopušteni postupak. Izrađuje rješenja o rasporedu sredstava dobivenih prodajom robe. Brine se o čuvanju i prodaji robe te o nadzoru nad poslovima čuvanja i prodaje motornih vozila i plovila od strane Hrvatskog autokluba. Izrađuje i dostavlja Središnjem uredu popis robe pogodne za ustupanje bez naknade. Izrađuje izvješća i informacije iz djelokruga Odsjeka.
13.2. Odjel za nadzor
Surađuje sa Središnjim uredom i drugim carinarnicama, u cilju pronalaženja najboljeg načina i jedinstvenog postupanja iz djelokruga Odjela. Prati sve propise koji se primjenjuju u postupku carinskog nadzora, nadzora posebnih poreza, carinjenja robe, carinsko-upravnog i prekršajnog postupka, financijsko-materijalnog poslovanja te daje upute i tumačenja za njihovu pravilnu primjenu neposrednim izvršiteljima. Inicira prijedloge za izmjenu propisa i izrađuje upite vezano uz nejasnoće u primjeni propisa iz djelokruga Odjela. Izrađuje izvješća i informacije iz djelokruga Odjela.
U Odjelu za nadzor ustrojavaju se:
13.2.1. Odsjek za provjere i posebne poreze
13.2.2. Odsjek za upravljanje rizikom, istrage i suzbijanje prijevara.
13.2.1. Odsjek za provjere i posebne poreze
Izrađuje plan inspekcijskog nadzora i izrađuje naloge za iste. Analizira i obrađuje podatke za procjenu rizika radi određivanja subjekata provjera. Provodi provjere i inspekcijski nadzor kod deklaranata, primatelja robe i korisnika carinskih postupaka s oslobođenjem te drugih osoba koje su izravno ili neizravno poslovno uključene u navedene radnje; provodi provjeru i inspekcijski nadzor kod obveznika posebnih poreza i drugih osoba u pogledu obračuna i uplate posebnih poreza, popisa zaliha i vođenja evidencija u svezi s uvozom, izvozom i prodajom robe koja podliježe plaćanju posebnih poreza. Na osnovi rezultata provjera sastavlja nalaze i donosi rješenja za naknadnu naplatu duga, podnosi prekršajne ili kaznene prijave nadležnom tijelu i obavještava porezno tijelo o činjenicama značajnima za oporezivanje poreznog obveznika. Nadzire porezno dopuštene manjkove kod poreznih obveznika posebnih poreza. Prati gospodarske, poslovne i porezne sposobnosti obveznika posebnih poreza te prati smjernice proračunske politike vezano uz posebne poreze. Vodi poslove, u vezi s pomoćnim trezorom. Surađuje sa Središnjim uredom Carinske uprave, nadležnim tijelima državne uprave i drugim carinarnicama u izvršavanju zadataka iz područja djelokruga Odsjeka. Prati i analizira sve propise koji se primjenjuju u postupku carinskog nadzora, nadzora posebnih poreza, carinjenja robe, carinsko-upravnog i prekršajnog postupka, financijsko-materijalnog poslovanja te daje upute i tumačenja za njihovu pravilnu primjenu neposrednim izvršiteljima. Provjerava rješenja o plaćanju povoljnije carine, oslobađanju od plaćanja carine, odgodi plaćanja, povratu, otpustu i naknadnoj naplati carinskog duga. Obavlja inspekcijske poslove u trgovačkim društvima putem knjigovodstvenih evidencija, provjerom carinskih deklaracija i ostalih komercijalnih isprava koje se odnose na robu. Nadzire i provjerava uporabu robe koja je bila oslobođena od plaćanja carine, posebnih poreza i drugih pristojbi, te obavlja provjeru provođenja postupaka s gospodarskim učinkom. Priprema, prikuplja, analizira i obrađuje podatke iz evidencije obveznika posebnih poreza. Kontrolira evidencije o kupcima roba koja podliježe naplati posebnih poreza, prijavljena posebna skladišta, zaprima podnesene prijave i provjerava evidencije o kupcima. Provjerava osnovanost zahtjeva za povratom posebnog poreza od strane izvoznika za robe na koje je u domaćem prometu plaćen poseban porez. Utvrđuje bitne činjenice za izdavanje odobrenja za uvoz i izvoz duhanskih proizvoda, alkohola i alkoholnih pića, te podatke o tome dostavlja Središnjem uredu Carinske uprave. Obavlja poslove vezane uz narudžbu, primanje, izdavanje i distribuciju markica te fakturira troškove markica naručitelju. Dnevno prati utrošak i uplatu tiskarske vrijednosti za markice. Kontrolira obilježavanje alkoholnih pića i duhanskih proizvoda nadzornim markicama Ministarstva financija Republike Hrvatske. Obavlja poslove, u vezi s kontrolom i označavanjem mjerila protoka i vage. Inicira provjere kod Središnjeg ureda i provodi provjere u okviru međunarodne suradnje po carinskim pitanjima, sukladno međunarodnim ugovorima o slobodnoj trgovini (provjere računa izvezene robe, provjere podrijetla robe). Sudjeluje u postupcima utvrđivanja carinske vrijednosti i svrstavanja robe po Carinskoj tarifi i podrijetlu robe, radi ujednačavanja prakse. Izrađuje izvješća i informacije iz djelokruga Odsjeka.
13.2.2. Odsjek za upravljanje rizikom, istrage i suzbijanje prijevara
Prikuplja informacije i podatke koji se odnose na suzbijanje prijevara i brine se o pravodobnom dostavljanju informacija Odjelu za upravljanje rizicima pri Središnjem uredu. Istražuje i uspoređuje raspoložive podatke, analizira ih i tumači rezultate u kontekstu carinskih propisa i postupanja. Daje podršku lokalnim operativnim rukovodstvima u identificiranju i izradi lokalnih profila rizika za sustav selektivnosti. Određuje aktivnosti, uspostavlja kriterije i važeće vrijednosti koje će se primijeniti u sustavu za upravljanje rizicima, te ih redovito ažurira. Prepoznaje rizike, uključujući trendove i analizu slučajnih uzoraka, te primjenjuje razne alate i tehnike za procjenu rizika. Razvija i održava vanjske izvore podataka. O saznanjima pravodobno izvješćuje nadređene i ovlaštene djelatnike u drugim ustrojstvenim jedinicama carinarnice. Čuva i podastire dokumente vezane uz prijevare te za izradu regionalnih i lokalnih profila. Koordinira puteve kolanja informacija od izvora do korisnika, pri čemu određuje načine da to bude sigurno, pouzdano i pravodobno. Izvodi preventivne radnje i obavlja poslove na suzbijanju prijevara kod prometa roba, ljudi, zaštićenih biljnih i životinjskih vrsta, opojnih droga i prekusora, oružja, eksploziva, radioaktivnih materijala i drugih opasnih tvari. Koristi rengen-uređaj i ostalu posebnu opremu. Planira i obavlja kontrole i akcije, u cilju suzbijanja prijevara, u suradnji sa Središnjim uredom i drugim tijelima državne uprave. Planira i koordinira rad i aktivnosti mobilnih timova na terenu. Provodi ispitne i izvidne postupke u predmetima prijevara i mjere izvanrednih provjera putničkog prometa, vozila i robnih pošiljaka s aspekta prijevara te zaprima prijave građana. Sudjeluje u dokaznom postupku u procesuiranju krijumčara. Nadgleda prometne pravce i robne terminale, kao i mjesta okupljanja prijevoznih sredstava. Izrađuje izvješća i informacije iz djelokruga Odsjeka.
13.3. Odjel za organizaciju, kadrove, financije i naplatu
Surađuje sa Središnjim uredom, drugim carinarnicama i sindikatima, u cilju pronalaženja najboljeg načina i jedinstvenog postupanja iz djelokruga Odjela. Prati sve propise koji se primjenjuju na organizacijske, kadrovske i opće poslove, financijsko-materijalno poslovanje i naplatu, te daje upute i tumačenja za njihovu pravilnu primjenu neposrednim izvršiteljima. Sustavno analizira postojeću organizaciju rada u carinarnici i predlaže njezino poboljšanje. Izrađuje akte s naslova korištenja prava zaposlenih iz odgovarajućih zakona i Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike i dostavlja ih Središnjem uredu, te kontrolira korištenje tih prava. Izrađuje prijedloge rješenja za raspored, imenovanja, premještaje o prestanku državne službe, te rješenja za korištenje godišnjih odmora djelatnika carinarnice. Podnosi prijedloge uz prijam djelatnika Središnjem uredu, te sudjeluje u poslovima vezano uz prijam novih djelatnika i vježbenika u službu. Obavlja poslove, u vezi sa stručnim osposobljavanjem djelatnika carinarnice. Pruža stručnu pomoć pročelniku carinarnice, u vezi s pokretanjem i vođenjem postupaka zbog težih i lakših povreda službene dužnosti. Unosi podatke i svakodnevno ažurira kadrovsku evidenciju, te popunjava obrasce i podnosi potrebne prijave i odjave u svezi s mirovinskim i zdravstvenim osiguranjem. Organizira i provodi prijam i dostavu pošte, raspoređivanje akata, otpremu i arhiviranje. Preuzima i čuva registraturnu građu Carinarnice po propisanim rokovima čuvanja, izlučuje je protekom roka čuvanja i izdaje predmete iz arhive putem reversa. Obavlja sve poslove, u vezi s voznim parkom carinarnice, održavanjem i tekućim održavanjem poslovnih objekata i opreme carinarnice, poslove čišćenja poslovnih prostorija, te pruža usluge telefonske centrale. Izrađuje evidencije i pribavlja dokumentaciju o vlasništvu države nad objektima koje koristi carinarnica, te prikuplja podatke o stanovima u državnom vlasništvu. Čuva i koristi građevinsko-tehničku dokumentaciju i izvedbenu dokumentaciju o zgradama i objektima carinarnice. Provodi postupak prisilne naplate carinskog duga, poreza na dodanu vrijednost, posebnih poreza i drugih davanja. Donosi rješenja u ovršnom postupku kod pravnih osoba i obavlja poslove prisilne naplate za fizičke osobe i obrtnike te prvostupanjska rješenja o odgodi ovrhe. Prati objave o otvaranju stečajnih i likvidacijskih postupaka nad carinskim dužnicima, te podnosi odgovarajuće prijave potraživanja. Obavlja naplatu duga iz podnesenih instrumenata osiguranja. Knjiži zaduženja i uplate, temeljem izvoda iz Financijske agencije, na evidentni i depozitni račun, formira temeljnice uplata, kontrolira stanje na kontima i prazni prihode na propisane račune proračuna, Carinske uprave i Hrvatskih cesta. Prima, kontrolira i likvidira račune za izvršene usluge carinarnici te ih kompletirane s prilozima dostavlja na plaćanje u Središnji ured. Obavlja financijsko-materijalne poslove obračuna plaća, bolovanja i svih drugih primanja djelatnika carinarnice te ih unosi u informatički sustav. Obavlja poslove blagajne. Vodi evidenciju i poslove oko nabave osnovnih sredstava i sitnog inventara. Vodi poslove ekonomata. Obavlja poslove zaštite na radu za carinarnicu. Izrađuje upite vezano uz nejasnoće u primjeni propisa iz djelokruga Odjela. Izrađuje izvješća i informacije iz djelokruga Odjela.
U Carinarnici II Slavonski Brod ustrojavaju se carinske ispostave II., a u ispostavama carinski odjeljci I. i II. kategorije, koji se razlikuju ovisno o opsegu i složenosti poslova, i to kako slijedi:
A) Carinske ispostave II. kategorije:
1. Carinska ispostava Slavonski Šamac (granična)
1.1. Carinski odjeljak I Željeznički kolodvor Slavonski Šamac (granični)
1.2. Carinski odjeljak II Svilaj (pogranični)
1.3. Carinski odjeljak II Dubočica (pogranični)
1.4. Carinski odjeljak II Burumi (pogranični – sezonski)
2. Carinska ispostava Požega (robna)
3. Carinska ispostava Slavonski Brod (robna)
4. Carinska ispostava Slobodna zona Slavonski Brod (robna)
5. Carinska ispostava Slavonski Brod – most (granična)
5.1. Carinski odjeljak I Luka (robno-granični)
6. Carinska ispostava Stara Gradiška (granična)
6.1. Carinski odjeljak II Davor (pogranični)
7. Carinska ispostava Nova Gradiška (robna).«
Članak 10.
U tablici u kojoj je određen okvirni broj državnih službenika i namještenika, a koja se ne objavljuje u »Narodnim novinama«, mijenja se broj državnih službenika i namještenika potrebnih za obavljanje poslova iz djelokruga Ministarstva financija.
Novi broj državnih službenika i namještenika daje se u tablici iz stavka 1. ovoga članka.
Članak 11.
Ministar financija, uz prethodnu suglasnost Središnjeg državnog ureda za upravu, uskladit će Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva financija s odredbama ove Uredbe, u roku 30 dana od dana njezina stupanja na snagu.
Članak 12.
Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 023-03/06-01/03
Urbroj: 5030120-06-1
Zagreb, 2. veljače 2006.
Potpredsjednica Vlade
i ministrica obitelji, branitelja
i međugeneracijske solidarnosti
Jadranka Kosor, dipl. iur., v. r.