MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
1684
Na temelju članka 46.b Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, br. 118/18., 42/20., 127/20. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21. i 152/22.), ministar poljoprivrede, šumarstva i ribarstva donosi
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PROVEDBI INTERVENCIJA U SEKTORU PČELARSTVA UNUTAR STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027.
Članak 1.
U Pravilniku o provedbi intervencija u sektoru pčelarstva unutar Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027. (»Narodne novine« br. 24/23 i 46/24) u članku 6. dodaje se točka 13. koja glasi:
» – troškovi za kupljeni veterinarsko-medicinski proizvod (u daljnjem tekstu: VMP) izvan teritorija Republike Hrvatske.«.
Članak 2.
U članku 10. stavku 1. točke c) i d) mijenjaju se i glase:
»c) izrada i tisak informativnih/stručnih materijala, izrada mrežnih stranica i sudjelovanje predstavnika organizacija pčelara na specijaliziranim pčelarskim manifestacijama s tematikom pčelarstva
d) izrada i tisak stručnih časopisa i informativnih materijala, izrada sustava informiranja na platformama koje koriste pčelari i sudjelovanje predstavnika krovnog udruženja pčelara na specijaliziranim pčelarskim manifestacijama s tematikom pčelarstva.«.
Članak 3.
U članku 11. stavku 1. u točki c) iza riječi »informativnih« dodaje se »/stručnih«.
Članak 4.
U članku 12. stavku 2. riječi »133,00 EUR« zamjenjuju se riječima »150,00 EUR«.
U stavku 3. riječi »133,00 EUR« zamjenjuju se riječima »150,00 EUR«.
U stavku 4. riječi »133,00 EUR« zamjenjuju se riječima »150,00 EUR«.
U stavku 5. riječi »133,00 EUR« zamjenjuju se riječima »150,00 EUR«.
Članak 5.
U članku 14. stavku 4. točka b) mijenja se i glasi:
»b) sudjelovanje do maksimalno 5 predstavnika organizacija pčelara koji su zaposlenici ili članovi tijela organizacija, imenovanih od strane tih organizacija, na specijaliziranim pčelarskim skupovima u čijem programu je prisutna tematika iz pčelarstva:
– preslika plaćenog putnog naloga (obračun dnevnica, obračun prijevoznih troškova, obračun troškova smještaja, ulaznica), odluka tijela organizacija pčelara o imenovanju predstavnika za sudjelovanje na pojedinom pčelarskom skupu u razdoblju tekuće intervencijske godine do trenutka podnošenja zahtjeva te dokaz o plaćenoj kotizaciji u skladu s člankom 5. stavkom 10. te dokazima iz članka 5. stavka 5. i 6. ovoga Pravilnika.«
Članak 6.
U članku 15. stavku 4. riječi »133,00 EUR« zamjenjuju se riječima »150,00 EUR«.
Točka c) mijenja se i glasi:
»c) 150-249 košnica, 15.000, 00 EUR«
Iza točke c) dodaje se točka d) koja glasi:
»d) 250 i više košnica, 25.000,00 EUR.«.
Dodaje se stavak 5 koji glasi:
»(5) Maksimalni iznos prihvatljivog troška za nabavu pomagala, pribora i opreme iz Priloga I. koju korisnik može ostvariti bit će objavljen prije početka svake intervencijske godine.«.
Članak 7.
U članku 17. stavku 1. riječi »veterinarsko-medicinskih proizvoda« zamjenjuju se riječju »VMP«, a riječi »(u daljnjem tekstu: VMP)« brišu se.
Članak 8.
U članku 19. stavku 4. riječi »133,00 EUR« zamjenjuju se riječima »150,00 EUR«.
Članak 9.
U članku 20. dodaje se stavak 5. koji glasi:
»(5) Maksimalni iznos prihvatljivog troška za nabavu opreme iz Priloga II. koju korisnik može ostvariti bit će objavljen prije početka svake intervencijske godine.«.
Članak 10.
Članak 23. mijenja se i glasi:
»(1) Intervencijom Očuvanje ili povećanje postojećeg broja košnica, uključujući uzgoj pčela dodjeljuje se potpora za:
– nabavu selekcioniranih matica pčela od uzgajivača matica pčela koji su ažurirani u Evidenciji i Registru uzgajivača matica.
(2) Korisnici intervencije iz stavka 1. ovoga članka su pčelari koji su ažurirani u Evidenciji.
(3) Jedinični iznos potpore iz stavka 1. ovoga članka po selekcioniranoj matici pčela iznosi maksimalno do 11,40 EUR.
(4) Udruga uzgajivača selekcioniranih matica pčela Hrvatske dostavlja ažurirani Registar uzgajivača matica pčela Agenciji za plaćanja do 31. srpnja za tekuću intervencijsku godinu.«.
Članak 11.
U članku 24. stavak 2. mijenja se i glasi:
»(2) Uz zahtjev iz stavka 1. ovoga članka prilažu se:
– preslika originala računa i dokazi u skladu s člankom 5. stavkom 10. te dokazima iz članka 5. stavaka 5. i 6. ovoga Pravilnika ili u slučaju da prodavatelj – uzgajivač matica nije u sustavu poreza na dohodak preslike otkupnih blokova. Na originalu računa/otkupnih blokova koji se koriste za provedbu intervencije, mora biti naznačeno ime i prezime odnosno naziv podnositelja i OIB podnositelja zahtjeva te je na original računa podnositelj zahtjeva dužan vlastoručno napisati »ISP – tekuća intervencijska godina«. Otkupni blokovi moraju sadržavati ime, prezime i OIB prodavatelja i kupca i biti ovjereni pečatom i potpisom prodavatelja te potpisom kupca. Otkupni blokovi i računi moraju biti izdani i plaćeni do trenutka podnošenja zahtjeva tekuće intervencijske godine te moraju sadržavati podatke o broju kupljenih selekcioniranih matica pčela. Računi prodavatelja izdani i poslani u elektroničkom obliku prihvatljivi su isključivo pod uvjetom da kupac svojim potpisom iskaže suglasnost za prihvat takvog računa. Za kupnju poljoprivrednih proizvoda od osobe koja nije porezni obveznik, prodavatelj je obvezan izdati otkupni blok. Na otkupnim blokovima mora biti jasno naveden način plaćanja. U slučaju isporuke matica putem dostavnih službi, podnositelj zahtjeva mora dostaviti dokaz o plaćanju s navedenim nazivom podnositelja zahtjeva. Dopuna i ispravak otkupnih blokova/računa nije moguć.«
Članak 12.
U članku 28. stavku 6. riječi »133,00 EUR« zamjenjuju se riječima »150,00 EUR«.
Članak 13.
Članak 39. mijenja se i glasi:
»(1) Prilozi I., II. i III. sastavni su dio ovoga Pravilnika.
(2) Prilog III. Godišnja dojava proizvodnih pokazatelja pčelinjaka dostavlja se za svaku kalendarsku godinu, u tiskanom obliku na adresu Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, Ilica 101, 10 000 Zagreb (s naznakom za sektor pčelarstva).
(3) Prilog iz stavka 2. ovoga članka dostavlja se u razdoblju od najranije 1. listopada do najkasnije 31. prosinca za svaku tekuću kalendarsku godinu.
(4) Dostavljeni podatci iz stavka 2. ovoga članka preduvjet su za ostvarivanje prava na korištenje sredstava intervencija unutar Strateškog plana, za onu intervencijsku godinu koja je započela u godini za koju su dostavljeni podatci.
(5) Obrasce za podnošenje zahtjeva za isplatu i vođenje evidencije o opremi Agencija za plaćanja objavljuje na svojim službenim mrežnim stranicama (www.apprrr.hr).
(6) Popis s maksimalnim iznosima potpore koje korisnik može ostvariti iz članka 15. stavka 5. i članka 20. stavka 5. ovoga Pravilnika, objavljuje Agencija za plaćanja na svojim službenim mrežnim stranicama (www.apprrr.hr) najkasnije do početka intervencijske godine, počevši od 1. 8. 2024.«.
Članak 14.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 011-01/24-01/10
Urbroj: 525-13/892-24-13
Zagreb, 23. srpnja 2024.
Potpredsjednik Vlade i ministar poljoprivrede, šumarstva i ribarstva
Josip Dabro, v. r.
PRILOG I.
POPIS POMAGALA, PRIBORA I OPREME KOJA SE KORISTI U PČELARSKOJ PROIZVODNJI I UZGOJU PČELA ZA KOJU JE MOGUĆE PODNIJETI ZAHTJEV ZA ISPLATU U INTERVENCIJI NABAVA NOVIH POMAGALA, PRIBORA I OPREME
Sva pomagala, pribor i oprema za koju je moguće podnijeti zahtjev za isplatu u ovoj intervenciji, a za koje postoje specifikacije EU u skladu s kojima je obvezno stavljanje CE oznake, moraju imati istu.
* Pomagala, pribor i oprema koja se koristi u pčelarstvu, a za koju su podnositelji zahtjeva obvezni priložiti tehničke karakteristike kupljenih proizvoda pri podnošenju zahtjeva.
− cjedilo za med
− prihvatljivi dijelovi električnog pastira do ukupno 1.000,00 EUR prihvatljivog troška po korisniku: električni čuvar, uzemljenje el. ograde, masa za privlačenje vlage na uzemljenje, vodič el. napona, izolator – nosač vodiča, vrata el. ograde, visokonaponski kabel, zatezači žice, voltmetar i baterija
− prihvatljivi dijelovi košnice: podnice, hranilice, krovovi, bježalice, snelgrove daske, poklopne daske, matične rešetke, vratašca, poletaljka (leto), nastavci, okviri, zbjeg/ventilacijska mreža
− prihvatljivi dijelovi za solarni sustav do ukupno 1.000,00 EUR prihvatljivog troška po korisniku: solarni paneli, regulator napona, pretvarač struje i baterijski sustav
– prihvatljivi dijelovi za videonadzor pčelinjaka: kamere, kablovi, napajanje
− dimilice
− dlijeta
− elektronske pčelarske vage i njihova oprema: vaga, baterija za elektronsku vagu, antena, solarni panel, podnica ili kućište vage
− gume za noge vrcaljke s vijkom
− hvatač matice
− igle za presađivanje ličinki (inox, PVC)
− izolator za maticu
− kalup za lijevanje satnih osnova
− kalupi za izradu matične osnove (matičnjaka)
– kazete za vrcaljku
− kliješta za vađenje okvira
− košnice
− lupa za presađivanje
− matičnjak (PVC)
− mrežice za skupljanje propolisa (PVC, silikonske)
− naglavna svjetiljka
− nukleusi
− oplodnjaci
− pipa za med (slavina)
− plastične satne osnove
− pneumatske klamerice (pištolji, spajalica) za sastavljanje dijelova pčelarske opreme (okvira, nastavaka, podnica)
− pojilica
− postolje za košnice
− posuda od inoxa od 20 litara i veća
− pribor za otklapanje saća (vilica, nož, otklapač saća)
− refraktometar
− ručni pogon za vrcaljku
− sakupljač cvjetnog praha (peludi)
− sakupljač otrova
− senzori za zaštitu od krađe, GPS lokatori
− sipaonik za pčele
− skidač roja (hvatač roja)
− stalak za okvire prilikom pregleda
− stalak za sita
− transformatori za utapanje satne osnove
− zaštitna odjeća: pčelarska košulja/bluza/jakna, kombinezon, zaštitni kombinezon s kapuljačom i vizirom, hlače, pčelarske rukavice, pčelarski šešir
− zaštitne maske i polumaske
− zatezač žice.
Pomagala, pribor i oprema čija je nabava ograničena na najviše jedan komad po korisniku intervencije u okviru jedne intervencijske godine:
− aerosolni topovi
− automatski aplikator (dozator) za liječenje pčela
− bušilica/odvijač za okvire (s jednom i više glava)
− čistač cvjetnog praha
− čistač cvjetnog praha s motornim pogonom
− dekristalizator
− dijelovi vrcaljke: koš, mreža za koš, osovina koša, nosači koša
− dizalica za nastavke ili košnice
− električni pastir do 1.000, 00 EUR prihvatljivog troška po korisniku
− elektromotor i/ili elektro-upravljačka jedinica za vrcaljke
− grijači za med
− homogenizator za med
− inkubator za proizvodnju matica
− ljestve (dvodijelne/trodijelne) na razvlačenje/izvlačenje
– mehanička pčelarska vaga
− miješalica za med (uređaj za pripremu kremastog meda)
− mlin za cvjetni prah
– posuda (korito, stol) za otklapanje saća
− preša za medne poklopce (izdvajanje meda iz mednih poklopaca)
− preša za satne osnove
− pribor za označavanje matica (flomaster i valjak)
− pumpe za pretakanje meda
− separator meda, i matične mliječi
− separator pčelinjeg kruha (perge)
− separator voska
– setovi za uzgoj matica
− solarni sustav do 1.000 EUR prihvatljivog troška po korisniku
− sterilizator voska
− stroj za formiranje ili valjanje pogača
− sušionik za cvjetni prah
− topionik voska: parni ili sunčani
− uređaj za umjetnu inseminaciju (oplodnju) matica
– uređaj za miješanje pogača
– uređaj za mljevenje šećera
– uređaj za ometanje i otresanje pčela
− usisavač za matičnu mliječ
− varilice za plastične vrećice i vakumirke
– videonadzor pčelinjaka
− vrcaljka: s ručnim pogonom ili elektromotorom ili automatske
Pomagala, pribor i oprema čija je nabava ograničena na najviše jedan komad po korisniku intervencije u okviru provedbe Strateškog plana:
− agregat
− električni kompresori (volumena do 50 l)*
− kolica transportna mehanička (s dva ili četiri kotača) maksimalne nosivosti do 500 kg*
− oprema za obradu i pakiranje meda i pčelinjih proizvoda: kružni stol za punjenje meda, dozator za med (punilica meda)
– puhač (motorni, električni ili akumulatorski) odnosno uređaj koji se koristi za ispuhivanje pčela iz medišta
− ručni električni viličar
− ručni viličar(bez električnog pogona)
− trimer: akumulatorski ili električni ili motorni
− visokotlačni perači (maksimalne snage motora do 5 kW)*.
Pomagala, pribor i oprema čija je nabava ograničena na najviše jedan komad po korisniku intervencije u okviru provedbe Strateškog plana uz uvjet da korisnik ima najmanje 30 košnica ažuriranih u Evidenciji za godinu podnošenja zahtjeva
− kosilica: akumulatorska ili električna ili motorna
− lančana pila: akumulatorska ili električna ili motorna
− električna stolna pila
− kosa kao priključak za motokultivator ili traktor (strižna ili rotaciona)
− traktorski malčer (s ili bez kardana).
PRILOG II.
POPIS OPREME KOJA SE KORISTI U PČELARSKOJ PROIZVODNJI I UZGOJU PČELA ZA KOJU JE MOGUĆE PODNIJETI ZAHTJEV ZA ISPLATU U INTERVENCIJI RACIONALIZACIJA SELEĆEG PČELARSTVA
Oprema za koju je moguće podnijeti zahtjev za isplatu u ovoj intervenciji, a za koje postoje specifikacije EU u skladu s kojima je obvezno stavljanje CE oznake, moraju imati istu.
* Oprema koja se koristi u pčelarstvu, a za koju su podnositelji zahtjeva obvezni priložiti tehničke karakteristike kupljenih proizvoda pri podnošenju zahtjeva.
− arnjevi
− cerade
− kontejner za selidbu košnica
− kopče i stege za selidbu
− mehanička dizalica
− mehanička vitla
− platforma za selidbu pčela
− postolja za selidbu pčela.
Oprema čija je nabava ograničena na najviše jedan komad po korisniku intervencije u okviru provedbe Strateškog plana:
− hidraulična dizalica do 2.000 EUR prihvatljivog troška po korisniku*
− hidraulična rampa do 2.000 EUR prihvatljivog troška po korisniku*
– mehanička utovarna rampa
− priključno vozilo bez vlastitog pogona s natkrivenim ili otkrivenim teretnim prostorom do uključujući 3 500 kg, s ili bez potpornog kotača, izuzev poluprikolica, traktorskih i kiper prikolica*
− priključno vozilo bez vlastitog pogona s fiksnom konstrukcijom za košnice.
PRILOG III.
GODIŠNJA DOJAVA PROIZVODNIH POKAZATELJA PČELINJAKA ZA ______ GODINU
1. | Ime i prezime/naziv: | ||||||||||||
2. | Mjesto, br. pošte, ulica, kućni broj: | ||||||||||||
3. | Telefonski broj: | ||||||||||||
4. | E-mail: | ||||||||||||
5. | OIB: | ||||||||||||
6. | Evidencijski broj pčelara: | ||||||||||||
7. | Član pčelarske udruge | a) Da | b) Ne | ||||||||||
8. | Proizvodnja meda (izvrcanog) svih vrsta (kg): | ||||||||||||
9. | Procjena proizvodnje meda svih vrsta po košnici (kg): | ||||||||||||
10. | Raspon cijena višecvjetnog meda na mjestu proizvodnje (€/kg): | minimalno _______maksimalno _______ | |||||||||||
11. | Raspon cijena višecvjetnog meda u rinfuzi (€/kg): | minimalno _______maksimalno _______ | |||||||||||
12. | Procijenjeni prosječni trošak proizvodnje po kg proizvedenog meda (€/kg): | ________________€/kg |
IZJAVA
Svi osobni podaci prikupljeni temeljem ovog Zahtjeva prikupljaju se i obrađuju u svrhu obrade Zahtjeva korisnika i informiranja javnosti, u skladu s propisima koji uređuju zaštitu osobnih i drugih podataka, posebno Uredbom (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) (SL L 119, 4. 5. 2016.)
Svojim potpisom potvrđujem da:
– su navedeni podaci istiniti
Datum: | Pečat/Potpis: |
| |
Obrazac Godišnje dojave proizvodnih pokazatelja pčelinjaka u tiskanom obliku pošaljite na adresu: Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, Ilica 101, 10000 Zagreb, s naznakom – sektor pčelarstva, godišnja dojava |