MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH
808
Na temelju članka 8. stavka 11. Zakona o strukovnom obrazovanju (»Narodne novine«, broj 30/09, 24/10, 22/13, 25/18 i 69/22), ministar znanosti, obrazovanja i mladih donosi
ODLUKU
O UVOĐENJU STRUKOVNOG KURIKULA ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE CARINIK/CARINICA (280004) U SEKTORU PRAVO, POLITOLOGIJA, SOCIOLOGIJA, DRŽAVNA UPRAVA I JAVNI POSLOVI
I.
Ovom Odlukom donosi se strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije CARINIK/CARINICA u sektoru PRAVO, POLITOLOGIJA, SOCIOLOGIJA, DRŽAVNA UPRAVA I JAVNI POSLOVI.
II.
Sastavni dio ove Odluke je strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije CARINIK/CARINICA u sektoru PRAVO, POLITOLOGIJA, SOCIOLOGIJA, DRŽAVNA UPRAVA I JAVNI POSLOVI iz točke I. ove Odluke.
III.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«, a primjenjuje se za učenike III. razreda srednje škole od školske godine 2025./2026., a za učenike IV. razreda srednje škole od školske godine 2026./2027.
Klasa: 602-03/24-05/00046
Urbroj: 533-05-25-0002
Zagreb, 5. ožujka 2025.
Ministar
prof. dr. sc. Radovan Fuchs, v. r.
STRUKOVNI KURIKUL ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE CARINIK/CARINICA
Popis kratica
AR – analiza rizika
CCN i CCN2 – zajedničke komunikacijske sigurne mreže EU-a
CITES – Konvencij o međunarodnoj trgovini ugroženim vrstama
CSVET – Croatian Credit System for Vocational Education and Training (Hrvatski bodovni sustav u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju)
CZU – Carinski zakonik Unije
EMCS – sustav kontrole kretanja trošarinskih proizvoda
EU TARIC – Integrirana tarifa EU
FTA – sporazum o slobodnoj trgovini
HKO – Hrvatski kvalifikacijski okvir
HROO – Hrvatski sustav bodova općeg obrazovanja
ISCU – Informatički sustav Carinske uprave
LAR – lokalne analize rizika
NCTS – provozni postupci u EU i pridruženim zemljama
OTI – obvezujuće tarifne informacije
PDV – porez na dodanu vrijednost
SEED registar – sustav razmjene trošarinskih podataka
SIU – skup ishoda učenja
T1 – vanjski provoz Unije
T2 – unutarnji provoz Unije
Napomena: Riječi i pojmovni sklopovi koji imaju rodno značenje korišteni u ovom dokumentu (uključujući nazive strukovnih kvalifikacija, zvanja i zanimanja) odnose se jednako na oba roda (muški i ženski) i na oba broja (jedninu i množinu), bez obzira na to jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, odnosno u jednini ili množini. |
1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA
OPĆE INFORMACIJE O STRUKOVNOM KURIKULU | |||
Sektor | Pravo, politologija, sociologija, državna uprava i javni poslovi | ||
Naziv kurikula strukovnog obrazovanja | Strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije carinik/carinica | ||
Kvalifikacija koja se stječe završetkom obrazovanja | carinik/carinica | ||
Razina kvalifikacije prema HKO-u | 4.2 | ||
Minimalan obujam kvalifikacije (CSVET) | 242 | ||
Obujam ishoda učenja na razini ciklusa (CSVET) | 4. ciklus | 5. ciklus | |
60 | 182 CSVET | ||
Pokazatelji na temelju kojih je izrađen strukovni kurikul | |||
Popis standarda zanimanja | Popis standarda kvalifikacija | Sektorski kurikul | |
Standard zanimanja carinik/carinica, Odluka ministra o upisu u HKO https://hko.srce.hr/registar/standard-zanimanja/detalji/420 | Standard kvalifikacije carinik/carinica (standard strukovnog dijela kvalifikacije) https://hko.srce.hr/registar/standard-kvalifikacije/detalji/351 | Pravo, politologija, sociologija, državna uprava i javni poslovi | |
Uvjeti za upis strukovnog kurikula | − dvije godine srednjoškolskog obrazovanja razine kvalifikacije 4.2 (gimnazijski programi, strukovni obrazovni programi na razini 4.2) u Republici Hrvatskoj − hrvatsko državljanstvo − prijavljeno prebivalište u Republici Hrvatskoj − posebna psihička i tjelesna zdravstvena sposobnost − osobna dostojnost za obavljanje carinske službe − završen 1. i 2. razred s općim uspjehom najmanje »dobar« − imati ocjenu iz vladanja najmanje »dobar« − udovoljiti zahtjevima profesionalne selekcije. | ||
Uvjeti stjecanja kvalifikacije (završetka strukovnog obrazovanja) | Ukupno radno opterećenje za stjecanje kvalifikacije je 242 CSVET boda (najmanje 150 CSVET bodova na razini 4 ili višoj razini ishoda učenja), od čega prethodno stečenih najmanje 120 CSVET bodova te novostečena 122 CSVET boda od kojih je 84 CSVET boda iz strukovnog dijela kvalifikacije i 38 bodova iz općeg obrazovanja te izrađen i obranjen završni rad. | ||
Uvjeti i načini obrazovanja u okviru strukovnog kurikula | Uvjeti u kojima se stječu kompetencije propisani su Državnim pedagoškim standardom srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (»Narodne novine«, broj 63/08 i 90/10) i Pravilnikom o načinu organiziranja, izvođenju i praćenju nastave u strukovnim školama (»Narodne novine«, broj 140/09, 130/20 i 100/24) ili Zakonom o obrazovanju odraslih (»Narodne novine«, broj 144/21) i Pravilnikom o standardima i normativima za izvođenje programa obrazovanja odraslih (»Narodne novine«, broj 14/23 i 71/24). Za prelazak u višu godinu obrazovanja potrebni su pozitivno vrednovani svi moduli/nastavni predmeti prethodne godine obrazovanja uz odgovarajuće oblike učenja i poučavanja. Obrazovanje završava izradom i obranom završnog rada kojim polaznici stječu kvalifikaciju razine 4.2 HKO-a carinik/carinica. | ||
Obrazovanje za stjecanje kvalifikacije carinik/carinica usmjereno je na: − ostvarenje ishoda učenja propisanih ovim kurikulom, a koji su nužni za stjecanje kompetencija odnosno kvalifikacija za obavljanje poslova carinika − razvoj kognitivnih, praktičnih i socijalnih vještina te jačanje samostalnosti i odgovornosti za postupanja u nepredvidivim situacijama, a koje se odnose na poslove carinika − razvoj organizacijskih i komunikacijskih sposobnosti učenika u profesionalnom i osobnom kontekstu/planu. Proces učenja i poučavanja temelje se na rješavanju problemskih situacija i zadacima iz stvarnog života, na provođenju projektnih zadataka te stjecanju kompetencija u stvarnom radnom procesu. Kod učenika se potiče asertivnost i razvijanje suradničkih odnosa s ostalim učenicima u zajedničkom radu, ali i razvijanje samostalnosti i odgovornosti za donošenje odluka. Od učenika se očekuje aktivno sudjelovanje u procesu učenja i poučavanja, kao i u procesu vrednovanja i samovrednovanja postignutih ishoda učenja te redovito pohađanje svih oblika nastave. | |||
Od nastavnika se očekuje da bude kreator procesa učenja te da prihvati odgovornost za ostvarivanje ishoda učenja, da koristi nove tehnologije kako bi kompetentno mogao voditi proces učenja i poučavanja u skladu sa stvarnim potrebama tržišta rada. Jednako tako, nastavnik treba prepoznati potrebe i mogućnosti učenika te im prilagođavati sadržaje, metode i oblike rada kako bi na učinkovit način ostvarili ishode učenja odnosno kako bi učenici stekli kompetencije izabrane kvalifikacije. | |||
Horizontalna prohodnost (preporuke) | Učenici upisuju strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije carinik/carinica nakon dvije godine srednjoškolskog obrazovanja (gimnazijski programi, strukovni obrazovni programi na razini 4.2) te ne trebaju polagati razlikovne sadržaje. Općeobrazovni nastavni predmeti tijekom obrazovanja za stjecanje kvalifikacije carinik/carinica na razini su 4.2 te je omogućena prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. | ||
Vertikalna prohodnost (mogućnost obrazovanja na višoj razini) | Učenici koji uspješno završe srednjoškolsko obrazovanje prema ovom kurikulu i polože državnu maturu, mogu nastaviti školovanje na prijediplomskim sveučilišnim studijima ili prijediplomskim stručnim studijima. | ||
Oblici učenja temeljenog na radu u okviru strukovnog kurikula | Učenje temeljeno na radu provodi se kroz dva oblika: − integrirano u strukovni kurikul kroz rad na situacijskoj i problemskoj nastavi u školskim specijaliziranim prostorima (simuliranim objektima) − učenje na na carinskim prijelazima ili drugim carinskim lokacijama, gdje se učenici postupno uvode u posao te u ograničenom obujmu sudjeluju u radnom procesu u kontroliranim uvjetima uz mentora. Učenje temeljeno na radu dio je programa strukovnog obrazovanja i osposobljavanja koji vodi do formalne kvalifikacije. | ||
Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje koji su potrebni za izvedbu kurikula | https://hko.srce.hr/registar/standard-kvalifikacije/detalji/351 Okruženje za ostvarivanje ishoda učenja uključuje širok spektar mogućnosti koje se prilagođavaju potrebama učenika i kvalifikacija. To okruženje može obuhvaćati licenciranog poslodavca, regionalni centar kompetentnosti (gdje je primjenjivo), školsku učionicu, specijaliziranu učionicu ili praktikum, kao i učenje temeljeno na radu kod poslodavca. Ishodi učenja ostvaruju se kroz različite oblike aktivnosti, a oni vezani za učenje temeljeno na radu izvan škole usklađuju se između škole i poslodavca. | ||
https://hko.srce.hr/registar/standard-kvalifikacije/detalji/351 Okruženje za ostvarivanje ishoda učenja uključuje širok spektar mogućnosti koje se prilagođavaju potrebama učenika i kvalifikacija. To okruženje može obuhvaćati licenciranog poslodavca, regionalni centar kompetentnosti (gdje je primjenjivo), školsku učionicu, specijaliziranu učionicu ili praktikum, kao i učenje temeljeno na radu kod poslodavca. Ishodi učenja ostvaruju se kroz različite oblike aktivnosti, a oni vezani za učenje temeljeno na radu izvan škole usklađuju se između škole i poslodavca. Materijalni uvjeti: standardna učionica s računalom i osiguranim pristupom internetu te projektor i zaslon, školska knjižnica, strelište za kratko i dugo oružje, otvoreni prostor (livada, šuma, igralište, dvorište), bazen, sportska dvorana, poligon prepreka. | |||
Oprema: računala, projektor, daljinski pokazivač, nastavna literatura, lingvometodički pisani stručni materijali, tiskani programski materijali, tematski nastavni filmovi, obrasci carinskih pismena, komplet za nošenje vatrenog oružja, osnovno i posebno naoružanje (kratko i dugo vatreno oružje), FX oružje, streljivo za FX oružje, školsko, manevarsko i bojevo streljivo, leatherman, mete, selotejp, klamerica i ostali sitni pribor, sredstva i pribor za čišćenje naoružanja, osobno i kombi vozilo, torbe i sanduci za nošenje oružja i pribora, zaštita za oči i uši, komplet prve pomoći, šatorska krila, megafon, tajmer (mjerač vremena), ručna busola, kompas, prijenosni GPS, topografska karta, ravnalo, grafitna olovka, gumica, kutomjer, šestar, računala s ugrađenim testno-informacijskim sustavom, obrasci carinskih pismena, testeri za opojna sredstva, girje, medicinke, slam ball, steperi, jednoručni i dvoručni utezi raznih veličina, bugarska vreća, strunjača – tatami, boksačke vreće dužine 120 cm i 180 cm, rukavice za vreću različitih veličina, vijače s plastificiranom sajlom, lutka za bacanje 40 kg, fokuseri za noge, fokuseri za ruke, sredstva za vezivanje – lisice, lisice za noge, službene palice, daske za plivanje za ruke, daske za plivanje za noge. | |||
Ciljevi strukovnog kurikula (15-20) | |||
− obavljati poslove nadziranja robe i pošiljaka − evidentirati unos/uvoz i izvoz/iznos roba − baviti se obračunom carine, posebnih poreza i trošarina kao i drugih propisanih davanja u putničkome prometu − provjeravati carinska obilježja − zaprimati carinske deklaracije kojima carinski agent, carinski zastupnik ili drugi zahtijevaju stavljanje robe u neki od carinskih postupaka − nadzirati gospodarstvenike i robu | |||
− provjeravati dozvole putnika i prijevoznika robe te licence − pregledavati osobe i robu koju pretražuje prijevozna sredstva koristeći posebne vještine, opremu i dostupne baze podataka − koristiti digitalne i kemijske uređaje za utvrđivanje prisutnosti opojnih droga i psihotropnih tvari − nadzirati pošiljke i s njima povezane prijevoznike i osobe i pregledavati ih − baviti se financijskim postupanjem u domeni svojeg posla, kao i administrativnim poslovima, a sve uz mjere zaštite zdravlja i okoliša prateći posebne mjere u svrhu sigurnosti, zaštite zdravlja i života ljudi, životinja i bilja, zaštite kulturne baštine, nacionalnog blaga i zaštite intelektualnog vlasništva, − primjenjivati nacionalne i međunarodne propise koji reguliraju carinsko poslovanje − izrađivati izvješća i analize o prometu robe, usklađene sa zakonskim i poslovnim standardima − koristiti suvremene IT alate za obradu podataka i vođenje evidencije o carinskim postupcima − sudjelovati u postupcima suzbijanja krijumčarenja i drugih oblika ilegalnog prometa roba − savjetovati gospodarstvenike i građane o carinskim pravilima i postupcima u skladu s propisima − obavljati poslove povezane s provođenjem kontrola kvota, dozvola i zabrana u međunarodnom prometu robe − organizirati i nadzirati skladištenje i čuvanje robe pod carinskim nadzorom u skladu sa zakonodavnim okvirom − komunicirati s domaćim i međunarodnim tijelima te partnerima vezano uz carinske postupke i propise − provoditi mjere zaštite okoliša kroz kontrolu prometa opasnih i zabranjenih tvari. | |||
Preporučeni načini praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kurikula | U procesu praćenja kvalitete i uspješnosti strukovnog kurikula primjenjuju se sljedeće aktivnosti: − provodi se istraživanje i anonimno anketiranje učenika o izvođenju nastave, literaturi i resursima za učenje, strategijama podrške učenicima, izvođenju i unaprjeđenju procesa učenja i poučavanja, radnom opterećenju učenika (CSVET), provjerama znanja te komunikaciji s nastavnicima − provodi se istraživanje i anketiranje nastavnika o istim pitanjima kao u prethodnoj stavci − provodi se analiza uspjeha, transparentnosti i objektivnosti provjera i ostvarenosti ishoda učenja − provodi se analiza materijalnih i kadrovskih uvjeta potrebnih za izvođenje procesa učenja i poučavanja. | ||
Nastavnici putem ankete procjenjuju svoj odnos prema procesu učenja i poučavanja, radnoj okolini i učenicima (samoevaluacija). Područja procjene osobito se odnose na: − uvjete održavanja nastave − stanje postojeće opreme i potrebe za novom opremom i odgovarajućom literaturom − uspješnost ostvarenja ishoda učenja − utjecaj metoda i oblika rada na razine ostvarenosti ishoda učenja − redovitost pohađanja nastave − aktivnosti i angažiranosti učenika u procesu učenja i poučavanja. Usporedbom rezultata anketa među učenicima i nastavnicima dobit će se pregled uspješnosti izvedbe strukovnog kurikula, a nastavnici će dobiti uvid u pouzdanost procjene kvalitete svojega rada. Postupci vrednovanja usmjereni su na praćenje i provjeru postignuća prema ishodima učenja. Ono se provodi kroz pisane provjere znanja i vještina učenika gdje institucija ima izrađenu univerzalnu bazu pitanja koja pokrivaju sve ishode učenja, sa sadržajno i metodološki provjerenim zadacima iz određenih cjelina, a nastavnici koriste pojedine skupine zadataka radi dobivanja povratnih informacija o rezultatima učenja učenika. Zbog specifičnosti strukovnog dijela obrazovnog procesa, baza nije povezana s vanjskom bazom usporedivih vještina i znanja jer takva za ovu kvalifikaciju nije izrađena. Kriteriji za vrednovanje ostvarenosti ishoda učenja određeni su strukovnim kurikulom, a vrednovanje provode nastavnik u ustanovi i mentor koji o tome vode propisane evidencije. Podaci o praćenju napredovanja učenika temelje se na provjeri postignuća ishoda učenja s pomoću procjena razvoja odgovornosti, samoinicijativnosti te komunikacije i suradnje. |
2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA
NAZIV MODULA/NASTAVNOG PREDMETA | 3. razred | 4. razred | UKUPNO CSVET | |
CSVET | CSVET | |||
OPĆEOBRAZOVNI DIO | Hrvatski jezik | 8 | 8 | 16 |
Strani jezik | 4 | 4 | 8 | |
Matematika | 6 | 6 | 12 | |
Vjeronauk/Etika | 1 | 1 | 2 | |
UKUPNO OPĆEOBRAZOVNI DIO | 19 | 19 | 38 | |
OBVEZNI MODULI | Carinsko zakonodavstvo | 6 | 6 | |
Carinski sustav i carinski postupci | 10 | 10 | ||
Carinska vrijednost i podrijetlo robe | 4 | 4 | ||
Oporezivanje trošarinama | 12 | 12 | ||
Informacijske tehnologije u carinskim poslovima | 6 | 6 | ||
Poslovi i ovlasti carinskih službenika | 3 | 3 | ||
Carinska tarifa | 5 | 5 | ||
Oporezivanje posebnim porezima | 4 | 4 | ||
Metode suzbijanja krijumčarenja | 14 | |||
Motoričke sposobnosti | 9 | |||
UKUPNO OBVEZNI STRUKOVNI MODULI | 41 | 32 | 73 | |
IZBORNI MODULI | Napredne metode i alati u carinskom poslovanju | 2 | 2 | |
Projekti u Carinskoj upravi | 2 | 2 | ||
Praktične tehnike u carinskoj službi | 9 | 9 | ||
Tehnike u carinskom postupanju | 9 | 9 | ||
UKUPNO IZBORNI MODULI – CARINIK | 2 | 9 | ||
UKUPNO STRUKOVNI DIO | 43 | 41 | 84 | |
UKUPNO KVALIFIKACIJA (3. i 4. razred) | 62 | 60 | 122 |
2.1. POPIS OPĆEOBRAZOVNIH NASTAVNIH PREDMETA/MODULA
Kurikuli općeobrazovnih nastavnih predmeta za razinu 4.2 izvode se na temelju Odluke o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta / modula u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1 i 4.2.
2.2. POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA
POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | ||||||
Obujam na razini kvalifikacije iskazan bodovima i u postotcima | 73 CSVET | 59,84 % | ||||
ŠIFRA MODULA | NAZIV MODULA | ŠIFRA SKUPA ISHODA UČENJA | NAZIV SKUPA ISHODA UČENJA | OBUJAM MODULA | CIKLUS U KOJEM SE MOŽE POHAĐATI MODUL | NAPOMENE VAŽNE ZA HORIZONTALNU I/ILI VERTIKALNU PROHODNOST |
M-19-24-0001 | Carinsko zakonodavstvo | Osnove carinskog zakonodavstva | 6 | 5 | Da bi mogao nastaviti obrazovanje u 4. razredu, učenik mora iz modula u 3. razredu biti pozitivno ocijenjen. | |
Primjena kaznenog prava u carinskim poslovima | ||||||
Odluke carinske službe | ||||||
Carinsko-prekršajni postupak i kazneni postupci u nadležnosti Carinske uprave | ||||||
Intelektualno vlasništvo u carinskim poslovima | ||||||
Robe koje su predmet zabrana i ograničenja | ||||||
M-19-24-0002 | Carinski sustav i carinski postupci | Carinski postupci i postupanja | 10 | 5 | ||
Uvozni i izvozni postupci | ||||||
Posebni carinski postupci | ||||||
Provozni postupak | ||||||
Puštanje u slobodni promet | ||||||
Nadzor robe u putničkome prometu | ||||||
Ostali nadzor robe i međunarodne mjere ograničenja | ||||||
M-19-24-0003 | Carinska vrijednost i podrijetlo robe | Podrijetlo robe | 4 | 5 | ||
Primjena preferencijala u uvozu i naknadna kontrola izdanih dokaza o podrijetlu | ||||||
Utvrđivanje carinske vrijednosti | ||||||
Procjena rizičnosti pri utvrđivanju carinske vrijednosti robe | ||||||
M-19-24-0004 | Oporezivanje trošarinama | Značajke poslovanja s trošarinskim proizvodima | 12 | 5 | ||
Trošarinski statusi za poslovanje s predmetima oporezivanja trošarinama | ||||||
Mjere nadzora poslovanja s predmetima oporezivanja trošarinama | ||||||
Osnove oporezivanja trošarinom na alkohol i alkoholna pića | ||||||
Posebnosti poslovanja s predmetima oporezivanja trošarinom na alkohol i alkoholna pića | ||||||
Osnove oporezivanja trošarinom na duhanske prerađevine i duhanske proizvode | ||||||
Posebnosti poslovanja s duhanskim prerađevinama i duhanskim proizvodima te duhanskim sirovinama | ||||||
Osnove oporezivanja trošarinom na energente i električnu energiju | ||||||
Posebnosti poslovanja s energentima i električnom energijom | ||||||
Sustav oporezivanja trošarinama | ||||||
Kretanje trošarinskih proizvoda i razmjena informacija između država članica Europske unije u području trošarina | ||||||
Funkcionalnosti sustava za elektroničku razmjenu podataka | ||||||
M-19-24-0005 | Informacijske tehnologije u carinskim poslovima | Osnove rada u informacijskom sustavu Carinske uprave | 6 | 5 | ||
Rad u aplikativnim i referentnim sustavima informacijskog sustava Carinske uprave | ||||||
Sigurnost informacijskog sustava Carinske uprave | ||||||
Tehnički aspekti i arhitektura informacijskog sustava Carinske uprave | ||||||
Primjena komunikacijskih vještina u carinskim poslovima | ||||||
M-19-24-0006 | Poslovi i ovlasti carinskih službenika | Profesionalna etika carinskih službenika | 3 | 5 | ||
Poslovi carinske službe, unutarnje ustrojstvo i carinske ovlasti | ||||||
Carinske ovlasti i postupanje carinskih službenika | ||||||
M-19-24-0007 | Carinska tarifa | Razvrstavanje robe u carinsku tarifu i obvezujuće tarifne informacije (OTI) | 5 | 5 | ||
Zajednička agrarna i trgovinska politika Europske unije | ||||||
Integrirana tarifa EU TARIC | ||||||
Carinske kvote | ||||||
M-19-24-0008 | Oporezivanje posebnim porezima | Sustav oporezivanja posebnim porezom na kavu i bezalkoholna pića | 4 | 5 | ||
Nastanak porezne obveze te oslobođenja i izuzeća od plaćanja posebnog poreza na kavu i bezalkoholna pića | ||||||
Sustav oporezivanja posebnim porezom na motorna vozila | ||||||
Nastanak porezne obveze te oslobođenja i izuzeća od plaćanja posebnog poreza na motorna vozila i drugi poslovi u vezi oporezivanja motornih vozila | ||||||
M-19-24-0009 | Metode suzbijanja krijumčarenja | Poslovi carinskih mobilnih jedinica | 14 | 5 | ||
Metodologija izučavanja LAR/AR i prikupljanje informacija | ||||||
Metodologija izučavanja krijumčarenja, organiziranog kriminala i prijevara | ||||||
Metodologija pregleda i intervencija na vozilima: alati, tehnike i sigurnosni protokoli | ||||||
Metodologija poznavanja izučavanja konstrukcije motornih, hibridnih i električnih vozila, priključnih sredstava i kontejnera | ||||||
Metodologija postavljanja i pregleda plombi i carinskih obilježja | ||||||
M-19-24-0010 | Motoričke sposobnosti | Primjenjivanje motoričkih znanja | 9 | 5 | ||
Transformiranje motoričko-funkcionalnih sposobnosti |
2.3. POPIS IZBORNIH STRUKOVNIH MODULA
POPIS IZBORNIH STRUKOVNIH MODULA | ||||||
Obujam na razini kvalifikacije iskazan bodovima i u postotcima | 11 | 9,01 % | ||||
ŠIFRA MODULA | NAZIV MODULA | ŠIFRA SKUPA ISHODA UČENJA | NAZIV SKUPA ISHODA UČENJA | OBUJAM MODULA | CIKLUS U KOJEM SE MOŽE POHAĐATI MODUL | NAPOMENE VAŽNE ZA HORIZONTALNU I/ILI VERTIKALNU PROHODNOST |
IM-19-24-0001 | Napredne metode i alati u carinskom poslovanju | Poslovno izvješćivanje iz informacijskog sustava Carinske uprave | 2 | 5 | ||
Profiliranje i intervjuiranje u carinskim poslovima | ||||||
IM-19-24-0002 | Projekti u Carinskoj upravi | Projektno upravljanje na primjerima Carinske uprave | 2 | 5 | ||
IM-19-24-0003 | Praktične tehnike u carinskoj službi | Uporaba sredstava prisile carinskih mobilnih jedinica | 9 | 5 | ||
Tehnike uporabe oružja u obavljanju carinskih poslova | ||||||
Taktika provođenja pretrage doma i otvorenog prostora | ||||||
Primjenjivanje motoričkih znanja specifičnih za struku | ||||||
IM-19-24-0004 | Tehnike u carinskom postupanju | Primjena carinskih ovlasti zaustavljanja vozila | 9 | 5 | ||
Osnove rada carinika na RTG uređaju | ||||||
Uporaba carinskih dronova | ||||||
Provedba carinskog nadzora sa službenim plovilima | ||||||
Rad s carinskim psima |
* Učenik u 3. razredu bira jedan od ponuđena dva izborna modula (Napredne metode i alati u carinskom poslovanju ili Projekti u Carinskoj upravi). Učenik u 4. razredu bira jedan od ponuđena dva izborna modula (Praktične tehnike u carinskoj službi ili Tehnike u carinskom postupanju)
4. ZAVRŠNI RAD
Završni rad provodi se na temelju Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22, 155/23, 156/23), Pravilnika o izradbi i obrani završnoga rada (»Narodne novine«, broj 118/09) i Nacionalnog kurikuluma za strukovno obrazovanje (»Narodne novine«, broj 62/18).
Strukovni kurikul kojim se stječe kvalifikacija carinik/carinica završava provjerom strukovnog znanja, vještina te pripadne samostalnosti i odgovornosti. Provjera se provodi izradom i obranom završnoga rada. Za kvalifikaciju razine 4.2 završni rad uključuje praktični rad te provjeru ostaloga strukovnog znanja i vještina predviđenih ishodima učenja kurikula.
Završni rad projektni je zadatak u kojemu učenik treba pokazati samostalnost u analizi problema, izradi mogućih rješenja i izvedbi mogućih rješenja, primjenjujući usvojeno znanje i vještine tijekom cjelokupnoga obrazovanja za stjecanje kvalifikacije carinik/carinica.