Zaključak o prihvaćanju Akcijskog plana za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za 2019. godinu

NN 27/2019 (20.3.2019.), Zaključak o prihvaćanju Akcijskog plana za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za 2019. godinu

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

551

Na temelju članka 31. stavka 3. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 150/11, 119/14, 93/16 i 116/18), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 15. ožujka 2019. godine donijela

ZAKLJUČAK

1. Prihvaća se Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za 2019. godinu (u daljnjem tekstu: Akcijski plan), u tekstu koji je sastavni dio ovoga Zaključka.

2. Zadužuju se javnopravna tijela i druga tijela određena nositeljima pojedinih mjera iz Akcijskog plana da u predviđenim rokovima provedu mjere i aktivnosti iz svoje nadležnosti.

3. Zadužuje se Ministarstvo financija da podnese godišnje izvješće Vladi Republike Hrvatske o provedbi Akcijskog plana.

4. Zadužuju se nositelji provedbe aktivnosti Akcijskog plana da jednom godišnje izvijeste Ministarstvo financija o provedenim aktivnostima za proteklo izvještajno razdoblje, kao i o projekcijama aktivnosti za naredno izvještajno razdoblje.

5. Zadužuje se Ministarstvo financija da o ovom Akcijskom planu izvijesti javnopravna i druga tijela određena nositeljima za provedbu pojedinih mjera iz Akcijskog plana.

6. Ovaj Zaključak objavit će se u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/18-07/511

Urbroj: 50301-25/16-19-5

Zagreb, 15. ožujka 2019.

Predsjednik
mr. sc. Andrej Plenković, v. r.

AKCIJSKI PLAN ZA UNAPRJEĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI POTROŠAČA ZA 2019. GODINU

UVOD

Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 29. siječnja 2015. godine usvojila Zaključak kojim se prihvaća Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2015. do 2020. godine (»Narodne novine«, broj 11/15, u daljnjem tekstu: Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača). Ciljevi Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača su razvoj kvalitete, povećanje kanala distribucije, ali i provođenje već poznatih i učinkovitih aktivnosti te zajedničko djelovanje svih dionika u svrhu financijskog opismenjavanja stanovništva.

Da bi se navedeni ciljevi ostvarili Ministarstvo financija, u suradnji s dionicima iz Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača, svake godine izrađuje Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača (u daljnjem tekstu: Akcijski plan) kojim se propisuju mjere i aktivnosti usmjerene prema podizanju financijske pismenosti. U tu svrhu donosi se i Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za 2019. godinu (u daljnjem tekstu: Akcijski plan za 2019. godinu) koji se izrađuje s ciljem provođenja aktivnosti i mjera usmjerenih financijskom obrazovanju potrošača. Predmetnim planom definirane su mjere i aktivnosti svih dionika, rok za provedbu mjera, pokazatelji uspješnosti te izvori financiranja. Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača kao i Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za svaku narednu godinu usmjereni su na poticanje svih dionika financijskog obrazovanja na zajedničko djelovanje prema razumijevanju zajedničkog cilja i predanosti za njegovo postizanje a kako bi se svim građanima Republike Hrvatske osigurala prilika ostvarivanja određene koristi od financijskog obrazovanja.

Sredstva za provedbu aktivnosti Akcijskog plana za 2019. godinu osigurana su u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2019. godinu i projekcijama za 2020. i 2021. godinu (»Narodne novine«, broj 113/18) unutar financijskog plana Ministarstva financija, na aktivnosti A538000 Administracija i upravljanje u iznosu od 50.000,00 kuna godišnje te unutar financijskog plana Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, na aktivnosti A560054 – Zaštita prava potrošača u iznosu od 1.835.162,00 kuna, a koja između ostalog uključuju i provedbu aktivnosti iz ovog Akcijskog plana. Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Agencija za odgoj i obrazovanje te Ministarstvo zdravstva koji sudjeluju u provedbi aktivnosti Akcijskog plana za 2019. godinu imaju osigurana sredstva u okviru svojih redovnih aktivnosti. Ostala tijela osiguravaju vlastita sredstva za provedbu mjera i aktivnosti u svrhu financijskog opismenjavanja potrošača.

Svi dionici provedbe Akcijskog plana za 2019. godinu izvijestit će Ministarstvo financija o provedenim aktivnostima za proteklo izvještajno razdoblje kao i o projekcijama aktivnosti za naredno izvještajno razdoblje.

Učinkovita provedba Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača podrazumijeva različite mjere i aktivnosti usmjerene k unaprjeđenju financijske pismenosti potrošača te je stoga Ministarstvo financija početkom 2015. godine osnovalo Operativnu radnu grupu za praćenje provedbe mjera i aktivnosti (u daljnjem tekstu: Operativna radna grupa). Na sastancima koji se održavaju nekoliko puta godišnje raspravlja se o provedbenim aktivnostima te ostalim pitanjima relevantnim za financijsku pismenost.

Zavisno od aktivnosti, u rad Operativne radne grupe mogu se uključiti i predstavnici drugih institucija relevantnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača. Svi dionici u provedbi Akcijskog plana obvezuju se na kvalitetnu međusobnu suradnju, radi stvaranja uvjeta u okviru svoje nadležnosti i djelokruga rada te u skladu sa svojim djelatnostima, za osnaživanje okruženja i administrativne učinkovitosti u poticanju unaprjeđenja financijske pismenosti potrošača.

Akcijski plan za 2019. godinu izrađen je kao »živi dokument« podložan prilagodbama i eventualnim budućim promjenama. Također, praćenje Akcijskog plana za 2019. godinu omogućit će Ministarstvu financija i nositeljima provedbe, identifikaciju onoga što je uspješno u provođenju financijske pismenosti, identifikaciju ciljnih skupina koje imaju koristi od financijske pismenosti, stjecanje saznanja o tome koji su dodatni izvori potrebni te identifikaciju potencijalnih propusta i aktivnosti za njihovo otklanjanje.

SADRŽAJ AKCIJSKOG PLANA

Akcijski plan za 2019. godinu sadrži prikaz identificiranih mjera i aktivnosti u podizanju razine financijske pismenosti građana Republike Hrvatske. Mjere su definirane prema nositeljima, odnosno dionicima u provođenju financijskog obrazovanja definiranim Nacionalnim strateškim okvirom financijske pismenosti potrošača. Uz mjere, navedene su i aktivnosti svih dionika, rok unutar kojeg će se one provoditi, izvori financiranja te pokazatelji uspješnosti.

RED. BR.MJERAAKTIVNOSTNOSITELJ/
SUNOSITELJ
ROK PROVEDBE
(kvartal/
kontinuirano)
IZVORI
FINANCIRANJA
POKAZATELJI
USPJEŠNOSTI
1.Komunikacija s potrošačimaRedovita komunikacija s potrošačima radi savjetovanja po upitima.

MFIN

MINGPO

HANFA

HNB

HUO

HGK

UMFO

Kontinuirano

MFIN – državni proračun

HANFA, HNB, HUO, HGK, UMFO – vlastita sredstva

Kontinuirana komunikacija s potrošačima u svezi sa zaštitom njihovih ekonomskih interesa.
2.Sudjelovanje i organizacija seminara, radionica, panela, konferencija, okruglih stolova te stručnih skupova.Održavanje i sudjelovanje na tribinama, okruglim stolovima, radionicama, edu­kativnim skupovima i seminarima.

MFIN

MINGPO

MIZ

MZO

HANFA

HNB

HUO

HUB

HUP

ZSE

HGK

UMFO

ŠTEDOPIS

Kontinuirano

MFIN, MINGPO, MIZ, MZO, AZOO – državni proračun

HANFA, HNB, HUO, HUB, HUP, HGK, ZSE, UMFO, SSSH, EFZG, ŠTEDOPIS, HIFE –
vlastita sredstva

Broj održanih seminara, radionica, tribina, panel rasprava, okruglih stolova, konferencija te stručnih skupova. Broj sudionika na seminarima, panelima, radionicama, konferencijama, okruglim stolovima te stručnim skupovima. Zaključak dobiven analizom evaluacijskih listića o održanim seminarima, tribinama, panelima, radionicama, konferencijama, okruglim stolovima te stručnim skupovima.
U organizaciji AZOO-a članovi Operativne radne grupe (ovisno o temi) sudjeluju u održavanju stručnih seminara za učitelje i nastavnike na temu financijske pismenosti, u okviru kurikuluma Građanskog odgoja i obrazovanja, u suradnji s drugim financijskim ustanovama i organizacijama.

MFIN

MINGPO

MIZ

MZO

AZOO

HANFA

HNB

HUO

HGK

HUB

ZSE

HUP

UMFO

EFZG

SSSH

ŠTEDOPIS

HIFE

Kontinuirano

Održana predavanja na stručnim skupovima za profesore u okviru kurikuluma Građanskog odgoja i obrazovanja.

Pripremljen kurikulum međupredmetne teme Poduzetništvo, u okviru kojeg je pripremljena domena Ekonomska i financijska pismenost.

Broj održanih radionica za nastavnike, broj predavanja i broj nastavnika koji su sudjelovali.

Održavanje različitih stručnih seminara, radionica, savjetovanja i slično u kontekstu hrvatskog tržišta osiguranja (CEDOH – Centar za edukaciju koji djeluje u okviru HUO-a, provodi edukativne aktivnosti otvorenog tipa).HUOKontinuiranoBroj održanih stručnih seminara, radionica, savjetovanja i drugih događanja.
Održavanje javnih događanja što će uz informiranje građana o njihovim potrošačkim pravima, uključivati i edukaciju gospodarstvenika o propisima iz područja zaštite prava potrošača.MINGPOKontinuiranoBroj održanih javnih događanja, edukacija, broj sudionika.
Održavanje događanja i okruglih stolova za educiranje članova (između ostalog i u cilju zaštite potrošača), organizacija radnih ručkova i stručnih skupova s predstavnicima vlasti, gospodarstva i međunarodnih organizacija.HUPKontinuiranoBroj održanih okruglih stolova, radnih ručkova, stručnih skupova i drugih događanja te broj sudionika.
Stručni skupovi i okrugli stolovi na aktualne teme.UMFOKontinuiranoBroj održanih konferencija, skupova, okruglih stolova i drugih edukativnih događaja, broj sudionika.
Održavanje konferencije namijenjene stručnoj i poslovnoj javnosti.

UMFO

ZSE

IV. kvartal
Održavanje i sudjelovanje na raznim konferencijama, skupovima, okruglim stolovima tematski vezanih uz podizanje financijske pismenosti.HUBKontinuirano
Održavanje različitih edukativnih događanja u Zagrebu i drugim gradovima te kroz mrežu županijskih komora, u cilju podizanja razine financijske pismenosti učenika srednjih škola, studenata i poslovnih subjekata.HGK
Održavanje radionica za edukaciju potrošačaHIFEKontinuiranoBroj organiziranih radionica i broj sudionika.
Nastavak provedbe projekta »Abeceda poduzetništva« u srednjim školamaIV. kvartal
Sudjelovanje u radu eng. Child and youth finance working group for youth financial education and financial inclusion South Eastern EuropeHNBKontinuiranoBroj održanih događanja.
Održavanje seminara i radionica u kojima SSSH i udruženi sindikati financijski educiraju radnike – sindikalne povjerenike, članove Radničkih vijeća i sindikalne povjerenike za zaštitu na radu, kako što kvalitetnije nadzirati obračun plaće i ostalih materijalnih prava iz radnog odnosa.SSSHKontinuiranoBroj seminara/radionica i broj sudionika.
Održavanje radionice »Rad nije roba«, radionica za aktiviste Sekcije mladih SSSH, informativnih radionica za mlade o radnim pravima i sindikatu, radionica za mlade o radnim pravima i sindikalnom radu, radionica umrežavanja aktivista SSSH i organizacija civilnog društva, te konferencije »Mladi u sindikatu 21. stoljeća«.
3.Edukacijske aktivnosti u svezi s financijskom pismenostiOdržavanje predavanja namijenjenih učenicima i studentima, prezentacije iz područja financijskih usluga koje uključuju teme vezane uz podizanje svijesti o važnosti financijske izobrazbe.HANFAKontinuiranoHANFA, HNB, HGK, ZSE, HUO, ŠTEDOPIS, EFZG – vlastita sredstvaBroj posjeta učenika i studenata financijskim institucijama i državnim institucijama te broj održanih predavanja, radionica, prezentacija iz područja financijskih usluga. Broj učenika odnosno studenata koji su sudjelovali na predavanjima. Zaključak nakon analize evaluacijskih listića o održanim predavanjima.
Predavanja namijenjena učenicima i studentima koja uključuju teme vezane za upravljanje osobnim financijama, financijske proizvode/usluge, utjecaj reklama na odluke o potrošnji, teme vezane uz tržište kapitala i ulaganja u investicijske fondove.HIFEKontinuirano

Broj održanih radionica i broj učenika odnosno studenata koji su sudjelovali na predavanjima.

Zaključak nakon analize evaluacijskih listića o održanim predavanjima

Informiranje i educiranje učenika srednjih škola i fakulteta na temu financijske pismenosti putem radionica u školama i edukativnih programa putem Interneta.ŠTEDOPISKontinuirano

Broj održanih radionica, broj predavanja, broj sudionika.

Zaključak nakon analize evaluacijskih listića o održanim predavanjima.

Broj održanih edukativnih programa putem Interneta.

Održavanje predavanja za srednjoškolce i studente.

Edukativna online igra burzovnog trgovanja.

ZSEKontinuiranoBroj održanih predavanja i broj sudionika odnosno polaznika.
Provođenje edukativno kreativnih radionica i predavanja za učenike i studente.HUOI. i II. kvartalBroj provedenih edukativno-kreativnih radionica i predavanja.
Održavanje edukativnih radionica i predavanja za učenike i studente pri čemu se sadržaj izlaganja usklađuje s pojedinačnim zahtjevima.HNBKontinuiranoBroj održanih događanja, predavanja i broj sudionika odnosno polaznika.
Održavanje edukativnih kvizova znanja putem Interneta.ŠTEDOPISKontinuiranoBroj održanih kvizova i broj prijavljenih timova.
Provođenje projekta »Više znamo, bolje razumijemo« za učenike i nastavnike srednjih škola u ZagrebuHGKI. kvartal

Provedena edukacija u pet zagrebačkih srednjih škola.

*Edukacije se provode od 20. 2. do 15. 3. 2019. na način da se u svakoj školi održavaju dva bloka predavanja za učenike (sudjeluju isti učenici u oba bloka) i jedan za nastavnike:

1. Elektrostrojarska obrtnička škola:

a. 20. 2. 2019.: 35 učenika i 43 nastavnika

b. 6. 3. 2019.: 35 učenika

2. Škola za modu i dizajn:

a. 25. 2. 2019.: 42 učenika

b. 11. 3. 2019. 42 učenika

3. Prva ekonomska škola:

a. 27. 2. 2019.: 28 učenika

b. 15. 3. 2019.: 28 učenika

4. III. gimnazija Kušlanova.

a. 1. 3. 2019.: 30 učenika

b. 15. 3. 2019.: 30 učenika

5. Klasična gimnazija Križanićeva:

a. 6. 3. 2019.: 35 učenika

b. 8. 3. 2019.: 35 učenika.

Održavanje konferencije »Dan hrvatskih financijskih institucija«.

HGK

EFZG

IV. kvartalOdržana Konferencija u Zagrebu
Predstavljanja namijenjena studentima u području financijske pismenosti, radionice za učenike osnovnih i srednjih škola na temu financijske pismenosti i odgovorne potrošnje, radionice za profesore osnovnih i srednjih škola o važnosti i načinima podučavanja financijske pismenosti, program certificiranja edukatora u području financijske pismenosti.EFZGKontinuiranoBroj održanih radionica, predstavljanja i programa te broj sudionika na predstavljanjima i radionicama i broj izdanih certifikata.
Nastavak provedbe Ciklusa stručnih edukacija za udruge za zaštitu potrošača.MINGPOKontinuiranoMINGPO – državni proračunBroj održanih edukacija, broj sudionika.
Provedba projekata informiranja i edukacijeBroj provedenih projekata.
4.Provedba projekta »Središnji portal za potrošače«.Uspostavljanje »Središnjeg portala za potrošače« u prvoj polovici 2019. godine kako bi se građanima omogućila transparentna i sveobuhvatna informiranost te kako bi se potrebne informacije iz svih područja politike zaštite potrošača objedinile i pružile na centralnom mjestu.MINGPOKontinuiranoMINGPO – državni proračunBroj posjeta mrežnoj stranici.
5.Suradnja s nadležnim ministarstvima, članovima Operativne radne grupe te ostalim institucijama relevantnim za podizanje razine financijske pismenosti.Aktivna suradnja članova Operativne radne grupe s ciljem podizanja razine financijske pismenosti potrošača.

MFIN

MINGPO

MIZ

MZO

AZOO

HANFA

HNB

HUO

HGK

HUB

ZSE

HUP

UMFO

EFZG

SSSH

ŠTEDOPIS

HIFE

Kontinuirano

MFIN, MZO, MIZ, AZOO – državni proračun

HANFA, HNB, HGK, HUO, HUB, ZSE, HUP, UMFO, EFZG, SSSH, ŠTEDOPIS, HIFE – vlastita sredstva

Kontinuitet aktivne suradnje nadležnih ministarstava, članova Operativne radne grupe te ostalih institucija relevantnih za podizanje razine financijske pismenosti.
Suradnja sa županijskim stručnim vijećima za građanski odgoj i obrazovanje koja se realizira održavanjem raznih seminara, stručnih predavanja i drugih događanja namijenjenih financijskoj edukaciji.

AZOO

HUO

ŠTEDOPIS

EFZG

Broj održanih seminara, stručnih predavanja i drugih događanja, broj polaznika te povratna informacija.
Suradnja s MINGPO – Odjelom za zaštitu potrošača te Udrugama i Savjetovalištima za zaštitu potrošača putem održavanja raznih događanja.HUOBroj održanih događanja, broj obuhvaćenih potrošača.
Suradnja s udrugama studenata, uključujući i suradnju pri održavanju specijaliziranih ljetnih škola, susreta i slično.HANFABroj ostvarenih suradnji.
EFZGBroj ostvarenih suradnji.
Suradnja s Knjižnicama Grada ZagrebaHIFEBroj održanih događanja, broj polaznika te povratna informacija.
ŠTEDOPIS
Sudjelovanje u projektu pružanja tehničke pomoći u financijskom obrazovanju u organizaciji OECD/INFE i Ministarstva financija Nizozemske

MFIN

HNB

HANFA

Provedba projekta tehničke pomoći u financijskom obrazovanju.
6.Izrada, izdavanje i objava edukativnih materijala, brošura i publikacija, internetskih stranica i korisnih uputa u svezi s financijskim opismenjavanjem i obrazovanjem.Izrada i objava brošura, publikacija, uputa, stručnih tekstova i slično o različitim financijskim uslugama i proizvodima.HGKKontinuirano

MFIN, MINGPO, MZO, MIZ, AZOO – državni proračun

HANFA, HNB, HGK, HUO, HUB, ZSE, HUP, UMFO, EFZG, SSSH, ŠTEDOPIS – vlastita sredstva

Broj izrađenih, izdanih i objavljenih edukativnih materijala, brošura, publikacija, knjiga, letaka i sl.
Promocija sveučilišnog priručnika »Financijska pismenost i odgovorna potrošnja u svakodnevnom životu«.EFZGKontinuiranoBroj izdanih sveučilišnih priručnika i održanih promocija.
Edukativna knjižica za učenike »Isplati se znati«IV. kvartalBroj izdanih edukativnih knjižica.
Projekt »Priručnik za potrošače« – dopunjeno izdanje.MINGPO/ ostali dionici zaštite potrošačaI. kvartalBroj tiskanih primjeraka.
Objava relevantnih informacija na internetskoj stranici u svezi s financijskom pismenosti potrošača te njezino ažuriranje.MINGPO

Posjećenost portala, broj pregleda te preuzimanja materijala.

Dodatno tiskanje i distribucija (direktno i putem društava za osiguranje) brošure »Čemu zapravo služi osiguranje?« i drugih informativnih materijala

MFIN
EFZG
Izrada ili objava edukativnih materijala i uputa vezanih uz bankarske i financijske usluge.HNB
Objava materijala vezanih uz financijske usluge.HANFA
Izdavanje brošure i informativnih materijala o financijskoj pismenosti na području osiguranja te njihova objava na internetskoj stranici.HUO
Izdavanje edukativnog materijala za mlade koji po prvi puta ulaze na tržište rada te objava na internetskoj stranici.MFIN, MINGPO, MIZ, MZO, AZOO, HANFA, HNB, HGK, HUO, HUB, ZSE, HUP, UMFO, EFZG, ŠTEDOPISII. kvartal
Izdavanje edukativnih materijala u kojima se opisuju pojmovi iz područja mirovinskih fondova i mirovinskog sustava.UMFOII. kvartal
HUB je pokrovitelj tiskane publikacije »Vodič kroz osobne financije« koja će biti objavljena 2019. godine i biti dostupna na raznim prodajnim mjestima u Republici Hrvatskoj. Također, HUB će organizirati prigodno predstavljanje tiskane publikacije te na taj način dodatno promovirati »Vodič kroz osobne financije«.HUBII. kvartalBroj tiskanih publikacija i predstavljanja.
Izrada edukativnih materijala i programa za edukaciju potrošača. Izrada online brošura na temu prava potrošača korisnika financijskih i javnih usluga.HIFEKontinuiranoBroj programa i edukativnih materijala, broj informiranih potrošača.
Objava relevantnih informacija na internetskoj stranici u svezi s financijskom pismenosti potrošača te njezino ažuriranje i nadogradnja – www.hife.hrKontinuiranoBroj pregleda i objavljenih sadržaja

Nastavak realizacije projekata: »Abeceda financija za mlade«; »Novac u književnosti«; i

»Abeceda odgovornosti potrošača«.

KontinuiranoBroj održanih radionica i objavljenih tekstova na temu »Novac u književnosti«, broj polaznika te povratna informacija.
Objava sadržaja za financijsku edukaciju primjenom napredne 3D tehnologije virtualnih šetnja.KontinuiranoBroj objavljenih snimaka
Izrada edukativnih materijala i objava na internetskim portalima sa sadržajem o primanjima umirovljenika s osnove rada i njihovih redovnih mirovinskih primanja. Suradnja s udruženim sindikatom SUH – Sindikat umirovljenika Hrvatske.SSSHKontinuiranoBroj izrađenih edukativnih materijala i publikacija, broj objava na portalima, te broj savjeta članovima SUH-a (korisnika).
Izrada edukativnih materijala za mlade o sindikalnom organiziranju i radnim pravima
SSSH za financijsku edukaciju svojih članova, uglavnom sindikalnih povjerenika, članova Radničkih vijeća i sindikalnih povjerenika za zaštitu na radu planira izrađivati edukativne publikacije.
Projekt financijske pismenosti, faza II, »Zašto (ni)ovo nismo učili u školi«, za građane 18+ i objava na internetskoj stranici.ŠTEDOPISIV. kvartal

Provedena II. faza projekta. Razvijen i nadograđen portal.

Broj izrađenih, izdanih i objavljenih edukativnih materijala, publikacija;

broj pregleda te preuzimanja materijala.

Razvoj i nadogradnja portala i izrada više programa za edukaciju putem Interneta, objava relevantnih informacija na internetskoj stranici u svezi s financijskom pismenosti potrošača.Kontinuirano
Tiskanje i distribucija drugog izdanja besplatnog udžbenika »Moj novac, moja budućnost« namijenjenog učenicima srednje škole u skladu s kurikulumom Građanskog odgoja i obrazovanja.III. kvartalVlastita sredstva, MZO


7.

Suradnja s medijima i internetskim portalima.Ciljani istupi u medijima vezano uz projekt Financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj i zajedničke aktivnosti svih institucija i osiguratelja.HUOKontinuirano

HUO, ŠTEDOPIS,

HANFA, HNB,

UMFO, HGK, HUB, EFZG – vlastita sredstva

AZOO – državni proračun

Broj istupa u medijima u svrhu informiranja potrošača i podizanja financijske pismenosti potrošača te njihovog aktivnog uključivanja u zaštitu i ostvarivanje svojih prava.
Medijska kampanja uz kreativno edukativne radionice i predavanja koja će biti provedena u 2019. godini.I. i II. kvartal

Broj objavljenih članaka i/ili blogova.

*dosada napravljene objave na pet internetskih stranica vezano uz »Dan otvorenih vrata EFZG-a«.

Istupi u medijima na temu financijske pismenosti i informiranja potrošača.HIFEKontinuiranoBroj gostovanja na nacionalnoj i komercijalnim televizijama.
Sudjelovanje u medijima u cilju promicanja važnosti financijske pismenosti.ŠTEDOPISKontinuiranoBroj gostovanja na nacionalnoj i komercijalnim televizijama; broj objavljenih i članaka u tiskanim i internetskim medijima u cilju podizanja financijske pismenosti potrošača.
EFZG
Suradnja s medijima i portalima putem kreiranja nagradnih igara i pitalica te druge moguće aktivnosti za učenike srednjih škola.AZOOBroj provedenih aktivnosti, broj sudionika.
Sudjelovanje u medijima u cilju promicanja važnosti financijske pismenosti.HANFABroj istupa u medijima u svrhu informiranja potrošača i podizanja financijske pismenosti potrošača te njihovog aktivnog uključivanja u zaštitu i ostvarivanje svojih prava.
Sudjelovanje u medijima i odgovaranje na upite koji imaju za cilj financijsku edukaciju javnosti i potrošača iz djelokruga rada središnje banke.HNBBroj gostovanja na nacionalnoj i komercijalnim televizijama, broj objavljenih članaka i prenošenje članaka u cilju podizanja financijske pismenosti potrošača.
Suradnja s medijima po pitanju svih relevantnih tema u svezi sa zajedničkim aktivnostima mirovinskih društava.UMFOIII. i IV. kvartalBroj provedenih aktivnosti.
Medijska kampanja u tiskanim medijima i na Internetu – edukacija o važnosti mirovinske štednje te osnovnim pojmovima.Provedena kampanja financijske pismenosti za osnovne škole – Projekt »MAFIN«.
Informiranje potrošača i poslovnih subjekata kroz suradnju s medijima putem odgovora na upite, stručnih članaka i drugo.HGKKontinuiranoBroj odgovora na upit, broj objavljenih stručnih članaka.
Održavanjem redovnih brifinga za medije, HUB će nastaviti redovito educiranje i informiranje novinara koji prate gospodarstvo, financije i slična područja. Također, kroz objave za medije i odgovore na upite se planira nastavak razvijanja informiranja medija. Održavat će se redovna komunikacija sa zainteresiranom javnošću, HUB analize u kojima se obrađuju aktualne teme iz područja makroekonomije, bankarstva i financija te brifinzi za medije i odgovori na upite iz područja bankarstva (npr. kamatne stope, uvođenje eura, analiza blokiranih građana).HUBKontinuiranoBroj objava/upita i brifinga.
U suradnji s medijskim partnerom će organizirati medijsku kampanju te će u sklopu nje objavljivati teme koje su temelj za informiranje korisnika kredita (podizanje razine informiranosti o načinu formiranja kamatnih stopa, utjecaj kamatnih stopa na kretanje iznosa anuiteta po kreditima, itd.) i teme vezane uz budućnost digitalnog plaćanja s ciljem podizanja financijske pismenosti građana.HUBBroj objava.
8.Obilježavanje međunarodnih događaja značajnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača.Obilježavanje UN globalnog tjedna cestovne sigurnosti i Svjetskog dana štednje u suradnji s društvima za osiguranje.HUOII. i IV. kvartal

MFIN, MZO, AZOO – državni proračun

HNB, HANFA, HGK, HUO, HUB, UMFO, ZSE, HUP, EFZG, ŠTEDOPIS – vlastita sredstva

Obilježen UN globalni tjedan cestovne sigurnosti.

Obilježen Svjetski dan štednje.

Obilježen Svjetski dan investicijskih fondova.

Obilježen Svjetski dan kreditnih unija.

Obilježavanje Svjetskog dana investicijskih fondova.HGKII. kvartal

Obilježen Europski i Svjetski tjedan novca od 25. – 29. ožujka 2019. godine

Broj i vrsta događanja na obilježenim međunarodnim događajima, broj polaznika/sudionika, broj pregleda te doseg na društvenim mrežama i dr. relevantni pokazatelji.

EFZG
HUB će predstaviti analizu trendova štednje u Hrvatskoj te organizirati događaj/konferenciju povodom obilježavanja Svjetskog dana štednje.HUBIV. kvartal
Obilježavanje Svjetskog dana štednje.HGK
HIFE
ŠTEDOPIS
EFZG
Obilježavanje Svjetskog dana kreditnih unija.HUP
Obilježavanje Europskog i Svjetskog tjedna novca.

MINGPO

MZO

MFIN

AZOO

HNB

HANFA

HUO

HUB

HUP

HGK

UMFO

ZSE

EFZG

ŠTEDOPIS

HIFE

I. kvartal
9.Informiranje potrošača i poslovnih subjekata o financijskim uslugama u cilju podizanja razine financijske pismenosti.Provođenje edukacija i informiranje potrošača i poslovnih subjekata o različitim financijskim proizvodima i uslugama (osiguranje, bankarstvo, leasing, faktoring, investicijski fondovi, mirovinski fondovi, tržište kapitala i drugo).HGKKontinuiranoHGK, HUB, HUP, ŠTEDOPIS, – vlastita sredstvaBroj provedenih edukacija i drugih oblika informiranja te broj sudionika u cilju podizanja razine financijske pismenosti potrošača i poslovnih subjekata.
Održavanje radionica i drugih oblika informiranja o SEPA platnim uslugama u suradnji s ostalim članovima hrvatskog SEPA foruma (HUB, HNB, FINA, MFIN). Ažuriranje web-stanice www.sepa.hr te odgovori na upite upućeni putem kontakt adrese info@sepa.hrBroj održanih radionica i drugih oblika informiranja, redovito održavanje i ažuriranje www.sepa.hr te objave na www.hgk.hr.
Informiranja članova HUP-a o važnosti financijske edukacije.HUPKontinuiranoBroj upućene elektronske pošte članovima sa informativnim tekstovima o važnosti financijske edukacije za članove iz nefinancijskog sektora.

Informiranje javnosti iz područja financijske pismenosti.

Distribucija informativnih tekstova (newslettera).

ŠTEDOPISKontinuirano

Broj objavljenih priopćenja.

Broj distribuiranih informativnih tekstova (newslettera).

10.Provođenje drugih aktivnosti usmjerenih na podizanje razine financijske pismenosti.Provođenje promotivne kampanje o funkcioniranju OMF-a i DMF-a.UMFOII. i III. kvartalUMFO, HUO, FINA, HUB, HUP – vlastita sredstvaBroj aktivnosti usmjerenih na podizanje razine financijske pismenosti. Provedena mini kampanja o DMF-u.
Promicanje financijske pismenosti i putem drugih aktivnosti u suradnji s društvima za osiguranjeHUOKontinuiranoAktivnosti povezane s poticanjem svijesti o važnosti financijske edukacije iz područja osiguranja.
Nastavak projekta »Reklame bez granica« – sudjelovanje na Noći muzeja 2019. (Gradski muzej Koprivnica) sa 3D digitalnim sadržajima.HIFEI. kvartal

Sudjelovanje na noći muzeja.

*HIFE je na noći muzeja 1. veljače 2019. godine sudjelovao.Također, virtualnom izložbom »Podravka-industrijska baština« a koju je snimio HIFE otvorena je noć muzeja u Koprivnici. Broj posjetitelja noći muzeja u Koprivnici: 2.323.

Sudjelovanje zaposlenika FINA-e kao posrednika temeljem provođenja Zakona o stečaju potrošača.FINAKontinuirano

Broj građana koji su inicirali postupak, a kojima su zaposlenici FINA-e u ulozi posrednika pomogli da u dijelu koji prethodi sudskom postupku, utvrde svoje obveze i pokušaju sa svojim vjerovnicima postići izvansudsku nagodbu.

Ažuriran sadržaj na internetskoj stranici sigurnostnainternetu.hr.

Broj posjetitelja ili broj upita medija temeljem sadržaja na stranici sigurnostnainternetu.hr.

Ažuriranje sadržaja na internetskoj stranici sigurnostnainternetu.hr., a koja je integrirana u novu web-stranicu HUB-a kako bi se na taj način povećao doseg objava koje se pripremaju za stranicu, te punjenje sadržajem s aktualnim temama iz tog područja. HUB će u suradnji s vanjskim i medijskim partnerima organizirati kampanju koja ima za cilj podizati svijest građana o rizicima i mogućim prijetnjama prilikom kupovine putem Interneta.HUB
Inicijativa privatnog sektora za mlade« u suradnji s EBRD-om.HUPKontinuiranoBroj polaznika i predavanja.
11.Provedba Programa međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole.Provedba Programa u osnovnim i srednjim školama.

AZOO

EFZG

ŠTEDOPIS

Kontinuirano

AZOO – državni proračun

ŠTEDOPIS, EFZG – vlastita sredstva

Proveden Program međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole. Ocjena uspješnosti provedbe na temelju evaluacije učenika, odnosno nastavnika.
12.Aktivnosti Koordinacije nebankarskih institucija na financijskom tržištu unutar HUP – udruge financijskog poslovanja.Promocija aktivnosti članova Koordinacije prema javnosti kako bi se upoznali s radom i ponudom financijskih usluga na tržištu (članovima HUP-a nefinancijskog sektora, prema nadležnim institucijama te široj javnosti).HUPKontinuiranoHUP – vlastita sredstvaJavnost upoznata s radom i djelovanjem Koordinacije nebankarskih institucija na financijskom tržištu.










POPIS KRATICA:

AZOO Agencija za odgoj i obrazovanje

EFZG Ekonomski fakultet Zagreb

FINA Financijska agencija

HANFA Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

HGK Hrvatska gospodarska komora

HNB Hrvatska narodna banka

HUB Hrvatska udruga banaka

HUO Hrvatski ured za osiguranje

HUP Hrvatska udruga poslodavaca

MFIN Ministarstvo financija

MINGPO Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

MZO Ministarstvo znanosti i obrazovanja

OMF Obvezni mirovinski fondovi

DMF Dobrovoljni mirovinski fondovi

SSSH Savez samostalnih sindikata Hrvatske

ŠTEDOPIS Institut za financijsko obrazovanje

UMFO Udruga društava za upravljanje mirovinskim fondovima i mirovinskih osiguravajućih društava

ZSE Zagrebačka burza

HIFE Hrvatski institut za financijsku edukaciju

Dajana Barbić, Andrea Lučić
studeni 2018.