Ministarstvo znanosti i obrazovanja
1789
Na temelju članka 27. stavka 9. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, broj: 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 – ispravak, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19 i 64/20) ministar znanosti i obrazovanja donosi
ODLUKU
O DONOŠENJU NASTAVNIH PLANOVA POSEBNIH KURIKULUMA ZA OSNOVNU ŠKOLU
I.
Ovom Odlukom donose se nastavni planovi posebnih kurikuluma za osnovnu školu.
II.
Sastavni dio ove Odluke su:
– Nastavni plan posebnih kurikuluma za osnovnu školu,
– Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada,
– Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada za učenike s poremećajem iz spektra autizma,
– Nastavni plan programa produženoga stručnog postupka,
– Nastavni plan programa edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka,
– Nastavni plan rehabilitacijskih programa.
III.
Početkom primjene ove Odluke stavljaju se izvan snage nastavni planovi odgoja i osnovnog školovanja učenika s teškoćama u razvoju koji su sastavni dio Nastavnih planova i programa odgoja i školovanja učenika s teškoćama u razvoju (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 4, Zagreb, rujan 1996.) i Nastavnih planova i programa odgoja i osnovnog školovanja učenika s autističnim poremećajima (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 16, Zagreb, prosinac 1997.).
IV.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama, a primjenjuje se od školske godine 2023./2024.
Klasa: 602-02/21-05/00024
Urbroj: 533-09-21-0001
Zagreb, 7. rujna 2021.
Ministar
prof. dr. sc. Radovan Fuchs, v. r.
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA OSNOVNU ŠKOLU
PREDMETNI KURIKULUMI | GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA | |||||||
I. | II. | III. | IV. | V. | VI. | VII. | VIII. | |
OBVEZNI | ||||||||
Hrvatski jezik | 175 | 175 | 175 | 175 | 175 | 175 | 175 | 175 |
Likovna kultura | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 |
Glazbena kultura | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 |
Matematika | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 |
Priroda i društvo | 70 | 70 | 70 | 105 | ||||
Priroda1 | 70 | 70 | 105 | 105 | ||||
Društvo2 | 70 | 70 | 70 | 70 | ||||
Tehnička kultura | 70 | 70 | 105 | 105 | ||||
Domaćinstvo3 | 70 | 70 | 70 | 70 | ||||
Informatika | 70 | 70 | ||||||
Tjelesna i zdravstvena kultura | 105 | 105 | 105 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 |
UKUPNO (tjedno) | 16 | 16 | 16 | 16 | 23 | 23 | 23 | 23 |
IZBORNI | ||||||||
Vjeronauk | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 |
Informatika | 35 | 35 | 35 | 35 | 70 | 70 | ||
Strani jezik | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 |
DRUGI OBLICI NASTAVE | ||||||||
Sat razrednika | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 |
Izvannastavne aktivnosti4 | 35 | 35 | 35 | 35 | 70 | 70 | 70 | 70 |
DRUGI OBLICI RADA | ||||||||
Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka5 | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 |
Program produženoga stručnog postupka6 | 875 | 875 | 875 | 875 | 875 | 875 | 875 | 875 |
Rehabilitacijski program7 | 420 | 420 | 420 | 420 | 420 | 420 | 420 | 420 |
MEĐUPREDMETNE TEME | ||||||||
Održivi razvoj | Izvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih predmeta i sata razrednika. | |||||||
Građanski odgoj i obrazovanje | ||||||||
Zdravlje | ||||||||
Osobni i socijalni razvoj | ||||||||
Učiti kako učiti | ||||||||
Poduzetništvo | ||||||||
Uporaba IKT |
1 Nastavni sadržaji kemije, fizike i biologije niže razine ishoda učenja.
2 Nastavni sadržaji povijesti i geografije niže razine ishoda učenja.
3 Novi predmetni kurikulum Domaćinstvo provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.
4 Izvannastavne aktivnosti su obvezne od 1. do 4. razreda, a od 5. do 8. razreda učenici se u njih uključuju po vlastitoj odluci.
5 Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka ne predstavlja dodatno opterećenje satnice učenika.
6 Program produženoga stručnog postupka (PSP) je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnoga učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
7 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA
PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI | GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA | ||
OD 7. DO 10. G. | OD 11. DO 15. G. | OD 16. DO 21. G. | |
OBVEZNI | |||
Tjelesna i zdravstvena kultura | 140 | 140 | 105 |
Radni odgoj | 70 | 140 | |
Izobrazba u obavljanju poslova | 350 | ||
Upoznavanje uže i šire okoline | 70 | 105 | 70 |
Hrvatski jezik i komunikacija | 140 | 140 | 105 |
Matematičke vještine | 70 | 70 | 70 |
Skrb o sebi | 105 | 70 | 35 |
Domaćinstvo1 | 35 | 70 | |
Socijalizacija | 35 | 35 | 35 |
Likovna i glazbena kultura | 70 | 105 | 70 |
UKUPNO (tjedno) | 20 | 24 | 26 |
IZBORNI | |||
Vjeronauk | 35 | 35 | 35 |
Osnove stranog jezika1 | 35 | 35 | |
Osnove informatike1 | 35 | 35 | |
DRUGI OBLICI NASTAVE | |||
Sat razrednika | 35 | 35 | 35 |
Izvannastavne aktivnosti | 35 | 35 | 35 |
DRUGI OBLICI RADA | |||
Program produženoga stručnog postupka2 | 875 | 875 | 875 |
Rehabilitacijski program3 | 420 | 420 | 420 |
MEĐUPREDMETNE TEME | |||
Održivi razvoj | Izvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih područja i sata razrednika. | ||
Građanski odgoj i obrazovanje | |||
Zdravlje | |||
Osobni i socijalni razvoj | |||
Učiti kako učiti | |||
Poduzetništvo | |||
Uporaba IKT |
1 Nove predmetne posebne kurikulume Domaćinstvo, Osnove stranog jezika i Osnove informatike, u pravilu, provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.
2 U program produženoga stručnog postupka (PSP) nisu uključeni svi učenici. Program PSP-a je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
3 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA ZA UČENIKE S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA
PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI | GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA | ||
OD 7. DO 10. G. | OD 11. DO 15. G. | OD 16. DO 21. G. | |
OBVEZNI | |||
Tjelesna i zdravstvena kultura | 140 | 175 | 105 |
Jezik i komunikacija | 175 | 210 | 105 |
Vještine svakodnevnog života | 140 | 175 | 210 |
Socijalne vještine | 105 | 140 | 140 |
Matematičke vještine | 70 | 70 | |
Likovna i glazbena kultura | 70 | 70 | 70 |
Izobrazba u obavljanju poslova | 280 | ||
UKUPNO (tjedno) | 20 | 24 | 26 |
IZBORNI | |||
Vjeronauk | 35 | 35 | 35 |
Osnove stranog jezika1 | 35 | 35 | |
Osnove informatike1 | 35 | 35 | |
DRUGI OBLICI NASTAVE | |||
Sat razrednika | 35 | 35 | 35 |
Izvannastavne aktivnosti | 35 | 35 | 35 |
DRUGI OBLICI RADA | |||
Program produženoga stručnog postupka2 | 875 | 875 | 875 |
Rehabilitacijski program3 | 420 | 420 | 420 |
1 Nove predmetne posebne kurikulume Osnove stranog jezika i Osnove informatike, u pravilu, provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.
2 U program produženoga stručnog postupka (PSP) nisu uključeni svi učenici. Program PSP-a je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
3 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
Napomena: Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada za učenike s poremećajem iz spektra autizma provodi se u posebnim odgojno-obrazovnim skupinama ustrojenim isključivo za učenike s poremećajem iz spektra autizma.
NASTAVNI PLAN PROGRAMA PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA
PROGRAM PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA | BROJ SATI | ||
DNEVNO | TJEDNO | GODIŠNJE | |
Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina | 2 | 10 | 350 |
Edukacijsko-rehabilitacijski program | |||
Govorno-jezične vježbe | 2 | 10 | 350 |
Poticanje komunikacijskih vještina | |||
Trening socijalnih vještina | |||
Modifikacija ponašanja | |||
Kognitivne strategije učenja | |||
Rehabilitacija putem pokreta | |||
Rehabilitacija igrom | |||
Metode kreativne terapije i art/ekspresivnih terapija | |||
Bazična perceptivno-motorička stimulacija | |||
Program poticanja socijalne uključenosti | |||
Aktivnosti svakodnevnog življenja | |||
Strukturirane slobodne aktivnosti | 1 | 2 | 70 |
Kreativne radionice | 3 | 105 | |
UKUPNO | 5 | 25 | 875 |
NASTAVNI PLAN PROGRAMA
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIH POSTUPKA
PROGRAM EDUKACIJSKO- -REHABILITACIJSKIH POSTUPAKA | GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA | |||||||
I. | II. | III. | IV. | V. | VI. | VII. | VIII. | |
Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 |
Edukacijsko-rehabilitacijski postupci | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 |
UKUPNO (tjedno) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
NASTAVNI PLAN
REHABILITACIJSKIH PROGRAMA
REHABILITACIJSKI PROGRAM1 | GODIŠNJI BROJ SATI |
Muzikoterapija | 420 |
Psihoterapijski postupci | |
Art terapija | |
Kineziterapija | |
Orijentacija i kretanje | |
Tiflotehnička obuka | |
Vježbe vida | |
Vježbe svakodnevnih vještina | |
Obuka za Brailleovo pismo | |
Uključujući znakovni i slikovni jezik | |
Senzorna integracija | |
Primijenjena analiza ponašanja (ABA) | |
Metode kreativne terapije | |
UKUPNO (tjedno) | 12 |
1 Za provedbu rehabilitacijskih programa potrebna je licenca ili dodatno stručno osposobljavanje.