2175
Na temelju članka 71. stavka 3. i članka 74. stavka 3. Zakona o zaštiti okoliša (»Narodne novine«, broj 110/2007), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 29. svibnja 2008. godine donijela
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovom Uredbom pobliže se određuju zahvati za koje se provodi procjena
utjecaja zahvata na okoliš; zahvati koji podliježu ocjeni o potrebi procjene
utjecaja zahvata na okoliš; način provedbe postupka procjene utjecaja zahvata na
okoliš; način rada i obvezni sadržaj mišljenja koje daje povjerenstvo; način
sudjelovanja ovlaštenika; način provedbe postupka ocjene o potrebi procjene
utjecaja zahvata na okoliš; način provedbe postupka izdavanja upute o sadržaju
studije na zahtjev nositelja zahvata; način informiranja i sudjelovanja javnosti
i zainteresirane javnosti u postupcima koji se uređuju ovom Uredbom; kriteriji i
način pojedinačnih ispitivanja na temelju kojih se odlučuje o potrebi procjene
utjecaja zahvata na okoliš.
(2) Ovom Uredbom određuju se zahvati koji su u nadležnosti Ministarstva te
nadležnog upravnog tijela u županiji odnosno u Gradu Zagrebu.
Pojmovi i definicije
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ove Uredbe imaju sljedeće značenje:
1. Ovlaštenik je pravna osoba ovlaštena za da pod uvjetima propisanim Zakonom i
pravilnikom donesenim na temelju Zakona može obavljati stručne poslove zaštite
okoliša (primjerice: poslove izrade studija o utjecaju zahvata na okoliš
uključujući i studiju prihvatljivosti planiranog zahvata za prirodu te poslove
izrade tehničko-tehnološkog rješenja za postrojenje vezano za objedinjene uvjete
zaštite okoliša);
2. Nadležno tijelo je Ministarstvo i nadležno upravno tijelo županije, odnosno
Grada Zagreba;
3. JLP(R)S je jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave;
4. Zakon je Zakon o zaštiti okoliša.
II. ZAHVATI ZA KOJE JE OBVEZNA PROCJENA UTJECAJA ZAHVATA NA OKOLIŠ I ZAHVATI ZA
KOJE SE PROVODI OCJENA O POTREBI PROCJENE UTJECAJA ZAHVATA NA OKOLIŠ
Zahvati
Članak 3.
(1) Zahvati za koje je obvezna procjena utjecaja na okoliš određeni su u Popisu
zahvata u Prilogu I. ove Uredbe.
(2) Zahvati za koje se provodi ocjena o potrebi procjene utjecaja zahvata na
okoliš određeni su u popisima zahvata u Prilogu II. i Prilogu III. ove Uredbe.
Članak 4.
(1) Zahvati koji su određeni u popisima zahvata u Prilogu I. i II. ove Uredbe u
nadležnosti su Ministarstva.
(2) Za zahvate iz Popisa zahvata iz Priloga I. ove Uredbe, Ministarstvo odlučuje
o zahtjevu za procjenu utjecaja zahvata na okoliš te o zahtjevu za davanje upute
o sadržaju studije o utjecaju zahvata na okoliš, prije njezine izrade.
(3) Za zahvate iz Popisa zahvata iz Priloga II. ove Uredbe, Ministarstvo
odlučuje o zahtjevu za ocjenu o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš.
(4) Kada se za zahvat iz stavka 3. ovoga članka utvrdi potreba procjene utjecaja
zahvata na okoliš, Ministarstvo za taj zahvat odlučuje i o zahtjevu za davanje
upute o sadržaju studije o utjecaju zahvata na okoliš.
Članak 5.
(1) Zahvati koji su određeni u popisu zahvata u Prilogu III. ove Uredbe u
nadležnosti su nadležnog upravnog tijela u županiji, odnosno u Gradu Zagrebu.
(2) Za zahvate iz Popisa zahvata iz Priloga III. ove Uredbe nadležno upravno
tijelo u županiji odnosno u Gradu Zagrebu odlučuje o zahtjevu za ocjenu o
potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš i o zahtjevu za procjenu utjecaja
zahvata na okoliš ukoliko se utvrdi da je procjena potrebna.
(3) Kada se za zahvat iz stavka 2. ovoga članka utvrdi potreba procjene utjecaja
zahvata na okoliš, nadležno upravno tijelo u županiji, odnosno u Gradu Zagrebu
za taj zahvat odlučuje i o zahtjevu za davanje upute o sadržaju studije o
utjecaju zahvata na okoliš.
(4) Nadležno upravno tijelo u županiji, odnosno u Gradu Zagrebu koje vodi
postupak slijedom odredbi stavka 2. ovoga članka dužno je, bez odlaganja,
predmet dostaviti na daljnju nadležnost Ministarstvu u slučaju ukoliko je druga
država obavijestila Ministarstvo o namjeri sudjelovanja u postupku procjene
utjecaja na okoliš, odnosno u postupku ocjene o potrebi procjene vezano za
zahvate iz Popisa zahvata iz Priloga III. ove Uredbe.
III. NAČIN PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UTJECAJA ZAHVATA NA OKOLIŠ
Zahtjev za procjenu utjecaja zahvata na okoliš
Članak 6.
(1) Zahtjev za procjenu utjecaja zahvata na okoliš podnosi se u pisanom obliku i
na elektromagnetskom mediju.
(2) Zahtjev za procjenu utjecaja zahvata na okoliš obvezno sadrži:
1. podatke o nositelju zahvata:
– za pravnu i fizičku osobu obrtnika naziv i sjedište tvrtke, matični broj, ime
odgovorne osobe, broj telefona i e-mail adresu – ukoliko postoji;
– za fizičku osobu: ime i prezime, adresu; broj telefona i adresa elektroničke
pošte – ukoliko postoji.
Podaci iz ove točke potkrepljuju se izvatkom iz sudskog registra za pravnu
osobu, izvatkom iz obrtnog registra za fizičku osobu obrtnika, izvatkom iz
registra poljoprivrednika za fizičku osobu poljoprivrednika te preslikom osobne
iskaznice za fizičku osobu građanina;
2. podatke o lokaciji i zahvatu:
– za lokaciju naziv JLP(R)S gdje se nalazi lokacija zahvata, uključujući podatke
o katastarskoj općini,
– za zahvat točan naziv zahvata s obzirom na popise zahvata iz ove Uredbe;
3. podatke o usklađenosti zahvata s važećom prostorno-planskom dokumentacijom
što dokazuje odgovarajućom potvrdom, uvjerenjem i sl. tijela nadležnog prema
zakonu kojim se uređuje prostorno uređenje;
4. podatke o ovlašteniku, što dokazuje preslikom suglasnosti, koju je ovlaštenik
pribavio od Ministarstva, za obavljanje stručnih poslova zaštite okoliša – za
izradu studija o utjecaju zahvata na okoliš uključujući i studiju o
prihvatljivosti planiranog zahvata za prirodu;
5. odgovarajući akt izdan u postupku ocjene o prihvatljivosti zahvata za prirodu
– prethodne ocjene: potvrdu o prihvatljivosti zahvata, odnosno mišljenje o
obvezi provedbe postupka glavne ocjene izdano od tijela nadležnog za zaštitu
prirode prema zakonu kojim se uređuje zaštita prirode;
6. studiju o utjecaju zahvata na okoliš;
7. upravnu pristojbu u propisanom iznosu.
Obvezni sadržaj studije o utjecaju zahvata na okoliš
Članak 7.
(1) Studija o utjecaju zahvata na okoliš (u daljnjem tekstu: studija) obvezno
sadrži poglavlja sa sadržajem kako je određeno u Prilogu IV. ove Uredbe.
(2) Kada zahvat može imati značajan utjecaj na ekološku mrežu prema posebnim
propisima kojima se uređuje zaštita prirode, sadržaj studije uključuje i
poglavlje koje obrađuje utjecaje zahvata na ekološku mrežu sukladno tim
propisima.
(3) Pojedina poglavlja u studiji izrađuju stručnjaci najmanje razine visokog
obrazovanja sa završenim diplomskim stupnjem prema propisu kojim se uređuje
razina obrazovanja odgovarajuće struke za područje koje se poglavljem obrađuje
(primjerice: za područje utjecaja zahvata na ptice stručnjak profila ornitologa,
za područje lokacije zahvata stručnjak profila prostornog planera).
Postupak po zahtjevu za procjenu utjecaja zahvata na okoliš
Članak 8.
(1) O zahtjevu nositelja zahvata za procjenu utjecaja zahvata na okoliš nadležno
tijelo informira javnost i zainteresiranu javnost nakon što utvrdi da zahtjev
sadrži sve propisane podatke i dokaze i da studija sadrži sva poglavlja sukladno
Prilogu IV. ove Uredbe.
(2) Ukoliko zahtjev nositelja zahvata ne sadrži sve podatke i dokaze iz članka
6. ove Uredbe, odnosno kada studija ne sadrži sva poglavlja sukladno Prilogu IV.
ove Uredbe, nadležno tijelo će u skladu sa zakonom pozvati nositelja zahvata da
u primjerenom roku, a koji ne može biti duži od tri mjeseca, ukloni nedostatke u
zahtjevu.
(3) O zahtjevu iz stavka 1. ovoga članka nadležno tijelo će informirati javnost
i zainteresiranu javnost sukladno Zakonu i uredbi kojom se uređuje informiranje
i sudjelovanje javnosti i zainteresirane javnosti u pitanjima zaštite okoliša.
Savjetodavno stručno povjerenstvo u postupku procjene utjecaja zahvata na okoliš
Članak 9.
(1) Kada nadležno tijelo utvrdi da zahtjev nositelja zahvata za procjenu
utjecaja zahvata na okoliš sadrži sve propisane podatke i dokaze sukladno članku
6. ove Uredbe, čelnik tijela imenuje savjetodavno stručno povjerenstvo (u
daljnjem tekstu: povjerenstvo). Sastav i broj članova povjerenstva određuje se
odlukom s objavljenog popisa osoba sukladno Zakonu.
(2) Ovisno o vrsti zahvata određuje se broj članova povjerenstva. Povjerenstvo
ima najmanje 5 članova.
(3) Odlukom o imenovanju povjerenstva imenuju se predsjednik i zamjenik
predsjednika.
(4) Član povjerenstva ne može biti osoba koja je sudjelovala u izradi studije o
kojoj se raspravlja na povjerenstvu ili koja je zaposlena kod ovlaštenika.
(5) Odlukom o imenovanju povjerenstva može se pobliže odrediti način rada
povjerenstva i kriteriji za ocjenu studije o utjecaju zahvata na okoliš.
Članak 10.
(1) Odlukom o imenovanju povjerenstva imenuje se i tajnik povjerenstva.
(2) Tajnik povjerenstva je službena osoba nadležnog tijela koja obavlja sve
administrativne poslove za povjerenstvo.
(3) Na tajnika povjerenstva primjenjuju se odredbe članka 9. stavka 4. ove
Uredbe.
(4) Tajnik povjerenstva sudjeluje u radu povjerenstva bez prava odlučivanja.
Članak 11.
(1) Povjerenstvo radi na sjednicama. Sjednice povjerenstva saziva i sjednicom
rukovodi predsjednik.
(2) Sjednice povjerenstva su javne. Javnost se isključuje sa sjednice
povjerenstva kada se glasuje o odlukama odnosno mišljenjima.
(3) Sjednica povjerenstva može se održati ako je na sjednici nazočna
natpolovična većina članova. Povjerenstvo donosi odluke natpolovičnom većinom
svih članova. Svaki član povjerenstva obvezan je mišljenje o prihvatljivosti
zahvata i kvaliteti studije dati u pisanom obliku.
(4) Kada je član povjerenstva predstavnik JLP(R)S ili zaposlenik tijela JLP(R)S,
koja je nositelj zahvata o čijem utjecaju na okoliš povjerenstvo daje mišljenje,
tada taj član nema pravo glasovanja kod donošenja odluka povjerenstva.
(5) Članovi povjerenstva koji su predstavnici tijela i/ili osoba određenih
posebnim propisima, savjetuju se unutar tijela i/ili osoba čiji su predstavnici
te svoje mišljenje izlažu sukladno obavljenom savjetovanju. Članovi povjerenstva
koji su predstavnici tijela JLP(R)S dužni su iznositi mišljenja izvršnih tijela
jedinica JLP(R)S koje predstavljaju.
Članak 12.
(1) O radu povjerenstva na sjednici vodi se zapisnik.
(2) Predsjednik će po potrebi osigurati vođenje tonskog zapisa sjednice
povjerenstva.
(3) Predsjednik sa sjednice povjerenstva može udaljiti osobu koja ometa rad
povjerenstva.
(4) Zapisnik sa sjednice povjerenstva potpisuju predsjednik, odnosno njegov
zamjenik kad ga zamjenjuje, te tajnik.
Članak 13.
(1) Prva sjednica povjerenstva mora se održati u roku od 30 dana od dana
imenovanja povjerenstva.
(2) Na prvoj sjednici povjerenstvo ocjenjuje cjelovitost studije u svezi
propisanog obveznog sadržaja, odnosno sadržaja utvrđenog uputom u posebnom
postupku. Ocjena stručne utemeljenosti studije može se dati nakon što se utvrdi
da je studija cjelovita.
(3) Kada povjerenstvo na prvoj sjednici utvrdi da studija ima nedostatke, koji u
bitnom, nisu odlučujući za utvrđivanje cjelovitosti i/ili stručne utemeljenosti
studije, predložit će nadležnom tijelu da od nositelja zahvata zaključkom
zatraži dopunu studije u primjerenom roku, kojom prilikom će obrazložiti i u
kojem dijelu studiju treba dopuniti.
(4) U slučaju iz stavka 3. ovoga članka povjerenstvo može predložiti nadležnom
tijelu da se nakon dopune, bez ponovnog razmatranja na povjerenstvu, studija
uputi na javnu raspravu.
(5) Ukoliko nositelj zahvata ne dopuni studiju prema zaključku nadležnog tijela
iz stavka 3. ovoga članka nadležno tijelo će odlučiti o zahtjevu u skladu sa
zakonom.
(6) Kada povjerenstvo na prvoj sjednici ocijeni da studiju treba dopuniti
podacima koji su takve prirode da, u bitnom, utječu na cjelovitost studije a
zahtijevaju duže vremensko razdoblje dopune te da studiju nije moguće dopuniti u
roku od tri mjeseca od dana dostave zaključka nadležnog tijela (primjerice: zbog
potrebnih istraživanja i/ili prikupljanja podataka o postojećem stanju okoliša)
predložit će nadležnom tijelu da zahtjev nositelja zahvata odbije kao
neutemeljen.
Članak 14.
(1) Kada povjerenstvo ocijeni da je studija cjelovita i stručno utemeljena u
smislu članka 13. stavka 2. ove Uredbe, predložit će nadležnom tijelu da se o
studiji provede javna rasprava.
(2) Prijedlog povjerenstva iz stavka 1. ovoga članka obvezno sadrži:
– očitovanje povjerenstva o najprihvatljivijoj varijanti zahvata iz studije,
– naziv JLP(R)S u kojoj/kojima treba provesti javnu raspravu,
– mjesto javnog uvida i način provođenja javnog uvida tijekom javne rasprave s
obzirom na broj javnih izlaganja i sudionike,
– rok za provedbu javne rasprave,
– broj primjeraka studije i sažetaka studije koji se upućuju na javni uvid i
– druge podatke po potrebi.
(3) Nadležno tijelo će razmotriti prijedlog povjerenstva iz stavka 1. ovog
članka i donijeti odluku o upućivanju studije na javnu raspravu.
(4) O odluci iz stavka 3. ovoga članka nadležno tijelo informira javnost i
zainteresiranu javnost sukladno Zakonu i uredbi kojom se uređuje informiranje i
sudjelovanje javnosti i zainteresirane javnosti u pitanjima zaštite okoliša.
Mišljenje povjerenstva o prihvatljivosti zahvata
Članak 15.
(1) Nakon provedene javne rasprave prema odluci iz članka 14. stavka 3. ove
Uredbe, nadležno tijelo sva mišljenja, primjedbe i prijedloge iz javne rasprave,
dostavlja na očitovanje nositelju zahvata putem ovlaštenika. Svojim očitovanjem
nositelj zahvata obvezan je predložiti i konačne mjere zaštite okoliša i program
praćenja stanja okoliša vezano za zahvat.
(2) Očitovanje nositelja zahvata iz stavka 1. ovoga članka sa svim mišljenjima,
primjedbama i prijedlozima iz javne rasprave nadležno tijelo dostavlja
povjerenstvu na razmatranje i donošenja mišljenja o prihvatljivosti zahvata.
(3) Povjerenstvo će razmotriti mišljenja, primjedbe i prijedloge te očitovanje
iz stavka 2. ovoga članka, obrazložiti razloge njihova prihvaćanja odnosno ne
prihvaćanja u odnosu na najprihvatljiviju varijantu zahvata, te će donijeti
mišljenje o prihvatljivosti zahvata.
Članak 16.
(1) Kada nakon razmotrenih mišljenja, primjedbi i prijedloga sa javne rasprave
povjerenstvo utvrdi da je studiju potrebno doraditi i/ili pribaviti mišljenja
tijela i/ili osobe određene posebnim propisima i/ili pribaviti mišljenje JLP(R)S,
o tome će se očitovati nadležnom tijelu.
(2) Ukoliko je utvrđena potreba iz stavka 1. ovoga članka, nadležno tijelo
provodi daljnji postupak (primjerice: traži mišljenje tijela i/ili osobe
određene posebnim propisima i/ili JLP(R)S, odnosno zahtijeva dopunu ili doradu
studije od nositelja zahvata). U ovom postupku nadležno tijelo određuje i
primjereni rok za izvršenje traženog, ali ne duže od 30 dana.
(3) Ukoliko nadležno tijelo provodi postupak prema stavku 2. ovoga članka, nakon
toga postupka obvezno se saziva sjednica povjerenstva radi donošenja mišljenja o
prihvatljivosti zahvata.
Članak 17.
(1) Mišljenje povjerenstva o prihvatljivosti zahvata sadrži osobito:
– obrazloženja iz članka 15. stavka 3. ove Uredbe, uključujući i možebitna
pojašnjenja iz članka 16. stavka 2. ove Uredbe,
– opis najprihvatljivije varijante zahvata za okoliš s obrazloženjem,
– prijedlog mjera zaštite okoliša s prijedlogom plana provedbe,
– prijedlog programa praćenja stanja okoliša s prijedlogom plana provedbe.
(2) Mišljenje iz stavka 1. ovoga članka ne može se predlagati suprotno važećim
dokumentima prostornog uređenja.
(3) Nacrt prijedloga mišljenja iz stavka 1. ovoga članka izrađuje tajnik
povjerenstva na temelju rasprave i dokumentacije sa sjednice povjerenstva.
Mišljenje povjerenstvo daje glasovanjem o utvrđenom prijedlogu mišljenja.
Članovi povjerenstva ne mogu se suzdržati od glasovanja o utvrđenom prijedlogu
mišljenja.
(4) Mišljenje iz stavka 1. ovoga članka potpisuje predsjednik povjerenstva.
Članak 18.
(1) Član povjerenstva koji glasuje protiv utvrđenog prijedloga mišljenja o
prihvatljivosti zahvata za okoliš, dužan je obrazložiti razloge glasovanja
protiv. Ove razloge član povjerenstva dužan je obrazložiti izjavom u zapisnik sa
sjednice povjerenstva na kojoj se odlučivalo o utvrđenom prijedlogu mišljenja,
odnosno pisanim podneskom koji predaje najkasnije na toj sjednici povjerenstva.
Obrazloženje člana povjerenstva ovjereno potpisom člana, sastavni je dio
zapisnika sa sjednice povjerenstva na kojoj je doneseno mišljenje o
prihvatljivosti zahvata.
(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka nadležno tijelo razmatra utemeljenost
razloga glasovanja protiv utvrđenog prijedloga mišljenja povjerenstva prije
donošenja rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš.
Nositelj zahvata, ovlaštenik i projektant
Članak 19.
(1) Nadležno tijelo na sjednicu povjerenstva poziva nositelja zahvata. Nositelj
zahvata dužan je osigurati na sjednici povjerenstva nazočnost predstavnika
ovlaštenika koji je voditelj izrade studije i po potrebi druge suradnike u
izradi studije, te s projektantom koji ispunjava uvjete za obavljanje poslova
izrade idejnog projekta prema posebnom propisu, a izradio je idejnu skicu ili
idejno rješenje zahvata.
(2) Nositelj zahvata i osobe iz stavka 1. ovoga članka sudjeluju u radu
povjerenstva bez prava odlučivanja.
(3) Nositelj zahvata sa osobama iz stavka 1. ovoga članka ne može biti nazočan u
dijelu sjednice povjerenstva na kojem se utvrđuje prijedlog mišljenja i na kojem
se glasuje o mišljenju povjerenstva o prihvatljivosti zahvata za okoliš.
(4) Nositelj zahvata dužan je tijekom postupka procjene, odnosno postupka ocjene
o potrebi procjene, na zahtjev nadležnog tijela, putem ovlaštenika, odnosno
projektanta osigurati odgovarajuće sažetke, stručne podloge i sl. koje se odnose
na materiju u svezi sa zahvatom te dostatan broj primjeraka studije potrebnih za
provedbu postupka. Ova obveza na odgovarajući način primjenjuje se na nositelja
zahvata i u postupku izdavanja upute o sadržaju studije na njegov zahtjev.
(5) Nositelj zahvata dužan je odazvati se pozivu nadležnog tijela da sudjeluje u
javnom izlaganju tijekom javne rasprave te je tom prilikom dužan osigurati
nazočnost predstavnika ovlaštenika i projektanta.
Način postupanja u pitanjima zaštite prirode
Članak 20.
(1) Kada postupak procjene uključuje i ocjenu o prihvatljivosti zahvata za
prirodu te se tijekom postupka utvrdi potreba utvrđivanja prevladavajućeg javnog
interesa i utvrđivanja kompenzacijskih uvjeta za ekološku mrežu, nadležno tijelo
će donijeti zaključak o prekidu postupka procjene utjecaja zahvata na okoliš dok
se to pitanje ne riješi prema zakonu kojim se uređuje zaštita prirode kod tijela
nadležnog za poslove zaštite prirode.
(2) Kada postupak procjene uključuje i ocjenu prihvatljivosti zahvata za prirodu
sukladno posebnom propisu o zaštiti prirode, nadležno tijelo je prije donošenja
rješenja iz članka 22. ove Uredbe, obvezno mišljenje povjerenstva iz članka 17.
ove Uredbe dostaviti na očitovanje tijelu nadležnom za poslove zaštite prirode.
(3) Tijelo nadležno za poslove zaštite prirode dužno je očitovati se na
dostavljeno mišljenje povjerenstva u roku od 30 dana od dana dostave mišljenja.
Ukoliko očitovanje ne bude dostavljeno u propisanom roku, smatrat će se da prema
posebnim propisima iz područja zaštite prirode nema dodatnih zahtjeva s obzirom
na zahvat.
Način postupanja u slučaju mogućeg prekograničnog utjecaja zahvata
Članak 21.
(1) Nadležno upravno tijelo u županiji i Gradu Zagrebu će, u postupku procjene
utjecaja zahvata na okoliš, u slučaju ocjene povjerenstva da bi zahvat mogao
značajno utjecati na okoliš druge države, o toj ocjeni obavijestiti Ministarstvo
u svrhu postupka prema drugoj državi. Istodobno s dostavom ove obavijesti
dostavit će Ministarstvu i zahtjev za pravnu pomoć sa preslikom predmeta
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje opći upravni postupak.
(2) Kada u postupku ocjene o potrebi procjene nadležno upravno tijelo u županiji
odnosno u Gradu Zagrebu utvrdi da bi zahvat mogao značajno utjecati na okoliš
druge države, postupit će sukladno odredbi stavka 1. ovoga članka.
(3) Ministarstvo će o postupcima slijedom odredbi stavaka 1. i 2. ovoga članka
izvijestiti nadležno upravno tijelo u županiji, odnosno u Gradu Zagrebu radi
možebitne svoje nadležnosti u skladu sa Zakonom i odredbom članka 5. stavka 4.
ove Uredbe.
Način donošenja rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš
Članak 22.
(1) Rješenje o prihvatljivosti zahvata za okoliš donosi se nakon što nadležno
tijelo razmotri:
– mišljenje povjerenstva o prihvatljivosti zahvata,
– očitovanje tijela nadležnog za poslove prirode na mišljenje povjerenstva,
odnosno utvrđeni prevladavajući javni interes i kompenzacijske uvjete za
ekološku mrežu ukoliko se moraju pribaviti prema zakonu kojim se uređuje zaštita
prirode,
– mišljenja, primjedbe i prijedloge javnosti i zainteresirane javnosti
dostavljene tijekom javne rasprave te rezultati bilo kojih prekograničnih
konzultacija ako su bile obvezne prema Zakonu.
(2) O rješenju iz stavka 1. ovoga članka, nadležno tijelo informira javnost i
zainteresiranu javnost, te drugu državu kada je sudjelovala u postupku, sukladno
Zakonu i uredbi kojom se uređuje informiranje i sudjelovanje javnosti i
zainteresirane javnosti u pitanjima zaštite okoliša.
Način donošenja rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš kada procjena utjecaja zahvata na okoliš sadrži uvjete prema zakonu kojim se uređuje zaštita prirode
Članak 23.
Kada procjena utjecaja zahvata na okoliš uključuje i ocjenu prihvatljivosti zahvata za prirodu, te se prema zakonu kojim se uređuje zaštita prirode donosi glavna ocjena, tada se izrekom rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš posebno navode mjere zaštite prirode i/ili program praćenja stanja okoliša u odnosu na prirodu.
Način vođenja postupka procjene utjecaja zahvata na okoliš kada se vodi kao objedinjeni postupak s postupkom utvrđivanja objedinjenih uvjeta zaštite okoliša
Članak 24.
Postupak procjene utjecaja zahvata na okoliš vodi se kao objedinjeni postupak s postupkom utvrđivanja objedinjenih uvjeta zaštite okoliša temeljem zaključka donesenog prema odredbama uredbe kojom se uređuje utvrđivanje objedinjenih uvjeta zaštite okoliša za postrojenje.
Članak 25.
(1) Kada se provodi objedinjeni postupak procjene utjecaja zahvata na okoliš i
utvrđivanja objedinjenih uvjeta zaštite okoliša, u povjerenstvo se obvezno
imenuju i odgovarajući stručnjaci ovisno o tehnološkim i tehničkim obilježjima
postrojenja, a prema podacima iz zahtjeva za utvrđivanje objedinjenih uvjeta
zaštite okoliša.
(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka odgovarajući stručnjaci mogu se u
povjerenstvo imenovati i nakon donošenja zaključka iz članka 24. ove Uredbe.
(3) U radu povjerenstva u postupku iz stavka 1. ovoga članka, nositelj zahvata
mora osigurati sudjelovanje i ovlaštenika koji izrađuje tehničko-tehnološko
rješenje za postrojenje i projektanta koji ispunjava uvjete sukladno zakonu
kojim se uređuje prostorno uređenje i gradnja. Na ovog ovlaštenika i projektanta
odgovarajuće se primjenjuju odredbe članka 19. ove Uredbe.
(4) Na postupak u slučaju iz stavka 1. ovog članka, odgovarajuće se primjenjuju
odredbe članaka 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19. 20., 21. i
22. ove Uredbe.
(5) U postupku iz stavka 1. ovoga članka, mišljenje povjerenstva iz članka 17.
ove Uredbe sadrži i ocjenu mogućeg utjecaja na okoliš tehnologije i tehnike
predložene za postrojenje te prijedlog objedinjenih mjera zaštite okoliša u vezi
s postrojenjem.
Članak 26.
(1) Kada se provodi objedinjeni postupak procjene utjecaja zahvata na okoliš i
utvrđivanja objedinjenih uvjeta zaštite okoliša rješenje u tom postupku sadrži
dva dijela izreke.
(2) Prvi dio izreke rješenja iz stavka 1. ovoga članka odnosi se na ocjenu
prihvatljivosti zahvata za okoliš i na njega se primjenjuju odredbe Zakona i
članaka 22. i 23. ove Uredbe. Drugi dio izreke rješenja odnosi se na utvrđivanje
objedinjenih uvjeta zaštite okoliša, a na njega se primjenjuju odredbe Zakona i
uredbe donesene na temelju toga Zakona.
IV. NAČIN PROVEDBE POSTUPKA OCJENE O POTREBI PROCJENE UTJECAJA ZAHVATA NA OKOLIŠ
Članak 27.
U postupku ocjene o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš nadležno tijelo, na temelju pojedinačnih ispitivanja sukladno mjerilima (primjerice: kapacitet, snaga, površina i dr. ) i/ili kriterija određenih u Prilogu V. ove Uredbe utvrđuje može li zahvat imati značajne utjecaje na okoliš i odlučuje o potrebi procjene.
Zahtjev za ocjenu o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš
Članak 28.
(1) Kada nositelj zahvata utvrdi da se njegov zahvat nalazi na popisu zahvata iz
Priloga II. odnosno III. ove Uredbe može podnijeti nadležnom tijelu zahtjev za
ocjenu o potrebi procjene ili može odmah pristupiti izradi studije.
(2) Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka sadrži osobito:
– podatke o nositelju zahvata sukladno Prilogu VI. ove Uredbe točki 1.
– podatke o lokaciji i opis lokacije zahvata sukladno Prilogu VI. ove Uredbe
točkama 3.1. i 3.2.
– podatke o zahvatu i opis obilježja zahvata sukladno Prilogu VI. ove Uredbe
točki 2., te prikaz varijantnih rješenja zahvata ukoliko ih je nositelj zahvata
razmotrio sukladno Prilogu VI. ove Uredbe točki 4.
– opis mogućih značajnih utjecaja zahvata na okoliš sukladno Prilogu VI. ove
Uredbe točkama 5.1., 5.2. i 5.3.
– prijedlog mjera zaštite okoliša ukoliko ih je nositelj zahvata razmotrio
sukladno Prilogu VI. ove Uredbe točki 5.5.
– potvrdu, odnosno mišljenje tijela nadležnog za zaštitu prirode u skladu s
posebnim zakonom kojim se uređuje zaštita prirode sukladno Prilogu VI. ove
Uredbe točki 3.5.
(3) Kada nadležno tijelo utvrdi da zahtjev iz stavka 1. ovoga članka sadrži sve
propisane podatke i dokaze sukladno stavku 2. ovog članka o zahtjevu će
informirati javnost sukladno Zakonu i uredbi kojom se uređuje informiranje i
sudjelovanje javnosti i zainteresirane javnosti u pitanjima zaštite okoliša.
Postupak po zahtjevu za ocjenu o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš
Članak 29.
(1) Kada nadležno tijelo utvrdi da zahtjev iz članka 28. ove Uredbe sadrži sve
propisane podatke i dokaze, dostavlja ga na mišljenje tijelima i/ili osobama
određenim posebnim propisima i JLP(R)S, ovisno o lokaciji i obilježjima zahvata.
(2) Tijela i/ili osobe te JLP(R)S dužni su nadležnom tijelu dostaviti mišljenja
iz stavka 1. ovoga članka u roku od 30 dana od dostave zahtjeva.
Članak 30.
(1) Nakon što razmotri mišljenja tijela i/ili osoba određenih posebnim propisima
i mišljenja JLP(R)S, te mišljenja, primjedbe i prijedloge javnosti i
zainteresirane javnosti dostavljene tijekom informiranja nadležno tijelo donosi
rješenje kojim utvrđuje da je za zahvat potrebno provesti procjenu utjecaja na
okoliš, odnosno rješenje kojim utvrđuje da za zahvat nije potrebno provesti
procjenu utjecaja na okoliš.
(2) Rješenje kojim je utvrđeno da je za zahvat potrebno provesti procjenu
utjecaja zahvata na okoliš sadrži osobito:
– podatke o nositelju zahvata
– podatke o lokaciji i sažeti opis lokacije zahvata
– podatke o zahvatu i sažeti opis zahvata te
– obrazloženje razloga zbog kojih je utvrđena potreba procjene utjecaja zahvata
na okoliš.
(3) Rješenje kojim je utvrđeno da za zahvat nije potrebno provesti procjenu
utjecaja zahvata na okoliš sadrži podatke iz stavka 2. podstavaka 1., 2. i 3.
ovoga članka te obrazloženje razloga zbog kojih je utvrđeno da nije potrebno
provesti procjenu.
(4) Rješenje kojim je utvrđeno da je za zahvat potrebno provesti samo procjenu
utjecaja zahvata na prirodu prema mišljenju iz članka 28. stavka 2. podstavka 6.
ove Uredbe, sadrži podatke iz stavka 2. podstavaka 1., 2. i 3. ovoga članka te
obrazloženje razloga zbog kojih je utvrđeno da je potrebno provesti procjenu
utjecaja zahvata na prirodu.
(5) O rješenjima iz ovoga članka nadležno tijelo informira javnost i drugu
državu ukoliko je sudjelovala u postupku, sukladno Zakonu i uredbi kojom se
uređuje informiranje i sudjelovanje javnosti i zainteresirane javnosti u
pitanjima zaštite okoliša.
V. NAČIN PROVEDBE POSTUPKA IZDAVANJA UPUTE O SADRŽAJU STUDIJE NA ZAHTJEV
NOSITELJA ZAHVATA
Zahtjev za izdavanje upute o sadržaju studije
Članak 31.
(1) Zahtjev za izdavanje upute o sadržaju studije obvezno sadrži:
– podatke o nositelju zahvata
– podatke o lokaciji i opis lokacije zahvata
– podatke o zahvatu i opis obilježja zahvata
– prikaz varijantnih rješenja zahvata ukoliko ih je nositelj zahvata razmotrio
– opis mogućih značajnih utjecaja zahvata na okoliš i
– pobliže podatke u okviru podataka iz podstavka 1. do 5. ovoga stavka prema
Prilogu VI. ove Uredbe.
(2) Nositelj zahvata dužan je osigurati dostatan broj primjeraka zahtjeva
potrebnih za provedbu postupka izdavanja upute.
(3) O zahtjevu iz stavka 1. ovoga članka, nadležno tijelo informira javnost
sukladno Zakonu i uredbi kojom se uređuje informiranje i sudjelovanje javnosti i
zainteresirane javnosti u pitanjima zaštite okoliša.
Postupak po zahtjevu za izdavanje upute o sadržaju studije
Članak 32.
(1) Kada nadležno tijelo utvrdi da zahtjev za izdavanje upute o sadržaju studije
sadrži sve podatke iz članka 31. ove Uredbe, dostavlja ga na mišljenje tijelima
i/ili osobama određenim posebnim propisima i JLP(R)S, ovisno o lokaciji i
obilježjima zahvata. Zahtjev se obvezno dostavlja na mišljenje JLP(R)S na čijem
području se nalazi zahvat.
(2) Tijela i/ili osobe te JLP(R)S dužni su nadležnom tijelu dostaviti mišljenja
iz stavka 1. ovoga članka u roku od 30 dana od dostave zahtjeva. Ukoliko
mišljenje ne bude dostavljeno u propisanom roku, smatra se da prema posebnim
propisima nema dodatnih zahtjeva u pogledu sadržaja studije, u odnosu na
minimalni sadržaj propisan ovom Uredbom.
(3) Ukoliko nadležno tijelo ocijeni potrebnim, na primjeren način provest će
dodatna pojašnjenja s tijelom i/ili osobom i/ili JLP(R)S iz stavka 2. ovoga
članka.
Uputa o sadržaju studije
Članak 33.
(1) Nakon što razmotri mišljenja tijela i/ili osoba određenih posebnim propisima
i mišljenja JLP(R)S, te mišljenja, primjedbe i prijedloge javnosti i
zainteresirane javnosti dostavljene tijekom informiranja nadležno tijelo donosi
uputu kojom određuje sadržaj studije.
(2) Uputa iz stavka 1. ovoga članka, ovisno o vrsti i lokaciji zahvata, osobito
sadrži:
– podatke o nositelju zahvata
– podatke o lokaciji i zahvatu
– popis značajnih učinaka zahvata na okoliš i obrazloženje razloga njihovog
odabira
– popis ostalih mogućih učinaka
– varijantna rješenja zahvata koja treba razmotriti / obraditi
– obvezu prikupljanja raspoloživih podataka o stanju okoliša
– istraživanja koja je potrebno provesti u svrhu pribavljanja podataka o
okolišu, koji nedostaju, a bitni su za ocjenu stanja okoliša
– mjere zaštite okoliša koje treba razmotriti
– popis tijela i/ili osoba određenih posebnim propisima, JLP(R)S i drugih
zainteresiranih osoba na predmetnoj lokaciji koje treba konzultirati tijekom
izrade studije.
(3) Uputom iz stavka 1. ovoga članka nositelj zahvata se upućuje i na obvezni
sadržaj studije propisan u članku 7. stavcima 1. i 2. ove Uredbe.
(4) Izdavanje upute iz stavka 1. ovoga članka ne utječe na pravo nadležnog
tijela da u postupka procjene utjecaja zahvata na okoliš zatraži dopunu sadržaja
studije.
(5) O uputi iz stavka 1. ovoga članka, nadležno tijelo informira javnost
sukladno Zakonu i uredbi kojom se uređuje informiranje i sudjelovanje javnosti i
zainteresirane javnosti u pitanjima zaštite okoliša.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Sastavni dijelovi ove Uredbe
Članak 34.
Prilozi I., II., III., IV., V. i VI. čine sastavni dio ove Uredbe.
Započeti postupci
Članak 35.
Postupci procjene i ocjene o potrebi procjene te postupci utvrđivanja sadržaja studije, započeti prije stupanja na snagu ove Uredbe provest će se prema odredbama Zakona i odgovarajućom primjenom odredbi Pravilnika o procjeni utjecaja na okoliš (»Narodne novine«, br. 59/2000, 136/2004 i 85/2006).
Članak 36.
Stupanjem na snagu ove Uredbe prestaje važiti Pravilnik o procjeni utjecaja na okoliš (»Narodne novine«, br. 59/2000, 136/2004 i 85/2006).
Članak 37.
Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 351-01/08-01/03
Urbroj: 5030105-08-1
Zagreb, 29. svibnja 2008.
Predsjednik
dr. sc. Ivo Sanader, v. r.
PRILOG I.
POPIS ZAHVATA ZA KOJE JE OBVEZNA PROCJENA UTJECAJA ZAHVATA NA OKOLIŠ
1. |
Postrojenja za proizvodnju i preradu nafte i prirodnog plina |
2. |
Postrojenja za uplinjavanje ili ukapljivanje 500 t na dan ili više ugljena ili bituminoznih stijena. |
3. |
Elektrane i energane snage veće od 30 MW el |
4.
|
Nuklearne elektrane i drugi nuklearni reaktori, uključujući demontiranje i isključenje iz pogona takvih reaktora1 (izuzevši znanstveno istraživačkih postrojenja čija ukupna snaga ne prelazi 1 kW stalnog toplinskog opterećenja) |
5. |
Postrojenja za preradu istrošenog nuklearnog goriva. |
6.
|
Postrojenja za: |
7. |
Postrojenja za proizvodnju sirovog željeza, čelika i ferolegura |
8. |
Postrojenja za proizvodnju plemenitih i obojenih metala |
9.
|
Kemijska
postrojenja za industrijsku proizvodnju tvari koja se sastoje od
funkcionalno povezanih jedinica te služe: |
10. |
Pruge od značaja za međunarodni promet s pripadajućim građevinama i uređajima |
11. |
Gradnja aerodroma čija je poletno-sletna staza dužine 2.100 m ili više |
12. |
Gradnja autocesta i državnih cesta |
13. |
Luke unutarnjih voda |
14. |
Plovni putovi |
15. |
Luke otvorene za javni promet |
16. |
Luke posebne namjene |
17. |
Postrojenja za obradu opasnog otpada spaljivanjem ili kemijskim postupcima i odlagališta opasnog otpada. |
18. |
Postrojenja za obradu neopasnog i komunalnog otpada spaljivanjem ili kemijskim postupcima |
19. |
Županijski i regionalni centri za gospodarenje otpadom |
20.
|
Crpljenje podzemnih voda, osim vodoopskrbnih sustava, ili projekti za umjetno dopunjavanje podzemnih voda kapaciteta 10.000.000 m³ godišnje ili više. |
21.
|
Sustavi za prijenos vodnih resursa između porječja namijenjeni sprečavanju mogućeg manjka vode, pri čemu količina prebačene vode prelazi 100.000.000 m³ godišnje |
22. |
Melioracijski sustavi površine 5.000 ha i veće, a u Jadranskom slivnom području 500 ha i veće |
23.
|
Brane i druge građevine namijenjene zadržavanju i akumulaciji vode, pri čemu je nova ili dodatna količina zadržane ili akumulirane vode veća od 1.000.000 m³. |
24. |
Postrojenja za obradu otpadnih voda kapaciteta 50.000 ES (ekvivalent stanovnika) i većeg s pripadajućim sustavom odvodnje |
25.
|
Međunarodni i
magistralni cjevovodi za transport plina, nafte i naftnih derivata
uključivo terminal, otpremnu i mjerno- |
26. |
Građevine za intenzivan uzgoj peradi kapaciteta: 20.000 komada ili više u proizvodnom ciklusu |
27.
|
Građevine za
intenzivni uzgoj svinja kapaciteta većeg od: |
28. |
Građevine za intenzivni uzgoj stoke i ostalih životinja kapaciteta većeg od 500 uvjetnih grla |
29. |
Industrijska postrojenja za proizvodnju celuloze i pulpe iz drvne mase ili sličnih vlaknastih materijala. |
30. |
Industrijska postrojenja za proizvodnju papira i kartona kapaciteta 100 t na dan ili više |
31.
|
Eksploatacija mineralnih sirovina: |
32. |
Eksploatacija šljunka i pijeska iz obnovljivih izvora, osim kod tehničkog i gospodarskog održavanja vodotoka i drugih voda |
33. |
Eksploatacija mineralne i termalne vode koje se koriste u ljekovite, balneološke i rekreativne svrhe ili kao voda za piće |
34. |
Dalekovodi, transformatorska i rasklopna postrojenja napona 220 kV i više |
35.
|
Građevine namijenjene skladištenju: |
36.
|
Morska uzgajališta: |
37.
|
Slatkovodni ribnjaci: |
38. |
Igrališta za golf s pripadajućim građevinama |
39. |
Svaka izmjena zahvata ili rekonstrukcija građevina s ovog Popisa |
40. |
Svi ostali zahvati za koje je potrebno ishoditi objedinjene uvjete zaštite okoliša. |
_______
1 Nuklearne elektrane i
drugi nuklearni reaktori prestaju biti takva postrojenja nakon što se cjelokupno
nuklearno gorivo i drugi radioaktivno onečišćeni dijelovi opreme trajno odstrane
s lokacije postrojenja.
PRILOG II.
POPIS ZAHVATA ZA KOJE SE PROVODI OCJENA O POTREBI PROCJENE UTJECAJA ZAHVATA NA
OKOLIŠ, A ZA KOJE JE NADLEŽNO MINISTARSTVO
|
ZAHVAT |
|
Poljoprivreda, šumarstvo i akvakultura (osim zahvata u Prilogu I.) |
1.
|
Gospodarenje vodama namijenjenih poljoprivredi, uključujući navodnjavanje i odvodnju pri čemu je površina navodnjavanja 1000 ha i više, a u Jadranskom slivnom području 200 ha ili više |
2.
|
Građevine za
intenzivan uzgoj svinja kapaciteta većeg od: |
3.
|
Morska uzgajališta: |
4. |
Uzgajališta školjkaša u ZOP-u godišnje proizvodnje veće od 400 t |
|
Energetika (osim zahvata u Prilogu I.) |
1.
|
Postrojenja za
proizvodnju električne energije, pare i vruće vode snage veće od 1 MWel
uz korištenje: |
2. |
Cjevovodi za prijenos nafte, plina, pare i vruće vode duljine 5 km i više |
3. |
Površinska skladišta prirodnog plina i drugih fosilnih goriva kapaciteta 5.000 m³ i više |
4. |
Podzemna skladišta zapaljivih plinova kapaciteta 5.000 m³ i više |
5. |
Industrijsko briketiranje ugljena i lignita |
6. |
Proizvodnja biogoriva kapaciteta 10.000 t/god i više |
|
Proizvodnja i obrada metala (osim zahvata u Prilogu I.) |
1.
|
Postrojenja za
preradu metala kapaciteta prerade 500 kg/h sirovog materijala: |
2. |
Ljevaonice metala |
3. |
Postrojenje za taljenje obojenih metala i izradu legura izuzev plemenitih metala |
4. |
Postrojenja za površinsku obradu metala i plastičnih materijala elektrolizom ili drugim kemijskim postupcima |
5. |
Postrojenja za proizvodnju motornih vozila (proizvodnja, sklapanje, proizvodnja motora) |
6. |
Brodogradilišta |
7. |
Postrojenja za gradnju i popravak zrakoplova |
8. |
Postrojenje za proizvodnju željezničke opreme |
9. |
Postrojenja za oblikovanje metala pomoću eksploziva |
10. |
Postrojenja za pripremu, obogaćivanje, pečenje i kalupljenje metalnih ruda |
|
Industrijska prerada mineralnih sirovina (osim zahvata u Prilogu I.) |
1. |
Postrojenja za suhu destilaciju ugljena |
2. |
Postrojenja za proizvodnju cementnog klinkera, cementa i vapna |
3.
|
Postrojenja za proizvodnju stakla i staklenih vlakana, uključujući proizvodnju stakla koje se dobiva preradom starog stakla |
4. |
Postrojenja za taljenje mineralnih tvari, uključujući i proizvodnju mineralnih vlakana |
5. |
Proizvodnja keramike i opekarskih proizvoda |
|
Kemijska industrija (osim zahvata u Prilogu I.) |
1. |
Obrada (prerada) kemijskih poluproizvoda i proizvodnja kemikalija kapaciteta 10.000 t/god ili viš |
2.
|
Proizvodnja: |
|
Prehrambena industrija (osim zahvata u Prilogu I.) |
1. |
Postrojenja za proizvodnju i preradu ulja i masti biljnog ili životinjskog podrijetla |
2.
|
Postrojenja za proizvodnju, preradu (konzerviranje) i pakiranje proizvoda biljnog ili životinjskog podrijetla kapaciteta 1 t/dan |
3. |
Postrojenja za obradu i preradu mlijeka kapaciteta 1 t/dan |
4. |
Postrojenja za proizvodnju slada i kvasca |
5. |
Postrojenja za proizvodnju slatkiša i sirupa kapaciteta 5 t/god |
6. |
Postrojenja za proizvodnju industrijskog škroba |
7. |
Postrojenja za proizvodnju ribljeg brašna i ribljeg ulja |
8. |
Postrojenja za proizvodnju ili rafiniranje šećera |
9. |
Postrojenja za proizvodnju alkoholnih i bezalkoholnih pića kapaciteta 2.000.000 l/god. i većeg |
10. |
Postrojenje za proizvodnju duhanskih proizvoda |
|
Tekstilna, kožna, drvna i papirna industrija (osim zahvata u Prilogu I.) |
1. |
Postrojenja za proizvodnju papira, kartona i ljepenke |
2. |
Postrojenja za prethodnu obradu tekstilnih vlakana |
3. |
Postrojenja za proizvodnju i obradu celuloze |
4. |
Postrojenja za obradu i preradu kože i krzna |
|
Gumarska industrija (osim zahvata u Prilogu I.) |
1. |
Postrojenja za proizvodnju i preradu gume i kaučuka |
|
Infrastrukturni projekti (osim zahvata u Prilogu I.) |
1.
|
-
Trgovački, poslovni i prodajni centri
građevinske bruto površine 10 000 m2 i više |
2. |
Postrojenja za željeznički promet, željeznički terminali, posebno za kombinirani utovar i istovar tereta |
3. |
Uzletišta |
4. |
Brane i druge građevine namijenjene zadržavanju ili akumulaciji vode |
5. |
Cjevovodi za prijenos nafte i plina duljine 5 km ili više |
6. |
Međugradski i međunarodni akvadukti |
7.
|
Vodoopskrbni sustavi kapaciteta većeg od 500 l/sek, crpljenje podzemnih voda – osim vodoopskrbnih sustava ili programi za umjetno dopunjavanje podzemnih voda |
8. |
Građevine za prijenos vode između porječja (riječnih slivova) |
9.
|
Obalni radovi (nasipi, lukobrani, molovi i druge konstrukcije na moru) i svi zahvati koji obuhvaćaju nasipavanje morske obale, produbljivanje i isušivanje morskog dna |
|
Ostali projekti (osim zahvata u Prilogu I.) |
1. |
Postrojenja za obradu otpadnih voda izlaznog kapaciteta 10.000 ES i većeg s pripadajućim sustavom odvodnje |
2. |
Izvorišta u funkciji punionice vode |
3. |
Postrojenja i uređaji za testiranje motora, turbina i reaktora |
4. |
Postrojenja za uništavanje eksplozivnih tvari |
5. |
Postrojenja za proizvodnju umjetnih mineralnih vlakana |
6. |
Kafilerije (obrada životinjskih trupala i otpada životinjskog podrijetla) |
7.
|
Postrojenja za
zbrinjavanje otpada |
8. |
Postrojenja za obradu i zbrinjavanje starog željeza, uključujući stara vozila |
9. |
Asfaltne baze nazivnog kapaciteta 100 t/sat i većeg |
10. |
Betonare nazivnog kapaciteta 30 m³/sat i većeg |
|
Turizam i odmor (osim zahvata u Prilogu I.) |
1. |
Turističke zone površine 5 ha ili više |
|
|
|
Sva postojeća postrojenja i uređaji za koje je potrebno ishoditi objedinjene uvjete zaštite okoliša |
|
Svaka izmjena zahvata ili rekonstrukcija građevina s ovog Popisa |
Sva postojeća postrojenja i uređaji za koje je potrebno ishoditi objedinjene
uvjete zaštite okoliša
Svaka izmjena zahvata ili rekonstrukcija građevina s ovog Popisa
PRILOG III.
POPIS ZAHVATA ZA KOJE SE PROVODI OCJENA O POTREBI PROCJENE UTJECAJA ZAHVATA NA
OKOLIŠ, A ZA KOJE JE NADLEŽNO UPRAVNO TIJELO U ŽUPANIJI, ODNOSNO U GRADU ZAGREBU
|
ZAHVAT |
|
Poljoprivreda, šumarstvo i akvakultura (osim zahvata u Prilogu I.) |
1. |
Obnavljanje ruralnih područja površine 10 ha ili više |
2. |
Korištenje neobrađenog ili djelomično prirodnog područja za intenzivnu poljoprivredu površine 10 ha ili više |
3. |
Početno pošumljavanje u svrhu prenamjene zemljišta površine 50 ha ili više |
4. |
Krčenje šuma u svrhu prenamjene zemljišta površine 10 ha ili više |
5. |
Građevine za intenzivan uzgoj peradi kapaciteta 5.000 komada ili više u proizvodnom ciklusu |
6. |
Građevine za intenzivan uzgoj stoke i drugih životinja kapaciteta većeg od 200 uvjetnih grla |
7.
|
Slatkovodni
ribnjaci: |
|
Kemijska industrija (osim zahvata u Prilogu I.) |
1. |
Skladišta nafte, petrokemijskih i kemijskih proizvoda kapaciteta 10.000 t i više |
|
Prehrambena industrija (osim zahvata u Prilogu I.) |
1. |
Klaonice dnevnog kapaciteta 100 uvjetnih grla i veće |
|
Infrastrukturni projekti (osim zahvata u Prilogu I.) |
1. |
Industrijski kompleksi površine 5 ha ili više |
2. |
Parkirališta kao samostalni zahvati površine 2 ha ili više |
3. |
Županijske i lokalne ceste duljine 5 km ili više |
4. |
Kanali, nasipi i druge građevine za obranu od poplave i erozije obale |
5.
|
Tramvajske pruge,
ulične i podzemne željeznice, viseće i druge željeznice koje se
upotrebljavaju za prijevoz putnika: |
|
Ostali projekti (osim zahvata u Prilogu I.) |
1. |
Trkaće staze i staze za ispitivanje motornih vozila površine 1 ha ili više |
2. |
Groblja površine 10 ha ili više |
|
Turizam i odmor (osim zahvata u Prilogu I.) |
1.
|
Skijaške staze, liftovi i žičare i slične konstrukcije s pratećim građevinama površine 1 ha ili više i/ili visine konstrukcije 15 m |
2. |
Zabavni parkovi površine 5 ha ili više |
|
Svaka izmjena zahvata ili rekonstrukcija građevina s ovog Popisa |
PRILOG IV.
OBVEZNI SADRŽAJ STUDIJE
1. Opis zahvata:
– opis fizičkih obilježja cjelokupnog zahvata i drugih aktivnosti koje mogu biti
potrebne za realizaciju zahvata (primjerice: potreba za korištenjem zemljišta
tijekom građenja i/ili korištenja zahvata, druge potrebe vezano za opskrbu
energijom i sirovinama, ostali bitni podaci)
– opis glavnih obilježja tehnoloških procesa,
– popis vrsta i količina tvari koje ulaze u tehnološki proces,
– popis vrsta i količina tvari koje ostaju nakon tehnološkog procesa te emisija
u okoliš,
– idejnu skicu ili idejno rješenje koje sadrži tekstualno obrazloženje i
grafički prikaz zahvata.
2. Varijantna rješenja zahvata:
– sažeti opis razmatranih varijantnih rješenja zahvata s obzirom na njihove
utjecaje na okoliš,
– obrazloženje razloga odabira određene varijante zahvata.
3. Podatke i opis lokacije zahvata i podatke o okolišu:
– ovjereni izvodi iz odgovarajuće prostorno-planske dokumentacije (u tekstualnom
i grafičkom obliku),
– grafički prilozi s ucrtanim zahvatom koji prikazuju odnos prema postojećim i
planiranim zahvatima,
– grafički prilozi s ucrtanim zahvatom u odnosu na zaštićena i područja ekološke
mreže
– opis postojećeg stanja okoliša na koji bi zahvat mogao imati značajan utjecaj,
uključujući posebice stanovništvo, životinjski i biljni svijet, tlo, vodu, zrak,
klimatske faktore, materijalna dobra, koji obuhvaćaju graditeljsko i arheološko
nasljeđe, te krajolik,
– analiza odnosa zahvata prema postojećim i planiranim zahvatima te prema
zaštićenim i područjima ekološke mreže,
– prikupljeni podaci i provedena mjerenja na lokaciji zahvata,
– opis okoliša lokacije zahvata za varijantu »ne činiti ništa« (u slučajevima
kada se zahvatom poboljšava stanje okoliša ili smanjuju postojeći negativni
trendovi u okolišu).
Podaci iz alineje 2. i 3. ove točke moraju se dati na geokodiranim i ortofoto
podlogama.
4. Opis utjecaja zahvata na okoliš, tijekom građenja i/ili korištenja zahvata,
koji uključuje posebice:
– utjecaje na stanovništvo, životinjski i biljni svijet, tlo, vodu, zrak,
klimatske faktore, materijalna dobra, koji obuhvaćaju graditeljsko i arheološko
nasljeđe i krajolik te utjecaje među njima i u vezi sa zahvatom,
– utjecaje od buke, vibracije, svjetlosti, topline, radijacije i slično
– izravne, neizravne, sekundarne, kumulativne, kratkoročne, srednjoročne,
dugoročne, trajne, privremene, pozitivne i negativne utjecaje,
– opis potreba za prirodnim resursima,
– opis možebitnih značajnih prekograničnih utjecaja,
– opis mogućih umanjenih prirodnih vrijednosti (gubitaka) okoliša u odnosu na
moguće koristi za društvo i okoliš,
– kratki opis metoda predviđanja utjecaja koje su korištene u izradi studije.
Podaci iz ove točke koji se odnose na opis utjecaja moraju se dati na temelju
korištenja odgovarajućih stručno – znanstveno utemeljenih modela, drugih modela
koji su prihvaćeni u općoj metodologiji procjene utjecaja na okoliš te
kombiniranom primjenom modela.
5. Prijedlog mjera zaštite okoliša i programa praćenja stanja okoliša, tijekom
građenja i/ili korištenja zahvata:
– opis predloženih mjera zaštite okoliša za sprječavanje, ograničavanje ili
ublažavanje negativnih utjecaja zahvata na okoliš,
– prijedlog programa praćenja stanja okoliša
– prijedlog plana provedbe mjera zaštite okoliša
– prijedlog plana provedbe praćenja stanja okoliša
– prijedlog ocjene prihvatljivosti zahvata za okoliš.
6. Sažetak studije:
– izvadak samo bitnih podataka iz točaka od 1. do 5. obveznog sadržaja studije i
zaključke tih točaka (u pravilu sažetak studije ima 10 do 20 stranica)
– grafički prilozi s ucrtanim zahvatom koji prikazuju odnos prema postojećim i
planiranim zahvatima te u odnosu na zaštićena i područja ekološke mreže.
7. Naznaku bilo kakvih poteškoća
Poteškoćama u smislu ove točke podrazumijevaju se osobito: tehnički nedostaci,
pomanjkanja znanja ili iskustva, nedostaci podatka i slično, s kojima su se
nositelj zahvata ili ovlaštenik, odnosno projektant suočili prilikom
prikupljanja potrebnih podataka ili izrade studije odnosno projekta.
8. Popis literature
Popis literature korištene za potrebe izrade studije.
9. Popis propisa
Popis propisa koji se odnose na zahvat i primijenjeni su u studiji.
10. Ostale podatke i informacije
Podaci i informacije koje nositelj zahvata, ovlaštenik i projektant smatraju
potrebnim navesti u studiji – primjerice: opis odnosa nositelja zahvata s
javnošću prije izrade studije, procjena troškova mjera zaštite okoliša i
praćenja stanja okoliša u odnosu na njihov udio u troškovima građenja i
korištenja zahvata i dr.
Sastavni dio studije je ne-tehnički sažetak studije i to:
– sažetak točaka od 1. do 5. obveznog sadržaja studije u tekstualnom i grafičkom
obliku, sačinjen na način da sadržajno bude razumljiv javnosti – primjerice:
izbjegavati tehničke izraze, detaljne podatke, znanstvena objašnjenja i slično.
– sažetak, u pravilu, ima 10 do 20 stranica,
– sažetak se daje kao privitak studiji u obliku posebnog elaborata.
PRILOG V.
KRITERIJI NA TEMELJU KOJIH SE ODLUČUJE O POTREBI PROCJENE UTJECAJA ZAHVATA NA
OKOLIŠ
1. Obilježja zahvata
Obilježja zahvata moraju biti razmotrena osobito s obzirom na:
1.1. veličinu zahvata,
1.2 kumulativni učinak s ostalim zahvatima,
1.3. korištenje prirodnih resursa,
1.4. proizvodnju otpada,
1.5. onečišćenje i smetnje prema drugima,
1.6. opasnost od nezgoda, posebice s obzirom na tvari ili tehnologije koje se
koriste.
2. Lokacija zahvata
Osjetljivost okoliša zemljopisnih područja na koje bi zahvat mogao utjecati,
moraju biti razmotrena uzimajući posebice u obzir:
2.1. postojeći način korištenja (namjenu) zemljišta,
2.2. možebitno bogatstvo, kakvoću i sposobnost obnove prirodnih resursa
promatranog područja,
2.3. sposobnost apsorpcije (prilagodbe) prirodnog okoliša, obraćajući posebnu
pozornost na:
– močvarna područja,
– priobalna, krška i vodo-zaštitna područja,
– planinska i šumska područja,
– područje ekološke mreže,
– područja kategorizirana ili zaštićena prema posebnim propisima kojima se
uređuje zaštita prirode te prema posebnim propisima kojima se uređuje zaštita
voda,
– područja u kojima su standardi kakvoće okoliša utvrđeni posebnim propisima
prekoračeni već postojećim postrojenjima ili aktivnostima,
– gusto naseljena područja,
– područja povijesnog, kulturnog i arheološkog značaja zaštićena prema posebnim
propisima kojima se uređuje zaštita kulturne baštine.
3. Obilježja mogućeg utjecaja zahvata:
Mogući značajni utjecaji zahvata obvezno se razmatraju u odnosu na zahtjeve iz
točke 1. i 2., ovih Kriterija uzimajući posebice u obzir sljedeće:
3.1. doseg utjecaja (zemljopisno područje i populacija koja je pod utjecajem),
3.2. prekogranična obilježja utjecaja,
3.3. snaga i složenost utjecaja,
3.4. vjerojatnost utjecaja,
3.5. trajanje, učestalost i reverzibilnost utjecaja.
PRILOG VI.
SADRŽAJ ZAHTJEVA ZA IZDAVANJE UPUTE O SADRŽAJU STUDIJE
Zahtjev za izdavanje upute o sadržaju studije pobliže sadrži:
1. Podatke o nositelju zahvata:
1.1. Za pravnu i fizičku osobu, obrtnika: naziv i sjedište tvrtke, matični broj,
ime odgovorne osobe; za druge fizičke osobe: ime i prezime te adresu; broj
telefona, telefaksa i adresa elektroničke pošte– ukoliko postoji.
1.2. Izvadak iz sudskog registra Trgovačkog suda, izvadak iz središnjeg obrtnog
registra, izvadak iz registra poljoprivrednika, odnosno preslika osobne
iskaznice kada je nositelj zahvata građanin.
2. Podaci o zahvatu i opis obilježja zahvata:
2.1. Točan naziv zahvata s obzirom na popise zahvata iz ove Uredbe.
2.2. Opis glavnih obilježja tehnoloških procesa (u tekstualnom i grafičkom
obliku).
2.3. Popis vrsta i količina tvari koje ulaze u tehnološki proces.
2.4. Popis vrsta i količina tvari koje ostaju nakon tehnološkog procesa te
emisija u okoliš.
2.5. Popis drugih aktivnosti koje mogu biti potrebne za realizaciju zahvata –
primjerice: nove ceste, potreba za novom vodoopskrbom, potreba za proizvodnjom
ili prijenosom električne energije.
3. Podatke o lokaciji i opis lokacije zahvata:
3.1. Za lokaciju navodi se naziv JLP(R)S gdje se nalazi lokacija zahvata,
uključujući ime katastarske općine.
3.2. Grafički prilozi s ucrtanim zahvatom koji prikazuju odnos prema postojećim
i planiranim zahvatima.
3.3. Grafički prilozi s ucrtanim zahvatom u odnosu na zaštićena i područja
ekološke mreže.
3.4. Podatke da je zahvat planiran u skladu s važećom prostorno-planskom
dokumentacijom – odgovarajući akt nadležnog tijela u skladu sa zakonom kojim se
uređuje prostorno uređenje i gradnja.
3.5. Podatke o potrebi ocjene utjecaja zahvata za prirodu – odgovarajući akt
izdan u postupku ocjene o prihvatljivosti zahvata za prirodu – prethodne ocjene:
potvrdu o prihvatljivosti zahvata, odnosno mišljenje o obvezi provedbe postupka
glavne ocjene izdano od tijela nadležnog za zaštitu prirode prema zakonu kojim
se uređuje zaštita prirode.
4. Prikaz varijantnih rješenja zahvata (ukoliko su razmatrane):
4.1. Sažeti opis razmatranih varijantnih rješenja zahvata s obzirom na njihove
utjecaje na okoliš.
5. Opis mogućih značajnih utjecaja zahvata na okoliš i možebitno razmatranih
mjera zaštite okoliša:
5.1. Sažeti opis mogućih utjecaja zahvata na sljedeće čimbenike: ljude i ljudsko
zdravlje, biljni i životinjski svijet, tlo, materijalna dobra, krajolik, vodu,
klimu i dr.
5.2. Vjerojatnost značajnih prekograničnih utjecaja.
5.3. Obilježja utjecaja – primjerice: izravni, neizravni, sekundarni,
kumulativni i dr.
5.4. Predvidiva značajnost utjecaja
5.5. Prijedlog možebitno razmatranih mjera zaštite okoliša, procjena očekivanih
otpadnih tvari i emisija.