2177
Na temelju odredbe članka 137. stavka 2. i članka 142. stavaka 3. i 4. Zakona o zaštiti okoliša (»Narodne novine«, broj 110/2007), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 29. svibnja 2008. godine donijela
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovom se Uredbom propisuje način informiranja javnosti o postupku izrade
strateške studije; ocjene o potrebi strateške procjene; ocjene o potrebi
procjene utjecaja zahvata na okoliš; utvrđivanja sadržaja studije o utjecaju
zahvata na okoliš prije njezine izrade te u postupku davanja suglasnosti na
Izviješće o sigurnosti.
(2) Ovom Uredbom uređuje se i način informiranja i sudjelovanja javnosti,
odnosno zainteresirane javnosti – ukoliko je Zakonom propisano sudjelovanje te
javnosti, u postupcima: strateške procjene; donošenja planova i programa za koje
se ne provodi strateška procjena; izrade zakona, provedbenih propisa i ostalih
općeprimjenjivih pravno obvezujućih pravila koji bi mogli imati značajan utjecaj
na okoliš; procjene utjecaja zahvata na okoliš i utvrđivanja objedinjenih uvjeta
zaštite okoliša za postrojenje tvrtke. Uređuje se i način provođenja javne
rasprave uključujući javni uvid i javno izlaganje te rokovi s tim u svezi.
(3) Uredbom se određuju planovi i programi iz područja zaštite okoliša za koje
nije Zakonom određena obveza strateške procjene, ali je utvrđena obveza da se u
postupku izrade nacrta prijedloga plana i programa osigura sudjelovanje javnosti
te se određuje koja javnost može sudjelovati u tom postupku.
Pojmovi i definicije
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ove Uredbe imaju sljedeće značenje:
1. Središnje tijelo je središnje tijelo državne uprave nadležno za područje za
koje se plan i program donosi, isključujući ministarstvo nadležno za poslove
zaštite okoliša;
2. Izrađivač je pravna osoba odnosno tijelo, ovlašteni prema zakonu, koji
izrađuju plan, odnosno program za koji se vodi postupak strateške procjene;
3. Ovlaštenik je pravna osoba ovlaštena za stručne poslove zaštite okoliša koja
pod uvjetima određenim Zakonom i provedbenim propisom toga Zakona može obavljati
poslove izrade studija, uključujući i studiju prihvatljivosti planiranog zahvata
za prirodu te poslove izrade tehničko-tehnološkog rješenja za postrojenje vezano
za objedinjene uvjete zaštite okoliša;
4. Nadležno tijelo je ministarstvo nadležno za poslove zaštite okoliša i (drugo)
središnje tijelo državne uprave, nadležno upravno tijelo županije, odnosno Grada
Zagreba;
5. Zakon je Zakon o zaštiti okoliša;
6. Lokacija zahvata je prostor na kojem se zahvat namjerava ostvariti;
7. internetske stranice su internetske stranice nadležnog tijela.
II. NAČIN INFORMIRANJA JAVNOSTI
Način objave informacije
Članak 3.
(1) Nadležno tijelo odgovorno je za točnost, pravovremenost, usporedivost te
dostupnost informacija koje daje u pitanjima zaštite okoliša.
(2) Nadležno tijelo informacije iz svoje nadležnosti koje je dužno davati prema
Zakonu i ovoj Uredbi, u pravilu, daje i objavljuje na internetskim stranicama.
(3) Nadležno tijelo, s obzirom na složenost i prirodu materije o kojoj je dužno
dati informacije sukladno Zakonu i ovoj Uredbi, osim putem internetske stranice,
te informacije može dati i drugim načinima informiranja koji su primjereniji u
konkretnom slučaju s obzirom na lokalnu zajednicu ili građanina pojedinca, a
osobito:
– javnim oglašavanjem u tisku,
– javnim oglašavanjem u službenom glasilu jedinice lokalne, odnosno područne
(regionalne) samouprave,
– oglašavanjem na panou za oglašavanje u pojedinom mjestu,
– oglašavanjem u sredstvima javnog informiranja – elektroničkim medijima i sl.,
– oglašavanjem na odgovarajućim oglasnim pločama i sl.,
– te izdavanjem pisanih materijala.
(4) Kada se u postupcima informiranja uređenim Zakonom i ovom Uredbom mora
informirati zainteresirana javnost, nadležno tijelo dužno je informaciju
objaviti i oglašavanjem na panou za oglašavanje u pojedinom mjestu te u
lokalnom, odnosno područnom tisku.
Obvezno razdoblje trajanja informiranja
Članak 4.
(1) Informacije koje se daju prema odredbama ove Uredbe objavljuju se u trajanju
od 30 dana. Ovaj rok počinje teći od datuma označenog na naslovnici internetske
stranice na kojoj se najavljuje objava informacije.
(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, kada se daju informacije radi
sudjelovanja javnosti u postupku izrade zakona i provedbenih propisa te ostalih
općeprimjenjivih pravno obvezujućih pravila koji bi mogli imati značajan utjecaj
na okoliš, uključujući i postupke izrade njihovih izmjena i dopuna, objava
informacije traje najduže 30 dana.
(3) Na naslovnici internetske stranice objava informacije se najavljuje
preslikavanjem uvodnog dijela (bez zaglavlja) i naslova akta kojim se
informacija daje.
(4) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, informacije koje se, osim na
internetskoj stranici, objavljuju i na druge načine predviđene ovom Uredbom
(primjerice: putem tiska, radija i sl.) mogu biti objavljene u i kraćem
razdoblju, odnosno jednokratno. U tom slučaju obvezno se navodi vrijeme trajanja
informiranja prema datumu internetske stranice iz stavka 1. ovoga članka.
Informiranje u postupku strateške procjene utjecaja plana i programa na okoliš i
u postupku ocjene o potrebi strateške procjene
Članak 5.
(1) U postupku strateške procjene utjecaja plana i programa na okoliš (u
daljnjem tekstu: strateška procjena) javnost se informira o:
1. odluci o pokretanju postupka strateške procjene i izradi strateške studije,
2. odluci kojom se određuje sadržaj strateške studije,
3. odluci da se strateška studija i nacrt prijedloga plana, odnosno programa
upućuje na javnu raspravu,
4. postupku u svezi mogućeg prekograničnog utjecaja plana i programa te o
postupku sudjelovanja vezano za stratešku procjenu u drugoj državi,
5. izvješću nadležnog tijela o provedenoj strateškoj procjeni i donesenom planu
odnosno programu.
(2) U postupku ocjene o potrebi strateške procjene javnost se informira o odluci
donesenoj u tom postupku.
Članak 6.
(1) Informacija o izradi strateške studije sadrži osobito:
1. Zaglavlje tijela koje informaciju objavljuje (naziv, klasu i urbroj, datum);
2. Naziv i adresu tijela nadležnog za provedbu postupka izrade strateške
studije;
3. Naziv propisa i odredbe na temelju kojih se postupak provodi;
4. Naziv plana, odnosno programa za koji se treba izraditi strateška studija,
odluku o izradi plana, odnosno programa, programska polazišta i ciljeve plana,
odnosno programa, a kada se radi o izmjenama i/ili dopunama plana odnosno
programa – sadrži i uputu na službeno glasilo u kojem je objavljen plan i
program koji se mijenja odnosno dopunjuje;
5. Sažetak postupka koji će se provesti (redoslijed radnji i sudionike u
postupku: naziv i sjedište tijela i/ili osoba određenih posebnim propisima,
jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i dr.);
6. Način na koji će se javnost očitovati na informaciju: način davanja mišljenja
i prijedloga za sadržaj strateške studije, nadležno tijelo i adresu na koju se
daju, te rok u kojem se daju;
7. Način na koji će javnost biti informirana o ishodu postupka.
(2) Informacija o aktima iz članka 5. stavaka 1. i 2. ove Uredbe – odlukama,
ocjenama, izvješćima – daje se objavom tih akta na internetskoj stranici.
Ukoliko prema prirodi akta – jer sadrži tehničke i kartografske prikaze – akt
nije moguće objaviti u cijelosti, objavljuje se sažetak akta bez tehničkih i
kartografskih prikaza. Sažetak obvezno sadrži izreku i obrazloženje akta u
bitnom, ukoliko ga akt sadrži.
Informiranje u postupku procjene utjecaja zahvata na okoliš, u postupku ocjene o
potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš te u postupku izdavanja upute o
sadržaju studije za procjenu utjecaja zahvata na okoliš
Članak 7.
(1) U postupku procjene utjecaja zahvata na okoliš javnost i zainteresirana
javnost informira se o:
1. zahtjevu nositelja zahvata,
2. odluci da se studija o utjecaju zahvata na okoliš upućuje na javnu raspravu,
3. rješenju o prihvatljivosti zahvata za okoliš,
4. svakom drugom rješenju u tom postupku donesenom u skladu sa zakonom.
(2) U postupku ocjene o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš javnost i
zainteresirana javnost informira se o:
1. zahtjevu nositelja zahvata,
2. rješenju donesenom povodom zahtjeva nositelja zahvata.
(3) U postupku izdavanja upute o sadržaju studije o utjecaju zahvata na okoliš
javnost i zainteresirana javnost informira se o:
1. zahtjevu nositelja zahvata,
2. uputi donesenoj povodom zahtjeva nositelja zahvata.
Članak 8.
(1) Informacija o postupcima iz članka 7. ove Uredbe sadrži osobito:
1. Zaglavlje tijela koje informaciju objavljuje (naziv, klasu i urbroj, datum);
2. Naziv i adresu tijela nadležnog za provedbu postupka;
3. Naziv propisa i odredbe na temelju kojih se postupak provodi;
4. Podatke o nositelju zahvata i sadržaju zahtjeva (naziv nositelja zahvata,
lokaciju i sažeti opis zahvata na koji se zahtjev odnosi),
5. Sažetak postupka koji će se provesti (redoslijed radnji i sudionike u
postupku: naziv i sjedište tijela i/ili osoba određenih posebnim propisima,
jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i dr.);
6. Način na koji će se javnost i zainteresirana javnost očitovati na
informaciju: način davanja mišljenja, primjedbi i prijedloga, nadležno tijelo i
adresu na koju se daju, te rok u kojem se daju. Očitovanje javnosti i
zainteresirane javnosti na informaciju o zahtjevu iz članka 7. stavka 1. točke
1. ove Uredbe se ne provodi jer se u postupku po tom zahtjevu provodi javna
rasprava;
7. Način na koji će javnost i zainteresirana javnost biti informirana o ishodu
postupka povodom zahtjeva nositelja zahvata.
(2) Informacija o aktima iz članka 7. ove Uredbe (odluka, rješenje, uputa) daje
se, u pravilu, objavom akta na internetskoj stranici. Ukoliko prema prirodi akta
– jer sadrži tehničke i kartografske prikaze – akt nije moguće objaviti u
cijelosti, objavljuje se sažetak akta bez tehničkih i kartografskih prikaza.
Sažetak obvezno sadrži izreku i obrazloženje akta u bitnom, ukoliko ga akt
sadrži.
Informiranje u postupku utvrđivanja objedinjenih uvjeta zaštite okoliša
Članak 9.
(1) U postupku utvrđivanja objedinjenih uvjeta zaštite okoliša za novo
postrojenje javnost i zainteresirana javnost informira se o:
1. zahtjevu nositelja zahvata;
2. zaključku da se postupak po zahtjevu za utvrđivanje objedinjenih uvjeta
zaštite okoliša spaja s postupkom koji se za isti zahvat vodi po zahtjevu za
procjenu utjecaja zahvata na okoliš, te da se ti postupci objedinjavaju u
jedinstveni postupak sukladno Zakonu;
3. rješenju o objedinjenim uvjetima zaštite okoliša.
(2) U postupku koji se vodi radi pribavljanja objedinjenih uvjeta zaštite
okoliša za postrojenje u slučaju značajne promjene u radu, u postupku radi
produženja roka važenja pribavljenih objedinjenih uvjeta zaštite okoliša za
postrojenje, te u drugim postupcima sukladno Zakonu u svezi s postrojenjem,
javnost i zainteresirana javnost informira se o:
1. zahtjevu tvrtke, operatera, odnosno nositelja zahvata,
2. rješenjima koja se donose u postupcima iz točke 1. ovoga stavka uključujući i
uporabnu dozvolu u dijelu koji se odnosi na utvrđene objedinjene uvjete zaštite
okoliša.
(3) Informacija o postupcima iz stavaka 1. i 2. ovoga članka sadrži osobito:
1. Zaglavlje tijela koje informaciju objavljuje (naziv, klasu i urbroj, datum);
2. Naziv i adresu tijela nadležnog za provedbu postupka;
3. Naziv propisa i odredbe na temelju kojih se postupak provodi;
4. Podatke o nositelju zahvata i sadržaju zahtjeva (naziv nositelja zahvata,
lokaciju i sažeti opis zahvata na koji se zahtjev odnosi);
5. Sažetak postupka koji će se provesti (redoslijed radnji i sudionike u
postupku: naziv i sjedište tijela i/ili osoba određenih posebnim propisima,
jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i dr.);
6. Način na koji će se javnost i zainteresirana javnost očitovati na
informaciju: način davanja mišljenja, primjedbi i prijedloga, nadležno tijelo i
adresu na koju se daju, te rok u kojem se daju. Očitovanje javnosti i
zainteresirane javnosti na informaciju o zahtjevu iz stavka 1. točke 1. i o
zahtjevu iz stavka 2. točke 1. ovoga članka ne provodi se kada se u postupku po
tom zahtjevu provodi javna rasprava;
7. Način na koji će javnost i zainteresirana javnost sudjelovati u postupku i
biti informirana o ishodu postupka.
(4) Informacija o aktima iz stavaka 1. i 2. ovoga članka (zaključak, rješenje,
uporabna dozvola) daje se, u pravilu, objavom akta, odnosno dijela akta koji se
odnosi na utvrđene objedinjene uvjete zaštite okoliša (primjerice: kod uporabne
dozvole) na internetskoj stranici. Ukoliko prema prirodi akta nije moguće akt
objaviti u cijelosti, te kada akt sadrži tehničke i kartografske prikaze,
objavljuje se njegov sažetak bez tehničkih i kartografskih prikaza.
Sažetak
obvezno sadrži izreku i obrazloženje akta u bitnom, ukoliko ga akt sadrži.
Članak 10.
Odredbe članka 9. ove Uredbe na odgovarajući način primjenjuju se i u postupcima po zahtjevu tvrtke za utvrđivanje objedinjenih uvjeta zaštite okoliša za postojeće postrojenje te za rekonstrukciju postojećeg postrojenja.
Informiranje u postupku davanja suglasnosti na Izvješće o sigurnosti
Članak 11.
(1) U postupku davanja suglasnosti na Izvješće o sigurnosti javnost i
zainteresirana javnost informira se o:
1. zahtjevu nositelja zahvata, odnosno operatera tvrtke,
2. izdanoj suglasnosti, odnosno drugom aktu koji je donesen povodom zahtjeva
sukladno Zakonu.
(2) Informacija o postupku iz stavka 1. ovoga članka sadrži osobito:
1. Zaglavlje tijela koje informaciju objavljuje (naziv, klasu i urbroj, datum);
2. Naziv i adresu tijela nadležnog za provedbu postupka;
3. Naziv propisa i odredbe na temelju kojih se provodi postupak;
4. Podatke o nositelju zahvata i zahvatu, odnosno o tvrtci i postrojenju (naziv
nositelja zahvata, odnosno naziv tvrtke, lokaciju zahvata, odnosno postrojenja
na koje se Izvješće o sigurnosti odnosi te sažetak sadržaja izvješća),
5. Sažetak postupka koji će se provesti (redoslijed radnji i sudionike u
postupku: naziv i sjedište tijela i/ili osoba određenih posebnim propisima,
jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i dr.);
6. Način na koji će se javnost i zainteresirana javnost očitovati na
informaciju: način davanja mišljenja, primjedbi i prijedloga, nadležno tijelo i
adresu na koju se daju, te rok u kojem se daju.
7. Način na koji će javnost i zainteresirana javnost biti informirana o ishodu
postupka po zahtjevu.
(3) Informacija o aktima iz stavka 1. ovoga članka (suglasnost, rješenje) daje
se, u pravilu, objavom akta na internetskoj stranici. Ukoliko prema prirodi
akta, uključujući i razloge propisane Zakonom, te jer akt sadrži tehničke i
kartografske prikaze, nije moguće akt objaviti u cijelosti, objavljuje se
sažetak akta bez tehničkih i kartografskih prikaza. Sažetak obvezno sadrži
izreku i obrazloženje akta u bitnom, ukoliko ga akt sadrži.
III. NAČIN SUDJELOVANJA JAVNOSTI
Sudjelovanje javnosti u postupku strateške procjene utjecaja plana i programa na
okoliš
Članak 12.
(1) U postupku strateške procjene utjecaja plana i programa na okoliš javnost
sudjeluje u:
1. postupku izrade strateške studije – određivanja sadržaja,
2. postupku javne rasprave o strateškoj studiji i nacrtu prijedloga plana,
odnosno nacrtu prijedloga programa.
(2) U postupku iz stavka 1. točke 1. ovoga članka javnost sudjeluje pisanim
mišljenjima i prijedlozima za određivanje sadržaja strateške studije, koje, u
razdoblju određenom za informiranje prema odredbama članka 4., 5. i 6. ove
Uredbe dostavlja nadležnom tijelu.
(3) U postupku iz stavka 1. točke 2. ovoga članka javnost sudjeluje sukladno
odredbama Zakona i ove Uredbe kojima se određuje način provedbe javne rasprave,
osim u slučaju postupka strateške procjene utjecaja prostornog plana na okoliš,
kada javnost sudjeluje primjenom odredbi zakona kojim se uređuje prostorno
uređenje.
Sudjelovanje javnosti i zainteresirane javnosti u postupku procjene utjecaja
zahvata na okoliš i u postupku utvrđivanja objedinjenih uvjeta zaštite okoliša
Članak 13.
U postupku procjene utjecaja zahvata na okoliš i u postupku utvrđivanja objedinjenih uvjeta zaštite okoliša javnost i zainteresirana javnost sudjeluju putem javne rasprave koja se provodi sukladno odredbama Zakona i ove Uredbe.
Sudjelovanje javnosti koja je zainteresirana u postupku donošenja planova i
programa za koje se ne provodi strateška procjena
Članak 14.
(1) Tijelo, koje je prema zakonu, odnosno prema odluci Vlade Republike Hrvatske,
te prema odluci predstavničkog tijela jedinice lokalne odnosno područne
(regionalne) samouprave, nadležno za izradu plana i programa za koje se ne
provodi strateška procjena, dužno je na internetskoj stranici objaviti
informaciju o izradi nacrta prijedloga plana, odnosno nacrta prijedloga
programa.
(2) Informacija iz stavka 1. ovoga članka sadrži osobito:
1. Zaglavlje tijela koje informaciju objavljuje (naziv, klasu i urbroj, datum);
2. Naziv i adresu tijela nadležnog za izradu plana i programa (nositelja
izrade);
3. Naziv plana, odnosno programa koji se izrađuje, te njegov obuhvat;
4. Popis propisa odnosno odluku slijedom kojih se plan i program izrađuje,
odnosno donosi;
5. Sažetak postupka koji se provodi vezano za izradu i donošenje plana i
programa (redoslijed radnji i sudionike u postupku);
6. Način davanja mišljenja, primjedbi i prijedloga javnosti koja je
zainteresirana na nacrt prijedloga plana odnosno programa kada se izradi;
(3) Planovi i programi za koje se ne provodi strateška procjena su svi planovi i
programi za koje Zakonom nije propisana obveza strateške procjene, njihovo
donošenje je propisano zakonom a odnose se na okoliš.
(4) Javnost koja ima pravo iznijeti svoje mišljenje, primjedbe i prijedloge na
nacrte planova i programa iz stavka 3. ovoga članka je javnost na koju ti
planovi i programi mogu utjecati prilikom provedbe.
Sudjelovanje javnosti u postupku izrade zakona i provedbenih propisa te ostalih
općeprimjenjivih pravno obvezujućih pravila u pitanjima zaštite okoliša
Članak 15.
Na sudjelovanje javnosti u postupku izrade nacrta prijedloga zakona i provedbenog propisa odnosno drugog općeprimjenjivog pravno obvezujućeg pravila uključujući i postupke izrade nacrta prijedloga njihovih izmjena i dopuna, a koji bi mogli imati značajan utjecaj na okoliš ili pojedine sastavnice okoliša te opterećenja, odgovarajuće se primjenjuju odredbe članka 14. ove Uredbe.
IV. NAČIN PROVOĐENJA JAVNE RASPRAVE, JAVNOG UVIDA I JAVNOG IZLAGANJA U POSTUPKU
STRATEŠKE PROCJENE UTJECAJA PLANA I PROGRAMA NA OKOLIŠ, PROCJENE UTJECAJA
ZAHVATA NA OKOLIŠ I U POSTUPKU UTVRĐIVANJA OBJEDINJENIH UVJETA ZAŠTITE OKOLIŠA
Javna rasprava
Članak 16.
(1) U javnoj raspravi javnost, zainteresirana javnost, te drugi sudionici u
javnoj raspravi kao što su tijela i/ili osobe određene posebnim propisima,
tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i druga tijela (u
daljnjem tekstu: sudionici u javnoj raspravi), u roku i na način propisan ovom
Uredbom, daju mišljenja, prijedloge i primjedbe u vezi s predmetom javne
rasprave.
(2) Predmetom javne rasprave iz stavka 1. ovoga članka prema odredbama ove
Uredbe može biti: strateška studija s nacrtom prijedloga plana, odnosno
programa, studija o utjecaju zahvata na okoliš te studija o utjecaju zahvata na
okoliš u postupku utvrđivanja objedinjenih uvjeta zaštite okoliša, u roku i na
način propisan ovom Uredbom.
(3) Nadležno tijelo daje obavijest o provođenju javne rasprave u svezi predmeta
javne rasprave na internetskoj stranici i u dnevnom tisku. Ova obavijest se može
dati i u službenom glasilu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
te na lokalno uobičajen način javnog priopćavanja, ukoliko posebnim propisom
nije drukčije određeno, najmanje osam dana prije početka javne rasprave.
(4) Obavijest iz stavka 3. ovoga članka sadrži naznaku predmeta javne rasprave
mjesto, datum početka i trajanje javnog uvida, mjesto i datum javnog izlaganja
te rok u kojem se nadležnom tijelu dostavljaju pisana mišljenja, prijedlozi i
primjedbe u svezi predmeta javne rasprave.
(5) Nadležno tijelo osim obavijesti iz stavka 3. ovoga članka, ukoliko je obveza
propisana posebnim propisom, pisanu obavijest o javnoj raspravi dostavlja i:
– tijelima i osobama određenim posebnim propisima
– tijelima jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave,
– drugim tijelima, prema potrebi.
Članak 17.
(1) Javnu raspravu uključujući javni uvid i javno izlaganje koordinira i
provodi:
1. u postupku strateške procjene – nadležno tijelo,
2. u postupku procjene utjecaja zahvata na okoliš – ministarstvo nadležno za
poslove zaštite okoliša, odnosno nadležno upravno tijelo županije te Grada
Zagreba, ovisno o propisanoj nadležnosti vezano za popis zahvata prema uredbi
kojom se uređuje procjena utjecaja zahvata na okoliš,
3. u postupku utvrđivanja objedinjenih uvjeta zaštite okoliša – ministarstvo
nadležno za poslove zaštite okoliša,
4. u postupcima iz točki 1., 2. i 3. ovoga članka kada se radi o prekograničnom
utjecaju – ministarstvo nadležno za poslove zaštite okoliša.
(2) Kada je za koordinaciju i provođenje javne rasprave uključujući javni uvid i
javno izlaganje nadležno ministarstvo nadležno za zaštitu okoliša, odnosno
središnje tijelo, ono može pojedine radnje vezano za javnu raspravu uključujući
i javni uvid i javno izlaganje, u skladu sa zakonom kojim se uređuje opći
upravni postupak povjeriti nadležnom upravnom tijelu županije, odnosno Grada
Zagreba.
Javni uvid
Članak 18.
(1) Nakon objave obavijesti o provođenju javne rasprave, predmet javne rasprave
stavlja se na javni uvid u roku.
(2) Javni uvid traje najmanje 30 dana.
(3) Javni uvid u pitanjima zaštite okoliša uključujući i sastavnice okoliša i
opterećenja koji nisu uređeni ovom Uredbom traje najmanje 30 dana ukoliko
posebnim propisom kojim se uređuje zaštita pojedine sastavnice, odnosno zaštita
od opterećenja, odnosno zakonom kojim se uređuje prostorno uređenje, nije
uređeno drukčije.
Javno izlaganje
Članak 19.
(1) Za vrijeme javnog uvida nadležno tijelo organizira javno izlaganje.
(2) U javnom izlaganju obvezno se osigurava nazočnost i sudjelovanje:
1. u postupku strateške procjene: predstavnika nadležnog tijela, predstavnika
izrađivača i voditelja izrade strateške studije;
2. u postupku procjene utjecaja na okoliš i utvrđivanja objedinjenih uvjeta
zaštite okoliša: predstavnika nositelja zahvata, voditelja izrade studije,
projektanta i predstavnika jedinice lokalne odnosno područne (regionalne)
samouprave na čijem području se provodi javna rasprava i javno izlaganje.
(3) O javnom izlaganju vodi se zapisnik. Zapisnik vodi službena osoba tijela
koje koordinira i provodi javnu raspravu, odnosno koje provodi javno izlaganje
po zamolbi nadležnog tijela. Zapisnik potpisuje službena osoba koja ga je vodila
i odgovorna osoba tijela. Osim zapisnika, o javnom izlaganju može se osigurati i
tonski zapis.
(4) Zapisnik iz stavka 3. ovoga članka sadrži pitanja, prijedloge i mišljenja
sudionika javne rasprave danih za vrijeme javnog izlaganja te odgovore na
pitanja koje su dale osobe iz stavka 2. ovoga članka.
Način sudjelovanja sudionika u javnoj raspravi
Članak 20.
(1) Ako u roku određenom u odluci o objavi javne rasprave javnost,
zainteresirana javnost, nadležna tijela i tijela jedinice lokalne samouprave,
odnosno tijela jedinice područne (regionalne) samouprave ne dostave svoje
mišljenje, primjedbe i prijedloge u svezi s predmetom javne rasprave smatra se
da nisu imali primjedbi.
(2) Javnost i zainteresirana javnost sudjeluju u javnoj raspravi na način da:
– imaju pravo pristupa na javni uvid predmeta javne rasprave,
– postavljaju pitanja tijekom javnog izlaganja o predloženim rješenjima, na koja
odgovaraju osobe iz članka 19. ove Uredbe, usmeno ili u pisanom obliku prema
zahtjevu sudionika javne rasprave,
– mogu upisati prijedloge i primjedbe u knjigu primjedbi koja se obvezno nalazi
uz predmet o kojem se provodi javna rasprava,
– daju prijedloge i primjedbe u zapisnik za vrijeme javnog izlaganja,
– upućuju nadležnom tijelu pisane prijedloge i primjedbe u roku određenom u
obavijesti o javnoj raspravi.
(3) Prijedlozi i primjedbe iz stavka 2. ovoga članka koji nisu dostavljeni u
roku i nisu čitko napisani, neće se uzeti u obzir u pripremi izvješća o javnoj
raspravi.
Izvješće o javnoj raspravi
Članak 21.
(1) O provedenoj javnoj raspravi nadležno tijelo priprema izvješće.
(2) Izvješće o javnoj raspravi sadrži osobito:
– podatke o predmetu javne rasprave, odnosno naznaku da je taj predmet sastavni
dio toga izvješća,
– popis pozvanih sudionika u javnoj raspravi prema posebnoj obavijesti,
– popis sudionika u javnoj raspravi čiji su prijedlozi i primjedbe vezano za
predmet javne rasprave prihvaćeni,
– naznaku primjedbi i prijedloga sudionika, koji nisu prihvaćeni ili su
djelomično prihvaćeni te obrazloženja razloga njihova neprihvaćanja, odnosno
djelomičnog prihvaćanja,
– popis sudionika u javnoj raspravi čija su mišljenja, prijedlozi i primjedbe
dani izvan određenog roka.
(3) Akti, preslike i drugi dokazi objave javne rasprave, pozivi i posebne
obavijesti o javnoj raspravi, zapisnici o javnim izlaganjima, dokazi
sudjelovanja u javnom izlaganju pozvanih sudionika u javnoj raspravi i knjiga
primjedbi sastavni su dio izvješća o javnoj raspravi.
Ponovna javna rasprava
Članak 22.
(1) Ako se predmet javne rasprave na temelju prihvaćenih mišljenja, prijedloga i
primjedbi u javnoj raspravi tako promijeni, da nova rješenja nisu u skladu s
bitnim odrednicama predmeta javne rasprave na temelju kojih je nastao, provodi
se ponovna javna rasprava.
(2) Ako se ponovna javna rasprava odnosi na promjene predložene u prvoj javnoj
raspravi, trajanje javnog uvida može biti kraće od roka iz članka 18. ove
Uredbe, ali ne manje od osam dana.
(3) Obavijest o ponovnoj javnoj raspravi objavljuje se na način određen odredbom
članka 16. ove Uredbe.
(4) Novi prijedlozi i primjedbe na izmijenjeni dio predmeta javne rasprave mogu
se podnositi samo u svezi s izmjenama povodom prihvaćenih primjedbi iznesenih u
prvoj javnoj raspravi.
(5) Ponovna javna rasprava može se provoditi najviše dva puta, nakon čega se
donosi odluka o novoj izradi predmeta javne rasprave.
Članak 23.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 351-01/08-01/04
Urbroj: 5030105-08-1
Zagreb, 29. svibnja 2008.
Predsjednik
dr. sc. Ivo Sanader, v. r.