Odluka o usvajanju Izmjena i dopuna Programa dodjele državnih potpora sektoru mora, prometa, prometne infrastrukture i povezanim djelatnostima u aktualnoj pandemiji COVID-a 19

NN 72/2022 (24.6.2022.), Odluka o usvajanju Izmjena i dopuna Programa dodjele državnih potpora sektoru mora, prometa, prometne infrastrukture i povezanim djelatnostima u aktualnoj pandemiji COVID-a 19

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

1063

Na temelju članka 50. stavka 1. Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2022. godinu (»Narodne novine«, broj 62/22.), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 21. lipnja 2022. donijela

ODLUKU

O USVAJANJU IZMJENA I DOPUNA PROGRAMA DODJELE DRŽAVNIH POTPORA SEKTORU MORA, PROMETA, PROMETNE INFRASTRUKTURE I POVEZANIM DJELATNOSTIMA U AKTUALNOJ PANDEMIJI COVID-a 19

I.

Usvajaju se Izmjene i dopune Programa dodjele državnih potpora sektoru mora, prometa, prometne infrastrukture i povezanim djelatnostima u aktualnoj pandemiji COVID-a 19 (»Narodne novine«, br. 77/20., 116/20., 5/221., 114/21., 41/22. i 64/22; u daljnjem tekstu: Program) o uključivanju dodatne mjere i povećanju iznosa proračuna Programa, a sve temeljem pravila iz Komunikacije Komisije – Privremeni okvir za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVID-a 19 od 19. ožujka 2020. (SL C 911, 20. 3. 2020., str. 1.) i Izmjena Privremenog okvira za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVID-a 19 od 3. travnja 2020. (SL C 1121, 4. 4. 2020., str. 1.), Komunikacijom Komisije – Izmjena privremenog okvira za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVID-a 19 od 8. svibnja 2020. (SL C 164, 13. 5. 2020., str. 3.), Komunikacijom Komisije – Treća izmjena privremenog okvira za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVID-a l9 (SL C 218, 2. 7. 2020., str. 3.), Komunikacijom Komisije – Četvrta izmjena privremenog okvira za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVID-a 19 i izmjena Priloga Komunikaciji Komisije državama članicama o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na kratkoročno osiguranje izvoznih kredita (SL C 340I, 13. 10. 2020., str. 1.), Komunikacijom Komisije – Peta izmjena privremenog okvira za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVID-a 19 od 28. siječnja 2021. (SL C 34, 1. 2. 2021.) kao i Komunikacijom Komisije – Šesta izmjena privremenog okvira za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji bolesti COVID-19 i izmjena Priloga Komunikaciji Komisije državama članicama o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na kratkoročno osiguranje izvoznih kredita (SL C 473, 24. 11. 2021., str. 1.) uz zadržavanje svih ostalih određenja Programa.

Izmjene i dopune Programa sastavni su dio ove Odluke.

II.

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/22-04/252
Urbroj: 50301-05/14-22-2

Zagreb, 21. lipnja 2022.

Predsjednik
mr. sc. Andrej Plenković, v. r.

IZMJENE I DOPUNE PROGRAMA DODJELE DRŽAVNIH POTPORA SEKTORU MORA, PROMETA, PROMETNE INFRASTRUKTURE I POVEZANIM DJELATNOSTIMA U AKTUALNOJ PANDEMIJI COVID-a 19

I.

U Programu dodjele državnih potpora sektoru mora, prometa, prometne infrastrukture i povezanim djelatnostima u aktualnoj pandemiji COVID-a 19 (»Narodne novine«, br. 77/20., 116/20., 5/21., 114/21., 41/22. i 64/22; u daljnjem tekstu: Program), u točki I. druga rečenica mijenja se i glasi: »Pritom je naglasak na mjerama namijenjenim osiguranju likvidnosti, ublažavanju šteta nastalih zbog pandemije, refinanciranju ili restrukturiranju obveza prema kreditnim i financijskim institucijama i omogućavanju pristupa financiranju radi očuvanja kontinuiteta ekonomske aktivnosti u ovom sektoru za vrijeme i nakon pandemije COVID-a 19 te stvaranje uvjeta za što brži oporavak nakon sadašnje krize«.

II.

U točki II. stavak 1. mijenja se i glasi:

»Ovim Programom uređuje se dodjela državnih potpora (u daljnjem tekstu: potpora) na temelju Komunikacije Europske komisije – Privremeni okvir za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVID-a 19 od 19. ožujka 2020. godine (SL C 91I, 20. 3. 2020., str. 1), Komunikacije Komisije – Izmjena Privremenog okvira za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVID-a 19 od 3. travnja 2020. (SL C 112I, 4. 4. 2020., str. 1), Komunikacije Komisije – Druga izmjena privremenog okvira za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVID-a 19 od 8. svibnja 2020. godine (SL C 164, 13. 5. 2020., str. 3), Komunikacije Komisije – Treća izmjena privremenog okvira za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVID-a l9 (SL C 218, 2. 7. 2020., str. 3.) te Komunikacijom Komisije – Četvrta izmjena privremenog okvira za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVID-a 19 i izmjena Priloga Komunikaciji Komisije državama članicama o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na kratkoročno osiguranje izvoznih kredita (SL C 340I, 13. 10. 2020., str. 1), Komunikacije Komisije – Peta izmjena privremenog okvira za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVID-a 19 od 28. siječnja 2021. godine (SL C 34, 1. 2. 2021., str. 6.) te Komunikacije Komisije – Šesta izmjena privremenog okvira za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji bolesti COVID-19 i izmjena Priloga Komunikacije Komisije državama članicama o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na kratkoročno osiguranje izvoznih kredita.«.

Stavak 2. mijenja se i glasi:

»Ovaj Program predstavlja akt na temelju kojeg će Vlada Republike Hrvatske – Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture (u daljnjem tekstu: MMPI) samostalno i putem provedbenih tijela Hrvatske banke za obnovu i razvitak (u daljnjem tekstu: HBOR) i Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG – BICRO), gdje je primjenjivo, bez potrebe za daljnjom obavijesti, dodjeljivati pojedinačne potpore korisnicima koji ispunjavaju uvjete iz ovog Programa i Privremenog okvira – COVID 19.«.

Stavak 3. mijenja se i glasi:

»Instrumenti državne potpore uređeni ovim Programom su državna jamstva (u daljnjem tekstu: jamstvo) za nove zajmove i ugovore o leasingu poduzetnika kod kreditnih i financijskih institucija te Hrvatske banke za obnovu i razvitak, potpore u obliku subvencioniranih kamatnih stopa za zajmove i potpore u obliku dokapitalizacije.«.

U stavku 4. iza riječi: »Davatelj potpore iz stavka 2. ove točke je MMPI, koji će osigurati sredstva za dodjelu potpora sukladno ovom Programu, kao i za plaćanja odnosno pokriće gubitaka po jamstvima koja će se izdavati na temelju ovog Programa, voditi evidenciju i nadzor dodijeljenih potpora u obliku jamstava« dodaje se zarez i riječi: »gdje je primjenjivo,«.

U stavku 5. iza riječi: »Mjere iz ovog Programa« dodaju se riječi: »koje predviđaju državna jamstva«.

Stavak 6. mijenja se i glasi:

»Ovaj Program, osim što predstavlja akt na temelju kojeg će se dodjeljivati potpore sukladno Zakonu o državnim potporama[1]((»Narodne novine« br. 47/14 i 69/17.)), ujedno daje okvir i smjernice za rad stručnim službama MMPI za obradu pojedinih zahtjeva korisnika za državnom potporom, djelatnicima HBOR-a i HAMAG – BICRO-a ovim se Programom pruža okvir i smjer, kako je primjenjivo u odnosu na primjenu instrumenta državnog jamstva, u smislu prihvata zahtjeva prijavitelja, prikupljanja potrebne dokumentacije od podnositelja zahtjeva, obrade zahtjeva, a sve zaključno do faze odnosa komitent – kreditna ili financijska institucija koji proizlazi iz međusobnih prava i obveza uređenih obvezno-pravnim ugovorom o zajmu ili leasingu.«.

Stavak 8. mijenja se i glasi:

»Za vrijeme trajanja ovoga Programa MMPI u suradnji s HBOR i HAMAG – BICRO kao provedbenim tijelima, gdje je primjenjivo, procjenjuje moguće rizike koji mogu nastati u slučaju da korisnici zajmova i leasinga, za koje će biti izdana jamstva, neće biti u mogućnosti izvršavati svoje obveze te na temelju toga, a radi osiguranja plaćanja potencijalnih obveza koje mogu nastati temeljem izdanih jamstva, planira sredstva u okviru svog financijskog plana.«.

U stavku 11. riječi: »1.055.000.000,00 HRK« zamjenjuju se riječima: »2.885.000.000,00 HRK.«.

III.

U točki III. riječi: »93.29. Luke nautičkog turizma« brišu se.

IV.

U točki IV. iza stavka 6. dodaje se stavak 7. koji glasi:

»U slučaju dodjeljivanja potpora iz ovog Programa korisnicima za potrebe refinanciranja ili restrukturiranje postojećih obaveza kod kreditnih i financijskih institucija, korist od novih plasmana osiguranih držanim jamstvom, prenijet će se upravo na krajnje korisnike u obliku smanjenja postojećih kamatnih stopa, produljenja roka otplate kredita ili leasinga s uključenim počekom te povrata, odnosno stavljanja izvan snage danih osobnih instrumenata osiguranja od strane fizičkih osoba vlasnika društava koja su korisnici jamstva.«.

V.

U točki V. stavku 1. iza podtočke 3) briše se točka i dodaju se podtočke 4) i 5) koje glase:

»4) potpore u obliku subvencioniranih kamatnih stopa za zajmove sukladno uvjetima iz odjeljka »3.3. Potpora u obliku subvencioniranih kamatnih stopa za zajmove«;

5) potpore u obliku dokapitalizacije sukladno uvjetima iz odjeljka »3.11 Mjere dokapitalizacije«.«.

U stavku 2. iza riječi: »zajma« dodaju se riječi: »ili leasinga«.

Stavak 3. mijenja se i glasi:

»Prilikom odobravanja jamstva za nove kredite ili leasinge, odnosno, za refinanciranje ili restrukturiranje postojećih plasmana kreditne ili financijske institucije će HBOR-u/HAMAG – BICRO-u nedvojbeno morati dokazati da su prednosti iz jamstva u najvećoj mogućoj mjeri prenijele na korisnike i zaštitnim mjerama onemogućiti neizravne potpore kreditnim i financijskim institucijama te time ograničiti neopravdano narušavanje tržišnog natjecanja. U tom smislu, HBOR/HAMAG – BICRO će ugovornim odnosom s poslovnim bankama leasing društvima u provedbi ovog Programa osigurati uvjete zajma ili leasinga za korisnike mjere državne potpore iz ovog Programa po povoljnijim uvjetima (snižena kamatna stopa i/ili niži zahtjevi za instrumente osiguranja i slično).«.

VI.

U točki VI. stavak 2. mijenja se i glasi:

»Ukupan iznos proračuna planiran na temelju ovog Programa iznosi 2.885.000.000,00 HRK, s time da za pojedine instrumente prema Privremenom Okviru – COVID 19 iznosi:

1) za dodjelu potpora u obliku jamstava za nove plasmane iz odjeljka »3.1. Ograničeni iznosi potpore«: 1.140.000.000,00 HRK,

2) za dodjelu potpora u obliku jamstava za nove zajmove iz odjeljka »3.2. Potpora u obliku jamstava za zajmove«: 700.000.000,00 HRK,

3) za dodjelu potpora u obliku bespovratnih sredstava sukladno odjeljku »3.12. Potpora u obliku potpore za nepokrivene fiksne troškove«: 55.000.000,00 HRK,

4) za dodjelu potpora u obliku subvencioniranih kamatnih stopa za zajmove sukladno uvjetima iz odjeljka »3.3. Potpora u obliku subvencioniranih kamatnih stopa za zajmove«: 344.000.000,00 HRK;

5) za dodjelu potpora u obliku dokapitalizacije sukladno uvjetima iz odjeljka »3.11 Mjere dokapitalizacije«: 646.000.000,00 HRK.«.

VII.

U nazivu točke VIII. riječ: »zajmove« zamjenjuje se s riječi: »plasmane«.

Stavak 1. mijenja se i glasi:

»HBOR i HAMAG – BICRO će izdavati jamstva za nove zaj­move za obrtna sredstva i za plasmane za refinanciranje/restrukturiranje obaveza prema kreditnim ili financijskim institucijama (u daljnjem tekstu: plasmani) korisnicima iz točke III. ovog Programa, koje će odobravati kreditne ili financijske institucije, a u skladu s ovim Programom i odredbama iz odjeljka »3.1. Ograničeni iznosi potpore« Privremenog okvira – COVID 19.«.

Stavak 2. mijenja se i glasi:

»Povoljnija premija za jamstva za plasmane iz stavka 1. ove točke iznosit će 0,2 %. Jamstvo će pokrivati 100 % glavnice pojedinačnog plasmana i izdavat će se na razdoblje koje ne može biti kraće od jedne ni duže od osam godina.«.

U stavku 6. riječi: »120 000 EUR po poduzetniku« zamjenjuju se riječima: »270 000 EUR po poduzetniku koji djeluje u sektoru ribarstva i akvakulture[12] Kako je definirano u članku 2. stavku 1. Uredbe Komisije (EU) br. 717/2014 od 27. lipnja 2014. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de miminis potpore u sektoru ribarstva i akvakulture, SL L 190, 28. 6. 2014., str. 45.) ili 225 000 EUR po poduzetniku koji djeluje u sektoru primarne poljoprivredne proizvodnje[13]Kako je definirano u članku 2. stavku 5. Uredbe Komisije (EU) br. 702/2014 od 25. lipnja 2014. o proglašenju određenih kategorija potpora u sektoru poljoprivrede i šumarstva te u ruralnim područjima spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije, SL L 193, 1. 7. 2014. str. 1.)«.

VIII.

U točki IX. stavku 4. podtočki 3) riječi: »do 30. lipnja 2022. i nakon tog datuma« zamjenjuju se riječima: »prije i nakon 30. lipnja 2022.«.

IX.

Iza točke X. dodaju se nove točke XI. i XII. koje glase:

»XI. Zajmovi iz odjeljka »3.3. Potpora u obliku subvencioniranih kamatnih stopa za zajmove«

Zajmovi iz ove točke mogu se dodijeliti na ograničeno vrijeme i moraju biti prikladno, nužno i ciljano rješenje u okolnostima izazvanim krizom zbog pandemije COVID-a 19.

Zajmove iz ove točke odobravat će MMPI.

Zajmovi iz ove točke mogu se odobravati isključivo za obrtni kapital, uz ispunjenje sljedećih uvjeta:

1) zajam se može odobriti po sniženim kamatnim stopama koje su barem jednake osnovnoj stopi (jednogodišnji IBOR ili ekvivalentna vrijednost koju objavi Komisija[14]Osnovne stope izračunane u skladu s Komunikacijom Komisije o reviziji metode za utvrđivanje referentnih kamatnih i diskontnih stopa (SL C 14, 19. 1. 2008., str. 6) i objavljene na internetskim stranicama Glavne uprave za tržišno natjecanje na https://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html), koja se primjenjivala 1. siječnja 2020. ili od trenutka obavješćivanja, uvećanoj za marže za kreditni rizik kako slijedi:

– za velika poduzeća za prvu godinu 50 baznih bodova, od druge do treće godine 100 baznih bodova i od četvrte do šeste godine 200 baznih bodova;

2) ugovori o zajmu bit će potpisani najkasnije do 30. lipnja 2022. i ograničeni su na najviše šest godina;

3) za zajmove s rokom dospijeća nakon 30. lipnja 2022. ukupni iznos zajmova po korisniku ne smije prijeći:

i. dvostruke godišnje rashode korisnika za plaće zaposlenika (uključujući doprinose za socijalno osiguranje i trošak osoblja zaposlenog na lokaciji poduzetnika, ali formalno na platnoj listi podugovaratelja) za 2019. ili za zadnju dostupnu godinu. U slučaju poduzetnika osnovanih 1. siječnja 2019. ili nakon tog datuma, najviši iznos zajma ne smije biti veći od procijenjenih godišnjih rashoda za plaće za prve dvije godine poslovanja ili

ii. 25 % ukupnog prometa korisnika u 2019.

4) zajam se ne može dodijeliti poduzetnicima koji su već bili u teškoćama u smislu definicije poduzetnika u teškoćama iz točke VII. podstavka 10. ovog Programa odnosno članka 2. točke 18. Uredbe Komisije br. 651/2014 na dan 31. prosinca 2019., uz iznimku mikro i malih poduzetnika prema uvjetima iz točke IV. ovog Programa.

XII. Dokapitalizacija sukladno uvjetima iz odjeljka »3.11 Mjere dokapitalizacije«

Mjere dokapitalizacije iz ove točke mogu se dodijeliti velikim poduzetnicima koji su u financijskim teškoćama zbog pandemije COVID-a 19. Tako će im se pružiti javna potpora u obliku vlasničkih i/ili hibridnih instrumenata kapitala.

Mjere povećanja kapitala iz ove točke mogu se dodijeliti korisnicima koji ispunjavaju sljedeće uvjete:

a) bez intervencije države korisnik bi prekinuo poslovanje ili bi se suočio s ozbiljnim teškoćama u održavanju poslovanja. Na takve teškoće može naročito upućivati pogoršanje omjera duga i kapitala korisnika ili slični pokazatelji;

b) intervencija je od zajedničkog interesa u slučaju izbjegavanja socijalnih teškoća i nefunkcioniranja tržišta zbog znatnog gubitka radnih mjesta, izlaska inovativnog poduzeća, izlaska sistemski značajnog poduzeća, rizika od prekida pružanja važne usluge ili sličnih situacija koje je propisno obrazložila predmetna država članica;

c) korisnik ne može pronaći financiranje na tržištima po pristupačnim uvjetima, a horizontalne mjere koje su na snazi u predmetnoj državi članici za pokrivanje potreba za likvidnošću nisu dovoljne da bi se osigurala njegova održivost; i

d) korisnik nije poduzetnik koji je na dan 31. prosinca 2019. već bio u teškoćama (u smislu Uredbe o općem skupnom izuzeću[15]Prema definiciji u članku 2. točki 18. Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora, SL L 187, 26. 6. 2014., str. 1.)).

Uz uvjete za provedbu povećanja kapitala prihvatljivog korisnika ovog Programa moraju se još primjenjivati i jasno utvrđeni uvjeti za ulazak države u korisnike, njezin izlazak iz vlasničkog kapitala poduzetnika i isplaćivanje naknade te odredbe o upravljanju i odgovarajuće mjere za ograničavanje narušavanja tržišnog natjecanja.

Iznosi kapitala za dokapitalizaciju ne smiju biti veći od minimuma potrebnog za osiguranje održivosti korisnika niti premašiti ono što je nužno za ponovnu uspostavu strukture kapitala korisnika kakva je bila prije pandemije COVID-a 19, odnosno stanja na dan 31. prosinca 2019. Pri ocjeni razmjernosti potpore uzimaju se u obzir državne potpore koje su primljene ili planirane u kontekstu izbijanja pandemije COVID-a 19[16]Za potrebe ovog pododjeljka 3.11.4. hibridni instrumenti koje je odobrila država trebali bi se smatrati vlasničkim kapitalom).

Veliki poduzetnici moraju izvješćivati o načinu na koji se sredstvima primljene potpore podupiru njihove aktivnosti u skladu s ciljevima EU-a i nacionalnim obvezama u pogledu zelene i digitalne tranzicije, uključujući EU-ov cilj klimatske neutralnosti do 2050.

Prilikom primjene mjera dokapitalizacije iz ove točke nužno je voditi posebnu pažnju o cjelokupnom okviru potpora utvrđenim u odjeljku 3.11, pogotovo u smislu sprečavanja neopravdanog narušavanja tržišnog natjecanja kako je propisano u pododjeljku 3.11.6.

Vezano za prihvatljivost korisnika za potporu, nužno je dokazati da bi korisnik prestao raditi ili bi se suočio s ozbiljnim poteškoćama u održavanju svog poslovanja, bez državne intervencije. Konkretno, prihvatljivi korisnici moraju zabilježiti značajan pad prometa u relevantnom razdoblju 2020. i 2021., u odnosu na isto razdoblje 2019. i/ili 2022. očekuju poslovne rezultate najmanje 20 % ispod rezultata ostvarenih u 2019., prihvatljivi korisnici moraju dokazati da je njihov omjer duga i kapitala značajno pogoršan u usporedbi s 31. prosincem 2019.

Kako bi se procijenilo odgovara li potpora minimumu potrebnom za vraćanje strukture kapitala korisnika na onu prije izbijanja COVID-19, Ministarstvo će usporediti predviđeni omjer duga korisnika i kapitala s povijesnim omjerom duga prema kapitalu korisnika prije izbijanja COVID-19. Krajnji datum za predviđanja bit će 31. prosinca 2022., a povijesna osnova za usporedbu 31. prosinca 2019. Ministarstvo će osigurati da omjer duga i kapitala na dan 31. prosinca 2022. nakon dokapitalizacije ne prelazi povijesni omjer duga i kapitala na dan 31. prosinca 2019.

Kako bi se osiguralo da je iznos dokapitalizacije ograničen na minimum potreban za održivost korisnika, Ministarstvo procjenjuje i osigurava da potpora ne rezultira time da korisnik ima omjer neto duga i EBITDA-e 31. prosinca 2022. ispod 3,0 do 3,5. U slučaju negativne EBITDA, omjer kapitala i ukupne imovine od najmanje 15 % u ciljanoj bilanci može se smatrati referentnom vrijednošću, što znači da bi mjera dokapitalizirala poduzeća do ciljanog omjera kapitala od 15 %.

Dokapitalizacija od strane države ili ekvivalentna intervencija provodi se po cijeni koja ne prelazi prosječnu cijenu dionice korisnika tijekom 15 radnih dana koji prethode zahtjevu za dokapitalizaciju. Ako korisnik nije javno kotirano društvo, procjenu njegove tržišne vrijednosti treba utvrditi neovisni stručnjak ili na drugi razmjeran način.

Mehanizam istupanja: četiri godine nakon COVID-19 dokapitalizacije (od pet godina za tvrtke koje ne kotiraju na burzi), ako država nije prodala najmanje 40 % svog udjela u kapitalu koji je rezultat COVID-19 dokapitalizacije, aktivirat će se mehanizam istupanja koji će rezultirati povećanjem državnog udjela za 10 % kako bi se potaknuo korisnik da otkupi kapital koji mu je unijela država. Šest godina nakon COVID-19 dokapitalizacije (ili sedam godina za tvrtke koje ne kotiraju na burzi), ako država nije u cijelosti prodala svoje udjele u kapitalu koji su rezultat COVID-19 dokapitalizacije, ponovno će se aktivirati mehanizam istupanja što će rezultirati dodatnim povećanjem državnog udjela od 10 % i odgovarajućim razvodnjavanjem udjela drugih dioničara.

Korisnik bi u svakom trenutku trebao imati mogućnost otkupa vlasničkog udjela koji je stekla država, odnosno COVID-19 dionica. Kako bi se osiguralo da država dobije odgovarajuću naknadu za ulaganje, otkupna cijena trebala bi biti veći iznos (a) nominalnog ulaganja države uvećanog za godišnju naknadu kamate za 200 baznih bodova veću od prikazane u tablici (Rc 66 TF) ili (ii) tržišnu cijenu dionica u trenutku otkupa.

Ako država proda svoj vlasnički udio po cijeni ispod minimalne cijene utvrđene točkom 63. Privremenog okvira Europske komisije za COVID-19, pravila upravljanja utvrđena u odjeljku 3.11.6. Privremenog okvira Europske komisije za COVID-19 će se nastaviti primjenjivati najmanje četiri godine nakon što je odobrena mjera COVID-19 dokapitalizacije.«.

Dosadašnja točka XI. postaje točka XIII.

X.

U dosadašnjoj točki XII. koja postaje točka XIV. stavak 1. mijenja se i glasi:

»Uz iznimku potpore dodijeljene u skladu s odjeljkom 3.11. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture će objaviti relevantne informacije o svakoj pojedinačnoj potpori većoj od 100 000 EUR[19](Radi se o informacijama propisanim u Prilogu III. Uredbi Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora. Za povratne predujmove, jamstva, zajmove, podređene zajmove i druge oblike potpore nominalna vrijednost temeljnog instrumenta navodi se po korisniku. Za porezne olakšice i povoljnije uvjete plaćanja iznos potpore za pojedinačnu potporu može se navesti u rasponima.)) dodijeljenoj u skladu s ovim Programom i Privremenim okvirom – COVID 19 na internetskim stranicama o državnim potporama ili s pomoću IT alata Komisije[20](Stranica za javno pretraživanje baze podataka »Transparentnost državnih potpora« omogućuje pristup relevantnim podacima i dostupna je na https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=en.) u roku od 12 mjeseci od trenutka dodjele.) Relevantne informacije[21]Riječ je o informacijama propisanima u Prilogu III. Uredbi Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014.)) o svakoj pojedinačnoj dokapitalizaciji odobrenoj u skladu s odjeljkom 3.11. na internetskim stranicama o državnim potporama ili uporabom IT alata Komisije u roku od 3 mjeseca od trenutka dokapitalizacije. Nominalna vrijednost dokapitalizacije navodi se po korisniku.«.