1895
Na temelju članka 108. stavka 1. točke 14. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (»Narodne novine« broj 174/04., 92/05., 02/07., 107/07.), potpredsjednica Vlade Republike Hrvatske i ministrica obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti, donosi
I. OPĆA ODREDBA
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom propisuje način vođenja evidencije o obavljenim isplatama i dostavi izvješća o utrošenim sredstvima, te propisuje nadzor obračuna i isplate novčanih primanja i drugih troškova koji se isplaćuju temeljem Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (u daljem tekstu Zakon) i temeljem Pravilnika o načinu isplate novčanih primanja i drugih troškova.
II. NADZOR OBRAČUNA OSOBNE INVALIDNINE I DRUGIH NOVČANIH PRIMANJA
Članak 2.
1) Nadležni uredi državne uprave u jedinici područne (regionalne) samouprave,
odnosno nadležno upravno tijelo Grada Zagreba (u daljem tekstu nadležno tijelo
uprave koje rješava u prvom stupnju), dužno je voditi evidenciju o konačnim
rješenjima kojima se priznaje status člana obitelji smrtno stradalog hrvatskog
branitelja iz Domovinskog rata i pravo na obiteljsku invalidninu, pravo na
povećanu obiteljsku invalidninu, pravo na uvećanu obiteljsku invalidninu, status
člana obitelji nestaloga ili zatočenoga hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata
i novčanu naknadu u iznosu obiteljske invalidnine, povećane obiteljske
invalidnine i uvećane obiteljske invalidnine, status HRVI iz Domovinskog rata i
pravo na osobnu invalidninu, doplatak za njegu i pomoć druge osobe, ortopedski
doplatak, posebni doplatak, opskrbninu, doplatak za pripomoć u kući i status
osobe za pružanje njege i pomoći HRVI I. skupine.
2) Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti (u daljem
tekstu Ministarstvo), odnosno nadležna ustrojstvena jedinica Ministarstva dužna
je voditi propisanu uredsku evidenciju o prvostupanjskim rješenjima koja su
zaprimljena poradi postupka revizije, drugostupanjskog upravnog postupka ili po
drugim osnovama rješavanja.
3) Uprava za proračun i financije Ministarstva (u daljem tekstu Uprava),
izrađuje mjesečna izvješća o utrošenim sredstvima Državnog proračuna Republike
Hrvatske za isplatu prava navedenih u stavku 1. ovog članka prema obračunima
nadležnih tijela uprave koja rješavaju u prvom stupnju.
4) U slučaju da se u obračunima iz stavka 4. ovog članka utvrde učinjeni
propusti kod utvrđivanja početka prava ili prestanka prava, ili drugi propusti,
Ministarstvo će uputiti odnosnom tijelu uprave koje rješava u prvom stupnju
naputak o obvezi uklanjanja utvrđenih propusta u određenom roku. Ako tijelo
uprave koje rješava u prvom stupnju ne postupi sukladno danom naputku,
Ministarstvo će postupiti sukladno odredbama Zakona o sustavu državne uprave
(»Narodne novine« broj 75/93., 48/99., 15/00., 59/01., 199/03., 79/07).
III. NADZOR OSTVARIVANJA OBRAČUNA NAKNADA ZA RAD PREDSJEDNIKA I ČLANOVA VIJEĆA
PRVOSTUPANJSKIH LIJEČNIČKIH POVJERENSTAVA I DRUGOSTUPANJSKOG LIJEČNIČKOG
POVJERENSTVA
Članak 3.
1) Evidenciju o zaključenim ugovorima o djelu s predsjednicima i članovima
vijeća liječničkih povjerenstava iz članka 127. stavaka 1. i 2. Zakona, temeljem
Odluke o osnivanju liječničkih povjerenstava i imenovanju predsjednika i članova
povjerenstava, prema kojoj predsjednici i članovi vijeća liječničkih
povjerenstava ostvaruju naknadu za svoj rad vodi Uprava.
2) Predsjednici liječničkih povjerenstava iz stavka 1. ovog članka su dužni
sačiniti mjesečna izvješća o obrađenim predmetima u privitku kojih je obvezatno
priložiti popis osoba koje su vještačili i to po imenu i prezimenu i datumu
rođenja.
3) Izvješća iz stavka 2. ovog članka potpisuju predsjednici nadležnoga
liječničkog povjerenstva koji su izvršili vještačenja, a iste ovjerava tajnik
ili administrator liječničkog povjerenstva, odnosno nadležno tijelo uprave koje
rješava u prvom stupnju za predsjednike i članove vijeća prvostupanjskih
liječničkih povjerenstava.
4) Potpisana i ovjerena izvješća na način propisan stavkom 3. ovog članka,
tajnik ili administrator liječničkog povjerenstva dostavlja Upravi za pravne
poslove do 30. dana u obračunskom mjesecu u kojem su obrađeni predmeti.
5) Uprava izrađuje mjesečno izvješće o utrošenim sredstvima Državnog proračuna
za isplatu naknade iz stavka 1. ovog članka.
IV. NADZOR PO IZVRŠENIM ISPLATAMA OBITELJSKE INVALIDNINE I NOVČANE NAKNADE U
IZNOSU OBITELJSKE INVALIDNINE TEMELJEM ČLANKA 78. STAVKA 2. ZAKONA, PO ISPLATAMA
OBITELJSKE INVALIDNINE I NOVČANE NAKNADE U IZNOSU OBITELJSKE INVALIDNINE
TEMELJEM ČLANKA 78. STAVKA 6. ZAKONA, PO ISPLATAMA POSEBNOG DOPLATKA TEMELJEM
ČLANKA 84. ZAKONA I PO ISPLATAMA OPSKRBNINE TEMELJEM ČLANKA 88. ZAKONA
Članak 4.
1) Radi nadzora ostvarivanja uvjeta za isplatu prava na obiteljsku invalidninu i
isplate prava na novčanu naknadu u iznosu obiteljske invalidnine temeljem članka
78. stavka 2. Zakona, radi nadzora za isplatu prava na obiteljsku invalidninu
roditelja smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i isplate
prava na novčanu naknadu u iznosu obiteljske invalidnine roditelja nestalog ili
zatočenog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata koji nisu u radnom odnosu i
nisu korisnici mirovine prema Zakonu ili po propisima o mirovinskom osiguranju
veće od 50% proračunske osnovice, te radi nadzora po izvršenim isplatama prava
na posebni doplatak u iznosu od 50% pripadajućeg iznosa osobne invalidnine, ako
HRVI iz Domovinskog rata nije u radnom odnosu, ne prima mirovinu i naknadu plaće
od dana stjecanja prava na profesionalnu rehabilitaciju kao i tijekom
profesionalne rehabilitacije i radi nadzora po izvršenim isplatama prava na
opskrbninu,Tajništvo Ministarstva će uputiti nadležnim tijelima do 5. dana u
svakom tekućem mjesecu, na elektronskom mediju, popis korisnika koji su u
prethodnom mjesecu ostvarili navedena prava.
2) Nadležna tijela će u roku od 10 dana od dana prijema zahtjeva, uputiti
Tajništvu Ministarstvu na elektronskom mediju podatke o korisnicima koji ne
ostvaruju uvjete iz članka 78. stavka 2. Zakona, iz članka 78. stavka 6. Zakona,
iz članka 84. Zakona i iz članka 88. Zakona.
3) Tajništvo Ministarstvo je obvezno odmah nakon dostave podataka iz stavka 2.
ovog članka, na elektronskom mediju uputiti nadležnom tijelu uprave koje rješava
u prvom stupnju popis korisnika koji ne ostvaruju uvjete za stjecanje prava po
članku 78. stavku 2. Zakona, po članku 78. stavku 6. Zakona, po članku 84.
Zakona i po članku 88. Zakona na dalje postupanje. Popis obvezno sadrži najmanje
sljedeće podatke: ime i prezime osobe, datum rođenja, iznos ostvarene mirovine u
prethodnom mjesecu, te podatak o datumu zasnivanja radnog odnosa.
4)Tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju obvezno je do kraja mjeseca
kolovoza svake godine od korisnika obiteljske invalidnine ili korisnika naknade
u iznosu obiteljske invalidnine, koji je na redovitom srednjoškolskom
obrazovanju ili redovitom sveučilišnom i stručnom studiju dopisom zatražiti
dostavu potvrde o nastavku redovitoga srednjoškolskog obrazovanja do 10. rujna
tekuće godine, odnosno nastavku redovitoga sveučilišnog i stručnog studija do
10. studenog tekuće godine.
5) Tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju obvezno je nakon isteka roka za
dostavu podataka iz stavaka 3. i 4. ovoga članka odmah, a najkasnije do svakog
25. dana u tekućem mjesecu, poduzeti mjere za sprečavanje isplate nepripadajućih
novčanih prava, odnosno provesti postupak propisan člankom 7. ovog Pravilnika.
6) Ministarstvo će sa tijelima iz stavka 2. ovoga članka sklopiti ugovor o
razmjeni i zaštiti podataka sukladno odredbama ovoga Pravilnika i drugih
propisa.
V. NADZOR PRESTANKA ISPLATA NOVČANIH PRAVA TEMELJEM SMRTI KORISNIKA
Članak 5.
1) Tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju obvezno je najkasnije do 5. dana
svakog tekućeg mjeseca zatražiti od mjesno nadležnog tijela uprave za matične
poslove, podatke o umrlim osobama s područja svoje mjesne nadležnosti, uključivo
i podatke o osobama koje su umrle izvan područja mjesne nadležnosti tijela
uprave za matične poslove, a upisne su u knjige rođenih na području mjesne
nadležnosti tijela uprave za matične poslove.
2) Tijelo uprave nadležno za matične poslove iz stavka 1. ovog članka će podatke
iz stavka 1. ovog članka za svaki prethodni mjesec, koji sadrže ime i prezime
umrle osobe, ime jednog roditelja, datum smrti, datum rođenja i mjesto
prebivališta umrle osobe dostaviti tijelu uprave koje rješava u prvom stupnju
najkasnije do 10. dana u tekućem mjesecu.
3) Tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju obvezno je nakon zaprimanja
podataka iz stavka 2. ovog članka odmah, a najkasnije do svakog 25. dana u
tekućem mjesecu, poduzeti mjere za sprečavanje isplate nepripadajućih novčanih
prava umrlim korisnicima prava, odnosno provesti postupak utvrđen člankom 7.
ovog Pravilnika.
VI. NADZOR PO IZVRŠENIM ISPLATAMA NOVČANIH PRAVA ZA KORISNIKE KOJI PREBIVALIŠTE
IMAJU U INOZEMSTVU
Članak 6.
1) Isplatno tijelo nadležno za novčana prava za korisnike koji prebivalište
imaju u inozemstvu, dva puta u kalendarskoj godini zatražit će od korisnika
prava u ostavljenom roku dostavu potvrde o životu s ovjerenim osobnim potpisom
kod nadležnog tijela države u kojoj korisnik ima prebivalište. Potvrda o životu
sadrži i izjavu o zaposlenju, o redovitom školovanju, o priznavanju prava na
mirovinu i o zaključenju braka.
2) Isplatno tijelo iz stavka 1. ovoga članka će u slučaju kada do ostavljenog
roka od korisnika novčanog prava ne zaprimi potvrdu o životu iz stavka 1. ovoga
članka, poduzeti mjere za sprečavanje isplate nepripadajućih novčanih prava
korisnicima novčanih prava od kojih nije zaprimilo potvrdu o životu, odnosno
provesti postupak utvrđen člankom 7. ovog Pravilnika.
VII. POSTUPAK POVRATA NEPRIPADAJUĆIH IZNOSA NOVČANIH PRIMANJA NA TEMELJU ČLANKA
144. ZAKONA
Članak 7.
1) Osoba koja je ostvarila pravo ili su joj isplaćena novčana prava po Zakonu na
koja nije imala pravo, dužna je nadoknaditi štetu za ostvareno nepripadajuće
pravo, odnosno vratiti primljene iznose u skladu s člankom 144. Zakona.
2) Tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju će obvezno pozvati
korisnika-dužnika, te ukoliko korisnik-dužnik pristane, sačiniti potpisani i
ovjereni zapisnik o povratu sredstava, u kojem će osim općih podataka o
korisniku – dužniku navesti razlog nastanka duga, iznos ukupnog duga, navesti da
li će dug biti plaćen jednokratnom uplatom u roku od 30 dana od dana
sastavljanja zapisnika, ili će dug biti plaćen u mjesečnim ratama.
Korisnik-dužnik je obvezan platiti zatezne kamate sukladno članku 29. Zakona o
obveznim odnosima (»Narodne novine« broj 35/05.), ukoliko dug ne uplati na račun
Državnog proračuna u roku navedenom u zapisniku o povratu sredstava. Ukoliko
korisnik-dužnik u zapisniku prihvati da će dug platiti u mjesečnim ratama,
tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju obvezno će obračunati zateznu kamatu
sukladno članku 29. Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine« broj 35/05.),
za svaku mjesečnu ratu i obračun dostaviti korisniku – dužniku, kao i broj
žiroračuna Državnog proračuna Republike Hrvatske za uplatu duga i uplatu kamata.
U iznimnim slučajevima kada se zbog socijalno ekonomskih razloga koji postoje
kod korisnika-dužnika (ugroženost osnovnih egzistencijalnih potreba kao što su
prehrana, smještaj, komunalne usluge i slično), zbog kojih korisnik-dužnik ne
može dug platiti jednokratnom uplatom ili otplatom do 12 jednakih mjesečnih
rata, tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju može odobriti plaćanje duga u
primjerenom broju mjesečnih rata, a najviše do 24 mjesečne rate. Korisnik-dužnik
je obvezan izvršiti uplatu mjesečne rate do 15. u mjesecu za prethodni mjesec, s
tim da je korisnik – dužnik obvezan odmah po izvršenoj uplati dostaviti dokaz o
istoj nadležnom tijelu uprave koje rješava u prvom stupnju. Tijelo uprave koje
rješava u prvom stupnju je obvezno će u zapisniku navesti da će na svaku
mjesečnu ratu koja nije uplaćena ili je uplaćena nakon roka za uplatu,
obračunati zateznu kamatu sukladno članku 29. Zakona o obveznim odnosima
(»Narodne novine« broj 35/05.), te navesti u zapisniku da zbog prekida uplata
dviju mjesečnih rata povrata duga, bez razlike da li postoje dvije uzastopne
neplaćene mjesečne rate, ili dvije pojedinačne neplaćene mjesečne rate,
dospijeva na naplatu cjelokupni ostatak duga, a taj ostatak duga sa zateznom
kamatom, obvezan je uplatiti u roku od 30 dana od dana dospijeća prve naredne
mjesečne rate.
3) Ukoliko korisnik – dužnik ne pristane da se sačini zapisnik iz stavka 2. ovog
članka o čemu tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju sačinjava službenu
zabilješku, ili korisnik – dužnik ne izvrši uplatu cjelokupnog duga u roku iz
stavka 2. ovog članka, ili korisnik-dužnik ne izvrši uplatu duga po mjesečnim
otplatama na način utvrđen u stavku 2. ovog članka, ili ne izvrši uplatu
preostalog iznosa duga u cijelosti i kamata iz stavka 2. ovog članka, dužan je
iznos duga i kamata namiriti u daljem roku od 30 (trideset) dana, o čemu će
tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju pismeno obavijestiti korisnika –
dužnika. Rok za uplatu povrata duga s kamatama teče od dana prijema dopisa
tijela uprave koje rješava u prvom stupnju.
4) Ukoliko korisnik- dužnik ne izvrši uplatu duga u roku iz stavka 3. ovog
članka, tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju će bez odlaganja predmet
povrata nepripadajućih iznosa novčanih primanja dopisom uputiti nadležnom tijelu
Državnog odvjetništva Republike Hrvatske, koje će poduzeti zakonom propisane
radnje poradi naplate duga. Kada je ukupni iznos duga manji od 200,00 kuna,
tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju neće predmet povrata nepripadajućih
iznosa novčanih primanja uputiti nadležnom tijelu Državnog odvjetništva
Republike Hrvatske. Kopiju zapisnika o povratu nepripadajućih sredstava, kopije
uplatnica, kopiju službene zabilješke, kao i kopije dopisa iz stavaka 3. i 4.
ovoga članka, tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju je obvezno odmah
dostaviti Upravi.
VIII. GODIŠNJA IZVJEŠĆA O UTROŠENIM SREDSTVIMA ZA NOVČANA PRIMANJA I DRUGE
TROŠKOVE PO ZAKONU
Članak 8.
1) Uprava je dužna do 31. siječnja tekuće godine sačiniti godišnje izvješće o
utrošenim sredstvima za novčana primanja i druge troškove za prethodnu godinu za
čiju je isplatu nadležna po Zakonu.
2) Izvješće iz stavka 1. ovog članka mora biti sačinjeno po korisničkim pravima,
skupinama i stupnjevima oštećenja organizma te po srodstvu kod obiteljske
invalidnine.
Članak 9.
1) Uprave u Ministarstvu nadležne za provedbu pojedinih prava iz Zakona i prava
iz provedbenih propisa donesenih na temelju Zakona, po potrebi mogu voditi
vlastitu evidenciju o obavljenim isplatama koju mogu usklađivati tromjesečno, a
obvezno polugodišnje s knjigovodstvenom evidencijom Uprave.
2) Nadležne uprave u Ministarstvu temeljem vlastite evidencije i evidencije
nadležnog tijela uprave koje rješava u prvom stupnju izrađuju izvješća iz svog
djelokruga rada za potrebe Ministarstva.
IX. PRELAZNE ODREDBE
Članak 10.
Postupci naplate dugovanja iz članka 7. ovog Pravilnika započeti do stupanja na snagu ovoga Pravilnika, a koji nisu pravomoćno okončani, okončat će se po odredbama propisa koji je povoljniji za korisnika – dužnika.
Članak 11.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje s primjenom Pravilnik o načinu vođenja evidencije o obavljenim isplatama i dostavi izvješća o utrošenim sredstvima, te kontroli namjenskih trošenja sredstava (»Narodne novine« broj 57/05., 108/06.).
X. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 12.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 400-01/05-0001/29
Urbroj: 519-04/3-08-6
Zagreb, 17. travnja 2008.
Potpredsjednica
Vlade Republike Hrvatske,
ministrica obitelji, branitelja
i međugeneracijske solidarnosti
Jadranka Kosor, dipl. iur., v. r.