POLITIČKE STRANKE
1200
Na temelju članka 6. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 56/90, 135/97, 8/98, 113/00, 124/00, 28/01, 41/01, 55/01, 76/10, 85/10, 05/14) i članka 10. Zakona o političkim strankama (»Narodne novine« broj 76/93, 111/96, 164/98, 36/01, 28/06), osnivačka skupština stranke Za Zadar! na sjednici održanoj 13. ožujka 2021. godine donijela je
STATUT
STRANKE ZA ZADAR!
I. TEMELJNE ODREDBE
Predmet Statuta
Članak 1.
Ovim Statutom uređuju se načela i ciljevi, naziv, sjedište, znak, predstavljanje i zastupanje, članstvo, oblici organiziranja i unutarnje ustrojstvo (upravna tijela, način njihova izbora i razrješenja, trajanje mandata, način odlučivanja), sredstva za rad, prestanak, postupak s imovinom u slučaju prestanka te ostala pitanja vezana uz ustrojstvo i rad Stranke Za Zadar!.
Načela i ciljevi
Članak 2.
(1) Stranka Za Zadar! (u daljnjem tekstu »Stranka«) je politička stranka koja djeluje radi ostvarenja i oživotvorenja političkih načela i ciljeva sadržanih u Programu, a bez, u našem društvu uobičajenih lijevodesnih ili desnolijevih podjela, uz opće odrednice pomirenja, opraštanja, zajedništva, tolerancije, poštovanja, uvažavanja, suradnje, odgovornosti, etičnosti, otvorenosti, transparentnosti na svim razinama, humanosti, stvaralaštva, samopregalaštva i ljubavi za grad Zadar i domovinu nam Hrvatsku.
(2) Nadalje, Stranka promiče zaštitu ljudskog dostojanstva od začeća pa sve do prirodne smrti, promiče općeljudske vrijednosti, ravnopravnost spolova, brigu o djeci i mladima, brigu o starima i nemoćnima, tjelesnim invalidima, socijalno ugroženima i bolesnima, zaštitu prirode, biljnog i životinjskog svijeta, mora i života u moru, kulture i kulturnih vrijednosti, razvoj gospodarstva, obrtništva, poljoprivrede, školstva, znanosti i sporta, a sve s ciljem boljeg, ljepšeg i pravičnijeg života i rada građana u Gradu Zadru i u Republici Hrvatskoj.
(3) U ostvarivanju svojih ciljeva Stranka se vodi načelima demokratičnosti, etičnosti, moralnosti, poštenja i humanosti, a svoje djelovanje ostvaruje u skladu s Ustavom, zakonom i zakonskim aktima i propisima.
(4) Temeljni cilj stranke je da se u ovom Gradu i u ovoj Državi radi drugačije: poštenije, moralnije i odgovornije uz punu transparentnost i da svaki stanovnik ove zemlje ima jednaku šansu ostvariti svoje pune općeljudske, stručne, intelektualne i ine potencijale te da svatko ima, tj ostvari ili dobije ono što mu je potrebno za dostojanstven život.
(5) Radi ostvarenja ovih ciljeva težimo i nastojat ćemo obnašati tzv. »vlast« u Gradu Zadru i Županiji zadarskoj, a zapravo služiti građanima i gradu, odnosno svim stanovnicima Županije zadarske i Republike Hrvatske.
Naziv, sjedište, zastupanje i područje djelovanja
Članak 3.
(1) Naziv stranke je Za Zadar!.
(2) Skraćeni naziv je ZZ!.
(3) Sjedište stranke je u Zadru.
(4) Stranku zastupaju i predstavljaju tri supredsjednika.
(5) Stranka je pravna osoba i upisuje se u registar političkih stranaka pri nadležnom tijelu Republike Hrvatske. Lokalne organizacije Stranke nemaju status pravnih osoba.
(6) U pravnom prometu može koristiti puno ime ili skraćenicu.
(7) Stranka djeluje na području Grada Zadra i Zadarske županije, na području cijele Republike Hrvatske, te u inozemstvu u skladu s pravnim poretkom Republike Hrvatske i pravnim poretcima dotičnih država te u skladu sa Statutom i ev. posebnim Pravilnikom.
Javnost rada
Članak 4.
Rad Stranke i njezinih tijela je javan. Javnost se sa zasjedanja pojedinih tijela Stranke odlukom odnosnih tijela može isključiti ako je to nužno radi čuvanja podataka važnih za uspješno djelovanje Stranke. Putem sredstava javnog informiranja javnost se redovito obavještava o radu i političkim stajalištima Stranke.
Stranačka obilježja
Članak 5.
(1) Stranka ima znak koji se sastoji od skiciranog jednog od simbola grada Zadra crkve Svetoga Donata u crvenoj, bijeloj i plavoj boji s, na njemu, ispisanim riječima »Za Zadar« u dva reda, svaka riječ u jednom redu, od kojih je prvi red pisan crvenom, a drugi plavom bojem iznad kojeg se u sredini nalazi crveni simbol srca.
(2) Stranka ima pečat okruglog oblika. U gornjoj polovici oboda ispisano je velikim slovima: STRANKA ZA ZADAR!. U donjoj polovici oboda ispisan je naziv sjedišta stranke: ZADAR. U sredini se nalazi znak Stranke. Ustrojstveni oblici stranke imaju svoj pečat. Pečat ustrojstvenog oblika istovjetan je pečatu Stranke s tim da je u donjoj polovici oboda ispisan naziv odgovarajućega ustrojstvenoga organizacijskog oblika i mjesto njegovog sjedišta.
Sudjelovanje žena, mladih i starijih
Članak 6.
Stranka posebno potiče uključivanje žena, mladih i starijih u rad Stranke u svrhu promicanja rodne ravnopravnosti i generacijske solidarnosti.
II. ČLANSTVO
Stjecanje članstva
Članak 7.
(1) Članom Stranke može postati svaki punoljetni, poslovno sposobni državljanin Republike Hrvatske koji prihvaća njezin Statut, Program i ciljeve.
(2) Članom Stranke osoba postaje dobrovoljnim potpisivanjem pristupnice i upisom u popis članova, na temelju odluke ogranka na čijem području djeluje osoba koja želi postati članom stranke, a ako na tom području nije uspostavljen ogranak, odluku o primanju u članstvo donosi Predsjedništvo Stranke.
(3) Stranka vodi registar članova čiji sadržaj propisuje Predsjedništvo. Za registar članova odgovoran je tajnik/ca Stranke. Ogranci vode lokalni registar članova.
(4) Popis članova se vodi u elektroničkom obliku i sadrži sljedeće podatke:
– ime i prezime člana;
– OIB;
– datum i mjesto rođenja;
– adresu prebivališta;
– datum pristupanja Stranci;
– datum prestanka članstva u Stranci.
Prava članova
Članak 8.
Prava članova Stranke su:
– biti obaviješten o aktivnostima Stranke;
– sudjelovati u javnim aktivnostima Stranke;
– sudjelovati u odlučivanju
– birati i biti biran u upravna tijela Stranke;
– istupati u javnosti kao član Stranke u skladu s programom i Statutom;
– podnijeti ostavku na članstvo u upravnim tijelima Stranke;
– istupiti iz Stranke.
Dužnosti članova
Članak 9.
Dužnosti članova Stranke su:
– poštivati Statut i Program Stranke;
– svojim djelovanjem promicati ugled Stranke u javnosti
– provoditi odluke Stranke te odgovorno obavljati povjerene mu zadatke
– čuvati poslovnu tajnu.
Članarina
Članak 10.
(1) Članovi imaju obavezu plaćati godišnju članarinu.
(2) Iznos mjesečne, tj. godišnje članarine koju je voljan uplaćivati i koja se uplaćuje u principu internetskim plaćanjem na račun Stranke do tromjesečno, određuje svaki član Stranke za sebe, ali ju je dužan onda ispoštovati najmanje do kraja kalendarske godine. Tijekom prosinca član može odrediti novi iznos članarine koji će uplaćivati na račun stranke u sljedećoj kalendarskoj godini u principu e-poštom na elektroničku adresu tajnika stranke.
Stegovne mjere
Članak 11.
(1) Protiv člana koji svojim djelovanjem i ponašanjem ne poštuje Statut i Program Stranke ili na bilo koji drugi način narušava interese i ugled Stranke može se pokrenuti stegovni postupak koji se pokreće na zahtjev Predsjedništva Stranke.
(2) U stegovnom postupku mogu se izreći sljedeće mjere:
1) opomena za lakšu povredu članskih obveza pod kojom se podrazumijeva postupanje člana koje je moglo prouzročiti štetne posljedice za ugled i političke interese Stranke
2) isključenje iz Stranke zbog osobito teške povrede članskih obveza u slučaju kada član svojim postupanjem krši Statut Stranke ili djeluje suprotno temeljnim vrijednostima, načelima i ciljevima utvrđenim Statutom i Programom Stranke, a postupanje je uzrokovalo štetne posljedice za ugled ili političke interese Stranke.
(3) Stegovni postupak provodi i stegovnu mjeru izriče Stegovno povjerenstvo stranke koje je dužno razmotriti postupak člana te omogućiti članu protiv kojega se provodi stegovni postupak da se izjasni o svemu za što ga se tereti. Svaki član ima pravo na žalbu protiv izrečene stegovne mjere. O žalbi odlučuje Predsjedništvo Stranke. Stegovno povjerenstvo ima 3 člana i imenuje ga Predsjedništvo Stranke. Nakon završetka postupka Stegovno povjerenstvo se raspušta. Stegovno povjerenstvo se smatra privremenim radnim tijelom.
(4) Do konačnosti odluke, prava i dužnosti člana miruju.
Prestanak članstva
Članak 12.
Članstvo u Stranci prestaje:
1) istupanjem iz Stranke na temelju pisane izjave člana
2) gubitkom hrvatskog državljanstva
3) isključenjem iz Stranke
4) učlanjenjem u drugu političku stranku ili kandidiranjem na listi druge političke stranke, odnosno na nezavisnoj listi bez prethodne pisane suglasnosti Predsjedništva Stranke
5) smrću.
Simpatizeri
Članak 13.
O simpatizerima, tj. o osobama koje podržavaju politiku i stavove Stranke, a nisu učlanjeni u Stranku, može se voditi posebna evidencija, u skladu sa Zakonom o zaštiti osobnih podataka. Odluku kojom se uređuju pitanja vođenja baze simpatizera donosi Predsjedništvo Stranke.
Počasno članstvo
Članak 14.
(1) Članstvo u stranci može biti i počasno.
(2) Počasni član stranke može biti fizička osoba koja svojim radom i djelovanjem promiče vrijednosti stranke i načela po kojima stranka djeluje.
(3) Počasni članovi ne mogu ostvarivati prava i obveze utvrđene ovim Statutom.
(4) Svaki član stranke može predlagati počasne članove.
(5) Odluku o prijemu u počasno članstvo donosi Predsjedništvo.
III. USTROJSTVO STRANKE
Članak 15.
(1) Članstvo stranke teritorijalno je ustrojeno u sljedeće oblike djelovanja:
– Središnjica Stranke
– ogranci.
(2) Ogranci se osnivaju za područje općine, grada ili osnovnih jedinica lokalne samouprave (mjesni odbori, gradske četvrti).
(3) Ogranak se može osnovati ako na području općine ili grada ima najmanje 5 članova.
(4) Tijela ogranka su Predsjedništvo ogranka i predsjednik ogranka.
(5) Ustroj, način rada i izbora u ograncima utvrđuje se Pravilnikom o ustroju ogranaka koji donosi Upravni odbor Stranke.
Članak 16.
(1) Stranka je jedinstvena politička organizacija koja obuhvaća cjelokupno članstvo i sve ustrojstvene oblike Stranke na području Republike Hrvatske. Stranka u pravnom prometu djeluje kao jedna pravna osoba.
(2) Središnja tijela Stranke su:
• Skupština
• Glavni odbor
• tri supredsjednika Stranke
• Predsjedništvo
• tajnik/ca.
IV. SREDIŠNJA TIJELA STRANKE
Skupština
Članak 17.
(1) Skupština je najviše političko i programsko tijelo Stranke.
(2) Skupština može biti redovna, izvanredna, izborna i izvještajno-tematska.
(3) Postupak donošenja novog Statuta ili njegovih izmjena i dopuna provodi Skupština Stranke. Inicijativu za donošenje novog Statuta ili njegovih izmjena i dopuna mogu pokrenuti članovi/članice prema središnjim tijelima Stranke i središnja tijela. Način provedbe postupka promjene, izmjene ili dopune Statuta određuje se odlukom Glavnog odbora koja se donosi dvotrećinskom većinom svih članova/članica Glavnog odbora.
Članak 18.
(1) Izborna skupština održava se u pravilu jednom u 4 godine, a obavezno nakon izbora.
(2) Izvještajno-tematska skupština održava se u pravilu jedanput godišnje.
(3) Izborna skupština nakon provedenih lokalnih mora se održati u roku od 90 dana od službene objave rezultata izbora.
(4) Izbornu skupštinu čine svi/sve članovi/članice Stranke koji/koje biraju sva središnja tijela stranke.
(5) Izbornu skupštinu sazivaju supredsjednici na temelju odluke Glavnog odbora.
(6) Odluka Glavnog odbora Stranke sadrži upute o kandidacijskom postupku, rokove kandidacijskog postupka, načine i metode glasovanja, rokove u kojima se obavlja glasovanje, rokove do kada se moraju ustanoviti rezultati te sastav komisije koja će ustanoviti i proglasiti pravovaljane rezultate.
(7) Izvještajno-tematsku skupštinu sazivaju u pravilu jednom godišnje ili po potrebi i češće supredsjednivi na temelju odluke Glavnog odbora.
(8) Odluka Glavnog odbora Stranke na temelju koje se saziva Izvještajno-tematska skupština mora sadržavati dnevni red skupštine, godišnje izvještaje i očitovanja Glavnog odbora o njima te način odabira delegata/delegatkinja na izvještajno-tematskoj skupštini.
(9) Odluka o sazivanju Izborne skupštine objavljuje se najmanje dva mjeseca prije održavanja .
(10) Odluka o sazivanju Izvještajno-tematske skupštine objavljuje se najmanje mjesec dana prije održavanja.
Članak 19.
(1) Supredsjednici su dužni sazvati izvanrednu Skupštinu kada to od njih zatraži Glavni odbor.
(2) Ako dupredsjednici ne postupi u skladu s prethodnim stavkom u roku od mjesec dana od primitka pisanog zahtjeva, Skupštinu može sazvati predlagatelj/predlagateljica kojeg/koju ovlasti Glavni odbor koji tada priprema i rukovodi radom Skupštine.
(3) Supredsjednici mogu sazvati Skupštinu ako ocijene da Glavni odbor svojim odlukama krši Program ili Statut.
Članak 20.
(1) Skupština:
• donosi Program Stranke i Statut Stranke te njihove izmjene i dopune;
• donosi odluke, deklaracije i druge akte iz svoje nadležnosti;
• utvrđuje osnovna programsko-politička stajališta Stranke;
• bira i razriješava supredsjednike i sve ostale članove/članice središnjih tijela stranke;
• raspravlja i prihvaća izvješća o radu supredsjednika, Predsjedništva stranke i Glavnog odbora;
• odlučuje o povjerenju supredsjednicima i svim članovima/članicama središnjih tijela Stranke.
• donosi Poslovnik o svom radu;
• razmatra ostala pitanja vezana uz djelovanje Stranke koja Statutom nisu stavljena u nadležnost nekom drugom tijelu.
(2) U slučajevima predviđenima u čl. 12. Statuta, ili kada Skupština izglasa nepovjerenje supredsjedniku/ci ili ako netko od njih podnese ostavku, prestaje mu/joj mandat. Tada Glavni odbor u razdoblju od dva naredna mjeseca mora sazvati Izvanrednu Izbornu skupštinu na kojoj se bira novi/nova supredsjednik/ica. Glavni odbor stranke u tom slučaju priprema Izbornu skupštinu i rukovodi kandidacijskim postupkom.
(3) U slučaju kada Skupština izglasa nepovjerenje Glavnom odboru, supredsjednici u razdoblju od dva mjeseca moraju sazvati Izvanrednu Izbornu skupštinu kako bi se izabrao novi sastav Glavnog odbora. U ovom slučaju, cijelim kandidacijskim postupkom i pripremama izvanredne Izborne skupštine rukovode supredsjednici.
(4) U slučaju kada Skupština izglasa nepovjerenje pojedinim članovima/članicama ostalih središnjih tijela Stranke na prvoj sljedećoj sjednici tog tijela kooptirat će se novi/nova član/članica tijela na temelju broja najviše dobivenih glasova na prethodnoj Izbornoj skupštini.
(5) Kooptiranje pojedinog člana/članice u neko od središnjih tijela Stranke treba potvrditi Skupština na svojoj prvoj sljedećoj sjednici.
Članak 21.
(1) Izborna skupština odlučuje natpolovičnom većinom glasova članova/članica Stranke koji/koje su pristupili/pristupile izborima.
(2) Odluke na Izvještajno-tematskoj Skupštini donose se ukoliko je na Skupštini prisutna natpolovična većina članova, i to natpolovičnom većinom glasova prisutnih delegata/delegatkinja.
(3) Statut i Program prihvaćaju se i mijenjaju natpolovičnom većinom glasova ukupnog broja članova/članica Izvještajno-tematske skupštine.
Članak 22.
(1) Članovi/članice svih tijela Stranke biraju se tajnim glasanjem, u pravilu između više kandidata/kandidatkinja.
(2) Skupština može odlučiti da glasanje za članove/članice bude javno ukoliko se radi o potvrdi kooptiranja člana/članice u pojedino središnje tijelo Stranke.
(3) U slučaju više kandidata/kandidatkinja i istog broja dobivenih glasova izbori se ponavljaju između kandidata/kandidatkinja koji/koje imaju isti broj dobivenih glasova. U slučaju ponovljenog glasanja izbori se ponavljaju u periodu od 7 do najviše 15 dana.
(4) Skupština bira javnim glasanjem svoja radna tijela.
(5) Postupak kandidiranja i izbora u Stranke utvrđuje se posebnim pravilima i odlukama koje donosi Glavni odbor.
Glavni odbor
Članak 23.
(1) Glavni odbor je najviše političko tijelo između dvije Skupštine.
(2) Glavni odbor ima 27 članova, koje čine supredsjednici, tajnik i ostali članovi Predsjedništva te još 14 članovi/članice koje bira Skupština.
(3) Mandat izabranih članova/članica Glavnog odbora Stranke je 4 godine i može se ponoviti.
(4) Ako između dviju Skupština član/članica Glavnog odbora bude izabran/izabrana na dužnost nespojivu s članstvom u Glavnom odboru ili zbog nekog drugog razloga više ne može obnašati svoju dužnost, Glavni odbor će na njegovo/njezino mjesto kooptirati novog/novu člana/članicu koji/koja je na listi kandidata/kandidatkinja za Glavni odbor dobio/dobila najveći broj glasova nakon kandidata/kandidatkinja koji/koje su izabrani/izabrane na Skupštini.
(5) Mandat kooptiranog člana/članice odbora traje do isteka redovnog mandata člana/članice kojeg/ju zamijenjuje.
(6) Predsjednik/predsjednica Glavnog odbora stranke bira se direktno na Izbornoj skupštini.
Članak 24.
Glavni odbor Stranke:
• provodi i odgovoran je za provođenje odluka Skupštine;
• utvrđuje prijedlog Programa i Statuta te njihove izmjene i dopune;
• raspravlja o svim pitanjima vezanim uz djelatnost Stranke, o tome zauzima stavove, donosi odluke;
• donosi odluke kojima se usvajaju programi, politika ili projekti koje izrađuju,
• utvrđuje listu kandidata/kandidatkinja za izbor tijela koje Skupština bira u skladu s ovim Statutom;
• donosi izborni program i odluku o kandidatima/kandidatkinjama za predstavnička tijela;
• bira i razrješava tajnika/tajnicu Stranke,
• donosi Pravila o pojedinim pitanjima u radu stranke;
• donosi financijski plan i i razmatra financijska izvješća
• donosi odluku o zaključivanju sporazuma o izbornoj i postizbornoj suradnji s drugim političkim strankama
• imenuje izborni stožer te analizira i ocjenjuje rezultate izbora;
• utvrđuje način i oblike materijalne potpore Stranci od članova/članica;
• donosi Odluku o sazivanju Izborne skupštine stranke;
• ima pravo pokrenuti disciplinski postupak;
• odlučuje u drugom stupnju u disciplinskim postupcima
• donosi Poslovnik o svom radu;
• odlučuje i o drugim pitanjima sukladno Statutu koja nisu stavljena u nadležnost drugih tijela stranke.
Članak 25.
Sjednice Glavnog odbora Stranke održavaju se prema potrebi, a najmanje jednom u šest mjeseci.
Članak 26.
(1) Glavni odbor može pravovaljano odlučivati ako sjednici prisustvuje natpolovična većina članova/članica, a odluke se donose natpolovičnom većinom prisutnih.
(2) Odluke sa statutarnom snagom Glavni odbor donosi dvotrećinskom većinom od ukupnog broja članova/članica Glavnog odbora.
(3) Za donošenje odluke o pokretanju postupka izglasavanja nepovjerenja supredsjednicima i članovima/članicama Predsjedništva potrebna je odluka dvotrećinske većine ukupnog broja članova/članica Glavnog odbora.
(4) Natpolovična većina ukupnog broja članova/članica potrebna je za donošenje odluke Glavnog odbora Stranke o kandidatima/kandidatkinjama za predstavnička tijela.
Tri supredsjednika
Članak 27.
(1) Supredsjednici predstavljaju i zastupaju Stranku te njome upravljaju.
(2) Mandat supredsjednika traje 4 godine uz mogućnost ponavljanja mandata.
(3) Supredsjednike biraju članovi/članice Skupštine na neposrednim izborima po principu jedan/jedna član/članica – jedan glas.
(4) supredsjednik je izabran/izabrana kad je za njega/nju glasalo više od 50 % članova/članica koji/koje su pristupili glasanju.
(5) Ako je bilo više kandidata/kandidatkinja od kojih nitko nije osvojio više od 50 % glasova, glasanje se nastavlja u dva kruga tako da u drugi krug ulaze 2 kandidata/kandidatkinje koji/koje su dobili/dobile najviše glasova.
(6) Supredsjednik postaje kandidat/kandidatkinja koji/koja dobije više glasova u drugom krugu.
Članak 28.
Supredsjednik:
• predstavlja i zastupa Stranku u javnosti i u pravnom prometu je odgovoran/odgovorna za postupanje stranke;
• obavlja poslove glasnogovornika/glasnogovornice stranke dok se za te poslove ne imenuje i ovlasti neka druga osoba;
• brine se o izvršavanju odluka Skupštine, provodi politiku Stranke u okviru Programa, utvrđuje i iznosi političke stavove Stranke;
• osigurava suradnju svih tijela Stranke;
• predlaže tajnika/tajnicu Stranke;
• saziva Skupštinu Stranke na osnovi Statuta ili kada ocijeni da je to neophodno zbog grubog narušavanja statutarnih ili programskih odredbi;
• Predlaže Predsjedništvu pokretanje disciplinskog postupka kad ocijeni da je to neophodno
• podnosi izvještaj o radu stranke između dviju Skupština;
• predlaže Glavnom odboru izborni program;
• Predlaže Predsjedništvu i Glavnom odboru na usvajanje politički plan rada za svaku godinu;
• Predlaže Glavnom odboru i skupštini višegodišnju strategiju stranke na usvajanje;
• podnosi izvještaj Glavnom odboru te obavlja i druge poslove u skladu s ovim Statutom koje nisu izričito stavljene u nadležnost nekog drugog tijela.
Članak 29.
(1) Supredsjednik za svoj rad odgovara Skupštini.
(2) Supredsjednik je odgovoran/odgovorna za provođenje odluka Skupštine i Glavnog odbora.
(3) Supredsjednik može prije isteka mandata podnijeti ostavku. Podnošenjem ostavke raspisuju se izbori za supredsjednika.
Predsjedništvo
Članak 30.
(1) Predsjedništvo je izvršno-političko tijelo koje bira Skupština Stranke na mandat od 4 godine.
(2) Predsjedništvo ima 13 članova/članica.
(3) Predsjedništvo čine supredsjednici, tajnik i devet članova/članica Predsjedništva izabranih na Skupštini.
(4) Supredsjednici po položaju su supredsjednici Predsjedništva.
(5) Ako između dvije Skupštine član/članica Predsjedništva bude izabran/izabrana na dužnost nespojivu s članstvom u Predsjedništvu, ili zbog nekog drugog razloga više ne može obnašati svoju dužnost, Predsjedništvo Stranke može na njegovo/njezino mjesto kooptirati novog/novu člana/članicu koji/koja je na listi kandidata/kandidatkinja za Predsjedništvo dobio/dobila najveći broj glasova nakon kandidata/kandidatkinja koji/koje su izabrani/izabrane na Skupštini.
Članak 31.
Predsjedništvo:
• provodi Program, odluke Skupštine i Glavnog odbora
• raspravlja o potrebi izmjena Programa i Statuta i utvrđuje njihov nacrt;
• raspravlja o aktualnim političkim pitanjima i o njima donosi odluke;
• daje mišljenje o prijedlogu Izbornog programa i prijedlozima za donošenje odluke o kandidatima/kandidatkinjama za predstavnička tijela te odluke o zaključivanju sporazuma o predizbornoj i postizbornoj suradnji s drugim političkim strankama na izborima
• raspisuje savjetodavni referendum i utvrđuje Pravila provođenja, ukoliko je njegovo održavanje svojim potpisima tražilo 15 % članstva, i to za pitanja koja nisu u suprotnosti s preambulom Programa i općim odredbama Statuta;
• donosi pravilnik o izboru tijela
• odlučuje o oblicima teritorijalnog i interesnog organiziranja u Stranci u skladu sa Statutom;
• donosi Odluku o osnivanju ogranaka;
• u slučaju povrede Statuta i Programa donosi odluku o raspuštanju ogranka;
• odlučuje u drugom stupnju u disciplinskim postupcima, osim u slučaju kad je disciplinski postupak pokrenulo samo Predsjedništvo;
• brine se o informiranju unutar Stranke;
• utvrđuje politiku gospodarenja imovinom;
• brine se o korištenju materijalnih sredstava Stranke i donosi odgovarajuće odluke;
• donosi Pravilnik o financijsko-materijalnom poslovanju;
• odobrava ugovore o stjecanju, otuđenju i opterećenju imovine;;
• osniva radna tijela
• donosi i druge odluke koje nisu u nadležnosti drugih tijela Stranke;
• donosi Poslovnik o svom radu;
• obavlja i druge poslove u skladu sa Statutom.
Članak 32.
(1) Sjednice Predsjedništva Stranke održavaju se prema potrebi, a najmanje jednom u dva mjeseca.
(2) Sjednice Predsjedništva sazivaju supredsjednici.
(3) Predsjedništvo može donositi odluke ukoliko je prisutna natpolovična većina članova/članica, i to natpolovičnom većinom glasova prisutnih članova/članica.
Tajnik
Članak 33.
Tajnik:
– organizira i koordinira rad svih operativnih tijela Stranke,
– usko surađuje sa supredsjednicima i pomaže im u njihovom djelovanju,
– organizira, koordinira i upravlja poslovima tajništva,
– obavlja administrativne i ostale poslove po potrebi.
V. SREDSTVA ZA RAD STRANKE
Članak 34.
Stranka radi osiguravanja svojih političkih ciljeva stječe prihode od članarine, dobrovoljnih priloga (donacija), imovine u svojem vlasništvu, propagandnih materijala, organiziranja stranačkih manifestacija te iz drugih zakonom dopuštenih izvora.
VI. PRESTANAK DJELOVANJA STRANKE
Članak 35.
Odluku o prestanku djelovanja Stranke donosi Skupština dvotrećinskom većinom od ukupnog broja članova Skupštine.
Odlukom o prestanku djelovanja Skupština će odlučiti o imovini Stranke.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 36.
Ovaj Statut stupa na snagu i primjenjuje se danom njegova donošenja.
Članak 37.
Ovaj Statut tumači Skupština Stranke, a između dvaju zasjedanja Skupštine, Glavni odbor Stranke.
Članak 38.
Ovaj Statut objavit će se u javnom glasilu »Narodne novine«.
Zadar, 13. ožujka 2021.
Supredsjednici
Denis Bruketa, v. r.
Sandi Špaleta, v. r.