VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
2169
Na temelju članka 5. stavka 4. Zakona o uspostavi institucionalnog okvira za korištenje strukturnih instrumenata Europske unije u Republici Hrvatskoj (»Narodne novine«, broj 78/2012), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 23. kolovoza 2012. godine donijela
UREDBU
O TIJELIMA U SUSTAVU UPRAVLJANJA I KONTROLE KORIŠTENJA STRUKTURNIH INSTRUMENATA EUROPSKE UNIJE U REPUBLICI HRVATSKOJ
Članak 1.
(1) Ovom Uredbom utvrđuju se tijela u sustavu upravljanja i kontrole korištenja strukturnih instrumenata Europske unije u Republici Hrvatskoj u programskom razdoblju 2007. – 2013. godine (u daljnjem tekstu: Sustav).
(2) Nadležnost pojedinih tijela utvrđuje se horizontalno na razini cijeloga Sustava te na razini operativnih programa, odnosno njihovih prioritetnih osi ili mjera, ovisno o specifičnostima pojedinog operativnog programa.
Članak 2.
(1) Institucije koje ovom Uredbom postaju tijela u Sustavu u smislu članka 5. stavka 1. Zakona o uspostavi institucionalnog okvira za korištenje strukturnih instrumenata Europske unije u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: Zakon) moraju, za obavljanje poslova koji proizlaze iz njihovih funkcija odrediti pojedine unutarnje ustrojstvene jedinice.
(2) U slučajevima u kojima se ovom Uredbom ne ustrojava Posredničko tijelo razine 1 i/ili Posredničko tijelo razine 2 na razini pojedinog operativnog programa, odnosno njegovih prioritetnih osi ili mjera, funkcije iz članaka 10. i 11. Zakona obavlja Upravljačko tijelo.
Članak 3.
Koordinacijsko tijelo u Sustavu je Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.
Članak 4.
Tijelo za reviziju u Sustavu je Agencija za reviziju sustava provedbe programa Europske unije.
Članak 5.
Tijelo za ovjeravanje u Sustavu je Ministarstvo financija, koje je ujedno u Sustavu nadležno za plaćanja te nadzor nad nepravilnostima.
Članak 6.
(1) Operativni program »Promet« sadrži sljedeće prioritetne osi:
1. Unaprjeđenje željezničkog sustava u Hrvatskoj;
2. Unaprjeđenje sustava unutarnje plovidbe u Hrvatskoj;
3. Tehnička pomoć.
(2) Upravljačko tijelo nadležno za upravljanje Operativnim programom »Promet« je Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.
(3) Posredničko tijelo razine 2 nadležno za provedbu prioritetnih osi 2 i 3 Operativnog programa »Promet« je Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije.
Članak 7.
(1) Operativni program »Okoliš« sadrži sljedeće prioritetne osi:
1. Razvoj infrastrukture za gospodarenje otpadom radi uspostave cjelovitog sustava gospodarenja otpadom u Hrvatskoj;
2. Zaštita vodnih resursa Hrvatske kroz poboljšanje sustava vodoopskrbe te integriranog sustava upravljanja otpadnim vodama;
3. Tehnička pomoć.
(2) Upravljačko tijelo nadležno za upravljanje Operativnim programom »Okoliš« je Ministarstvo zaštite okoliša i prirode.
(3) Posrednička tijela nadležna za provedbu prioritetnih osi Operativnog programa »Okoliš« su:
– Ministarstvo poljoprivrede kao Posredničko tijelo razine 1 za prioritetnu os 2;
– Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost kao Posredničko tijelo razine 2 za prioritetnu os 1;
– Hrvatske vode kao Posredničko tijelo razine 2 za prioritetnu os 2;
– Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije kao Posredničko tijelo razine 2 za prioritetnu os 3.
Članak 8.
(1) Operativni program »Regionalna konkurentnost« sadrži sljedeće prioritetne osi:
1. Razvoj i unaprjeđenje regionalne infrastrukture i jačanje atraktivnosti regija;
2. Jačanje konkurentnosti hrvatskog gospodarstva;
3. Tehnička pomoć.
(2) Upravljačko tijelo nadležno za upravljanje Operativnim programom »Regionalna konkurentnost« je Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.
(3) Posrednička tijela nadležna za provedbu prioritetnih osi Operativnog programa »Regionalna konkurentnost« su:
– Ministarstvo poduzetništva i obrta kao Posredničko tijelo razine 1 za prioritetnu os 2 – intervencije iz područja malog i srednjeg poduzetništva i poslovne klime;
– Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta kao Posredničko tijelo razine 1 za prioritetnu os 2 – intervencije iz područja istraživanja i razvoja i transfera tehnologije;
– Ministarstvo gospodarstva kao Posredničko tijelo razine 1 za prioritetnu os 3;
– Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije kao Posredničko tijelo razine 2 za prioritetne osi 1, 2 i 3.
Članak 9.
(1) Operativni program »Razvoj ljudskih potencijala« sadrži sljedeće prioritetne osi:
1. Podrška pristupu održivom zapošljavanju i prilagodljivosti radne snage;
2. Jačanje socijalnog uključivanja i integracije osoba u nepovoljnom položaju;
3. Unaprjeđenje ljudskog kapitala u obrazovanju, istraživanju i razvoju;
4. Tehnička pomoć;
5. Jačanje uloge civilnog društva za bolje upravljanje.
(2) Upravljačko tijelo nadležno za upravljanje Operativnim programom »Razvoj ljudskih potencijala« je Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava.
(3) Posrednička tijela nadležna za provedbu prioritetnih osi Operativnog programa »Razvoj ljudskih potencijala« su:
– Ministarstvo socijalne politike i mladih kao Posredničko tijelo razine 1 za prioritetnu os 2 – intervencije iz područja socijalnog uključivanja;
– Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta kao Posredničko tijelo razine 1 za prioritetnu os 2 – intervencije iz područja obrazovanja i prioritetnu os 3;
– Ured za udruge kao Posredničko tijelo razine 1 za prioritetnu os 5 – intervencije iz područja razvoja civilnog društva;
– Hrvatski zavod za zapošljavanje kao Posredničko tijelo razine 2 za prioritetnu os 1, prioritetnu os 2 – intervencije iz područja socijalnog uključivanja, prioritetnu os 4 i prioritetnu os 5 – intervencije iz područja socijalnog dijaloga;
– Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih kao Posredničko tijelo razine 2 za prioritetnu os 2 – intervencije iz područja obrazovanja i prioritetnu os 3;
– Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva kao Posredničko tijelo razine 2 za prioritetnu os 5 – intervencije iz područja razvoja civilnog društva.
Članak 10.
Sve institucije koje ovom Uredbom postaju tijela u Sustavu, dužne su prilagoditi svoje unutarnje ustrojstvo na način da, sukladno svojoj ulozi u Sustavu, osiguraju ispunjavanje funkcija propisanih Zakonom, uz odgovarajuće razdvajanje dužnosti.
Članak 11.
(1) Koordinacijsko tijelo, Tijelo za reviziju i Tijelo za ovjeravanje dužni su izraditi pojedinačne strategije organizacijskog razvoja sukladno funkcijama i odgovornostima koje su tim tijelima dodijeljene Zakonom i ovom Uredbom.
(2) Upravljačko tijelo u suradnji sa svim tijelima koja sudjeluju u provedbi pojedinog operativnog programa, dužno je izraditi strategiju organizacijskog razvoja za sva tijela koja sudjeluju u provedbi operativnog programa sukladno funkcijama i odgovornostima koje su tim tijelima dodijeljene Zakonom i ovom Uredbom.
(3) Tijelo za reviziju, Tijelo za ovjeravanje te upravljačka tijela pojedinih operativnih programa dužna su strategije organizacijskog razvoja dostaviti Koordinacijskom tijelu u roku koji će po stupanju na snagu ove Uredbe odrediti to tijelo.
(4) Sve institucije koje su ovom Uredbom postale tijela u Sustavu, dužna su razvijati ljudske potencijale u skladu sa strategijama organizacijskog razvoja iz stavaka 1. i 2. ovoga članka.
(5) Ukoliko temeljem strategija organizacijskog razvoja iz stavaka 1. i 2. ovoga članka proizlazi potreba za dodatnim zapošljavanjem službenika, Koordinacijsko tijelo uputit će Vladi Republike Hrvatske Prijedlog odluke o zapošljavanju dodatnih službenika u tijelima koja sudjeluju u provedbi operativnih programa.
Članak 12.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 910-04/12-05/19
Urbroj: 5030125-12-1
Zagreb, 23. kolovoza 2012.
Predsjednik
Zoran Milanović, v. r.