Pravilnik o provedbi intervencije 72.01. Potpora za ograničenje u gospodarenju šumama (NATURA 2000, NKS) iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027.

NN 86/2024 (24.7.2024.), Pravilnik o provedbi intervencije 72.01. Potpora za ograničenje u gospodarenju šumama (NATURA 2000, NKS) iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027.

Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva

1513

Na temelju članka 8.a stavka 23. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, broj 118/2018, 42/2020, 127/2020 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/2021 i 152/2022) ministar poljoprivrede, šumarstva i ribarstva donosi

PRAVILNIK

O PROVEDBI INTERVENCIJE 72.01. POTPORA ZA OGRANIČENJE U GOSPODARENJU ŠUMAMA (NATURA 2000, NKS) IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027.

DIO PRVI
OSNOVNE ODREDBE

Predmet

Članak 1.

Ovim Pravilnikom utvrđuje se provedba intervencije 72.01. Potpora za ograničenje u gospodarenju šumama (NATURA 2000, NKS) (u daljnjem tekstu: intervencija 72.01.) iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske za razdoblje 2023. – 2027. (u daljnjem tekstu: Strateški plan), postupci koje provodi Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja), ovlasti Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva kao Upravljačkog tijela (u daljnjem tekstu: Upravljačko tijelo) i postupanje po žalbama na odluke Agencije za plaćanja.

Provedba propisa

Članak 2.

Ovim Pravilnikom utvrđuje se provedba intervencije 72.01. u skladu s uredbama iz ovoga članka i njihovim ispravcima, izmjenama i dopunama:

– Uredba (EU) br. 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća od 2. prosinca 2021. o utvrđivanju pravila o potpori za strateške planove koje izrađuju države članice u okviru zajedničke poljoprivredne politike (strateški planovi u okviru ZPP-a) i koji se financiraju iz Europskog fonda za jamstva u poljoprivredi (EFJP) i Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU) br. 1305/2013 i (EU) br. 1307/2013 (SL L 435, 6. 12. 2021.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 2021/2115)

– Delegirana uredba Komisije (EU) br. 2022/126 od 7. prosinca 2021. o dopuni Uredbe (EU) 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća dodatnim zahtjevima za određene vrste intervencija koje države članice određuju u svojim strateškim planovima u okviru ZPP-a za razdoblje od 2023. do 2027. na temelju te uredbe i pravilima o omjeru za standard 1 za dobre poljoprivredne i okolišne uvjete (GAEC) (SL L 20, 31. 1. 2022.) (u daljnjem tekstu: Delegirana uredba (EU) br. 2022/126)

– Provedbena uredba Komisije (EU) br. 2021/2289 оd 21. prosinca 2021. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća o prikazivanju sadržaja strateških planova u okviru ZPP-a i elektroničkom sustavu za sigurnu razmjenu informacija (SL L 458, 22. 12. 2021.) (u daljnjem tekstu: Provedbena uredba Komisije (EU) br. 2021/2289)

– Uredba (EU) br. 2021/2116 Europskog parlamenta i Vijeća od 2. prosinca 2021. o financiranju i nadzoru zajedničke poljoprivredne politike te upravljanju njome i o stavljanju izvan snage Uredbe (EU) br. 1306/2013 ( u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 2021/2116) (SL L 435, 6. 12. 2021.)

– Delegirana uredba Komisije (EU) br. 2022/127 od 7. prosinca 2021. o dopuni Uredbe (EU) 2021/2116 Europskog parlamenta i Vijeća pravilima o agencijama za plaćanja i drugim tijelima, financijskom upravljanju, poravnanju računa, sredstvima osiguranja i upotrebi eura ( SL L 20, 31. 1. 2022.)

– Provedbena uredba Komisije (EU) br. 2022/128 od 21. prosinca 2021. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) 2021/2116 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu agencija za plaćanja i drugih tijela, financijskog upravljanja, poravnanja računa, provjera, sredstava osiguranja i transparentnosti (SL L 20, 31. 1. 2022.)

– Provedbena uredba Komisije (EU) br. 2022/129 od 21. prosinca 2021. o utvrđivanju pravila o vrstama intervencija koje se odnose na uljarice, pamuk i nusproizvode proizvodnje vina u skladu s Uredbom (EU) 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća te o zahtjevima u vezi s informiranjem, promotivnim aktivnostima i vidljivošću u pogledu potpore Unije i strateških planova u okviru ZPP-a (SL L 20, 31. 1. 2022.) (u daljnjem tekstu: Provedbena uredba Komisije (EU) br. 2022/129)

– Provedbena uredba Komisije (EU) 2021/2290 оd 21. prosinca 2021. o utvrđivanju pravila o metodama izračuna zajedničkih pokazatelja ostvarenja i pokazatelja rezultata utvrđenih u Prilogu I. Uredbi (EU) 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju pravila o potpori za strateške planove koje izrađuju države članice u okviru zajedničke poljoprivredne politike (strateški planovi u okviru ZPP-a) i koji se financiraju iz Europskog fonda za jamstva u poljoprivredi (EFJP) i Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) te o stavljanju izvan snage Uredbi (EU) br. 1305/2013 i (EU) br. 1307/2013 (SL L 458, 22. 12. 2021.)

– Uredba (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) (SL L 119, 4. 5. 2016.)

– Uredba Komisije (EU) 2022/2472 od 14. prosinca 2022. o proglašenju određenih kategorija potpora u sektorima poljoprivrede i šumarstva te u ruralnim područjima spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije (SL L 327, 21. 12. 2022.; u daljnjem tekstu: Uredba Komisije (EU) 2022/2472).

Pojmovi

Članak 3.

(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:

1. korisnik je svaki subjekt koji je podnio zahtjev za potporu, a koji je izravno odgovoran za provedbu i rezultate projekta

2. prihvatljiva površina – površina kod koje su ispunjeni svi uvjeti prihvatljivosti ili druge obveze u pogledu uvjeta za dodjelu potpore

3. natječaj je javno objavljeni poziv na podnošenje zahtjeva za potporu unutar intervencije iz Strateškog plana, a sastoji se od teksta natječaja te priloga i obrazaca

4. intervencija je skup projekata koji doprinose ostvarivanju ciljeva jednog ili više prioriteta Europske unije za ruralni razvoj na koje se odnose

5. postupak dodjele potpore uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu od strane korisnika do sklapanja ugovora o financiranju

6. postupak provedbe uključuje vremensko razdoblje od sklapanja ugovora o financiranju do konačne isplate sredstava

7. poduzeće je svaki subjekt koji se bavi gospodarskom djelatnošću, bez obzira na njegov pravni oblik, kako je definirano u članku 1. Priloga I. Uredbe Komisije (EU) br. 2022/2472

8. mikro, mala i srednja poduzeća (MSP) su poduzeća definirana u članku 2. Priloga I. Uredbe Komisije (EU) br. 2022/2472

9. partnerska poduzeća su sva poduzeća koja nisu razvrstana pod povezana poduzeća, a među kojima postoji veza kako je definirano u članku 3. stavku 2. Priloga I. Uredbe Komisije (EU) br. 2022/2472

10. povezana poduzeća su poduzeća među kojima postoji jedna od veza kako je definirano u članku 3. stavku 3. Priloga I. Uredbe Komisije (EU) br. 2022/2472

11. poduzetnik u teškoćama za potrebe ovoga Pravilnika je poduzetnik u postupku predstečaja, stečaja, stečaja potrošača ili likvidacije u skladu s posebnim propisima te poduzetnik u teškoćama u skladu s Uredbom 2022/2472

12. javna potpora je svaki oblik potpore koji potječe iz proračuna javnopravnih tijela (tijela državne uprave, druga državna tijela, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe koje imaju javne ovlasti) i proračuna Europske unije a predstavlja bespovratna sredstva ili financijske instrumente

13. nepravilnost je povreda odredaba prava Zajednice koja proizlazi iz učinjene ili propuštene radnje od strane gospodarskog subjekta, a što je dovelo ili je moglo dovesti u pitanje opći proračun Zajednica ili proračune kojima Zajednice upravljaju, bilo smanjenjem ili gubitkom prihoda iz vlastitih sredstava prikupljenih izravno u ime Zajednica, ili neopravdanim izdacima u smislu članka 1. stavka 2. Uredbe (EZ, Euratom) br. 2988/95 od 18. prosinca 1995. o zaštiti financijskih interesa Europskih zajednica (SL L 312, 23. 12. 1995.)

14. sumnja na prijevaru je nepravilnost koja je razlog za pokretanje upravnih ili sudskih postupaka na nacionalnoj razini kako bi se utvrdilo postojanje postupanja s namjerom, osobito prijevare, iz članka 1. stavka 1. točke (a) Konvencije o zaštiti financijskih interesa Europskih zajednica (SL C 316, 27. 11. 1995.)

15. AGRONET sustav je zaštićena mrežna aplikacija koja je, između ostalog, namijenjena korisnicima potpora iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: EPFRR) za upis u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu, elektroničko popunjavanje EPFRR zahtjeva za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje te preuzimanje EPFRR odluka/pisama/izmjena odluka/potvrda/obavijesti/rješenja, povezanih uz EPFRR (u daljnjem tekstu: AGRONET)

16. viša sila i izvanredna okolnost su pojmovi definirani u članku 3. Uredbe (EU) 2021/2116

17. dopuna je naknadno dostavljanje dokumentacije ili dijela dokumentacije na zahtjev Agencije za plaćanja

18. obrazloženje je naknadno dostavljanje informacija, pojašnjenje određene nejasnoće ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima te ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna na zahtjev Agencije za plaćanja

19. državna potpora je stvarni i potencijalni rashod ili umanjeni prihod države dodijeljen od davatelja državne potpore u bilo kojem obliku koji narušava ili prijeti narušavanjem tržišnog natjecanja stavljajući u povoljniji položaj određenog poduzetnika ili proizvodnju određene robe i/ili usluge utoliko što utječe na trgovinu između država članica Europske unije, u skladu sa člankom 107. Ugovora o funkcioniranju Europske unije.

20. šumskogospodarski planovi su temeljni dokumenti kako je definirano u propisu kojim se uređuje sustav i način upravljanja, gospodarenja, korištenja i raspolaganja šumama i šumskim zemljištima, a u kojima je, između ostalog, navedeno područje šume koje se nalazi u ekološkoj mreži Natura 2000 Republike Hrvatske

21. NKS je popis stanišnih tipova u Republici Hrvatskoj, kako je definirano u propisu kojim se utvrđuje popis stanišnih tipova, karta staništa te ugroženi i rijetki stanišni tipovi, uključujući i prioritetne prirodne stanišne tipove, koje je potrebno očuvati u povoljnom stanju

22. gospodarenje šumom obuhvaća radove i provodi se na način kako je definirano u propisu kojim se uređuje sustav i način upravljanja, gospodarenja, korištenja i raspolaganja šumama i šumskim zemljištima

23. mrtvo drvo predstavlja ukupni volumen stojećeg (sušci) i ležećeg mrtvog drva te volumen panjeva, a uključuje drvo koje leži na površini tla, sušce (mrtva stojeća stabla), mrtvo korijenje te trupce i panjeve promjera u pravilu većeg od 10 cm i različitog stupnja raspadnutosti, a podrazumijeva izričaje poput suhe drvne tvari, suhe drvne mase, odumrle ili odumiruće drvne tvari i sl.

24. šumoposjednik je pravna ili fizička osoba kako je definirano u propisu kojim se uređuje sustav i način upravljanja, gospodarenja, korištenja i raspolaganja šumama i šumskim zemljištima

25. privatni šumoposjednik je pravna ili fizička osoba kako je definirano u propisu kojim se uređuje sustav i način upravljanja, gospodarenja, korištenja i raspolaganja šumama i šumskim zemljištima

26. javni šumoposjednik je pravna osoba kako je definirano u propisu kojim se uređuje sustav i način upravljanja, gospodarenja, korištenja i raspolaganja šumama i šumskim zemljištima

27. ostali šumoposjednici su šumoposjednici koji nisu privatni i javni šumoposjednici, a definirani su u propisu kojim se uređuje sustav i način upravljanja, gospodarenja, korištenja i raspolaganja šumama i šumskim zemljištima

28. tip šume hrast podrazumijeva sve šumske sastojine koje se nalaze u nizinskom i brežuljkastom vegetacijskom pojasu

29. tip šume bukva podrazumijeva sve šumske sastojine koje se nalaze u brdskom vegetacijskom pojasu te šumske sastojine mediteranskog, submediteranskog, pretplaninskog i planinskog vegetacijskog pojasa

30. tip šume jela podrazumijeva šumske sastojine koje se nalaze u brdskom i gorskom vegetacijskom pojasu u kojem je kao vrsta zastupljena obična jela

31. mjera 3 % mrtvog drva podrazumijeva ostavljanje mrtvog drva u količini 3 % od ukupne drvne zalihe po hektaru na razini odsjeka

32. mjera »No management« podrazumijeva sve šumske sastojine u kojima nisu dozvoljene gospodarske djelatnosti ili uporabe dobara

33. ekološka mreža Natura 2000 Republike Hrvatske je koherentna europska ekološka mreža sastavljena od područja u kojima se nalaze prirodni stanišni tipovi i staništa divljih vrsta od interesa za Europsku uniju, a omogućuje očuvanje ili, kad je to potrebno, povrat u povoljno stanje očuvanja određenih prirodnih stanišnih tipova i staništa vrsta u njihovu prirodnom području rasprostranjenosti, a obuhvaća područje Republike Hrvatske kako je definirano u propisima tijela državne uprave nadležnog za poslove zaštite prirode

(2) Ostali pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju jednako značenje kao pojmovi u Uredbi (EU) br. 2021/2115 i Uredbi Komisije (EU) br. 2022/2472.

Načela provedbe postupka dodjele potpore

Članak 4.

Načela provedbe postupka dodjele potpore su:

a) načelo jednakog postupanja prema svim korisnicima i svim uključenim stranama pri ostvarivanju prava i ispunjavanju obveza

b) načelo zabrane svake diskriminacije utemeljene na osnovi predodžbi utemeljenih na spolnom, rodnom, rasnom, etničkom, nacionalnom, vjerskom, političkom određenju ili uvjerenju ili na dobnom, obrazovnom, invalidskom, imovinskom, socijalnom ili drugom društvenom pripadanju, osobini ili položaju

c) načelo transparentnosti podrazumijeva da se svi dokumenti kojima se ne krši neko od načela stavljaju dostupnima svim zainteresiranim stranama

d) načelo zaštite osobnih podataka u skladu s propisima kojima se uređuje zaštita osobnih podataka, tajnost podataka i zaštita tajnosti podataka

e) načelo razmjernosti podrazumijeva da je opseg postupanja razmjeran cilju odnosno očekivanom ishodu

f) načelo sprječavanja sukoba interesa podrazumijeva nepristrano i objektivno obavljanje funkcija i izvršavanje zadataka svih osoba uključenih u postupak dodjele potpore odnosno bespovratnih sredstava, a koje može biti narušeno zbog postojanja (krvnog) srodstva, obiteljskih odnosa ili druge emotivne zajednice, pripadnosti političkoj stranci ili određenom političkom ili drugom uvjerenju, gospodarskog interesa odnosno bilo kojeg drugog zajedničkog interesa s korisnikom i

g) načelo povjerljivosti postupka dodjele potpore podrazumijeva da osobe koje su uključene u postupak dodjele potpore svaki povjerljivi dokument i informaciju (pisanu ili usmenu) povezanu s tijekom postupka dodjele potpore kao i s predmetom postupka dodjele potpore čuvaju kao tajnu, uporabljajući je isključivo u kontekstu i u svrhu provedbe postupka dodjele potpore.

Zaštita financijskih interesa Europske unije i Republike Hrvatske

Članak 5.

(1) Agencija za plaćanja, u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i ribarstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), u skladu s člankom 59. Uredbe (EU) br. 2021/2116 osigurava učinkovitu zaštitu financijskih interesa Europske unije i Republike Hrvatske te uspostavlja sustav upravljanja i kontrola koje uključuju provjere u postupku dodjele potpore kao i provjere tijekom provedbe projekta i nakon konačne isplate kako bi na učinkovit način i razmjerno u odnosu na administrativno i financijsko opterećenje utvrdila, spriječila i sankcionirala nepravilnosti, a posebno pokušaj prijevare i umjetnih stvaranja uvjeta za ostvarivanje prava na potporu.

(2) Kada u postupku dodjele potpore Agencija za plaćanja utvrdi postojanje sumnje na prijevaru kod korisnika koji udovoljava uvjetima natječaja, Agencija za plaćanja će korisniku izdati obavijest o privremenoj odgodi dodjele potpore.

(3) U slučaju utvrđivanja sumnje na prijevaru u postupku dodjele potpore, Agencija za plaćanja će nastaviti s administrativnom kontrolom zahtjeva ostalih korisnika i izraditi rang listu bez korisnika kojemu je izdana obavijest iz stavka 2. ovoga članka.

(4) Kada u postupku provedbe projekta Agencija za plaćanja utvrdi postojanje sumnje na prijevaru, Agencija za plaćanja će korisniku izdati obavijest o odgodi odobrenja isplate i obustaviti sve postupke Agencije za plaćanja u provedbi projekta.

(5) Ako nadležna pravosudna tijela odbace kaznenu prijavu, obustave kazneni postupak, donesu pravomoćnu odbijajuću presudu ili pravomoćnom presudom oslobode korisnika za počinjenje kaznenog djela u kaznenom postupku pokrenutom na temelju sumnje na prijevaru, Agencija za plaćanja će korisnika kojemu je izdana obavijest iz stavka 2. ovoga članka i koji udovoljava uvjetima natječaja obavijestiti o istome u roku 30 dana od zaprimanja odluke/rješenja pravosudnog tijela te s korisnikom sklopiti ugovor o financiranju i nastavit će postupke u provedbi projekta.

(6) Ako nadležna pravosudna tijela odbace kaznenu prijavu, obustave kazneni postupak, donesu pravomoćnu odbijajuću presudu ili pravomoćnom presudom oslobode korisnika za počinjenje kaznenog djela u kaznenom postupku pokrenutom na temelju sumnje na prijevaru, Agencija za plaćanja će korisnika, kojemu je izdana obavijest iz stavka 4. ovoga članka u roku 30 dana od zaprimanja odluke/rješenja pravosudnog tijela obavijestiti o nastavku postupka u provedbi projekta.

(7) Kada su nadležna pravosudna tijela pravomoćnom presudom proglasila krivim korisnika za počinjenje kaznenih djela u kaznenom postupku pokrenutom na temelju sumnje na prijevaru, Agencija za plaćanja će:

a) odbiti sve zahtjeve koji su u tijeku postupka administrativne kontrole

b) raskinuti sve važeće ugovore o financiranju, u slučajevima kada se ugovori o financiranju sklapaju

c) poništiti sve odluke koje je izdala, a kojima su stekli prava na potporu

d) obustaviti sva plaćanja

e) zatražiti povrat sredstava za sve projekte/zahtjeve koji već nisu konačno isplaćeni.

(8) Korisnik iz stavka 7. ovoga članka i njegova povezana poduzeća, kako su definirana u članku 3. stavku 3. Priloga I. Uredbe Komisije (EU) br. 2022/2472, u kalendarskoj godini donošenja pravomoćne presude i u sljedeće tri kalendarske godine stavljaju se na listu isključenja Agencije za plaćanja i isključuju iz mogućnosti dodjele potpore iz EPFRR i Europskog fonda za jamstva u poljoprivredi.

(9) U slučaju sumnje na prijevaru, neovisno postoje li razlozi za odbijanje ili ne zahtjeva korisnika, Agencija za plaćanja će o navedenom obavijestiti nadležne institucije sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara (AFCOS) te proslijediti prijavu po sumnji na prijevaru izravno nadležnom državnom odvjetništvu ili ako se radi o kaznenim djelima iz članka 22. i članka 25. stavaka 2. i 3 Uredbe Vijeća (EU) 2017/1939 od 12. listopada 2017. o provedbi pojačane suradnje u vezi s osnivanjem Ureda europskog javnog tužitelja (»EPPO«) (SL L 283, 31. 10. 2017.), tada se prijava podnosi Uredu delegiranog europskog tužitelja.

(10) Posljedica u slučaju utvrđenog umjetnog stvaranja uvjeta u skladu s člankom 62. Uredbe (EU) br. 2021/2116 je odbijanje zahtjeva korisnika ili ukidanje pogodnosti za koje su umjetno stvorene.

(11) Agencija za plaćanja može u svakom trenutku postupka dodjele potpore, postupku provedbe i tijekom pet godina nakon konačne isplate donijeti odluku kojom će odbiti zahtjev korisnika, umanjiti potporu, odnosno zatražiti povrat djelomičnog ili cjelokupnog iznosa sredstava, ako korisnik ne ispunjava obveze propisane ovim Pravilnikom, natječajem ili drugim primjenjivim nacionalnim propisima ili propisima Europske unije.

(12) Kad odlučuje o odbijanju, umanjenju ili povratu sredstava potpore Agencija za plaćanja uzima u obzir utvrđene nepravilnosti.

(13) Tijekom cjelokupne provedbe sustava kontrola, Agencija za plaćanja može u svrhu sprečavanja pokušaja prevara i nepravilnosti koristiti ARACHNE sustav za procjenu rizika (https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=325&intPageId=3587&langId=hr) te poduzimati daljnje radnje u skladu s dobivenim rezultatima.

Rodno značenje

Članak 6.

Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.

DIO DRUGI
UVJETI PRIHVATLJIVOSTI, POTPORA I KRITERIJI ODABIRA

POGLAVLJE I.
PRIHVATLJIVI KORISNICI, UVJETI PRIHVATLJIVOSTI KORISNIKA I POTPORE TE VISINA POTPORE

Uvjeti prihvatljivosti korisnika

Članak 7.

(1) Prihvatljivi korisnici su šumoposjednici.

(2) Uvjeti prihvatljivosti korisnika koje korisnik treba ispunjavati u postupku dodjele potpore su:

a) korisnik mora biti vlasnik ili suvlasnik šume ili imati pravo gospodarenja šumom za koju traži potporu pod uvjetom da su ispunjeni ostali uvjeti propisani ovim člankom te člankom 8. ovoga Pravilnika

b) korisnik koji je suvlasnik šume, za svaku katastarsku česticu za koju traži potporu u sklopu zahtjeva za potporu, u obvezi je dostaviti pisanu ovjerenu suglasnost svih suvlasnika za podnošenje zahtjeva za potporu i ostvarivanje potpore u sklopu intervencije 72.01., a u slučaju kada je uz korisnika suvlasnik katastarske čestice i Republika Hrvatska, korisnik je u obvezi dostaviti pisanu ovjerenu suglasnost šumposjednika koji gospodari katastarskom česticom u ime Republike Hrvatske

c) korisnik koji ima pravo gospodarenja šumom za koju traži potporu u sklopu zahtjeva za potporu, a koja nije u vlasništvu Republike Hrvatske niti je u vlasništvu korisnika, u obvezi je dostaviti ovjerenu pisanu suglasnost vlasnika ili svih suvlasnika za podnošenje zahtjeva za potporu i ostvarivanje potpore te priložiti dokaz da ima pravo gospodarenja šumom za koju traži potporu

d) privatni šumoposjednik uz zahtjev za potporu mora priložiti potvrdu izdanu od strane Ministarstva kojom se potvrđuje da su na predmetnoj katastarskoj čestici propisana ograničenja u gospodarenju koja su navedena u članku 8. stavku 2. podstavku h) ovoga Pravilnika

e) javni šumoposjednik uz zahtjev za potporu mora priložiti potvrdu izdanu od strane ovlaštenog inženjera koji nije zaposlenik javnog šumoposjednika, a kojom se potvrđuje da su na predmetnoj katastarskoj čestici propisana ograničenja u gospodarenju koja su navedena u članku 8. stavku 2. podstavku h) ovoga Pravilnika

f) ostali šumoposjednici uz zahtjev za potporu moraju priložiti potvrdu izdanu od strane ovlaštenog inženjera koji nije zaposlenik korisnika, a kojom se potvrđuje da su na predmetnoj katastarskoj čestici propisana ograničenja u gospodarenju koja su navedena u članku 8. stavku 2. podstavku h) ovoga Pravilnika te priložiti dokaz da imaju pravo gospodarenja šumom za koju traže potporu

g) uvjeti i način ishođenja potvrde iz podstavaka d), e) i f) ovoga stavka, popratna dokumentacija nužna za ishođenje potvrde kao i obvezni sadržaj potvrde za sve šumoposjednike bit će propisani natječajem

h) korisnik mora poštivati i provoditi mjere očuvanja propisane šumskogospodarskim planom i koje su navedene u članku 8. stavku 2. podstavku h) ovoga Pravilnika

i) korisnik mora imati podmirene odnosno uređene financijske obveze prema državnom proračunu Republike Hrvatske

j) korisnik ne smije biti u postupku predstečaja, stečaja, stečaja potrošača ili likvidacije u skladu s posebnim propisima te ne smije biti poduzetnik u teškoćama kako je definirano Uredbom Komisije (EU) br. 2022/2472

k) korisnik ne smije biti na listi isključenja Agencije za plaćanja te mu ne smije trajati razdoblje isključenja iz mogućnosti dodjele potpore iz EPFRR za razdoblje 2014. – 2022. i/ili iz EPFRR i/ili EFJP za razdoblje 2023. – 2027.

l) korisnik ne smije davati lažne podatke pri dostavi zahtjeva i dokumentacije.

(3) Ako Agencija za plaćanja tijekom postupka dodjele potpore utvrdi da korisnik ne ispunjava uvjete iz stavaka 1. i 2. ovoga članka, korisnikov zahtjev se odbija, osim u slučaju iz stavka 2. podstavka b) ovoga članka kada se korisnikov zahtjev ne odbija već se korisniku ne odobrava potpora za katastarske čestice koje nisu ispunile uvjete iz stavka 2. podstavka b) ovoga članka.

(4) Ako Agencija za plaćanja tijekom postupka provedbe utvrdi da korisnik ne ispunjava uvjete iz stavka 1. i stavka 2. podstavaka a), h), i), j), k) i l) korisnikov zahtjev se odbija, ugovor o financiranju se raskida i izdaje se odluka o povratu u slučaju da su sredstva već isplaćena.

(5) Uvjete prihvatljivosti korisnika iz ovoga članka korisnik ne smije umjetno stvarati u skladu s člankom 62. Uredbe (EU) br. 2021/2116.

(6) Ako Agencija za plaćanja utvrdi da je korisnik umjetno stvorio uvjete prihvatljivosti korisnika, korisnikov zahtjev se odbija.

(7) Uvjeti prihvatljivosti korisnika dokazuju se dokumentacijom koju dostavlja korisnik, a koja će biti propisana natječajem te provjerama podataka od strane Agencije za plaćanja iz dostupnih registara i baza podataka nadležnih institucija.

(8) Korisnik je u obvezi u postupku dodjele potpore i u postupku provedbe dostaviti tražene podatke o korisniku i ulaganju i/ili podatke za izvještavanje/praćenje i/ili podatke o pokazateljima.

Uvjeti prihvatljivosti za ostvarivanje potpore

Članak 8.

(1) Potpora unutar ove intervencije dodjeljuje se korisniku godišnje po hektaru šume u obuhvatu područja ekološke mreže Natura 2000 Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: ekološka mreža) kao naknada za ograničenje u gospodarenju za propisane mjere za šume u obuhvatu područja ekološke mreže, prema tablici izračuna iz Priloga 2 ovoga Pravilnika.

(2) Uvjeti prihvatljivosti za ostvarivanje potpore u postupku dodjele potpore su:

a) provodi se na području Republike Hrvatske

b) propisane mjere moraju biti evidentirane u važećem šumskogospodarskom planu, što se dokazuje potvrdom iz članka 7. stavka 2. ovoga Pravilnika

c) šumskogospodarski plan mora biti važeći u trenutku ishođenja potvrde iz članka 7. stavka 2. ovoga Pravilnika i tijekom postupka dodjele potpore

d) minimalni zbroj površina prijavljenih katastarskih čestica za koji se može ostvariti potpora je 1 (jedan) hektar

e) ako korisnik na istoj prijavljenoj površini ima više vrsta ograničenja, potporu za tu površinu može dobiti za jednu mjeru iz podstavka h) ovoga stavka i to onu koja je najpovoljnija za korisnika

f) potpora je prihvatljiva isključivo za katastarske čestice ili njihove dijelove za koje su propisane mjere,koje se nalaze u obuhvatu ekološke mreže i koje su navedene u potvrdi iz članka 7. stavka 2. podstavaka d), e) i f)

g) nije ostvarena/isplaćena potpora za iste mjere iz podstavka h) ovoga stavka iz drugih izvora i fondova/instrumenata/sredstava Europske unije za istu površinu za koju se podnosi zahtjev za potporu unutar ove intervencije

h) mjere za koje se može ostvariti potpora predstavljaju glavne mjere očuvanja ciljanih vrsta i područja ekološke mreže u šumama kojima se održivo gospodari i navedene su u tablici Priloga 2. koji je sastavni dio ovoga Pravilnika, a odnose se na:

1. obveza ostavljanje 10 m³ suhe drvne mase po hektaru

2. obveza ostavljanje 15 m³ suhe drvne mase po hektaru

3. obveza ostavljanje 3 % mrtvog drva i/ili

4. uskrata obavljanja gospodarske djelatnosti ili uporabe dobara (»No management«).

i) iznos potpore za dodjelu mora biti jednak ili veći od najniže propisane vrijednosti javne potpore.

(3) Ako se tijekom postupka dodjele potpore ne ispune uvjeti iz stavaka 1. i 2. ovoga članka korisnikov zahtjev se odbija, osim u slučaju iz stavka 2. podstavka f) ovoga članka kada se korisnikov zahtjev ne odbija već se korisniku ne odobrava potpora za katastarske čestice ili njihove dijelove koje nisu ispunile uvjete iz stavka 2. podstavka f) ovoga članka.

(4) Uvjeti prihvatljivosti za ostvarivanje potpore u postupku provedbe su:

(a) korisnik s kojim je sklopljen ugovor o financiranju preuzima petogodišnju obvezu provedbe intervencije odnosno u obvezi je tijekom pet (5) uzastopnih godina podnijeti po jedan (1) zahtjev za isplatu u svakoj godini u skladu s rokovima iz podstavka d) ovoga stavka

(b) korisnik privatni šumoposjednik kod podnošenja prvog i petog zahtjeva za isplatu dostavlja zapisnik o terenskom očevidu zajedno s geotagiranim fotografijama na propisanom obrascu koji je potpisan i ovjeren od strane Ministarstva

(c) korisnik javni šumoposjednik i ostali šumoposjednici kod podnošenja prvog i petog zahtjeva za isplatu dostavljaju zapisnik o terenskom očevidu zajedno s geotagiranim fotografijama na propisanom obrascu koji je potpisan i ovjeren od strane ovlaštenog inženjera koji nije zaposlenik korisnika

(d) korisnik je u obvezi podnijeti prvi zahtjev za isplatu u razdoblju od 1. do 30. lipnja 2025. godine, drugi zahtjev za isplatu u razdoblju od 1. do 30. lipnja 2026. godine, treći zahtjev za isplatu u razdoblju od 1.do 30. lipnja 2027. godine, četvrti zahtjev za isplatu u razdoblju od 1. do 30. lipnja 2028. godine te zadnji peti zahtjev za isplatu u razdoblju od 1. do 30. lipnja 2029. godine

(e) na prihvatljivim površinama za koje je ostvarena potpora ne smiju nastati promjene kojima se mijenja namjena površina, vlasništvo nad njima ili pravo gospodarenja, osim u slučaju više sile

(f) korisnik je u obvezi poštivati i provoditi mjere očuvanja propisane šumskogospodarskim planom i koje su navedene u stavku 2. podstavku h) ovoga članka

(g) U slučaju isteka važenja šumskogospodarskog plana korisnik se mora pridržavati mjera iz stavka 2. podstavka h) ovoga članka

(h) iznos potpore za isplatu mora biti jednak ili veći od najniže propisane vrijednosti javne potpore.

(5) Ako tijekom postupka provedbe nisu ispunjeni uvjeti i rokovi iz stavka 4. ovoga članka, korisnikov zahtjev se odbija, ugovor o financiranju se raskida i izdaje se odluka o povratu u slučaju da su sredstva već isplaćena.

(6) U slučaju neispunjavanja uvjeta ili rokova iz ovoga Pravilnika uslijed više sile, nakon sklapanja ugovora o financiranju, a prije isplate potpore, ugovor o financiranju se raskida te se korisniku ne dodjeljuje/isplaćuje potpora odnosno naknada za gubitak prihoda.

(7) U slučaju neispunjavanja uvjeta ili rokova iz ovoga Pravilnika uslijed više sile nakon isplate potpore, korisnik ne vraća isplaćenu potporu koja je isplaćena prije nastanka više sile, ali se ugovor o financiranju raskida te se korisniku više ne dodjeljuje/isplaćuje potpora odnosno naknada za gubitak prihoda.

(8) Ako Agencija za plaćanja na temelju zapisnika iz stavka 4. podstavaka b) i c) ovoga članka, a koji je izdan kod podnošenja prvog i petog zahtjeva za isplatu, utvrdi da dio površina za koje je odobrena potpora nisu prihvatljive ili nisu navedene u zapisniku, iznos za isplatu se umanjuje za vrijednost potpore dodijeljene za neprihvatljivu površinu u cijelom petogodišnjem razdoblju ili se po potrebi izdaje odluka o povratu za vrijednost potpore dodijeljene za neprihvatljivu površinu u cijelom petogodišnjem razdoblju.

(9) Ako se na temelju zapisnika iz stavka 4. podstavaka b) i c) ovoga članka, a koji je izdan kod podnošenja prvog i petog zahtjeva za isplatu i/ili kontrole na terenu utvrdi za bilo koju površinu odnosno katastarsku česticu kršenje obveze iz članka 7. stavka 2. podstavka h) odnosno kršenje ili nepoštivanje mjera iz stavka 2. podstavka h) ovoga članka, korisnikov zahtjev se odbija, ugovor o financiranju se raskida i izdaje se odluka o povratu u slučaju da su sredstva već isplaćena.

(10) Ako se na temelju inspekcijskog nadzora iz članka 31. ovog Pravilnika utvrdi kršenje ili nepoštivanje mjera iz stavka 2. podstavka h) ovoga članka, korisnikov zahtjev se odbija, ugovor o financiranju se raskida i izdaje se odluka o povratu sveukupno isplaćenih sredstava.

(11) Korisnik mora omogućiti obavljanje terenskog očevida/posjeta lokaciji kontrole na terenu/provedbe inspekcijskog nadzora.

(12) Korisnik pod materijalnom i kaznenom odgovornošću odgovara za pokazane granice katastarske čestice na kojoj se obavlja terenski očevid, kontrola i inspekcijski nadzor.

(13) Ako korisnik ne omogući obavljanje terenskog očevida/posjeta lokaciji kontrole na terenu/provedbe inspekcijskog nadzora, korisnikov zahtjev se odbija, ugovor o financiranju se raskida i izdaje se odluka o povratu u slučaju da su sredstva već isplaćena.

(14) Uvjete prihvatljivosti za ostvarivanje potpore iz ovoga članka korisnik ne smije umjetno stvarati u skladu s člankom 62. Uredbe (EU) br. 2021/2116.

(15) Ako Agencija za plaćanja utvrdi da je korisnik umjetno stvorio uvjete prihvatljivosti za ostvarivanje potpore, postupit će u skladu s člankom 5. stavkom 11. ovoga Pravilnika.

(16) Uvjeti prihvatljivosti za ostvarivanje potpore dokazuju se dokumentacijom koju dostavlja korisnik, a koja će biti propisana natječajem te provjerama podataka od strane Agencije za plaćanja iz dostupnih registara i baza podataka nadležnih institucija.

Broj zahtjeva po korisniku i visina javne potpore

Članak 9.

(1) Isti korisnik i njegova povezana poduzeća mogu podnijeti najviše jedan (1) zahtjev za potporu tijekom jednog natječaja.

(2) Ako isti korisnik i njegova povezana poduzeća podnesu više zahtjeva za potporu tijekom jednog natječaja, u obzir će se uzeti najranije podnesen zahtjev za potporu, dok će se za ostale zahtjeve za potporu izdati odluka o odbijanju zahtjeva za potporu.

(3) Ako za istu katastarsku česticu zahtjev za potporu podnese više korisnika iz članka 7. stavka 2. podstavka a) ovog Pravilnika, potporu može ostvariti korisnik koji kroz zahtjev za potporu dokaže uvjete iz članka 7. stavka 2. podstavka a) ovog Pravilnika.

(4) Ako za istu katastarsku česticu više korisnika dokaže uvjete iz članka 7. stavka 2. podstavka a) ovog Pravilnika, u obzir će se uzeti najranije podnesen zahtjev za potporu, dok će se za ostale zahtjeve za potporu izdati odluka o odbijanju zahtjeva za potporu.

(5) Najniža vrijednost potpore po korisniku iznosi 150 EUR godišnje to jest sveukupno 750 EUR tijekom pet (5) godina, a najviša vrijednost potpore po korisniku iznosi 140.000 EUR godišnje to jest sveukupno 700.000 EUR tijekom pet (5) godina.

(6) Ako korisnik zatraži sveukupan iznos potpore manji od 750 EUR, to jest manji od 150 EUR godišnje, korisnikov zahtjev za potporu se odbija.

(7) Ako korisnik zatraži sveukupan iznos potpore veći od 700.000 EUR, može za sve prihvatljive površine ostvariti najviše 140.000 EUR godišnje tijekom pet (5) godina.

(8) U slučaju iz stavka 7. ovog članka sve prihvatljive površine za koje je ostvarena potpora moraju ispunjavati sve uvjete kako je propisano u člancima 7. i 8. ovoga Pravilnika.

(9) Korisniku se ne može isplatiti potpora u ukupnom iznosu većem od odobrenog iznosa iz ugovora o financiranju.

(10) Za istu katastarsku česticu može se odobriti potpora za samo jednog korisnika.

Dvostruko financiranje

Članak 10.

(1) Agencija za plaćanja osigurava da rashodi koji se financiraju u okviru Strateškog plana nisu predmet nijednog drugog financiranja iz proračuna Europske unije.

(2) Iste mjere očuvanja ciljanih vrsta i područja ekološke mreže unutar intervencije 72.01. ne mogu primiti potporu iz drugih izvora i fondova/instrumenata/sredstava Europske unije.

POGLAVLJE II.
KRITERIJI ODABIRA

Kriteriji odabira

Članak 11.

(1) Kriteriji odabira izrađeni su u skladu s člankom 79. Uredbe (EU) 2021/2115 i Prilogom I. Uredbe (EU) 2021/2289.

(2) Kriteriji odabira imaju za cilj osigurati jednako postupanje prema podnositeljima prijave i korisnicima, učinkovitije korištenje financijskih sredstava i usmjeravanje potpore u skladu sa svrhom intervencije.

(3) Kriteriji odabira propisani su u Prilogu 1. ovoga Pravilnika.

(4) Kriteriji odabira primjenjuju se na sve zahtjeve za potporu.

(5) U postupku dodjele potpore zahtjev za potporu mora ostvariti minimalni broj bodova (prag prolaznosti) na temelju kriterija odabira u skladu s Prilogom 1. ovoga Pravilnika.

(6) U slučaju da zahtjev za potporu tijekom postupka dodjele potpore ne ostvari minimalni broj bodova, zahtjev se odbija.

(7) Kriterije odabira iz Priloga 1. ovoga Pravilnika pod brojem 1. i 5. po kojima je ostvaren broj bodova u postupku dodjele potpore, korisnik mora ispunjavati i u postupku petogodišnje provedbe.

(8) Ako Agencija za plaćanja tijekom postupka provedbe utvrdi da korisnik ne ispunjava uvjete iz stavaka 7. ovoga članka, korisniku će izdati odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu i/ili odluku o povratu sredstava.

DIO TREĆI
POSTUPCI AGENCIJE ZA PLAĆANJA

POGLAVLJE I.
OPĆE ODREDBE O NATJEČAJU

Priprema i objava natječaja

Članak 12.

(1) Dodjela potpore provodi se na temelju otvorenog natječaja.

(2) Natječaj je javno objavljeni poziv na podnošenje zahtjeva za potporu unutar jedne intervencije, a sastoji se od teksta natječaja te priloga i obrazaca.

(3) Natječaj objavljuje i provodi Agencija za plaćanja na temelju odluke o objavi natječaja koju donosi Upravljačko tijelo.

(4) Natječaj se može ograničiti po vrsti i/ili veličini korisnika i visini potpore.

(5) Natječajem se propisuje obvezna dokumentacija za koju je moguća dopuna kao i obvezna dokumentacija za koju nije dopuštena dopuna.

(6) Rokovi koji se obavezno propisuju natječajem su rokovi za podnošenje zahtjeva za potporu.

(7) U slučaju da je korisnik prekršio propisane rokove iz stavka 6. ovoga članka, izdat će se odluka o odbijanju.

(8) Natječaj za dodjelu potpore objavljuje Agencija za plaćanja na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr, a obavijest o objavi natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva – https://poljoprivreda.gov.hr i Strateškog plana – www.ruralnirazvoj.hr.

(9) Agencija za plaćanja može uz natječaj objaviti na svojoj mrežnoj stranici i druge dokumente poput uputa, vodiča i sličnih dokumenata, najkasnije deset (10) dana prije početka podnošenja zahtjeva za potporu, a obavijest o tome objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva – https://poljoprivreda.gov.hr i Strateškog plana – www.ruralnirazvoj.hr.

(10) Odredbe natječaja su pravno obvezujuće.

(11) Način i rokovi postavljanja pitanja u vezi objavljenog natječaja bit će propisani natječajem.

Izmjena i ispravak natječaja

Članak 13.

(1) Natječaj je moguće izmijeniti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja zahtjeva za potporu.

(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, izmjena natječaja koja se odnosi na ispravak natječaja radi uočene pogreške i/ili izmjene nacionalnih propisa moguće su i nakon roka za podnošenje zahtjeva za potporu.

(3) Na izmjenu ili ispravak natječaja primjenjuju se odredbe iz članka 12. ovoga Pravilnika.

Poništenje natječaja

Članak 14.

(1) Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Upravljačkog tijela, može poništiti natječaj prije izdavanja prvog akta kojim se odlučuje o zahtjevu za potporu korisnika, u sljedećim slučajevima:

a) kada se na bilo koji način ugrožava načelo jednakog postupanja

b) kada je u natječaju utvrđena greška koja onemogućava daljnji postupak i/ili

c) ako se utvrde okolnosti koje nisu bile poznate prije objave natječaja, a koje bi dovele do neobjavljivanja natječaja ili do sadržajno bitno drukčijeg natječaja.

(2) Poništenje natječaja objavljuje se na isti način kao i objava natječaja propisan člankom 12. ovoga Pravilnika.

Pravila o uporabi jezika i pisma

Članak 15.

Korisnik svu propisanu dokumentaciju dostavlja na hrvatskom i/ili engleskom jeziku i latiničnom pismu, a dokumentacija dostavljena na drugim stranim jezicima ili na drugom pismu mora biti prevedena na hrvatski jezik i na latinično pismo te ovjerena od strane ovlaštenog sudskog tumača.

Računanje rokova

Članak 16.

(1) Rokovi se računaju na dane, mjesece i godine.

(2) Kada je rok određen na dane, dan u koji pada događaj od kojega se računa trajanje roka ne uračunava se u rok, već se početak roka računa od prvoga sljedećeg dana.

(3) Rok određen na mjesece, odnosno na godine istječe onoga dana, mjeseca ili godine koji po svom broju odgovara danu u koji pada događaj od kojega se računa trajanje roka. Ako toga dana nema u mjesecu u kojem rok istječe, rok istječe posljednjeg dana toga mjeseca.

(4) Istjecanje roka može se označiti i određenim datumom.

(5) Rok određen na dane teče svakog kalendarskog dana, bez obzira radi li se o blagdanu ili neradnom danu. Samo ako posljednji dan roka pada na državni blagdan u danu koji se ne radi ili u subotu i nedjelju rok istječe tek protekom prvog idućeg radnog dana.

Vrijeme podnošenja zahtjeva korisnika i odgovor na zahtjev za dopunu/obrazloženje

Članak 17.

(1) Vrijeme podnošenja zahtjeva korisnika (zahtjeva za potporu, zahtjeva za odustajanje, i zahtjeva za isplatu) je vrijeme (datum, sat, minuta, sekunda) zapisa u AGRONET-u kada je korisnik potvrdio elektroničko podnošenje zahtjeva.

(2) Vrijeme dostave odgovora na zahtjev za dopunu/obrazloženje je vrijeme (datum, sat, minuta, sekunda) koje je zabilježeno na poslužitelju za primanje elektroničke pošte Agencije za plaćanja.

Dostava akata Agencije za plaćanja i rješenja Ministarstva

Članak 18.

(1) U slučaju dostave akata korisnicima putem AGRONET-a, adresa elektroničke pošte na koju Agencija za plaćanja korisniku šalje obavijest o dostavi akta na AGRONET je isključivo adresa elektroničke pošte koja je predviđena za takvu namjenu u Evidenciji korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika).

(2) U slučaju dostave akata korisnicima putem AGRONET-a, korisnik je obvezan preuzeti akt odnosno rješenje najkasnije u roku od pet (5) dana od dana postavljanja akta odnosno rješenja na AGRONET i zaprimanja obavijesti u elektronički pretinac.

(3) U slučaju dostave akata korisnicima putem AGRONET-a, dostava odluke Agencije za plaćanja i rješenja Ministarstva putem AGRONET-a smatra se obavljenom u trenutku zapisa na AGRONET-u kada je korisnik preuzeo akt odnosno rješenje. Ako korisnik ne preuzme odluku odnosno rješenje s AGRONET-a u roku od pet (5) dana od dana postavljanja na AGRONET, dostava se smatra obavljenom istekom roka od pet (5) dana od dana kada je odluka odnosno rješenje postavljeno na AGRONET.

(4) U slučaju dostave preporučenom pošiljkom s povratnicom dostava se smatra obavljenom u trenutku kada je korisnik zaprimio preporučenu pošiljku, što se dokazuje datumom i potpisom na povratnici.

(5) U slučaju neuspjele dostave preporučenom pošiljkom zbog promjene adrese sjedišta korisnika o čemu korisnik nije obavijestio Agenciju za plaćanja, akt će se objaviti na oglasnoj ploči te se dostava smatra obavljenom istekom osmog dana od dana stavljanja na oglasnu ploču Agencije za plaćanja.

(6) U slučaju dostave putem elektroničke pošte, isključujući dostavu akata putem AGRONET-a, ako je korisnik u zahtjevu pod podacima o kontakt osobi naveo adresu elektroničke pošte koja se razlikuje od adrese elektroničke pošte koja je navedena u Evidenciji korisnika dostava se obavlja na obje adrese elektroničke pošte.

(7) Dostava elektroničkim putem smatra se obavljenom u trenutku kad je zabilježena na poslužitelju za primanje takvih poruka. Korisnicima se preporučuje provjeravati sve pretince elektroničke pošte.

POGLAVLJE II.
POSTUPAK DODJELE POTPORE

Provedba postupka dodjele potpore

Članak 19.

Postupak dodjele potpore unutar intervencije sastoji se od jedne faze koja uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu od strane korisnika do sklapanja ugovora o financiranju korisnika s Agencijom za plaćanja i obuhvaća sljedeće tim redoslijedom:

a) podnošenje i zaprimanje zahtjeva za potporu

b) rangiranje zaprimljenih zahtjeva za potporu

c) administrativna kontrola zahtjeva za potporu

d) izdavanje odluke o rezultatu administrativne kontrole zahtjeva za potporu i/ili obavijesti o odbacivanju zahtjeva za potporu zbog nedostatnosti sredstava ili odluke o odbijanju zahtjeva za potporu i

e) sklapanje ugovora o financiranju.

Podnošenje i zaprimanje zahtjeva za potporu

Članak 20.

(1) Prije popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika.

(2) Prije popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Korisnik je dužan podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon pojave događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku putem elektroničke pošte poslati obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.

(3) Zahtjev za potporu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a.

(4) Zahtjev za potporu mora sadržavati svu natječajem propisanu dokumentaciju na jeziku propisanom u članku 15. ovoga Pravilnika.

(5) Prilikom popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik je obvezan popuniti sve tražene podatke u elektronički obrazac zahtjeva i učitati svu traženu dokumentaciju u obliku koji omogućava čitljivost.

(6) Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da korisnik, osim dokumentacije koja je propisana Natječajem, u zahtjevu za potporu dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedbu postupka dodjele potpore.

(7) Nakon popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u, zahtjev za potporu elektronički podnosi isključivo korisnik putem NIAS-a, u skladu s Uputom za elektroničko podnošenje zahtjeva koja čini sastavni dio natječaja. Za elektroničko podnošenje korisnik mora biti prijavljen u AGRONET putem NIAS-a.

(8) Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kad korisnik potvrdi elektroničko podnošenje zahtjeva.

(9) Korisnik je odgovoran za točnost i potpunost podataka unesenih u elektronički obrazac zahtjeva za potporu, kao i za istovjetnost dokumentacije koja je učitana u elektronički obrazac zahtjeva s izvornom dokumentacijom.

(10) Zahtjev za potporu mora biti podnesen unutar roka predviđenog u natječaju.

(11) Svi podaci navedeni u zahtjevu za potporu podložni su provjerama nadležnih institucija do isteka pet (5) godina nakon konačne isplate potpore.

(12) Traženi iznos potpore je iznos koji korisnik upisuje u zahtjev za potporu prilikom popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u, poglavlje »Izračun potpore«.

(13) Broj bodova po pojedinom kriteriju odabira i ukupan broj bodova naveden u zahtjevu za potporu predstavljaju zatražene bodove od strane korisnika po pojedinom kriteriju odabira i ukupno, a koje je korisnik zatražio prilikom popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u, poglavlje »Kriteriji odabira«.

Rangiranje zahtjeva za potporu

Članak 21.

(1) Po zaprimanju svih zahtjeva za potporu podnesenih na natječaj, Agencija za plaćanja formira inicijalnu rang-listu zahtjeva za potporu na temelju traženih procijenjenih iznosa potpore te traženog broja bodova na temelju odgovora na pitanja u zahtjevu za potporu od strane korisnika, u skladu s kriterijima odabira iz Priloga 1. ovoga Pravilnika.

(2) Rang-lista iz stavka 1. ovoga članka ažurira se na temelju podataka utvrđenih u administrativnoj kontroli zahtjeva za potporu.

(3) Prednost na rang-listi ima zahtjev za potporu s utvrđenim većim brojem bodova nakon završene administrativne kontrole.

(4) U slučaju da dva ili više zahtjeva za potporu imaju isti broj bodova prednost će se odrediti sljedećim redoslijedom:

a) veći broj bodova na pojedinom kriteriju odabira počev od prvog kriterija odabira do zadnjeg po redoslijedu u tablici kriterija odabira

b) vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu.

(5) Ako se prednost određuje prema vremenu podnošenja zahtjeva za potporu, prednost imaju zahtjevi za potporu na sljedeći način:

a) potpuni zahtjevi za potporu za koje nije tražena dopuna, pri čemu se vremenom podnošenja potpunog zahtjeva za potporu smatra trenutak (datum, sat, minuta, sekunda) zapisa u AGRONET-u kada je korisnik potvrdio elektroničko podnošenje zahtjeva

b) zahtjevi za potporu za koje je Agencija za plaćanja izdala zahtjev za dopunu, pri čemu prednost imaju zahtjevi za potporu korisnika koji su u kraćem roku postupili po zahtjevu za dopunu. Ako nepotpuni zahtjevi za potporu imaju jednaki broj bodova i jednak vremenski rok podnošenja dopune, prednost imaju ranije podneseni zahtjevi za potporu (datum, sat, minuta, sekunda)

c) Ako dva ili više zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova prema gore navedenim kriterijima po kojima se određuje prednost pri odabiru i jednako vrijeme podnošenja dopune odnosno zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje da zahtjev bude odabran, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.

(6) U slučaju utvrđivanja sumnje na prijevaru u postupku dodjele potpore u skladu s člankom 5. ovoga Pravilnika, Agencija za plaćanja će nastaviti s administrativnom kontrolom zahtjeva ostalih korisnika i izraditi rang-listu bez korisnika kojemu je izdana obavijest o privremenoj odgodi dodjele potpore iz članka 24. stavka 1. podstavka e) ovoga Pravilnika.

(7) Konačnu rang-listu zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr, nakon sklapanja svih ugovora o financiranju s korisnicima koji se nakon provedene administrativne kontrole nalaze iznad praga dostatnih sredstava.

Administrativna kontrola zahtjeva za potporu

Članak 22.

(1) Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu zahtjeva za potporu i dokumentacije učitane u zahtjev za potporu, i to:

a) administrativnu kontrolu prihvatljivosti korisnika

b) administrativnu kontrolu prihvatljivosti za ostvarivanje potpore

c) administrativnu kontrolu kriterija odabira.

(2) Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu onih zahtjeva koji se na temelju traženih bodova nalaze iznad praga raspoloživih sredstava na rang-listi.

(3) Administrativna kontrola zahtjeva za potporu provodi se prema redoslijedu na inicijalnoj rang-listi.

(4) Agencija za plaćanja prilikom administrativne provjere može koristiti sve dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.

(5) U slučaju da korisnik u zahtjev za potporu nije učitao obavezne dokumente propisane natječajem za koje je u natječaju izrijekom navedeno da ih nije dopušteno dostaviti u dopuni, Agencija za plaćanja će izdati odluku o odbijanju.

(6) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti korisnika provjerava se pravovremenost i potpunost zahtjeva te ispunjava li korisnik Pravilnikom propisane uvjete prihvatljivosti korisnika i postoje li razlozi za odbijanje i/ili isključenje zahtjeva korisnika.

(7) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti za ostvarivanje potpore provjerava se jesu li ispunjeni uvjeti za sufinanciranje pojedinog zahtjeva, što obuhvaća provjeru prihvatljivosti prijavljenih površina i mjera u skladu s uvjetima propisanim ovim Pravilnikom i natječajem. Tijekom administrativne kontrole provjerava se postoje li razlozi za odbijanje, isključuju se neprihvatljive površine i mjere te se određuje iznos potpore za dodjelu.

(8) Administrativnom kontrolom kriterija odabira provjerava se usklađenost zahtjeva za potporu s kriterijima odabira i ostvaruje li korisnik prag prolaznosti s minimalnim brojem bodova na temelju propisanih kriterija odabira.

(9) Administrativnom kontrolom zahtjeva za potporu korisniku se ne može dodijeliti veći broj bodova po pojedinom kriteriju odabira i ukupan broj bodova od navedenog u obrascu zahtjeva za potporu.

(10) Administrativnom kontrolom zahtjeva za potporu korisniku se ne može dodijeliti iznos potpore veći od traženog u obrascu zahtjevu za potporu.

(11) U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi manji broj bodova po kriterijima odabira i/ili iznos potpore od traženog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje broja bodova i/ili iznosa potpore te će razloge obrazložiti u odluci o rezultatu administrativne kontrole.

Dopuna/obrazloženje zahtjeva za potporu

Članak 23.

(1) Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole može od korisnika zatražiti dopunu i/ili obrazloženje/a.

(2) Korisniku se može poslati samo jedan (1) zahtjev za dopunu.

(3) Agencija za plaćanja zahtjev za dopunu može uputiti korisniku isključivo za dopunu onih dokumenata za koje u natječaju nije izrijekom navedeno da se ne mogu dostaviti u dopuni.

(4) Agencija za plaćanja može zatražiti da korisnik, osim dokumentacije koja je propisana natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedbu postupka dodjele potpore.

(5) Zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje korisniku se dostavlja elektroničkim putem u pretinac elektroničke pošte koji je korisnik odredio za takvu namjenu.

(6) Korisnik je u obvezi postupiti po zahtjevu za dopunu i/ili obrazloženje te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektroničke pošte u roku od sedam (7) dana od dana slanja zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje korisniku.

(7) Iznimno od stavka 6. ovoga članka, Agencija za plaćanja će uzeti u razmatranje odgovor na zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje dostavljen izvan roka iz stavka 6. ovoga članka ako korisnik dokaže da se dogodio slučaj više sile i izvanrednih okolnosti u skladu s člankom 3. Uredbe (EU) 2021/2116.

(8) U slučaju da korisnik ne dostavi odgovor na zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje ili dostavi odgovor izvan roka propisanog stavkom 6. ovoga članka ili u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, a isto se odnosi na uvjete prihvatljivosti korisnika i/ili uvjete prihvatljivosti za ostvarivanje potpore, izdat će se odluka o odbijanju.

(9) U slučaju da korisnik ne dostavi odgovor na zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje ili dostavi odgovor izvan roka propisanog stavkom 6. ovoga članka ili u slučaju da korisnik u odgovoru na zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, a isto se odnosi isključivo na prihvatljivost određene površine, korisniku za površine na koje se odnosi dopuna i/ili obrazloženje, neće biti odobrena potpora.

(10) U slučaju da korisnik ne dostavi odgovor na zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje ili dostavi odgovor izvan roka propisanog stavkom 6. ovoga članka ili u slučaju da korisnik u odgovoru na zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, a isto se odnosi isključivo na kriterije odabira te se ne odnosi na bilo koji uvjet prihvatljivosti korisnika ili uvjet prihvatljivosti za ostvarivanje potpore propisanih ovim Pravilnikom, korisniku za kriterij odabira na koji se odnosi dopuna/obrazloženje neće biti dodijeljeni zatraženi bodovi.

(11) Potpuni, prihvatljivi i pravovremeno dopunjeni/obrazloženi zahtjevi za potporu ulaze u daljnju administrativnu kontrolu u skladu s procedurama Agencije za plaćanja.

(12) Ako korisnik samoinicijativno dostavi dopune i/ili obrazloženja, navedeno se neće uzeti u razmatranje.

Izdavanje akata nakon administrativne kontrole zahtjeva za potporu

Članak 24.

(1) Agencija za plaćanja može korisniku izdati sljedeće akte:

a) odluku o rezultatu administrativne kontrole

b) odluku o odbijanju

c) obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava

d) potvrdu o odustajanju

e) obavijest o privremenoj odgodi dodjele potpore.

(2) Agencija za plaćanja donosi odluku o rezultatu administrativne kontrole za svaki zahtjev za potporu za koji je administrativnom kontrolom utvrđeno da je pravovaljan i potpun, odnosno da ispunjava uvjete propisane Strateškim planom, ovim Pravilnikom i natječajem.

(3) Izdavanje odluke o rezultatu administrativne kontrole ne podrazumijeva da će s tim korisnikom Agencija za plaćanja sklopiti ugovor o financiranju.

(4) Agencija za plaćanja donosi odluku o odbijanju za svaki zahtjev za potporu za koji je administrativnom kontrolom utvrđeno da ne ispunjava uvjete prihvatljivosti i/ili se nalazi ispod praga prolaznosti kriterija odabira te ne ispunjava druge uvjete propisane Strateškim planom, ovim Pravilnikom i natječajem.

(5) Agencija za plaćanja izdaje obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava korisnicima za koje nije odrađena administrativna kontrola zahtjeva za potporu, jer se na temelju traženih bodova po kriterijima odabira nalaze na rang-listi ispod praga dostatnih sredstava i korisnicima kojima je izdana odluka o rezultatu administrativne kontrole, a za koje sredstva nisu dostatna.

(6) Agencija za plaćanja izdaje potvrdu o odustajanju u slučaju da je korisnik nakon podnošenja zahtjeva za potporu podnio zahtjev za odustajanje.

(7) Kada u postupku dodjele potpore Agencija za plaćanja utvrdi postojanje sumnje na prijevaru kod korisnika koji udovoljavaju uvjetima natječaja, Agencija za plaćanja će korisniku izdati obavijest o privremenoj odgodi dodjele potpore.

(8) Na obavijesti iz stavka 1. podstavka c) i e) i potvrdu iz stavka 1. podstavka d) ovoga članka nije dopuštena žalba. Protiv navedenih akata može se pokrenuti upravni spor.

(9) Akte iz stavka 1. ovoga članka korisnik preuzima putem AGRONET-a na način propisan člankom 18. ovoga Pravilnika.

(10) U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage bilo koji od akata iz stavka 1. ovoga članka odgovarajućom odlukom i/ili aktom u razdoblju od podnošenja zahtjeva za potporu pa do isteka pet godina od konačne isplate potpore.

Sklapanje ugovora o financiranju

Članak 25.

(1) Agencija za plaćanja sklapa ugovor o financiranju na temelju odluke o rezultatu administrativne kontrole s korisnicima za koje su sredstva dostatna.

(2) Ugovor o financiranju Agencija za plaćanja sklopit će isključivo s korisnicima koji se na rang-listi, nakon provedene administrativne kontrole zahtjeva za potporu i dalje nalaze iznad praga raspoloživih sredstava.

(3) Ugovorom o financiranju određuju se opći i posebni uvjeti, ugovor o financiranju mora sadržavati najmanje podatke o ugovornim stranama, rokove, prava i obveze korisnika i Agencije za plaćanja, iznos dodijeljene potpore, uvjete za isplatu sredstava, uvjete za raskid ugovora i popis priloga ugovoru o financiranju.

(4) Agencija za plaćanja će korisniku dostaviti dva (2) primjerka ugovora o financiranju na potpisivanje.

(5) Danom sklapanja ugovora o financiranju smatra se datum potpisa od strane posljednje ugovorne strane.

(6) U roku od 15 dana od dana zaprimanja ugovora o financiranju, korisnik je u obvezi potpisati i dostaviti jedan primjerak ugovora o financiranju u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u središnji ured Agencije za plaćanja.

(7) Neispravno potpisanim ugovorom o financiranju smatra se ugovor kojeg je potpisala neovlaštena osoba.

(8) Ako korisnik potpiše ugovor o financiranju, ali ne navede datum potpisa ugovora o financiranju, danom sklapanja ugovora o financiranju smatra se vrijeme slanja poštom (datum, sat, minuta, sekunda) potpisanog ugovora o financiranju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja, ako korisnik neposredno dostavlja potpisani Ugovor o financiranju.

(9) Agencija za plaćanja je ovlaštena u bilo kojem trenutku, ako za istim postoji potreba, izraditi dodatak ugovoru o financiranju radi ispravljanja administrativnih pogrešaka učinjenih omaškom prilikom izrade ugovora o financiranju i/ili bilo kojeg akta iz ovoga Pravilnika koji je u izravnoj i/ili neizravnoj vezi s ugovorom o financiranju.

(10) Uvjeti sklapanja ugovora o financiranju se na jednak način primjenjuju i na sklapanje dodatka ugovoru o financiranju.

(11) Sklapanjem ugovora o financiranju korisnik preuzima obveze koje mora ispuniti tijekom postupka provedbe, uključujući provođenje mjera očuvanja propisanih šumskogospodarskim planom.

POGLAVLJE III.
POSTUPAK PROVEDBE

Postupak provedbe

Članak 26.

(1) Postupak provedbe uključuje vremensko razdoblje od sklapanja ugovora o financiranju pa do konačne isplate potpore.

(2) Sklapanjem ugovora o financiranju korisnik preuzima obveze koje mora ispuniti kako bi mu potpora bila isplaćena, kao i obveze koje mora ispunjavati/ispuniti u petogodišnjem razdoblju do konačne isplate.

(3) Korisnik je u obvezi provesti intervenciju u skladu s ugovorom o financiranju.

(4) Korisnik je u obvezi bez odgode obavijestiti Agenciju za plaćanja, o svim promjenama koje nastanu na strani korisnika.

(5) Promjene naziva korisnika, adrese, bankovnog računa ili podataka koji se odnose na kontakte, korisnik je dužan neposredno po nastanku promjene i bez odgađanja prijaviti u Evidenciji korisnika.

Uvjeti podnošenja zahtjeva za isplatu

Članak 27.

(1) Zahtjev za isplatu korisnik podnosi jednom godišnje tijekom pet (5) godina nakon sklapanja ugovora o financiranju kako slijedi:

a) prvi zahtjev za isplatu se podnosi u razdoblju od 1. do 30. lipnja 2025. godine

b) drugi zahtjev za isplatu se podnosi u razdoblju od 1. do 30. lipnja 2026.

c) treći zahtjev za isplatu se podnosi u razdoblju od 1. do 30. lipnja 2027.

d) četvrti zahtjev za isplatu se podnosi u razdoblju od 1. do 30. lipnja 2028.

e) peti zahtjev za isplatu se podnosi u razdoblju od 1. do 30. lipnja 2029.

(2) Korisnik u zahtjevu za isplatu traži iznos potpore na godišnjoj razini, zatraženi iznos potpore ne može biti veći od jedne petine iznosa odobrene potpore koji je naveden u ugovoru o financiranju.

(3) U slučaju nedostavljanja bilo kojeg zahtjeva za isplatu u roku propisanom u stavku 1. ovoga članka ugovor o financiranju se raskida i izdaje se odluka o povratu u slučaju da su sredstva već isplaćena.

Način podnošenja zahtjeva za isplatu

Članak 28.

(1) Zahtjev za isplatu korisnik ili osoba ovlaštena za zastupanje korisnika popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Zahtjev za isplatu mora sadržavati svu natječajem propisanu dokumentaciju na jeziku propisanom u članku 15. ovoga Pravilnika.

(2) Prilikom popunjavanja zahtjeva za isplatu korisnik je obvezan popuniti sve tražene podatke u elektronički obrazac zahtjeva i učitati svu traženu dokumentaciju u obliku koji omogućava čitljivost.

(3) Nakon popunjavanja zahtjeva za isplatu u AGRONET-u, zahtjev za isplatu elektronički podnosi isključivo korisnik putem NIAS-a, u skladu s Uputom za elektroničko podnošenje zahtjeva koja čini sastavni dio natječaja. Za elektroničko podnošenje korisnik mora biti prijavljen u AGRONET sustav putem NIAS-a.

(4) Smatra se da je zahtjev za isplatu podnesen kad korisnik potvrdi elektroničko podnošenje zahtjeva.

(5) Korisnik je odgovoran za točnost i potpunost podataka unesenih u elektronički obrazac zahtjeva za isplatu, kao i za istovjetnost dokumentacije koja je učitana u elektronički obrazac zahtjeva s izvornom dokumentacijom.

(6) Zahtjev za isplatu mora biti podnesen unutar roka predviđenog u članku 27. ovoga Pravilnika.

(7) Svi podaci navedeni u zahtjevu za isplatu podložni su provjerama nadležnih institucija do isteka pet (5) godina nakon konačne isplate potpore.

(8) Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da korisnik, osim dokumentacije koja je propisana Natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu isplatu potpore.

(9) Vrijeme podnošenja zahtjeva za isplatu je vrijeme kako je definirano u članku 27. ovog Pravilnika.

Administrativna kontrola zahtjeva za isplatu

Članak 29.

(1) Potpora se isplaćuje korisniku na temelju zahtjeva za isplatu.

(2) Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu zahtjeva za isplatu i dokumentacije učitane u zahtjev za isplatu.

(3) U slučaju da je zahtjev za isplatu nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima i/ili ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna, Agencija za plaćanja može od korisnika tražiti dopunu/obrazloženje.

(4) Agencija za plaćanja može zatražiti da korisnik, osim dokumentacije koja je propisana natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za administrativnu kontrolu zahtjeva za isplatu.

(5) Zahtjev za dopunu/obrazloženje se korisniku dostavlja elektroničkim putem u pretinac elektroničke pošte koji je korisnik odredio za takvu namjenu.

(6) Korisnik je u obvezi postupiti po zahtjevu za dopunu/obrazloženje te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektroničke pošte u roku od sedam (7) dana od dana slanja zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje od strane Agencije za plaćanja.

(7) Agencija za plaćanja će uzeti u razmatranje odgovor na zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje dostavljen izvan roka iz stavka 6. ovoga članka u slučaju više sile i izvanrednih okolnosti.

(8) U slučaju da korisnik ne dostavi odgovor na zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje ili dostavi odgovor izvan roka propisanog stavkom 6. ovoga članka ili u odgovoru na zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, a isto se odnosi na uvjete prihvatljivosti korisnika i/ili uvjete za ostvarivanje potpore izdat će se odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu i Odluka o povratu sredstava ako su korisniku isplaćena sredstva.

(9) Prije isplate potpore moguće je obavljanje posjeta lokaciji/kontrole na terenu/inspekcijskog nadzora kako je propisano člankom 31. ovoga Pravilnika.

(10) Nakon posjeta lokaciji/kontrole na terenu/inspekcijskog nadzora prije isplate, utvrđuje se konačni iznos potpore za isplatu.

(11) Odobrena potpora korisniku će biti isplaćena na račun naveden u Evidenciji korisnika. Ukoliko korisnik promijeni račun koji je evidentiran u Evidenciji korisnika dužan je podnijeti zahtjev za promjenu podataka (računa) kroz AGRONET.

Izdavanje akata u postupku provedbe intervencije

Članak 30.

(1) Nakon administrativne kontrole zahtjeva za isplatu Agencija za plaćanja donosi:

a) odluku o isplati

b) odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu

c) obavijest o odgodi odobrenja isplate.

(2) Agencija za plaćanja će donijeti odluke iz stavka 1. ovoga članka najkasnije u roku 90 dana od dana podnošenja potpunog zahtjeva za isplatu.

(3) U rok od 90 dana iz stavka 2. ovoga članka ne uračunava se vrijeme od podnošenja žalbe na odluke iz stavka 1. ovoga članka do donošenja rješenja o žalbi Ministarstva ili presude ili rješenja nadležnog upravnog suda te vrijeme od slanja obavijesti Agencije za plaćanja Državnom inspektoratu Republike Hrvatske do zaprimanja rezultata inspekcijskog nadzora iz članka 31. stavka 9. ovoga Pravilnika

(4) Odluka o isplati izdaje se u slučaju da zahtjev ispunjava uvjete propisane ovim Pravilnikom, natječajem i ugovorom o financiranju.

(5) Odlukom o isplati određuje se prihvatljivi iznos potpore koja se isplaćuje korisniku.

(6) Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu izdaje se zbog neispunjavanja uvjeta propisanih ovim Pravilnikom, natječajem i ugovorom o financiranju.

(7) U slučaju donošenja odluke o odbijanju bilo kojeg zahtjeva za isplatu ugovor o financiranju se raskida.

(8) Kada u postupku provedbe projekta Agencija za plaćanja utvrdi postojanje sumnje na prijevaru, Agencija za plaćanja će u skladu s člankom 5. ovoga Pravilnika korisniku izdati obavijest o odgodi odobrenja isplate i obustaviti sve postupke Agencije za plaćanja u provedbi projekta.

(9) Agencija za plaćanja izdaje odluku o povratu u slučajevima navedenim u članku 8. ovoga Pravilnika.

(10) U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage bilo koji od akata iz stavka 1. ovoga članka odgovarajućim aktom.

POGLAVLJE IV.
KONTROLA NA TERENU I INSPEKCIJSKI NADZOR

Kontrola na terenu i inspekcijski nadzor

Članak 31.

(1) Kontrolu na terenu provode djelatnici Agencije za plaćanja (u daljnjem tekstu: kontrolori), a inspekcijski nadzor nadležni inspektori Državnog inspektorata Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: inspektori).

(2) Kontrolori provode redovne kontrole prije isplate.

(3) Osim redovnih kontrola tijekom postupka provedbe, kontrole na terenu mogu se provoditi u bilo kojem trenutku tijekom postupka dodjele potpore, ako je to potrebno.

(4) Kontrolom na terenu ili inspekcijskim nadzorom utvrđuje se je li korisnik poštivao i provodio mjere očuvanja i zaštite propisanih šumskogospodarskim planom.

(5) Na temelju provedene kontrole na terenu ili inspekcijskog nadzora Agencija za plaćanja će utvrditi je li stanje na terenu u skladu sa zahtjevom za isplatu.

(6) Osim djelatnika iz stavka 1. ovoga članka, kontrolu mogu obavljati i djelatnici Upravljačkog tijela, ARPA-e, revizori Europske komisije, Europski revizorski sud, predstavnici OLAF-a te druge institucije koje za to imaju ovlasti po drugim propisima.

(7) Kontrolu je moguće najaviti prije njezine provedbe pod uvjetom da se ne naruši svrha kontrole, pružajući korisniku nužne informacije.

(8) Pri obavljanju kontrole na terenu kontrolori su ovlašteni:

a) pregledati prijavljene površine

b) izvršiti uvid u dokumente korisnika koji se odnose na stjecanje prava na potporu

c) provjeravati vjerodostojnost dokumenata poslanih uz zahtjev za isplatu

d) izvještavati nadležna tijela i tražiti provođenje određenog postupka ako sama nije ovlaštena izravno postupiti i

e) prikupljati podatke i obavijesti od odgovornih osoba, svjedoka, vještaka i drugih osoba kad je to potrebno za obavljanje kontrole.

(9) Po obavijesti Agencije za plaćanja inspektori će provesti inspekcijski nadzor te o utvrđenome obavijestiti Agenciju za plaćanja.

POGLAVLJE V.
POVRATI SREDSTAVA I RASKID UGOVORA O FINANCIRANJU

Povrat sredstava i raskid ugovora o financiranju

Članak 32.

(1) Način i uvjeti po kojima Agencija za plaćanja nakon izvršene isplate potpore korisnicima, na temelju naknadne administrativne kontrole donosi odluku o povratu sredstava, provodi poravnanje povrata sredstava prilikom sljedećih odobrenih isplata te način i uvjeti plaćanja duga na rate propisani su Zakonom o poljoprivredi.

(2) Odluka o povratu sredstava korisniku se upućuje putem AGRONET-a ili preporučenom poštanskom pošiljkom.

(3) Korisnik je u obvezi uplatiti sredstva propisana odlukom o povratu sredstava na račun Agencije za plaćanja u roku od 30 dana od dana njezine dostave korisniku.

(4) Korisnik može prije isteka roka za povrat sredstava određenog odlukom o povratu sredstava Agenciji za plaćanja podnijeti zahtjev za plaćanje duga na rate.

(5) Na odluku iz stavka 1. ovog članka korisnik ima pravo na pravni lijek u skladu s člankom 35. ovoga Pravilnika, no pokretanje postupka ne odgađa izvršenje Odluke o povratu sredstava.

(6) Ako korisnik nije izvršio povrat sredstava u propisanom roku, na iznos duga nakon isteka roka za povrat obračunava se zakonska zatezna kamata.

(7) U slučaju nemogućnosti naplate duga, Agencija za plaćanja pokrenut će postupak ovrhe na računima dužnika u skladu s propisima Republike Hrvatske i/ili će zatražiti zaštitu svojih prava putem nadležnog suda.

(8) Razlozi za pokretanje postupka povrata sredstava mogu biti u sljedećim slučajevima:

a) ako je korisniku izdana odluka o odbijanju bilo kojeg zahtjeva za isplatu

b) ako se naknadnom administrativnom kontrolom i/ili revizijskim nadzorom i/ili inspekcijskim nadzorom utvrdi nepravilnost

c) ako se naknadnom administrativnom kontrolom i/ili kontrolom na terenu utvrdi administrativna pogreška

d) ako je korisnik ostvario sredstva na temelju netočnih podataka i/ili ako je ostvario potporu protivno uvjetima i odredbama Zakona o poljoprivredi i propisa donesenih na temelju istog

e) ako korisnik dostavi zahtjev za odustajanjem nakon isplate sredstava

f) uslijed izmjene/raskida ugovora i/ili nepridržavanja obveza propisanih ugovorom o financiranju

g) ako korisnik ne dopusti obavljanje kontrole na terenu i/ili inspekcijskog nadzora

h) ako korisnik ne udovoljava uvjetima propisanim ovim Pravilnikom, natječajem ili drugim primjenjivim nacionalnim propisima ili propisima Europske unije

i) kada su nadležna pravosudna tijela pravomoćnom presudom proglasile krivim korisnika za počinjenje kaznenih djela u kaznenom postupku pokrenutom na temelju sumnje na prijevaru.

(9) S korisnikom se u svakom trenutku mogu raskinuti sve ugovorne obveze i to u razdoblju od sklapanja ugovora o financiranju do konačne isplate potpore u slučaju da:

a) je izdana odluka o povratu ukupno isplaćenih sredstava

b) je korisnik odustao od potpore u bilo kojem trenutku nakon sklapanja ugovora o financiranju ili drugog odgovarajućeg akta

c) je izdana odluka o odbijanju bilo kojeg zahtjeva za isplatu.

POGLAVLJE VI.
ODUSTAJANJE KORISNIKA

Odustajanje korisnika

Članak 33.

(1) Korisnik može na vlastitu inicijativu podnijeti zahtjev za odustajanje, o čemu mu Agencija za plaćanja izdaje potvrdu o odustajanju.

(2) Zahtjev za odustajanje elektronički podnosi isključivo korisnik putem NIAS-a, u skladu s Uputom za elektroničko podnošenje koja čini sastavni dio natječaja. Za elektroničko podnošenje korisnik mora biti prijavljen u AGRONET sustav putem NIAS-a.

(3) Smatra se da je zahtjev za odustajanje podnesen kad koris­nik potvrdi elektroničko podnošenje zahtjeva.

(4) U slučaju da korisnik podnese zahtjev za odustajanje prije donošenja odluke o rezultatu administrativne kontrole ili prije sklapanja ugovora o financiranju, Agencija za plaćanja će prekinuti sve aktivnosti nad zahtjevom za potporu te izdati Potvrdu o odustajanju.

(5) Ako korisnik ne potpiše ugovor o financiranju u propisanom roku/uopće ne dostavi ugovor o financiranju ili dostavi neispravno potpisani ugovor o financiranju smatrat će se da je korisnik odustao od zahtjeva za potporu, o čemu Agencija za plaćanja izdaje korisniku potvrdu o odustajanju.

(6) U slučaju da korisnik odustane od zahtjeva za potporu nakon sklapanja ugovora o financiranju, a nije imao isplatu sredstava, Agencija za plaćanja izdat će potvrdu o odustajanju i Izjavu o raskidu ugovora o financiranju.

(7) Ako korisnik ne podnese zahtjev za isplatu u propisanom roku te nije imao isplatu potpore za odobreni zahtjev za potporu, smatrat će se da je odustao od zahtjeva te će mu biti izdana Izjava o raskidu ugovora o financiranju.

(8) Ako korisnik ne podnese zahtjev za isplatu u propisanom roku, nakon što su mu sredstva djelomično isplaćena, Agencija za plaćanja korisniku će izdati odluku o povratu sredstava i Izjavu o raskidu ugovora o financiranju.

(9) U slučaju da korisnik podnese zahtjev za odustajanje nakon što su mu sredstva djelomično isplaćena, Agencija za plaćanja izdat će potvrdu o odustajanju, odluku o povratu sredstava i Izjavu o raskidu ugovora o financiranju.

DIO ČETVRTI
PRAVNI LIJEK

Podnošenje žalbe na odluke Agencije za plaćanja

Članak 34.

(1) Na odluke koje donosi Agencija za plaćanja u provedbi ovog Pravilnika korisnik može izjaviti žalbu u skladu s općim propisima koji uređuju upravni postupak.

(2) Žalba se podnosi putem AGRONET sustava.

(3) O žalbi protiv odluke Agencije za plaćanja odlučuje Ministarstvo.

(4) Protiv rješenja Ministarstva kojim je odlučeno o žalbi može se podnijeti tužba nadležnom upravnom sudu.

(5) Žalba mora biti razumljiva i sadržavati sve što je potrebno da bi se po njoj moglo postupiti, osobito naznaku odluke protiv koje se podnosi, naziv/ime i prezime, OIB te sjedište/adresu korisnika, ime i prezime te adresu osobe ovlaštene za zastupanje i potpis korisnika. U žalbi korisnik treba navesti zbog čega je nezadovoljan odlukom.

(6) Ako se žalba podnosi putem opunomoćenika uz žalbu se prilaže punomoć.

(7) Korisnik se u tijeku roka za izjavljivanje žalbe može odreći prava na žalbu putem AGRONET-a prihvaćanjem zaprimljene odluke, kojeg se ne može opozvati.

(8) U slučaju da korisnik ne iskoristi pravo na žalbu i ne prihvati zaprimljenu odluku, akt se smatra prihvaćenim istekom roka za izjavljivanje žalbe.

Postupanje po žalbi od strane Agencije za plaćanja

Članak 35.

(1) Agencija za plaćanja ocjenjuje jesu li navodi iz žalbe korisnika osnovani te ako utvrdi da nisu, Agencija za plaćanja u sustavu upućuje žalbu korisnika Ministarstvu na odlučivanje.

(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, kada Agencija za plaćanja ocjeni navode iz žalbe korisnika u cijelosti osnovanim donijet će ispravak odluke, novu odluku kojom će ujedno zamijeniti ranije donesenu odluku koja je bila predmet žalbe ili izmjenu odluke ako se mijenja samo određeni dio odluke.

(3) Ispravak odluke iz stavka 2. ovoga članka Agencija za plaćanja donijet će u svrhu ispravljanja pogreške u imenima ili brojevima, pisanju ili računanju te druge očite netočnosti u odluci.

(4) Kada Agencija za plaćanja donese odluke iz stavka 2. ovoga članka, žalba korisnika se ne upućuje Ministarstvu na odlučivanje.

DIO PETI
DRŽAVNE POTPORE

Državne potpore

Članak 36.

(1) Pravila vezana uz državne potpore primjenjiva su u ovoj intervenciji.

(2) Svaka potpora za prihvatljive projekte unutar ove intervencije koja ispunjava sve primjenjive odredbe iz Poglavlja I Uredbe (EU) br. 2022/2472, kao i Odjeljka 6. Poglavlja III Uredbe (EU) br. 2022/2472 za kategorije potpora navedene u članku 45. Uredbe (EU) br. 2022/2472, se izuzima od obveze prijave u skladu s odredbama članka 107. stavka 3. Ugovora o funkcioniranju Europske unije (UFEU).

(3) Potpora korisnicima ne smije sadržavati uvjete ili način financiranja koji će dovesti do neizbježne povrede prava Unije sukladno odredbama članka 1. stavka 6. Uredbe (EU) br. 2022/2472.

(4) Na zbrajanje, objavljivanje i informacije o državnim potporama dodijeljenim u skladu s ovim Pravilnikom u cijelosti se primjenjuju odredbe članka 8. i članka 9. Uredbe (EU) br. 2022/2472.

DIO ŠESTI
ZAVRŠNE ODREDBE

Prilozi

Članak 37.

Prilozi 1. i 2. su tiskani dodatak ovoga Pravilnika i njegov su sastavni dio.

Stupanje na snagu

Članak 38.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-01/22-01/100
Urbroj: 525-07/305-24-9
Zagreb, 22. srpnja 2024.

Potpredsjednik Vlade i ministar
poljoprivrede, šumarstva i ribarstva
Josip Dabro, v. r.

PRILOG 1

KRITERIJI ODABIRA ZA INTERVENCIJU 72.01. POTPORA ZA OGRANIČENJE U GOSPODARENJU ŠUMAMA (NATURA 2000, NKS)

KRITERIJI ODABIRA – Intervencija 72.01. Potpore za ograničenje u gospodarenju šumama (NATURA 2000, NKS)Bodovi
1.Vrsta korisnikaNajviše 30
1.1Privatni šumoposjednici30
1.2.Javni šumoposjednik20
1.3.Ostali šumoposjednici10
2.Uzgojni oblikNajviše 20
2.1.Sjemenjača20
2.2.Panjača10
3.Površina pod ograničenjemNajviše 30
3.1.1,00 – 10,00 ha30
3.2.10,01 – 30,00 ha27
3.3.30,01 – 60,00 ha25
3.4.60,01 – 100,00 ha20
3.5.100,01 – 300,00 ha15
3.6.> 300,00 ha10
4.EdukacijaNajviše 10
4.1.Korisnik privatni šumoposjednik je završio edukaciju o ograničenjima u gospodarenju na području ekološke mreže10
5.Upis u Upisnik privatnih šumoposjednikaNajviše 10
5.1.Korisnik je upisan u Upisnik privatnih šumoposjednika10
MAKSIMALNI BROJ BODOVA100
PRAG PROLAZNOSTI35


DODATNA POJAŠNJENJA VEZANA UZ KRITERIJE ODABIRA

Kriterij odabira br. 2 »Uzgojni oblik«

Kada ulaganje zadovoljava dva podkriterija unutar kriterija odabira, korisnik ostvaruje bodove za onaj podkriterij na koji se odnosi najmanje 50 % prihvatljivih površina za koje se odobrava potpora.

Ako više od 50 % prihvatljivih površina za koje se odobrava potpora ne zadovoljava nijedan od dva podkriterija unutar kriterija odabira, korisnik ne ostvaruje bodove na ovom kriteriju odabira.

Kako bi korisnik mogao ostvariti bodove na ovom kriteriju odabira, uzgojni oblik mora biti naveden u šumskogospodarskom planu odnosno u potvrdi iz članka 7. stavka 2. ovoga Pravilnika.

Kriterij odabira br. 3 »Površina pod ograničenjem«

Površina pod ograničenjem predstavlja zbroj površina pod ograničenjem navedenih u potvrdi iz članka 7. stavka 2. ovog Pravilnika.

Kriterij odabira br. 4 »Edukacije«

Edukacije održava Ministarstvo ili ugovoreni korisnici (pružatelji usluga obrazovanja i/ili savjetovanja) unutar natječaja za intervenciju 78.02. Potpora za pružanje savjetodavnih usluga iz Strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027.

Korisnik može ostvariti bodove po ovom kriteriju odabira ako je privatni šumoposjednik i ako posjeduje potvrdu o završenoj edukaciji o ograničenjima u gospodarenju šumama na području ekološke mreže izdanu od strane Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva ili ugovorenog korisnika (pružatelja usluge obrazovanja i/ili savjetovanja) unutar natječaja za intervenciju 78.02. Potpora za pružanje savjetodavnih usluga iz Strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027.

Ako je korisnik privatni šumoposjednik fizička osoba, potvrda mora glasiti na njegovo ime, a ako je korisnik privatni šumoposjednik pravna osoba, potvrda mora glasiti na osobu ovlaštenu za zastupanje ili na zaposlenika te pravne osobe.

Kriterij odabira br. 5 »Upis u Upisnik privatnih šumoposjednika«

Korisnik ostvaruje bodove ako je privatni šumoposjednik i ako je upisan u Upisnik privatnih šumoposjednika te ako su sve katastarske čestice koje su predmet zahtjeva za potporu upisane u Upisnik šumoposjednika. Korisnik je obvezan tijekom postupka dodjele potpore i tijekom perioda provedbe ostati upisan u Upisnik šumoposjednika te imati sve čestice, za koje ostvaruje potporu, upisane u Upisnik privatnih šumoposjednika.

PRILOG 2

TABLICA IZRAČUNA KOMPENZACIJSKIH MJERA

EUR/ha/god.
Tip šume10 m³/ha15 m³/ha3 %
mrtvo drvo
»No
management«
hrast250320150300
bukva150190150300
jela160220150300