HRVATSKA AGENCIJA ZA POŠTU I ELEKTRONIČKE KOMUNIKACIJE
2224
Na temelju članka 12. stavka 1. točke 1. i članka 76. stavka 6. Zakona o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine« broj 73/08 i 90/11), Vijeće Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije donosi
PRAVILNIK
O PRENOSIVOSTI BROJA
I. OPĆE ODREDBE
Sadržaj i svrha
Članak 1.
(1) Pravilnikom o prenosivosti broja (u daljnjem tekstu: Pravilnik) propisuju se način, uvjeti i postupak ostvarivanja prenosivosti broja u nepokretnoj i pokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži.
(2) Ovaj pravilnik usklađuje se s Direktivom 2002/22/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 7. ožujka 2002. o univerzalnoj usluzi i pravima korisnika u odnosu na elektroničke komunikacijske mreže i usluge (Direktiva o univerzalnim uslugama) izmijenjenom i dopunjenom Direktivom 2009/136/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 25. studenoga 2009.
Pojmovi i značenje
Članak 2.
(1) U smislu ovog pravilnika pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:
1. Agencija: Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije,
2. davatelj broja: operator koji daje broj u postupku prenosivosti broja,
3. korisnički zapis: račun korisnika usluge u nepretplatničkom sustavu plaćanja (pre-paid) u pokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži,
4. lokalna baza prenesenih brojeva (LBPB): aktivna baza podataka koja se nalazi kod operatora, sadrži podatke potrebne za usmjeravanje poziva prema prenesenom broju i upotrebljava se u stvarnom vremenu pri uspostavi poziva,
5. nepokretna elektronička komunikacijska mreža: elektronička komunikacijska mreža koja ne obuhvaća pokretnu elektroničku komunikacijsku mrežu,
6. nepravovremen prijenos broja: vrijeme prijenosa broja izvan datuma i/ili vremenskog okvira određenog u zahtjevu za prijenos broja što uključuje neispravno usmjeravani/preuranjeni/zakašnjeli prijenos, kao i kašnjenje nastalo zbog neopravdane odgode ili odbijanja prijenosa broja te prijenos broja uz koji je podnesen zahtjev za veleprodajnu uslugu, a veleprodajna usluga nije istovremeno aktivirana,
7. operator korisnik broja: operator elektroničke komunikacijske mreže kojem je broj dodijeljen primarnom ili sekundarnom dodjelom sukladno odredbama Pravilnika o dodjeli adresa i brojeva,
8. pokretna elektronička komunikacijska mreža: elektronička komunikacijska mreža koja omogućuje uspostavljanje elektroničke komunikacijske veze i u uvjetima fizičkog kretanja korisnika usluga te mreže,
9. polazna mreža: elektronička komunikacijska mreža na koju je priključen pozivatelj,
10. post-paid korisnik: korisnik koji uslugu plaća po ispostavljenom računu,
11. preneseni broj: nacionalni broj koji je nepromijenjen prenesen iz pokretne elektroničke komunikacijske mreže jednog operatora u pokretnu elektroničku komunikacijsku mrežu drugog operatora ili iz nepokretne elektroničke komunikacijske mreže jednog operatora u nepokretnu elektroničku komunikacijsku mrežu drugog operatora,
12. prenosivost broja: mogućnost da pretplatnik ili korisnik u nepretplatničkom sustavu plaćanja, na vlastiti zahtjev, zadrži broj koji mu je bio dodijeljen u elektroničkoj komunikacijskoj mreži, neovisno o promjeni operatora,
13. pre-paid korisnik: korisnik unaprijed plaćene usluge,
14. primarna dodjela: postupak dodjele adresa i brojeva kojim Agencija dodjeljuje adrese i/ili brojeve operatorima na uporabu,
15. primatelj broja: operator koji prima broj u postupku prijenosa broja,
16. pristupni operator: operator koji pretplatniku pruža uslugu fizičkog i logičkog povezivanja njegove terminalne opreme na elektroničku komunikacijsku mrežu ili na dijelove elektroničke komunikacijske mreže,
17. radni dan: dan koji nije subota, nedjelja, državni praznik ili blagdan, u trajanju od 24 sata, a ne samo dio dana unutar radnog vremena,
18. Upit u bazu (eng.: »All Call Query«): metoda usmjeravanja poziva prema prenesenim brojevima pri kojoj polazna mreža prije uspostavljanja svakog poziva vrši upit u vlastitu LBPB kako bi utvrdila je li pozvani broj prenesen. U slučaju da je pozvani broj prenesen, polazna mreža, na temelju predbroja za usmjeravanje dobivenog iz vlastite LBPB, uspostavlja poziv izravno prema elektroničkoj komunikacijskoj mreži u kojoj se preneseni broj nalazi. U slučaju da broj nije prenesen, polazna mreža na temelju pozvanog broja uspostavlja poziv izravno prema elektroničkoj komunikacijskoj mreži u kojoj se pozvani broj nalazi,
19. sekundarna dodjela: postupak dodjele brojeva kojim operatori dodjeljuju brojeve iz primarne dodjele drugim operatorima ili krajnjim korisnicima na uporabu,
20. Zakon: Zakon o elektroničkim komunikacijama.
II. TEHNIČKA RJEŠENJA PRENOSIVOSTI BROJA
Centralna administrativna baza prenesenih brojeva
Članak 3.
(1) Primatelj i davatelj broja obvezni su koristiti funkcionalnosti CABP u postupku prijenosa broja.
(2) Centralna administrativna baza prenesenih brojeva (u daljnjem tekstu: CABP) je baza podataka koja bilježi status svake transakcije tijekom postupka prijenosa broja te sadrži podatke potrebne za usmjeravanje poziva prema prenesenom broju kojima pravovremeno ažurira LBPB. Putem CABP se provodi razmjena Zahtjeva za prijenos broja te svih popratnih dokumenata koji su nužni za provođenje prijenosa broja između operatora, a u skladu s mogućnostima CABP-a.
(3) CABP sadrži popis prenesenih brojeva, predbrojeve za usmjeravanje poziva prema prenesenim brojevima i transakcije između operatora (nazive davatelja i primatelja broja, datume prijenosa broja, obavijesti o statusu procesa prijenosa broja i dr.).
(4) Agencija je odgovorna za postavljanje, razvoj, testiranje, održavanje i upravljanje CABP-om.
(5) Za pristup CABP koriste se dva sučelja: administrativno i referentno.
(6) Administrativno sučelje koristi se za razmjenu podataka vezanih uz status postupka prijenosa broja.
(7) Referentno sučelje koristi se za prenošenje podataka o prenesenim brojevima između CABP i operatora upotrebom XML poruka.
(8) Agencija može, ukoliko ocijeni potrebnim, u bilo kojem trenutku izmijeniti funkcionalnosti CABP radi poboljšanja učinkovitosti postupka prijenosa broja i pružanja drugih usluga krajnjim korisnicima, vodeći računa o mogućim troškovima na strani operatora i potrebnom vremenu implementacije promjena u LBPB te navedene izmjene najaviti operatorima u primjerenom roku.
(9) Iznimno od stavka 8. ovog članka, ako svi operatori postignu suglasnost oko izmjena funkcionalnosti CABP, mogu Agenciji podnijeti zahtjev za izmjenu istih.
(10) Agencija će usvojiti zahtjev iz stavka 9. ovog članka ako predložene izmjene ocijeni opravdanim i izmijeniti funkcionalnosti CABP, o čemu će pravovremeno obavijestiti operatore.
Dostava podataka u CABP i LBPB
Članak 4.
(1) Operatori su odgovorni za pravovremenu i točnu dostavu podataka o prenesenim brojevima u CABP, sukladno odredbama ovog pravilnika.
(2) Operatori su obvezni uspostaviti i koristiti LBPB s podacima o svim prenesenim brojevima u Republici Hrvatskoj za vlastite potrebe i potrebe onih operatora koji su ostvarili pristup njihovoj mreži.
(3) Za razmjenu podataka o prenesenim brojevima između LBPB operatora koristit će se CABP, pri čemu se LBPB pravovremeno ažuriraju putem CABP.
(4) Operatori su obvezni u slučaju uočavanja sinkronizacijskih pogrešaka između LBPB-ova obavijestiti CABP o nastaloj sinkronizacijskoj pogrešci.
(5) Davatelj broja obvezan je na zahtjev primatelja broja, u elektroničkom obliku, dostavljati primatelju broja specificirano dnevno izvješće o obrađenim zahtjevima za aktivacijom usluge prijenosa broja.
(6) U slučaju da je preneseni broj izvan uporabe, odnosno da se istim krajnji korisnik više ne koristi, primatelj broja je obvezan putem CABP vratiti broj operatoru korisniku broja odmah po isteku roka mirovanja broja iz Pravilnika o dodjeli adresa i brojeva.
Obveza pripreme mreže
Članak 5.
(1) Operatori su obvezni razvijati i unaprjeđivati svoje elektroničke komunikacijske mreže i sustave u skladu s porastom broja prenesenih brojeva, u svrhu ispunjenja obveza iz članka 76. Zakona.
(2) Primatelj i davatelj broja odgovorni su za postupak prenosivosti broja i za pripremu svoje elektroničke komunikacijske mreže, sustava i usluga pri čemu u postupku prenosivosti broja kvaliteta postojeće usluge ne smije biti narušena.
(3) Primatelj broja mora provesti sva potrebna testiranja utvrđena ovim pravilnikom prije priključenja novog krajnjeg korisnika.
(4) Operatori su obvezni na zahtjev Agencije dostaviti sve podatke, koje Agencija ocijeni potrebnim, vezano uz uslugu prenosivosti broja.
(5) Operatori su obvezni dostaviti Agenciji podatke o kontakt osobama za postupak prenosivosti broja, kao i promjenu navedenih podataka.
(6) Agencija će podatke iz stavka 5. ovog članka dostaviti elektronskim putem svim operatorima.
Testiranje prije pružanja usluge prenosivosti broja
Članak 6.
(1) U svrhu uspostave usluge prenosivosti broja u mreži operatora, operator je obvezan prije pružanja navedene usluge uspostaviti i testirati međupovezivanje između operatora.
(2) Prije pružanja usluge prenosivosti broja operatori su obvezni provesti najmanje sljedeća testiranja:
a. između CABP-a i operatora:
– proces prenosivosti broja između operatora i CABP-a,
– primanje obavijesti o statusu postupka prenosivosti broja,
– ažuriranje LBPB-a.
b. između operatora:
– uspostava poziva u slučaju kada poziv započinje s broja koji je prenesen u različite elektroničke komunikacijske mreže, pri čemu je potrebno voditi računa o ispravnom prikazu broja pozivatelja-CLI,
– uspostava poziva u slučaju kada poziv prema prenesenom broju započinje iz različitih elektroničkih komunikacijskih mreža, pri čemu je potrebno voditi računa o ispravnom prikazu broja pozivatelja-CLI,
– prijenos SMS i MMS poruka prema prenesenom broju iz različitih elektroničkih komunikacijskih mreža, pri čemu je obveza testiranja za prijenos MMS poruke potrebna samo za pokretne elektroničke komunikacijske mreže,
– drugi mogući slučajevi.
Usmjeravanje poziva iz pokretne elektroničke komunikacijske mreže
Članak 7.
(1) Operator pokretne elektroničke komunikacijske mreže u kojoj poziv započinje, obvezan je ispravno usmjeriti poziv upućen prema broju prenesenom u pokretnu elektroničku komunikacijsku mrežu metodom usmjeravanja Upit u bazu (eng.: »All Call Query«).
(2) Operator pokretne elektroničke komunikacijske mreže u kojoj poziv započinje, obvezan je ispravno usmjeriti pozive prema prenesenom broju u nepokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži.
(3) U slučaju iz stavka 2. ovog članka, operator pokretne elektroničke komunikacijske mreže u kojoj poziv započinje, obvezan je pri usmjeravanju poziva primjenjivati metodu usmjeravanja Upit u bazu (eng.: »All Call Query«), osim u slučaju ako je ugovoreno drukčije.
Usmjeravanje poziva iz nepokretne elektroničke komunikacijske mreže
Članak 8.
(1) Operator nepokretne elektroničke komunikacijske mreže u kojoj poziv započinje, obvezan je ispravno usmjeriti pozive upućene prema broju prenesenom u nepokretnu elektroničku komunikacijsku mrežu primjenom metode usmjeravanja Upit u bazu (eng.: »All Call Query«).
(2) Operator nepokretne elektroničke komunikacijske mreže u kojoj poziv započinje, obvezan je ispravno usmjeriti pozive upućene prema prenesenom broju u pokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži.
(3) Način usmjeravanja poziva iz stavka 2. ovog članka predmet je dogovora između operatora nepokretnih i pokretnih elektroničkih komunikacijskih mreža.
(4) U slučaju nemogućnosti postizanja dogovora iz stavka 3. ovog članka, primjenjivat će se metoda usmjeravanja Upit u bazu (eng.: »All Call Query«).
Uspostava međunarodnih poziva
Članak 9.
Operator elektroničke komunikacijske mreže koji je zaprimio zahtjev za uspostavu međunarodnog poziva prema prenesenom broju, obvezan je ispravno usmjeriti takve pozive izravno prema elektroničkoj komunikacijskoj mreži u kojoj se preneseni broj nalazi odgovarajućom primjenom članaka 7. i 8. ovog pravilnika.
Usmjeravanje komunikacijskog prometa prema prenesenim brojevima
Članak 10.
(1) Operatori su obvezni odmah po isteku vremenskog okvira prenosivosti broja ispravno usmjeravati poziv prema prenesenom broju.
(2) Za ispravno usmjeravanje poziva prema prenesenim brojevima operator je u zahtjevu za uspostavu poziva (eng.: IAM – Initial Address Message) obvezan ispred nacionalnog broja dodati predbroj za usmjeravanje poziva (eng.: NRN – Network Routing Number).
(3) Predbroj za usmjeravanje poziva je mrežni broj koji označava elektroničku komunikacijsku mrežu (eng.: NetID – Network Identifier) i čvor (eng.: NodeID) na kojima se nalazi preneseni broj.
(4) Veza između pretplatničkog broja i predbroja za usmjeravanje poziva (NRN) pohranjena je u CABP. Predbroj za usmjeravanje poziva sastoji se od 5 znamenaka sljedeće strukture:
Predbroj za usmjeravanje poziva (eng.: NRN – Network Routing Number) 5 znamenaka |
||
Heksadecimalna 1 znamenka |
Kôd za oznaku mreže 2 znamenke |
Kôd za oznaku centrale 2 znamenke |
E |
NetID |
NodeID |
(5) Prva znamenka predbroja za usmjeravanje iz tablice iz stavka 4. ima heksadecimalnu vrijednost broja 14 koja označava da se pozivajući broj sastoji od predbroja za usmjeravanje na koji se nastavlja nacionalni broj.
(6) Vrijednost polja Kôd za oznaku mreže (NetID) iz tablice iz stavka 4. određuje Agencija sukladno Pravilniku o dodjeli adresa i brojeva.
(7) Vrijednost polja Kôd za oznaku čvora (NodID) iz tablice iz stavka 4. određuje operator.
III. POSTUPAK PRIJENOSA BROJA
Zahtjev za prijenos broja
Članak 11.
(1) Krajnji korisnik koji želi prenijeti svoj broj, ispunjava i podnosi Zahtjev za prijenos broja iz Dodatka 1 primatelju broja zajedno sa zahtjevom za zasnivanje pretplatničkog odnosa ili za otvaranje korisničkog zapisa.
(2) Zahtjev za prijenos broja predstavlja konačni zahtjev za raskidanje pretplatničkog odnosa s davateljem broja ili zatvaranje korisničkog zapisa svih usluga označenih unutar Zahtjeva za prijenos broja.
(3) Primatelj broja mora podnositelja Zahtjeva za prijenos broja prilikom zaprimanja zahtjeva upoznati s postupkom prijenosa broja te obavijestiti o sljedećem:
a. datumu i vremenskom okviru prijenosa broja,
b. uslugama davatelja broja koje prestaju nakon prijenosa broja u mrežu primatelja broja,
c. opsegu korištenja i aktivaciji usluga primatelja broja,
d. obvezi kontaktiranja davatelja broja u svrhu podmirenja dugovanja kod prijevremenog raskida ugovora, jer isti predstavlja razlog odgode zahtjeva za prijenos broja,
e. svim razlozima odbijanja Zahtjeva za prijenos broja,
f. svim razlozima odgode prijenosa broja,
g. mogućnosti da se zatraženi broj nalazi unutar ISDN ili VPN serije koja se odnosi na isti telefonski priključak,
h. usluzi obavijesti o prenosivosti broja,
i. pravu na naknadu u slučaju nepravovremenog prijenosa broja,
j. da podnošenjem Zahtjeva za prijenos broja isti daje svoju privolu primatelju i davatelju broja za razmjenu podataka o neplaćenim i dospjelim, a neosporenim dugovanjima, u svrhu zaštita od zlouporaba elektroničkih komunikacijskih usluga.
(4) Operator davatelj obvezan je elektronskim putem dostaviti primatelju broja pravovremenu informaciju iz stavka 3. točke g. ovog članaka.
(5) Operatori su obvezni na svojim internetskim stranicama objaviti informacije vezano uz postupak prenosivosti broja.
(6) Davatelj broja ne smije krajnjem korisniku uvjetovati prenosivost broja s ugovaranjem drugog paketa ili povratkom na prethodnu ugovorenu uslugu, kao i s drugim neopravdanim zahtjevima.
(7) Primatelj broja ne smije krajnjem korisniku uvjetovati uslugu prenosivosti broja s izborom usluge (npr.: uvjetovati prelazak s unaprijed plaćene usluga (eng.: »pre-paid«) na uslugu plaćanja po ispostavljenom računu (eng.: »post-paid«) i dr.) koju će krajnji korisnik ugovoriti, kao ni izborom tarifnog paketa, tarifnog modela, tarifne opcije i sl.
(8) Dodatne usluge koje je podnositelj Zahtjeva za prijenos broja imao ugovorene uz broj koji se prenosi, ne prenose se automatski, već ih podnositelj Zahtjeva za prijenos broja može ugovoriti s primateljem broja, u skladu s njegovom ponudom usluga i općim uvjetima poslovanja.
(9) U slučaju kada krajnji korisnik uz prijenos broja želi ugovoriti i dodatne usluge koje primatelj broja mora ugovoriti na veleprodajnoj razni, obvezan je na Zahtjevu za prijenos broja označiti da je prijenos broja vezan uz veleprodajnu uslugu. U navedenom slučaju primatelj i davatelj broja obvezni su poštivati procedure i rokove propisane odgovarajućom standardnom ponudom za zatraženu uslugu te moraju omogućiti istovremenu aktivaciju svih usluga koje je korisnik zatražio. U opisanoj situaciji sve usluge moraju se aktivirati istovremeno te nije moguće odgoditi prijenos broja iz razloga propisanog člankom 17. stavkom 1. točkom b ovog pravilnika. U slučaju odgode prijenosa broja iz drugih opravdanih razloga mora se za isti rok odgoditi i aktivacija usluga na veleprodajnoj razini kako bi se sve usluge aktivirale istovremeno. U slučaju odbijanja prijenosa broja mora se odbiti i aktivacija usluga na veleprodajnoj razini.
(10) U situaciji kada je za prijenos broja potreban raskid određene/ih veleprodajne/ih usluge/a primatelj broja obvezan je poštivati procedure i rokove propisane odgovarajućom standardnom ponudom operatora veleprodajne usluge.
Identifikacija podnositelja Zahtjeva za prijenos broja
Članak 12.
(1) Primatelj broja mora provesti provjeru identiteta podnositelja Zahtjeva za prijenos broja.
(2) Ukoliko je podnositelj Zahtjeva za prijenos broja fizička osoba, identifikacija se obavlja pomoću osobne iskaznice ili drugog dokumenta kojim se dokazuje identitet osobe. Na zahtjev primatelja broja podnositelj zahtjeva je obvezan dati na uvid SIM karticu.
(3) Ukoliko je podnositelj Zahtjeva za prijenos broja pravna osoba, identifikacija se obavlja pomoću preslike izvatka iz sudskog registra ili drugog odgovarajućeg dokumenta kojim se dokazuje status pravnog subjekta i osobe ovlaštene za zastupanje pravnog subjekta. Na zahtjev primatelja broja podnositelj zahtjeva je obvezan dati na uvid SIM karticu.
Početak realizacije Zahtjeva za prijenos broja
Članak 13.
(1) Primatelj broja unosi bez odgode Zahtjev za prijenos broja u CABP od kojeg trenutka se smatra da je davatelj broja zaprimio navedeni zahtjev, osim u slučaju ako je Zahtjev za prijenos broja unesen u CABP neradnim danom u kojem slučaju se smatra zaprimljenim prvog sljedećeg radnog dana. U slučajevima iz članka 11. stavka 9. i 10. ovog pravilnika primatelj broja, sukladno proceduri iz odgovarajuće standardne ponude, Zahtjev za prijenos broja unosi u CABP po prethodno pribavljenoj jedinstvenoj izjavi krajnjeg korisnika supotpisanoj od strane postojećeg operatora. CABP će osigurati da se Zahtjevi za prijenos broja uneseni neradnim danom pohranjuju na način kao da su uneseni prvog sljedećeg radnog dana.
(2) Davatelj broja obvezan je nakon zaprimanja Zahtjeva za prijenos broja bez odgode započeti postupak pripreme mreže za prijenos broja.
(3) Nakon što je davatelj broja zaprimio Zahtjev za prijenos broja, krajnji korisnik ne može zatražiti otkazivanje prijenosa broja, osim u sljedećim slučajevima:
a. ukoliko je došlo do kašnjenja u prijenosu broja dulje od 8 radnih dana,
b. u slučaju zavaravajuće prodaje,
c. u slučaju postojanja nesporne ugovorne obveze, sukladno članku 16. ovog pravilnika.
(4) Zahtjev za otkazivanje prijenosa broja u slučajevima iz stavka 3. ovog članka, krajnji korisnik podnosi primatelju broja.
(5) U slučaju prihvaćanja Zahtjeva za prijenos broja, primatelj broja može iznimno, najkasnije 24 sata prije početka vremenskog okvira prijenosa broja, otkazati prijenos broja u svrhu zaštite od zlouporaba elektroničkih komunikacijskih usluga.
Rokovi za prijenos broja u nepokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži
Članak 14.
(1) Postupak prijenosa broja u nepokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži ne može trajati dulje od 5 radnih dana od dana kada je davatelj broja zaprimio Zahtjev za prijenos broja, osim ako je to u interesu krajnjeg korisnika, odnosno kada je korisnik u Zahtjevu naveo željeni datum prijenosa broja koji je duži od 5 radnih dana ili u slučajevima kada se rok za realizaciju prijenosa broja mora uskladiti s aktivacijom usluga/e na veleprodajnoj razini.
(2) Davatelj broja obvezan je u roku 3 radna dana od dana zaprimanja Zahtjeva za prijenos broja provjeriti mogućnost prenosivosti broja i putem CABP obavijestiti primatelja broja o prihvaćanju ili odbijanju Zahtjeva za prijenos broja ili odgodi roka za realizaciju prenosivosti broja.
Prijenos broja u pokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži
Članak 15.
(1) Postupak prijenosa broja u pokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži ne može trajati dulje od 3 radna dana od dana kada je davatelj broja zaprimio Zahtjev za prijenos broja, osim ako je to u interesu krajnjeg korisnika, odnosno kada je korisnik u Zahtjevu naveo željeni datum prijenosa broja koji je duži od 3 radna dana.
(2) Davatelj broja obvezan je u roku 1 radnog dana od dana zaprimanja Zahtjeva za prijenos broja provjeriti mogućnost prenosivosti broja i putem CABP obavijestiti primatelja broja o prihvaćanju, odbijanju ili odgodi roka za realizaciju prijenosa broja.
(3) U slučaju prihvaćanja Zahtjeva za prijenos broja, davatelj broja može iznimno, najkasnije 24 sata prije početka vremenskog okvira prijenosa broja, odbiti prijenos broja u slučaju da utvrdi zlouporabe elektroničkih komunikacijskih usluga uslijed kojih krajnjem korisniku bude ograničeno korištenje elektroničkih komunikacijskih usluga davatelja broja.
Dugovanja podnositelja Zahtjeva za prijenos broja
Članak 16.
(1) Davatelj broja obvezan je, u slučaju postojanja nesporne ugovorne obveze, podnositelju Zahtjeva za prijenos broja na zahtjev bez odlaganja dati pisanu informaciju o iznosu dugovanja u slučaju prijevremenog raskida ugovora i načinu otkazivanja prijenosa broja.
(2) U slučaju postojanja nesporne ugovorne obveze iz stavka 1., davatelj broja obvezan je krajnjem korisniku omogućiti podmirenje ugovorne obveze u najkraćem mogućem roku, a najkasnije sa sljedećim računom, u kojem slučaju se postupak prenosivosti broja odgađa za najduže 10 radnih dana od zatraženog datuma prijenosa broja, uz odgovarajuću primjenu članka 17. ovog pravilnika.
Odgoda prijenosa broja
Članak 17.
(1) Zatraženi rok za prijenos broja može se odgoditi samo u sljedećim slučajevima:
a. kad Zahtjevu za prijenos broja nije priložena sva potrebna dokumentacija,
b. postojanja nesporne ugovorne obveze podnositelja Zahtjeva za prijenos broja,
c. onemogućenog rada CABP-a.
(2) Također, iznimno, u slučajevima iz stavka 1. točke a. ovog članka, ukoliko primatelj broja na ponovni poziv davatelja broja ne dostavi dopunjeni Zahtjev za prijenos broja, davatelj broja može odbiti Zahtjev za prijenos broja te će se na odgovarajući način primijeniti odredbe članka 18. ovog Pravilnika.
(3) U slučaju iz stavka 1. ovog članka davatelj broja će putem CABP-a, u roku od najviše 3 radna dana od dana primitka zahtjeva za nepokretnu elektroničku komunikacijsku mrežu te 1 radni dan od dana primitka zahtjeva za pokretnu elektroničku komunikacijsku mrežu, obavijestiti primatelja broja o razlozima odgode zatraženog roka za prijenos broja.
(4) Primatelj broja će po zaprimanju obavijesti iz stavka 3. ovog članka bez odgode dogovoriti s podnositeljem Zahtjeva za prijenos broja novi datum prijenosa broja.
(5) Primatelj broja obvezan je bez odgode obavijestiti CABP o novom datumu prijenosa broja koji je dogovorio s krajnjim korisnikom, od kojeg trenutka se smatra da je davatelj broja obaviješten o novom datumu prijenosa broja.
(6) U slučaju ako je obavijest iz stavka 3. ovog članka unesena u CABP neradnim danom, smatra se da je davatelj broja o novom datumu prijenosa broja obaviješten prvog sljedećeg radnog dana.
(7) U slučaju odgode roka za prijenos broja davatelj broja obvezan je omogućiti krajnjem korisniku korištenje elektroničkih komunikacijskih usluga do isključenja broja iz svoje elektroničke komunikacijske mreže.
(8) U slučaju tehničke nemogućnosti rada CABP, Agencija će o navedenom obavijestiti operatore elektroničkim putem i u najkraćem mogućem roku otkloniti navedeni nedostatak. Do otklanjanja navedenog nedostatka neće biti moguće provođenje postupka prenosivosti broja te će se obustaviti daljnje zaprimanje Zahtjeva za prijenos broja.
Odbijanje prijenosa broja
Članak 18.
(1) Zahtjev za prijenos broja može se odbiti samo u sljedećim slučajevima:
a. pogrešno ispunjen Zahtjev za prijenos broja,
b. ako se Zahtjev za prijenos broja ne odnosi na sve brojeve unutar usluge VPN grupe ili ISDN serije istog priključka,
c. ako se zatraženi broj već nalazi u postupku prijenosa, odnosno u slučaju postojanja ranije predanog zahtjeva za prijenos istog broja,
d. ako je pretplatnički broj za koji se traži prijenos, privremeno ili trajno isključen iz elektroničke komunikacijske mreže davatelja broja,
e. ako je zahtijevani datum prijenosa broja kraći od roka propisanog u članku 14. ovog pravilnika za nepokretnu elektroničku komunikacijsku mrežu, odnosno članku 15. ovog pravilnika za pokretnu elektroničku komunikacijsku mrežu,
f. ako je zahtijevani datum prijenosa broja duži od 60 dana od dana podnošenja Zahtjeva za prijenos broja u nepokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži, odnosno duži od 21 dan od dana podnošenja Zahtjeva za prijenos broja u pokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži,
g. ako korisnik unaprijed plaćene usluge (eng: »pre-paid«) izgubi pravo na korištenje broja (SIM deaktiviran) ili korisnik unaprijed plaćene usluge (eng: »pre-paid«) nije ostvario prvi poziv (SIM neaktivan) ili ako davatelj broja utvrdi da serijski broj SIM kartice ne odgovara PUK broju,
h. tehnička nemogućnost realizacije zahtjeva za veleprodajnu uslugu širokopojasnog pristupa ili uslugu izdvojenog pristupa lokalnoj petlji ukoliko primatelj broja istovremeno sa zahtjevom za navedene usluge zatraži i uslugu prenosivosti broja,
i. ako je pretplatnički broj za koji se traži prijenos FGSM numeracija, a primatelj broja ne može tehnički omogućiti uporabu iste,
j. povlačenje zahtjeva za veleprodajnu uslugu širokopojasnog pristupa ili uslugu izdvojenog pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji ukoliko primatelj broja istovremeno sa zahtjevom za navedene usluge zatraži i uslugu prenosivosti broja,
k. ako pretplatnički broj za koji se traži prijenos ne glasi na ime podnositelja zahtjeva za prijenos broja.
(2) U slučaju iz stavka 1. ovog članka, davatelj broja će putem CABP u roku od najviše 3 radna dana od dana primitka Zahtjeva za prijenos broja u nepokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži te 1 radni dan od dana primitka Zahtjeva za prijenos broja u pokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži, obavijestiti primatelja broja o razlozima odbijanja Zahtjeva za prijenos broja.
(3) Primatelj broja će po zaprimanju obavijesti iz stavka 2. ovog članka bez odgode obavijestiti podnositelja Zahtjeva za prijenos broja o razlozima odbijanja njegovog zahtjeva.
Prigovor i prijava na odbijanje ili odgodu roka za prijenos broja
Članak 19.
(1) Ako primatelj broja smatra da su razlozi odbijanja usluge prenosivosti broja ili odgode prijenosa broja neopravdani, može bez odgode uputiti prigovor davatelju broja putem kontakt osoba za postupak prenosivosti broja iz članka 5. stavka 5. ovog pravilnika.
(2) Davatelj broja obvezan je bez odgode riješiti prigovor iz stavka 1. ovog članka i o tome obavijestiti primatelja boja.
(3) U slučaju odbijanja prigovora iz stavka 1. ovog članka, primatelj broja, odnosno krajnji korisnik putem primatelja broja, može podnijeti prijavu inspektoru elektroničkih komunikacija.
(4) U slučaju iz stavka 3. ovog članka, inspektor elektroničkih komunikacija je obvezan po hitnom postupku utvrditi je li došlo do neopravdane odgode ili odbijanja prijenosa broja i time do kršenja ovog Pravilnika.
(5) Ukoliko inspektor elektroničkih komunikacija utvrdi da je došlo do kršenja ovog Pravilnika, odredit će davatelju broja provedbu prijenosa zatraženog broja u najkraćem mogućem roku, ukoliko korisnik nije otkazao ili odustao od zahtjeva za prijenos broja.
(6) U slučajevima da inspektor utvrdi neopravdanu odgodu ili odbijanje prijenosa broja i kršenje Pravilnika, a istovremeno je došlo do nepravovremenog prijenosa broja ili otkaza iz članka 13. stavka 3. točke a, operator za kojeg se utvrdi da je neopravdano odbio ili odgodio prijenos broja, isplatit će korisniku naknadu iz članka 23. ovog pravilnika.
Realizacija prenosivosti broja
Članak 20.
(1) Davatelj broja i primatelj broja će provesti postupak prenosivosti broja na dan i u vremenskom okviru određenom u Zahtjevu za prijenos broja.
(2) Davatelj broja će nakon isključenja broja iz svoje elektroničke komunikacijske mreže o tome bez odgode obavijestiti CABP.
(3) Primatelj broja će nakon uključenja broja u svoju elektroničku komunikacijsku mrežu o tome bez odgode obavijestiti CABP.
(4) Po primitku obavijesti iz stavaka 2. i 3. ovog članka, smatrat će se da je broj prenesen i CABP će bez odgode ažurirati LBPB svih operatora.
(5) Ukoliko je broj prenesen pogreškom, primatelj broja ima pravo koristiti funkcionalnosti CABP kako bi isti vratio davatelju broja.
Članak 21.
(1) Pretplatnički odnos ili korisnički zapis između davatelja broja i podnositelja Zahtjeva za prijenos broja smatra se raskinutim u trenutku uključenja prenesenog broja od strane primatelja broja.
(2) Davatelj broja će podnositelju Zahtjeva za prijenos broja ispostaviti račun za obavljene elektroničke komunikacijske usluge za mjesec u kojem je izvršen prijenos broja.
(3) Neiskorišteni iznos na korisničkom računu za unaprijed plaćene usluge (eng: »pre-paid«) davatelja broja se ne može prenositi i koristiti za plaćanje elektroničkih komunikacijskih usluga primatelja broja. Davatelj broja će korisniku unaprijed plaćene usluge (eng: »pre-paid«) usluge izvršiti povrat neiskorištenog iznosa na korisničkom računu u skladu s odredbama Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga.
Vremenski okvir prijenosa broja
Članak 22.
(1) Vremenski okvir prijenosa broja je razdoblje od isključenja broja iz elektroničke komunikacijske mreže davatelja broja do uključenja broja u elektroničku komunikacijsku mrežu primatelja broja.
(2) Vremenski okvir prijenosa broja ne smije trajati duže od 3 sata i to samo u sljedećim razdobljima: radnim danom od 08.00 do 11.00 sati ili od 12.00 do 15.00 sati.
(3) Podnositelju Zahtjeva za prijenos broja neće biti omogućeno korištenje usluga najduže za vrijeme trajanja vremenskog okvira prijenosa broja.
Naknada u slučaju nepravovremenog prijenosa broja
Članak 23.
(1) Krajnji korisnik koji je podnio zahtjev za prijenos broja, ima pravo na naknadu u slučaju nepravovremenog prijenosa broja, u iznosu od 10 kn za svaki započeti sat nepravovremenog prijenosa broja po zahtijevanom broju.
(2) Zahtjev za isplatom naknade podnosi se u pisanom obliku primatelju broja, najkasnije u roku od 30 dana od dana izvršenog prijenosa broja.
(3) Primatelj broja će u roku od 7 dana od dana primitka zahtjeva obavijestiti krajnjeg korisnika o načinu isplate naknade za nepravovremeni prijenos broja kojeg je on prouzročio. Primatelj broja proslijedit će u roku od jednog radnog dana zahtjev za isplatom naknade davatelju broja za nepravovremeni prijenos broja kojeg je prouzročio davatelj broja. Davatelj broja obavijestit će krajnjeg korisnika o načinu isplate naknade za nepravovremeni prijenos broja kojeg je on prouzročio u roku od 7 dana od dana primitka zahtjeva koji mu je uputio primatelj broja. Isplata naknade će biti realizirana najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva.
(4) Obveza isplate naknade za nepravovremeni prijenos broja primatelja i davatelja broja utvrđuje se na temelju evidencije u CABP.
(5) U slučaju odbijanja zahtjeva za isplatom naknade, krajnji korisnik može podnijeti prijavu inspektoru elektroničkih komunikacija.
(6) Odredbe ovoga članka primjenjuju se i u slučaju otkaza prijenosa broja iz razloga navedenog u članku 13. st. 3. točka a., s time da je rok za podnošenje zahtjeva za isplatom naknade 30 dana od dana otkaza prijenosa broja.
(7) Neovisno o zahtjevu korisnika, i primatelj broja ima pravo od davatelja broja zahtijevati naknadu u slučaju nepravovremenog prijenosa broja te se prava iz ovog članka na odgovarajući način primjenjuju i na primatelja broja. Primatelj broja ima pravo na naknadu iz stavka 1. ovog članka samo ukoliko zahtjev za prijenos broja nije podnesen istovremeno sa zahtjevom za veleprodajnu uslugu.
Usluga obavještavanja o prijenosu broja
Članak 24.
(1) Operator je obvezan, prije uspostave poziva prema prenesenom broju, omogućiti pozivatelju prenesenog broja, putem glasovne poruke, obavijest o elektroničkoj komunikacijskoj mreži u koju je prenesen broj prema kojem se uspostavlja poziv. Ukoliko ne postoji razlika u cijeni poziva, operator nije obvezan omogućiti aktiviranje glasovne poruke.
(2) Glasovna poruka iz stavka 1. ovog članka, u trajanju do 3 sekunde, glasi kako slijedi: »Broj je u X mreži«, pri čemu je »X« mreža u koju je prenesen broj prema kojom se uspostavlja poziv.
(3) Usluga govorne poruke uključuje se i isključuje na zahtjev korisnika pozivatelja.
(4) Uključivanje i isključivanje usluga govorne obavijesti je besplatno.
(5) Operatori su obvezni najmanje dva puta tijekom kalendarske godine obavještavati svoje krajnje korisnike o mogućnosti besplatnog uključenja obavijesti o elektroničkoj komunikacijskoj mreži u koju je prenesen broj prema kojem se uspostavlja poziv i to putem računa za javnu komunikacijsku uslugu, odnosno SMS porukom.
(6) Operator je obvezan putem internetske stranice ili na drugi prikladan i javno dostupan način informirati svoje korisnike o brojevima koji su preneseni u drugu mrežu.
Naknade u vezi s uslugom prenosivosti broja
Članak 25.
(1) Primatelj broja će operatoru, kojem su brojevi dodijeljeni primarnom dodjelom, plaćati godišnju naknadu za svaki broj koji je prenesen u njegovu elektroničku komunikacijsku mrežu. Naplata godišnje naknade za korištenje broja vrši se prema stanju u CABP bazi, odnosno vlastitoj LBPB bazi i to za godinu unazad razmjerno broju dana korištenja broja u vlastitoj mreži.
(2) Naknada iz stavka 1. ovog članka određena je Pravilnikom o plaćanju naknada za obavljanje poslova Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije i Pravilnikom o plaćanju naknada za pravo uporabe adresa, brojeva i radiofrekvencijskog spektra.
(3) Dodatne troškove međusobnog povezivanja (tranzit poziva) do kojih dolazi prilikom usmjeravanja poziva prema prenesenim brojevima snosi operator.
(4) Ukoliko operator elektroničke komunikacijske mreže, u kojoj je započeo poziv, nema prema prenesenom broju ostvareno izravno međusobno povezivanje s operatorom elektroničke komunikacijske mreže u kojoj se pozvani preneseni broj nalazi, operator takve pozive neće naplaćivati po većoj cijeni od one koju operator naplaćuje za pozive prema svim ostalim brojevima koji nisu preneseni u tu elektroničku komunikacijsku mrežu.
(5) Operatori ne mogu od krajnjih korisnika, koji su zatražili prijenos broja, zahtijevati bilo kakvu dodatnu naknadu u vezi s uslugom prenosivosti broja.
(6) Operatori ne mogu pozive na prenesene brojeve naplaćivati više od poziva na druge brojeve u toj elektroničkoj komunikacijskoj mreži koji se upotrebljavaju za pružanje istih elektroničkih komunikacijskih usluga, a nisu preneseni iz njihove elektroničke komunikacijske mreže.
(7) Operatori ne mogu primijeniti veće cijene međusobnog povezivanja za pozive prema prenesenim brojevima u odnosu na pozive prema neprenesenim brojevima koji se upotrebljavaju za pružanje istih elektroničkih komunikacijskih usluga.
(8) Svaki operator elektroničke komunikacijske mreže snosit će vlastite troškove prilagodbe i uspostave elektroničkih komunikacijskih i drugih sustava potrebnih radi ispunjenja obveza iz ovog pravilnika.
(9) Primatelj broja neće snositi administrativne troškove operatora davatelja broja vezane uz postupak prenosivosti broja.
(10) Ukoliko davatelj broja nema drugih brojeva u sekundarnoj dodjeli u određenom bloku koje koristi u svojoj mreži, a svi preostali brojevi u tom bloku su u mreži jednog operatora kao preneseni brojevi, primatelj broja i davatelj broja mogu zatražiti prijenos prava na uporabu brojeva sukladno Pravilniku o dodjeli adresa i brojeva.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Propis koji prestaje vrijediti
Članak 26.
(1) Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje vrijediti Pravilnik o prenosivosti broja (»Narodne novine« br. 42/09 i 62/11).
Stupanje na snagu
Članak 27.
(1) Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana njegove objave u »Narodnim novinama«.
(2) Odredba iz članka 8. stavka 1. ovog pravilnika počet će se primjenjivati u roku 3 mjeseca od stupanja na snagu ovog pravilnika.
(3) U roku 30 dana od stupanja na snagu ovog pravilnika, operatori na koje se primjenjuje ovaj pravilnik, obvezni su u svoje opće uvjete poslovanja ugraditi načine i postupke isplate naknade iz članka 23. ovog pravilnika te ih u istom roku objaviti i početi primjenjivati.
(4) Odredba iz članka 24. ovog pravilnika u odnosu na operatore nepokretnih elektroničkih komunikacijskih mreža počet će se primjenjivati u roku od 6 mjeseci od stupanja na snagu ovog pravilnika.
Klasa: 011-02/12-02/10
Urbroj: 376-12-12-8
Zagreb, 28. kolovoza 2012.
Predsjednik Vijeća
Miljenko Krvišek, dipl. ing. el., v. r.
DODATAK I
ZAHTJEV
za prijenos broja
ID zahtjeva: |
||||
Vrsta nacionalnog broja koji se prenosi: |
☐ nacionalni broj u nepokretnoj mreži nacionalni broj u pokretnoj mreži |
|||
Vrsta postojećeg korisničkog odnosa u mreži davatelja broja: |
☐ pre-paid (registrirani) ☐ pre-paid (neregistrirani) ☐ post-paid (jedan broj) ☐ post-paid (više brojeva) |
|||
PODACI O KRAJNJEM KORISNIKU |
||||
Pretplatnički/korisnički broj/brojevi: |
|
|||
Ime i prezime i adresa (za fizičke osobe) ili naziv i sjedište (za pravne osobe): |
|
|||
Ime i prezime ovlaštene osobe: (samo za pravne osobe) |
|
|||
U privitku: |
☐ preslik osobne ☐ izvadak iz sudskog registra ☐ obrtnica ☐ drugo |
|||
Kontakt broj krajnjeg korisnika: Telefaks: E-mail: |
|
|||
|
|
|||
ADRESA TELEFONSKOG PRIKLJUČKA (samo za nepokretnu mrežu) |
||||
Poštanski broj: |
|
|||
Mjesto: |
|
|||
Ulica i broj: |
|
|||
OSTALO |
||||
Naziv i sjedište davatelja broja: |
|
|||
Naziv i sjedište primatelja broja: |
|
|||
Datum prijenosa broja: |
|
|||
Vremenski okvir prijenosa broja: |
☐ 08.00-11.00 ili ☐ 12.00-15.00 |
|||
Novi datum prijenosa broja (po potrebi): |
|
|||
Novi vremenski okvir prijenosa broja: (po potrebi) |
☐ 08.00-11.00 ili ☐ 12.00-15.00 |
|||
Zahtjev za prijenos broja je vezan za veleprodajnu uslugu: |
☐ da ☐ ne |
|||
|
|
|||
Usluge koje se raskidaju: |
☐ televizija ☐ internet ☐ govorna usluga ☐ pristup mreži ☐ niti jedna |
|||
Vezano uz uslugu pristupa internetu se raskidaju sljedeće usluge: |
☐ korisnički računi i to: ☐ web hosting ☐ e-mail adrese ☐ niti jedna |
Krajnji korisnik izričito izjavljuje da podnošenjem ovog zahtjeva ujedno podnosi neopozivi zahtjev za raskidanje korisničkog odnosa ili zatvaranje korisničkog zapisa svih usluga ugovorenih s davateljem broja, tj. zahtjev za obustavu svih usluga zahtijevanih od davatelja broja koje se pružaju putem broja koji je predmet prijenosa, te daje izričito ovlaštenje primatelju broja da ovaj zahtjev uputi davatelju broja. Pretplatnik potvrđuje da je obaviješten o potrebi da prigodom raskida ugovora o korištenju usluge pristupa internetu mora zatražiti i isključenje svih dobivenih identifikacijskih oznaka (korisničkih računa) od postojećeg operatora elektroničkih komunikacija, odnosno da može zadržati svoje korisničke račune. Pretplatnik ovime izjavljuje da u slučaju da zadržava gore zahtijevane usluge s postojećim operatorom, spreman je snositi buduće troškove.
Također, pretplatnik svojim potpisom na ovom zahtjevu izražava izričitu suglasnost da se njegovi osobni podaci, koji se koriste u svrhu omogućavanja usluge prijenosa broja, prikupljaju, obrađuju i razmjenjuju između operatora i Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM). Pretplatnik je svojim potpisom u potpunosti upoznat i suglasan s dolje navedenim uvjetima prijenosa broja.
Primatelj broja potpisom ovlaštene osobe i svojim pečatom na ovom zahtjevu prihvaća ovaj zahtjev za omogućavanje usluge prijenosa broja pretplatniku/korisniku.
Važne obavijesti u svezi prijenosa broja
Pretplatnik/korisnik svojim potpisom na ovom Zahtjevu izjavljuje da je u potpunosti upoznat i suglasan sa sljedećim uvjetima:
Nakon što je davatelj broja zaprimio Zahtjev za prijenos broja krajnji korisnik ne može zatražiti otkazivanje prijenosa broja, osim u sljedećim slučajevima:
a. ukoliko je došlo do kašnjenja u prijenosu broja dulje od 8 radnih dana,
b. u slučaju zavaravajuće prodaje,
c. u slučaju postojanje nesporne ugovorne obveze, sukladno članku 16. ovog pravilnika.
– Neiskorišteni iznos na korisničkom računu za pre-paid usluge davatelja broja se ne može prenositi i koristiti za plaćanje elektroničkih komunikacijskih usluga primatelja broja. Davatelj broja će korisniku pre-paid usluge izvršiti povrat neiskorištenog iznosa na korisničkom računu u skladu s odredbama Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga.
– Pretplatnik ostaje u obvezi plaćanja korištenih komunikacijskih usluga davatelju broja za vrijeme do trenutka prijenosa broja u mrežu primatelja broja. Neovisno o prestanku pretplatničkog ugovora zbog prenosivosti broja, odredbe pretplatničkog ugovora između operatora davatelja broja i korisnika vezane uz naplatu i/ili povrat opreme su primjenjive sve do trenutka podmirenja svih dugovanja za predmetnu uslugu.
– Pretplatnički odnos ili deaktivacija korisničkog zapisa između davatelja broja i pretplatnika/korisnika kojem je uspješno prenesen broj u mrežu primatelja broja, smatrat će se raskinutim u trenutku završetka prijenosa broja.
– Pretplatnik/korisnik prije podnošenja Zahtjeva za prijenos broja u cijelosti je upoznat osobito s:
a) datumom i vremenskim okvirom prijenosa broja,
b) uslugama davatelja broja koje prestaju nakon prijenosa broja u mrežu primatelja broja,
c) opsegu korištenja i aktivaciji usluga primatelja broja,
d) obvezi kontaktiranja davatelja broja u svrhu podmirenja dugovanja kod prijevremenog raskida ugovora, jer isti predstavlja razlog odgode zahtjeva za prijenos broja,
e) svim razlozima odbijanja Zahtjeva za prijenos broja,
f) svim razlozima odgode prijenosa broja,
g) mogućnosti da se zatraženi broj nalazi unutar ISDN ili VPN serije koje se odnose na isti telefonski priključak,
h) usluzi obavijesti o prenosivosti broja,
i) pravu za naknadu u slučaju nepravovremenog prijenosa broja,
j) da podnošenjem Zahtjeva za prijenos broja isti daje svoju privolu primatelju i davatelju broja za razmjenu podataka o neplaćenim i dospjelim, a neosporenim dugovanjima, u svrhu zaštita od zlouporaba elektroničkih komunikacijskih usluga.
– Po primitku obavijesti davatelja broja o odgodi, koja sadrži i najraniji datum prijenosa broja, primatelj broja će u dogovoru s korisnikom koji je podnio Zahtjev za prijenos broja, dogovoriti novi datum prijenosa broja te isti dostaviti davatelju broja.
U slučaju iz članka 19. Pravilnika o prenosivosti broja korisnik svojim potpisom ovlašćuje primatelja broja na podnošenje prigovora na prijenos broja.
Potpis/pečat korisnika/ |
Potpis ovlaštene osobe i pečat primatelja broja |
____________________ |
__________________ |
Mjesto i datum |
|
__________________ |
|