1311
Na temelju članka 1021. stavak 3. alineja 10. Pomorskog zakonika (»Narodne novine«, br. 181/04 i 76/07) i članka 51. stavak 1. alineja 2. Zakona o sigurnosnoj zaštiti trgovačkih brodova i luka otvorenih za međunarodni promet (»Narodne novine«, br. 48/04 i 51/04) ministar mora, prometa i infrastrukture donosi
Članak 1.
(1) U Pravilniku o obavljanju inspekcijskog nadzora sigurnosti plovidbe
(»Narodne novine« br. 127/05) u članku 2. stavku 1. točki 9., iza alineje 8.
dodaju se alineje 9. i 10. koje glase:
»– Međunarodna konvencija o nadzoru štetnih sustava protiv obraštanja brodova,
2001. (AFS),
– Torremolinos protokol iz 1993. na Torremolinos međunarodnu konvenciju o
sigurnosti ribarskih brodova iz 1977. (Torremolinos protokol).«
(2) Iza točke 21. dodaju se točke 22. i 23. koje glase:
»22. ribarski brod je svaki brod namijenjen i opremljen za ulov ribe ili drugih
živih bića iz mora ili sa morskog dna u svrhu obavljanja gospodarske
djelatnosti.
23. ZERP je zaštićeni ekološko-ribolovni pojas Republike Hrvatske kako je
uspostavljen Odlukom o proširenju jurisdikcije Republike Hrvatske na Jadranskom
moru (»Narodne novine« 157/03, 77/04, 138/06, 31/08)«.
Članak 2.
U članku 8. stavku 1. iza točke 6. dodaju se točke 7., 8. i 9. koje glase:
»7. obavljanje inspekcijskih pregleda pod nadzorom starijeg inspektora. Broj
inspekcijskih pregleda pod nadzorom starijeg inspektora za pojedina radna mjesta
definiran je u sustavu upravljanja kvalitetom;
8. sudjelovanje na seminarima za nove PSC inspektore Pariškog memoranduma;
9. sudjelovanje na obnovnim seminarima za PSC inspektore Pariškog memoranduma.«
Članak 3.
(1) U članku 14. stavku 3. točki 1., alineja 5. mijenja se i glasi:
»– označene, odnosno uređene plovne putove.«
(2) Iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
»(4) Inspekcijski pregledi, posebno pregledi stranih brodova, mogu se planirati
uključivanjem u tim inspektora iz više lučkih kapetanija.«
Članak 4.
U članku 22. iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
»(4) Inspektor je ovlašten zapovjednika ili člana posade pomorskog objekta,
podvrgnuti ispitivanju pomoću odgovarajućih sredstava i uređaja (alkometar i dr.),
umjerenih prema propisima o mjerilima i mjeriteljskim uvjetima, ili ga uputiti
na stručni pregled radi provjere ima li alkohola u organizmu ili pokazuje li
znake alkoholne poremećenosti odnosno nalazi li se pod utjecajem droga ili
psihoaktivnih lijekova.«
Članak 5.
U članku 25. stavku 1. iza točke 8. dodaju se točke 9. i 10. koje glase:
»9. Zabraniti brodu daljnju plovidbu, odnosno ukrcavanje, iskrcavanje ili
prekrcavanje tereta vlastitim uređajima za obavljanje tih radnji.
10. Onemogućiti plovidbu plovnog objekta, odnosno ukrcavanje, iskrcavanje ili
prekrcavanje tereta vlastitim uređajima za obavljanje tih radnji, pečaćenjem ili
na drugi pogodan način.«
Članak 6.
Iza članka 25. dodaju se članci 25.a i 25.b koji glase:
»Članak 25.a
(1) Ako zapovjednik isplovi, odnosno postupi suprotno izdanom rješenju o zabrani
isplovljenja ili započne ukrcaj, iskrcaj ili prekrcaj tereta vlastitim uređajima
za obavljanje tih radnji suprotno izdanom rješenju o zabrani korištenja uređaja
i opreme, inspektor je ovlašten donijeti zaključak o izvršenju rješenja.
(2) Rješenje se može izvršiti pečaćenjem ili na drugi pogodan način.
(3) Pečaćenje iz stavka 2. ovog članka izvršit će se na način definiran u
Dodatku XXII. koji je sastavni dio ovog Pravilnika.
(4) Drugi načini kojima inspektor može onemogućiti plovidbu plovnog objekta,
odnosno ukrcavanje, iskrcavanje ili prekrcavanje tereta vlastitim uređajima za
obavljanje tih radnji, mogu uključiti upotrebu:
– lokota
– hladnog pečatnog voska sa špagom (jamstvenik)
– samoljepljive trake sa znakom i nazivom Ministarstva.
Članak 25.b
(1) Inspektor je dužan, prilikom ulaska u zatvorene prostore na brodu
primijeniti radnu uputu za ulazak u zatvorene prostore propisanu u okviru
sustava upravljanja kvalitetom.
(2) Inspektor je dužan, prilikom obavljanja inspekcijskog nadzora na pomorskom
objektu, nositi zaštitnu odjeću, obuću i druga osobna zaštitna sredstva
definirana posebnim propisom.«
Članak 7.
U članku 27. stavku 1. riječi: »u glavama VI-1, VI-2 i VI-3« zamjenjuju se riječima »u glavama VI-1, VI-2, VI-3, VI-5, VI-6 i VI-7«.
Članak 8.
U članku 28. stavku 1. iza točke 13. dodaju se točke 14. i 15. koje glase:
»14. brodovi sa kojih je odaslan lažni poziv za pomoć ili je neovlašteno
korištena radiopostaja.
15. brodovi koji plove izvan dozvoljenog područja plovidbe«
Članak 9.
U članku 32. iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
»(4) Inspektor će o obavljenom ispitivanju pomoću odgovarajućih sredstava i
uređaja, a radi utvrđivanja prisustva u organizmu alkohola, sastaviti zapisnik
na obrascu propisanom u okviru sustava upravljanja kvalitetom.«
Članak 10.
U članku 46. stavku 2. točka 6. mijenja se i glasi:
»6. Lista kompanija koje imaju 30% ili više zaustavljanja u odnosu na ukupni
broj brodova u međunarodnoj plovidbi upisanih u hrvatski upisnik kojima
upravljaju, u prethodnom razdoblju od tri godine.«
Članak 11.
U članku 48. stavku 5. riječi: »ribarskim brodovima,« brišu se.
Članak 12.
U članku 53. iza stavka 3. dodaju se stavci 4. i 5. koji glase:
»(4) Inspektor može brodu za koji se utvrdi da je prekršio odredbe Međunarodne
konvencije o nadzoru štetnih sustava protiv obraštanja brodova izreći mjeru
odbijanja uplovljenja u luke u Republici Hrvatskoj dok se nedostatak ne otkloni.
(5) O izricanju mjere iz stavka 4. ovog članka inspektor će pisanim putem
izravno izvijestiti državu zastave broda uz pisanu obavijest državi zastave
broda.«
Članak 13.
U članku 55. stavku 3. iza riječi: »ISM Kodeksom.«dodaju se riječi: »Obavijest o odbijanju uplovljenja inspektor sastavlja na obrascu propisanom u okviru sustava upravljanja kvalitetom.«
Članak 14.
U članku 56. stavku 2. iza riječi: »putovanja.«dodaju se riječi: »Obavijest se sastavlja na obrascu propisanom u okviru sustava upravljanja kvalitetom.«
Članak 15.
U članku 57. iza stavka 4. dodaje se stavak 5. koji glasi:
»(5) U slučaju zaprimanja zahtjeva za istragom od strane druge države stranke
međunarodne konvencije, a u svezi kršenja odredbi međunarodne konvencije,
inspektor će obaviti inspekcijski pregled, te izvješće o istrazi dostaviti
stranci koja je zatražila istragu i državi zastave broda.«
Članak 16.
U članku 59. iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
»(4) Inspektor će o obavljenom ispitivanju pomoću odgovarajućih sredstava i
uređaja, a radi utvrđivanja prisustva u organizmu alkohola, sastaviti zapisnik
na obrascu propisanom u okviru sustava upravljanja kvalitetom.«
Članak 17.
Članak 67. mijenja se i glasi:
»Inspekcijskom pregledu u lukama, teritorijalnom moru i unutarnjim morskim
vodama Republike Hrvatske prije svih podvrgavaju se brodice i jahte za koje
postoji dojava, sumnja ili je neposrednim opažanjem utvrđeno da:
– brodica ili jahta nema valjane isprave, zapise i/ili knjige;
– brodica ili jahta ima nedostatke u svezi konstrukcije i opreme;
– je brodica ili jahta prekrcana u odnosu na utvrđenu nosivost ili najveći
dopušteni broj osoba/putnika;
– je s brodice ili jahte odaslan lažni poziv za pomoć ili je neovlašteno
korištena radiopostaja ili su davani lažni vizualni ili zvučni signali;
– granična kontrola nije obavljena prema propisima;
– brodica ili jahta za osobne potrebe neovlašteno obavlja kabotažu;
– brodica ili jahta obavlja gospodarsku djelatnost bez koncesijskog odobrenja;
– osobe na brodici ili jahti neovlašteno vade potonule stvari;
– zapovjednik jahte/voditelj brodice i/ili članovi posade su u plovidbi pod
utjecajem alkohola, droga ili psihoaktivnih lijekova;
– osobe na brodici ili jahti onečišćuju more uljem ili otpadom;
– brodica ili jahta glisiraju na udaljenosti od obale manjoj od propisane ili na
mjestu gdje je glisiranje zabranjeno;
– brodica ili jahta prilikom dolaska u luku, odlaska iz luke, te za vrijeme
plovidbe u luci nije smanjila brzinu, a valovi koji su nastali njihovom
plovidbom su nanijeli štetu ili su mogli nanijeti štetu drugim plovnim
objektima, obali ili uređajima u luci;
– brodica ili jahta plovi izvan dozvoljenog područja plovidbe;
– se plovidba obavlja na nepropisnoj udaljenosti od obale, objekata marikulture
ili plutajuće ograde uređene plaže;
– se brodica ili jahta sidri na mjestu na kojem je sidrenje zabranjeno ili ometa
sigurnost plovidbe;
– se brodica ili jahta nije privezala odgovarajućim i ispravnim vezovima
prilagođenim meteorološkim uvjetima ili se privezala na način da ometa plovidbu
drugih plovnih objekata, kretanje osoba i vozila po obali, kao i rad lučkih
naprava;
– se s brodice ili jahte obavlja ronjenje bez plutajuće oznake ronioca;
– brodica ili jahta nema propisani broj članova posade s odgovarajućim
ovlaštenjima;
– brodica ili jahta je pretrpjela nesreću ili nanijela drugome štetu.«
Članak 18.
Iza članka 75. dodaju se članci 75.a, 75.b, 75.c, 75.d, 75.e, 75.f, 75.g, 75.h i 75.i koji glase:
»Članak 75.a
(1) Troškove ponovnog inspekcijskog pregleda plutajućeg objekta kojem je
izrečena mjera zabrane rada zbog neudovoljavanja uvjetima sigurnosti plovidbe
propisanih Pomorskim zakonikom, te Tehničkim pravilima, snosi vlasnik plutajućeg
objekta.
(2) Mjera zabrane rada neće se ukinuti dok odgovorna osoba ne podnese dokaz o
podmirenju troškova iz stavka 1. ovog članka.
(3) Mjerila i visina troškova iz stavka 1. ovog članka utvrđuju se u Dodatku
VII. koji je sastavni dio ovog Pravilnika.
VI-5 INSPEKCIJSKI NADZOR NAD RIBARSKIM BRODOVIMA
Članak 75.b
Odredbe ove glave Pravilnika odnose se na inspekcijski nadzor nad domaćim i stranim ribarskim brodovima.
Članak 75.c
(1) Prilikom određivanja prioriteta za inspekcijski pregled domaćeg ribarskog
broda u lukama, unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru, na odgovarajući
se način primjenjuju odredbe članka 28.
(2) Prilikom određivanja prioriteta za inspekcijski pregled stranog ribarskog
broda u lukama, unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru, na odgovarajući
se način primjenjuju odredbe članka 49., stavak 3., alineja 1.
Članak 75.d
(1) Strani ribarski brodovi koji obavljaju ribolov u
unutarnjim morskim vodama i
teritorijalnom moru Republike Hrvatske ili iskrcavaju ulov u lukama Republike
Hrvatske, podložni su inspekcijskom nadzoru sukladno odredbama ovog Pravilnika,
bez diskriminacije u odnosu na zastavu koju viju ili nacionalnosti brodara, a
radi provjere udovoljavanja odredbama posebnih propisa kojim se reguliraju
obveze ribarskih brodova.
(2) Strani ribarski brodovi koji ne obavljaju ribolov u unutarnjim morskim
vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske i ne iskrcavaju ulov u lukama
Republike Hrvatske, a viju zastavu države članice Europske zajednice, podložni
su inspekcijskom nadzoru u lukama Republike Hrvatske sukladno odredbama ovog
Pravilnika, bez diskriminacije u odnosu na zastavu koju viju ili nacionalnost
brodara, a radi provjere udovoljavanja odredbama posebnih propisa kojim se
reguliraju obveze ribarskih brodova.
(3) Strani ribarski brodovi koji viju zastavu države koja nije članica Europske
zajednice, koji ne obavljaju ribolov u unutarnjim morskim vodama i
teritorijalnom moru Republike Hrvatske i ne iskrcavaju svoj ulov u lukama
Republike Hrvatske, podložni su inspekcijskom nadzoru u lukama Republike
Hrvatske, sukladno odredbama ovog Pravilnika, a radi provjere udovoljavanja
Torremolinos protokolu, ali tek kada stupi na snagu.
(4) U obavljanju inspekcijskog nadzora nad stranim ribarskim brodovima duljine
manje od 24 metra, inspektor će poduzeti one radnje koje budu potrebne radi
osiguravanja da ti brodovi ne predstavljaju očitu opasnost po sigurnost,
zdravlje ili okoliš.
(5) Prilikom pregleda stranog ribarskog broda koji vije zastavu države koja nije
stranka Torremolinos protokola, inspektor će osigurati da postupak prema tim
brodovima i njihovoj posadi ne bude povoljniji u odnosu na brod koji vije
zastavu države koja je stranka Torremolinos protokola.
Inspekcijski pregled
Članak 75.e
(1) Inspekcijski pregled ribarskog broda može biti osnovni i detaljni.
(2) U obavljanju inspekcijskog pregleda domaćeg ribarskog broda na odgovarajući
se način primjenjuju odredbe članka 29., članaka 31. do 35. i članaka 38 do 46
ovog Pravilnika.
(3) U obavljanju inspekcijskog pregleda stranog ribarskog broda na odgovarajući
se način primjenjuju odredbe članka 29., članaka 31. do 35., članak 54., stavci
2. do 7., članak 56., stavci 1. do 4., članci 61. i 62., te članak 63., stavci
3. do 6.
VI-6 INSPEKCIJSKI NADZOR NAD REDOM U LUKAMA I NA OSTALIM DIJELOVIMA UNUTARNJIH
MORSKIH VODA I TERITORIJALNOG MORA REPUBLIKE HRVATSKE
Članak 75.f
(1) Odredbe ove glave Pravilnika odnose se na inspekcijski nadzor nad redom u
lukama i na ostalim dijelovima unutarnjih morskih voda i teritorijalnog mora
Republike Hrvatske, a radi provjere udovoljavanja odredbama posebnog propisa.
(2) Inspekcijski nadzor nad nad redom u lukama i na ostalim dijelovima
unutarnjih morskih voda i teritorijalnog mora Republike Hrvatske obavljaju
prvenstveno ovlašteni djelatnici lučkih kapetanija.
Članak 75.g
(1) U provedbi inspekcijskog nadzora nad športskim aktivnostima na plovnom putu,
koje uključuju organizirano jedrenje, obavljanje podvodnog i sportskog ribolova,
skijanje na vodi, plivanje, ronjenje i slično, inspektor će:
– obaviti nadzor nad posjedovanjem propisanog odobrenja lučke kapetanije za
održavanje natjecanja;
– uvjeriti se da se organizator pridržava mjera i uvjeta glede sigurnosti
takmičara i drugih sudionika u pomorskom prometu (sigurnosti plovidbe), zaštite
pomorskog okoliša kao i ostalih uvjeta propisanih odobrenjem kapetanije.
(2) U provedbi inspekcijskog nadzora nad drugim aktivnostima na moru, koje
uključuju polijetanje i slijetanje padobranom, jedrenje na dasci, podvodni
ribolov ili druga aktivnost pod morem, kupanje i plivanje izvan dozvoljenog
područja i druge aktivnosti definirane posebnim propisom kojim se uređuje red u
lukama i na ostalim dijelovima unutarnjih morskih voda i teritorijalnog mora
Republike Hrvatske, inspektor će:
– obaviti nadzor nad odnosnim ispravama, zapisima i knjigama
– pregledati isprave na temelju kojih se može utvrditi identitet osobe (osobna
iskaznica, putovnica i sl.).
Zapisnik
Članak 75.h
(1) Po završetku inspekcijskog pregleda inspektor će sastaviti zapisnik na
obrascu propisanom u okviru sustava upravljanja kvalitetom.
(2) Zapisnik sadrži rezultate inspekcijskog pregleda, utvrđene nedostatke, te
pojedinosti o svakoj poduzetoj mjeri.
(3) Inspektor je dužan upoznati odgovornu ili ovlaštenu osobu sa sadržajem
zapisnika, kao i svim obvezama koje iz zapisnika proizlaze za odgovornu ili
ovlaštenu osobu.
(4) Zapisnik potpisuje odgovorna ili ovlaštena osoba.
(5) Primjerak zapisnika inspektor je dužan uručiti odgovornoj ili ovlaštenoj
osobi.
Članak 75.i
(1) Ukoliko su utvrđeni nedostaci po svojoj prirodi takvi da očito ugrožavaju
sigurnost plovidbe, zdravlje ljudi i pomorski okoliš, inspektor će donijeti
rješenje o zabrani rada ili zaustavljanju radnje u tijeku koje je pronađen
nedostatak.
(2) Rješenje iz stavka 1. ovog članka inspektor uručuje odgovornoj ili
ovlaštenoj osobi stranke u postupku, te ga dostavlja Ministarstvu i nadležnoj
lučkoj kapetaniji.
(3) Na rješenje iz stavka 1. ovog članka stranka u postupku ili njezin ovlašteni
predstavnik imaju pravo žalbe u roku od 15 dana od dana dostave rješenja.
(4) Žalba se putem nadležne inspekcije ulaže Ministarstvu.
VI-7 INSPEKCIJSKI NADZOR U ZAŠTIĆENOM EKOLOŠKO-RIBOLOVNOM POJASU REPUBLIKE
HRVATSKE
Članak 75.j
Odredbe ove glave Pravilnika odnose se na inspekcijski nadzor nad zaštitom morskog okoliša u ZERP-u, a radi provjere udovoljavanja odredbama posebnog propisa kojim se reguliraju mjere zaštite okoliša kojih se moraju pridržavati svi pomorski objekti koji plove ili se nalaze u ZERP-u.
Članak 75.k
(1) Inspektor će provesti inspekcijski nadzor broda u plovidbi u zaštićenom
ekološko-ribolovnom pojasu radi utvrđivanja svih relevantnih činjenica i dokaza
u slučajevima kada postoji osnovana sumnja da je brod za vrijeme plovidbe ZERP-om
prekršio odredbe ovog Pravilnika i/ili primjenjivih međunarodnih standarda i
pravila za sprečavanje, smanjivanje ili nadziranje onečišćenja mora, što za
posljedicu ima ispuštanje, iskrcaj ili potapanje većih razmjera koje uzrokuje
ili bi moglo uzrokovati značajno onečišćenje morskog okoliša, a brod odbije dati
lučkoj kapetaniji ili Središnjici za usklađivanje traganja i spašavanja na moru
informacije o brodu, teretu, luci polazišta i odredišta, te druge relevantne
podatke bitne za utvrđivanje da li je pomorski objekt prekršio propise, sukladno
posebnom propisu, ili su informacije očito netočne ili postoje drugi opravdani
razlozi.
(2) Kada tijekom inspekcijskog nadzora iz stavka 2. ovog članka, inspektor
prikupi jasne i objektivne dokaze da je brod za vrijeme plovidbe ZERP-om
prekršio odredbe ovog Pravilnika i/ili primjenjivih međunarodnih standarda i
pravila za sprečavanje, smanjivanje ili nadziranje onečišćenja mora što je
uzrokovalo ili prijeti uzrokovanjem značajne štete u ZERP-u, teritorijalnom
moru, unutarnjim morskim vodama ili obalnom području, inspektor će izreći mjeru
zaustavljanja ili zadržavanja broda, te dostaviti sve relevantne podatke Upravi
ili nadležnoj lučkoj kapetaniji radi pokretanja odgovarajućeg upravnog,
prekršajnog ili sudskog postupka.
(3) U slučaju zaustavljanja ili zadržavanja broda, inspektor će dozvoliti brodu
nastavak plovidbe tek nakon dovršetka svih inspekcijskih, istražnih i drugih
radnji, te nakon što položi valjano osiguranje, ako to ne bi predstavljalo
nerazumnu prijetnju morskom okolišu, u kojem slučaju inspektor može uputiti brod
u najbliže brodogradilište na popravak.
(4) U slučaju izricanja mjere zaustavljanja ili zadržavanja broda, inspektor će
pisanim putem izravno izvijestiti državu zastave broda, uz priloženi
inspekcijski zapisnik i rješenje, a ako to nije moguće, inspektor će izvijestiti
najbliže konzularno odnosno diplomatsko predstavništvo o svim okolnostima koje
su bile razlog za zaustavljanje ili zadržavanje broda.«
Članak 19.
(1) U članku 77. stavku 1. iza alineje 7. dodaje se nova alineja 8. koja glasi:
»– da li koncesionar luke koristi odobrene premaze protiv obraštanja prilikom
nanošenja na plovila.«
(2) Dosadašnja alineja 8. postaje alineja 9.
Članak 20.
U članku 78. stavku 1. alineji 8. riječ: »procjen« zamjenjuje se riječju: »procjene«.
Članak 21.
(1) U članku 81. stavak 4. mijenja se i glasi:
»(4) O bespravnoj gradnji iz stavka 3. ovog članka inspektor će izvijestiti
nadležnu građevinsku inspekciju.«
(2) Iza stavka 4. dodaje se stavak 5. koji glasi:
»(5) Ukoliko je počinjeno kazneno djelo iz članka 252. Kaznenog zakonika,
inspektor će temeljem članka 180. Zakona o kaznenom postupku inicirati
podnošenje kaznene prijave od strane lučke kapetanije.«
Članak 22.
Članak 82. mijenja se i glasi:
»Odredbe ove glave odnose se na sve ro-ro putničke brodove i brza putnička
plovila, bez obzira na njihovu državnu pripadnost, koja plove na domaćim ili
međunarodnim redovnim linijama.«
Članak 23.
Iza članka 82. dodaje se naslov glave Pravilnika koji glasi:
»VIII-1 OBVEZNI PREGLEDI ZA SIGURNU PLOVIDBU RO-RO PUTNIČKIH BRODOVA I BRZIH
PUTNIČKIH PLOVILA NA MEĐUNARODNIM REDOVNIM LINIJAMA«
Članak 24.
Iza članka 92. dodaje se naslov glave Pravilnika i članci 92.a, 92.b, 92.c i 92.d koji glase:
»VIII-2 OBVEZNI PREGLEDI ZA SIGURNU PLOVIDBU RO-RO PUTNIČKIH BRODOVA I BRZIH
PUTNIČKIH PLOVILA NA DOMAĆIM REDOVNIM LINIJAMA
Članak 92.a
(1) Prije početka uspostave redovne linije za ro-ro putnički brod ili brzo
putničko plovilo, odnosno prije isteka roka od 12 mjeseci od dana stupanja na
snagu ovog Pravilnika za brod koji već plovi na redovnoj liniji, inspektor mora
provjeriti da li kompanija koja upravlja ili namjerava upravljati ro-ro
putničkim brodom ili brzim putničkim plovilom na redovnoj liniji primjenjuje
posebne zahtjeve navedene u Dodatku XIX. koji je sastavni dio ovoga Pravilnika.
(2) Prije uspostave redovne linije za ro-ro putnički brod i brzo putničko
plovilo, odnosno prije isteka roka od 12 mjeseci za brod koji već plovi na
redovnoj liniji, inspektor mora obaviti posebni pregled u skladu s Dodacima XIX.
i XX. koji su sastavni dio ovog Pravilnika, kako bi se utvrdilo da brod
ispunjava potrebne zahtjeve za sigurnu plovidbu na redovnoj liniji.
(3) Na osnovi zadovoljavajućih rezultata provjere kompanije i posebnog pregleda
lučka kapetanija izdaje odobrenje za plovidbu na redovnoj liniji sukladno
posebnom propisu kojim se uređuje javni obalni linijski promet, na obrascu
propisanom u okviru sustava upravljanja kvalitetom.
Redovni posebni pregledi i drugi pregledi
Članak 92.b
(1) Ro-ro putnički brod i brzo putničko plovilo mora se jednom u 12 mjeseci
podvrgnuti sljedećim pregledima:
– posebnom pregledu, u skladu s Dodatkom XX. koji je sastavni dio ovog
Pravilnika,
– pregledu za vrijeme plovidbe na redovnoj liniji, koji ima za cilj pokriti što
više područja navedenih u dodacima XIX., XX. i XXI. koji su sastavni dio ovog
Pravilnika u svrhu potvrđivanja da gore spomenuti brod zadovoljava sve potrebne
zahtjeve za sigurnu plovidbu.
(2) Posebni pregled mora se provoditi u skladu s Dodatkom XX. u slučajevima kada
ro-ro putnički brod ili brzo putničko plovilo obavi veće popravke, preinake ili
promjene, odnosno kada promijeni kompaniju. Međutim, u slučaju promjene
kompanije, lučka kapetanija može, na temelju prethodno obavljenih pregleda, te
utvrđivanja da sigurna plovidba broda nije ugrožena ovim promjenama, brod
osloboditi od obveze podvrgavanja posebnom pregledu kako se zahtjeva ovim
stavkom.
(3) U slučaju da pregledom iz stavka 1. ovoga članka inspektor utvrdi nedostatke
u odnosu na zahtjeve ovoga Pravilnika, koji su razlog za zabranu plovidbe na
odnosnoj redovnoj liniji, za sve troškove u svezi s pregledom teretit će se
kompanija.
(4) Inspektor mora u slučaju planiranja pregleda u skladu s odredbama ovog
članka posvetiti dužnu pažnju zahtjevima u pogledu reda plovidbe i održavanja
brodova.
(5) O nalazima obavljenog posebnog pregleda inspektor sastavlja zapisnik na
obrascu propisanom u okviru sustava upravljanja kvalitetom.
Zabrana plovidbe na redovnoj liniji
Članak 92.c
(1) Inspektor će ro-ro putničkom brodu ili brzom putničkom plovilu zabraniti
plovidbu na redovnoj liniji u sljedećim slučajevima:
a) kada brod ne posjeduje odobrenje za plovidbu na redovnoj liniji u nacionalnoj
plovidbi;
b) kada se utvrde nedostaci sukladno pregledu iz članka 92b. koji predstavljaju
neposrednu opasnost za ljudske živote, brod, njegovu posadu i putnike, te
okoliš;
c) kada su utvrđeni nedostaci koji su u suprotnosti sa zahtjevima iz propisa
kojim se uređuje prijavljivanje opasnih i onečišćujućih tvari, propisa kojim se
uređuju minimalni zahtjevi za obuku pomoraca, ISM Kodeksa, a koji predstavljaju
neposrednu opasnost za ljudske živote, brod, njegovu posadu i putnike, te
okoliš.
(2) Zabrana plovidbe trajat će sve dok se ne utvrdi da je neposredna opasnost
otklonjena i da su zahtjevi ovoga Pravilnika ispunjeni.
(3) U slučaju zabrane plovidbe inspektor mora pisanim putem izvijestiti
kompaniju o zabrani, uz navođenje svih razloga za zabranu plovidbe.
Članak 92.d
Na sva pitanja koja nisu posebno uređena u ovoj glavi Pravilnika, odgovarajuće se primjenjuju odredbe glave VIII-1 ovog Pravilnika.«
Članak 25.
(1) U tablici u Dodatku II., u popisu brodskih isprava, iza retka 46. dodaju se redci 47., 48., 49. i 50. koji glase:
47
|
Međunarodna svjedodžba o sustavu protiv obrastanja |
International certificate on the harmful anti- fouling systems |
X
|
|
48
|
Međunarodna svjedodžba o sprečavanju zagađivanja sanitarnim otpadnim vodama |
International Suvage Certificate |
X |
|
49
|
Svjedodžba o usklađenosti ribarskog broda, s popisom opreme |
Certificate of compliance for fishing vessels, with record of equipment |
X |
X
|
50
|
Potvrda o tonaži ribarskog broda prema Reg.2930/86/EZ, kako je dopunjena sa 3259/94/EZ
|
Tonnage certificate for fishing vessel in accordance with Reg.2930/86/EZ, as modified with Reg. 3259/94/EZ |
X
|
X
|
(2) U popisu brodskih knjiga, priručnika i zapisa, iza retka 27. dodaju se redci 28., 29. i 30. koji glase: |
||||
28.
|
Izjava o sustavu protiv obrastanja |
Declaration on control of harmful antifouling systems |
X |
X
|
29. |
Plan za upravljanje vodenim balastom |
Water ballast management plan |
X |
|
30
|
Upute za pristup pregledavanim mjestima brodske strukture |
Instructions for acces to the ship structure for inspection |
X
|
|
Članak 26.
U Dodatku III. točki I. iza podtočke 17. dodaju se podtočke 18. i 19. koje
glase:
»18. ukoliko postoji osnovana sumnja da se na brodu ne primjenjuju premazi
protiv obraštanja u skladu s odredbama posebnog propisa kojim se uređuje nadzor
štetnih sustava protiv obrastanja;
19. ukoliko nije provodio mjere upravljanja vodenim balastom ili je ispuštao
nečisti vodeni balast iz balastnih tankova, tankova tereta i tankova za zauljene
mješavine s tankera za ulje u more, ili je ispuštao balastne vode u zabranjenim
područjima RH.«
Članak 27.
U Dodatku IV. iza točke VIII. dodaje se točka IX. koja glasi:
»IX. PODRUČJA POKRIVENA AFS KONVENCIJOM
1. Uzimanje uzoraka premaza protiv obrastanja sukladno proceduri propisanoj u
Rezoluciji MEPC.104 (49) IMO-a;
2. Pregled brodskih dokumenata i zapisa sa ciljem provjere podataka o premazu
protiv obrastanja.«
Članak 28.
(1) U Dodatku VII. Iza riječi stavak 3. briše se riječ »i« i dodaje zarez, a iza
riječi stavak 5. dodaju se riječi »i članka 75a, stavak 3«.
(2) Iza drugog odlomka dodaje se treći odlomak koji glasi:
»Vlasnik plutajućeg objekta, odnosno njegov ovlašteni predstavnik, dužni su u
slučaju potrebe obavljanja naknadnog inspekcijskog pregleda plutajućeg objekta,
uslijed izricanja mjere zabrane rada, uplatiti u korist Državnog proračuna
Republike Hrvatske:
1) 1.500,00 kn prije ponovnog inspekcijskog pregleda plutajućeg objekta kojemu
je izrečena mjera zabrane rada.
2) 700,00 kn prije svakog sljedećeg dolaska inspektora sigurnosti plovidbe na
plutajući objekt do konačnog ukidanja zabrane rada.«
Članak 29.
(1) U točki 3.11 iza prvog odlomka dodaje se drugi odlomak koji glasi:
»Kad brod ispušta nečisti vodeni balast iz balastnih tankova, tankova tereta i
tankova za zauljene mješavine s tankera za ulje u more, ili je ispustio balastne
vode u zabranjenim područjima Republike Hrvatske.«
Članak 30.
U Dodatku X. iza točke 48. dodaju se točke 49., 50., 51., 52., 53. i 54. koje
glase:
»49. Međunarodna svjedodžba o sustavu protiv obrastanja
50. Izjava o sustavu protiv obrastanja
51. Plan za upravljanje vodenim balastom
52. Upute za pristup pregledavanim mjestima brodske strukture
53. Međunarodna svjedodžba o sigurnosti ribarskog broda
54. Svjedodžba o usklađenosti ribarskog broda, s popisom opreme«.
Članak 31.
U Dodatku XI. točki I. iza podtočke 13. dodaju se podtočke 14. i 15. koje glase:
»14. ukoliko postoji osnovana sumnja da se na brodu ne primjenjuju premazi
protiv obraštanja u skladu s odredbama posebnog propisa kojim se uređuje nadzor
štetnih sustava protiv obrastanja;
15. ukoliko nije provodio mjere upravljanja vodenim balastom ili je ispuštao
nečisti vodeni balast iz balastnih tankova, tankova tereta i tankova za zauljene
mješavine s tankera za ulje u more, ili je ispuštao balastne vode u zabranjenim
područjima Republike Hrvatske.«
Članak 32.
U Dodatku XII. iza točke VIII. dodaje se točka IX. koja glasi:
»IX. PODRUČJA POKRIVENA AFS KONVENCIJOM
1. Uzimanje uzoraka premaza protiv obrastanja sukladno proceduri propisanoj u
Rezoluciji MEPC.104 (49) IMO-a;
2. Pregled brodskih dokumenata i zapisa sa ciljem provjere podataka o premazu
protiv obrastanja.«
Članak 33.
(1) U Dodatku XV., točki 3.10 iza prvog odlomka dodaje se drugi odlomak koji
glasi:
»Kad brod ispušta nečisti vodeni balast iz balastnih tankova, tankova tereta i
tankova za zauljene mješavine s tankera za ulje u more, ili je ispustio balastne
vode u zabranjenim područjima Republike Hrvatske.«
Članak 34.
Iza Dodatka XXI. dodaje se Dodatak XXII. koji glasi:
»DODATAK XXII.
POSTUPAK IZVRŠENJA RJEŠENJA PEČAĆENJEM PLOVNOG OBJEKTA
(u svezi članka 25.a, stavak 3.)
1. Pečaćenje se obavlja na najpogodniji način tako da se plovni objekt, teretni
uređaji, odnosno druga oprema ne mogu koristiti, a da se prethodno ne povrijedi
plomba, službeni pečat/žig ili oznaka koju je inspektor stavio radi izvršenja
rješenja.
2. Za pečaćenje plovnog objekta, teretnih uređaja, odnosno druge opreme, koristi
se žica s olovnom plombom i kliještima, koja na plombi ostavljaju otisak broja
lučke kapetanije i inspektora koji je pečaćenje obavio.
3. Nakon što je obavio pečaćenje, inspektor će na pogodnom mjestu istaknuti
Obavijest u kojoj je naveden naziv akta na temelju kojega je pečaćenje provedeno
(Zaključak o dozvoli izvršenja), uz isticanje KLASE, URBROJ-a i datuma donošenja
tog akta te upozorenje da skidanje i povreda službenog pečata, plombe ili znaka,
predstavlja kazneno djelo.
4. Obavijest iz točke 3. ovog Dodatka sadrži:
– u zaglavlju: naziv Ministarstva, oznaka područne jedinice ili ispostave.
– u središnjem dijelu krupnim slovima ispisanu riječ »OBAVIJEST« (slijedi tekst
obavijesti) i riječi »UPOZORENJE – SKIDANJE I POVREDA SLUŽBENOG PEČATA, ZNAKA
ILI PLOMBE PREDSTAVLJA KAZNENO DJELO (članak 323. Kaznenog zakona)«, a ispod tih
riječi ispisan sadržaj odredaba članka 323. Kaznenog zakona.
Obavijest potpisuje inspektor koji vodi postupak.
5. Nakon što je inspektor utvrdio da je obveza iz rješenja o zabrani izvršena,
dužan je odmah, a najkasnije idući radni dan, otpečatiti plovni objekt, uređaje,
odnosno opremu, o čemu sastavlja zapisnik.«
Članak 35.
U cijelom tekstu Pravilnika o obavljanju inspekcijskog nadzora sigurnosti plovidbe (»Narodne novine« br. 127/05) skraćenica: »VDR« zamjenjuje se skraćenicom: »VDR/S-VDR« u odgovarajućem padežu.
Članak 36.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 011-01/07-05/59
Urbroj: 530-03-08-01
Zagreb, 27. ožujka 2008.
Ministar
Božidar Kalmeta, v. r.