HRVATSKA AGENCIJA ZA NADZOR FINANCIJSKIH USLUGA
2477
Na temelju članka 201. stavka 6. u vezi članka 201. stavka 1. točke 10. Zakona o osiguranju (»Narodne novine« 30/15, 112/18, 63/20, 133/20) i članka 15. točke 7. Zakona o Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga (»Narodne novine« 140/05, 12/12) Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga na sjednici Upravnog vijeća održanoj 22. prosinca 2021. donijela je
PRAVILNIK
O IZVJEŠTAVANJU HRVATSKE AGENCIJE ZA NADZOR FINANCIJSKIH USLUGA O PRITUŽBAMA I PRIGOVORIMA ZAINTERESIRANIH OSOBA UPUĆENIM DRUŠTVIMA ZA OSIGURANJE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se sadržaj izvješća te način i rokovi izvještavanja Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (dalje u tekstu: Agencija) o pritužbama i prigovorima zainteresiranih osoba upućenim društvima za osiguranje (dalje u tekstu: Društvo).
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ovog Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1. zainteresirane osobe su osobe kako su definirane odredbom članka 375. Zakona o osiguranju (dalje u tekstu: Zakon)
2. pritužba i prigovor odnose se na izjavu nezadovoljstva upućenu Društvu od strane osobe povezane s ugovorom o osiguranju ili uslugom osiguranja, odnosno zainteresiranih osoba kako su definirane člankom 375. Zakona, uključujući izvršenje obveze iz ugovora o osiguranju ili izvanugovornu obavezu. Pritužba i prigovor podrazumijevaju i obraćanja zainteresiranih osoba koja se odnose na osnovanost i visinu odštetnog zahtjeva.
Članak 3.
Odredbe ovog Pravilnika primjenjuju se na i na podružnice društava za osiguranje iz druge države članice Europske unije/Europskog gospodarskog prostora ili iz treće države, a koja je osnovana na području Republike Hrvatske.
Članak 4.
(1) Društvo je Agenciji dužno dostaviti izvještaj o pritužbama i prigovorima zainteresiranih osoba dva puta godišnje i to za pritužbe i prigovore primljene u razdoblju od siječnja do lipnja najkasnije do kraja rujna tekuće godine, a za pritužbe i prigovore primljene u razdoblju od srpnja do prosinca, do kraja ožujka sljedeće godine za prethodnu godinu.
(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka, Društvo je izvještaj o pritužbama i prigovorima zainteresiranih osoba za razdoblje od siječnja do prosinca 2021. godine dužno dostaviti u jedinstvenom izvještaju za cjelogodišnje razdoblje do kraja ožujka 2022. godine.
(3) Oblik i sadržaj izvještaja iz stavka 1. ovog članka određen je u obrascu u prilogu I »Izvještaj o pritužbama i prigovorima zainteresiranih osoba«, koji je sastavni dio ovog Pravilnika.
(4) Društvo je izvještaj iz stavka 1. ovog članka dužno dostaviti na način i u skladu s Tehničkom uputom za prijavu i rad sa sučeljem sustava za dostavu podataka u elektroničkom obliku.
(5) Smatra se da je Društvo dostavilo izvještaj iz stavka 1. ovog članka u trenutku kad je dokumentacija zabilježena na poslužitelju za slanje takve dokumentacije.
(6) U opravdanim slučajevima tehničke nemogućnosti dostave ili dostave koja nije izvršena (npr. kvar na sustavu, nemogućnost čitanja zaprimljene dokumentacije i sl.) na način propisan stavkom 4. ovog članka, Društvo je dužno dostaviti izvještaj u pisanom obliku, neposredno ili poštom u svrhu pravodobnog izvještavanja. Društvo je dužno dostaviti dokumentaciju na način propisan stavkom 4. ovog članka čim prestanu razlozi nemogućnosti takve dostave, a najkasnije u roku od 8 dana od prestanka okolnosti koje su prouzročile tehničku nemogućnost takve dostave.
(7) Agencija može, u slučaju potrebe, od Društva zatražiti dostavu izvještaja iz stavka 1. ovog članka i u izvorniku ili u ovjerenoj preslici, neovisno o izvršenoj dostavi u elektroničkom obliku.
(8) Iznimno od odredbe stavka 4. ovog članka, podružnica društva za osiguranje iz druge države članice Europske unije/Europskog gospodarskog prostora ili iz treće države, a koja je osnovana na području Republike Hrvatske, izvještaj iz stavka 1. ovog članka dostavlja Agenciji u pisanom obliku, neposredno ili poštom.
Članak 5.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 011-02/21-04/01
Urbroj: 326-01-70-72-21-6
Zagreb, 22. prosinca 2021.
Predsjednik
Upravnog Vijeća
dr. sc. Ante Žigman, v. r.
PRILOG I
Izvještaj o pritužbama i prigovorima zainteresiranih osoba
Ime društva za osiguranje/podružnice društva za osiguranje iz druge države
____________________________
LEI oznaka društva/podružnice:
____________________________
Izvještajno razdoblje (polugodište/godina):
____________________________
Ukupan broj pritužbi u izvještajnom razdoblju:
____________________________
Ukupan broj prigovora u izvještajnom razdoblju:
____________________________
Ime, prezime i kontakt osobe u slučaju potrebe za dodatnim pojašnjenjima u vezi izvještaja:
____________________________
Tablica 1. Broj pritužbi i prigovora po razlogu*
Razlog pritužbi i prigovora | Broj |
Prodaja, distribucija | |
Od čega: Obraćanja vezana za predugovorno informiranje | |
Od čega: Obraćanja vezana za rad distributera/prodajnog osoblja | |
Od čega: Obraćanja vezana uz prodaju neprimjerenog proizvoda | |
Od čega: Ostala obraćanja vezana za prodaju i distribuciju | |
Upravljanje odštetnim zahtjevima | |
Od čega: Obraćanja vezana uz osnovanost i/ili visinu odštetnog zahtjeva | |
Od čega: Obraćanja vezana uz rokove rješavanja odštetnog zahtjeva | |
Od čega: Obraćanja vezana uz procjenu šteta/rad procjenitelja | |
Od čega: Obraćanja vezana uz komunikaciju s društvom | |
Od čega: Ostala obraćanja vezana za upravljanje odštetnim zahtjevima | |
Pokrića i isključenja iz ugovora o osiguranju | |
Provizija, naknade, troškovi | |
Premija | |
Administracija/upravljanje poslovnim procesima u društvu/podružnici koji imaju utjecaj na postupanje prema podnositelju pritužbe/prigovora | |
Komunikacija | |
Raskid ugovora | |
Ostalo | |
UKUPNO |
Molimo navedite razloge pritužbi i prigovora iz kategorije »Ostalo«
|
* Napomena: u slučaju da se pritužba/prigovor odnose na više razloga, unesite pritužbu/prigovor samo po jednoj osnovi i to najboljom vlastitom procjenom.
Tablica 2. Broj pritužbi i prigovora po proizvodu/usluzi
Proizvod/usluga | Broj |
Životno osiguranje – ukupno | |
Životno osiguranje s dobiti | |
Životno osiguranje – unit-linked | |
Ostalo životno osiguranje | |
Neživotno osiguranje – ukupno | |
Obvezno osiguranje od automobilske odgovornosti | |
Ostalo osiguranje vezano uz vozila (kasko) | |
Osiguranje plovila | |
Osiguranje letjelica | |
Osiguranje prijevoza | |
Osiguranje robe u tranzitu | |
Osiguranje od nezgode | |
Zdravstveno osiguranje | |
Osiguranje kućanstva i stvari | |
Osiguranje građevina | |
Osiguranje od požara | |
Osiguranje ostale štete na imovini | |
Osiguranje od prirodnih nepogoda | |
Osiguanje od prekida poslovanja | |
Odgovornost trećih strana | |
Osiguranje pravnih troškova | |
Zaštita pri gubitku prihoda (»income protection«) | |
Putno osiguranje | |
Osiguranje elektroničkih uređaja (i mobilnih telefona) | |
Osiguranje otplate drugih obaveza (»payment protection«) | |
Osiguranje otplate kredita | |
Osiguranje izvršenja obaveza (»suretyship«) | |
Osiguranje naknade zaposlenicima | |
Osiguranje od profesionalne odgovornosti | |
Osiguranje odgovornosti rukovoditelja | |
Asistencija | |
Ostalo osiguranje od financijskih gubitaka |
* Napomene: ukoliko Vaše društvo ne nudi neki od navedenih proizvoda, odnosno neku od navedenih usluga, molimo da u pripadajući red »Broj« upišete »X«, a ukoliko nudi neki od navedenih proizvoda, odnosno neku od navedenih usluga, ali nije bilo pritužbi ni prigovora vezanih uz navedeno, molimo da u pripadajući red »Broj« upišete »0«.
Ukoliko se pritužba ili prigovor odnose na ugovor o osiguranju u kojem postoji više vrsta osiguranja, molimo da metodom najbolje procjene na koju vrstu osiguranja se odnosi pritužba ili prigovor odaberete i upišete samo jednu vrstu osiguranja.
Tablica 3. Osobe koje su ovlaštene i zadužene za rješavanje pritužbi i prigovora i u društvu/podružnici
R.br. | Ime i prezime | Kontakt adresa elektroničke pošte |