361
Na temelju članka 55. stavka 8., članka 78. stavka 6. i članka 79. stavka 3.
Zakona o javnoj nabavi (»Narodne novine«, broj 110/
2007), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 24. siječnja 2008.
godine donijela
1. dio
PREDMET UREDBE
Predmet Uredbe
Članak 1.
Ovom Uredbom se razrađuje način izrade, sadržaj i postupanje s dokumentacijom za nadmetanje, zaprimanje i otvaranje ponuda, te pohrana dokumentacije.
2. dio
OPĆE ODREDBE O DOKUMENTACIJI ZA NADMETANJE
Izrada dokumentacije za nadmetanje
Članak 2.
(1) Dokumentacija za nadmetanje, koju izrađuje naručitelj kao podlogu za
pripremu ponuda, mora biti jasna i razumljiva.
(2) Naručitelj povjerava izradu dokumentacije za nadmetanje stručnim osobama.
(3) Naručitelj mora u dokumentaciji za nadmetanje utvrditi sve okolnosti koje
mogu utjecati na cijenu predmeta nabave.
(4) Naručitelj ne smije ograničavati ili uvjetovati pravo nuđenja grupe ili
dijela predmeta nabave za koje je dopustio podnošenje ponuda.
(5) Ako je omogućeno podnošenje ponuda za grupe ili dijelove predmeta nabave,
dokumentacija za nadmetanje priprema se na način kojim se omogućuje izrada
ponude za svaku grupu odnosno dio predmeta nabave zasebno.
Sudjelovanje trećih osoba u pripremi i izradi dokumentacije za nadmetanje
Članak 3.
Pripremu i izradu dokumentacije za nadmetanje, ili njenog dijela, naručitelj može povjeriti neovisnim stručnim osobama.
3. dio
SADRŽAJ DOKUMENTACIJE ZA NADMETANJE
Sadržaj dokumentacije za nadmetanje
Članak 4.
Dokumentacija za nadmetanje, ovisno o vrsti postupka javne nabave te načinu
provedbe postupka javne nabave, sadrži sljedeće podatke:
1. naziv i sjedište naručitelja, broj telefona, broj telefaksa, internetska
adresa te adresa elektroničke pošte;
2. o osobi ili službi zaduženoj za komunikaciju s ponuditeljima;
3. opis predmeta nabave, te oznaka i naziv iz Jedinstvenoga rječnika javne
nabave – CPV;
4. tehnička specifikacija predmeta nabave;
5. vrsta, kvaliteta, opseg ili količina predmeta nabave;
6. mjesto isporuke robe, izvođenja radova ili pružanja usluga;
7. rok isporuke roba i usluga, odnosno rok završetka radova, ili duljina
trajanja ugovora;
8. opis i oznaka grupa ili dijelova predmeta nabave, ako je dopušten takav način
nuđenja;
9. uvjete sposobnosti gospodarskih subjekata, naziv dokaza sposobnosti, naziv
izdavatelja dokaza, te vrijednosne pokazatelje dokaza ako se mogu iskazati;
10. uvjete kvalifikacije;
11. broj sposobnih natjecatelja koji će biti pozvani na dostavu ponuda, na
dostavu natječajnih radova, na pregovaranje odnosno na sudjelovanje u
natjecateljskom dijalogu;
12. dopustivost pregovaranja samo s jednim preostalim gospodarskim subjektom u
zaključnoj fazi pregovaračkog postupka;
13. uvjete koje zajednički ponuditelji moraju ispuniti proporcionalno svom
udjelu u zajedničkoj ponudi;
14. dio ponude koji ponuditelj namjerava ustupiti podizvoditeljima /
podisporučiteljima, te podatke o podizvoditeljima / podisporučiteljima kojima će
ponuditelj ustupiti dio ponude;
15. koji se odnose na oblik, način izrade, sadržaj i način dostave ponuda;
16. dopustivost dostave ponuda elektroničkim putem;
17. pravilnik o elektroničkoj dražbi, ako se ista provodi;
18. o dopustivosti alternativnih ponuda, te minimalne zahtjeve koje alternativne
ponude moraju ispunjavati u odnosu na predmet nabave, način usporedbe i ocjene
alternativnih ponuda;
19. način izračuna cijene za predmet nabave, sadržaj cijene, nepromjenjivost
cijene ili način promjene cijene;
20. valuta ili valute u kojima cijena ponude može biti izražena, valuta u koju
će biti preračunate cijene ponuda, financijska institucija čiji i koji tečaj će
se primijeniti za preračunavanje valuta na datum otvaranja ponuda;
21. rok, način i uvjeti plaćanja;
22. rok valjanosti ponude;
23. vrsta, sredstvo jamstva i uvjeti jamstva;
24. kriterij odabira ponude: najniža cijena ili ekonomski najpovoljnija ponuda s
navođenjem kriterija koji će se primijeniti;
25. jezik ili jezici na kojima se izrađuje ponuda ili dio ponude;
26. datum, vrijeme i mjesto dostave i otvaranja ponuda;
27. bitne uvjete ugovora ili prijedlog ugovora, ako je primjereno;
28. potrebne izjave;
29. rok donošenja odluke o odabiru ili poništenju;
30. pouka o pravnom lijeku;
31. ostale bitne uvjete sukladno stručnim pravilima ili propisane drugim
propisima.
Dokaz o nekažnjavanju
Članak 5.
(1) Ako se dokaz o nekažnjavanju ne izdaje u zemlji sjedišta gospodarskog
subjekta za potrebe postupka javne nabave ili ako dokaz ne obuhvaća sva kaznena
djela iz članka 50. stavaka 1. i 2. Zakona o javnoj nabavi, dokaz o
nekažnjavanju može biti zamijenjen izjavom.
(2) Izjavu s ovjerenim potpisom kod javnog bilježnika ili drugog nadležnog
tijela daje osoba ovlaštena za zastupanje gospodarskog subjekta za sebe i za
gospodarski subjekt.
Određivanje predmeta nabave
Članak 6.
Predmet nabave određen je najmanje kategorijom CPV oznake sukladno strukturi Jedinstvenog rječnika javne nabave (CPV).
Određivanje cijene
Članak 7.
(1) Dokumentacija za nadmetanje mora se izraditi na način da ponuditelj može
iskazati cijenu ponude.
(2) Cijena može biti:
1. nepromjenjiva,
2. promjenjiva.
(3) Ako je cijena ponude promjenjiva, naručitelj će u dokumentaciji za
nadmetanje odrediti način i uvjete izmjene cijene, sukladno Zakonu o obveznim
odnosima ili drugim propisima.
Cijena ponude
Članak 8.
(1) Ponuditelj dostavlja ponudu s cijenom, u kunama ili valuti kako je to
utvrđeno u dokumentaciji za nadmetanje.
(2) Cijena ponude piše se brojkama i slovima. Ako se iznosi u brojkama i slovima
razlikuju, mjerodavan je iznos izražen slovima.
(3) Cijena ponude izražava se za cjelokupan predmet nabave ili ako je u
dokumentaciji za nadmetanje dopušteno nuđenje po grupama ili dijelovima, posebno
za svaku grupu ili dio predmeta nabave.
(4) U cijenu ponude su uračunati svi troškovi i popusti, bez poreza na dodanu
vrijednost, koji se iskazuje zasebno iza cijene ponude.
(5) Ako kod ponude s ukupnom cijenom zbroj apsolutnih iznosa svih računskih
pogreški, na više ili manje, iznosi više od pet posto ukupne cijene ponude bez
poreza na dodanu vrijednost, ponuda je neprihvatljiva.
Oblik ponude
Članak 9.
(1) Ponuda mora biti izrađena u obliku naznačenom u dokumentaciji za nadmetanje.
(2) Stranice ponude se označavaju rednim brojem stranice kroz ukupan broj
stranica ponude ili ukupan broj stranica ponude kroz redni broj stranice.
(3) Ponuda u papirnatom obliku mora biti uvezana u cjelinu na način da se
onemogući naknadno vađenje ili umetanje listova ili dijelova ponude.
(4) Ponuda u elektroničkom obliku mora biti objedinjena u cjelinu.
(5) Ponuditelj mora uzorke i ostale sastavne dijelove ponude u papirnatom obliku
koji ne mogu biti uvezani, obilježiti nazivom, označiti ih kao dijelove ponude i
dostaviti ih s ponudom.
(6) Ponuda se predaje u izvorniku, te u potrebnom broju ovjerenih preslika
ponude, sukladno dokumentaciji za nadmetanje.
(7) Ako je zatražena i preslika ponude, ponuditelj je dostavlja zajedno s
izvornikom ponude. U tom slučaju se jasno naznačuje »izvornik« i »preslika«
ponude. U slučaju dvojbi oko ispravnosti ponude, vjerodostojan je izvornik
ponude.
(8) Ponude u papirnatom obliku pišu se neizbrisivom tintom.
(9) Ispravci u ponudi u papirnatom obliku moraju biti izrađeni na način da su
vidljivi ili dokazivi (npr. brisanje ili uklanjanje slova ili otiska). Ispravci
moraju uz navod datuma biti potvrđeni pravovaljanim potpisom i pečatom ovlaštene
osobe gospodarskoga subjekta.
(10) Ako se ponuda ili dio ponude dostavlja i na mediju za pohranjivanje
podataka, to se na omotnici posebno označava. Na isti način označava se i
omotnica ili druga ambalaža u kojoj je sastavni dio ponude, a koji se zasebno
dostavlja.
Dostava dokaza o sposobnosti
Članak 10.
(1) Naručitelj može u dokumentaciji za nadmetanje navesti da li su ponuditelji
obvezni, radi dokazivanja sposobnosti izvršenja predmeta nabave, dostaviti
izvornike odnosno ovjerene preslike traženih dokaza ili neovjerene preslike
istih.
(2) Ako je naručitelj dopustio podnošenje ponuda za grupe ili dijelove predmeta
nabave, tada može u dokumentaciji za nadmetanje odrediti, da se u slučajevima
kada jedan gospodarski subjekt dostavlja ponude za više grupa ili dijelova
predmeta nabave, zajednički dokazi koji se odnose na više ponuda, dostavljaju u
jednoj od ponuda ili u zasebnoj omotnici. Ostali traženi dokazi o sposobnosti za
pojedinu grupu ili dio predmeta nabave dostavljaju se uz ponudu za navedenu
grupu (dio) predmeta nabave.
4. dio
POSTUPANJE S DOKUMENTACIJOM ZA NADMETANJE
Priprema i objašnjenje dokumentacije za nadmetanje
Članak 11.
(1) Naručitelj mora pripremiti dokumentaciju za nadmetanje pravodobno, ovisno o
odabranom postupku ili načinu nabave.
(2) Pod uvjetom da naručitelj pravodobno, prije roka za dostavu ponude,
najkasnije šest dana u redovnom roku, odnosno četiri dana u ostalim rokovima,
zaprimi zahtjev gospodarskog subjekta za objašnjenje dokumentacije za
nadmetanje, mora odmah odgovoriti na navedeni zahtjev. Isto će objašnjenje
istodobobno dostaviti ostalim gospodarskim subjektima koji su preuzeli
dokumentaciju za nadmetanje, bez navođenja podataka o podnositelju zahtjeva.
Uvid, otkup i preslika dokumentacije za nadmetanje
Članak 12.
Naručitelj je obvezan evidentirati podatke o gospodarskim subjektima koji su zatražili uvid u dokumentaciju na nadmetanje, koji su otkupili dokumentaciju, odnosno izradili preslike dokumentacije.
5. dio
ZAPRIMANJE I OTVARANJE PONUDA
Dostava ponude
Članak 13.
(1) Ponuda se dostavlja u zatvorenoj omotnici s nazivom i adresom naručitelja,
nazivom i adresom ponuditelja, naznakom predmeta odnosno grupe ili dijela
predmeta nabave na koji se ponuda odnosi, naznakom »ne otvaraj«, te ostalim
podacima sukladno dokumentaciji za nadmetanje.
(2) Ponude se upisuju u Upisnik o zaprimanju ponuda prema redoslijedu
zaprimanja.
(3) Upisnik o zaprimanju ponuda sastavlja i potpisuje za to ovlaštena osoba
naručitelja. Upisnik je sastavni dio Zapisnika o otvaranju ponuda.
(4) Na zahtjev ponuditelja naručitelj će izdati potvrdu o zaprimanju ponude.
(5) Na omotnicama zaprimljenih ponuda naznačuje se redni broj, datum i vrijeme
prema redoslijedu zaprimanja.
Način dostave alternativnih ponuda
Članak 14.
Ponuditelj koji dostavlja alternativnu ponudu s alternativnim rješenjem za predmet nabave može dostaviti samo alternativnu ponudu ili alternativnu ponudu i osnovnu ponudu.
Postupak otvaranja ponuda
Članak 15.
(1) Predstavnici naručitelja na otvaranju ponuda su zaposlenici naručitelja ili
druge ovlaštene osobe.
(2) Ponude se otvaraju prema redoslijedu zaprimanja iz Upisnika o zaprimanju
ponuda.
(3) Prije otvaranja ponude utvrđuje se je li ista zaprimljena neotvorena.
(4) Ponuda pristigla nakon isteka roka za dostavu ponuda ne otvara se i
obilježava se kao zakašnjelo pristigla ponuda. Zakašnjela ponuda se odmah vraća
gospodarskom subjektu koji ju je dostavio.
(5) Otvorene ponude označavaju se rednim brojevima sukladno redoslijedu upisa u
upisnik. Utvrđuje se je li ponuda potpisana, od koliko se dijelova sastoji i
postoje li dijelovi ponude koji su navedeni kao prilozi, a koji se traže u
dokumentaciji za nadmetanje. U slučaju da je dostavljena ponuda u elektroničkom
obliku, utvrđuje se je li ponuda potpisana naprednim elektroničkim potpisom, od
koliko se dijelova sastoji i postoje li dijelovi ponude koji su navedeni kao
prilozi a koji se traže u dokumentaciji za nadmetanje.
Zapisnik o otvaranju ponuda
Članak 16.
(1) Iz ponude se čitaju i u zapisnik o otvaranju ponuda unose sljedeći podaci:
1. o naručitelju,
2. predmet nabave,
3. naznaka vrste postupka,
4. evidencijski broj nabave,
5. broj objave iz Elektroničkog oglasnika javne nabave Narodnih novina,
6. datum i vrijeme početka i završetka otvaranja ponuda,
7. ime i prezime nazočnih ovlaštenih predstavnika naručitelja i ovlaštenih
predstavnika ponuditelja,
8. o ponuditelju,
9. cijena ponude za predmet odnosno grupu ili dio predmeta nabave,
10. podaci koje je moguće izraziti u brojkama, a u vezi s kriterijima za
donošenje odluke o odabiru na temelju kriterija ekonomski najpovoljnije ponude,
11. promjena pojedine jedinične cijene ili cijena, kao i izmijenjena ukupna
cijena ukoliko je uslijed pisane izjave ponuditelja došlo do promjene cijene ili
cijena iz ponude,
12. o prilozima koji su zahtijevani, a nisu dostavljeni,
13. primjedbe prisutnih ovlaštenih predstavnika naručitelja i ponuditelja na
postupak otvaranja ponuda,
14. ostali potrebni podaci.
(2) Zapisnik će odmah biti stavljen na uvid, provjeru sadržaja i potpis nazočnim
ovlaštenim predstavnicima ponuditelja.
(3) Zapisnik potpisuju nazočni ovlašteni predstavnici naručitelja i zapisničar.
(4) Svim nazočnim predstavnicima ponuditelja uručuje se preslika zapisnika, a
ostalim ponuditeljima se dostavlja na njihov zahtjev.
(5) Nakon završetka postupka otvaranja ponuda, ponude se pohranjuju tako da nisu
dostupne neovlaštenim osobama.
Postupak pregleda i ocjene ponuda
Članak 17.
(1) Pregled i ocjenu ponuda obavljaju stručne osobe i/ili stručne službe
naručitelja, te neovisne stručne osobe, ako je potrebno, sukladno zahtjevima
koje je naručitelj odredio u objavi i/ili dokumentaciji za nadmetanje.
(2) Obvezno se provjerava:
1. pravovremenost,
2. oblik, sadržaj i cjelovitost ponude;
3. ispunjenje uvjeta sposobnosti;
4. računska ispravnost ponude.
(3) Nakon pregleda i ocjene ponuda sukladno stavku 2. ovoga članka, ponude se
rangiraju prema kriteriju odabira ponude.
Zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda
Članak 18.
(1) O pregledu i ocjeni ponuda sastavlja se zapisnik.
(2) Postupak pregleda i ocjene ponuda je tajan do donošenja odluke o odabiru ili
poništenju.
(3) U zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda unose se najmanje sljedeći podaci:
1. podaci o naručitelju,
2. predmet nabave,
3. naznaka vrste postupka,
4. evidencijski broj nabave,
5. broj objave iz Elektroničkog oglasnika javne nabave Narodnih novina,
6. podatak o visini planiranih sredstava nabave,
7. ime i adresa, odnosno naziv i sjedište ponuditelja koji su podnijeli ponudu
prema redoslijedu iz zapisnika o javnom otvaranju ponuda,
8. analitički prikaz traženih i danih dokaza o sposobnosti ponuditelja i ocjena
sposobnosti ponuditelja,
9. ocjena prihvatljivosti ponude,
10. razlozi isključenja ponude,
11. cijene ponuda za predmet nabave, odnosno za grupe ili dijelove predmeta
nabave, ako je bilo dozvoljeno nuđenje po grupama ili dijelovima predmeta
nabave,
12. kriteriji i razmjerna vrijednost kriterija za odabir ponude, te njihov
izračun za svaku ponudu, odnosno grupu ili dio predmeta nabave, ako je bilo
dozvoljeno nuđenje po grupama,
13. usporedni prikaz ocjene, analize ponuda i mišljenje stručne službe
naručitelja ili neovisne stručne osobe, ako se je naručitelj koristio njihovim
uslugama,
14. rangiranje ponuda prema kriteriju odabira,
15. razlozi donošenja odluke o odabiru ili odluke o poništenju,
16. popis priloga uz zapisnik,
17. datum i potpis osoba koje su izvršile pregled i ocjenu ponuda,
18. ostali potrebni podaci.
Donošenje odluke o odabiru ili poništenju istodobno za sve grupe ili dijelove
predmeta nabave
Članak 19.
Ako je naručitelj podijelio predmet nabave na grupe ili dijelove, te omogućio podnošenje ponuda po grupama odnosno dijelovima predmeta nabave, odluka o odabiru ili poništenju se donosi istodobno za sve grupe ili dijelove predmeta nabave.
6. dio
ZAPRIMANJE I OTVARANJE ELEKTRONIČKI DOSTAVLJENIH PONUDA
Informacijski sustav javne nabave
Članak 20.
(1) Informacijski sustav javne nabave kojeg koriste naručitelji iz članka 3. i
članka 4. Zakona o javnoj nabavi, mora omogućiti Uredu za javnu nabavu Vlade
Republike Hrvatske, Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave i
Državnom odvjetništvu Republike Hrvatske, u svrhu obavljanja poslova iz njihovih
nadležnosti, slobodan, bez odgode i besplatan pristup svim podacima iz
informacijskog sustava javne nabave, elektronički dostavljenoj dokumentaciji za
nadmetanje, ponudama i ispravama koje su u vezi s ocjenom elektronički
dostavljene ponude, provedbom elektroničke dražbe i dinamičkog sustava nabave.
(2) Informacijski sustav javne nabave mora ispunjavati uvjete iz članka 30. i
članka 78. stavka 2. Zakona o javnoj nabavi.
(3) Informacijski sustav javne nabave mora osigurati funkcionalnu, tehnološku i
sigurnosnu cjelovitost kojom se osigurava jednaka razina sigurnosti, urednosti i
dokumentiranosti svih postupaka i radnji tijekom cijeloga postupka javne nabave.
(4) Uspostavljeni informacijski sustav javne nabave mora omogućiti elektronički
podržanu pohranu podataka o provedenim postupcima javne nabave i sve prateće
dokumentacije.
(5) Sigurnosna razina informacijskog sustava javne nabave mora biti usklađena s
važećim propisima u području javne nabave, te propisima kojima se uređuje
elektronički potpis, elektronička trgovina, elektroničke isprave i sustav
certificiranja i obveznog osiguranja davatelja usluga izdavanja kvalificiranih
certifikata.
(6) U informacijskom sustavu javne nabave Republike Hrvatske kao referentno
vrijeme koristi se službeno vrijeme u Republici Hrvatskoj prema Zakonu o
računanju vremena (»Narodne novine«, br. 27/93, 33/96), uz dozvoljeno odstupanje
od jedne sekunde.
Posebne odredbe o elektroničkoj dražbi
Članak 21.
Pravilnik o provedbi elektroničke dražbe, osim podataka iz članka 97. stavka 1. Zakona o javnoj nabavi, mora sadržavati i podatak o vremenu trajanja neaktivnosti prije završetka dražbe. Ukoliko u unaprijed definiranom vremenu neaktivnosti prije završetka dražbe stigne nova ponuda, dražba će se produljiti za navedeno vrijeme neaktivnosti.
Elektronička dostava ponuda
Članak 22.
Elektronička dostava ponuda obavlja se kroz informacijski sustav javne nabave.
Otvaranje elektronički dostavljenih ponuda
Članak 23.
(1) Prilikom otvaranja elektronički dostavljene ponude utvrđuje se
vjerodostojnost ponude verificiranjem naprednog elektroničkog potpisa. Nakon
uspješne verifikacije naprednoga elektroničkog potpisa u ponudu se ugrađuje
vremenski žig otvaranja ponude (»time stamp«).
(2) Ponude pristigle nakon isteka roka za dostavu ponuda ne otvaraju se i vode
se kao zakašnjelo pristigle ponude.
(3) Otvorene ponude vode se u elektroničkom zapisniku pod rednim brojevima prema
redoslijedu zaprimanja. Utvrđuje se cjelovitost ponude, od koliko se dijelova
sastoji i postoje li dijelovi ponude koji su navedeni kao prilozi i sastavni
dijelovi ponude, a koji se traže u dokumentaciji za nadmetanje. Svi elektronički
dokumenti koji su sastavni dijelovi ponude, evidentiraju se u elektroničkom
zapisniku.
(4) Na sadržaj zapisnika o otvaranju, te pregledu i ocjeni elektronički
dostavljenih ponuda, primjenjuju se odredbe članka 16. stavka 1. i članka 18.
stavka 3. ove Uredbe.
(5) Ako je u postupku javne nabave dopuštena dostava ponuda u elektroničkom
obliku i u papirnatom obliku, sastavlja se jedinstven zapisnik o otvaranju
ponuda u koji se prvo upisuju elektronički pristigle ponude prema redoslijedu
zaprimanja, a zatim ostale ponude prema redoslijedu zaprimanja.
(6) Zapisnik će odmah biti stavljen na uvid, provjeru sadržaja i potpis nazočnim
ovlaštenim predstavnicima ponuditelja.
(7) Zapisnik potpisuju nazočni ovlašteni predstavnici naručitelja i zapisničar.
(8) Svim nazočnim predstavnicima ponuditelja uručuje se preslika zapisnika, a
ostalim ponuditeljima se dostavlja na njihov zahtjev.
(9) Nakon završetka postupka otvaranja ponuda, ponude se pohranjuju tako da nisu
dostupne neovlaštenim osobama.
Pohrana elektronički dostavljenih ponuda
Članak 24.
(1) Elektronički dostavljene ponude pohranjuju se na način da je osigurana
njihova vjerodostojnost, integritet, neporecivost i povjerljivost.
(2) Informacijski sustav javne nabave mora omogućiti Uredu za javnu nabavu Vlade
Republike Hrvatske, Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave i
Državnom odvjetništvu Republike Hrvatske, u svrhu obavljanja poslova iz njihovih
nadležnosti, omogućiti uvid u pohranjene podatke u svezi s provedenim postupcima
javne nabave, za cijelo vrijeme njihove pohrane.
7. dio
POHRANA DOKUMENTACIJE
Pohrana i čuvanje dokumentacije za nadmetanje
Članak 25.
(1) Dokumentaciju o postupku nabave naručitelj je dužan čuvati najmanje četiri
godine od konačnosti odluke o odabiru ili poništenju postupka javne nabave.
(2) Projektna dokumentacija za radove trajna su arhivska građa i čuva se u
skladu s posebnim propisima.
8. dio
ZAVRŠNE ODREDBE
Stupanje na snagu Uredbe
Članak 26.
Ova Uredba stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 330-01/08-01/02
Urbroj: 5030120-08-1
Zagreb, 24. siječnja 2008.
Predsjednik
dr. sc. Ivo Sanader, v. r.