Odluka o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije carinik/carinica (280004) u sektoru Pravo, politologija, sociologija, državna uprava i javni poslovi

NN 61/2025 (31.3.2025.), Odluka o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije carinik/carinica (280004) u sektoru Pravo, politologija, sociologija, državna uprava i javni poslovi

MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

808

Na temelju članka 8. stavka 11. Zakona o strukovnom obrazovanju (»Narodne novine«, broj 30/09, 24/10, 22/13, 25/18 i 69/22), ministar znanosti, obrazovanja i mladih donosi

ODLUKU

O UVOĐENJU STRUKOVNOG KURIKULA ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE CARINIK/CARINICA (280004) U SEKTORU PRAVO, POLITOLOGIJA, SOCIOLOGIJA, DRŽAVNA UPRAVA I JAVNI POSLOVI

I.

Ovom Odlukom donosi se strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije CARINIK/CARINICA u sektoru PRAVO, POLITOLOGIJA, SOCIOLOGIJA, DRŽAVNA UPRAVA I JAVNI POSLOVI.

II.

Sastavni dio ove Odluke je strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije CARINIK/CARINICA u sektoru PRAVO, POLITOLOGIJA, SOCIOLOGIJA, DRŽAVNA UPRAVA I JAVNI POSLOVI iz točke I. ove Odluke.

III.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«, a primjenjuje se za učenike III. razreda srednje škole od školske godine 2025./2026., a za učenike IV. razreda srednje škole od školske godine 2026./2027.

Klasa: 602-03/24-05/00046
Urbroj: 533-05-25-0002
Zagreb, 5. ožujka 2025.

Ministar
prof. dr. sc. Radovan Fuchs, v. r.

STRUKOVNI KURIKUL ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE CARINIK/CARINICA

Popis kratica

AR – analiza rizika

CCN i CCN2 – zajedničke komunikacijske sigurne mreže EU-a

CITES – Konvencij o međunarodnoj trgovini ugroženim vrstama

CSVET – Croatian Credit System for Vocational Education and Training (Hrvatski bodovni sustav u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju)

CZU – Carinski zakonik Unije

EMCS – sustav kontrole kretanja trošarinskih proizvoda

EU TARIC – Integrirana tarifa EU

FTA – sporazum o slobodnoj trgovini

HKO – Hrvatski kvalifikacijski okvir

HROO – Hrvatski sustav bodova općeg obrazovanja

ISCU – Informatički sustav Carinske uprave

LAR – lokalne analize rizika

NCTS – provozni postupci u EU i pridruženim zemljama

OTI – obvezujuće tarifne informacije

PDV – porez na dodanu vrijednost

SEED registar – sustav razmjene trošarinskih podataka

SIU – skup ishoda učenja

T1 – vanjski provoz Unije

T2 – unutarnji provoz Unije

Napomena:

Riječi i pojmovni sklopovi koji imaju rodno značenje korišteni u ovom dokumentu (uključujući nazive strukovnih kvalifikacija, zvanja i zanimanja) odnose se jednako na oba roda (muški i ženski) i na oba broja (jedninu i množinu), bez obzira na to jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, odnosno u jednini ili množini.


1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA

OPĆE INFORMACIJE O STRUKOVNOM KURIKULU
SektorPravo, politologija, sociologija, državna uprava i javni poslovi
Naziv kurikula strukovnog obrazovanjaStrukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije carinik/carinica
Kvalifikacija koja se stječe završetkom obrazovanjacarinik/carinica
Razina kvalifikacije prema HKO-u4.2
Minimalan obujam kvalifikacije (CSVET)242
Obujam ishoda učenja na razini ciklusa (CSVET)4. ciklus5. ciklus
60182 CSVET
Pokazatelji na temelju kojih je izrađen strukovni kurikul
Popis standarda zanimanjaPopis standarda kvalifikacijaSektorski
kurikul

Standard zanimanja carinik/carinica,

Odluka ministra o upisu u HKO

https://hko.srce.hr/registar/standard-zanimanja/detalji/420

Standard kvalifikacije carinik/carinica (standard strukovnog dijela kvalifikacije)

https://hko.srce.hr/registar/standard-kvalifikacije/detalji/351

Pravo, politologija, sociologija, državna uprava i javni poslovi
Uvjeti za upis strukovnog kurikula

− dvije godine srednjoškolskog obrazovanja razine kvalifikacije 4.2 (gimnazijski programi, strukovni obrazovni programi na razini 4.2) u Republici Hrvatskoj

− hrvatsko državljanstvo

− prijavljeno prebivalište u Republici Hrvatskoj

− posebna psihička i tjelesna zdravstvena sposobnost

− osobna dostojnost za obavljanje carinske službe

− završen 1. i 2. razred s općim uspjehom najmanje »dobar«

− imati ocjenu iz vladanja najmanje »dobar«

− udovoljiti zahtjevima profesionalne selekcije.

Uvjeti stjecanja kvalifikacije (završetka strukovnog obrazovanja)Ukupno radno opterećenje za stjecanje kvalifikacije je 242 CSVET boda (najmanje 150 CSVET bodova na razini 4 ili višoj razini ishoda učenja), od čega prethodno stečenih najmanje 120 CSVET bodova te novostečena 122 CSVET boda od kojih je 84 CSVET boda iz strukovnog dijela kvalifikacije i 38 bodova iz općeg obrazovanja te izrađen i obranjen završni rad.
Uvjeti i načini obrazovanja u okviru strukovnog kurikula

Uvjeti u kojima se stječu kompetencije propisani su Državnim pedagoškim standardom srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (»Narodne novine«, broj 63/08 i 90/10) i Pravilnikom o načinu organiziranja, izvođenju i praćenju nastave u strukovnim školama (»Narodne novine«, broj 140/09, 130/20 i 100/24) ili Zakonom o obrazovanju odraslih (»Narodne novine«, broj 144/21) i Pravilnikom o standardima i normativima za izvođenje programa obrazovanja odraslih (»Narodne novine«, broj 14/23 i 71/24).

Za prelazak u višu godinu obrazovanja potrebni su pozitivno vrednovani svi moduli/nastavni predmeti prethodne godine obrazovanja uz odgovarajuće oblike učenja i poučavanja. Obrazovanje završava izradom i obranom završnog rada kojim polaznici stječu kvalifikaciju razine 4.2 HKO-a carinik/carinica.

Obrazovanje za stjecanje kvalifikacije carinik/carinica usmjereno je na:

− ostvarenje ishoda učenja propisanih ovim kurikulom, a koji su nužni za stjecanje kompetencija odnosno kvalifikacija za obavljanje poslova carinika

− razvoj kognitivnih, praktičnih i socijalnih vještina te jačanje samostalnosti i odgovornosti za postupanja u nepredvidivim situacijama, a koje se odnose na poslove carinika

− razvoj organizacijskih i komunikacijskih sposobnosti učenika u profesionalnom i osobnom kontekstu/planu.

Proces učenja i poučavanja temelje se na rješavanju problemskih situacija i zadacima iz stvarnog života, na provođenju projektnih zadataka te stjecanju kompetencija u stvarnom radnom procesu. Kod učenika se potiče asertivnost i razvijanje suradničkih odnosa s ostalim učenicima u zajedničkom radu, ali i razvijanje samostalnosti i odgovornosti za donošenje odluka. Od učenika se očekuje aktivno sudjelovanje u procesu učenja i poučavanja, kao i u procesu vrednovanja i samovrednovanja postignutih ishoda učenja te redovito pohađanje svih oblika nastave.

Od nastavnika se očekuje da bude kreator procesa učenja te da prihvati odgovornost za ostvarivanje ishoda učenja, da koristi nove tehnologije kako bi kompetentno mogao voditi proces učenja i poučavanja u skladu sa stvarnim potrebama tržišta rada. Jednako tako, nastavnik treba prepoznati potrebe i mogućnosti učenika te im prilagođavati sadržaje, metode i oblike rada kako bi na učinkovit način ostvarili ishode učenja odnosno kako bi učenici stekli kompetencije izabrane kvalifikacije.
Horizontalna prohodnost (preporuke)

Učenici upisuju strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije carinik/carinica nakon dvije godine srednjoškolskog obrazovanja (gimnazijski programi, strukovni obrazovni programi na razini 4.2) te ne trebaju polagati razlikovne sadržaje.

Općeobrazovni nastavni predmeti tijekom obrazovanja za stjecanje kvalifikacije carinik/carinica na razini su 4.2 te je omogućena prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

Vertikalna prohodnost (mogućnost obrazovanja na višoj razini)Učenici koji uspješno završe srednjoškolsko obrazovanje prema ovom kurikulu i polože državnu maturu, mogu nastaviti školovanje na prijediplomskim sveučilišnim studijima ili prijediplomskim stručnim studijima.
Oblici učenja temeljenog na radu u okviru strukovnog kurikula

Učenje temeljeno na radu provodi se kroz dva oblika:

− integrirano u strukovni kurikul kroz rad na situacijskoj i problemskoj nastavi u školskim specijaliziranim prostorima (simuliranim objektima)

− učenje na na carinskim prijelazima ili drugim carinskim lokacijama, gdje se učenici postupno uvode u posao te u ograničenom obujmu sudjeluju u radnom procesu u kontroliranim uvjetima uz mentora.

Učenje temeljeno na radu dio je programa strukovnog obrazovanja i osposobljavanja koji vodi do formalne kvalifikacije.

Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje koji su potrebni za izvedbu kurikula

https://hko.srce.hr/registar/standard-kvalifikacije/detalji/351

Okruženje za ostvarivanje ishoda učenja uključuje širok spektar mogućnosti koje se prilagođavaju potrebama učenika i kvalifikacija. To okruženje može obuhvaćati licenciranog poslodavca, regionalni centar kompetentnosti (gdje je primjenjivo), školsku učionicu, specijaliziranu učionicu ili praktikum, kao i učenje temeljeno na radu kod poslodavca.

Ishodi učenja ostvaruju se kroz različite oblike aktivnosti, a oni vezani za učenje temeljeno na radu izvan škole usklađuju se između škole i poslodavca.

https://hko.srce.hr/registar/standard-kvalifikacije/detalji/351

Okruženje za ostvarivanje ishoda učenja uključuje širok spektar mogućnosti koje se prilagođavaju potrebama učenika i kvalifikacija. To okruženje može obuhvaćati licenciranog poslodavca, regionalni centar kompetentnosti (gdje je primjenjivo), školsku učionicu, specijaliziranu učionicu ili praktikum, kao i učenje temeljeno na radu kod poslodavca.

Ishodi učenja ostvaruju se kroz različite oblike aktivnosti, a oni vezani za učenje temeljeno na radu izvan škole usklađuju se između škole i poslodavca.

Materijalni uvjeti: standardna učionica s računalom i osiguranim pristupom internetu te projektor i zaslon, školska knjižnica, strelište za kratko i dugo oružje, otvoreni prostor (livada, šuma, igralište, dvorište), bazen, sportska dvorana, poligon prepreka.

Oprema: računala, projektor, daljinski pokazivač, nastavna literatura, lingvometodički pisani stručni materijali, tiskani programski materijali, tematski nastavni filmovi, obrasci carinskih pismena, komplet za nošenje vatrenog oružja, osnovno i posebno naoružanje (kratko i dugo vatreno oružje), FX oružje, streljivo za FX oružje, školsko, manevarsko i bojevo streljivo, leatherman, mete, selotejp, klamerica i ostali sitni pribor, sredstva i pribor za čišćenje naoružanja, osobno i kombi vozilo, torbe i sanduci za nošenje oružja i pribora, zaštita za oči i uši, komplet prve pomoći, šatorska krila, megafon, tajmer (mjerač vremena), ručna busola, kompas, prijenosni GPS, topografska karta, ravnalo, grafitna olovka, gumica, kutomjer, šestar, računala s ugrađenim testno-informacijskim sustavom, obrasci carinskih pismena, testeri za opojna sredstva, girje, medicinke, slam ball, steperi, jednoručni i dvoručni utezi raznih veličina, bugarska vreća, strunjača – tatami, boksačke vreće dužine 120 cm i 180 cm, rukavice za vreću različitih veličina, vijače s plastificiranom sajlom, lutka za bacanje 40 kg, fokuseri za noge, fokuseri za ruke, sredstva za vezivanje – lisice, lisice za noge, službene palice, daske za plivanje za ruke, daske za plivanje za noge.
Ciljevi strukovnog kurikula (15-20)

− obavljati poslove nadziranja robe i pošiljaka

− evidentirati unos/uvoz i izvoz/iznos roba

− baviti se obračunom carine, posebnih poreza i trošarina kao i drugih propisanih davanja u putničkome prometu

− provjeravati carinska obilježja

− zaprimati carinske deklaracije kojima carinski agent, carinski zastupnik ili drugi zahtijevaju stavljanje robe u neki od carinskih postupaka

− nadzirati gospodarstvenike i robu

− provjeravati dozvole putnika i prijevoznika robe te licence

− pregledavati osobe i robu koju pretražuje prijevozna sredstva koristeći posebne vještine, opremu i dostupne baze podataka

− koristiti digitalne i kemijske uređaje za utvrđivanje prisutnosti opojnih droga i psihotropnih tvari

− nadzirati pošiljke i s njima povezane prijevoznike i osobe i pregledavati ih

− baviti se financijskim postupanjem u domeni svojeg posla, kao i administrativnim poslovima, a sve uz mjere zaštite zdravlja i okoliša prateći posebne mjere u svrhu sigurnosti, zaštite zdravlja i života ljudi, životinja i bilja, zaštite kulturne baštine, nacionalnog blaga i zaštite intelektualnog vlasništva,

− primjenjivati nacionalne i međunarodne propise koji reguliraju carinsko poslovanje

− izrađivati izvješća i analize o prometu robe, usklađene sa zakonskim i poslovnim standardima

− koristiti suvremene IT alate za obradu podataka i vođenje evidencije o carinskim postupcima

− sudjelovati u postupcima suzbijanja krijumčarenja i drugih oblika ilegalnog prometa roba

− savjetovati gospodarstvenike i građane o carinskim pravilima i postupcima u skladu s propisima

− obavljati poslove povezane s provođenjem kontrola kvota, dozvola i zabrana u međunarodnom prometu robe

− organizirati i nadzirati skladištenje i čuvanje robe pod carinskim nadzorom u skladu sa zakonodavnim okvirom

− komunicirati s domaćim i međunarodnim tijelima te partnerima vezano uz carinske postupke i propise

− provoditi mjere zaštite okoliša kroz kontrolu prometa opasnih i zabranjenih tvari.

Preporučeni načini praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kurikula

U procesu praćenja kvalitete i uspješnosti strukovnog kurikula primjenjuju se sljedeće aktivnosti:

− provodi se istraživanje i anonimno anketiranje učenika o izvođenju nastave, literaturi i resursima za učenje, strategijama podrške učenicima, izvođenju i unaprjeđenju procesa učenja i poučavanja, radnom opterećenju učenika (CSVET), provjerama znanja te komunikaciji s nastavnicima

− provodi se istraživanje i anketiranje nastavnika o istim pitanjima kao u prethodnoj stavci

− provodi se analiza uspjeha, transparentnosti i objektivnosti provjera i ostvarenosti ishoda učenja

− provodi se analiza materijalnih i kadrovskih uvjeta potrebnih za izvođenje procesa učenja i poučavanja.

Nastavnici putem ankete procjenjuju svoj odnos prema procesu učenja i poučavanja, radnoj okolini i učenicima (samoevaluacija). Područja procjene osobito se odnose na:

− uvjete održavanja nastave

− stanje postojeće opreme i potrebe za novom opremom i odgovarajućom literaturom

− uspješnost ostvarenja ishoda učenja

− utjecaj metoda i oblika rada na razine ostvarenosti ishoda učenja

− redovitost pohađanja nastave

− aktivnosti i angažiranosti učenika u procesu učenja i poučavanja.

Usporedbom rezultata anketa među učenicima i nastavnicima dobit će se pregled uspješnosti izvedbe strukovnog kurikula, a nastavnici će dobiti uvid u pouzdanost procjene kvalitete svojega rada.

Postupci vrednovanja usmjereni su na praćenje i provjeru postignuća prema ishodima učenja. Ono se provodi kroz pisane provjere znanja i vještina učenika gdje institucija ima izrađenu univerzalnu bazu pitanja koja pokrivaju sve ishode učenja, sa sadržajno i metodološki provjerenim zadacima iz određenih cjelina, a nastavnici koriste pojedine skupine zadataka radi dobivanja povratnih informacija o rezultatima učenja učenika. Zbog specifičnosti strukovnog dijela obrazovnog procesa, baza nije povezana s vanjskom bazom usporedivih vještina i znanja jer takva za ovu kvalifikaciju nije izrađena.

Kriteriji za vrednovanje ostvarenosti ishoda učenja određeni su strukovnim kurikulom, a vrednovanje provode nastavnik u ustanovi i mentor koji o tome vode propisane evidencije. Podaci o praćenju napredovanja učenika temelje se na provjeri postignuća ishoda učenja s pomoću procjena razvoja odgovornosti, samoinicijativnosti te komunikacije i suradnje.



2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA

NAZIV MODULA/NASTAVNOG PREDMETA3. razred4. razredUKUPNO CSVET
CSVETCSVET
OPĆEOBRAZOVNI DIOHrvatski jezik8816
Strani jezik448
Matematika6612
Vjeronauk/Etika112
UKUPNO OPĆEOBRAZOVNI DIO191938
OBVEZNI MODULICarinsko zakonodavstvo66
Carinski sustav i carinski postupci1010
Carinska vrijednost i podrijetlo robe44
Oporezivanje trošarinama1212
Informacijske tehnologije u carinskim poslovima66
Poslovi i ovlasti carinskih službenika33
Carinska tarifa55
Oporezivanje posebnim porezima44
Metode suzbijanja krijumčarenja14
Motoričke sposobnosti9
UKUPNO OBVEZNI STRUKOVNI MODULI413273
IZBORNI MODULINapredne metode i alati u carinskom poslovanju22
Projekti u Carinskoj upravi22
Praktične tehnike u carinskoj službi99
Tehnike u carinskom postupanju99
UKUPNO IZBORNI MODULI – CARINIK29
UKUPNO STRUKOVNI DIO434184
UKUPNO KVALIFIKACIJA (3. i 4. razred)6260122


2.1. POPIS OPĆEOBRAZOVNIH NASTAVNIH PREDMETA/MODULA

Kurikuli općeobrazovnih nastavnih predmeta za razinu 4.2 izvode se na temelju Odluke o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta / modula u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1 i 4.2.

2.2. POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA

POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA
Obujam na razini kvalifikacije iskazan bodovima i u postotcima73 CSVET59,84 %
ŠIFRA MODULANAZIV MODULAŠIFRA SKUPA ISHODA UČENJANAZIV SKUPA ISHODA UČENJAOBUJAM MODULACIKLUS U KOJEM SE MOŽE POHAĐATI MODULNAPOMENE VAŽNE ZA HORIZONTALNU I/ILI VERTIKALNU PROHODNOST
M-19-24-0001Carinsko zakonodavstvoOsnove carinskog zakonodavstva65Da bi mogao nastaviti obrazovanje u 4. razredu, učenik mora iz modula u 3. razredu biti pozitivno ocijenjen.
Primjena kaznenog prava u carinskim poslovima
Odluke carinske službe
Carinsko-prekršajni postupak i kazneni postupci u nadležnosti Carinske uprave
Intelektualno vlasništvo u carinskim poslovima
Robe koje su predmet zabrana i ograničenja
M-19-24-0002Carinski sustav i carinski postupciCarinski postupci i postupanja105
Uvozni i izvozni postupci
Posebni carinski postupci
Provozni postupak
Puštanje u slobodni promet
Nadzor robe u putničkome prometu
Ostali nadzor robe i međunarodne mjere ograničenja
M-19-24-0003Carinska vrijednost i podrijetlo robePodrijetlo robe45
Primjena preferencijala u uvozu i naknadna kontrola izdanih dokaza o podrijetlu
Utvrđivanje carinske vrijednosti
Procjena rizičnosti pri utvrđivanju carinske vrijednosti robe
M-19-24-0004Oporezivanje trošarinamaZnačajke poslovanja s trošarinskim proizvodima125
Trošarinski statusi za poslovanje s predmetima oporezivanja trošarinama
Mjere nadzora poslovanja s predmetima oporezivanja trošarinama
Osnove oporezivanja trošarinom na alkohol i alkoholna pića
Posebnosti poslovanja s predmetima oporezivanja trošarinom na alkohol i alkoholna pića
Osnove oporezivanja trošarinom na duhanske prerađevine i duhanske proizvode
Posebnosti poslovanja s duhanskim prerađevinama i duhanskim proizvodima te duhanskim sirovinama
Osnove oporezivanja trošarinom na energente i električnu energiju
Posebnosti poslovanja s energentima i električnom energijom
Sustav oporezivanja trošarinama
Kretanje trošarinskih proizvoda i razmjena informacija između država članica Europske unije u području trošarina
Funkcionalnosti sustava za elektroničku razmjenu podataka
M-19-24-0005Informacijske tehnologije u carinskim poslovimaOsnove rada u informacijskom sustavu Carinske uprave65
Rad u aplikativnim i referentnim sustavima informacijskog sustava Carinske uprave
Sigurnost informacijskog sustava Carinske uprave
Tehnički aspekti i arhitektura informacijskog sustava Carinske uprave
Primjena komunikacijskih vještina u carinskim poslovima
M-19-24-0006Poslovi i ovlasti carinskih službenikaProfesionalna etika carinskih službenika35
Poslovi carinske službe, unutarnje ustrojstvo i carinske ovlasti
Carinske ovlasti i postupanje carinskih službenika
M-19-24-0007Carinska tarifaRazvrstavanje robe u carinsku tarifu i obvezujuće tarifne informacije (OTI)55
Zajednička agrarna i trgovinska politika Europske unije
Integrirana tarifa EU TARIC
Carinske kvote
M-19-24-0008Oporezivanje posebnim porezimaSustav oporezivanja posebnim porezom na kavu i bezalkoholna pića45
Nastanak porezne obveze te oslobođenja i izuzeća od plaćanja posebnog poreza na kavu i bezalkoholna pića
Sustav oporezivanja posebnim porezom na motorna vozila
Nastanak porezne obveze te oslobođenja i izuzeća od plaćanja posebnog poreza na motorna vozila i drugi poslovi u vezi oporezivanja motornih vozila
M-19-24-0009Metode suzbijanja krijumčarenjaPoslovi carinskih mobilnih jedinica145
Metodologija izučavanja LAR/AR i prikupljanje informacija
Metodologija izučavanja krijumčarenja, organiziranog kriminala i prijevara
Metodologija pregleda i intervencija na vozilima: alati, tehnike i sigurnosni protokoli
Metodologija poznavanja izučavanja konstrukcije motornih, hibridnih i električnih vozila, priključnih sredstava i kontejnera
Metodologija postavljanja i pregleda plombi i carinskih obilježja
M-19-24-0010Motoričke sposobnostiPrimjenjivanje motoričkih znanja95
Transformiranje motoričko-funkcionalnih sposobnosti



2.3. POPIS IZBORNIH STRUKOVNIH MODULA

POPIS IZBORNIH STRUKOVNIH MODULA
Obujam na razini kvalifikacije iskazan bodovima i u postotcima119,01 %
ŠIFRA MODULANAZIV MODULAŠIFRA SKUPA ISHODA UČENJANAZIV SKUPA ISHODA UČENJAOBUJAM MODULACIKLUS U KOJEM SE MOŽE POHAĐATI MODULNAPOMENE VAŽNE ZA HORIZONTALNU I/ILI VERTIKALNU PROHODNOST
IM-19-24-0001Napredne metode i alati u carinskom poslovanjuPoslovno izvješćivanje iz informacijskog sustava Carinske uprave25
Profiliranje i intervjuiranje u carinskim poslovima
IM-19-24-0002Projekti u Carinskoj upraviProjektno upravljanje na primjerima Carinske uprave25
IM-19-24-0003Praktične tehnike u carinskoj službiUporaba sredstava prisile carinskih mobilnih jedinica95
Tehnike uporabe oružja u obavljanju carinskih poslova
Taktika provođenja pretrage doma i otvorenog prostora
Primjenjivanje motoričkih znanja specifičnih za struku
IM-19-24-0004Tehnike u carinskom postupanjuPrimjena carinskih ovlasti zaustavljanja vozila95
Osnove rada carinika na RTG uređaju
Uporaba carinskih dronova
Provedba carinskog nadzora sa službenim plovilima
Rad s carinskim psima


* Učenik u 3. razredu bira jedan od ponuđena dva izborna modula (Napredne metode i alati u carinskom poslovanju ili Projekti u Carinskoj upravi). Učenik u 4. razredu bira jedan od ponuđena dva izborna modula (Praktične tehnike u carinskoj službi ili Tehnike u carinskom postupanju)

4. ZAVRŠNI RAD

Završni rad provodi se na temelju Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22, 155/23, 156/23), Pravilnika o izradbi i obrani završnoga rada (»Narodne novine«, broj 118/09) i Nacionalnog kurikuluma za strukovno obrazovanje (»Narodne novine«, broj 62/18).

Strukovni kurikul kojim se stječe kvalifikacija carinik/carinica završava provjerom strukovnog znanja, vještina te pripadne samostalnosti i odgovornosti. Provjera se provodi izradom i obranom završnoga rada. Za kvalifikaciju razine 4.2 završni rad uključuje praktični rad te provjeru ostaloga strukovnog znanja i vještina predviđenih ishodima učenja kurikula.

Završni rad projektni je zadatak u kojemu učenik treba pokazati samostalnost u analizi problema, izradi mogućih rješenja i izvedbi mogućih rješenja, primjenjujući usvojeno znanje i vještine tijekom cjelokupnoga obrazovanja za stjecanje kvalifikacije carinik/carinica.