Odluka o donošenju nastavnih planova posebnih kurikuluma za osnovnu školu

NN 99/2021 (10.9.2021.), Odluka o donošenju nastavnih planova posebnih kurikuluma za osnovnu školu

Ministarstvo znanosti i obrazovanja

1789

Na temelju članka 27. stavka 9. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, broj: 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 – ispravak, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19 i 64/20) ministar znanosti i obrazovanja donosi

ODLUKU

O DONOŠENJU NASTAVNIH PLANOVA POSEBNIH KURIKULUMA ZA OSNOVNU ŠKOLU

I.

Ovom Odlukom donose se nastavni planovi posebnih kurikuluma za osnovnu školu.

II.

Sastavni dio ove Odluke su:

– Nastavni plan posebnih kurikuluma za osnovnu školu,

– Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada,

– Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada za učenike s poremećajem iz spektra autizma,

– Nastavni plan programa produženoga stručnog postupka,

– Nastavni plan programa edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka,

– Nastavni plan rehabilitacijskih programa.

III.

Početkom primjene ove Odluke stavljaju se izvan snage nastavni planovi odgoja i osnovnog školovanja učenika s teškoćama u razvoju koji su sastavni dio Nastavnih planova i programa odgoja i školovanja učenika s teškoćama u razvoju (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 4, Zagreb, rujan 1996.) i Nastavnih planova i programa odgoja i osnovnog školovanja učenika s autističnim poremećajima (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 16, Zagreb, prosinac 1997.).

IV.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama, a primjenjuje se od školske godine 2023./2024.

Klasa: 602-02/21-05/00024

Urbroj: 533-09-21-0001

Zagreb, 7. rujna 2021.

Ministar
prof. dr. sc. Radovan Fuchs, v. r.

NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA OSNOVNU ŠKOLU

PREDMETNI KURIKULUMIGODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA
I.II.III.IV.V.VI.VII.VIII.
OBVEZNI
Hrvatski jezik175175175175175175175175
Likovna kultura3535353535353535
Glazbena kultura3535353535353535
Matematika140140140140140140140140
Priroda i društvo707070105
Priroda17070105105
Društvo270707070
Tehnička kultura7070105105
Domaćinstvo370707070
Informatika7070
Tjelesna i zdravstvena kultura1051051057070707070
UKUPNO (tjedno)1616161623232323
IZBORNI
Vjeronauk7070707070707070
Informatika353535357070
Strani jezik3535353535353535
DRUGI OBLICI NASTAVE
Sat razrednika3535353535353535
Izvannastavne aktivnosti43535353570707070
DRUGI OBLICI RADA
Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka5140140140140140140140140
Program produženoga stručnog postupka6875875875875875875875875
Rehabilitacijski program7420420420420420420420420
MEĐUPREDMETNE TEME
Održivi razvojIzvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih predmeta i sata razrednika.
Građanski odgoj i obrazovanje
Zdravlje
Osobni i socijalni razvoj
Učiti kako učiti
Poduzetništvo
Uporaba IKT


1 Nastavni sadržaji kemije, fizike i biologije niže razine ishoda učenja.

2 Nastavni sadržaji povijesti i geografije niže razine ishoda učenja.

3 Novi predmetni kurikulum Domaćinstvo provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.

4 Izvannastavne aktivnosti su obvezne od 1. do 4. razreda, a od 5. do 8. razreda učenici se u njih uključuju po vlastitoj odluci.

5 Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka ne predstavlja dodatno opterećenje satnice učenika.

6 Program produženoga stručnog postupka (PSP) je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnoga učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.

7 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.

NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA

PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMIGODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA
OD 7.
DO 10. G.
OD 11.
DO 15. G.
OD 16.
DO 21. G.
OBVEZNI
Tjelesna i zdravstvena kultura140140105
Radni odgoj70140
Izobrazba u obavljanju poslova350
Upoznavanje uže i šire okoline7010570
Hrvatski jezik i komunikacija140140105
Matematičke vještine707070
Skrb o sebi1057035
Domaćinstvo13570
Socijalizacija353535
Likovna i glazbena kultura7010570
UKUPNO (tjedno)202426
IZBORNI
Vjeronauk353535
Osnove stranog jezika13535
Osnove informatike13535
DRUGI OBLICI NASTAVE
Sat razrednika353535
Izvannastavne aktivnosti353535
DRUGI OBLICI RADA
Program produženoga stručnog postupka2875875875
Rehabilitacijski program3420420420
MEĐUPREDMETNE TEME
Održivi razvojIzvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih područja i sata razrednika.
Građanski odgoj i obrazovanje
Zdravlje
Osobni i socijalni razvoj
Učiti kako učiti
Poduzetništvo
Uporaba IKT


1 Nove predmetne posebne kurikulume Domaćinstvo, Osnove stranog jezika i Osnove informatike, u pravilu, provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.

2 U program produženoga stručnog postupka (PSP) nisu uključeni svi učenici. Program PSP-a je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.

3 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.

NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA ZA UČENIKE S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA

PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMIGODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA
OD 7.
DO 10. G.
OD 11.
DO 15. G.
OD 16.
DO 21. G.
OBVEZNI
Tjelesna i zdravstvena kultura140175105
Jezik i komunikacija175210105
Vještine svakodnevnog života140175210
Socijalne vještine105140140
Matematičke vještine7070
Likovna i glazbena kultura707070
Izobrazba u obavljanju poslova280
UKUPNO (tjedno)202426
IZBORNI
Vjeronauk353535
Osnove stranog jezika13535
Osnove informatike13535
DRUGI OBLICI NASTAVE
Sat razrednika353535
Izvannastavne aktivnosti353535
DRUGI OBLICI RADA
Program produženoga stručnog postupka2875875875
Rehabilitacijski program3420420420

1 Nove predmetne posebne kurikulume Osnove stranog jezika i Osnove informatike, u pravilu, provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.

2 U program produženoga stručnog postupka (PSP) nisu uključeni svi učenici. Program PSP-a je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.

3 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.

Napomena: Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada za učenike s poremećajem iz spektra autizma provodi se u posebnim odgojno-obrazovnim skupinama ustrojenim isključivo za učenike s poremećajem iz spektra autizma.

NASTAVNI PLAN PROGRAMA PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA

PROGRAM PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKABROJ SATI
DNEVNOTJEDNOGODIŠNJE
Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina210350
Edukacijsko-rehabilitacijski program
Govorno-jezične vježbe210350
Poticanje komunikacijskih vještina
Trening socijalnih vještina
Modifikacija ponašanja
Kognitivne strategije učenja
Rehabilitacija putem pokreta
Rehabilitacija igrom
Metode kreativne terapije i art/ekspresivnih terapija
Bazična perceptivno-motorička stimulacija
Program poticanja socijalne uključenosti
Aktivnosti svakodnevnog življenja
Strukturirane slobodne aktivnosti1270
Kreativne radionice3105
UKUPNO525875


NASTAVNI PLAN PROGRAMA
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIH POSTUPKA

PROGRAM
EDUKACIJSKO-
-REHABILITACIJSKIH POSTUPAKA
GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA
I.II.III.IV.V.VI.VII.VIII.
Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina7070707070707070
Edukacijsko-rehabilitacijski postupci7070707070707070
UKUPNO (tjedno)44444444

NASTAVNI PLAN
REHABILITACIJSKIH PROGRAMA

REHABILITACIJSKI PROGRAM1GODIŠNJI BROJ SATI
Muzikoterapija420
Psihoterapijski postupci
Art terapija
Kineziterapija
Orijentacija i kretanje
Tiflotehnička obuka
Vježbe vida
Vježbe svakodnevnih vještina
Obuka za Brailleovo pismo
Uključujući znakovni i slikovni jezik
Senzorna integracija
Primijenjena analiza ponašanja (ABA)
Metode kreativne terapije
UKUPNO (tjedno)12

1 Za provedbu rehabilitacijskih programa potrebna je licenca ili dodatno stručno osposobljavanje.