Pravilnik o Školskoj shemi voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda

NN 69/2018 (31.7.2018.), Pravilnik o Školskoj shemi voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda

Ministarstvo poljoprivrede

1410

Na temelju članka 8. stavka 2. i članka 57. stavka 7. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, br. 30/15.) ministar poljoprivrede donosi

PRAVILNIK

O ŠKOLSKOJ SHEMI VOĆA I POVRĆA TE MLIJEKA I MLIJEČNIH PROIZVODA

Predmet Pravilnika

Članak 1.

Ovim Pravilnikom se uređuje provedba Školske sheme voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda (u daljnjem tekstu: Školska shema).

Provedba propisa Europske unije

Članak 2.

Ovim Pravilnikom se osigurava provedba sljedećih propisa Europske unije:

Uredbe (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o uspostavljanju zajedničke organizacije tržišta poljoprivrednih proizvoda i stavljanju izvan snage uredbi Vijeća (EEZ) br. 922/72, (EEZ) br. 234/79, (EZ) br. 1037/2001 i (EZ) br. 1234/2007 (SL L 347, 20. 12. 2013.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća)

Provedbene uredbe Komisije (EU) 2017/39 оd 3. studenoga 2016. o pravilima za primjenu Uredbe (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu potpore Unije za opskrbu voćem i povrćem, bananama te mlijekom u obrazovnim ustanovama (SL L 5, 10. 1. 2017.) (u daljnjem tekstu: Provedbena uredba Komisije (EU) 2017/39)

Delegirane uredbe Komisije (EU) 2017/40 оd 3. studenoga 2016. o dopuni Uredbe (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu potpore Unije za isporuku voća i povrća, banana i mlijeka u obrazovnim ustanovama i izmjeni Delegirane uredbe Komisije (EU) br. 907/2014 (SL L 5, 10. 1. 2017.) (u daljnjem tekstu: Delegirana uredba Komisije (EU) 2017/40) i

Uredbe Vijeća (EU) br. 1370/2013 od 16. prosinca 2013. o utvrđivanju mjera za određivanje određenih potpora i subvencija vezanih uz zajedničku organizaciju tržišta poljoprivrednih proizvoda (SL L 346 20. 12. 2013., 12) i

Delegirane uredbe Komisije (EU) br. 907/2014 od 11. ožujka 2014. o dopuni Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu agencija za plaćanja i ostalih tijela, financijskog upravljanja, poravnanja računa, jamstava i upotrebe eura (SL L 255, 28. 8. 2014) (u daljnjem tekstu: Delegirana uredba Komisije (EU) br. 907/2014)

Provedbene uredbe (EU) br. 809/2014 оd 17. srpnja 2014. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu integriranog administrativnog i kontrolnog sustava, mjera ruralnog razvoja i višestruke sukladnosti (SL L 227, 31. 7. 2014.) (u daljnjem tekstu: Provedbena uredba (EU) br. 809/2014).

Pojmovi

Članak 3.

Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:

1) Školska shema je sustav koji ima za cilj promicanje uravnotežene prehrane i zdravih prehrambenih navika djece u odgojno-obrazovnim ustanovama

2) dobavljač je pravna ili fizička osoba koja isporučuje voće i povrće i/ili mlijeko i mliječne proizvode školama koje sudjeluju u provedbi Školske sheme

3) škola je odgojno-obrazovna ustanova koja sudjeluje u provedbi Školske sheme, a zadužena je za ugovaranje isporuke voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda s dobavljačem/ima, raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda

4) osnivač školske ustanove je Republika Hrvatska, jedinica lokalne samouprave, jedinica područne (regionalne) samouprave te druga pravna ili fizička osoba koja je zadužena za iskaz interesa za sudjelovanje u Školskoj shemi i podnošenje zahtjeva za potporu Agenciji za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja)

5) podnositelj zahtjeva za potporu za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda je osnivač školske ustanove koja sudjeluje u provedbi Školske sheme

6) podnositelj zahtjeva za potporu za praćenje i ocjenjivanje je tijelo odobreno za praćenje i ocjenjivanje utjecaja Školske sheme na prehrambene navike i zdravlje školske djece

7) podnositelj zahtjeva za potporu za promociju je tijelo odobreno za promociju u okviru Školske sheme

8) podnositelj zahtjeva za potporu za prateće obrazovne mjere je tijelo odobreno za prateće obrazovne mjere u okviru Školske sheme.

Nadležna tijela

Članak 4.

(1) Nadležna tijela i njihove zadaće u provedbi uredbi iz članka 2. ovoga Pravilnika su:

– ministarstvo nadležno za poljoprivredu koje:

a) odobrava podnositelja zahtjeva za potporu za promociju u okviru Školske sheme i

b) odobrava podnositelja zahtjeva za potporu za prateće obrazovne mjere u okviru Školske sheme

– ministarstvo nadležno za zdravstvo koje:

a) odobrava podnositelja zahtjeva za potporu za praćenje i ocjenjivanje u okviru Školske sheme i

b) potvrđuje Listu prihvatljivih proizvoda

– ministarstvo nadležno za obrazovanje koje:

a) potvrđuje i dostavlja spisak osnovnih i srednjih škola koje mogu sudjelovati u provedbi Školske sheme i

b) potvrđuje i dostavlja broj učenika u osnovnim i srednjim školama koji mogu sudjelovati u provedbi Školske sheme

– Agencija za plaćanja koja:

a) odobrava podnositelja zahtjeva za potporu za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda

b) objavljuje spisak odobrenih osnivača školskih ustanova s popisom škola koje sudjeluju u provedbi Školske sheme

c) objavljuje spisak dobavljača koji mogu isporučivati voće i povrće i/ili mlijeko i mliječne proizvode školama koje sudjeluju u provedbi Školske sheme

d) obavlja administrativnu kontrolu i kontrolu na terenu podnositelja zahtjeva za potporu u okviru Školske sheme u skladu s člancima 9. i 10. Provedbene uredbe Komisije (EU) 2017/39 i

e) isplaćuje potporu.

(2) Ministarstva iz stavka 1. podstavaka 1., 2. i 3. ovoga članka nadležna su i za:

– informiranje javnosti o važnosti voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda u pravilnoj prehrani i

– promoviranje konzumiranja voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda na jednostavan i zanimljiv način.

Ciljana skupina, razdoblje i područje provedbe

Članak 5.

(1) Ciljana skupina u Školskoj shemi su učenici osnovnih i srednjih škola na području Republike Hrvatske u shemi voća i povrća te učenici od 1. do 4. razreda osnovnih škola na području Republike Hrvatske u shemi mlijeka i mliječnih proizvoda.

(2) Razdoblje provedbe Školske sheme je razdoblje koje počinje 1. kolovoza 2017., a završava 31. srpnja 2023. godine.

(3) Područje provedbe Školske sheme je čitava Republika Hrvatska.

(4) Škole započinju s raspodjelom voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda od 15. listopada godine u kojoj započinje školska godina na temelju podataka o broju učenika unesenih u e-Maticu ministarstva nadležnog za obrazovanje 30. rujna tekuće školske godine.

Prihvatljivi proizvodi

Članak 6.

(1) Lista prihvatljivih proizvoda u okviru Školske sheme:

VOĆE I POVRĆE
marelice, trešnje, breskve, nektarine, šljive
jabuke, kruške, dunje
bobičasto voće
agrumi
mrkva, repe, cikla, crni korijen, celer, rotkve i ostalo jestivo korijenje
rajčica
MLIJEKO I MLIJEČNI PROIZVODI
mlijeko za piće i verzije bez laktoze*
običan jogurt**
fermentirani ili zakiseljeni mliječni proizvodi bez dodanog šećera, arome, voća, oraha ili kakao**

* mlijeko u skladu s Prilogom III., Odjeljkom IX., Poglavljem II., odsjekom II. točkom 1.(a) Uredbe (EZ) br. 853/2004 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2004. o utvrđivanju određenih higijenskih pravila za hranu životinjskog podrijetla (SL L 139, 30. 4. 2004.) kako je zadnji put izmijenjena Uredbom Komisije (EU) 2016/355 оd 11. ožujka 2016. o izmjeni Priloga III. Uredbi (EZ) br. 853/2004 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu određenih zahtjeva za želatinu, kolagen i vrlo rafinirane proizvode životinjskog podrijetla namijenjene prehrani ljudi (SL L 67, 12. 3. 2016)

** svi fermentirani proizvodi osim proizvoda iz Priloga V Uredbe (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća

(2) Mlijeko i mliječni proizvodi iz stavka 1. ovoga članka, koji se isporučuju školi koja sudjeluje u provedbi Školske sheme moraju biti pretpakirani u skladu s člankom 2. stavkom 2. točkom (e) Uredbe (EU) br. 1169/2011 Europskog parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2011. o informiranju potrošača o hrani, izmjeni uredbi (EZ) br. 1924/2006 i (EZ) br. 1925/2006 Europskog parlamenta i Vijeća te o stavljanju izvan snage Direktive Komisije 87/250/EEZ, Direktive Vijeća 90/496/EEZ, Direktive Komisije 1999/10/EZ, Direktive 2000/13/EZ Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Komisije 2002/67/EZ i 2008/5/EZ i Uredbe Komisije (EZ) br. 608/2004 (SL L 304, 22. 11. 2011.) i Prilogom III., Odjeljkom IX., Poglavljem III. Uredbe (EZ) br. 853/2004 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2004. o utvrđivanju određenih higijenskih pravila za hranu životinjskog podrijetla (SL L 139, 30. 4. 2004.).

(3) Mlijeko i mliječni proizvodi iz stavka 1. ovoga članka mogu se raspodijeliti učenicima u školama u pretpakiranom ili nepretpakiranom obliku.

(4) Škola može odlučiti da će u okviru Školske sheme raspodjeljivati:

a) samo mlijeko iz stavka 1. ovoga članka ili

b) mlijeko i mliječne proizvode iz stavka 1. ovoga članka.

Prihvatljivi troškovi

Članak 7.

(1) Troškovi prihvatljivi za potporu u okviru Školske sheme su:

1. troškovi za voće i povrće i/ili mlijeko i mliječne proizvode isporučene školi u okviru Školske sheme i raspodijeljene djeci u osnovnim i srednjim školama u dane održavanja nastave u skladu sa školskim kalendarom tijekom razdoblja provedbe Školske sheme

2. troškovi pratećih obrazovnih mjera, koji uključuju:

a) troškove organiziranja tečajeva kušanja, sjetve, sadnje i održavanja školskih vrtova, organiziranja posjeta poljoprivrednim gospodarstvima te sličnih aktivnosti u cilju povezivanja djece s poljoprivredom i

b) troškove obrazovanja djece o poljoprivredi, zdravim prehrambenim navikama, lokalnim lancima opskrbe hranom, ekološkoj proizvodnji, održivoj proizvodnji i borbi protiv rasipanja hrane

3. troškovi promocije koji su izravno usmjereni na upoznavanje šire javnosti sa Školskom shemom, uključujući sljedeće:

a) troškove izrade plakata u skladu s člankom 12. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2017/40

b) troškove informativnih kampanja koje se provode putem radiodifuzije, sredstava elektroničke komunikacije, tiska i sličnih sredstava informiranja

c) troškove informativnih sastanaka, konferencija, seminara i radionica posvećenih upoznavanju šire javnosti sa Školskom shemom te sličnih događaja i

d) troškove informativnih i promotivnih materijala kao što su pisma, leci, brošure, proizvodi i slično

4. troškovi mjera umrežavanja u cilju razmjene iskustava i primjera najbolje prakse u pogledu provedbe Školske sheme i

5. troškovi koji se odnose na obvezu praćenja i ocjenjivanja učinkovitosti Školske sheme.

(2) Troškovi iz stavka 1. ovoga članka ne mogu se financirati iz drugih programa, mjera ili operacija potpore Europske unije.

(3) Rashodi povezani s troškovima za osoblje nisu prihvatljivi za potporu Europske unije ako se ti troškovi osoblja financiraju iz državnog proračuna.

(4) Iznos potpore za troškove prihvatljive u okviru Školske sheme isplatit će se u skladu s Delegiranom uredbom Komisije (EU) br. 907/2014.

(5) Iznos prava na potporu po učeniku izračunava se na osnovi broja učenika upisanih u osnovne i srednje škole koje sudjeluju u provedbi Školske sheme i evidentiranih u e-Matici na dan 30. rujna tekuće školske godine i iznosa određenog za troškove za voće i povrće i/ili mlijeko i mliječne proizvode isporučene i raspodijeljene u školi.

(6) Škola će naručiti voće i povrće i/ili mlijeko i mliječne proizvode u količini dovoljnoj da se raspodijeli na ukupan broj učenika u školi koji sudjeluju u provedbi Školske sheme, a da količina obroka po učeniku iznosi:

– od 100 do 150 g voća ili povrća

– od 0,15 do 0,25 l mlijeka ili ekvivalenta mlijeka.

(7) Za količine voća i povrća koje na mjesečnoj razini iznose iznad 150 g ili ispod 100 g po učeniku odnosno za količine mlijeka ili ekvivalenta mlijeka koje iznose iznad 0,25 l ili ispod 0,15 l po učeniku neće se isplatiti potpora.

(8) Ako je škola odlučila raspodjeljivati proizvode iz članka 6. stavka 4. točke b) ovoga Pravilnika tijekom školske godine u nastavne dane u skladu sa školskim kalendarom mlijeko u ukupnoj raspodjeli mora biti zastupljeno u najmanje 60 % iznosa određenog odlukom iz članka 10. stavka 1. ovoga Pravilnika.

(9) Administrativna kontrola isporučenih i raspodijeljenih količina voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda obavlja se na tromjesečnoj razini.

Plakat Europska unija »Školska shema«

Članak 8.

(1) Plakat Europska unija Školska shema izrađuje tijelo odobreno za promociju u skladu s Prilogom Delegirane uredbe Komisije (EU) 2017/40.

(2) Plakat iz stavka 1. ovoga članka škola je obavezna trajno smjestiti na jasno vidljivom mjestu na glavnom ulazu u obrazovnu ustanovu koja sudjeluje u Školskoj shemi.

Javni poziv

Članak 9.

(1) Agencija za plaćanja će:

– najkasnije 25. kolovoza u godini u kojoj započinje školska godina objaviti javni poziv[1](Sa svim osobnim podacima prikupljenim na temelju odredbi ovoga Pravilnika postupat će se u skladu s Uredbom (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) (SL L 119, 4. 5. 2016.) i propisima koji uređuju zaštitu osobnih podataka.) za iskaz interesa za sudjelovanje u Školskoj shemi osnivača školskih ustanova i dobavljača voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda

– najkasnije 20. rujna u godini u kojoj započinje školska godina na mrežnim stranicama objaviti spisak dobavljača koji mogu isporučivati voće i povrće i/ili mlijeko i mliječne proizvode školi/ama koja/e sudjeluju u Školskoj shemi

– najkasnije 1. listopada u godini u kojoj započinje školska godina na mrežnim stranicama objaviti spisak osnivača školskih ustanova sa školama koje su iskazale interes za sudjelovanje u Školskoj shemi.

(2) Javni poziv iz stavka 1. podstavka 1. ovoga članka ostaje otvoren:

– do 25. rujna u godini u kojoj započinje školska godina za iskaz interesa osnivača školskih ustanova za sudjelovanje u Školskoj shemi

– tijekom cijele školske godine za iskaz interesa dobavljača za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda školama koje sudjeluju u Školskoj shemi.

(3) Prilikom iskaza interesa na javnom pozivu osnivač školskih ustanova dostavit će Agenciji za plaćanja do 25. rujna popis škola koje će sudjelovati u Školskoj shemi.

(4) Ministarstvo nadležno za obrazovanje dostavit će Agenciji za plaćanja:

– najkasnije 1. listopada u godini u kojoj započinje školska godina popis škola s brojem učenika po svakoj školi upisanih u novu školsku godinu evidentiranih u e-Matici ministarstva nadležnog za obrazovanje na dan 30. rujna godine u kojoj započinje školska godina.

(5) Prilikom iskaza interesa na javni poziv iz stavka 1. podstavka 1. ovoga članka, dobavljač koji može isporučivati voće i povrće i/ili mlijeko i mliječne proizvode školama koje sudjeluju u Školskoj shemi će dostaviti Agenciji za plaćanja pisanu izjavu prema kojoj će:

– osigurati da su voće i povrće i/ili mlijeko i mliječni proizvodi koje će isporučivati školi/ama na području za koje je iskazao interes da planira pokrivati (grad/ovi, općina/e, županija/e ili cijela Republika Hrvatska) u skladu s propisima Europske unije i nacionalnim propisima kojima su uređeni standardi kvalitete i

– voditi evidenciju o nazivima i adresama škole/a i količinama proizvoda koje su isporučili školi/ama.

Odobravanje podnositelja zahtjeva za potporu

Članak 10.

(1) Agencija za plaćanja će u godini u kojoj započinje školska godina:

– najkasnije 15. listopada u skladu s člankom 6. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2017/40 odlukom odobriti osnivača školske ustanove za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda djeci u osnovnim i srednjim školama u okviru Školske sheme i odrediti iznos prava na potporu po osnivaču školske ustanove s razdijeljenim iznosom po svakoj školi koja sudjeluje u Školskoj shemi.

(2) Podnositelj zahtjeva za potporu za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda će doznačiti i raspodijeliti financijska sredstva školama u skladu s odlukom Agencije za plaćanja iz stavka 1. ovoga članka.

(3) Prilikom odobravanja podnositelj zahtjeva za potporu za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda djeci u osnovnim i srednjim školama u okviru Školske sheme će dostaviti Agenciji za plaćanja pisanu izjavu u skladu s obrascem koji se nalazi na mrežnoj stranici www.apprrr.hr prema kojoj će:

a) koristiti potporu za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda djeci u osnovnim i srednjim školama u okviru Školske sheme u skladu s ovim Pravilnikom

b) osigurati da proizvodi koje financira Europska unija u okviru Školske sheme za koje se prijavljuju za potporu budu na raspolaganju za konzumaciju učenicima

c) vratiti svu neopravdano primljenu potporu zajedno sa zakonskim kamatama za količine za koje je utvrđeno da proizvodi nisu raspodijeljeni djeci ili nisu prihvatljivi za potporu Europske unije ili je potpora primljena za proizvode koji ne ispunjavaju uvjete propisane ovim Pravilnikom

d) nadležnom tijelu na zahtjev omogućiti uvid u prateću dokumentaciju

e) nadležnom tijelu dopustiti provedbu administrativnih kontrola i kontrola na terenu te inspekcijskog nadzora, a posebno kontrole evidencije i

f) voditi evidenciju o nazivima i adresama dobavljača proizvoda i količinama proizvoda koje su isporučili školama.

(4) Ministarstvo nadležno za poljoprivredu će u godini u kojoj započinje školska godina:

– najkasnije 25. kolovoza odlukom u skladu s člankom 6. Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2017/40 odobriti:

a) tijelo nadležno za promociju u okviru Školske sheme i njegov godišnji plan aktivnosti i

b) tijelo nadležno za prateće obrazovne mjere u okviru Školske sheme i njegov godišnji plan aktivnosti.

(5) Prilikom odobravanja podnositelj zahtjeva za potporu za prateće obrazovne mjere u okviru Školske sheme će dostaviti ministarstvu nadležnom za poljoprivredu pisanu izjavu u skladu s obrascem koji se nalazi na mrežnoj stranici www.apprrr.hr prema kojoj će:

a) potporu dodijeljenu za prateće obrazovne mjere koristiti u skladu s ciljevima Školske sheme

b) vratiti neopravdano primljenu potporu za prateće obrazovne mjere ako se ustanovi da se te mjere ili aktivnosti ne provode pravilno

c) nadležnom tijelu na zahtjev omogućiti uvid u prateću dokumentaciju i

d) nadležnom tijelu dopustiti provedbu administrativnih kontrola i kontrola na terenu te inspekcijskog nadzora, a posebno kontrole evidencije.

(6) Prilikom odobravanja podnositelj zahtjeva za potporu za promociju u okviru Školske sheme dostavit će ministarstvu nadležnom za poljoprivredu pisanu izjavu u skladu s obrascem koji se nalazi na mrežnoj stranici www.apprrr.hr prema kojoj će:

a) potporu dodijeljenu za promociju koristiti u skladu s ciljevima Školske sheme

b) vratiti neopravdano primljenu potporu za promociju ako se ustanovi da se te mjere ili aktivnosti ne provode pravilno

c) nadležnom tijelu na zahtjev omogućiti uvid u prateću dokumentaciju i

d) nadležnom tijelu dopustiti provedbu administrativnih kontrola te inspekcijskog nadzora, a posebno kontrole evidencije.

(7) Ministarstvo nadležno za zdravstvo će u godini u kojoj započinje školska godina:

– najkasnije 25. kolovoza odlukom u skladu s člankom 6. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2017/40 odobriti tijelo nadležno za praćenje i ocjenjivanje utjecaja Školske sheme na prehrambene navike i zdravlje školske djece i njegov godišnji plan aktivnosti.

(8) Prilikom odobravanja podnositelj zahtjeva za potporu za mjere praćenja i ocjenjivanja, u okviru Školske sheme dostavit će ministarstvu nadležnom za zdravstvo pisanu izjavu u skladu s obrascem koji se nalazi na mrežnoj stranici www.apprrr.hr prema kojoj će:

a) potporu dodijeljenu za praćenje i ocjenjivanje koristiti u skladu s ciljevima Školske sheme

b) vratiti neopravdano primljenu potporu za praćenje i ocjenjivanje ako se ustanovi da se te mjere ili aktivnosti ne provode pravilno

c) nadležnom tijelu na zahtjev omogućiti uvid u prateću dokumentaciju i

d) nadležnom tijelu dopustiti provedbu administrativnih kontrola te inspekcijskog nadzora, a posebno kontrole evidencije.

(9) Tijelo odobreno za promociju, tijelo odobreno za prateće obrazovne mjere i tijelo odobreno za praćenje i ocjenjivanje dostavit će Agenciji za plaćanja:

– najkasnije 5. rujna u godini u kojoj započinje školska godina odobreni godišnji plan aktivnosti i pisanu izjavu iz stavaka 5., 6. i 8. ovoga članka.

(10) Podnositelji zahtjeva za potporu odabiru se u skladu s člankom 5. i 6. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2017/40.

Ugovor između osnivača školske ustanove i škole

Članak 11.

(1) Početak provedbe Školske sheme financirat će se sredstvima iz državnog proračuna Republike Hrvatske.

(2) Agencija za plaćanja isplatit će predujam osnivačima školskih ustanova, koji će škole koje sudjeluju u Školskoj shemi koristiti za kupnju voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda od dobavljača.

(3) Osnivač školske ustanove i škola koja sudjeluje u provedbi Školske sheme sklopit će ugovor o provedbi Školske sheme kojim će urediti međusobna prava i obveze.

(4) Ugovorom iz stavka 3. ovoga članka propisat će se obveza škole da nakon svakog obračunskog razdoblja dostavi osnivaču školske ustanove tablične evidencije zajedno s dokazima o isporuci voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda (računima, otpremnicama ili dokazima o plaćenim računima) u kojima je izražena cijena isporučenih proizvoda.

(5) Ugovorom iz stavka 3. ovoga članka će se propisati i obaveza škole da osnivaču školske ustanove dostavi pisanu izjavu prema kojoj će škola:

a) raspodijeliti voće i povrće i/ili mlijeko i mliječne proizvode djeci u osnovnim i srednjim školama u skladu s Pravilnikom

b) osigurati da proizvodi koje financira Europska unija u okviru Školske sheme budu na raspolaganju za konzumaciju učenicima

c) vratiti sva neopravdano primljena financijska sredstva zajedno sa zakonskim kamatama za količine za koje je utvrđeno da proizvodi nisu raspodijeljeni djeci ili ili su primljena za proizvode koji ne ispunjavaju uvjete propisane Pravilnikom

d) nadležnom tijelu dopustiti provedbu administrativnih kontrola i kontrola na terenu te inspekcijskog nadzora, a posebno kontrole evidencije i

e) voditi evidenciju o nazivima i adresama dobavljača proizvoda i količinama proizvoda koje su isporučene školi.

Učestalost isporuke

Članak 12.

(1) Isporuka voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda u okviru Školske sheme odvijat će se najmanje jednom tjedno u dane održavanja nastave u skladu sa školskim kalendarom tijekom razdoblja provedbe Školske sheme.

(2) U skladu s odredbom članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika Škola će započeti raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda nakon izdavanja odluke iz članka 10. stavka 1. ovoga Pravilnika.

(3) Raspodjela voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda u okviru Školske sheme odvijat će se istoga dana kada je isporučeno ili najkasnije u roku od 24 h od isporuke.

(4) Dobavljač će izdati školi otpremnicu za isporučeno voće i povrće i/ili mlijeko.

(5) Škola je dužna potpisati otpremnicu, uzeti dva primjerka otpremnice te voditi posebnu evidenciju preuzetih količina voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda u okviru Školske sheme.

Prateće obrazovne mjere

Članak 13.

(1) Prateće obrazovne mjere izravno su povezane s ciljevima Školske sheme i njima se podupire distribucija voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda u školama.

(2) U okviru Školske sheme provodit će se jedna ili više sljedećih pratećih obrazovnih mjera:

– satovi kušanja voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda

– sjetva, sadnja i održavanje školskih vrtova

– posjet poljoprivrednim gospodarstvima i slične aktivnosti usmjerene na povezivanje djece s poljoprivredom i

– edukacija djece o poljoprivredi, zdravim prehrambenim navikama, lokalnim lancima hrane i ekološkoj proizvodnji, održivoj proizvodnji i sprečavanju rasipanja hrane

(3) Ministarstvo nadležno za poljoprivredu, ministarstvo nadležno za obrazovanje te ministarstvo nadležno za zdravstvo provodit će mjere iz stavaka 1. i 2. ovoga članka u okviru svojih nadležnosti, zajedno s tijelom odobrenim za prateće obrazovne mjere.

(4) Škole i dobavljači u skladu s dogovorom s tijelom odobrenim za prateće obrazovne mjere, organizirat će provedbu pratećih obrazovnih mjera iz stavaka 1. i 2. ovoga članka u okviru Školske sheme.

(5) Tijelo odobreno za prateće obrazovne mjere napravit će godišnje izvješće o provedbi pratećih obrazovnih mjera u okviru Školske sheme s podacima o:

– vrsti prateće obrazovne mjere

– mjestu provedbe

– datumu održavanja

– broju sudionika i

– samoj aktivnosti.

(6) Izvješće iz stavka 5. ovoga članka tijelo odobreno za prateće obrazovne mjere dostavit će ministarstvu nadležnom za poljoprivredu do 31. srpnja za prethodnu školsku godinu.

Praćenje i ocjenjivanje

Članak 14.

(1) Ministarstvo nadležno za poljoprivredu obavlja praćenje provedbe Školske sheme i dostavlja Europskoj komisiji godišnje izvješće o praćenju u skladu s člankom 8. Provedbene uredbe Komisije (EU) 2017/39.

(2) Agencija za plaćanja obavlja kontrole na terenu u okviru provedbe Školske sheme i dostavlja Europskoj komisiji godišnje izvješće o kontrolama i povezanim nalazima u skladu s člankom 9. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2017/40.

(3) Tijelo iz članka 10. stavka 7. ovoga Pravilnika obavlja praćenje provedbe Školske sheme na godišnjoj razini, ocjenjuje njenu učinkovitost u odnosu na ciljeve u skladu s člankom 9. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2017/40 i dostavlja izvješće ministarstvu nadležnom za poljoprivredu do 31. prosinca nakon kraja školske godine na koju se praćenje odnosi.

(4) Ako se izvješće iz stavka 1. ovoga članka ne dostavi do roka propisanog člankom 8. Provedbene uredbe Komisije (EU) 2017/39 iznos potpore smanjit će se u skladu s člankom 9. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2017/40.

Suspenzija i povlačenje odobrenja

Članak 15.

(1) Ako se utvrdi da podnositelj zahtjeva za potporu ne poštuje obveze u okviru Školske sheme, Agencija za plaćanja će suspendirati ili povući odobrenje podnositelju zahtjeva za potporu u skladu s člankom 7. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2017/40.

(2) Ako su razlozi za povlačenje odobrenja otklonjeni i na zahtjev podnositelja zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja može ponovno odobriti podnositelja zahtjeva za potporu u skladu s člankom 7. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2017/40.

Uvjeti za podnositelje zahtjeva za potporu

Članak 16.

(1) Podnositelji zahtjeva za potporu odobreni u skladu s člankom 10. ovoga Pravilnika podnose zahtjev za potporu Agenciji za plaćanja.

(2) Podnositelj zahtjeva za potporu za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda u skladu s obrascem koji se nalazi na mrežnoj stranici www.apprrr.hr vodi tabličnu evidenciju u elektroničkom obliku s podacima o:

– datumu, vrsti, količini i cijeni (s PDV-om) kupljenog voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda, nazivu i adresi dobavljača koji isporučuje voće i povrće i/ili mlijeko i mliječne proizvode po svakoj školi u okviru Školske sheme

– broju učenika po svakoj školi koji sudjeluju u Školskoj shemi.

(3) Podnositelj zahtjeva za potporu za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda obrađuje i objedinjuje podatke dostavljene od škola te podnosi Agenciji za plaćanja zahtjev za potporu za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda u skladu s člankom 17. ovoga Pravilnika.

(4) Podnositelj zahtjeva za potporu za praćenje i ocjenjivanje, podnositelj zahtjeva za potporu za promociju i podnositelj zahtjeva za potporu za prateće obrazovne mjere u skladu s obrascem koji se nalazi na mrežnoj stranici www.apprrr.hr vode tabličnu evidenciju u elektroničkom obliku s podacima o:

– nazivu i adresi škole u kojoj je provedeno praćenje i ocjenjivanje odnosno aktivnost u vezi s promocijom ili pratećim obrazovnim mjerama i

– provedenim aktivnostima.

Zahtjev za potporu

Članak 17.

(1) Zahtjev za potporu u skladu s člankom 4. Provedbene uredbe Komisije (EU) 2017/39 može podnijeti samo odobreni podnositelj zahtjeva za potporu u okviru Školske sheme.

(2) Potpora za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka može se odobriti samo za voće i povrće i/ili mlijeko i mliječne proizvode koji se nalaze na Listi prihvatljivih proizvoda iz članka 6. stavka 1. ovoga Pravilnika.

(3) Zahtjev za potporu za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda mora biti ispravno popunjen i potpun i mora ga pratiti dokumentacija koja je propisana na mrežnoj stranici www.apprrr.hr.

(4) Zahtjev za potporu za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda pokriva obračunsko razdoblje, a može se podnijeti Agenciji za plaćanja prvog dana nakon isteka obračunskog razdoblja za koje se podnosi.

(5) Zahtjev za potporu za praćenje i ocjenjivanje, promociju ili prateće obrazovne mjere mora biti ispravno popunjen i potpun, a može se podnijeti Agenciji za plaćanja tijekom njihove provedbe.

(6) Zahtjevi za potporu moraju biti podneseni najkasnije posljednjeg dana trećeg mjeseca nakon isteka razdoblja na koje se odnose, osim u slučajevima više sile.

(7) Zahtjev za potporu za izvješće o ocjenjivanju izvršeno u skladu s člankom 9. Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2017/40 podnosi se najkasnije posljednjeg dana prvog mjeseca nakon isteka roka predviđenog za ocjenjivanje.

(8) Ako se rok iz stavka 6. prekorači za manje od 60 kalendarskih dana, potpora će se isplatiti, ali će se smanjiti u skladu s člankom 4. Provedbene uredbe Komisije (EU) 2017/39.

(9) Neispravno popunjen i nepotpun zahtjev za potporu neće se obrađivati niti se temeljem njega može isplatiti potpora. Agencija za plaćanja obavijestit će podnositelja zahtjeva za potporu o potrebi njegove izmjene ili dopune u roku od 10 dana od dana dostave zahtjeva za izmjenom ili dopunom zahtjeva.

(10) Zajedno sa zahtjevom za potporu u okviru Školske sheme:

– podnositelj zahtjeva za potporu za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda dostavit će Agenciji za plaćanja tablične evidencije iz članka 16. stavka 2. ovoga Pravilnika zajedno sa dokumentacijom (račun, otpremnica i dokaz o plaćenom računu i tablični prikaz evidencije isporuka po školi na e-adresu: skolskovoce@apprrr.hr) o isporuci voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda u kojemu je navedena cijena isporučenih proizvoda

– podnositelj zahtjeva za potporu za promociju, podnositelj zahtjeva za potporu za praćenje i ocjenjivanje i podnositelj zahtjeva za potporu za prateće obrazovne mjere dostavit će Agenciji za plaćanja dokaz o isporuci materijala ili usluga u kojemu je navedena cijena isporučene usluge ili materijala (račun, otpremnica i dokaz o plaćenom računu).

(11) Ako se zahtjev za potporu iz stavka 1. ovoga članka odnosi na prateće obrazovne mjere, praćenje i ocjenjivanje te promociju, dokumentacija će sadržavati i financijske podatke raščlanjene po aktivnostima te podatke o povezanim troškovima.

(12) Uz zahtjev za potporu podnositelji zahtjeva za potporu iz članka 10. stavaka 1., 4. i 7. ovoga Pravilnika dostavljaju izjavu u kojoj izjavljuju da nisu primili niti će primiti financijska sredstva iz proračuna Europske unije ili proračuna nacionalnih, regionalnih ili lokalnih tijela javne vlasti Republike Hrvatske za provedbu Školske sheme.

Podnošenje zahtjeva za potporu

Članak 18.

(1) Zahtjev za potporu za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda podnosi se u papirnatom obliku zajedno s propisanim pratećim dokumentima i dostavlja preporučenom pošiljkom s povratnicom poštanskim putem na adresu Agencije za plaćanja ili osobno u pisarnicu Agencije za plaćanja.

(2) Uz zahtjev iz stavka 1. ovoga članka podnositelj zahtjeva za potporu dostavit će i tablični prikaz evidencije isporuka po svakoj školi na e-adresu: skolskovoce@apprrr.hr.

(3) Podnositelji zahtjeva za potporu iz članka 3. točke 5., 6., 7. i 8. upisuje se u Registar korisnika potpora tržišnih mjera – ZOT registar.

(4) Obrasci zahtjeva za potporu nalaze se na mrežnoj stranici www.apprrr.hr.

Isplata potpore

Članak 19.

(1) Potpora Školskoj shemi isplatit će se u skladu s člankom 5. Provedbene uredbe Komisije (EU) 2017/39, a na temelju:

– zahtjeva za potporu za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda uz koji su priloženi dokazi o isporuci:

a) izvornik ili preslika otpremnice za kupljeno voće i povrće i/ili mlijeko i mliječni proizvodi potpisane od škole i dobavljača u kojoj je izražena vrsta i količina kupljenog voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda, naziv i adresa dobavljača, broj djece u školi i datum isporuke i

b) izvornik ili preslika računa potpisanog od dobavljača i škole u kojemu je izražena vrsta i količina isporučenog voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda, broj djece u školi ili broj obroka po datumu/ima zaprimanja i cijena kupljenog voća ili povrća/mlijeka i mliječnih proizvoda

– zahtjeva za potporu za praćenje uz koji su priloženi dokazi o plaćanju (računi tijekom provedbe praćenja) i izvješće o praćenju po završetku provedbe

– zahtjeva za potporu za izvješće o ocjenjivanju uz koji su priloženi dokazi o plaćanju (računi tijekom provedbe ocjenjivanja) i izvješće o ocjenjivanju po završetku provedbe i

– zahtjeva za potporu za promociju ili prateće obrazovne mjere uz koji su priloženi dokazi o plaćanju (računi za robe i usluge).

(2) Agencija za plaćanja isplatit će potporu u roku od tri mjeseca od dana zaprimanja pravilno ispunjenog i potpunog zahtjeva za potporu.

Povrat potpore

Članak 20.

(1) U slučaju neopravdano primljene potpore primjenjuje se članak 7. Provedbene uredbe (EU) br. 809/2014.

(2) Korisnik je dužan u roku od 30 dana od dana zaprimanja Odluke o povratu neopravdano primljene potpore vratiti Agenciji za plaćanja primljeni iznos.

(3) Ukoliko povrat sredstava nije izvršen u roku iz stavka 2. ovoga članka, na iznos primljene potpore obračunat će se zakonska zatezna kamata za razdoblje koje je proteklo od krajnjeg roka plaćanja navedenog u Odluci o povratu neopravdano primljene potpore i datuma povrata.

(4) Kamatna stopa obračunava se u skladu s propisima kojima se uređuju kamatne stope.

(5) Povrat isplaćenog iznosa potpore uvećanog za kamate ne primjenjuje se ako je potpora isplaćena greškom Agencije za plaćanje i ako podnositelj zahtjeva za potporu nije otkrio grešku u isplaćenoj potpori. U tom slučaju podnositelj zahtjeva za potporu mora vratiti Agenciji za plaćanja samo isplaćeni iznos potpore.

(6) U slučaju nepoštivanja obaveza utvrđenih u okviru Školske sheme podnositelj zahtjeva za potporu uz povrat neopravdano primljene potpore plaća administrativnu kaznu u iznosu razlike između iznosa koji je prvotno tražio i iznosa na koji je imao pravo.

Obavijesti

Članak 21.

(1) U skladu s člankom 8. Provedbene uredbe Komisije (EU) 2017/39 Ministarstvo poljoprivrede obavijestit će Europsku komisiju o rezultatima aktivnosti praćenja i ocjenjivanja provedenog u skladu s člankom 9. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2017/40.

(2) U skladu s člankom 10. Provedbene uredbe Komisije (EU) 2017/39 Agencija za plaćanja obavijestit će Europsku komisiju o kontrolama na terenu i nalazima kontrola provedenim u skladu s člankom 9. i 10. Provedbene uredbe Komisije (EU) br. 2017/39.

Započeti postupci

Članak 22.

Postupci započeti po odredbama Pravilnika o provedbi Školske sheme (»Narodne novine«, br. 57/17., 97/17. i 13/18.) dovršit će se po odredbama toga Pravilnika.

Prestanak važenja propisa

Članak 23.

Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o provedbi Školske sheme (»Narodne novine«, br. 57/17., 97/17. i 13/18.).

Stupanje na snagu

Članak 24.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/18-01/03

Urbroj: 525-07/0004-18-12

Zagreb, 26. srpnja 2018.

Potpredsjednik
Vlade Republike Hrvatske
i ministar poljoprivrede
Tomislav Tolušić, dipl. iur., v. r.