MINISTARSTVO POMORSTVA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
1486
Na temelju članka 14. stavka 1. Zakona o cestama (»Narodne novine«, broj 84/11., 22/13. i 54/13.) ministar pomorstva, prometa i infrastrukture donosi
PRAVILNIK
O POSEBNIM UVJETIMA I TEHNIČKIM ZAHTJEVIMA ZA EUROPSKU ELEKTRONIČKU NAPLATU CESTARINE I ELEMENTIMA INTEROPERABILNOSTI
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovaj Pravilnik sadrži odredbe koje su u skladu sa Direktivom 2004/52/EC Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2004. o interoperabinosti elektroničkih sustava za naplatu cestarine u Zajednici – Tekst od zanačaja za EGP (SL L 166 od 30. travnja 2004.).
Članak 2.
(1) Ovim Pravilnikom se propisuju posebni uvjeti koje mora ispunjavati pružatelj usluge Europske elektroničke naplate cestarine koji ima sjedište na teritoriju Republike Hrvatske i tehnički zahtjevi za Europsku elektroničku naplatu cestarine koje moraju ispuniti pružatelji usluge Europske elektroničke naplate cestarine koji ima sjedište na teritoriju Republike Hrvatske te elementi interoperabilnosti.
(2) Europska elektronička naplata cestarine (u daljnjem tekstu: EENC), pružatelj usluge EENC i upisnik pružatelja usluga EENC imaju značenje propisano Zakonom o cestama.
II. POSEBNI UVJETI
Članak 3.
Pružatelj usluge EENC-a koji ima sjedište na teritoriju Republike Hrvatske mora ispunjavati sljedeće posebne uvjete:
– da je pravna osoba registrirana za obavljanje djelatnosti organiziranja sustava naplate cestarine,
– da ima temeljni kapital u iznosu od najmanje 2.000.000,00 kuna,
– da posjeduje certifikat EN ISO 9001 ili drugi odgovarajući certifikat,
– da je usvojio Plan upravljanja rizikom koji se odnosi na zaštitu informacija.
III. TEHNIČKI ZAHTJEVI
Članak 4.
Tehnički zahtjevi za pružatelja usluge EENC-a koji ima sjedište na teritoriju Republike Hrvatske jesu:
– Uređaj za elektroničku naplatu cestarine (u daljnjem tekstu: ENC uređaj) kojim se ostvaruje plaćanje cestarine u sustavu EENC-a. Specifikacije formata ENC uređaja i tehnički opis za uslugu EENC-a sadržane su u Prilogu 1, koji čini sastavni dio ovoga Pravilnika.
– Sustav EENC kompatibilan s ENC uređajem iz podstavka a. ovoga stavka mora omogućiti razmjenu podataka između pružatelja usluge EENC-a i Hrvatskih autoceste d.o.o. i koncesionara. Protokoli za razmjenu podataka između pružatelja usluge EENC-a i Hrvatskih autocesta d.o.o. i koncesionara sadržani su u Prilogu 2, koji čini sastavni dio ovoga Pravilnika.
– Tehnička oprema za pružanje usluge EENC-a kompatibilna s elementima interoperabilnosti iz članka 5. ovoga Pravilnika.
IV. ELEMENTI INTEROPERABILNOSTI
Članak 5.
(1) Elementi interoperabilnosti za prihvat usluge EENC-a koje moraju ispunjavati Hrvatske autoceste d.o.o. odnosno koncesionari uključuju obvezu ugradnje sljedeće opreme:
– ENC antena na ulaznoj stazi s pripadajućom upravljačko-procesnom jedinicom
– ENC antenu na izlaznoj stazi s pripadajućom upravljačko-procesnom jedinicom
– Video nadzor visokog stupnja pouzdanosti na svim stazama opremljenim ENC antenama s pripadajućom upravljačko procesnom jedinicom
– Sustav za utvrđivanje skupina vozila na ENC stazi s pripadajućom upravljačko-procesnom jedinicom
– Telekomunikacijska oprema i infrastruktura potrebna za prijenos EENC podataka unutar informacijskih sustava
– Poslužitelj za prihvat podataka od pružatelja usluge EENC-a, odnosno za obradu i razmjenu podataka prikupljenih s ulaznih i izlaznih ENC staza prema pružatelju usluge EENC-a. Poslužitelj za prihvat podataka treba osigurati razmjenu podataka s pružateljem EENC usluge prema tehničkom opisu iz Priloga 2. ovoga Pravilnika
– Sustav za pohranu i arhivu podataka s rokom čuvanja podataka u razdoblju od najmanje 3 (tri) godine od dana nastanka transakcije iz usluge EENC-a
– Prateća oprema i infrastruktura koja mora osigurati odgovarajući stupanj zaštite opreme i aplikacija koje se koriste u sustavu pružanja usluge EENC-a.
(2) Tehnički opis i specifikacija opreme iz stavka 1. ovoga članaka sadržan je u Prilogu 3., koji čini sastavni dio ovoga Pravilnika.
V. POTVRDA O ISPUNJAVANJU TEHNIČKIH ZAHTJEVA I ELEMENATA INTEROPERABILNOSTI
Članak 6.
(1) Potvrdu o ispunjavanju tehničkih zahtjeva iz članka 4. i elemenata interoperabilnosti iz članka 5. ovoga Pravilnika za pružanje i prihvat usluge EENC-a izdaje Državni zavod za mjeriteljstvo.
(2) Ispunjavanje tehničkih zahtjeva i elemenata interoperabilnosti potvrđuje se svakih tri godine.
(3) Hrvatske autoceste d.o.o. i koncesionar te pružatelj usluge EENC-a koji ne posjeduju važeću potvrdu o ispunjavanju tehničkih zahtjeva i elemenata interoperabilnosti za prihvat i pružanje usluge EENC-a brisat će se iz upisnika pružatelja usluge EENC-a.
Članak 7.
Prije sklapanja ugovora iz članka 11. stavka 2. Zakona o cestama pružatelj usluge EENC-a i Hrvatskle autoceste d.o.o.,.odnosno koncesionar moraju provesti probni rad informatičkih sustava za usluge EENC-a, radi provjere ispunjavanja tehničkih zahtjeva iz članak 3. i uvjeta interoperabilnosti iz članka 4. ovoga Pravilnika.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠENE ODREDBE
Članak 8.
Hrvatske autoceste d.o.o. i koncesionar obvezni su najkasnije 5 godina od dana pristupanja Republike Hrvatske Europskoj uniji u potpunosti ispuniti tehničke zahtjeve iz članka 4. i elemente interoperabilnosti iz članka 5. ovoga Pravilnika te osigurati uvjete da s ovlaštenim pružateljem usluge EENC-a u Europskoj uniji mogu sklapati ugovore i omogućiti plaćanje cestarine na način propisan Zakonom o cestama.
Članak 9.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 011-01/13-02/34
Urbroj: 530-05-13-1
Zagreb, 16. svibnja 2013.
Ministar
dr. sc. Siniša Hajdaš Dončić, v. r.
PRILOG 1
SPECIFIKACIJE FORMATA ENC UREĐAJA I TEHNIČKI OPIS ZA USLUGU EENC-a
ENC uređaj mora biti kompatibilan sa sljedećim standardima i specifikacijama:
– CEN TC278 DSRC 5.8 GHz Europski standard,
– GSS 3.0 svjetska interoperabilna specifikacija,
– ISO 14906 programski povezana definicija za DSRC (dedicated short range communication),
– TIS, CESARE, CARDME i PISTA transakcijski modeli uključujući i otvorenost za ostale standardizirane modele.
Podaci i prijenos moraju biti zaštićeni kriptografskim algoritmom koji mora jamčiti autentičnost ENC uređaja.
Osnovne mogućnosti
• Zapisivanje i čitanje transakcija
• Multi-servis sposobnost
• Kontrolirani pristup od operatera
• Centralna poslovna evidencija
• On-Board Account Managemant
• Povijest transakcija
• LED i/ili zvučni signal prilikom transakcija
Zaštita podataka
• DES algoritam s raznoliko podešenim ključevima
Izvedba
• Vrijeme aktiviranje manje od 2ms
• Vijek trajanja minimalno 5 godina
Arhitektura
• Mikrovalni antenski strujni krug
– Transponderski tip
– 5.8 GHz
• ASIC komponente
– Analogni strujni modul
– Digitalni strujni modul
– RISC 32 bitni procesor
– procesorsko primjenjiv RAM
– minimalno 2328 byte programske memorije
Temperaturni uvjeti rada
• Radna temperatura -25 °C do +85 °C (EN 60068)
Napajanje i potrošnja
• 3.6 V 2200 mAmps baterija
• Sleep mode potrošnja manja od 25 µA
• Vijek trajanja baterije min. 5 godina
Parametriziranje podataka
• Skidanje podataka i sigurnosnih ključeva preko mikrovalne veze:
– u trenutku proizvodnje
– od strane operatera prilikom prestanka korištenje uređaja
INTERNA STRUKTURA ENC-a
Jedinica u vozilu (ENC) implementira EFC aplikaciju prema ISO 14906. Sadrži sistemsku aplikaciju i jednu EFC aplikaciju baziranu na standardiziranom modelu koji je čitljiv u interoperabilnom sustavu. Također ima zvučni signal i/ili LED diodu za indikaciju plaćanja cestarine na stazi.
Transakcije između opreme na stazi (RSE) i jedinice u vozilu (ENC) opisane su u standardima ENV 12253, ENV 12795, ENV 12834 i ENV13372.
Sistemska aplikacija sadrži podatke koji se koriste interno na samoj jedinici. Identifikacijski broj EID = 0.
EFC aplikacija sadrži podatke koje koristi ENC sustav za obradu transakcija. Identifikacijski broj EID = 1.
LISTA ATRIBUTA
Šifra atributa |
Atribut |
Tip |
Element |
Veličina (u bitovima) |
Pristup (R/O=samo čitaj; R/W=čitaj/piši) |
0 |
EFC Kontekst |
Octet string (6 bajtova) |
Dobavljač Ugovora: Kod države Broj koncesionara |
10 14 |
R/O |
Tip ugovora |
16 |
||||
8 |
|||||
97 |
Račun |
Octet string (6 bajtova) |
Broj računa proizvoda |
48 |
R/O |
98 |
Proizvod |
Octet string (11 bajtova) |
Tip proizvoda |
8 |
R/O |
Identifikacija proizvoda |
16 |
||||
Datum i vrijeme kodiranja/važenja |
32 |
||||
Datum isteka |
16 |
||||
Skupina |
4 |
||||
Ograničenje duljine |
12 |
||||
99 |
D_VET |
Octet string (14 bajtova) |
Tip zapisa |
4 |
R/W |
Kod postaje: Kod koncesionara: Kod države Koncesionar Postaja |
10 7 10 |
||||
Staza |
7 |
||||
Smjer staze |
1 |
||||
Skupina cestarine |
4 |
||||
Datum i vrijeme prolaza |
30 |
||||
Rezervirano |
7 |
||||
Iznos cestarine |
20 |
||||
Obzervacijski kod |
7 |
||||
Pokazivač povijesti |
5 |
||||
100 → 115 |
D_HIS |
Octet string (14 bajtova) |
Tip zapisa |
4 |
R/W |
Kod postaje: Kod koncesionara: Kod države Koncesionar Postaja |
10 7 10 |
||||
Staza |
7 |
||||
Smjer staze |
1 |
||||
Skupina cestarine |
4 |
||||
Datum i vrijeme prolaza |
30 |
||||
Rezervirano |
7 |
||||
Iznos cestarine |
20 |
||||
Obzervacijski kod |
7 |
||||
Pokazivač povijesti |
5 |
||||
116 |
VPR |
Octet string (15 bajtova) |
VPR registarska oznaka |
88 |
R/W |
Broj sekvence VPR tranzitnog identifikatora |
32 |
||||
117 |
Registarska oznaka 1 |
Octet string (15 bajtova) |
Registarska oznaka 1 |
120 |
R/O |
118 |
Registarska oznaka 2 |
Octet string (15 bajtova) |
Registarska oznaka 2 |
120 |
R/O |
119 |
Registarska oznaka 3 |
Octet string (15 bajtova) |
Registarska oznaka 3 |
120 |
R/O |
120 |
Ime korisnika |
Octet string (26 bajtova) |
Ime i prezime korisnika |
208 |
R/O |
125 |
D_EVE |
Octet string (6 bajtova) |
Serijski broj ENC-a |
32 |
R/O |
Datum proizvodnje |
13 |
||||
Dopunski bitovi |
3 |
||||
127 |
Rezervirano |
|
|
|
|
DETALJI KODIRANJA
Sva polja su binarno kodirana osim onih označenih drugim formatom:
Kod države: Identifikator države. Kodiran je u ITA2 (treba biti HR)
Broj koncesionara: npr. Identifikator HAC-a u državi je 1.
Tip ugovora: npr. tip HAC-ovog ugovora je 1
Verzija konteksta: npr. HAC-ova verzija konteksta je 2.
Broj računa proizvoda: Ovo je identifikator račun proizvoda pretplate. Kodiran je u BCD kako slijedi: SGGPP999999L
S: Broj dionice,
GG: Broj postaje,
PP: POS broj,
999999: broj sekvence,
L: Luhn ključ.
Tip proizvoda: Označava tip proizvoda, može biti:
21 |
Pretplata naknadnim plaćanjem |
22 |
Besplatni |
28 |
Unaprijed plaćena pretplata za velike i male korisnike |
45 |
Mjesečne i godišnje pretplate |
Identifikator proizvoda: Samo kao identifikacijska oznaka za pretplatu.
00xx |
Pretplata naknadnim plaćanjem |
52xx |
Besplatni: Policija |
53xx |
Besplatni: Hitna pomoć |
54xx |
Besplatni: Vatrogasci |
55xx |
Besplatni: snage UN-a |
56xx |
Besplatni: Humanitarne organizacije |
57xx |
Besplatni: Ostali |
58xx |
Besplatni: HAC vozila |
59xx |
Besplatni: HAC dozvole |
60xx |
Besplatni: Invalidi |
61xx |
Besplatni: HV |
62xx |
Besplatni: otok Krk |
01xx |
Unaprijed plaćena pretplata za male korisnike |
02xx |
Unaprijed plaćena pretplata za velike korisnike |
01xx |
Mjesečna pretplata |
02xx |
Godišnja pretplata |
Napomena: Svako novo dodavanje proizvoda od strane bilo kojeg koncesionara dovodi do ažuriranja tabele tipa proizvoda i identifikacije proizvoda
Datum i vrijeme kodiranja/valjanosti: Datum i vrijeme zadnjeg kodiranja na ENC-u, ili početak važenja proizvoda.
Važno: Ako je početak važenja u budućnosti tada se ovo polje ispunjava s datumom i vremenom početka važenja. Inače se ovo polje popunjava sa datumom i vremenom kodiranja.
Napomena: Ova informacija se kodira u 32 bita u formatu kako slijedi:
Y |
Y |
Y |
Y |
Y |
Y |
M |
M |
M |
M |
D |
D |
D |
D |
D |
h |
h |
h |
h |
h |
m |
m |
m |
m |
m |
m |
s |
s |
s |
s |
s |
s |
YYYYYY: Broj godina od godine 2000 u 6 bita (primjer: godina 2004 → 4),
MMMM: Mjesec kodiran u 4 bita (1 → 12),
DDDDD: Dan kodiran u 5 bita (1 → 31),
hhhhh: Sat kodiran u 5 bita (0 → 23),
mmmmmm: Minuta kodirana u 6 bita (0 → 59),
ssssss: Sekunda kodirana u 6 bita (0 → 59).
Datum isteka: Datum isteka računa proizvoda.
Napomena: Informacija je kodirana na 16 bita u sljedećem formatu:
Y |
Y |
Y |
Y |
Y |
Y |
M |
M |
M |
M |
D |
D |
D |
D |
D |
0 |
YYYYYY: Broj godina od godine 2000 u 6 bita (primjer: godina 2004 → 4),
MMMM: Broj mjeseci kodiran u 4 bita (1 → 12),
DDDDD: Broj dana kodiran u 5 bita (1 → 31),
0: Nekorišteni bit.
Skupina vozila: Skupina vozila, može biti:
00 |
Sve skupine dopuštene |
01 |
Skupina 1 |
02 |
Skupina 2 |
03 |
Skupina 3 |
04 |
Skupina 4 |
05 |
Skupina 5 |
Ograničenje duljine puta: Kod tablice koja sadrži listu ovlaštenih putova za karticu.
Tip zapisa:
1 |
Ulazna točka u zatvorenom sustavu |
2 |
Izlazna točka u zatvorenom sustavu |
3 |
Izlazna točka u otvorenom sustavu |
13 |
ENC je vraćen HAC-u |
14 |
ENC je poništen |
15 |
Prvi zapis (nije važno) |
Kod države postaje: Identifikator države koncesionara gdje se izvršila zadnja transakcija (treba biti 191).
Koncesionar postaje: Identifikator koncesionara kod koje se izvršila zadnja transakcija.
Postaja: Identifikator postaje (dionica + postaja) gdje se izvršila zadnja transakcija.
Staza: Identifikator staze u kojoj se izvršila zadnja transakcija.
Smjer staze:
0 |
Ulaz |
1 |
Izlaz |
Skupina cestarine: Skupina korištena za izračun cijene
01 |
Skupina 1 |
02 |
Skupina 2 |
03 |
Skupina 3 |
04 |
Skupina 4 |
05 |
Skupina 5 |
Datum i vrijeme transakcije: Vrijeme i datum izvršenja zadnje transakcije.
Napomena: Informacija je kodirana sa 29 bita u sljedećem formatu:
Y |
Y |
Y |
Y |
M |
M |
M |
M |
D |
D |
D |
D |
D |
h |
h |
h |
h |
h |
m |
m |
m |
m |
m |
m |
s |
s |
s |
s |
s |
s |
|
|
YYYY: Broj godina od 2000 kodiran u 4 bita (primjer: godina 2004 → 4),
MMMM: Mjesec kodiran u 4 bita (1 → 12),
DDDDD: Dan kodiran u 5 bita (1 → 31),
hhhhh: Sat kodiran u 5 bita (0 → 23),
mmmmmm: Minuta kodirana u 6 bita (0 → 59),
ssssss: Sekunda kodirana u 6 bita (0 → 59)
Iznos cestarine: Cijena cestarine transakcije.
Obzervacijski kod: Daje informaciju o zadnjoj transakciji.
Pokazivač povijesti: Daje poziciju zadnje prošle transakcije.
VPR registracijska oznaka: Registracijska oznaka prepoznata od VPR sustava (11 znakova maksimalno, lijevo poravnani postavljeni desno sa razmacima (0x20)).
Broj sekvence VPR tranzitnog identifikatora: Ovo je broj sekvence koji identificira transakciju neovisno o tipu tranzitnog medija.
Registarske oznake 1, 2 i 3: Registarske oznake korisnika (15 znakova maksimalno, lijevo poravnani postavljeni desno sa razmacima (0x20)).
Ime i prezime: Ime i prezime besplatnog korisnika (26 znakova maksimalno, lijevo poravnani postavljeni desno sa razmacima (0x20)).
Serijski broj ENC-a: Identifikator ENC (ovaj broj je jedinstveni za svakog proizvođača).
Datum proizvodnje: Datum proizvodnje ENC-a.
Napomena: Ova informacija je kodirana u 13 bita u sljedećem formatu:
Y |
Y |
Y |
Y |
Y |
Y |
Y |
W |
W |
W |
W |
W |
W |
YYYYYYY: Broj godina od 2000 kodiran u 7 bitova (primjer: godina 2004 → 4),
WWWWWW: Broj tjedana od početka godine (1 → 53).
PRILOG 2
Formati za razmjenu podataka između pružatelja usluge EENC-a i Hrvatskih autocesta d.o.o. i koncesionara za javne ceste u koncesiji
Formati podataka za razmjenu trebaju biti u skladu sa EN 15509:2007 (CEN) odnosno sa HRN EN 15509:2008 »Cestovni prijevoz i prometna telematika-Elektroničko prikupljanje naknade-Interoperabilni aplikacijski profil za DSRC«
U razmjenu podataka ulazi svaka transakcija (prolazak vozila kroz naplatnu postaju jedne ugovorne strane) gdje je cestarina plaćena na naplatnoj postaji Hrvatskih autocesta d.o.o., odnosno koncesionara s ENC uređajem pružatelja usluge EENC-a.
Formati zapisa koji su navedeni u sljedećem tekstu sadrže podatke koji su prihvaćeni iz već postojećih sustava za razmjenu podataka u Europskom interoperabilnom načinu plaćanja cestarine. Pojedini nazivi i termini su ostavljeni u engleskom izvorniku obzirom da nije moguće adekvatno ih prevesti na hrvatski jezik.
Popis obrađenih ENC uređaja
Ova tablica zajednička svim postajama stvara popis ENC uređaja koji će se obraditi
Zajednička tablica nalazi se na BADGESTLP.999 (999 = verzija tablice)
Opis evidencije:
Položaj |
Oblik |
Oznaka |
1-4 |
4[X] |
ID proizvođača šifriran u 4 heksadekadske znamenke |
5-8 |
4[X] |
Klasa opreme šifrirana u 4 HEKSADEKADNE znamenke |
9-28 |
20[X] |
Označeno |
29 |
[9] |
Postavljanje MMI formata 1. Nema zvučnog signala 2. CSSI format 3. GSS format |
30-33 |
4[X] |
Resetiranje vremena između Set_MMI i |
34-35 |
2[X] |
Parametar Set_MMI šifriran u 2 HEKSADEKADNE znamenke |
36 |
[9] |
OBEStatus Format: 1. Odsutno 2. CSSI format 3. GSS format |
Ova se tablica uzima u obzir čim postane valjana.
Ako ta tablica nije prisutna u ENC traci, operater ne može otvoriti zadatak.
POPIS IZDAVATELJA ENC UREĐAJA
Ta je tablica zajednička svim postajama kako bi se definirao popis organizacija čiji se ENC uređaji prihvaćaju u trakama.
Zajednička tablica nalazi se na: EMETTLP.999 (999 = verzija tablice)
Opis evidencije:
Položaj |
Format |
Oznaka |
1-3 |
3[9] |
Šifra države pošiljatelja u formatu ISO 3166 Numerički-3 |
4-8 |
5[9] |
Šifra pošiljatelja u formatu ISO 14906 1 .. 16383 |
9-11 |
3[9] |
Pozadina ISO 14906 verzije 1 .. 255 |
12 |
[9] |
Pokazatelj vrste ugovora (ITOC): 0. Trx CARDME s TOC upravljanjem po državi. 1. Trx CARDME s TOC upravljanjem po pošiljatelju. |
13-22 |
10[X] |
Naziv TOC tablice |
23 |
[9] |
Vrsta izračuna AC-CR 0. Nema 1. Izračun iz glavne šifre 2. Izračun iz izvedene šifre 3. Lozinka 4. Definirano po proizvodu Ostale vrijednosti = 0 |
24-55 |
32[X] |
Vrijednost za izračun AC CR-32 HEKSADEKADNE znamenke |
56-58 |
3[9] |
Broj šifre koja se koristi za izračun Autentikatora izdavatelja 111 .. 114 |
59-61 |
3[9] |
Broj šifre koja se koristi za izračun Autentikatora operatera 115 .. 118 |
62-93 |
32[X] |
Vrijednost glavne šifre koja će se koristiti za upravljanje sa 32 HEKSADEKADSKE |
94 |
[9] |
Način oporavka diverzifikatora 1. Odsutno 2. U VST-u 3. U atributu |
95-96 |
2[X] |
Položaj diverzifikatora izražena u 2 HEKSADEKADSKE znamenke i funkcija načina oporavka 1. nije značajno 2. Pomak u polju VST parametra 3. broj atributa Un Offset (pomak) označava početni položaj korisnih podataka o atributima |
97 |
[9] |
Način oporavka RndOBE 1. Izvedite Get_Nonce 2. U VST-u |
98-99 |
2[X] |
du Položaj diverzifikatora izražen u 2 HEKSADEKADSKE znamenke i funkcija načina oporavka 1. nije značajno 2. Pomak u polju VST parametra Un Offset (pomak) označava početni položaj korisnih podataka o atributima |
Ova se tablica uzima u obzir čim postane valjana.
Ako u traci nema tablice, nije moguće otvoriti položaj u traci.
Prilikom obrade odašiljača pomoću ITOC-a na 1, pretraživanje na CARDME tablicama proizvoda provodi se pomoću Država+Odašiljač na nula + vrsta ugovora + Kontekstna verzija na nula, no tijekom obrade odašiljača ITOC-om na 2, te pretrage uzimaju u obzir odašiljač i kontekstu verziju.
Popis CARDME proizvoda
Ta je tablica zajednička svim postajama kako bi se definirao popis organizacija čiji se ENC uređaji prihvaćaju u trakama.
Zajednička tablica nalazi se na: PROCARDME..999 (999 = verzija tablice)
Opis evidencije:
Položaj |
Format |
Oznaka |
1-10 |
10[X] |
Naziv TOC tablice |
11-13 |
3[9] |
Šifra države pošiljatelja u formatu ISO 3166 Numerički-3 |
14-18 |
5[9] |
Šifra pošiljatelja u ISO 14906 0 (ITOC na 1) 1 .. 16383 (ITOC na 2) |
19-23 |
5[9] |
Vrsta ugovora 1 .. 65535 |
24-26 |
3[9] |
Kontekstna verzija u ISO 149060 (ITOC na 1) 1. Format 255 (ITOC na 2) |
27-30 |
4[X] |
Skraćena oznaka (4 znaka) |
31-50 |
20[X] |
Oznaka u zapisniku (20 znakova) |
51 |
[9] |
Vrsta podrške 1: magnetski, 3: TIS, ... |
52 |
[X] |
Za jednokratnu upotrebu O (Da) ili N (Ne); Ostali znakovi = N1 |
53 |
[X] |
Prihvaćeno u automatskoj traci O (Da) ili N (Ne); Ostali znakovi = O1 |
54 |
[X] |
Sukcesivna upotreba za N plaćanja O (Da) ili N (Ne); Ostali znakovi = O1 |
55-58 |
4[X] |
Dozvoljeni gradijenti načina nabave. 32-bitna Maska izražena u 4 HEKSADEKALNE znamenke Značenje bitova u skladu s njihovom težinom je sljedeće: 0. Tabeliranje 1. Očitanje crtičnog koda |
59-62 |
4[X] |
Način nabave za ulazne podatke dozvoljen. 32-bitna Maska izražena u 4 HEKSADEKALNE znamenke Značenje bitova u skladu s njihovom težinom je sljedeće: 0. TT očitavanje u ručnom načinu 1. TT očitavanje u automatskom načinu 2. TT očitavanje na automatskoj postaji 3. Tabeliranje postaje u ručnom načinu 4. Tabeliranje postaje u TT načinu 5. Tabeliranje postaje u automatskom načinu 6. Tabeliranje postaje u TT automatskom načinu 7. TLPC u ručnom načinu 8. TLPC u automatskom načinu |
63-66 |
4[X] |
Automatski unosi kao pratnja pribavljanju u načinu smanjene kvalitete. Masq. Značenje bitova u skladu s njihovom težinom je sljedeće: 0. Datum valjanosti 1. Registracija vozila 2. Registracija ENC uređaja |
67 |
[9] |
Obrada atributa VehicleLicensePlateNumber (broj registracijske tablice vozila) 0. Nema ENC uređaja 1. Postoji na ENC uređaju 2. Postoji na ENC uređaju i potrebno za prijenos pošiljatelju |
68 |
[9] |
Obrada atributa VehicleClass (razred vozila) 0. Nema ENC uređaja 1. Postoji na ENC uređaju 2. Postoji na ENC uređaju i potrebno za prijenos pošiljatelju |
69 |
[9] |
Obrada atributa VehicleDimensions (dimenzije vozila) 0. Nema ENC uređaja 1. Postoji na ENC uređaju 2. Postoji na ENC uređaju i potrebno za prijenos pošiljatelju |
70 |
[9] |
Obrada atributa VehicleAxles (Osovine vozila) 0. Nema ENC uređaja 1. Postoji na ENC uređaju 2. Postoji na ENC uređaju i potrebno za prijenos pošiljatelju |
71 |
[9] |
Obrada atributa VehicleWeightLimits (ograničenja težine vozila) 0. Nema ENC uređaja 1. Postoji na ENC uređaju 2. Postoji na ENC uređaju i potrebno za prijenos pošiljatelju |
72 |
[9] |
Obrada atributa VehicleAuthenticator (autentikator vozila) 0. Nema ENC uređaja 1. Postoji na ENC uređaju 2. Postoji na ENC uređaju i potrebno za prijenos pošiljatelju |
73 |
[9] |
Obrada atributa VehicleSpecificCharacteristics (značajke karakteristične za vozilo) 0. Nema ENC uređaja 1. Postoji na ENC uređaju 2. Postoji na ENC uređaju i potrebno za prijenos pošiljatelju |
74 |
[9] |
Obrada atributa ContractAuthenticator (Autentikator ugovora) 0. Nema ENC uređaja 1. Postoji na ENC uređaju 2. Postoji na ENC uređaju i potrebno za prijenos pošiljatelju |
75 |
[9] |
Obrada atributa D_GES 0. Ne postoji ili ignorirati 1. Treba obraditi |
76 |
[9] |
Obrada atributa ReceiptText (tekst primitka) 0. Ne postoji ili ignorirati 1. Treba obraditi |
77 |
[9] |
Obrada IssuerAuthenticator (Autentikatora izdavatelja) 0. Nije potrebno 1. Potrebno za prijenos pošiljatelju |
78-79 |
2[X] |
Broj atributa koristi se za izračun IssuerAuthenticator (Autentikatora izdavatelja) |
80 |
[9] |
Obrada OperatorAuthenticator (Autentikatora operatera) 0. Nije potrebno 1. Potrebno za prijenos pošiljatelju 2. Provjeriti u traci |
81-82 |
2[X] |
Pripisivanje broja koji se koristi za izračun OperatorAuthenticator (Autentikatora operatera) |
83 |
[9] |
Obrada transakcijskog brojača EquipmentStatus (status opreme) 0. Ne 1. Da |
84 |
[9] |
Obrada abnormalnih bitova EquipmentStatus (status opreme) 0. Ne 1. Da |
85 |
[9] |
Provjera PaymentMeans.ExpiryDate (NačinPlaćanja. DatumIsteka) 0. Ne 1. Da |
86-87 |
2[9] |
Primarna komercijalna priroda 10: Naknadno plaćanje 20: Izuzeto/besplatno 30: Plaćanje unaprijed 40: Plaćanje unaprijed podmireno u traci 41: Plaćanje unaprijed s odgođenom naplatom 50: Umanjenje na lokaciji 60: Naknadno plaćanje bez ugovora (kabinska kartica) 70: Specifično 90: Sistemska kartica (alatska kabina, održavanje, ...) |
88 |
[X] |
Dozvoljeni kontrolni razredi O (Da) ili N (Ne); Ostali znakovi = N1 |
89 |
[X] |
Postaje za kontrolnu referencu O (Da) ili N (Ne); Ostali znakovi = N1 |
90 |
[X] |
Kontrola kalendara O (Da) ili N (Ne); Ostali znakovi = N1 |
91 |
[9] |
Izdavanje dokumenta u traci 0: nema izdanih dokumenata 1 ili drugi znak: primitak |
92 |
[X] |
Vrsta brojenja E: Kuna, P: Prolaz, N: Ništa, ... ; Drugi znak = N1 |
93-94 |
2[9] |
Sekundarna komercijalna priroda Novčići: n/d 10: Naknadno plaćanje 99: Ostala sredstva neposrednog plaćanja |
95 |
[X] |
Dozvoljeni kontrolni razredi O (Da) ili N (Ne); Ostali znakovi = N1 |
96 |
[X] |
Postaje za kontrolnu referencu O (Da) ili N (Ne); Ostali znakovi = N1 |
97 |
[X] |
Kontrola kalendara O (Da) ili N (Ne); Ostali znakovi = N1 |
98 |
[9] |
Izdavanje dokumenta u traci 0: nema izdanih dokumenata 1 ili drugi znak: primitak |
99 |
[X] |
Vrsta brojenja |
100 |
[9] |
Vrsta izračuna AC-CR 0. nema 1. Izračun iz glavne šifre 2. Izračun iz izvedene šifre 3. Lozinka 4. Definirano po izdavatelju Ostale vrijednosti = 0 |
101-104 |
4[X] |
16 bitna maska izražena u 4 HEKSADEKALNIM znamenkama s Značenje bitova u skladu s njihovom težinom je sljedeće 0. Razred 1 1. Razred 2 2. Razred 3 3. Razred 4 4. Razred 5 |
Ova se tablica uzima u obzir čim postane valjana.
Ako u ENC traci nema tablice, nije moguće otvoriti zadatak.
1.1. POPIS IZNIMKI ZA CARDME (TIS-PL)
Postavlja popis iznimaka korištenih tijekom kontroliranja CARDME
Zajednička tablica nalazi se na: LEXCARDME..999 (999 = verzija tablice)
Opis evidencije:
Položaj |
Format |
Opis |
1-19 |
19[X] |
Broj PAN1 |
1-3 |
3[X] |
Praznina : ne koristi se |
4-8 |
5[X] |
Praznina : ne koristi se |
20 |
[9] |
‘0’ = sivi popis ‘1’ = crni popis |
1 Brojevi su poravnani ulijevo i upotpunjeni pratećim prazninama. Zamjenski znak * postavljen ispred prvog razmaka zamjenjuje bilo koji slijed brojeva. ASCII redoslijed povećavajućih brojeva PAN-a
Ova se tablica uzima u obzir čim postane valjana.
Isti broj ne bi se smio nalaziti na crnim i sivim popisima.
Ako u traci nema tablice, nije moguće otvoriti Zadatak.
ENC transakcija (CC) format
Ova se poruka šalje nakon ENC plaćanja.
Polje |
Lg |
Format |
Opis |
Korišteno |
1-53 |
53 |
[X] |
Zaglavlje II : Vrsta poruke ‘CC’ |
Da |
54-853 |
800 |
[X] |
Transakcija (vidjeti ispod) |
Da |
Podatkovni element |
Izvor |
|
Položaji |
Format |
Vrijednost (Ako je konstantna) / |
||||
|
Ostalo / |
Podatkovni element |
|
|
|
(1) |
(2) |
(3) |
|
Naslov/značenje |
Atribut |
|
Duljina |
Početak |
Kraj |
|
O/F |
G/D |
pravila ispunjavanja |
Šifra bilježenja |
|
|
2 |
01 |
02 |
9(2) |
O |
|
10 |
Identifikacija uporabe u općem sustavu |
|
03 |
50 |
|
O |
|
|
||
Identifikator pružatelja tranzitne usluge |
|
|
8 |
03 |
10 |
X(8) |
O |
|
|
Šifra države |
|
|
03 |
05 |
9(3) |
O |
D |
ISO 3166 – 1 brojčani Hrvatska = 191 |
|
Broj u redu čekanja za pružatelja tranzitnih usluga |
|
|
06 |
10 |
9(5) |
O |
D |
značajno u državi Vrijednost od 1 do 16383 |
|
Identifikacija Potrošnje u sustavu pružatelja usluge |
0 |
|
|
|
|
|
|
||
Izlazak iz identifikatora pružatelja tranzitne usluge |
|
|
8 |
11 |
18 |
X(8) |
O |
|
identifikator pružatelja usluge |
Šifra države |
|
|
11 |
13 |
9(3) |
O |
D |
ISO 3166 – 1 brojčani Hrvatska = 191 |
|
Broj u redu čekanja za pružatelja tranzitnih usluga |
|
|
14 |
18 |
9(5) |
O |
D |
značajno u državi Vrijednost od 1 do 16383 |
|
Broj potrošnje |
|
|
29 |
19 |
47 |
X(29) |
O |
|
|
Mreža |
|
|
|
19 |
20 |
9(2) |
|
|
|
Postaja br. |
|
|
|
21 |
22 |
9(2) |
|
|
|
Traka br. |
|
|
|
23 |
25 |
X(3) |
|
|
|
Zadatak br. |
|
|
|
25 |
27 |
9(2) |
|
|
|
Poslovna transakcija br. |
|
|
|
27 |
32 |
9(5) |
|
|
|
Indeks za dupliciranu transakciju |
|
|
|
32 |
33 |
9(1) |
|
|
|
Prolaz DHM |
|
|
|
34 |
47 |
9(14) |
F |
|
Format GGGGMDDHHmmss |
Umreženje |
|
|
1 |
48 |
48 |
9 |
O |
|
Vrijednost 0: mono-društvena transakcija, nije izrezana Vrijednost 1 do 9: mono-društvena transakcija, izrezana: broj u redu rezanja nadređene transakcije, od ulaza do izlaza |
Regulacijski broj |
|
|
1 |
49 |
49 |
9 |
O |
|
Regulacijski broj, povećava se ako se pošalje »+« transakcija, nakon čega slijedi »-« na istom identifikatoru 0 do 9 |
Znak transakcije |
Ostalo |
Znak transakcije |
1 |
50 |
50 |
[X] |
O |
|
Pozitivno (+): nova transakcija, Negativno (-): otkazana transakcija Modifikacija transakcije obrađuje se otkazivanjem i dodavanjem evidencije potrošnje |
Regularizacijska šifra |
Ostalo |
Regularizacija Tekst |
3 |
51 |
53 |
XXX |
F |
|
Regularizacijska šifra, kojom se daje knjigovodstveni razlog za događaje, primjerice simulaciju prolaza, reintegraciju u traku na pogreški razreda... |
Šifra izdavača oznake |
|
|
8 |
54 |
61 |
X(8) |
O |
|
Identifikacija TAG pitanja je ContractProvider (pružatelj ugovora) šifriram u EFC-ContextMark (EFC-kontekstna oznaka) za TAG, |
Šifra države |
|
|
54 |
56 |
9(3) |
O |
|
je CountryCode (šifra države) za ContractProvider (pružatelj ugovora) ISO 3166 – 1 numerički Hrvatska = 191 |
|
Kod izdavača u državi |
|
|
57 |
61 |
9(5) |
O |
|
0 à 16383 |
|
Vrsta ugovora |
|
EFC_ Vrsta ugovora |
5 |
62 |
66 |
9(5) |
O |
|
0 à 65535 Značajno za izdavača navedenog iznad |
Broj računa |
Ostalo |
|
20 |
67 |
86 |
X(20) |
F |
|
u slučaju uokvirenog PAN-a s klijentovim brojem, ovaj je izdvojen ovdje Značajno za izdavača navedenog na početku. |
Šifra »komercijalnog ugovora« |
|
20 |
87 |
106 |
X(20) |
F |
|
ako postoji komercijalni ugovor kod pružatelja usluge za korišteni način plaćanja za ovu potrošnju, inače razmak |
|
identifikator pružatelja usluge |
|
87 |
94 |
X(8) |
O |
|
|
||
Šifra države |
|
87 |
89 |
9(3) |
O |
|
ISO 3166 – 1 brojčani Hrvatska = 191 |
Kod izdavača u državi |
|
|
|
90 |
94 |
X(5) |
O |
|
Značajno u državi |
Broj komercijalnog ugovora kod pružatelja usluge |
|
95 |
106 |
X(12) |
O |
|
|
||
Način plaćanja |
32 |
Sredstvo plaćanja |
|
107 |
139 |
|
O |
|
|
Broj osobnog računa (PAN) |
Broj osobnog računa |
19 |
107 |
125 |
X(19) |
O |
|
PAN |
|
Datum isteka sredstava plaćanja |
….DatumIsteka |
8 |
126 |
133 |
9(8) |
F |
|
Format GGGGMMDD, dešifriranje 7 bitova za godinu na –127 (1990 do 2117) – 4 bajta za mjesec (1 do 12), 5 bajtova za dan (1 do 31) Postavljeno na 0 ako nema datuma isteka. |
|
Broj popisa referentnih odmarališta |
.Kontrola uporabe |
4 |
134 |
137 |
9999 |
F |
|
0 do1023 |
|
Broj kalendarskog popisa |
.Kontrola uporabe |
2 |
138 |
139 |
99 |
F |
|
0 do 63 |
|
Transakcija cestarine |
TSP |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ulazni podaci |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ulazna postaja |
|
|
10 |
140 |
149 |
X(10) |
O |
|
Postaviti na 0 ako je točka evidencije OE/OS – U slučaju putovanja od putovanja umrežene veze, mogao bi biti fiktivni broj postaja |
Šifra države |
|
|
140 |
142 |
XXX |
O |
|
ISO 3166 – 1 brojčani Hrvatska = 191 |
|
Identifikator pružatelja tranzitne usluge |
|
|
143 |
144 |
XX |
O |
|
. |
|
Mrežna šifra |
|
|
145 |
146 |
XX |
O |
|
Značajno za pružatelja tranzitnih usluga Ako se ne koristi, ispuniti razmakom. |
|
Broj u čekanju za postaju |
|
|
147 |
149 |
XXX |
O |
|
Značajno u gornjoj hijerarhiji informacija |
|
Ulazni DHM |
|
|
14 |
150 |
163 |
9(14) |
F |
|
Format GGGGMDDHHmmss |
Izlazni podaci |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
164 |
173 |
X(10) |
|
|
U slučaju putovanja od putovanja umrežene veze, mogao bi biti fiktivni broj postaja kraja koncesije Šifra države |
|
Šifra države |
|
|
|
164 |
166 |
XXX |
O |
|
ISO 3166 – 1 brojčani Hrvatska = 191 |
Šifra pružatelja tranzitne usluge |
|
|
167 |
168 |
XX |
O |
|
Značajno u šifri države. |
|
Mrežna šifra |
|
|
169 |
170 |
XX |
O |
|
Značajno za pružatelja tranzitnih usluga Ako se ne koristi, ispuniti razmakom. |
|
Broj u čekanju za postaju |
|
|
171 |
173 |
XXX |
O |
|
Značajno u gornjoj hijerarhiji informacija |
|
Broj trake |
|
|
2 |
174 |
175 |
XX |
F |
|
|
Izlazni DHM |
|
|
14 |
176 |
189 |
9(14) |
O |
|
Format AAAAMMJJHHmmss |
Točka evidencije |
|
|
2 |
190 |
191 |
XX |
O |
G |
OE = Otvori ulaz OS = Otvori izlaz FS = Zatvori izlaz |
Načini funkcioniranja postaja/trake |
|
|
3 |
192 |
194 |
XXX |
F |
|
Normalan rad = NOR, Održavanje = MAI, Neodređeno = IND |
Način pribavljanja ulazne postaje |
|
|
2 |
195 |
196 |
99 |
O |
D |
Postaviti na 0 ako je točka evidencije = OE ili OS, Način pribavljanja ulazne postaje 1 = magnetska traka 2 = crtični kod, 3 = vanjska ENC antena, 4 = ENC stolna antena, 5 = tipkovnica, 6 = Smartcard, 7 = Naknadno pribavljanje |
Način pribavljanja plaćanja |
|
|
2 |
197 |
198 |
99 |
O |
D |
Način pribavljanja plaćanja 1 = magnetska traka 2 = crtični kod, 3 = vanjska ENC antena, 4 = ENC stolna antena, 5 = tipkovnica, 6 = Smartcard, 7 = Naknadno pribavljanje |
Podaci o razredu vozila |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Način određivanja razreda |
|
|
1 |
199 |
199 |
X |
O |
|
Način određivanja razreda: . A – implicirano u traci posvećenoj razredu . B – ručno u ručnoj traci . C – automatsko u traci (prethodni AVC) . D – automatsko kroz podatke o oznaci . E – bijeli popis |
Prethodni AVC na izlazu |
|
|
2 |
200 |
201 |
XX |
F |
|
Ispunjava se ako je traka opremljena prethodnim AVC-om |
Naknadni AVC na izlazu |
|
|
2 |
202 |
203 |
XX |
F |
|
Ispunjava se u traci ako je opremljena naknadnim AVC-om |
Razred izvorno tabelira prikupljač cestarine |
|
|
2 |
204 |
205 |
XX |
F |
|
|
Indikator modifikacije razreda |
|
|
1 |
206 |
206 |
[X] |
F |
|
Indikator modifikacije razreda 1: promijeni u niži razred 2: otkazivanje pogreške razreda |
Konačni razred |
|
|
2 |
207 |
208 |
XX |
O |
|
Konačni razred |
Stanje kilometraže |
|
|
5 |
209 |
213 |
9999V9 |
O |
D |
|
Podaci o vozarini |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vrsta vozarine |
|
|
5 |
214 |
218 |
X(5) |
F |
|
Indikator modulacije vozarine |
Šifra vozarine |
|
|
5 |
219 |
223 |
X(5) |
F |
|
Šifra vozarine primjenjuje se u skladu s tablicom o vozarini |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kod valute |
|
|
3 |
224 |
226 |
999 |
O |
|
ISO 4217 Numerički eks: HRK = 191 |
Osnovna cijena bez PDV-a. |
|
|
11 |
227 |
237 |
9(11) |
O |
|
|
Stopa rasta ili smanjenja cijene |
|
238 |
243 |
|
F |
|
Ta dva polja moraju biti biti prisutna ili odsutna istovremeno. |
||
Znak |
|
|
1 |
238 |
238 |
[X] |
F |
|
Pozitivno: »+« Negativno: »-« |
Stopa |
|
|
5 |
239 |
243 |
999V99 |
F |
D |
Iznos, izražen u najmanjoj jedinici valute naznačen u početnoj evidenciji |
Iznos rasta ili smanjenja cijene |
|
244 |
255 |
|
F |
|
Ta dva polja moraju biti biti prisutna ili odsutna istovremeno. |
||
Znak |
|
|
1 |
244 |
244 |
[X] |
F |
|
Pozitivno: »+« Negativno: »-« |
Iznos |
|
|
11 |
245 |
255 |
9(11) |
F |
D |
Iznos, izražen u najmanjoj jedinici valute naznačen u početnoj evidenciji |
Povećana ili smanjena vozarina bez PDV-a |
|
|
11 |
256 |
266 |
9(11) |
O |
|
Povećana ili smanjena cijena bez poreza: osnovna cijena bez poreza +/- ((osnovna cijena bez poreza x %Rai/red) +/- iznos rai/red) Iznos, izražen u najmanjoj jedinici valute naznačen u početnoj evidenciji |
Stopa PDV-a |
|
|
4 |
267 |
270 |
99V99 |
O |
|
|
Iznos PDV-a |
|
|
11 |
271 |
281 |
9(11) |
O |
|
Iznos PDV-a: (cijena bez poreza rai/red x stopa PDV.a)/100 Iznos, izražen u najmanjoj jedinici valute naznačen u početnoj evidenciji |
Vozarina uključujući PDV |
|
|
11 |
282 |
292 |
9(11) |
O |
|
Cijena bez PDV-a rai/red + iznos PDV-a Iznos, izražen u najmanjoj jedinici valute naznačen u početnoj evidenciji |
Podaci o transakcijskom upravljanju |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Način pribavljanja registracijske tablice |
|
|
2 |
293 |
294 |
99 |
O |
D |
0 = N.U, 1 = automatski, 2 = Tabelirano. |
Registracijska tablica vozila |
|
|
15 |
295 |
309 |
X(15) |
F |
|
Registracijska tablica vozila koje prolazi kroz traku |
Šifra praćenja događaja |
|
|
|
310 |
327 |
X(18) |
F |
|
Polje mora biti ispunjeno bez praznina |
Šifra 1 |
|
|
3 |
310 |
312 |
XXX |
F |
|
|
Šifra 2 |
|
|
3 |
313 |
315 |
XXX |
F |
|
|
Šifra 3 |
|
|
3 |
316 |
318 |
XXX |
F |
|
|
Šifra 4 |
|
|
3 |
319 |
321 |
XXX |
F |
|
|
Šifra 5 |
|
|
3 |
322 |
324 |
XXX |
F |
|
|
Šifra 6 |
|
|
3 |
325 |
327 |
XXX |
F |
|
|
Podaci iz atributa oznake |
|
|
|
|
F |
|
|
||
Datum proizvodnje |
|
|
4 |
328 |
331 |
9(4) |
F |
|
Datum proizvodnje. Dobavljanje informacija samo putem antene |
Dobavljač |
VST |
ObeConfiguration (ObeKonfiguracija) manufacturerId (IdProizvođača) |
5 |
332 |
336 |
9(5) |
F |
|
Dobavljanje samo putem antene. |
Serijski broj |
24 |
EquipmentOBUId (IdENCOpreme) |
10 |
337 |
346 |
9(10) |
F |
|
Dobavljanje samo putem antene |
Kontekstna verzija |
|
EFC-ContextMark (EFC kontekstna oznaka) |
3 |
347 |
349 |
999 |
O |
|
ContextVersion. dobavljanje samo putem antene, crtični kod, tipkovnica. |
Razred opreme |
VST |
Razred opreme obeConfiguration. |
5 |
350 |
354 |
9(5) |
F |
|
. |
Status |
VST |
obeConfiguration obeStatus |
5 |
355 |
359 |
9(5) |
F |
|
Dobavljanje samo putem antene. |
Brojač transakcija |
26 |
Status opreme |
4 |
360 |
363 |
9(4) |
F |
|
0 à 4095 Dobavljanje samo putem antene. |
Bitovi s anomalijom |
|
2 |
364 |
365 |
99 |
F |
|
0 à 15 Bit 0: logička pogreška Bit 1: podaci koje treba ponovno poslati Bit 2: pretplata na crnoj listi Bit 3: rezervirano Dobavljanje samo putem antene. |
|
Podaci o posljednjoj transakciji |
33 |
ReceiptData1 (Podaci o primitku 1) |
|
366 |
446 |
|
F |
|
|
DHM |
|
|
14 |
366 |
379 |
9(14) |
O |
|
Format GGGGMMDDHHmmss, preciznost 2s |
Izlazak iz identifikatora pružatelja tranzitne usluge |
|
|
8 |
380 |
387 |
X(8) |
O |
|
|
Šifra države |
|
|
|
380 |
382 |
9(3) |
O |
|
ISO 3166-1 numerički |
Broj čekanja u redu |
|
|
|
383 |
387 |
X(5) |
O |
|
značajno u državi |
Prolazna postaja |
|
Lokacija postaje |
10 |
388 |
397 |
X(10) |
O |
|
Značajno za pružatelja usluga 0 à 65535 NF EN ISO 14906 |
Smjer trake |
|
|
1 |
398 |
398 |
9 |
F |
|
0/1 |
Broj trake |
|
|
3 |
399 |
401 |
999 |
F |
|
0. – 127. |
Vrsta transakcije ili usluge |
|
|
1 |
402 |
402 |
9 |
F |
|
1: Otvori sustav 2: Ulaz: Zatvori sustav 3: Izlaz: Zatvori sustav 4: Kontrolna točka |
Rezultat transakcije |
|
|
3 |
403 |
405 |
999 |
F |
|
0 – 256 |
Razred koji se koristi za određivanje vozarine |
|
|
3 |
406 |
408 |
999 |
F |
|
0 – 256 |
Deklarirani razred |
|
|
3 |
409 |
411 |
999 |
F |
|
0 – 256 |
Plaćeni iznos |
|
|
11 |
412 |
422 |
X(11) |
O |
|
Naknada za sesiju u naknadi |
Cijena s PDV-om |
|
|
5 |
412 |
416 |
9(5) |
O |
|
|
Jedinica plaćanja |
|
|
6 |
417 |
422 |
9(6) |
F |
|
Jedinica naknade, vrsta jedinice plaćanja |
Jedinica valute/vrsta/vrsta |
|
|
2 |
417 |
418 |
99 |
F |
|
Jedinica plaćanja: Primjeri: 1 ako je cijena s porezom izražena u desetinama, 2 ako je cijena s porezom izražena u stotinama, …. |
Šifra valute/pružatelja/vrijednosti |
|
|
4 |
419 |
422 |
9(4) |
F |
|
Jedinica plaćanja: 0191 za Hrvatsku |
Identifikator ugovora oznake |
|
|
8 |
423 |
430 |
X(8) |
O |
|
Registracija izdavatelja ugovora o ENC-u. Odgovara ContractProvider (Pružatelju ugovora) kodiranom u EFC- ContextMark (Kontekstna oznaka) ENC-a, u formatu »upravljanje«. |
Šifra države |
|
|
|
423 |
425 |
9(3) |
O |
D |
Odgovora CountryCode (Šifri države) ContractProvider (Pružatelja ugovora) Prema ISO 3166-1 numerički |
Kod izdavača u državi |
|
|
|
426 |
430 |
9(5) |
O |
D |
Je ContractIssuer (Izdavač ugovora) za ContractProvider (Pružatelja ugovora) 1 do 16383 |
Vrsta ugovora |
|
|
5 |
431 |
435 |
9(5) |
O |
|
1 do 65535 Značajno za izdavača postavljenog na početku. |
Kontekstna verzija |
|
|
3 |
436 |
438 |
999 |
O |
|
ContextVersion (Kontekstna verzija). |
Autentikator transakcije |
|
|
8 |
439 |
446 |
X(8) |
F |
|
|
Podaci o drugoj posljednjoj transakciji |
34 |
ReceiptData2 (Podaci o primitku 2) |
|
447 |
527 |
|
F |
|
|
Prolaz DHM |
|
|
14 |
447 |
460 |
9(14) |
O |
|
Format GGGGMMDDHHmmss, preciznost 2s |
Izlazak iz identifikatora pružatelja tranzitne usluge |
|
|
8 |
461 |
468 |
X(8) |
O |
|
|
Šifra države |
|
|
|
461 |
463 |
9(3) |
O |
|
ISO 3166-1 numerički |
Broj čekanja u redu |
|
|
|
464 |
468 |
X(5) |
O |
|
Značajno u državi |
Prolazna postaja |
|
Lokacija postaje |
10 |
469 |
478 |
X(10) |
O |
|
Značajno za pružatelja usluga 0 à 65535 |
Smjer trake |
|
|
1 |
479 |
479 |
9 |
F |
|
0/1 |
Broj trake |
|
|
3 |
480 |
482 |
999 |
F |
|
0. – 127. |
Vrsta transakcije ili usluge |
|
|
1 |
483 |
483 |
9 |
F |
|
1: Otvori sustav 2: Ulaz u zatvaranje sustava 3: Izlaz iz zatvaranja sustava 4: Kontrolna točka |
Rezultat transakcije |
|
|
3 |
484 |
486 |
999 |
F |
|
0 – 256 ResultOp (RezultatOP) |
Razred koji se koristi za određivanje vozarine primijenjene prilikom izračuna cijene |
|
|
3 |
487 |
489 |
999 |
F |
|
0 – 256 INT1 |
Deklarirani razred |
|
|
3 |
490 |
492 |
999 |
F |
|
0 – 256 INT1 |
Plaćeni iznos |
|
|
11 |
493 |
503 |
X(11) |
O |
|
SessionFee (Naknada za sesiju) za PaymentFee (Naknada za plaćanje) |
Cijena s PDV-om |
|
|
5 |
493 |
497 |
9(5) |
O |
|
Cijena s PDV-om |
Jedinica plaćanja |
|
|
6 |
498 |
503 |
9(6) |
F |
|
Jedinica naknade, vrsta jedinice plaćanja |
Jedinica valute/vrsta/ vrsta |
|
|
2 |
498 |
499 |
99 |
F |
|
Jedinica plaćanja: Primjeri: 1 ako je cijena s porezom izražena u desetinama, 2 ako je cijena s porezom izražena u stotinama |
Šifra valute/pružatelja/vrijednosti |
|
|
4 |
500 |
503 |
9(4) |
F |
|
Jedinica plaćanja: 0191 za Hrvatsku |
Identifikator izdavača ugovora oznake |
|
|
8 |
504 |
511 |
X(8) |
O |
|
Identifikator izdavača ugovora oznake (odgovara ContractProvider (Pružatelju ugovora) šifriranom u EFC-ContextMark na oznaci) |
Šifra države |
|
|
|
504 |
506 |
9(3) |
O |
D |
je šifra države pružatelja ugovora ISO 3166-1 numerički |
Kod izdavača u državi |
|
|
|
507 |
511 |
9(5) |
O |
D |
je izdavač ugovora pružatelja ugovora 1 à 16383 |
Vrsta ugovora |
|
|
5 |
512 |
516 |
9(5) |
O |
|
1 à 65535 Značajno za izdavača postavljenog na početku. |
Kontekstna verzija |
|
|
3 |
517 |
519 |
999 |
O |
|
Kontekstna verzija. |
Autentikator transakcije |
|
|
8 |
520 |
527 |
X(8) |
F |
|
|
Podaci o vozilu: registracijska tablica |
16 |
Broj registracijske tablice vozila |
18 |
528 |
545 |
X(18) |
F |
|
|
Šifra države |
528 |
530 |
999 |
|
|
ISO 3166-1 numerički Od oznake TAG, crtičnog koda ili tabuliranja ako je MP šifra |
|||
Vrsta abecede |
531 |
532 |
99 |
|
|
0. – 63. |
|||
Broj registracijske tablice |
533 |
545 |
X(13) |
|
|
Od oznake TAG, crtičnog koda ili tabuliranja ako je MP šifra. |
|||
Podaci o vozilu: klasifikacija |
17 |
Vozilo Klasa |
4 |
546 |
549 |
X(4) |
F |
|
|
Prikolica (prisutna) |
|
|
546 |
546 |
9 |
|
|
0 / 1 |
|
Interoperabilni razred |
|
|
547 |
547 |
9 |
|
|
0 – |
|
Lokalni razred |
|
|
548 |
549 |
99 |
|
|
0 à 15, kombinira se s podacima o prikolici |
|
Informacije o vozilu: dimenzije |
18 |
Dimenzije vozila |
9 |
550 |
558 |
X(9) |
F |
|
|
Duljina vozila |
|
Vozilo Ukupna duljina |
550 |
552 |
999 |
|
|
|
|
Visina vozila |
|
Vozilo Ukupna visina |
553 |
555 |
999 |
|
|
|
|
Širina vozila |
|
Vozilo Ukupna širina |
556 |
558 |
999 |
|
|
|
|
Informacije o osovinama vozila |
19 |
Osovine vozila |
6 |
559 |
564 |
X(6) |
F |
|
|
Visina vozila na prvoj osovini |
1 oktet |
Prva osovina vozila Visina |
559 |
561 |
999 |
|
|
|
|
Vrsta kotača |
2 bita |
Vrsta gume |
562 |
562 |
9 |
|
|
0 : nije naznačeno 1 : jedan kotač, 2 : dvostruki kotači |
|
Broj osovina |
6 bitova |
Broj osovina |
563 |
564 |
99 |
|
|
0. – 63. |
|
Podaci o vozilu Ograničenje težine |
20 |
Ograničenje težine vozila |
15 |
565 |
579 |
X(15) |
F |
|
|
Ukupna težina vozila (PTAC) |
2 okteta |
Maksimalna težina opterećenja vozila |
565 |
569 |
9(5) |
|
|
0 – 65535 |
|
Ukupna težina s prikolicom |
2 okteta |
Maksimalna težina vlačnog vozila |
570 |
574 |
9(5) |
|
|
0 – 65535 |
|
Težina bez opterećenja |
2 okteta |
Težina vozila bez opterećenja |
575 |
579 |
9(5) |
|
|
0 – 65535, |
|
Podaci o vozilu Određene karakteristike |
22 |
Karakteristike specifične za vozilo |
13 |
580 |
592 |
X(13) |
F |
|
|
Ekološke karakteristike : Razred euro emisija |
4 bitova |
Euro razredi |
580 |
581 |
99 |
|
|
0 – 15 0 : ako nije naznačeno |
|
Šifra COP emisije |
4 bitova |
Vrijednost COP |
582 |
583 |
99 |
|
|
0 – 15 |
|
Karakteristike motora |
8 bitova |
Motorske karakteristike |
584 |
586 |
999 |
|
|
0 – 255 |
|
»Forme« |
8 bitova |
Deskriptivne karakteristike |
587 |
589 |
999 |
|
|
0. – 255. |
|
Rezervni |
8 bitova |
Buduće karakteristike |
590 |
592 |
999 |
|
|
0. – 255. |
|
Autentikator podataka o vozilu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23 |
Autentikator vozila |
8 |
593 |
600 |
X(8) |
F |
|
|
|
|
|
|
|
X(8) |
|
|
Heksadecimalna vrijednost |
|
Autentikator podataka o ugovoru |
4 |
Autentikator ugovora |
8 |
601 |
608 |
X(8) |
F |
|
I |
|
|
|
|
|
X(8) |
|
|
Heksadecimalni |
|
Autentikator izdavača |
|
|
51 |
609 |
659 |
X(51) |
F |
|
AutentikatorIzdavača |
Nasumična varijabilna heksadecimalna vrijednost |
|
|
609 |
616 |
X(8) |
O |
|
Heksadecimalna vrijednost |
|
Broj atributa (koji sadrži šifru) |
|
|
617 |
619 |
999 |
O |
|
111 à 114 |
|
|
|
|
620 |
651 |
X(32) |
O |
G |
Vrijednost korištenog atributa |
|
Rezultat izračuna |
|
|
652 |
659 |
X(8) |
O |
|
Heksadecimalni |
|
Slobodno |
|
|
141 |
660 |
800 |
X(141) |
|
|
slobodno |
|
|
|
800 |
|
|
|
|
|
|
O : Obavezno/F : Dodatno
Format: G : Poravnano ulijevo i upotpunjeno prazninama s desne strane / D : Poravnano udesno i upotpunjeno prazninama s lijeve strane
PRILOG 3
Tehnički opis i specifikacija opreme elementa interoperabilnosti za prihvat usluge EENC-a
a) ENC antena na ulaznoj stazi s pripadajućom upravljačko-procesnom jedinicom
1. ENC antena
ENC antena komunicira s ENC uređajem uz pomoć dvosmjernog (bi-direkcionalnog) RF mikrovalnog modemskog linka na 5,8 GHz u skladu sa CEN DSRC standardima. ENC antena sukladna je slijedećim standardima:
– [ENV12253]
– [EN60950]
– [EN55022]
– [EN61000-4-2]
– [EN61000-4-3]
– [EN61000-4-4]
– [EN61000-4-6]
– [EN300674]
– [73/23/EEC)
– [89/336/EEC]
1.2. ENC antena ima minimalno sljedeće tehničke karakteristike:
Osnovna frekvencija : 5.805 GHz ± 25 MHz
Nosiva frekvencija F1 : 5.7975 GHz ± 2.5 MHz
Nosiva frekvencija F2 : 5.8025 GHz ± 2.5 MHz
Nosiva frekvencija F3 : 5.8075 GHz ± 2.5 MHz
Nosiva frekvencija F4 : 5.8125 GHz ± 2.5 MHz
Polarizacija antene : lijevo kružna
Pojačanje antene : 17 dBi (izotropno)
Upadni kut (lateralno) : 17°
Upadni kut (longitudinalno) : 25°
PIRE (kontinuirani val) : 26 to 32 dBm
Prijamna osjetljivost : -98 dBm (BER < 1.10-6)
Downlink binary rate : 500 Kb/s
Code : FMO
Uplink binary rate : 250 Kb/s
Radna temperatura : -30 °C do +70 °C
Funkcija (vlažna temp.) : 35°C, 95% relat. vlažnost
Zaštita : IP65 standard CEI 529
Elektromagnetska osjetljivost : CEI 801-3 standard 3
MTBF : >30.000 sati
2. Upravljačko-procesna jedinica
Upravljačko-procesna jedinica ima industrijski standardizirani (brand name) hardver i softver koji ima veliku autonomiju rada i visoku razinu pouzdanosti. Svi podaci dobiveni od perifernih uređaja obrađuju se u realnom vremenu. U slučaju pada komunikacije ili bilo kojeg drugog oblika degradiranog režima rada upravljačko-
-procesna jedinica radi autonomno i pohranjuje podatke minimalno 90 dana. Čak i ukoliko ne postoji veza prema centralnoj bazi podataka uravljačko-procesna jedinica je u mogućnosti identificirati operatera. Upravljačko-procesna jedinica vrši samodijagnozu vlastite ispravnosti kao i ispravnosti svih perifernih uređaja priključenih na njega te obavijesti o pogreškama šalje na nadzorno računalo. U slučaju da upravljačko-procesna jedinica prestane funkcionirati može se napraviti restart sustava bez gubitka podataka, a sustav će se ponovo pokrenuti i doći u stanje u kojem je bio prije prestanka rada. O navednom događaju postoji zapis na temelju kojeg je moguće utvrditi uzrok pogreške koja je dovela do restarta sustava i uvjeta u kojima je nastala (vrijeme, radno mjesto, operater i slično). Ova funkcija bitna je kako bi se omogućio neprekidni rad sustava u što većem broju slučajeva, a bez potrebe za intervencijom servisnog osoblja. Medij za pohranu podataka ima veliku pouzdanost, MTBF od najmanje 1.000.000 sati.
b) ENC antenu na izlaznoj stazi s pripadajućom upravljačko-procesnom jedinicom
Tehnički opis ENC antenskog sustava i upravljačko-procesne jedinice isti je kao pod točkom a).
c) Video nadzor visokog stupnja pouzdanosti na svim stazama opremljenim ENC antenama s pripadajućom upravljačko procesnom jedinicom
Svaka ulazna i izlazna staza opremljena je s kamerom i infracrvenim reflektorom visoke pouzdanosti koja služi za prepoznavanje registracijskih tablica vozila. Kamera je pozicionirana na način da na prepoznavanje registracijske tablice ne utječe položaj ni brzina vozila kao niti loši uvjeti okoliša (kiša, magla, snijeg, noć, …). Kamera je smještena u kućište koje je otporno na sve vremenske uvijete, a unutar kućišta moraju biti osigurani optimalni uvjeti za rad kamere (bez prašine, vode, kondenzacije, …). Na ulaznim stazama snima se i prepoznaje registracija vozila koja se na izlaznim stazama uspoređuje s registracijom vozila u stazi.
d) Sustav za utvrđivanje skupina vozila na ENC stazi s pripadajućom upravljačko-procesnom jedinicom
Na izlaznim prolazima razlikujemo predklasifikaciju i naknadnu klasifikaciju vozila.
Svrha predklasifikacije vozila je određivanje skupine vozila kao bi se mogla odrediti visina cestarine za pojedino vozilo. Predklasifikacija ispunjava sljedeće specifikacije:
– primijenjuje svu potrebnu opremu da bi se razlikovala vozila u skladu s tablicom klasifikacije vozila.
– predklasifikacija razdijeljuje odnosno detektira i pravilno kategorizira vozila prema odluci o visini cestarine sa parametrima visine na 1.3 m i 1.9 m. Za raspoznavanje druge od treće skupine vozila koncesionar može koristiti pomoćni kriterij ukupne visine od 2,80 – 3 m.
– detektira i klasificira vozila do brzine od 60 km/h.
– šalje upravljačko-procesnoj jedinici sve informacije o skupini vozila.
– osigurava dijagnostičke informacije o svakom uređaju instaliranom za klasifikaciju (tj. optičke zavjese, detektora petlje, uređaj za brojanje osovina, itd.).
– u stanju je obraditi najmanje 5.000.000 (pet milijuna) osovina prije greške.
– Predklasifikacija je instalirana na izlaznim prolazima i biti će kompatibilna s opremom naknadne klasifikacije vozila.
– točnost predklasifikacije je najmanje 99,5% u najgorim radnim uvjetima
– vrijeme razdvajanja između dva vozila je 12 ms ili bolje.
– projektirana je tako da zadrži točnost čak ako osovina vozila nije paralelna s osovinom gazila.
Princip raspoznavanja skupine vozila sukladno odluci o visini cestarine:
KRITERIJ |
SKUPINA VOZILA |
||||
VISINA |
BROJ OSOVINA |
||||
> 1,30 kod prve osovine |
> 1,90 ukupna visina |
2 |
3 |
4 i više |
|
NE |
NE |
DA |
NE |
NE |
1 |
NE |
NE |
DA |
DA |
NE |
2 |
NE |
NE |
DA |
DA |
DA |
2 |
NE |
DA |
DA |
NE |
NE |
2 |
NE |
DA |
DA |
DA |
NE |
3 |
NE |
DA |
DA |
DA |
DA |
3 |
DA |
NE |
DA |
NE |
NE |
1 |
DA |
NE |
DA |
DA |
NE |
2 |
DA |
NE |
DA |
DA |
DA |
2 |
DA |
DA |
DA |
NE |
NE |
2 |
DA |
DA |
DA |
DA |
NE |
3 |
DA |
DA |
DA |
DA |
DA |
3 |
DA |
DA |
DA |
NE |
NE |
3 |
DA |
DA |
DA |
DA |
NE |
3 |
DA |
DA |
DA |
DA |
DA |
4 |
Princip raspoznavanja skupine vozila s pomoćnim kriterijem:
KRITERIJ |
SKUPINA VOZILA |
|||||
VISINA |
BROJ OSOVINA |
|||||
> 1,30 kod prve osovine |
> 1,90 ukupna visina |
> 2,80 – 3,00 ukupna visina |
2 |
3 |
4 i više |
|
NE |
NE |
NE |
DA |
NE |
NE |
1 |
NE |
NE |
NE |
DA |
DA |
NE |
2 |
NE |
NE |
NE |
DA |
DA |
DA |
2 |
NE |
DA |
NE |
DA |
NE |
NE |
2 |
NE |
DA |
NE |
DA |
DA |
NE |
3 |
NE |
DA |
NE |
DA |
DA |
DA |
3 |
DA |
NE |
NE |
DA |
NE |
NE |
1 |
DA |
NE |
NE |
DA |
DA |
NE |
2 |
DA |
NE |
NE |
DA |
DA |
DA |
2 |
DA |
DA |
NE |
DA |
NE |
NE |
2 |
DA |
DA |
NE |
DA |
DA |
NE |
3 |
DA |
DA |
NE |
DA |
DA |
DA |
3 |
DA |
DA |
DA |
DA |
NE |
NE |
3 |
DA |
DA |
DA |
DA |
DA |
NE |
3 |
DA |
DA |
DA |
DA |
DA |
DA |
4 |
Svrha naknadne klasifikacije vozila je potvrda da skupina vozila koja je određena pretklasifikacijom ili koju je odabrao blagajnik odgovora stvarnoj skupini vozila. Ukoliko se skupine vozila određene predklasifikacijom ili odabirom blagajnika i naknadnom klasifikacijum razlikuju transakcija se prilikom pohrane u bazu podataka obilježava za potrebe naknadne provjere.
Specifikacija naknadne klasifikacije isti su kao i kod predklasifikacije.
e) Telekomunikacijska oprema i infrastruktura potrebna za prijenos EENC podataka unutar informacijskih sustava
Svaka lokacija na kojoj se nalazi bilo koji dio sustava EENC povezana je računalno komunikacijskom mrežom. Računalno komunikacijska mreža se temelji na TCP/IP protokolu i omogućava nesmetan prijenos podataka unutar EENC sustava svojom propusnošću. Svaka lokacija dizajnom mreže omogućava visoku raspoloživost odabirom opreme te njezinim redovitim održavanjem u režimu 24x7x365 i redundanciju sustava alternativnim putem (backup veze). Za ostvarivanje alternativnih putova (backup veza) koristi se drugi pravac telekomunikacijske infrastrukture poput iznajmljenih veza, vlastite infrastrukture položene sa suprotne strane kolnika, kriptiranih bežičnih veza i slično.
Računalno komunikacijska mreža kojom se odvija prijenos podataka unutar EENC sustava zatvorenog je tipa što znači da pristup podacima nije moguć iz drugih mreža koje se koriste za druge namjene, poput poslovnih sustava, telefonije i drugih.
Pristup računalno komunikacijskoj mreži sustava EENC kontroliran je i moguć samo osobama s posebnim dopuštenjem. Udaljen pristup (VPN) je kriptiran i koristi se IPsec protokolom ili jednakovrijednim.
f) Poslužitelj za prihvat podataka od pružatelja usluge EENC-a, odnosno za obradu i razmjenu podataka prikupljenih s ulaznih i izlaznih ENC staza prema pružatelju usluge EENC-a
Poslužitelj naplatne postaje prihvaća sve transakcije koje nastaju na izlaznim i ulaznim stazama, proslijeđene od upravljačko-procesne jedinice te iste pohranjuje u bazu podataka. Istovremeno neobrađene transakcije šalje prema centralnom poslužitelju. U normalnom režimu rada informacije sa upravljačko-procesnih jedinica se automatski i neovisno šalju na poslužitelj naplatne postaje i centralni poslužitelj. U degradiranom režimu rada podaci se pohranjuju na izlaznu ili ulaznu upravljačko-procesnu jedinicu gdje se čuvaju do povratka u normalni režim rada, odnosno uspostave komunikacije sa poslužiteljem kada će automatski poslati neprenesene podatke. Na oba poslužitelja transakcije se obrađuju neovisno jedna o drugoj. Pomoću radnih stanica na kojima su instalirane aplikacije za pristup bazama podataka pregledavaju se razni tipovi izvješća. Transakcije koje se razmjenjuju između pružatelja usluge EENC-a šalju se sa centralnog poslužitelja na poslužitelj za razmjenu kako bi ih druga strana mogla preuzeti i obraditi u svom sustavu.
g) Sustav za pohranu i arhivu podataka s rokom čuvanja podataka na period od najmanje 3 (tri) godine od dana nastanka transakcije iz usluge EENC-a
Pohrana i arhiva transakcija i slika prolaza vozila
Svaka pojedina transakcija i slika prolaza vozila nastala u sustavu za naplatu cestarine šalje se na poslužitelj sustava za pohranu i arhivu podataka na naplatnoj postaji. Ista se prosljeđuje na centralni arhivski sustav gdje se uvozi u sustav za upravljanje dokumentima i obrađuje. Sustav za pohranu i arhivu podataka omogućuje jednostavni i trenutni dostup podacima s naplatnih postaja vezanih uz kontrolu prolaza vozila kroz naplatne postaje.
Glavne funkcionalnosti sustava za pohranu i arhivu podataka su:
– Osiguravanje i zaštita podataka automatiziranim backup i arhivskim sustavom
– Unaprijed definirano vrijeme retencije i zadržavanja podataka
– Osiguranje od brisanja podataka prije isteka vremena čuvanja podataka
– On-line pristup arhiviranim podacima
– Brzo i efikasno pretraživanje
– Automatiziran proces
– Obavješćivanje sustava o potencijalnim i novonastalim problemima
Centralni arhivski sustav ima minimalno sljedeće karakteristike:
– sustav za upravljanje dokumentima omogućava automatiziran uvoz velikog broja dokumenata na dnevnoj razini (>30 000 dokumenata dnevno)
– sustav podržava automatsko, dugotrajno i sigurno arhiviranje velike količine podataka
– sustav omogućava pretragu svih uvezenih dokumenata na osnovi metapodataka definiranih na dokumentima prilikom njihovog uvoza
– sustav omogućava uvid u sadržaj (sliku dokumenta) za sve uvezene dokumente
– sustav omogućava kvalitetan pristup spremljenim dokumentima za barem 15 korisnika sustava
– sustav omogućava siguran pristup dokumentima tj. samo korisnici s potrebnim dozvolama smiju pretraživati i pregledavati dokumente uvezene u sustav
– Sustav osigurava dohvat podataka za manje od 1 sekunde.
Pohrana i arhiva centralne baze podataka
Centralna baza podataka arhivira se min. 3 god na pouzdan način (npr. trake, storage).
h) Prateća oprema i infrastruktura koja mora osigurati odgovarajući stupanj zaštite opreme i aplikacija koje se koriste u sustavu pružanja usluge EENC-a
Prateća oprema ENC antenskog sustava smještena je u posebno dizajniranim ormarima u naplatnim kućicama ili na prometnim otocima između naplatnih staza, dok se poslužitelji nalaze u server salama u pratećem objektu na naplatnoj postaji.
Ormar za smještaj opreme izrađen je od obojenog čelika visoko otpornog na teške uvjete radne okoline, kemijske čestice, prašinu, vrućinu i vlagu. U ormaru je instalirana oprema ulazne ili izlazne staze te upravljačko procesna jedinica. Uređaj za ventilaciju osigurava reguliranu temperaturu i vlagu u ormaru, a projektiran je tako da unutar ormara osigurava viši tlak zraka od vanjskog te sprječava ulazak prašine u ormar.
U pratećem objektu na naplatnoj postaji nalazi se prostorija za smještaj informatičke opreme (server sala) u kojoj su smješteni poslužitelji sustava za naplatu cestarine. U prostorijama su instalirani klima uređaji koji osiguravaju optimalnu temperaturu za rad informatičke opreme. Poslužitelji sustava za naplatu cestarine smješteni su u server ormare.
Kako bi se izbjegla opasnost od nestanka električne energije, a samim time i prestanak rada sustava za naplatu cestarine, na svakoj naplatnoj postaji nalazi se uređaj za besprekidno napajanje (UPS uređaj) koji osigurava autonomiju rada sustava od minimalno 30 minuta. Isto tako na svakoj naplatnoj postaji nalazi se agregat ili sličan rezervni izvor el. energije koji se automatski pokreće nakon nestanka električne energije.