2030
Na temelju članka 25. Izmjena i dopuna Tarifnog sustava za usluge energetskih
djelatnosti proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom, bez visine
tarifnih stavki (»Narodne novine«, broj 55/07), Hrvatska energetska regulatorna
agencija je na 66. sjednici Upravnog vijeća od 14. 6. 2007. utvrdila pročišćeni
tekst Tarifnog sustava za usluge energetskih djelatnosti proizvodnje,
distribucije i opskrbe toplinskom energijom, bez visine tarifnih stavki.
Pročišćeni tekst Tarifnog sustava za usluge energetskih djelatnosti proizvodnje,
distribucije i opskrbe toplinskom energijom, bez visine tarifnih stavki, obuhvaća
Tarifni sustav za usluge energetskih djelatnosti proizvodnje, distribucije i
opskrbe toplinskom energijom, bez visine tarifnih stavki (»Narodne novine«, broj
57/06.) te njegove izmjene i dopune objavljene u »Narodnim novinama«, broj
88/06, 105/06 i 116/06 i 55/07, u kojima je naznačeno vrijeme njihova stupanja
na snagu.
Klasa: 011-01/06-01/03
Urbroj: 371-01/07-08
Zagreb, 14. lipnja 2007.
Predsjednik Upravnog vijeća
Tomo Galić, dipl. ing., v. r.
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Tarifnim sustavom za usluge energetskih djelatnosti proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom, bez visine tarifnih stavki (u daljnjem tekstu: Tarifni sustav) se za energetske djelatnosti proizvodnje toplinske energije, distribucije toplinske energije i opskrbe toplinskom energijom utvrđuje metodologija za izračun tarifnih stavki za proizvodnju toplinske energije, s iznimkom povlaštenih kupaca, distribuciju toplinske energije i opskrbu toplinskom energijom, s iznimkom povlaštenih kupaca, matrica tarifnih modela i elementi za određivanje reguliranog maksimalnog prihoda, te se propisuju tablice za praćenje troškova, formula za izračun ukupnog prihoda putem tarifnih stavki, postupak podnošenja prijedloga za određivanje visine tarifnih stavki i obrazac izjave o istinitosti podataka.
Članak 2.
Metodologija iz ovoga Tarifnog sustava temelji se na opravdanim troškovima poslovanja, održavanja, zamjene, izgradnje ili rekonstrukcije objekata i zaštite okoliša te uključuje razuman rok povrata sredstava od investicija u energetske objekte, uređaje i mreže, odnosno u toplinski sustav.
Članak 3.
(1) Izrazi koji se koriste u ovom Tarifnom sustavu imaju značenja utvrđena
Zakonom o energiji (»Narodne novine«, broj 68/01 i 177/04) i Zakonom o
proizvodnji, distribuciji i opskrbi toplinskom energijom (»Narodne novine«, broj
42/05).
(2) U ovom Tarifnom sustavu koriste se i izrazi koji u smislu ovoga Tarifnog
sustava imaju sljedeća značenja:
– Proizvodni toplinski kapacitet – nazivna snaga instaliranih jedinica za
proizvodnju toplinske energije u postrojenjima proizvođača toplinske energije,
– Isporuka toplinske energije – dovod i regulacija toplinske energije do zadnjeg
mjernog mjesta kupca,
– Regulacijski ciklus – višegodišnje razdoblje tijekom kojega se primjenjuju
jednaki parametri utjecajni na izračun dozvoljenog maksimalnog prihoda koji
energetski subjekt ostvaruje od obavljanja energetskih djelatnosti proizvodnje
toplinske energije, distribucije toplinske energije i opskrbe toplinskom
energijom,
– Regulacijska godina – dio regulacijskog ciklusa koji odgovara razdoblju od 1.
siječnja do 31. prosinca kalendarske godine,
– Bazna godina – kalendarska godina koja prethodi prvom regulacijskom ciklusu,
– Matrica tarifnih modela – tablica koja sadrži tarifne grupe s tarifnim
modelima i tarifne elemente,
– Tarifna grupa (Tg) – grupa tarifnih kupaca toplinske energije sličnih
karakteristika potrošnje,
– Tarifni model (TM) – model obračuna potrošnje toplinske energije,
– Tarifni element (Te) – dio tarifnog modela koji se odnosi na
isporučenu/preuzetu toplinsku energiju, snagu ili fiksnu mjesečnu naknadu,
– Tarifna stavka (Ts) – dio tarifnog sustava kojom se u financijskom iznosu u
kunama određuje vrijednost pojedinog tarifnog elementa unutar određene tarifne
grupe, ovisno o tarifnom modelu.
Članak 4.
(1) Tarifne stavke (Ts) za energetske djelatnosti iz članka 1. ovoga Tarifnog
sustava određuju se prema sljedećim tarifnim grupama (Tg):
• Tg1 – industrija i poslovni potrošači na centraliziranom toplinskom sustavu,
• Tg2 – industrija i poslovni potrošači na područnim toplanama,
• Tg3 – kućanstvo na centraliziranom toplinskom sustavu,
• Tg4 – kućanstvo na područnim toplanama.
(2) Tarifni elementi su:
• Te1 – isporučena/preuzeta toplinska energija,
• Te2 – zakupljena snaga iz termoenergetske suglasnosti,
• Te3 – fiksna mjesečna naknada za:
– spremnost pogonskog sustava u proizvodnji toplinske energije,
– održavanje i umjeravanje mjerila toplinske energije u distribuciji toplinske
energije,
– troškove usluge obračuna u opskrbi toplinskom energijom.
(3) Uzimajući u obzir tarifne elemente za isporučenu/preuzetu toplinsku
energiju, snagu i fiksnu mjesečnu naknadu, tarifne stavke se iskazuju u matrici
tarifnih modela kako slijedi:
TARIFNE GRUPE (Tg) (kategorija potrošnje) |
TARIFNI MODELI (TM) |
TARIFNI ELEMENTI (Te) |
|||
Te1 Energija |
Te2 Snaga |
Te3 Naknada |
|||
Tg1 – Industrija i poslovni potrošači na centraliziranom toplinskom sustavu |
TM1 – zasebno mjerilo |
Vrela/topla voda |
Ts11 [kn/kWh] |
Ts12 [kn/kW] |
Ts13 [kn] |
TM2 – zasebno mjerilo |
Tehnološka para |
Ts21 [kn/t] |
Ts22 [kn/t/h] |
Ts23 [kn] |
|
TM3 – zajedničko mjerilo |
Vrela/topla voda |
Ts31 [kn/kWh] |
Ts32[kn/kW] |
Ts33 [kn] |
|
TM4 – zajedničko mjerilo |
Tehnološka para |
Ts41 [kn/t] |
Ts42 [kn/t/h] |
Ts43 [kn] |
|
Tg2 – Industrija i poslovni potrošači na područnim toplanama (zasebnim kotlovnicama) |
TM5 – zasebno mjerilo |
Vrela/topla voda |
Ts51 [kn/kWh] |
Ts52 [kn/kW] |
Ts53 [kn] |
TM6 – zajedničko mjerilo |
Vrela/topla voda |
Ts61 [kn/kWh] |
Ts62 [kn/kW] |
Ts63 [kn] |
|
Tg3 – Kućanstva na centraliziranom toplinskom sustavu |
TM7 – zasebno mjerilo |
Ts71 [kn/kWh] |
Ts72[kn/kW] |
Ts73 [kn] |
|
TM8 – zajedničko mjerilo |
Ts81 [kn/kWh] |
Ts82 [kn/kW] |
Ts83 [kn] |
||
Tg4 – Kućanstva na područnim toplanama (zasebnim kotlovnicama) |
TM9 – zasebno mjerilo |
Ts91 [kn/kWh] |
Ts92 [kn/kW] |
Ts93 [kn] |
|
TM10 – zajedničko mjerilo |
Ts10-1 [kn/kWh] |
Ts10-2[kn/kW] |
Ts10-3 [kn] |
Članak 5.
Energetski subjekt koji obavlja energetsku djelatnost iz članka 1. ovoga Tarifnog sustava dužan je predložiti visinu tarifnih stavki na temelju razvidnog i utemeljenog izračuna, uz uvjet da očekivani prihod u regulacijskoj godini, izračunat primjenom formula iz Priloga 1. ovoga Tarifnog sustava, ne prelazi regulirani dozvoljeni maksimalni prihod energetskog subjekta u regulacijskoj godini koji je određen ovim Tarifnim sustavom u dijelu proizvodnje toplinske energije, s iznimkom povlaštenih kupaca, distribucije toplinske energije i opskrbe toplinskom energijom, s iznimkom povlaštenih kupaca.
Članak 6.
(1) Energetski subjekt koji obavlja energetske djelatnosti iz članka 1. ovoga
Tarifnog sustava dužan je obračunavati tarifne stavke do visine kojom se
garantira ukupni prihod prema pravilima regulacije maksimalnog ukupnog prihoda
iz ovoga Tarifnog sustava. (2) Regulacija maksimalnog ukupnog prihoda ima za
cilj da se:
– osigura primjena načela razvidnosti, objektivnosti i nediskriminiranosti,
– osiguraju uvjeti za kontinuirano uspješno poslovanje energetskog subjekta, s
opredjeljenjem za regulirani prinos na uložena financijska sredstva,
– osigura razvoj energetskog subjekta regulacijom koja je zasnovana na
motivaciji za povećanje produktivnosti i učinkovitosti poslovanja,
– osigura kvaliteta usluge koju daje energetski subjekt,
– spriječi mogućnost zlouporabe i međusobnog subvencioniranja između energetskih
djelatnosti proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom,
– onemogući monopolističko ponašanje energetskog subjekta,
– zaštite kupci toplinske energije kroz osiguravanje pouzdane i kvalitetne
opskrbe toplinskom energijom,
– postignu stabilni i predvidivi uvjeti poslovanja radi poticanja investitora na
ulaganje,
– smanji onečišćenje okoliša
(3) Obveza je energetskog subjekta da najkasnije do 31. svibnja svake godine
dostavi Agenciji podatke propisane u Prilogu 4. koji je sastavni dio ovoga
Tarifnog sustava.
Članak 7.
(1) Regulacija maksimalnog ukupnog prihoda provodi se tijekom regulacijskog ciklusa. (2) Regulacijom iz stavka 1. ovoga članka određuje se dopušteni iznos ukupno ostvarenog godišnjeg prihoda energetskog subjekta od obavljanja regulirane energetske djelatnosti. (3) Regulacijski ciklus određuje se u trajanju od tri godine, s početkom na dan 1. siječnja godine u kojoj energetski subjekt podnosi zahtjev za određivanje visine tarifnih stavki, a za baznu godinu određuje se godina koja prethodi prvoj godini regulacijskog ciklusa.
Članak 8.
(1) Energetski subjekt je dužan ukupan prihod iz članka 7. stavka 2. ovoga
Tarifnog sustava, iskazivati za svaku energetsku djelatnost posebno i odvojeno
od drugih djelatnosti, zasnovano na principima međunarodnih računovodstvenih
standarda.
(2) Energetski subjekt je dužan izraditi godišnje financijsko izvješće na način
da Hrvatska energetska regulatorna agencija (dalje u tekstu: Agencija) može
razvidno pratiti podatke o osnovnim i obrtnim sredstvima, kapitalu, prihodima i
rashodima s naslova obavljanja regulirane energetske djelatnosti, financijskim
tijekovima i investicijama te ostvarenoj produktivnosti i učinkovitosti
poslovanja.
II. ELEMENTI ZA ODREĐIVANJE REGULIRANOG MAKSIMALNOG PRIHODA
Proizvodnja toplinske energije
Članak 9.
(1) Regulirani maksimalni prihod energetskog subjekta koji obavlja energetsku
djelatnost proizvodnje toplinske energije tarifnih kupaca treba pokriti troškove
proizvodnje toplinske energije do mjesta predaje proizvedene toplinske energije
u distribucijsku mrežu te osigurati regulirani iznos prinosa od reguliranih
sredstava.
(2) Regulirani maksimalni prihod iz stavka 1. ovoga članka, za pojedinu
regulacijsku godinu izračunava se prema formuli
Pmax(t) = Tfix(t-1). (1+It-1). (1-X) + Tenerg(t) + N + RSt
gdje je:
Pmax(t) – regulirani maksimalni prihod regulacijske godine t [kn],
Tfix(t-1) – fiksni troškovi u baznoj godini t-1 [kn],
It-1 – indeks potrošačkih cijena u baznoj godini,
X – koeficijent učinkovitosti koji ne može biti jedan [0 – 1],
Tenerg(t) – troškovi goriva za proizvodnju toplinske energije i/ili nabave
toplinske energije za regulacijsku godinu t [kn],
N – zakonom propisane naknade [kn],
RSt – prinos od reguliranih sredstava u regulacijskoj godini t [kn],
pri čemu je:
i) Tfix(t-1) – fiksni troškovi u baznoj godini t-1
Tfix(t-1) predstavlja iznos za pokrivanje fiksnih troškova u
u baznoj godini t-1
i obuhvaća:
a) troškove materijala, usluga, energije za vlastitu potrošnju i sitnog
inventara,
b) troškove tekućeg i investicijskog održavanja,
c) troškove osiguranja građevinskih objekata i opreme,
d) trošak plaća radnika,
f) ostale troškove poslovanja,
h) trošak amortizacije reguliranih sredstava prema važećim propisima.
Troškovi amortizacije reguliranih sredstava u baznoj godini t-1 ne uključuju
amortizaciju sredstava primljenih bez naknade.
Obračun amortizacije reguliranih sredstava vrši se linearnom metodom primjenom
godišnjih stopa amortizacije utvrđenih prema očekivanom vijeku korištenja
sredstava, prema načelima računovodstvenih standarda.
Osnovica obračuna amortizacije je knjigovodstvena nabavna vrijednost dugotrajne
imovine, koja na zadnji dan bazne godine t-1 ima sadašnju knjigovodstvenu
vrijednost, i ne uključuje imovinu primljenu bez naknade.
Fiksni troškovi u baznoj godini t-1 prikazuju se u tablicama iz Priloga 2. ovoga
Tarifnog sustava.
ii) Indeks potrošačkih cijena – It-1
Indeks potrošačkih cijena – ukupno – It-1 za pojedinu regulacijsku godinu
određuje se na temelju službenih podataka Državnog zavoda za statistiku.
iii) Koeficijent učinkovitosti – X
Za prvi regulacijski ciklus koeficijent učinkovitosti X jednak je nuli.
iv) troškovi goriva za proizvodnju toplinske energije i/ili nabave toplinske
energije za regulacijsku godinu – Tenerg(t)). Kod izračuna iznosa za pokrivanje
troškova goriva za proizvodnju toplinske energije i/ili nabave toplinske
energije za regulacijsku godinu uzima se u obzir sljedeće:
1. kvaliteta goriva koja se potvrđuje certifikatom za donju ogrjevnu vrijednost
Hd, kao i certifikatom kvalitete za kemijski sastav goriva,
2. količina potrošenog goriva za proizvodnju toplinske energije i/ili količina
nabavljene toplinske energije u regulacijskoj godini t utvrdit će se kao prosjek
goriva i/ili nabavljene toplinske energije u prethodnom trogodišnjem razdoblju,
uzimajući u obzir baznu godinu i dvije godine koje prethode baznoj godini,
3. prosječna ponderirana cijena goriva, za zadnjih 12 mjeseci koji prethode
mjesecu prije podnošenja prijedloga za određivanje visine tarifnih stavki,
4. zadnja nabavna cijena toplinske energije iz bazne godine.
v) Iznos propisanih naknada – N
Iznos naknada propisan zakonom N – naknada za obavljanje poslova regulacije
energetske djelatnosti proizvodnje toplinske energije i druge zakonom propisane
naknade [kn].
vi) Prinos od reguliranih sredstava u regulacijskoj godini t – RSt
Prinos od reguliranih sredstava u regulacijskoj godini t izračunava se prema
formuli
RSt = RSpro· PCKpond (kn)
gdje je:
RSpro – prosječna vrijednost sredstava kojima se obavlja regulirana djelatnost
(regulirana sredstva) (kn),
PCKpond – ponderirana vrijednost prosječne cijene kapitala,
RSpro – prosječna vrijednost reguliranih sredstava, izračunava se prema formuli
gdje je:
E – iznos vlastitog kapitala (kn),
Ke – kamatna stopa na vlastiti kapital (%),
D – iznos duga (kn),
Kd – kamatna stopa na zaduženje (%),
Tp – stopa poreza na dobit (%).
Kd –kamatna stopa na zaduženje podrazumijeva prosječnu ponderiranu kamatnu stopu
na investicijske kredite koje koristi energetski subjekt koji obavlja energetsku
djelatnost proizvodnje toplinske energije.
Ke – kamatna stopa na vlastiti kapital određuje se primjenom modela oslonjenog
na trošak dugogodišnjih ulaganja (CAPM – Capital Asset Pricing Model), i to kao
zbroj prinosa ostvarenih od nerizičnih ulaganja i razlike prosječnog prinosa od
rizičnih ulaganja i prinosa od nerizičnih ulaganja, pomnoženo s koeficijentom â,
prema formuli
Ke = Rf + b
· (Rm – Rf) (%)
gdje je:
Rf – prinos ostvaren od nerizičnih ulaganja (% na očekivani prihod od državnih
obveznica),
Rm – prosječan prinos od rizičnih ulaganja (% na očekivani prihod od tržišnog
portfelja),
Rm – Rf – premija za tržišni rizik (%),
b – koeficijent varijabilnosti prinosa dionica energetskog subjekta koji obavlja
energetsku djelatnost proizvodnje toplinske energije u odnosu na prosječnu
varijabilnost prinosa svih dionica koje kotiraju na tržištu,
b ·
(Rm – Rf) – premija za tržišni rizik vlastitog kapitala (%).
Distribucija toplinske energije
Članak 10.
(1) Regulirani maksimalni prihod energetskog subjekta koji obavlja energetsku
djelatnost distribucije toplinske energije treba pokriti troškove poslovanja
energetske djelatnosti distribucije toplinske energije, te osigurati prinos od
reguliranih sredstava.
(2) Regulirani maksimalni prihod energetskog subjekta koji obavlja energetsku
djelatnost distribucije toplinske energije za tarifne kupce, za pojedinu
regulacijsku godinu unutar regulacijskog ciklusa, izračunava se prema formuli
Pmax(t) = Tfix(t-1)· (1+It-1)
· (1-X) + N + RSt
gdje je:
Pmax(t) – regulirani maksimalni prihod regulacijske godine t [kn],
Tfix(t-1) – fiksni troškovi u baznoj godini t-1 [kn],
It-1 – indeks potrošačkih cijena u baznoj godini,
X – koeficijent učinkovitosti koji ne može biti jedan [0 – 1),
N – zakonom propisane naknade [kn],
RSt – prinos od reguliranih sredstava u regulacijskoj godini t [kn],
pri čemu je:
i) Tfix(t-1) – fiksni troškovi u baznoj godini t-1
Tfix(t-1) predstavlja iznos za pokrivanje fiksnih troškova u baznoj godini t-1 i
obuhvaća:
a) troškove materijala, usluga, sitnog inventara i energije za vlastitu
potrošnju,
b) troškove tekućeg i investicijskog održavanja,
c) troškove osiguranja građevinskih objekata, opreme i ostalog,
d) trošak plaća radnika,
e) ostale troškove poslovanja,
h) trošak amortizacije reguliranih sredstava prema važećim propisima.
Troškovi amortizacije reguliranih sredstava u baznoj godini t-1 ne uključuju
amortizaciju sredstava primljenih bez naknade.
Obračun amortizacije reguliranih sredstava vrši se linearnom metodom primjenom
godišnjih stopa amortizacije utvrđenih prema očekivanom vijeku korištenja
sredstava, prema načelima računovodstvenih standarda.
Osnovica obračuna amortizacije je knjigovodstvena nabavna vrijednost dugotrajne
imovine, koja na zadnji dan bazne godine t-1 ima sadašnju knjigovodstvenu
vrijednost, i ne uključuje imovinu primljenu bez naknade.
Fiksni troškovi u baznoj godini t-1 prikazuju se u tablicama iz Priloga 2. ovoga
Tarifnog sustava.
ii) Indeks potrošačkih cijena It-1
Indeks potrošačkih cijena – ukupno – It-1 za pojedinu regulacijsku godinu
određuje se na temelju službenih podataka Državnog zavoda za statistiku.
iii) Koeficijent učinkovitosti X
Za prvi regulacijski ciklus koeficijent učinkovitosti X jednak je nuli.
iv) Iznos propisanih naknada N
Iznos naknada propisan zakonom N – naknada za obavljanje poslova regulacije
energetske djelatnosti distribucije toplinske energije, naknada za koncesiju i
druge zakonom propisane naknade [kn].
v) Prinos od reguliranih sredstava RSt
Prinos od reguliranih sredstava u regulacijskoj godini t izračunava se prema
formuli
RSt = RSpro· PCKpond (kn)
gdje je:
RSpro – prosječna vrijednost sredstava kojima se obavlja regulirana djelatnost
(regulirana sredstva) (kn),
PCKpond – ponderirana vrijednost prosječne cijene kapitala,
RSpro – prosječna vrijednost reguliranih sredstava, izračunava se prema formuli
gdje je:
gdje je:
E – iznos vlastitog kapitala (kn),
Ke – kamatna stopa na vlastiti kapital (%),
D – iznos duga (kn),
Kd – kamatna stopa na zaduženje (%),
Tp – stopa poreza na dobit (%).
Kd – kamatna stopa na zaduženje podrazumijeva prosječnu ponderiranu kamatnu
stopu na investicijske kredite koje koristi energetski subjekt koji obavlja
energetsku djelatnost distribucije toplinske energije.
Ke – kamatna stopa na vlastiti kapital određuje se primjenom modela oslonjenog
na trošak dugogodišnjih ulaganja (CAPM – Capital Asset Pricing Model), i to kao
zbroj prinosa ostvarenih od nerizičnih ulaganja i razlike prosječnog prinosa od
rizičnih ulaganja i prinosa od nerizičnih ulaganja, pomnoženo s koeficijentom â,
prema formuli
Ke = Rf + b
· (Rm – Rf) (%)
gdje je:
Rf – prinos ostvaren od nerizičnih ulaganja (% na očekivani prihod od državnih
obveznica),
Rm – prosječan prinos od rizičnih ulaganja (% na očekivani prihod od tržišnog
portfelja),
Rm – Rf – premija za tržišni rizik (%),
b – koeficijent varijabilnosti prinosa dionica energetskog subjekta koji obavlja
energetsku djelatnost distribucije toplinske energije u odnosu na prosječnu
varijabilnost prinosa svih dionica koje kotiraju na tržištu,
b · (Rm – Rf) – premija za tržišni rizik vlastitog kapitala (%).
Opskrba toplinskom energijom
Članak 11.
Pod obavljanjem regulirane djelatnosti opskrbe toplinskom energijom razumijeva se prodaja toplinske energije tarifnim kupcima, prikupljanje podataka potrebnih za obračun, obračun toplinske energije, ispostavljanje računa te naplata potrošene toplinske energije.
Članak 12.
(1) Regulirani maksimalni prihod energetskog subjekta koji obavlja energetsku
djelatnost opskrbe toplinskom energijom tarifnih kupaca treba pokriti troškove
obavljanja regulirane djelatnosti te osigurati prinos od reguliranih sredstava.
(2) Regulirani maksimalni prihod energetskog subjekta koji obavlja energetsku
djelatnost opskrbe toplinskom energijom za tarifne kupce, za pojedinu godinu
regulacijskog ciklusa, izračunava se prema formuli
Pmax(t) = Tfix(t-1)· (1+It-1) · (1-X) + N + RSt
gdje je:
Pmax(t) – regulirani maksimalni prihod regulacijske godine t [kn],
Tfix(t-1) – fiksni troškovi u baznoj godini t-1 [kn],
It-1 – indeks potrošačkih cijena u baznoj godini,
X – koeficijent učinkovitosti koji ne može biti jedan [0 – 1),
N – zakonom propisane naknade [kn],
RSt – prinos od reguliranih sredstava u regulacijskoj godini t [kn],
pri čemu je:
i) Tfix(t-1) –fiksni troškovi u baznoj godini t-1
Tfix(t-1) predstavlja iznos za pokrivanje fiksnih troškova u baznoj godini t-1 i
obuhvaća:
a) troškove materijala, usluga, sitnog inventara i energije za vlastitu
potrošnju,
b) troškove tekućeg i investicijskog održavanja,
c) troškove osiguranja građevinskih objekata, opreme i ostalog,
d) trošak plaća radnika,
e) ostale troškove poslovanja,
h) trošak amortizacije reguliranih sredstava prema važećim propisima.
Troškovi amortizacije reguliranih sredstava u baznoj godini t-1 ne uključuje
amortizaciju sredstava primljenih bez naknade.
Obračun amortizacije reguliranih sredstava vrši se linearnom metodom primjenom
godišnjih stopa amortizacije utvrđenih prema očekivanom vijeku korištenja
sredstava, prema načelima računovodstvenih standarda.
Osnovica obračuna amortizacije je knjigovodstvena nabavna vrijednost dugotrajne
imovine, koja na zadnji dan bazne godine t-1 ima sadašnju knjigovodstvenu
vrijednost, i ne uključuje imovinu primljenu bez naknade.
Fiksni troškovi u baznoj godini t-1 prikazuju se u tablicama iz Priloga 2. ovoga
Tarifnog sustava.
ii) Indeks potrošačkih cijena It-1
Indeks potrošačkih cijena – ukupno – It-1 za pojedinu regulacijsku godinu
određuje se na temelju službenih podataka Državnog zavoda za statistiku.
iii) Koeficijent učinkovitosti X
Za prvi regulacijski ciklus koeficijent učinkovitosti X jednak je nuli.
iv) Iznos propisanih naknada N
Iznos naknada propisan zakonom N – naknada za obavljanje poslova regulacije
energetske djelatnosti opskrbe toplinskom energijom i druge zakonom propisane
naknade [kn].
v) Prinos od reguliranih sredstava RSt
Prinos od reguliranih sredstava u regulacijskoj godini t izračunava se prema
formuli
RSt = RSpro· PCKpond (kn)
gdje je:
RSpro – prosječna vrijednost sredstava kojima se obavlja regulirana djelatnost
(regulirana sredstva) (kn),
PCKpond – ponderirana vrijednost prosječne cijene kapitala,
RSpro – prosječna vrijednost reguliranih sredstava, izračunava se prema formuli
gdje je:
RSpoč – vrijednost reguliranih sredstava na početku regulacijske godine t (kn),
RSkraj – vrijednost reguliranih sredstava na kraju regulacijske godine t (kn).
Vrijednost reguliranih sredstava na početku regulacijske godine t predstavlja
zbroj sadašnjih knjigovodstvenih vrijednosti regulirane dugotrajne materijalne
imovine u uporabi, dugotrajne nematerijalne imovine i trajnih obrtnih sredstava,
prikazanih u poslovnim knjigama energetskog subjekta koji obavlja energetsku
djelatnost opskrbe toplinskom energijom na zadnji dan regulacijske godine t-1, i
ne uključuje vrijednost sredstava primljenih bez naknade.
RSkraj – vrijednost reguliranih sredstava na kraju regulacijske godine t
određuje se prema formuli
RSkraj = RSpoč + NI – Sbesp – A – OR (kn)
gdje je:
NI – vrijednost novih investicija u opremu i uređaje koji će biti stavljeni u
uporabu u regulacijskoj godini t (kn),
Sbesp – vrijednost sredstava primljenih bez naknade u regulacijskoj godini t
(kn),
A – amortizacija reguliranih sredstava u regulacijskoj godini t koja ne
uključuje amortizaciju sredstava primljenih bez naknade u regulacijskoj godini t
(kn),
OR – otuđena i rashodovana sredstva u regulacijskoj godini t (kn).
PCKpond – ponderirana vrijednost prosječne cijene kapitala
poslije oporezivanja izračunava se prema formuli
gdje je:
E – iznos vlastitog kapitala (kn),
Ke – kamatna stopa na vlastiti kapital (%),
D – iznos duga (kn),
Kd – kamatna stopa na zaduženje (%),
Tp - stopa poreza na dobit (%).
Kd – kamatna stopa na zaduženje podrazumijeva prosječnu ponderiranu kamatnu
stopu na investicijske kredite koje koristi energetski subjekt koji obavlja
energetsku djelatnost opskrbe toplinskom energijom.
Ke – kamatna stopa na vlastiti kapital određuje se primjenom modela oslonjenog
na trošak dugogodišnjih ulaganja (CAPM – Capital Asset Pricing Model), i to kao
zbroj prinosa ostvaa ostvarenih od nerizičnih ulaganja i razlsječnog prinosa od
rizičnih ulaganja i prinosa od nerizičnih ulaganja, pomnoženo s koeficijentom â,
prema formuli
Ke = Rf + b
· (Rm – Rf) (%)
gdje je:
Rf – prinos ostvaren od nerizičnih ulaganja (% na očekivani prihod od državnih
obveznica),
Rm – prosječan prinos od rizičnih ulaganja (% na očekivani prihod od tržišnog
portfelja),
Rm – Rf – premija za tržišni rizik (%),
b – koeficijent varijabilnosti prinosa dionica energetskog subjekta koji obavlja
energetsku djelatnost opskrbe toplinskom energijom u odnosu na prosječnu
varijabilnost prinosa svih dionica koje kotiraju na tržištu,
b ·
(Rm – Rf) – premija za tržišni rizik vlastitog kapitala (%).
III. POSTUPAK PODNOŠENJA PRIJEDLOGA ZA ODREĐIVANJE VISINE TARIFNIH STAVKI
Članak 13.
(1) Energetski subjekt koji obavlja energetske djelatnosti proizvodnje,
distribucije i opskrbe toplinskom energijom podnosi prijedlog za određivanje
visine tarifnih stavki u Tarifnom sustavu za usluge energetskih djelatnosti
proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom (u daljnjem tekstu:
prijedlog) Ministarstvu koje pribavlja mišljenje Agencije.
(2) Energetski subjekt je uz prijedlog iz stavka 1. ovoga članka dužan dostaviti
sljedeće:
a) ispunjenu matricu tarifnih modela iz članka 4. ovoga Tarifnog sustava,
b) postotak promjene pojedinih tarifnih stavki, u odnosu na važeće iznose,
c) razvidan i detaljan tablični prikaz izračuna očekivanog ukupnog prihoda u
regulacijskoj godini t na temelju prijedloga za određivanje visine tarifnih
stavki, koji je izračunat primjenom metode izračuna ukupnog prihoda, uz uvjet da
taj prihod ne prelazi regulirani dozvoljeni maksimalni prihod energetskog
subjekta utvrđen prema odredbama ovoga Tarifnog sustava,
d) financijsko izvješće na razini trgovačkog društva, ukoliko ono osim
energetskih djelatnosti proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom
obavlja i neke druge energetske i/ili neenergetske djelatnosti, za baznu godinu,
ovjereno od strane ovlaštenog revizora,
e) financijsko izvješće za energetske djelatnosti proizvodnje, distribucije i
opskrbe toplinskom energijom za baznu godinu, ovjereno od strane ovlaštenog
revizora,
f) tehničko-ekonomske podatke, uključujući i podatke o investicijama, prodaji,
nabavi, naplati i potraživanjima od kupaca,
g) podatke karakteristične za tarifne modele (broj kupaca, grijana površina,
izmjerena količina isporučene toplinske energije),
h) trogodišnji plan izgradnje novih objekata, nadogradnje ili rekonstrukcije
postojećih objekata, u naturalnim i financijskim pokazateljima za regulacijske
godine t, t+1 i t+2,
i) popunjene tablice za praćenje troškova iz Priloga 2. koji je sastavni dio
ovoga Tarifnog sustava,
j) popunjene tablice za izračun reguliranog maksimalnog prihoda iz Priloga 3.
koji je sastavni dio ovoga Tarifnog sustava,
k) ostale podatke, na zahtjev Ministarstva.
(3) Energetski subjekti iz stavka 1. ovoga članka koji do dana podnošenja
prijedloga za određivanje visine tarifnih stavki nisu obavljali energetsku
djelatnost proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom dostavljaju
uz prijedlog za određivanje tarifnih stavki procijenjene podatke iz stavka 2.
podstavka a), c), g),h), i) i j) ovoga članka.
(4) Dokumente koji sadrže podatke iz stavka 2. ovoga članka potpisuje odgovorna
osoba energetskog subjekta i isti moraju biti ovjereni pečatom tvrtke.
(5) Na zahtjev Ministarstva ili Agencije energetski subjekt je dužan dostaviti i
druge podatke i informacije potrebne za određivanje visine tarifnih stavki te
omogućiti uvid u investicijsko-tehničku dokumentaciju kod planiranja realizacije
projekta izgradnje ili rekonstrukcije.
(6) Ako se tijekom iste regulacijske godine dva ili više puta podnosi prijedlog
iz stavka 1. ovoga članka, energetski subjekt se može pozvati na već ranije
dostavljenu istovjetnu dokumentaciju za točke d), e), g) i h) iz stavka 2. ovoga
članka, s točno određenim datumom ranije dostave i priložiti njihovu presliku.
(7) Obrazac Prijedloga za određivanje visine tarifnih stavki iz stavka 1. ovoga
članka nalazi se u Prilogu 6. ovoga Tarifnoga sustava i čini njegov sastavni
dio.
Članak 14.
(1) Uz Prijedlog iz članka 13. stavka 1. ovoga Tarifnog sustava energetski
subjekt je dužan dostaviti i ovjerenu izjavu o istinitosti podataka podnijetih
na uvid od strane energetskog subjekta iz članka 13. stavka 2. ovoga Tarifnog
sustava.
(2) Obrazac izjave iz stavka 1. ovoga članka nalazi se u Prilogu 5. ovoga
Tarifnog sustava i čini njegov sastavni dio.
(3) Izjava iz stavka 1. ovoga članka ne odnosi se na financijski izvještaj za
prethodnu regulacijsku godinu sa svim prilozima, sačinjen po međunarodnim
računovodstvenim standardima i izvještaj o izvršenoj reviziji ovlaštenog
neovisnog revizora.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 15.
Iznimno od odredbe članka 7. stavka 3. ovoga Tarifnog sustava, prvi regulacijski ciklus određuje se u trajanju od jedne godine.
Članak 16.
U prijelaznom razdoblju, dok se na hrvatskom tržištu ne steknu uvjeti za izračun kamatne stope na vlastiti kapital na temelju parametara â, Rm i Rf iz članka 9. stavka 2. podstavka vi), članka 10. stavka 2. podstavka v) i članka 12. stavka 2. podstavka v) ovoga Tarifnog sustava, kamatnu stopu na vlastiti kapital predlaže energetski subjekt.
Članak 17.
Ukoliko energetski subjekt u poslovnim knjigama nije za energetsku djelatnost proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom odvojeno vodio besplatno dobivena sredstva, dužan je, kod prvog prijedloga za određivanje visine tarifnih stavki, vrijednost tih sredstva izračunati za proteklih 10 godina od dana stupanja na snagu Izmjena i dopuna Tarifnog sustava za usluge energetskih djelatnosti proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom, bez visine tarifnih stavki (»Narodne novine«, broj 55/07) i izuzeti ih iz reguliranih sredstava.
Članak 18.
(1) Iznimno od odredbe članka 13. stavka 2. podstavka a) ovoga Tarifnog sustava,
energetski subjekti koji na dan stupanja na snagu Izmjena i dopuna Tarifnog
sustava za usluge energetskih djelatnosti proizvodnje, distribucije i opskrbe
toplinskom energijom, bez visine tarifnih stavki (»Narodne novine«, broj 55/07)
obavljaju energetske djelatnosti proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom
energijom, podnose prijedlog za određivanje visine tarifnih stavki prema
kategorijama potrošnje i strukturi cijena, tarifa odnosno cjenika na koje je
poglavarstvo jedinice lokalne samouprave dalo prethodnu suglasnost za vrijeme
primjene Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«, broj: 36/95, 70/97,
128/99, 57/00, 129/00, 59/01, 26/03 – pročišćeni tekst, 82/04, 110/04 i 178/04)
na komunalnu djelatnost opskrbe toplinskom energijom.
(2) Prijedlog iz stavka 1. ovoga članka energetski subjekt dužan je podnijeti u
roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Izmjena i dopuna Tarifnoga sustava za
usluge energetskih djelatnosti proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom
energijom, bez visine tarifnih stavki (»Narodne novine«, broj 55/07).
(3) Energetski subjekt iz stavka 1. ovoga članka dužan je uz prijedlog dostaviti
i prethodnu suglasnost poglavarstva jedinice lokalne samouprave odnosno dokaz o
tome da se u roku od 15 dana od dana podnošenja zahtjevaahtjeva za pribavljanje
prethodne suglasedinica lokalne samouprave nije očitovala.
Članak 19.
(1) Energetski subjekti iz članka 18. stavka 1. ovoga Tarifnog sustava dužni su
podnijeti prijedloge za određivanje visine tarifnih stavki prema članku 13.
ovoga Tarifnog sustava nakon što prikupe podatke o isporučenoj toplinskoj
energiji na obračunskim mjernim mjestima za 12 mjeseci računajući od dana
zakonske obveze ugradnje uređaja za mjerenje potrošnje toplinske energije u
toplinske stanice.
(2) Prijedlog iz stavka 1. ovoga članka energetski subjekti mogu podnijeti u
daljnjem roku od šest mjeseci nakon proteka roka iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Do isteka roka iz stavka 2. ovoga članka, energetski subjekti iz stavka 1.
ovoga članka mogu podnositi prijedloge za određivanje visine tarifnih stavki
prema kategorijama potrošnje i strukturi cijena koju im je odobrila Agencija
prilikom odlučivanja o prijedlogu za određivanje visine tarifnih stavki
podnijetog sukladno odredbi članka 18. stavka. 1. ovoga Tarifnog sustava.
Članak 20.
Primjenu ovoga Tarifnog sustava nadzire Agencija.
Članak 21.
Svi energetski subjekti koji obavljaju energetske djelatnosti iz članka 1. Tarifnog sustava za usluge energetskih djelatnosti proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom, bez visine tarifnih stavki (»Narodne novine«, broj 57/06) dužni su uskladiti svoje poslovanje s odredbama toga Tarifnog sustava najkasnije u roku od tri mjeseca od dana njegova stupanja na snagu.
Članak 22.
Danom stupanja na snagu Tarifnog sustava za usluge energetskih djelatnosti proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom, bez visine tarifnih stavki (»Narodne novine«, broj 57/06) prestaju važiti svi tarifni sustavi u energetskim djelatnostima proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom.
PRILOG 1
FORMULA ZA IZRAČUN UKUPNOG PRIHODA PUTEM TARIFNIH STAVKI
Formula za izračun ukupnog prihoda za energetsku djelatnost
proizvodnje/distribucije/opskrbe toplinskom energijom određuje se na bazi
matrice tarifnih modela. Temelj izračuna su tarifni elementi za energiju, snagu
i naknadu. Energetski subjekt predlaže promjenu visine tarifnih stavki, dakle
predlaže novu alokaciju troškova po tarifnim grupama i tarifnim elementima.
Teoretski postoji i mogućnost da se energetski subjekt odluči za situaciju da mu
jedna od tarifnih stavki iznosi nula, što ne utječe na konzistentnost izračuna
ukupnog prihoda.
Tarifni elementi posebno se izražavaju za zasebna mjerila toplinske energije, a
posebno za zajednička mjerila toplinske energije po sljedećim tarifnim grupama:
za industriju i poslovne potrošače na centraliziranom toplinskom sustavu (Tg1),
za industriju i poslovne potrošače na područnim toplanama/zasebnim kotlovnicama
(Tg2), za kućanstva na centraliziranom toplinskom sustavu (Tg3) i za kućanstva
na područnim toplanama/zasebnim kotlovnicama (Tg4).
Ukupan prihod u kunama, promatrano na mjesečnoj razini, za pojedini tarifni
model izračunava se prema formuli
gdje je:
n – broj mjerila toplinske energije,
k – broj potrošača,
Qz – količina toplinske energije isporučene na zasebnom ili zajedničkom mjerilu
toplinske energije z (kWh); (t),
Wz – zakupljena snaga za z-to mjerilo toplinske energije (kW); (t/h).
Ts(ij) – tarifne stavke za energiju, snagu i fiksnu mjesečnu naknadu iz matrice
tarifnih modela (kn/kWh); (kn/t); (kn/kW); (kn/t/h); (kn).
Nakon zbrajanja mjesečnih ukupnih prihoda radi izračuna godišnjih ukupnih
prihoda po tarifnim modelima, dolazi se do slijedećih formula kojima se
izračunava ukupan prihod u kunama po tarifnim grupama (kategorijama potrošnje)
gdje je:
UPTM1 – ukupan prihod za energetske djelatnosti proizvodnje/distribucije/opskrbe
toplinskom energijom – industrijski i poslovni potrošači na centraliziranom
toplinskom sustavu za zasebna mjerila toplinske energije za vrelu/toplu vodu
(kn),
UPTM2 – ukupan prihod za energetske djelatnosti proizvodnje/distribucije/opskrbe
toplinskom energijom – industrijski i poslovni potrošači na centraliziranom
toplinskom sustavu, za zasebna mjerila toplinske energije za tehnološku paru
(kn),
UPTM3 – ukupan prihod za energetske djelatnosti proizvodnje/distribucije/opskrbe
toplinskom energijom – industrijski i poslovni potrošači na centraliziranom
toplinskom sustavu, za zajednička mjerila toplinske energije za vrelu/toplu vodu
(kn),
UPTM4 – ukupan prihod za energetske djelatnosti proizvodnje/distribucije/opskrbe
toplinskom energijom – industrijski i poslovni potrošači na centraliziranom
toplinskom sustavu, za zajednička mjerila toplinske energije za tehnološku paru
(kn),
UPTM5 – ukupan prihod za energetske djelatnosti proizvodnje/distribucije/opskrbe
toplinskom energijom – industrijski i poslovni potrošači na područnim toplanama
(zasebnim kotlovnicama), za zasebna mjerila toplinske energije za vrelu/toplu
vodu (kn),
UPTM6 – ukupan prihod za energetske djelatnosti proizvodnje/distribucije/opskrbe
toplinskom energijom – industrijski i poslovni potrošači na područnim toplanama
(zasebnim kotlovnicama), za zajednička mjerila toplinske energije za vrelu/toplu
vodu (kn),
UPTM7 – ukupan prihod za energetske djelatnosti proizvodnje/distribucije/opskrbe
toplinskom energijom – kućanstva na centraliziranom toplinskom sustavu za
zasebna mjerila toplinske energije (kn),
UPTM8 – ukupan prihod za energetske djelatnosti proizvodnje/distribucije/opskrbe
toplinskom energijom – kućanstva na centraliziranom toplinskom sustavu za
zajednička mjerila toplinske energije (kn),
UPTM9 – ukupan prihod za energetske djelatnosti proizvodnje/distribucije/opskrbe
toplinskom energijom – kućanstva na područnim toplanama (zasebnim kotlovnicama)
za zasebna mjerila toplinske energije (kn),
UPTM10 – ukupan prihod za energetske djelatnosti
proizvodnje/distribucije/opskrbe toplinskom energijom – kućanstva na područnim
toplanama (zasebnim kotlovnicama) za zajednička mjerila toplinske energije (kn).
Sljedeća formula prikazuje ukupan prihod u kunama za energetske djelatnosti
proizvodnje/distribucije/opskrbe toplinskom energijom:
pri čemu je:
UP – ukupan prihod za energetske djelatnosti proizvodnje/distribucije/opskrbe
toplinskom energijom, izračunat temeljem tarifnih elemenata (kn),
UPTG1 – ukupan prihod za energetske djelatnosti proizvodnje/distribucije/opskrbe
toplinskom energijom – industrija i poslovni potrošači na centraliziranom
toplinskom sustavu (kn),
UPTG2 – ukupan prihod za energetske djelatnosti proizvodnje/distribucije/opskrbe
toplinskom energijom – industrija i poslovni potrošači na područnim toplanama
(zasebnim kotlovnicama) (kn),
UPTG3 – ukupan prihod za energetske djelatnosti proizvodnje/distribucije/opskrbe
toplinskom energijom – kućanstva na centraliziranom toplinskom sustavu (kn),
UPTG4 – ukupan prihod za energetske djelatnosti proizvodnje/distribucije/opskrbe
toplinskom energijom – kućanstva na područnim toplanama (zasebnim kotlovnicama)
(kn).
Da bi energetski subjekt ostvario ukupan prihod u kunama za energetske
djelatnosti proizvodnje/distribucije/opskrbe toplinskom energijom, u skladu s
ovom metodologijom mora biti udovoljeno uvjetu:
UP ≤ Pmax(t)
Dakle, energetski subjekt je dužan predložiti promjenu visine tarifnih stavki na
temelju razvidnog i utemeljenog izračuna, uz uvjet da očt da očekivani prihod u
regulacijskoj godini t, izračunat na tarifnih stavki za pojedinu
energetsku djelatnost (proizvodnju, distribuciju ili opskrbu toplinskom
energijom), ne prelazi regulirani dozvoljeni maksimalni prihod određen ovim
Tarifnim sustavom za pojedinu energetsku djelatnost.
PRILOG 2
TABLICE ZA PRAĆENJE TROŠKOVA
Tablica 1. TROŠKOVI GORIVA ZA PROIZVODNJU TOPLINSKE ENERGIJE I/ILI NABAVE TOPLINSKE ENERGIJE
R.b. |
Vrsta goriva/ |
Količina |
Jedinica mjere |
Jedinična cijena (kn) |
Iznos (kn) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 (3x5) |
1. |
Prirodni plin |
|
|
|
|
2. |
Lož ulje |
|
|
|
|
3. |
Ugljen |
|
|
|
|
4. |
Lako lož ulje |
|
|
|
|
5. |
Ekstra lako lož ulje |
|
|
|
|
6. |
Ostali energenti |
|
|
|
|
7. |
Tehnološka para |
|
|
|
|
8. |
Ogrjevna toplina |
|
|
|
|
|
UKUPNO |
|
|
|
|
Tablica 2. TROŠKOVI MATERIJALA, USLUGA, SITNOG INVENTARA I ENERGIJE ZA VLASTITU POTROŠNJU
R.b. |
Troškovi materijala, usluga, sitnog inventara i energije za vlastitu potrošnju |
Iznos (kn) |
1 |
2 |
3 |
1. |
Materijal i usluge |
|
1.1. |
Troškovi smjene (materijal i usluge) |
|
1.2. |
Troškovi upravljanja i pogonskih intervencija |
|
1.3. |
Troškovi prodajne funkcije (materijal i usluge) |
|
1.4. |
Troškovi zaštite na radu |
|
1.5. |
Troškovi uredskog poslovanja (materijal) |
|
1.6. |
Troškovi telekomunikacijskih usluga |
|
1.7. |
Poštanske i dostavljačke usluge |
|
1.8. |
Usluge kooperanata i ostale vanjske usluge |
|
1.9. |
Odvjetničke i bilježničke usluge |
|
1.10. |
Troškovi čuvarskih službi |
|
1.11. |
Propaganda i reklama |
|
1.12. |
Istraživanje i razvoj |
|
1.13. |
Tehnološka voda |
|
1.14. |
Kemikalije |
|
1.15. |
Registracija vozila i naknada za ceste pri registraciji |
|
1.16. |
Komunalne usluge |
|
1.17. |
Trošak zakupa kapaciteta |
|
1.18. |
Zakup i najam |
|
1.19. |
Ostali materijalni troškovi |
|
2. |
Troškovi sitnog inventara |
|
3. |
Trošak energije za vlastitu potrošnju |
|
3.1. |
Električna energija |
|
3.2. |
Toplinska energija |
|
3.3. |
Ukapljeni naftni plin |
|
3.4. |
Loživo ulje |
|
3.5. |
Prirodni plin |
|
3.6. |
Motorna goriva |
|
3.7. |
Ostala utrošena energija |
|
4. |
Ostali troškovi |
|
|
UKUPNO |
|
Tablica 3. TROŠKOVI TEKUĆEG I INVESTICIJSKOG ODRŽAVANJA
R.b. |
Struktura troškova tekućeg i
investicijskog |
Iznos (kn) |
1 |
2 |
3 |
1. |
Tekuće održavanje |
|
1.1. |
Materijal izrade za tekuće održavanje |
|
1.2. |
Rezervni dijelovi za tekuće održavanje |
|
1.3. |
Usluge za tekuće održavanje sredstava rada |
|
1.4. |
Ostalo |
|
2. |
Investicijsko održavanje |
|
2.1. |
Materijal izrade za investicijsko održavanje |
|
2.2. |
Rezervni dijelovi za investicijsko održavanje |
|
2.3. |
Usluge za investicijsko održavanje sredstava rada |
|
2.4. |
Ostalo |
|
|
UKUPNO (1.+ 2.) |
|
Tablica 4. TROŠKOVI OSIGURANJA GRAĐEVINSKIH OBJEKATA, OPREME
I OSTALOG
R.b. |
Struktura troškova osiguranja građevinskih objekata, opreme i ostalog |
Nabavna vrijednost (kn) |
Standardizirana premijska stopa |
Iznos (kn) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Građevinski objekti |
|
|
|
2. |
Oprema |
|
|
|
3. |
Ostalo |
|
|
|
|
UKUPNO |
|
|
|
Tablica 5. TROŠAK PLAĆA RADNIKA
R.b. |
Trošak plaća radnika |
Iznos |
1 |
2 |
3 |
1. |
Bruto plaća radnika |
|
2. |
Doprinosi na bruto plaću radnika |
|
3. |
Broj radnika na dan 31. 12. |
|
|
UKUPNO (1. + 2.) |
|
Tablica 6. OSTALI TROŠKOVI POSLOVANJA
R.b. |
Ostali troškovi poslovanja |
Iznos (kn) |
1 |
2 |
3 |
1. |
Dnevnice za službena putovanja i putni troškovi |
|
2. |
Naknade troškova prijevoza na rad |
|
3. |
Naknade ostalih troškova zaposlenima (ostale naknade, potpore i nagrade) |
|
4. |
Ostala materijalna prava zaposlenih |
|
5. |
Bankovne usluge i troškovi platnog prometa |
|
6. |
Troškovi reprezentacije |
|
7. |
Doprinosi, članarine (komori, udrugama i društvima) |
|
8. |
Naknada za korištenje voda |
|
9. |
Naknada za zaštitu voda |
|
10. |
Naknada za koncesiju na vodama i javnom vodnom dobru |
|
11. |
Naknada na emisije u okoliš NO2, SO2 i CO2 |
|
12. |
Troškovi stručnog obrazovanja, stručna literatura |
|
13. |
Premije životnog osiguranja (ugovaratelj i korisnik energetski subjekt) |
|
14. |
Naknada članovima nadzornog odbora i skupštine društva |
|
15. |
Troškovi kvalitete usluga |
|
16. |
Troškovi zdravstvenih usluga |
|
17. |
Naknade za inovacije, racionalizacije i tehnološka usavršavanja |
|
18. |
Vrijednosno usklađenje kratkotrajne imovine |
|
19. |
Ostali nematerijalni troškovi |
|
|
UKUPNO |
|
Tablica 7. TROŠKOVI AMORTIZACIJE REGULIRANIH SREDSTAVA
R.b. |
Struktura reguliranih sredstava |
Nabavna vrijednost (kn) |
Godišnja stopa amortizacije prema važećim zakonskim propisima |
Iznos godišnje amortizacije (kn) |
Sadašnja knjigovodstvena vrijednost (kn) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. |
Građevinski objekti |
|
|
|
|
2. |
Postrojenja |
|
|
|
|
3. |
Oprema |
|
|
|
|
4. |
Ostalo |
|
|
|
|
|
UKUPNO |
|
|
|
|
Napomena: Tablicu 7. popuniti po pojedinačnim amortizacijskim
grupama i lokacijama.
Tablica 8. TROŠKOVI UKUPNO
|
Troškovi |
Iznos (kn) |
I. |
Fiksni troškovi |
|
Tablica 2. |
Troškovi materijala, usluga, sitnog inventara i energije za vlastitu potrošnju |
|
Tablica 3. |
Troškovi tekućeg i investicijskog održavanja |
|
Tablica 4. |
Troškovi osiguranja građevinskih objekata, opreme i ostalog |
|
Tablica 5. |
Trošak plaća radnika |
|
Tablica 6. |
Ostali troškovi poslovanja |
|
Tablica 7. |
Amortizacija reguliranih sredstava |
|
|
UKUPNO FIKSNI TROŠKOVI |
|
II. |
Varijabilni troškovi |
|
Tablica 1. |
Troškovi goriva za proizvodnju toplinske energije i/ili nabave toplinske energije |
|
III. |
SVEUKUPNO (I + II) |
|
PRILOG 3
IZRAČUN REGULIRANOG MAKSIMALNOG PRIHODA
I. PROIZVODNJA TOPLINSKE ENERGIJE
R. br. |
Elementi za određivanje reguliranog maksimalnog prihoda |
|
Iznos |
1. |
Troškovi materijala, usluga, sitnog inventara i energije za vl. potrošnju (kn) |
Tab. 2. |
|
2. |
Troškovi tekućeg i investicijskog održavanja (kn) |
Tab. 3. |
|
3. |
Troškovi osiguranja građevinskih objekata, opreme i ostalog (kn) |
Tab. 4. |
|
4. |
Trošak plaća radnika (kn) |
Tab. 5. |
|
5. |
Ostali troškovi poslovanja (kn) |
Tab. 6. |
|
6. |
Amortizacija reguliranih sredstava (kn) |
Tab. 7. |
|
7. |
Iznos za pokrivanje fiksnih troškova (kn) (1. + 2. + 3. + 4. + 5. + 6.) |
Tfix(t-1) |
|
8. |
Indeks potrošačkih cijena |
It-1 |
|
9. |
Koeficijent učinkovitosti |
X |
|
10. |
Troškovi goriva za proizvodnju toplinske energije i/ili nabave toplinske energije (kn) |
Tenerg(t) |
|
11. |
Iznos propisanih naknada (kn) |
N |
|
12. |
Vrijednost reguliranih sredstava na početku regulacijske godine t (kn) |
RSpoč |
|
13. |
Vrijednost novih investicija u regulacijskoj godini t (kn) |
NI |
|
14. |
Vrijednost sredstava primljenih bez naknade u regulacijskoj godini t (kn) |
Sbesp |
|
15. |
Amortizacija reguliranih sredstava u regulacijskoj godini t (kn) |
A |
|
16. |
Otuđena i rashodovana sredstva u regulacijskoj godini t (kn) |
OR |
|
17. |
Vrijednost reguliranih sredstava na kraju
regulacijske godine t (kn) |
RSkraj |
|
18. |
Prosječna vrijednost sredstava kojima se obavlja regulirana djelatnost (regulirana sredstva) (kn) (12. + 17.)/2 |
RSpro |
|
19. |
Iznos vlastitog kapitala (kn) |
Е |
|
20. |
Iznos duga (kn) |
D |
|
21. |
Kamatna stopa na zaduženje (%) |
Kd |
|
22. |
Stopa poreza na dobit (%) |
Tp |
|
23. |
Prinos ostvaren od nerizičnih ulaganja (% na očekivani prihod od državnih obveznica) |
Rf |
|
24. |
Prosječan prinos od rizičnih ulaganja (% na očekivani prihod od tržišnog portfelja) |
Rm |
|
25. |
Koeficijent varijabilnosti prinosa dionica energetskog subjekta koji obavlja energetsku djelatnost proizvodnje toplinske energije u odnosu na prosječnu varijabilnost prinosa svih dionica koje kotiraju na tržištu |
β |
|
26. |
Kamatna stopa na vlastiti kapital (%) |
Ke |
|
27. |
Ponderirana vrijednost prosječne cijene
kapitala |
PCKpond |
|
28. |
Prinos od reguliranih sredstava u
regulacijskoj godini t (kn) |
RSt |
|
29. |
Regulirani maksimalni prihod regulacijske
godine t (kn) |
Pmax(t) |
|
II. DISTRIBUCIJA TOPLINSKE ENERGIJE
R. br. |
Elementi za određivanje reguliranog maksimalnog prihoda |
|
Iznos |
1. |
Troškovi materijala, usluga, sitnog inventara i energije za vl. potrošnju (kn) |
Tab. 2. |
|
2. |
Troškovi tekućeg i investicijskog održavanja (kn) |
Tab. 3. |
|
3. |
Troškovi osiguranja građevinskih objekata, opreme i ostalog (kn) |
Tab. 4. |
|
4. |
Trošak plaća radnika (kn) |
Tab. 5. |
|
5. |
Ostali troškovi poslovanja (kn) |
Tab. 6. |
|
6. |
Amortizacija reguliranih sredstava (kn) |
Tab. 7. |
|
7. |
Iznos za pokrivanje fiksnih troškova (kn) (1. + 2. + 3. + 4. + 5. + 6.) |
Tfix(t-1) |
|
8. |
Indeks potrošačkih cijena |
It-1 |
|
9. |
Koeficijent učinkovitosti |
X |
|
10. |
Iznos propisanih naknada (kn) |
N |
|
11. |
Vrijednost reguliranih sredstava na početku regulacijske godine t (kn) |
RSpoč |
|
12. |
Vrijednost novih investicija u regulacijskoj godini t (kn) |
NI |
|
13. |
Vrijednost sredstava primljenih bez naknade u regulacijskoj godini t (kn) |
Sbesp |
|
14. |
Amortizacija reguliranih sredstava u regulacijskoj godini t (kn) |
A |
|
15. |
Otuđena i rashodovana sredstva u regulacijskoj godini t (kn) |
OR |
|
16. |
Vrijednost reguliranih sredstava na kraju regulacijske godine t (kn) (11. + 12. – 13. – 14. – 15.) |
RSkraj |
|
17. |
Prosječna vrijednost sredstava kojima se obavlja regulirana djelatnost
(regulirana sredstva) (kn) |
RSpro |
|
18. |
Iznos vlastitog kapitala (kn) |
Е |
|
19. |
Iznos duga (kn) |
D |
|
20. |
Kamatna stopa na zaduženje (%) |
Kd |
|
21. |
Stopa poreza na dobit (%) |
Tp |
|
22. |
Prinos ostvaren od nerizičnih ulaganja (% na očekivani prihod od državnih obveznica) |
Rf |
|
23. |
Prosječan prinos od rizičnih ulaganja (% na očekivani prihod od tržišnog portfelja) |
Rm |
|
24. |
Koeficijent varijabilnosti prinosa dionica energetskog subjekta koji obavlja energetsku djelatnost distribucije toplinske energije u odnosu na prosječnu varijabilnost prinosa svih dionica koje kotiraju na tržištu |
β |
|
25. |
Kamatna stopa na vlastiti kapital (%) 22. + 24. x (23. – 22.) |
Ke |
|
26. |
Ponderirana vrijednost prosječne cijene kapitala
(18. x 25.) / (18.+19.) + (19. x 20. x |
PCKpond |
|
27. |
Prinos od reguliranih sredstava u regulacijskoj godini t (kn) 17. x 26. |
RSt |
|
28. |
Regulirani maksimalni prihod regulacijske godine t (kn) 7. x (1 + 8.) x (1 – 9.) + 10. + 27. |
Pmax(t) |
|
III. OPSKRBA TOPLINSKOM ENERGIJOM
R. br. |
Elementi za određivanje reguliranog maksimalnog prihoda |
|
Iznos |
1. |
Troškovi materijala, usluga, sitnog inventara i energije za vl. potrošnju (kn) |
Tab. 2. |
|
2. |
Troškovi tekućeg i investicijskog održavanja (kn) |
Tab. 3. |
|
3. |
Troškovi osiguranja građevinskih objekata, opreme i ostalog (kn) |
Tab. 4. |
|
4. |
Trošak plaća radnika (kn) |
Tab. 5. |
|
5. |
Ostali troškovi poslovanja (kn) |
Tab. 6. |
|
6. |
Amortizacija reguliranih sredstava (kn) |
Tab. 7. |
|
7. |
Iznos za pokrivanje fiksnih troškova (kn) (1. + 2. + 3. + 4. + 5. + 6.) |
Tfix(t-1) |
|
8. |
Indeks potrošačkih cijena |
It-1 |
|
9. |
Koeficijent učinkovitosti |
X |
|
10. |
Iznos propisanih naknada (kn) |
N |
|
11. |
Vrijednost reguliranih sredstava na početku regulacijske godine t (kn) |
RSpoč |
|
12. |
Vrijednost novih investicija u regulacijskoj godini t (kn) |
NI |
|
13. |
Vrijednost sredstava primljenih bez naknade u regulacijskoj godini t (kn) |
Sbesp |
|
14. |
Amortizacija reguliranih sredstava u regulacijskoj godini t (kn) |
A |
|
15. |
Otuđena i rashodovana sredstva u regulacijskoj godini t (kn) |
OR |
|
16. |
Vrijednost reguliranih sredstava na kraju regulacijske godine t (kn) (11. + 12. – 13. – 14. – 15.) |
RSkraj |
|
17. |
Prosječna vrijednost sredstava kojima se obavlja regulirana djelatnost (regulirana sredstva) (kn) (11. + 16.) / 2 |
RSpro |
|
18. |
Iznos vlastitog kapitala (kn) |
Е |
|
19. |
Iznos duga (kn) |
D |
|
20. |
Kamatna stopa na zaduženje (%) |
Kd |
|
21. |
Stopa poreza na dobit (%) |
Tp |
|
22. |
Prinos ostvaren od nerizičnih ulaganja (% na očekivani prihod od državnih obveznica) |
Rf |
|
23. |
Prosječan prinos od rizičnih ulaganja (% na očekivani prihod od tržišnog portfelja) |
Rm |
|
24. |
Koeficijent varijabilnosti prinosa dionica energetskog subjekta koji obavlja energetsku djelatnost distribucije toplinske energije u odnosu na prosječnu varijabilnost prinosa svih dionica koje kotiraju na tržištu |
β |
|
25. |
Kamatna stopa na vlastiti kapital (%) 22. + 24. x (23. – 22.) |
Ke |
|
26. |
Ponderirana vrijednost prosječne cijene kapitala (18. x 25.) / (18.+19.) + (19. x 20. x (1– 21.)) / (18.+19.) |
PCKpond |
|
27. |
Prinos od reguliranih sredstava u regulacijskoj godini t (kn) 17. x 26. |
RSt |
|
28. |
Regulirani maksimalni prihod regulacijske godine t (kn) 7. x (1 + 8.) x (1 – 9.) + 10. + 27. |
Pmax(t) |
|
PRILOG 4
PODACI KOJE SU ENERGETSKI SUBJEKTI KOJI OBAVLJALJU ENERGETSKU DJELATNOST
PROIZVODNJE, DISTRIBUCIJE ILI OPSKRBE TOPLINSKOM ENERGIJOM DUŽNI SVAKE GODINE
DOSTAVLJATI AGENCIJI
1. Tablice za praćenje troškova iz Priloga 2. ovoga Tarifnog sustava,
2. Financijsko izvješće na razini trgovačkog društva, ukoliko ono osim
energetske djelatnosti proizvodnja, distribucija i/ili opskrba toplinskom
energijom obavlja i neke druge energetske i/ili neenergetske djelatnosti,
ovjereno od strane ovlaštenog revizora,
3. Financijsko izvješće za energetske djelatnosti proizvodnja, distribucija
i/ili opskrba toplinskom energijom, ovjereno od strane ovlaštenog revizora,
4. Ostali potrebni podaci prema sljedećoj tablici:
* Energetski subjekt u prilogu ove tablice dužan je dostaviti
podatke o naturalnim i financijskim pokazateljima za nove investicije.
PRILOG 5
IZJAVA O ISTINITOSTI PODATAKA NAVEDENIH OD STRANE ENERGETSKOG SUBJEKTA
PODNIJETIH UZ PRIJEDLOG ZA ODREĐIVANJE VISINE TARIFNIH STAVKI
Puni naziv i adresa energetskog subjekta – podnositelja
Prijedloga za određivanje visine tarifnih stavki u Tarifnom sustavu za usluge
energetskih djelatnosti proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom
energijom:
_________________________________________________________________________
Ime i prezime odgovorne osobe podnositelja Prijedloga za
određivanje visine tarifnih stavki:
_______________________________________
Dužnost odgovorne osobe u energetskom subjektu:
________________________________________
IZJAVA
Potpisom ove izjave potvrđujem pod krivičnom, materijalnom i
moralnom odgovornošću da su točni i vjerodostojni svi materijalni, financijski i
ostali podaci navedeni u dokumentaciji koja je priložena uz Prijedlog za
određivanje visine tarifnih stavki u Tarifnom sustavu za usluge energetskih
djelatnosti proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom, a koji je
tvrtka _____________ podnijela dana _______________ godine.
Potpis:
Mjesto i datum: _______ g.
Potpis:
Mjesto i datum: _______ g.
PRILOG 6
PRIJEDLOG ZA ODREĐIVANJE VISINE TARIFNIH STAVKI
Puni naziv i adresa energetskog subjekta – podnositelja Prijedloga za
određivanje visine tarifnih stavki u Tarifnom sustavu za usluge energetskih
djelatnosti proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom.
___________________________________________________________________________
Na temelju članka 28. stavka 2. Zakona o energiji (»Narodne novine«, broj 68/01
i 177/04) i članka 13. Tarifnog sustava za usluge energetskih djelatnosti
proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom, Ministarstvu
gospodarstva, rada i poduzetništva podnosimo sljedeći
PRIJEDLOG
ZA ODREĐIVANJE VISINE TARIFNIH STAVKI U TARIFNOM SUSTAVU
Predlažemo da se u Tarifnom sustavu za usluge energetskih djelatnosti
proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom promijeni visina
tarifnih stavki kao što je prikazano u matrici tarifnih modela u privitku ovoga
Prijedloga.
Uz ovaj Prijedlog, dostavlja se i dokumentacija iz članka 13. stavka 2. i članka
14. Tarifnog sustava.
Potpis odgovorne osobe podnositelja Prijedloga za određivanje visine tarifnih
stavki
_______________________
Mjesto i datum: _________ g.