VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
1828
Na temelju članka 24. stavaka 1. i 3. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 150/11., 119/14., 93/16., 116/18., 80/22. i 78/24.), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 13. rujna 2024. donijela
ODLUKU
O OSNIVANJU NACIONALNOG KOORDINACIJSKOG ODBORA ZA FONDOVE EUROPSKE UNIJE
I.
Osniva se Nacionalni koordinacijski odbor za fondove Europske unije (u daljnjem tekstu: Nacionalni koordinacijski odbor) kao tijelo nadležno za osiguravanje sveukupne koordinacije korištenja i praćenje provedbe europskih strukturnih i investicijskih fondova (u daljnjem tekstu: ESI fondovi), fondova Europske unije u razdoblju 2021. – 2027., instrumenata i programa Europske unije u Republici Hrvatskoj te osiguravanje usklađenosti između različitih izvora financiranja i ulaganja koja se financiraju iz ESI fondova, fondova Europske unije u razdoblju 2021. – 2027., nacionalnih izvora i drugih instrumenata koji se financiraju iz sredstava Europske unije te sredstava međunarodnih financijskih institucija.
II.
Nacionalni koordinacijski odbor čine:
– ministar nadležan za regionalni razvoj i fondove Europske unije, u svojstvu predsjednika Nacionalnog koordinacijskog odbora
te članovi Nacionalnog koordinacijskog odbora:
– ministar nadležan za vanjske i europske poslove
– ministar nadležan za gospodarstvo
– ministar nadležan za zaštitu okoliša i zelenu tranziciju
– ministar nadležan za pravosuđe, upravu i digitalnu transformaciju
– ministar nadležan za rad, mirovinski sustav, obitelj i socijalnu politiku
– ministar nadležan za poljoprivredu, šumarstvo i ribarstvo
– ministar nadležan za financije
– ministar nadležan za more, promet i infrastrukturu
– ministar nadležan za znanost, obrazovanje i mlade
– ministar nadležan za unutarnje poslove
– ministar nadležan za turizam i sport
– ministar nadležan za prostorno uređenje, graditeljstvo i državnu imovinu
– ministar nadležan za kulturu i medije
– ministar nadležan za zdravstvo
– ministar nadležan za demografiju i useljeništvo
– ministar nadležan za obranu
– ministar nadležan za hrvatske branitelje
– predstavnik Ureda predsjednika Vlade Republike Hrvatske.
Članovi Nacionalnog koordinacijskog odbora iz stavka 1. ove točke imaju svoje zamjenike, koji se imenuju iz redova državnih tajnika. Zamjenik člana predstavnika Ureda predsjednika Vlade Republike Hrvatske imenuje se iz redova savjetnika u Uredu predsjednika Vlade Republike Hrvatske.
Predsjednik Nacionalnog koordinacijskog odbora na sjednice može po potrebi pozivati i predstavnike drugih nadležnih tijela i institucija, pored tijela navedenih u ovoj točki Odluke.
III.
Zadaće Nacionalnog koordinacijskog odbora su:
– sveukupna koordinacija provedbe fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj
– sveukupna koordinacija usmjeravanja korištenja sredstava koja su na raspolaganju Republici Hrvatskoj
– usmjeravanje ulaganja na temelju strateškog okvira Republike Hrvatske i Europske unije
– usmjeravanje ulaganja na prioritete u okviru europskog okvira za gospodarsko upravljanje i Europskog semestra uključujući načela europskog stupa socijalnih prava
– praćenje provedbe fondova Europske unije, uključujući praćenje provedbe Sporazuma o partnerstvu i pojedinačnih programa koji proizlaze iz njega
– usvajanje komunikacijske strategije za ESI fondove i praćenje njezine provedbe
– davanje preporuka i mišljenja o mjerama koje se odnose na poboljšanje provedbe programa povezanih s fondovima Europske unije te donošenje prijedloga mjera koje se odnose na poboljšanje korištenja ostalih dostupnih izvora sufinanciranja projekata na razini Europske unije
– davanje preporuka i mišljenja vezano uz prijedloge izmjena programa kojima se regulira korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj u pogledu raspodjele dostupnih sredstava
– potvrđivanje prijedloga odluke o broju i opsegu programa za financijsko razdoblje Europske unije 2021. – 2027., prije njegovog podnošenja Vladi Republike Hrvatske
– osiguravanje koordinacije i usklađenosti u pitanjima za koja je potrebna viša razina usuglašavanja između tijela državne uprave u postupcima izrade programskih dokumenata za razdoblje 2021. – 2027., a slijedom podloge tematskog pododbora
– potvrđivanje prijedloga završnih verzija programskih dokumenata za razdoblje 2021. – 2027., koje je pripremio tematski pododbor, prije njihovog podnošenja Vladi Republike Hrvatske i službenog upućivanja Europskoj komisiji
– davanje preporuka i mišljenja, vezano uz uspostavu institucionalnog okvira za provedbu fondova Europske unije u razdoblju 2021. – 2027.
Nacionalni koordinacijski odbor također može obavljati i druge poslove koji su nužni za uspješnu provedbu Sporazuma o partnerstvu i programa iz financijske perspektive 2014. – 2020. i 2021. – 2027. te programa i projekata koji mogu koristiti odgovarajuće instrumente i programe Europske unije.
IV.
Ovom Odlukom uspostavlja se Pododbor za koordinaciju i praćenje provedbe ESI fondova, kao tematski pododbor Nacionalnoga koordinacijskog odbora.
V.
Članovi Pododbora za koordinaciju i praćenje provedbe ESI fondova su predstavnici:
– ministarstva nadležnog za regionalni razvoj i fondove Europske unije, predstavnik Koordinacijskog tijela, predsjedatelj Pododbora
– ministarstva nadležnog za regionalni razvoj i fondove Europske unije
– ministarstva nadležnog za vanjske i europske poslove
– ministarstva nadležnog za gospodarstvo
– ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša i zelenu tranziciju
– ministarstva nadležnog za pravosuđe, upravu i digitalnu transformaciju
– ministarstva nadležnog za rad, mirovinski sustav, obitelj i socijalnu politiku
– ministarstva nadležnog za poljoprivredu, šumarstvo i ribarstvo
– ministarstva nadležnog za financije
– ministarstva nadležnog za more, promet i infrastrukturu
– ministarstva nadležnog za znanost, obrazovanje i mlade
– ministarstva nadležnog za prostorno uređenje, graditeljstvo i državnu imovinu
– ministarstva nadležnog za kulturu i medije
– ministarstva nadležnog za turizam i sport
– ministarstva nadležnog za zdravstvo
– Ureda predsjednika Vlade Republike Hrvatske
– Ureda za udruge
– Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije
– Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
– Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih
– Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO)
– Hrvatskog zavoda za zapošljavanje
– Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva
– Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost
– društva HŽ Infrastruktura d.o.o.
– Hrvatskih voda.
Članovi Pododbora za koordinaciju i praćenje provedbe ESI fondova mogu se imenovati isključivo iz redova državnih dužnosnika, ravnatelja, članova uprave ili direktora. Predsjedatelj i članovi Pododbora iz stavka 1. ove točke imaju svoje zamjenike. Zamjenike članova Pododbora ministarstva imenuju iz redova državnih dužnosnika i rukovodećih službenika najviše razine, a ostale institucije iz redova zamjenika ravnatelja, članova uprave, zamjenika direktora i rukovodećih službenika najviše razine.
Predsjedatelj Pododbora iz stavka 1. ove točke, pored predstavnika tijela navedenih u ovoj točki Odluke, na sjednice može po potrebi pozivati i predstavnike drugih nadležnih tijela i institucija te partnera.
VI.
Zadaće Pododbora za koordinaciju i praćenje provedbe ESI fondova su:
– redovito obavljati poslove nužne za ispunjenje zadaća Nacionalnog koordinacijskog odbora navedenih u točki III. ove Odluke
– kontinuirano pratiti i ocjenjivati pripremu i provedbu projekata financiranih iz ESI fondova, s naglaskom na velike investicijske projekte
– kontinuirano pratiti izvršenje EU stavki u državnom proračunu Republike Hrvatske
– kontinuirano pratiti i ocjenjivati djelovanje sustava upravljanja i korištenja ESI fondova
– donositi prijedloge s ciljem otklanjanja administrativnih i drugih poteškoća za učinkovitu provedbu projekata financiranih iz ESI fondova, postizanja što većeg stupnja iskorištenosti ESI fondova i učinkovitog, kvalitetnog i održivog ostvarenja zadanih ciljeva
– predlagati Nacionalnom koordinacijskom odboru i Vladi Republike Hrvatske zakonska i druga rješenja kojima će se omogućiti učinkovito korištenje ESI fondova.
VII.
Predsjedatelj Pododbora za koordinaciju i praćenje provedbe ESI fondova radi učinkovitijeg rada navedenog Pododbora može po potrebi imenovati radne skupine za različita tematska područja iz djelokruga rada Pododbora.
Za članove radnih skupina iz stavka 1. ove točke mogu biti imenovani predstavnici i drugih državnih i javnopravnih tijela te partnera pored tijela navedenih u točki V. stavku 1. ove Odluke.
VIII.
Ovom Odlukom uspostavlja se Pododbor za izradu programskih dokumenata, kao tematski pododbor Nacionalnog koordinacijskog odbora.
IX.
Članovi Pododbora za izradu programskih dokumenata su predstavnici:
– ministarstva nadležnog za regionalni razvoj i fondove Europske unije, predstavnik Koordinacijskog tijela, predsjedatelj Pododbora
– ministarstva nadležnog za regionalni razvoj i fondove Europske unije
– ministarstva nadležnog za gospodarstvo
– ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša i zelenu tranziciju
– ministarstva nadležnog za znanost, obrazovanje i mlade
– ministarstva nadležnog za demografiju i useljeništvo
– ministarstva nadležnog za prostorno uređenje, graditeljstvo i državnu imovinu
– ministarstva nadležnog za more, promet i infrastrukturu
– ministarstva nadležnog za rad, mirovinski sustav, obitelj i socijalnu politiku
– ministarstva nadležnog za zdravstvo
– ministarstva nadležnog za kulturu i medije
– ministarstva nadležnog za hrvatske branitelje
– ministarstva nadležnog za unutarnje poslove
– ministarstva nadležnog za poljoprivredu, šumarstvo i ribarstvo
– ministarstva nadležnog za pravosuđe, upravu i digitalnu transformaciju
– ministarstva nadležnog za financije
– ministarstva nadležnog za obranu
– ministarstva nadležnog za turizam i sport
– ministarstva nadležnog za vanjske i europske poslove
– Ureda predsjednika Vlade Republike Hrvatske
i župani:
– Zagrebačke županije
– Krapinsko-zagorske županije
– Sisačko-moslavačke županije
– Karlovačke županije
– Varaždinske županije
– Koprivničko-križevačke županije
– Bjelovarsko-bilogorske županije
– Primorsko-goranske županije
– Ličko-senjske županije
– Virovitičko-podravske županije
– Požeško-slavonske županije
– Brodsko-posavske županije
– Zadarske županije
– Osječko-baranjske županije
– Šibensko-kninske županije
– Vukovarsko-srijemske županije
– Splitsko-dalmatinske županije
– Istarske županije
– Dubrovačko-neretvanske županije
– Međimurske županije i
– gradonačelnik Grada Zagreba.
Članovi Pododbora za izradu programskih dokumenata mogu se imenovati isključivo iz redova državnih dužnosnika, ravnatelja uprava, župana i gradonačelnika Grada Zagreba. Predsjedatelj i članovi Pododbora iz stavka 1. ove točke imaju svoje zamjenike. Zamjenici članova Pododbora imenuju se iz redova državnih dužnosnika i rukovodećih službenika najviše razine, odnosno zamjenika župana i gradonačelnika Grada Zagreba ili na razini koja može zastupati i donositi odluke u ime županije i Grada Zagreba koje predstavlja.
Predsjedatelj Pododbora iz stavka 1. ove točke na sjednice može po potrebi pozivati i predstavnike drugih nadležnih tijela, institucija i partnera, pored tijela navedenih u ovoj točki Odluke.
X.
Zadaće Pododbora za izradu programskih dokumenata su:
– uspostaviti način rada radnih skupina za izradu programskih dokumenata
– koordinirati i nadzirati rad radnih skupina
– održavati redovite koordinacijske sastanke na kojima su prisutni svi nositelji izrade sadržaja povezanog s posebnim ciljem odnosno pojedinim područjem
– analizirati prijedloge radnih skupina te prema potrebi iznositi prijedloge za poboljšanje istih
– usuglašavati i odobravati prijedloge nacrta programskih dokumenata, prije njihovog podnošenja Nacionalnom koordinacijskom odboru, Vladi Republike Hrvatske i Europskoj komisiji
– uskladiti strukturu radnih skupina te po potrebi izmijeniti nositelje izrade sadržaja u slučajevima bitnije promijenjenih okolnosti relevantnih za područje fondova, tijekom procesa izrade programskih dokumenata.
XI.
Predsjedatelj Pododbora za izradu programskih dokumenata radi učinkovitijeg rada Pododbora može po potrebi imenovati radne skupine za različita tematska područja iz djelokruga rada navedenog Pododbora.
Za članove radnih skupina iz stavka 1. ove točke mogu biti imenovani predstavnici i drugih državnih i javnopravnih tijela te partnera pored tijela navedenih u točki IX. stavku 1. ove Odluke.
XII.
Ovom Odlukom uspostavlja se Pododbor za koordinaciju i praćenje provedbe fondova Europske unije u razdoblju 2021. – 2027. kao tematski pododbor Nacionalnog koordinacijskog odbora.
XIII.
Članovi Pododbora za koordinaciju i praćenje provedbe fondova Europske unije u razdoblju 2021. – 2027. su predstavnici:
– ministarstva nadležnog za regionalni razvoj i fondove Europske unije, predstavnik Koordinacijskog tijela, predsjedatelj Pododbora
– ministarstva nadležnog za regionalni razvoj i fondove Europske unije
– ministarstva nadležnog za gospodarstvo
– ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša i zelenu tranziciju
– ministarstva nadležnog za znanost, obrazovanje i mlade
– ministarstva nadležnog za prostorno uređenje, graditeljstvo i državnu imovinu
– ministarstva nadležnog za more, promet i infrastrukturu
– ministarstva nadležnog za rad, mirovinski sustav, obitelj i socijalnu politiku
– ministarstva nadležnog za zdravstvo
– ministarstva nadležnog za kulturu i medije
– ministarstva nadležnog za poljoprivredu, šumarstvo i ribarstvo
– ministarstva nadležnost za unutarnje poslove
– ministarstva nadležnog za financije
– ministarstva nadležnog za turizam i sport
– Ureda predsjednika Vlade Republike Hrvatske
– Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije
– Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO)
– Hrvatskih voda
– Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost
– gradova središta urbanih područja u kojima se provode integrirana teritorijalna ulaganja, sukladno delegiranim funkcijama u okviru sustava upravljanja i kontrole
– Ureda za udruge
– Hrvatskog zavoda za zapošljavanje
– Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih
– Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva
– Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju.
Članovi Pododbora za koordinaciju i praćenje provedbe fondova Europske unije u razdoblju 2021. – 2027. mogu se imenovati iz redova državnih dužnosnika, ravnatelja Uprava, ravnatelja agencija i čelnika gradova središta urbanih područja u kojima se provode integrirana teritorijalna ulaganja, sukladno delegiranim funkcijama u okviru sustava upravljanja i kontrole. Predsjedatelj i članovi Pododbora iz stavka 1. ove točke imaju svoje zamjenike. Zamjenici članova Pododbora imenuju se iz redova državnih dužnosnika i rukovodećih službenika najviše razine, zamjenika ravnatelja i rukovodećih službenika u upravnim tijelima gradova središta urbanih područja u kojima se provode integrirana teritorijalna ulaganja, sukladno delegiranim funkcijama u okviru sustava upravljanja i kontrole.
Predsjedatelj Pododbora iz stavke 1. ove točke, pored predstavnika tijela navedenih u ovoj točki Odluke na sjednice može po potrebi pozivati i predstavnike drugih državnih i javnopravnih tijela te partnera.
XIV.
Zadaće Pododbora za koordinaciju i praćenje provedbe fondova Europske unije u razdoblju 2021. – 2027. su:
– kontinuirano pratiti i ocjenjivati pripremu i provedbu projekata financiranih iz fondova Europske unije u razdoblju 2021. – 2027.
– kontinuirano pratiti izvršenje EU stavki u državnom proračunu Republike Hrvatske
– kontinuirano pratiti i ocjenjivati djelovanje sustava upravljanja i korištenja fondova Europske unije u razdoblju 2021. – 2027.
– davati prijedloge s ciljem otklanjanja administrativnih i drugih poteškoća za učinkovitu provedbu projekata financiranih iz fondova Europske unije u razdoblju 2021. – 2027., postizanja što većeg stupnja iskorištenosti fondova Europske unije u razdoblju 2021. – 2027. i učinkovitog, kvalitetnog i održivog ostvarenja zadanih ciljeva
– predlagati Nacionalnom koordinacijskom odboru i Vladi Republike Hrvatske zakonska i druga rješenja kojima će se omogućiti učinkovito korištenje fondova Europske unije u razdoblju 2021. – 2027.
– redovito obavljati poslove nužne za ispunjenje zadaća Nacionalnog koordinacijskog odbora.
XV.
Predsjedatelj Pododbora za koordinaciju i praćenje provedbe fondova Europske unije u razdoblju 2021. – 2027. radi učinkovitijeg rada Pododbora može po potrebi imenovati radne skupine za različita tematska područja iz djelokruga rada Pododbora.
Za članove radnih skupina mogu biti imenovani predstavnici i drugih državnih i javnopravnih tijela te partnera pored tijela navedenih u točki XIII. stavku 1. ove Odluke.
XVI.
Ovom Odlukom uspostavlja se Pododbor za koordinaciju sudjelovanja Republike Hrvatske u programima europske teritorijalne suradnje te makroregionalnim strategijama Europske unije, kao tematski pododbor Nacionalnog koordinacijskog odbora.
XVII.
Članovi Pododbora za koordinaciju sudjelovanja Republike Hrvatske u programima europske teritorijalne suradnje te makroregionalnim strategijama Europske unije su:
– predstavnik ministarstva nadležnog za regionalni razvoj i fondove Europske unije, predsjedatelj Pododbora
– predstavnik ministarstva nadležnog za vanjske i europske poslove, supredsjedatelj Pododbora
– predstavnik ministarstva nadležnog za gospodarstvo
– predstavnik ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša i zelenu tranziciju
– predstavnik ministarstva nadležnog za pravosuđe, upravu i digitalnu transformaciju
– predstavnik ministarstva nadležnog za rad, mirovinski sustav, obitelj i socijalnu politiku
– predstavnik ministarstva nadležnog za poljoprivredu, šumarstvo i ribarstvo
– predstavnik ministarstva nadležnog za more, promet i infrastrukturu
– predstavnik ministarstva nadležnog za prostorno uređenje, graditeljstvo i državnu imovinu
– predstavnik ministarstva nadležnog za kulturu i medije
– predstavnik ministarstva nadležnog za turizam i sport
– predstavnik Ureda predsjednika Vlade Republike Hrvatske
– predstavnik Ureda za udruge
– predstavnik Savjeta za nacionalne manjine
– predstavnik Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije
– predstavnik organizacija civilnoga društva na prijedlog Savjeta za razvoj civilnoga društva
– jedan predstavnik s područja NUTS 2 regije Grada Zagreba
– jedan predstavnik s područja NUTS 2 regije Sjeverne Hrvatske
– dva predstavnika s područja NUTS 2 regije Panonske Hrvatske
– dva predstavnika s područja NUTS 2 regije Jadranske Hrvatske
– predstavnik Udruge gradova u Republici Hrvatskoj
– predstavnik Hrvatske zajednice općina u Republici Hrvatskoj
– predstavnik Hrvatske gospodarske komore
– predstavnik Hrvatske obrtničke komore
– predstavnik Hrvatske udruge poslodavaca.
U Pododbor za koordinaciju sudjelovanja Republike Hrvatske u programima europske teritorijalne suradnje te makroregionalnim strategijama Europske unije, ministarstva mogu imenovati članove isključivo iz redova državnih dužnosnika. Ostala tijela članove imenuju na razini koja može zastupati i donositi odluke u ime tijela koje predstavlja. Svaki član Pododbora iz stavka 1. ove točke ima svog zamjenika koji na isti način kao i član djeluje i zastupa tijelo koje predstavlja u slučajevima odsutnosti imenovanoga člana Pododbora. Zamjenici članova Pododbora u ministarstvima imenuju se iz redova državnih dužnosnika i rukovodećih službenika najviše razine, a u ostalim institucijama iz redova zamjenika ravnatelja, zamjenika direktora, župana, zamjenika župana, gradonačelnika, zamjenika gradonačelnika, te rukovodećih službenika najviše razine koja može zastupati i donositi odluke u ime tijela koje predstavljaju u slučajevima odsutnosti imenovanoga člana Pododbora.
O predstavnicima NUTS 2 razine, zajednički, konsenzusom odlučuju jedinice područne (regionalne) samouprave s područja pojedine NUTS 2 regije.
Predsjedatelj Pododbora iz stavka 1. ove točke pored predstavnika tijela navedenih u ovoj točki Odluke na sjednice može po potrebi pozivati i predstavnike drugih nadležnih tijela i institucija.
XVIII.
Zadaće Pododbora za koordinaciju sudjelovanja Republike Hrvatske u programima europske teritorijalne suradnje te makroregionalnim strategijama Europske unije su:
– utvrđivanje načina suradnje i koordinacije partnera u programima europske teritorijalne suradnje
– utvrđivanje ciljeva i prioriteta te ostalih strateških pitanja od nacionalnog/subnacionalnog značenja za pojedine programe europske teritorijalne suradnje za Republiku Hrvatsku, a koje tijekom izrade, odnosno provedbe pojedinih programa, zastupaju hrvatski predstavnici u zajedničkim programskim tijelima, uspostavljenima za potrebe njihove izrade i provedbe
– aktivnosti za provedbu programa na nacionalnoj/subnacionalnoj razini
– provedbu i rezultate praćenja i vrednovanja programa europske teritorijalne suradnje
– koordinaciju pripreme, revizije i provedbe makroregionalnih strategija Europske unije u kojima sudjeluje Republika Hrvatska
– sudjelovanje hrvatskih regionalnih predstavnika u organiziranim programskim odborima te drugim radnim tijelima programa i/ili makroregionalnih strategija Europske unije, gdje je potrebno i
– sva druga pitanja tijekom izrade i/ili provedbe programa europske teritorijalne suradnje i makroregionalnih strategija Europske unije u kojima sudjeluje Republika Hrvatska, a za koja se pokaže opravdanim raspravljati u okviru Pododbora.
Komunikacija s inozemnim partnerima vezano uz makroregionalne strategije Europske unije obavlja se putem nacionalnog koordinatora za Dunavsku i Jadransko-jonsku strategiju.
XIX.
Ovom Odlukom uspostavlja se Pododbor za koordinaciju investicija i praćenje provedbe centraliziranih EU instrumenata i programa u Republici Hrvatskoj, kao tematski pododbor Nacionalnog koordinacijskog odbora.
XX.
Članovi Pododbora za koordinaciju investicija i praćenje provedbe centraliziranih EU instrumenata i programa u Republici Hrvatskoj su:
– predstavnik ministarstva nadležnog za regionalni razvoj i fondove Europske unije, predsjedatelj Pododbora
– predstavnik ministarstva nadležnog za financije, supredsjedatelj Pododbora
– predstavnik ministarstva nadležnog za gospodarstvo
– predstavnik ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša i zelenu tranziciju
– predstavnik ministarstva nadležnog za more, promet i infrastrukturu
– predstavnik ministarstva nadležnog za znanost, obrazovanje i mlade
– predstavnik ministarstva nadležnog za poljoprivredu, šumarstvo i ribarstvo
– predstavnik ministarstva nadležnog za turizam i sport
– predstavnik Ureda predsjednika Vlade Republike Hrvatske
– predstavnik Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO)
– predstavnik Hrvatske banke za obnovu i razvitak.
Članovi Pododbora za koordinaciju investicija i praćenje provedbe centraliziranih EU instrumenata i programa u Republici Hrvatskoj, mogu se imenovati isključivo iz redova državnih dužnosnika, ravnatelja, članova uprave ili direktora. Predsjedatelj i članovi Pododbora iz stavka 1. ove točke imaju svoje zamjenike. Zamjenike članova Pododbora ministarstva imenuju iz redova državnih dužnosnika i rukovodećih službenika najviše razine, a ostale institucije iz redova zamjenika ravnatelja, članova uprave, zamjenika direktora i rukovodećih službenika najviše razine.
Predsjedatelj i supredsjedatelj Pododbora iz stavka 1. ove točke, pored predstavnika tijela navedenih u ovoj točki Odluke na sjednice može po potrebi pozivati i predstavnike drugih nadležnih tijela i institucija.
XXI.
Predsjedatelj Pododbora za koordinaciju investicija i praćenje provedbe centraliziranih EU instrumenata i programa u Republici Hrvatskoj radi učinkovitijeg rada navedenog Pododbora može po potrebi imenovati radne skupine za različita tematska područja iz djelokruga rada Pododbora.
Za članove radnih skupina mogu biti imenovani predstavnici i drugih državnih i javnopravnih tijela te partnera pored tijela navedenih u točki XX. stavku 1. ove Odluke.
XXII.
Zadaće Pododbora za koordinaciju investicija i praćenje provedbe centraliziranih EU instrumenata i programa u Republici Hrvatskoj su:
– redovito obavljanje poslova nužnih za ispunjenje zadaća Nacionalnog koordinacijskog odbora navedenih u točki III. ove Odluke
– utvrđivanje načina suradnje i međusobne koordinacije nacionalnih partnera u različitim centraliziranim EU instrumentima i programima Unije
– predlaganje ciljeva i prioriteta te razvoj nacionalnog strateškog pristupa korištenju pojedinih EU instrumenata i programa Unije za Republiku Hrvatsku
– koordinacija svih aktivnosti povezanih s investicijama iz EU instrumenata
– koordinacija i kontinuirano praćenje rezultata korištenja Fonda InvestEU, Instrumenta za povezivanje Europe, programa Obzor Europa i ostalih programa Unije
– kontinuirano praćenje pripreme i provedbe projekata, osobito velikih investicijskih projekata u području energetike, prometa i mrežne infrastrukture te u sektorima s brzim rastom produktivnosti, a koji imaju potencijal biti podržani iz različitih EU instrumenata i programa Unije
– poticanje kvalitetnije i učinkovitije suradnje između institucija uključenih u pripremu i provedbu projekata
– rješavanje problematike povezane s korištenjem EU instrumenata i programa Unije u područjima djelovanja Pododbora
– pomoć u vođenju, provedbi i realizaciji projekata iz djelokruga Pododbora
– donošenje prijedloga s ciljem lakšeg ostvarivanja kombiniranog financiranja ESI fondova i ostalih EU instrumenata i programa Unije te drugih izvora, uključujući međunarodne financijske institucije
– donošenje prijedloga s ciljem otklanjanja administrativnih i drugih poteškoća za učinkovitu provedbu projekata financiranih iz EU instrumenata i programa Unije, postizanja što većeg stupnja iskorištenosti EU instrumenata i programa Unije, učinkovitog, kvalitetnog i održivog ostvarenja zadanih ciljeva
– predlaganje Nacionalnom koordinacijskom odboru i Vladi Republike Hrvatske zakonskih i drugih rješenja kojima će se omogućiti učinkovito korištenje različitih EU instrumenata i programa Unije.
XXIII.
Administrativno-tehničke poslove za potrebe rada Nacionalnog koordinacijskog odbora obavlja Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.
Administrativno-tehničke poslove za potrebe rada Pododbora za koordinaciju i praćenje provedbe ESI fondova obavlja Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.
Administrativno-tehničke poslove za potrebe rada Pododbora za izradu programskih dokumenata obavlja Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.
Administrativno-tehničke poslove za potrebe rada Pododbora za koordinaciju i praćenje provedbe fondova Europske unije u razdoblju 2021. – 2027. obavlja Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.
Administrativno-tehničke poslove za potrebe rada Pododbora za koordinaciju sudjelovanja Republike Hrvatske u programima europske teritorijalne suradnje te makroregionalnim strategijama Europske unije obavlja Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.
Administrativno-tehničke poslove za potrebe rada Pododbora za koordinaciju investicija i praćenje provedbe centraliziranih EU instrumenata i programa u Republici Hrvatskoj obavlja Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.
XXIV.
Nacionalni koordinacijski odbor, Pododbor za koordinaciju i praćenje provedbe ESI fondova, Pododbor za izradu programskih dokumenata, Pododbor za koordinaciju i praćenje provedbe fondova Europske unije u razdoblju 2021. – 2027., Pododbor za koordinaciju sudjelovanja Republike Hrvatske u programima europske teritorijalne suradnje te makroregionalnim strategijama Europske unije i Pododbor za koordinaciju investicija i praćenje provedbe centraliziranih EU instrumenata i programa u Republici Hrvatskoj donijet će poslovnike o radu na prvim sjednicama. Poslovnici o radu definiraju način rada Nacionalnog koordinacijskog odbora i navedenih pododbora.
XXV.
Nadležna državna tijela i pravne osobe iz točaka II., V., IX., XIII., XVII. i XX. ove Odluke, u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, pisano izvješćuju Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije o imenovanim članovima i zamjenicima članova Nacionalnog koordinacijskog odbora, Pododbora za koordinaciju i praćenje provedbe ESI fondova, Pododbora za izradu programskih dokumenata, Pododbora za koordinaciju i praćenje provedbe fondova Europske unije u razdoblju 2021. – 2027., Pododbora za koordinaciju sudjelovanja Republike Hrvatske u programima europske teritorijalne suradnje te makroregionalnim strategijama Europske unije i Pododbora za koordinaciju investicija i praćenje provedbe centraliziranih EU instrumenata i programa u Republici Hrvatskoj.
XXVI.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o osnivanju Nacionalnog koordinacijskog odbora za europske strukturne i investicijske fondove i instrumente Europske unije u Republici Hrvatskoj (»Narodne novine«, br. 15/17., 7/20. i 101/20.).
XXVII.
Zadužuje se Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije da, o donošenju ove Odluke, izvijesti nadležna državna tijela i pravne osobe iz točaka II., V., IX., XIII., XVII. i XX. ove Odluke.
XXVIII.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se u »Narodnim novinama«.
Klasa: 022-03/24-04/70
Urbroj: 50301-05/14-24-7
Zagreb, 13. rujna 2024.
Predsjednik
mr. sc. Andrej Plenković, v. r.