Na temelju èlanka 39. stavka 2. Zakona o obrtu ("Narodne novine", br. 77/93), ministar gospodarstva, uz prethodno miljenje Hrvatske obrtnièke komore i uz suglasnost ministra prosvjete i porta donosi
Osnovna karakteristika dvojnog sustava obrazovanja je odvojenost opæeobrazovnog od struèno-teorijskog i praktiènog dijela programa naukovanja.
Nastava struèno-teorijskih sadraja naukovanja ostvaruje se u obrtnièkoj i drugim srednjim strukovnim kolama. Praktièni dio naukovanja izvodi se kod obrtnika i u obrtnièkoj koli. Nastavni proces organizacijski i programski treba postaviti tako da daje optimalne obrazovne i odgojne uèinke. Kako su obrtnièka zanimanja vrlo raznolika nemoguæe je propisati jednoobrazovni pristup organiziranju i izvoðenju nastave pa je naukovanje moguæe organizirati uz primjenu najraznovrsnijih organizacijskih rjeenja, uzimajuæi u obzir pojedinosti zanimanja, a to se utvrðuje izvedbenim programom.
Modeli organizacije nastave vrlo su èesto bitno razlièiti od modela koji se primjenjuju za opæeobrazovne sadraje.
Ovi naèini omoguæuju veæu racionalnost obrazovanja. Vana je karakteristika dvojnog sustava obrazovanja, da je zavretak naukovanja odvojen od opæeobrazovnog dijela programa.
Naukovanje zavrava polaganjem pomoænièkog ispita.
Svrha i cilj naukovanja za stjecanje ovog obrtnièkog zanimanja je stjecanje znanja, vjetina i navika koje omoguæuju polazniku da po zavretku naukovanja samostalno obavlja poslove i radne zadaæe na razini pomoænièkog zvanja.
U skladu s navedenim, mogu se odrediti sljedeæi opæi ciljevi naukovanja:
Posebni ciljevi obrazovanja za zanimanje "urar" - odnose se na stjecanje ovih zvanja i vjetina:
Predmet struènog obrazovanja su sljedeæe vjetine i znanja:
1. Obrazovanje i njegova organizacija,
2. Zatita na radu i sprjeèavanje nesreæa, zatita okolia,
3. Tehnièko crtanje,
4. Materijali i pomoæni materijali,
5. Urarski alat i materijali
6. Izrada i funkcije mehanièkih, elektriènih i elektronièkih satova,
7. Obrada materijala i tehnike spajanja,
8. Tokarenje i buenje pomoæu urarske tokarilice,
9. Bruenje alata,
10. Njegovanje i odravanje alata, strojeva i mjernih ureðaja,
11. Rastavljanje i sastavljanje mehanièkih, elektriènih i elektronièkih malih i velikih satova,
12. Odreðivanje (izbor) i uporaba dijelova i rezervnih dijelova,
13. Stavljanje gotovih satova u kuæita,
14. Izrada i podeavanje preklopnih dijelova,
15. Slaganje i podravanje periodièkih oscilatornih sustava i mehanizama za usporavanje,
16. Vrste svojstava i primjena elektriènih mjernih ureðaja,
17 Ispitivanje elektriènih i elektronièkih dijelova i skupina za ugradnju.
A. Praktièni dio naukovanja
Red
br. | Opis obrazovanja
(posebni ciljevi) | Znanja i vjetine koje se moraju usvojiti
(sadraj programa) | Raspored po
polugoditima | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |||||||||||||
Zatita na radu i sprjeèavanje nesre ekoloki zahtjevi | Primijeniti zakonske obveze na radne uvjete i zatitu na radu | |||||||||||||||||
Objasniti propise koji se odnose na nositelje osiguranja za sluèaj nezgode | + | + | + | + | + | + | ||||||||||||
| Opisati ljudski faktor, koji moe izazvati nezgode, kao i uzroke za nesre+ | + | + | + | + | + | ||||||||||||
Opisati opasnosti od elektriène struje | + | + | + | + | + | + | ||||||||||||
Opisati opasnosti od poara, pona+ | +
| +
| +
|
| | |||||||||||||
Opisati ostale izvori, opasnosti i pruanje prve pomo+ | + | + | + | + | + | |||||||||||||
Opisati postupak s otpadom | + | + | + | + | + | + | ||||||||||||
Ruène vjebe (Obrada i tehnologija spajanja mater | Mjeriti i kontrolirati
Mjeriti duljinu i promjer (vanjsku i unutarnju) pomoæu zacrtanih mjerila i pomiè+ | + | ||||||||||||||||
Kontrolirati povrine uporabom ravnala, kutnika i + | + | |||||||||||||||||
Opisati naèin uporabe, odr+ | + | |||||||||||||||||
Izraèunati toènost | ||||||||||||||||||
Opisati izradu alata za mjerenje | ||||||||||||||||||
Opisati utjecaj temperature prilikom mjerenja i greke mjerenja zbog djelovanja temperatur |
| |||||||||||||||||
Prièvræivanj | ||||||||||||||||||
Prièvrstiti i namjestiti alat i materijal prilikom obrade
Prièvrstiti i namjestiti cilindriène, konusne, pravokutne i kosokutne ala |
| |||||||||||||||||
Opisati izradu i primjenu alata za stezanje i pridravanje pri obradi | ||||||||||||||||||
Crtati, oznaèivati i toèPrenositi mjere na predmete koje izraðujemo ili kontroliramo | ||||||||||||||||||
Izvesti jednostavne operacije mjerenja, prenoenja, crtanja, ozna |
| |||||||||||||||||
Opisati vrste i primjenu crtaæeg pribora, alata za ozna+ | ||||||||||||||||||
Navesti uzroke greaka pri crtanju, oznaè | ||||||||||||||||||
Piliti, turpijati | ||||||||||||||||||
Uèvrstiti i pridr+ | ||||||||||||||||||
Ruèno piliti | ||||||||||||||||||
Turpijati ravne, kose i zaobljene povrine | ||||||||||||||||||
Objasniti postupak obrade piljenjem i turpijanjem te djelovanje piljenja i turpijanja pri radnom i povratnom hodu alata |
| |||||||||||||||||
Opisati pile i turpije te njihov izbor prilikom obrade pojedinih materijala razlièite tvrdo |
| |||||||||||||||||
Spajanje, prilijeganje | ||||||||||||||||||
Pripremiti predmete za èvrste i pomiè | ||||||||||||||||||
Opisati vrste dvosjeda i njihovu primjenu | ||||||||||||||||||
Privremeno spajati pripremlje predmeta za razlièite spojeve | ||||||||||||||||||
Buiti, utiskivati i trljati (polirati) | ||||||||||||||||||
Buiti i utiskivati sa spiralnim i klinastim svrdlima, kuglastim i plo |
| |||||||||||||||||
Ruèno buiti | ||||||||||||||||||
Otriti alat za bu+ | ||||||||||||||||||
Opisati sile rezanja, kutove na svrdlima i izraèunati brzinu rezanja, broj okretaja i vrijeme b |
| |||||||||||||||||
Opisati vrste i namjenu builice, radne postupke, izbor broja okretaja i pomaka |
| |||||||||||||||||
Rezati navoje | ||||||||||||||||||
Uporaba, vrste i dimenzije navoja | ||||||||||||||||||
Buiti provrte za navoje na razliè |
| |||||||||||||||||
Ruèno rezati navode na vijcima za uè | ||||||||||||||||||
Kontrolirati unutrane i vanjske navoje pomoæ |
| |||||||||||||||||
Navesti vrste maziva i pomoæna sredstva za bu | ||||||||||||||||||
Izraditi i osigurati vijèane spojeve | ||||||||||||||||||
Opisati vrste i primjenu vijaka, matica i osiguraèa te pomo+ | ||||||||||||||||||
Zakivanje i utiskivanje | ||||||||||||||||||
Izraditi spojeve postupkom hladnog zakivanja | ||||||||||||||||||
Utisnuti podloge pomoæu ureð+ | ||||||||||||||||||
Opisati vrste i primjenu alata za zakivanje | ||||||||||||||||||
Meko lemiti razlièite vrste materijala | ||||||||||||||||||
Opisati vrste i primjenu alata i pribora za lemljenje | ||||||||||||||||||
Tvrdo lemljenje | ||||||||||||||||||
Tvrdo lemiti razlièite materijale (è |
| |||||||||||||||||
Opisati vrste i primjenu alata i pribora za tvrdo lemljenje | ||||||||||||||||||
Spajanje lijepljenjem | ||||||||||||||||||
Lijepiti metale i ulagati dijelove u tekuæu smolu | ||||||||||||||||||
Opisati vrste i primjenu ljepila i tekuæih smola | ||||||||||||||||||
Obraditi povrine prije i nakon lijepljenja | ||||||||||||||||||
Tokarenje i buenje s urarskom tokarilicom | Uèvrstiti izratke pomoæu jednostavnih stega
|
| | |||||||||||||||
Tokariti pomoæu ruè |
| |||||||||||||||||
Izbuiti metalne dijelove za ugradnju u satove | ||||||||||||||||||
Rezati navoje pomoæu bu+ | ||||||||||||||||||
Opisati princip rada i dijelove strojeva za tokarenje | ||||||||||||||||||
Opisati ureðaje za tokarenje:
vrste ureðaja, kutovi, geometriju rezanja, kutove namjetanja, izbor |
| |||||||||||||||||
Bruenje alata | Brusiti alat ruèno i strojno | |||||||||||||||||
Navesti kutove alata | ||||||||||||||||||
Opisati postupke bruenja | ||||||||||||||||||
Odravanje alata, strojeva i mjernih ureðaja | Opisati uzroke oteæenja i tro | |||||||||||||||||
Odravati funkcionalnosti alata (uklanjanje strugotine, prljav+ | ||||||||||||||||||
Rastavljanje i sastavljanje satova:
- mehanièkih - elektriènih - elektronièkih | Opisati dijelove i funkciju mehanizama i ureðaja, naroè
pogonske ureðaje, kazaljke i sklopni mehanizam te sustav njihala
Ureðaji za buðenje |
| ||||||||||||||||
Rastaviti, sastaviti i podmazati pogonske ureðaje i sklopne mehanizme |
| |||||||||||||||||
Opisati mehanièki budilicu i veæ+ | ||||||||||||||||||
Opisati izradu malih mehanièkih satova i funkcije pojedinih skupina i elemenata | ||||||||||||||||||
Odravati funkcionalnost skupina i elemenata è |
| |||||||||||||||||
Opisati i objasniti sustavne pogreke i ispitati funkciju raznih skupina |
+ | + | ||||||||||||||||
Podesiti skupine i elemente te ispitati njihove funkcije | ||||||||||||||||||
Opisati vrste, izradu i funkciju elektriènih i elektroni+ | ||||||||||||||||||
Izbor i koritenje rezervnih dijelova | Navesti troenje elemenata (sklopova) i dijelova te objasniti funkciju i otkloniti smetnje | |||||||||||||||||
Navesti uzroke funkcionalnih smetnji na mehanièkim budilicama i ve+ | ||||||||||||||||||
Odrediti rezervne dijelove prema odgovarajuæim standardima | ||||||||||||||||||
Sastavljanje gotovih dijelova kuæita | Opisati funkciju i postavljanje gotovih dijelova i sklopova | |||||||||||||||||
Sastaviti pogonski ureðaj za podizanja i sastaviti sklopni mehanizam | ||||||||||||||||||
Namjestiti gotove dijelove u kuæi | ||||||||||||||||||
Staviti brojèanik i kazaljke u odgovarajuæ | ||||||||||||||||||
Izrada i podeavanje dijelova za podizanje | Opisati funkciju mehanizama za podizanje | |||||||||||||||||
Sastaviti automatske mehanizme, ugraditi mehanizme i ispitati njihovu funkciju | ||||||||||||||||||
Slaganje i podeavanje periodiènih sustava njihan | Opisati vrste, izradu i funkciju periodiènih sustava | |||||||||||||||||
Podesiti sustave njihanja | ||||||||||||||||||
Dovriti dijelove usporavanja, pravilno ih koristiti i pode+ | ||||||||||||||||||
Odravati funkcionalnost elemenata i sklopova è< |
| |||||||||||||||||
Elektrièni mjerni ureðaji | Vrste, svojstva i primjena elektriènih mjernih ureðaja | |||||||||||||||||
Primijeniti elektriène mjerne ureð+ | ||||||||||||||||||
Ispitivanje elektriènih i elektronièkih dijelova i sku | Opisati fino podeavanje hoda | |||||||||||||||||
Mjeriti, ispitati i mijenjati elektriène i elektroniè | ||||||||||||||||||
Nacrtati i objasniti dijagrame vremenske vage | ||||||||||||||||||
Mjeriti i korigirati funkcionalni trenutaèni hod | ||||||||||||||||||
Opisati metode ispitivanja pomoæu vremenske vage | ||||||||||||||||||
Ustanoviti i korigirati greke polo | ||||||||||||||||||
Odrediti i izraèunati elektriè+ | ||||||||||||||||||
Ustanoviti greke akustiè+ | ||||||||||||||||||
Opisati mjernu tehniku pomoæu oscilografa i ispitati elektri+ |
B. Struèno-teorijski dio naukovanja
1. Tehnologija zanimanja
1.1. Pregled nastavnih podruèja
s vremenskim rasporedom
Red. | |||||
br. | |||||
1. | Radni postupci | 60 | - | - | 60 |
2. | Znanja o materijalima | 60 | - | - | 60 |
3. | Elektrotehnika, elektronika i elektrièni satovi | 30 | 100 | - | 130 |
4. | Mehanièki satovi | - | 60 | 140 | 200 |
UKUPNO SATI | 150 | 160 | 140 | 450 |
1.2. Ciljevi i sadraji nastavnih podruèja
| |||
Radni postupci | Osnovni pojmovi mjerenja, ispitivanja i crtanja | Temelji mjerne tehnike u skladu sa standardima | |
Djelovanje otrice noKutovi (leðni, grudni i kut klina)
Otirce noa i njihov utjecaj na sile rezanja i oblik strugotin | |||
Pregled radnih postupaka i njihov utjecaj na stvaranje strugotine | Piljenje, turpijanje, buenje i rezanje ruèno nav | ||
Znanja o tehnièkim materijalima | Svojstva i sastav èelika | Utjecaj ugljika na kvalitetu i primjenu èelika | |
Vani metali u legurama | |||
Uvid u dijagram eljezo-ugljik | FeC dijagram (do 2% C i temperaturu do 1200 C) | ||
Osnovna znanja o toplinskoj obradi èelika | Promjene svojstva materijala i moguænost obrade pri utjecaju temperature | ||
Uvid u primjenu plemenitih metala | Plemeniti metali zlato, srebro, navlake od plemenitih metala | ||
Elektrotehnika, elektronika i elektrièni satovi | Uvid u osnove elektrotehnike | Graða atoma, vodièi, izolatori, provodljivost u | |
Poznavanje strujnog kruga | Napon, jaèina struje, provodljivost, otpor,
Ohmov zakon | ||
Upoznavanje i izraèunavanje otpornika u va | Mjerenje i izraèunavanje paralelnih, serijskih i mjePRIMJEDBA: Struèna raèunica i tehni | ||
| ||||
Elektrotehnika, elektronika i elektrièni satovi | Uvid u osnove elektrotehnike | Graða atoma, vodièi, izolatori, provodljivost u | ||
Poznavanje strujnog kruga | Napon, jaèina struje, provodljivost, otpor
Ohmov zakon | |||
Upoznavanje i izraèunavanje otpornika u va | Mjerenje i izraèunavanje paralelnih, serijskih i mjePoznavanje pojmova uèinka i energije | Uèinak, vat, kilovat, energija, odgovarajuæa izra | ||
Znanja o strukturi i djelovanju odreðenih izvora napona | Galvanski elementi, mono æelije za satove, krivulje, ispitivanja | |||
Magnetizam | Trajni magneti, elektromagneti, magnetska polja, magneti u satovima | |||
Indukcija | Osnove indukcije, samoindukcija, indukativni napon kalema, gaenje iskre, vrtlo | |||
Uvid u principijelni naèin djelovanja generatora i motora | Princip generatora, nastajanje sinusoidnog vala, princip motora, vodièi u magnetskom polju, principijelna struktura istosmjernog mo | |||
Mehanièki satovi | Osnovna znanja o mjerenju vremena | Godina, kalendar, zonska vremena, izjednaèivanje vremena | ||
Pregled strukture sata | Struktura sata, struktura i zadatak pojedinih skupina | |||
Poznavanje pogona u satovima | Pogon na uteg, ustava, kontra ustava, pogon na pero | |||
Pregled osnovnih ozupèenja | Pravilo o zupèanom prijenosu, hipocikloidno ozupèenje, | |||
| ||||
| ||||
Mehanièki satovi | Pregled osnova tehnike poluvodièa | Kristalna reetka dioda | ||
Pregled naèina rada tranzistora | Karakteristiène krivulje, spajanje s tranzistorom | |||
Pregled spojeva elektronièkih satova s tranzistorskim upravljanjem | Nemirnica motora, klatno motora, proireni spojevi za samopoèintegrirani spojevi | |||
Pregled graðe kvarcnog sata | Principi graðe kvarcnog sata, spajanje dijelova kvarcnog sata, razne moguæ | |||
Pregled razlièitih mjernih instrumenata i sposobnosti u radu s mjernim ure | Mjerni ureðaj s pomiènim svitkom, mjerni instrumenti s | |||
Znanja o osnovama uspornog mehanizma | Npr. Graham usporni mehanizam | |||
Saznanja o graði, funkciji i pode | Graham usporni mehanizam,
Haken usporni mehanizam | |||
Znanja o osnovama slobodnog zapornog mehanizma | Npr. usporni mehanizam zapinjaèa zatika | |||
Znanja o graði, funkciji i pode | Usporni mehanizam zatika zapinjaèa
Usporni mehanizam ploèe | |||
Pregled osnova njihanja i sustava njihanja | Zakonitost klatna
Vjeanje klatna Kompenzaciono klatno Fino podeavanje | |||
Znanja o gradnji, funkciji, podeavanju sustava nemirnica, spirala opruga i njihanja | Spirale
Izmjena spiralne opruge Fino podeavanje Greke skladitenja Uporaba vremenske vage |
2. Tehnièko crtanje
2.1. Pregled nastavnih podruèja
s vremenskim rasporedom
Red
br. | |||||
1. | Uvod u tehnièko crtanje | 120 | - | - | 120 |
2. | Dijagrami | - | 20 | - | 20 |
3. | Krivulje i ozupèenja | - | 40 | - | 40 |
4. | Kruni dijelovi | - | 20 | - | 20 |
5. | Usporni mehanizmi | - | - | 80 | 80 |
UKUPNO SATI: | 120 | 80 | 80 | 280 |
2.2. Ciljevi i sadraji nastavnih podruèja
| |||
Uvod u tehnièko crtanje | Sposobnost prikazivanja jednostavnih proizvoda | Prikaz jednostavnih dijelova u tri projekcije, kotiranje,
prikaz navoja, ozupèenja, presjeci, krajevi, podaci o povrinama i o | |
| |||
| |||
Dijagrami | Znanje o dijagramima | Dijagram zakretnog momenta vlaènog pera | |
Krivulje i ozupèenja | Znanja o krivuljama i ozupèenjima | Krivulje: cikloide i evolvente
Ozupèenja: evolventno hipocikloidno | |
Kruni dijelovi | Uvid u normiranje osovina u odreðenom omjeru | Osovine za navijanje
Osovine namirnica | |
| |||
Usporni mehanizmi | Poznavanje osnova konstrukcije uspornih mehanizama | Konstrukcije razmaka meðu osovinama, povrine ru< | |
Poznavanje konstrukcije odabranih uspornih mehanizama | Graham usporni mehanizam
Haken usporni mehanizam Usporni mehanizam zatika zapinjaèa Usporni mehanizam ploèe |
3. Struèni raèun
3.1. Pregled nastavnih podruèja
s vremenskim rasporedom
Red.
broj | |||||
Temelji matematike | 40 | - | - | 40 | |
Sila i zaokretni moment | 20 | - | - | 20 | |
Prenosnik | - | 40 | 20 | 60 | |
Vrijeme izrade | - | - | 20 | 20 | |
UKUPNO SATI: | 60 | 40 | 40 | 140 |
3.2. Ciljevi i sadraji nastavnih podruèja
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. | Temelji matematike | Vjetine u radu s jednadbama | Jednostavne jednadbe prvog stupnja, izmjena formula | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vjetine u radu s raèMnoenje, dijeljenje nastanak mnoenja i dij | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sposobnost raèunanja s potencijama broja deset | Potencije broja deset (zbrajanje, odbijanje, mnoenje, dijeljenje) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | Sila i zaokretni moment | Znanja o sili i zaokretnom momentu (izraèunavanja) | Sila, rad i uèinak sila i zaokretni moment ravnoteII. GODINA NAUKOVANJA
Nastavni plan naukovanja temeljen je na procjeni potrebnog vremena za savladavanje znanja i vjetina koji su neophodni za ovo zanimanje kao na duljini trajanja nastave u pojedinoj kolskoj godini.
Nastavni plan
Nastavni program naukovanja je okvirni, pa æe obrtnièka kola, zajedno s obrtnicima, izraditi izvedbene programe. Praktièni dio naukovanja, tehnologija struke i struèni raèun programirani su tako da èine smislenu cjelinu u kojoj se sadraji meðusobno nadopunjuju. U odabiru sadraja nastavnog programa koriten je princip egzemplarnosti. Pri izradi izvedbenog programa treba uvaavati specifiènosti radionica u koli i obrtnièkih radionica ne naruavajuæi pritom osnovnu strukturu okvirnog programa. Izvedbeni program mora biti konkretniji, odnosno detaljniji, a sadraj se rasporeðuje sukladno kolskom kalendaru. Izvedbenim programom konkretno treba reæi koji se dio programa izvodi u koli, odnosno kolskoj radionici, a koji kod obrtnika. Preporuèa se da svaka obrazovna skupina bude, u svakom polugoditu, kroz utvrðeni didaktièko vremenski blok na naukovanju u koli, a u ostalom dijelu kod obrtnika s kojima nauènik ima sklopljen ugovor o naukovanju. Vremenska dimenzija pojedinog bloka biti æe uvjetovana planom vremena potrebnog za ostvarenje teorijskog dijela naukovanja i vjebi, te planiranog vremena za realizaciju razlike programa u kolskim radionicama. Praktièni dio programa treba najveæim dijelom realizirati kod obrtnika. Struèni uèitelj koji realizira praksu mora imati majstorski ispit ili priznati majstorski status. Na praksi uèenik vodi dnevnik rada. Teorijski dio naukovanja i vjebe ostvaruju nastavnici s visokom ili viom struènom spremom koji su zavrili studij na fakultetu. Teorijski dio naukovanja i vjebe ostvaruju nastavnici s visokom ili viom struènom spremom koji su zavrili studij strojarstva (dipl. ing. strojarstva ili prof. strojarstva). To pretpostavlja timski rad s podjelom rada prema znanju i sposobnostima pojedinih struènjaka tj. koncentracija struènjaka za teorijski rad odnosno za vjebe i praktièni dio program.
Ispit se sastoji iz praktiènog i teorijskog dijela. Okvirni sadraj praktiènog dijela ispita, kojim ispitanik dokazuje steèena praktièna znanja i vjetine, moe se definirati ovako:
a) U podruèju izrade dijelova sata ispitanik mora u roku od oko osam sati izraditi neke dijelove sata i pripremiti ih za sastavljanje. b) U podruèju popravka ili montiranja ispitanik mora popraviti dijelove ili sklopove, montirati ih i ispitati te podesiti mali sat u roku od oko 6 sati. c) U podruèju mjerenja i izraèunavanja elektriènih velièina ispitanik mora za oko dva sata ispitati (izmjeriti) i izraèunati osnovne elektriène velièine za potrebe zanimanja - urar. Sadraji iz teorijskog dijela ispita jesu sadraji iz podruèja tehnologije struke, struènog raèuna i tehnièko-tehnolokih vjebi (tehnologija, tehnièka mehanika i crtanje). Tako npr., ispitna se pitanja mogu formulirati iz ovih sadraja: -- standardizacija i mjeriteljstvo, - mjerenje, kontrola i ispitivanje, - vrste, svojstva, primjena i moguænosti obrade materijala, - vrste, izrada i primjena alata, naprava i ureðaja,
-
vrste, izrada i principi rada mehanièkih
satova, - zatita na radu, sprjeèavanje nesreæe, zatita okolia, - vrste osnovnih raèunskih operacija, - prijenos pogonskog ureðaja i mehanizma brojila s kazaljkom, - mehanièke i elektrièke velièine, - èitanje jednostavnih skica i crtea za dijelove i sklopove,
-
crtei
za spajanje, principi spajanja elektriènih
i elektronièkih
satova.
|