Na temelju èlanka 39. stavka 2. Zakona o obrtu ("Narodne novine", br. 77/93), ministar gospodarstva, uz prethodno miljenje Hrvatske obrtnièke komore i uz suglasnost ministra prosvjete i porta donosi
Osnovna karakteristika dvojnog sustava obrazovanja je odvojenost opæeobrazovnog od struèno-teorijskog i praktiènog dijela programa naukovanja.
Nastava struèno-teorijskih sadraja naukovanja ostva-ruje se u obrtnièkoj i drugim srednjim strukovnim kolama. Praktièni dio naukovanja izvodi se kod obrtnika i u obrtnièkoj koli. Nastavni proces organizacijski i programski treba po-staviti tako da daje optimalne obrazovne i odgojne uèinke. Kako su obrtnièka zanimanja vrlo raznolika nemoguæe je propisati jednoobrazovni pristup organiziranju i izvoðenju nastave pa je naukovanje moguæe organizirati uz primjenu najraznovrsnijih organizacijskih rjeenja, uzimajuæi u obzir pojedinosti zanimanja, a to se utvrðuje izvedbenim progra-mom.
Modeli organizacije nastave vrlo su èesto bitno razlièiti od modela koji se primjenjuju za opæeobrazovne sadraje.
Ovi naèini omoguæuju veæu racionalnost obrazovanja. Vana je karakteristika dvojnog sustava obrazovanja, da je zavretak naukovanja odvojen od opæeobrazovnog dijela programa.
Naukovanje zavrava polaganjem pomoænièkog ispita.
Svrha i cilj naukovanja za stjecanje ovog obrtnièkog zanimanja je stjecanje znanja, vjetina i navika koje omo-guæuju polazniku da po zavretku naukovanja samostalno oba-vlja poslove i radne zadaæe na razini pomoænièkog zvanja.
U skladu s navedenim, mogu se odrediti sljedeæi opæi ciljevi naukovanja:
Posebni ciljevi naukovanja za zanimanje pediker odnose se na stjecanje ovih zvanja i vjetina:
A. Praktièni dio naukovanja
|
|
|
| |||||
Uvod | Upoznati uèenike s osnovnim principima rada u uslunom |
| ||||||
Ukazati uèenicima na zdravstvenu opravdanost i potrebu za pedikerskim zanatom |
| |||||||
Zatita na radu, sprijeèavanje
nesreæe i uvaavanje ekolokih zahtjeva | Upoznati uèenike sa:
Zakonskim propisima o zatiti na radu |
| ||||||
Propisima koji se odnose na nositelje osiguranja u sluèaju nezgode na radu |
| |||||||
Uzrocima nezgode tipiènim za ovo zanimanje | ||||||||
Opasnostima od elektriène struje i drugim izvorima opasnosti te na+ | ||||||||
Postupkom s otpadnim kemikalijama i drugim vrstama otpada |
| |||||||
Radni prostor | Objasniti i predoèiti uèenicima:
Izgled i funkcionalno ureðenje pedikerskog salona |
| ||||||
Sanitarne i higijenske propise
Tehnièku zatitu i propise |
| |||||||
Naèine odrav | ||||||||
Ophoðenje s korisnicima usluga | Prijam korisnika usluga, konverzacija s korisnicima odnos prema korisniku tijekom i poslije rada |
| ||||||
Voðenje kartoteke korisnika usluga | ||||||||
Pedikerski alat | Upoznati uèenike s pedikerskim i manikirskim alatom te njegovom primjenom |
| ||||||
Nauèiti izabrati alat i savladati rukovanje alatom | ||||||||
Odravati alat za pedikiranje i manikiranje - |
| |||||||
Pedikerski pribor | Upoznati uèenike s vrstama i primjenom pedikerskog i manikirskog pribora |
| ||||||
Uporaba pedikerskog i manikirskog pribora i njegovo odravanje |
| |||||||
Priprema rada | Priprema kupelji, priprema alata i pribora, izvor alata i pribora |
| ||||||
Mjere sigurnosti pri radu | ||||||||
Ocjene koe nogu i ruku te noktiju | Stjecanje znanja o graði, svojstvima i funkciji ko+ | |||||||
Znati ocijeniti zdravu kou i nokte i promjene koje se de+ | ||||||||
Ureðivanje | Rezati nokte, vaditi zanoktice, zavrno ureðivati |
| ||||||
Odabir i primjena preparata za njegu nogu, ruku i noktiju | Upoznati sastav i svojstva preparata koji se koriste u njezi nogu, ruku i noktiju i njihovo djelovanje |
| ||||||
Posluiti se i dobro prouèIzbjegavati kemikalije i sredstva koja zagaðuju okoli (aerosoli, ag |
| |||||||
Ureðivanje deformiranih noktiju | Upoznati vrste deformacije noktiju i razloge njihovog nastanka |
| ||||||
Ruèno rezati i obraditi deformirane nokte, strojno rezati i obraditi deformirane nokte
Prva pomoæ | ||||||||
Odstranjivanje zadebljanja koe stopala | Odstranjivanje zadebljanja koe prstiju, tabana i pete | |||||||
Naèini skidanja slojeva zadebljane ko
|
| | ||||||
Obrada uljeva | Nastanak i vrsta uljeva.
Obrada uljeva, sanacija ulja Prva pomoæ | |||||||
Obrada bradavica | Vrste bradavica, obrada bradavica, sanacija bradavica
Prva pomoæ | |||||||
Odstranjivanje natiska | Odstranjivati natiske (kurje oèi) na prstima, tabanima i peti |
| ||||||
Naèin odstranjivanja natisaka sanacija natisaka i zavr |
| |||||||
Masaa nogu i ruku | Medicinska opravdanost masae
Tehnike masae - ruè | + | + | |||||
Masaa stopala, ruèa stopala |
| |||||||
Masaa nogu, razlièèinci masae |
| |||||||
Masaa ruku i dlanova, razlièèinci masae |
| |||||||
Depiliranje | Tehnike depiliranja
- mehanièka depilacija i sredstva za depilaciju - kemijsko depiliranje i sredstva za depilaciju - strojno depiliranje |
| ||||||
Njega nogu nakon depiliranja
Izbor sredstava za njegu nogu | ||||||||
Prva pomoæ kod ozljeda na radu | Uzroci i vrste ozljeda, pruanje prve pomoæi | |||||||
Pedikiranje | Pripremni radovi, kompletno pedikiranje, zavrni radovi | |||||||
Manikiranje | Pripremni radovi, kompletno manikiranje, zavrni radovi |
B. Struèno-teorijski dio naukovanja i vjebe
1. Primijenjena kemija
1.2. Pregled nastavnih podruèja s vremenskim rasporedom
Red. | ||||
broj | ||||
1. | Tvari i njihove promjene | 5 | - | 5 |
2. | Struktura atoma i kemijske veze | 7 | - | 7 |
3. | Vodene otopine | 10 | - | 10 |
4. | Disperzivni sustavi | 8 | - | 8 |
5. | Glavne vrste organskih spojeva | 40 | - | 40 |
6. | Sirovine za proizvodnju kozmetièkih preparata primijenjenih u pedikerstvu | - | 15 | 15 |
7. | Kozmetièka sredstva u pedikerstvu | - | 20 | 20 |
UKUPNO: | 70 | 35 | 105 |
Ciljevi nastave:
- upoznati kemijski sastav, svojstva i djelovanje pojedinih kemijskih spojeva i elemenata koji se koriste u pedikerstvu,
- obraditi osnovne kemijske reakcije koje se odvijaju u vodenim otopinama,
- upoznati glavne vrste organskih spojeva i njihova svojstva,
- upoznati kozmetièke preparate koji se koriste pri pedikiranju i manikiranju i njihovu primjenu
1.2. Ciljevi i sadraji nastavnih podruèja
Red. | Nastavno podruèje | |||||
broj | ||||||
1. | Tvari i njihove promjene | Upoznati osnovne kemijske tvari i njihove promjene | Na primjerima kemijske analize i sinteze upoznati pojam elemenata i spoja | |||
Znati razlikovati smjesu od spoja | ||||||
Upoznati fizièke metode pripreme materijala: drobljenje, prosijavanje, filtr | ||||||
Usvojiti navike koje æe pridonijeti unapre2. | Atomi i kemijske veze | Upoznati strukturu atoma i naèine povezivanja atoma u molekule i kristale | Uoèiti vezu izmeðu struktura atoma elemenata i njihova | |||
Upoznati prirodu kovalentne i ionske veze
Povezati kemijsku jednadbu sa zakonom o odranju mase | ||||||
3. | Vodene otopine | Upoznati kemijske reakcije u vodenim otopinama | Obraditi kiseline i luine - disocijacija po stup | |||
Izraziti jakost kiselina i luina, skala pH-vrijednosti
Definirati i kemijskim jednadbama predoèiti proces neutralizacije i hidrolizu soli | ||||||
Upoznati djelovanje elektriène struje na elektrolite | ||||||
Upoznati kemijske procese oksidacije i redukcije (radoks procesi) i znati ih prikazati jednad | ||||||
Znati kemijskim jednadbama prikazati glavne tipove reakcija u vodenim | ||||||
Obraditi pojam topline (egzotermne i endotermne kemijske reakcije) | ||||||
Upoznati èimbenike koji utjeè | ||||||
4. | Disperzni sustavi | Koloidni sustavi i prave otopine | Objasniti razliku izmeðu prave otopine, koloidne otopine i grube disperzije | |||
Znati izraèunati sastav otopine i izraziti ga u koncentraciji za masiranje | ||||||
Savladati postupke razrjeðivanja otopina pomo5. | Organska kemija | Glavne vrste organskih spojeva | Upoznati klasifikaciju organskih spojeva prema vezi izmeðu ugljikovih atoma, prema obliku molekule i prema funkcionalnoj skupini | |||
Upoznati i obraditi svojstva alkohola, organskih kiselina i etera | ||||||
Obraditi aldehide i ketone s posebnim osvrtom na metan i propan zbog va | ||||||
Upoznati karakteristièna svojstva masti, ugljikohidrata i proteina te njihov | ||||||
Objasniti alkalnu hidrolizu masti i ulja | ||||||
Obraditi enzime kao biokatalizatore i njihovu vanost u biokemijskim re | ||||||
6. | Sirovine za proizvodnju kozmetièkih preparata | Sirovine anorganskog sastava za proizvodnju kozmetièkih preparata primijenjenih u pedikerstvu | Upoznati svojstva vode kao osnovnog otapala u kozmetici
Upoznati glavne zagaðivaèe vode i njihovo Upoznati svojstva vodik-peroksida i njegovu primjenu u pedikerstvu Upoznati svojstva sumpornih spojeva u kozmetièkim preparatima | |||
Sirovine organskog sastava koje se primjenjuju u pedikerstvu | Upoznati svojstva i primjenu etanske (octene) kiseline i tioglikolne kiseline | |||||
Nauèiti svojstva aminokiselina (naroUpoznati djelovanje vitamina i hormona (osobito kolesterol i lanolin) te lecitina kao fosfolipida i njihovu va& | ||||||
7. | Kozmetièka sredstva | Sredstva za njegu koe | Upoznati kemijski sastav koe | |||
Nauèiti kemijski sastav sapuna i & | ||||||
Upoznati sastav i djelovanje raznovrsnih losiona, emulzija i krema | ||||||
Sredstva za dekorativnu kozmetiku | Saznati osnovne informacije o sastavu i primjeni: pudera, laka za nokte, sredstva za njegu i zatitu nogu i ruku, te sredstva | |||||
Sredstva za dezinfekciju | Upoznati ulogu i vanost dezinfekcijskih sredstava u pedikerstvu | |||||
Znati dezinficirati alat za rad i radni prostor | ||||||
Poznavati primjenu i kemijski sastav dezinfekcijskih sredstava | ||||||
Upoznati moguænost ozljeda na radu i mjere opreza, poznavati ormari |
2. Pedikerstvo s vjebama
2.1. Pregled nastavnih podruèja s vremenskim rasporedom
Red. | ||||
broj | ||||
1. | Osnovna naèela rada u pedikerstvu | 10 | - | 10 |
2. | Osnove komuniciranja s korisnicima usluga | 5 | - | 5 |
3. | Osnovni higijenski principi i primjena higijene u pedikerstvu | 70 | - | 70 |
4. | Zdravstvena preventiva i prva pomoæ | 20 | - | 20 |
5. | Radni prostor - pedikerski salon | 15 | - | 15 |
6. | Pedikerski alat i pribor | 20 | - | 20 |
7. | Pedikiranje | - | 80 | 80 |
8. | Depiliranje | - | 20 | 20 |
9. | Masae | - | 20 | 20 |
10. | Kartoteka korisnika usluge | - | 10 | 10 |
11. | Voðenje samostalne zanatske djelatnosti | - | 10 | 10 |
UKUPNO: | 140 | 140 | 280 |
Ciljevi nastave:
- postupno uvoditi uèenike u sadraje praktiènih znanja iz pedikerstva,
- upoznati uèenike sa suvremenim sredstvima rada u pedikerskim salonima te praktiènim mjerama zatite na radu,
- razvijati koncentraciju, panju i strpljivost u radu,
- razvijati sustavnosti urednost u radu,
- stjecati znanje i vjetine u pedikerskom zanatu,
-
spoznati nunost
neprekidnog usavravanja
i proirivanja
struènog
znanja.
2.2. Ciljevi i sadraji nastavnih podruèja
Red. | Nastavno podruèje | ||
broj | |||
1. | Osnovna naèela rada u pedikerstvu | Ovladati osnovnim principima rada u pedikerskom zanatu | Osnovna naèela rada u uslunom zanatstvu, dru |
2. | Osnove komuniciranja s korisnicima usluga | Usvojiti osnovne principe lijepog ponaanja i ophoðOsnovni pojmovi i naèela estetike
Naèin meðuljudskog komuniciranja Ophoðenje s korisnicima usluga | |
3. | Primijenjena higijena | Upoznavanje uèenika s osnovnim higijenskim principima i postupcima i njihove primjene u pedikerstvu | Opæi pojmovi i podjela higijene, kratki povijesni razvoj higijene, higijena pedikerskog salona
Sredstva za odravanje higijene pedikerskog salona, pribora i alata Utjecaj vanjskih i unutarnjih èimbenika na zdravlje èovjeka (stopala, koænost smanjenja djelovanja tetnih è |
4. | Zdravstvena preventiva i prva pomoæ | Osposobljavanje uèenika za pruanje prve pomo | Zdravstvena preventiva moguænosti ozljede pri radu (naè Dezinfekcija i sredstva za dezinfekciju |
5. | Radni prostor i osoblje | Upoznavanje uèenika sa sanitarnim i tehnièkim propisim | Sanitarni i tehnièki propisi za ureðenje pedikerskog s
Funkcionalno i estetsko ureðenje pedikerskog salona Odravanje higijene u radnom prostoru |
Objasniti uèenicima koje su psihofiziè | Radna odjeæa. Psihofizièke predispozicije za pedikera
Odnos prema radu, ophoðenje s korisnicima usluga | ||
6. | Pedikerski alat i pribor | Upoznati uèenike s vrstama pedikerskog alata i pribora,
njegovom namjenom i uporabom | Vrste pedikerskog alata, uporaba, odravanje, rukovanje, sterilizacija
Vrste pribora, uporaba, odravanje Priprema za obavljanje pedikiranja - priprema radnog mjesta, priprema alata i pribora Priprema kupki za noge |
7. | Pedikiranje | Sustavno i postupno uvoðenje uèenika u postupke pediki | Graða i funkcija koe, gra |
Nestanak zadebljanja koe
Odstranjivanje zadebljanja - priprema rada, izbor alata, naèin rada
Natisak (kurje oèi) - nastanak, uzroci, odstranjivanje natisaka
| |||
8. | Depiliranje | Uèenici trebaju steæi vjePotrebe za depiliranjem
Sredstva za depiliranje Naèin izvoðenja depilacije nogu raznim sredstvima Uèinci depilacije Dezinfekcija nogu nakon priborom depilacije | |
9. | Masaa | Uèenici trebaju steæi vjeRazne tehnike masae nogu i stopala
Sredstva za masau Naèin izvoðenja masa Uèinci masae | |
10. | Kartoteka korisnika usluga | Osposobiti uèenike za pravilno i funkcionalno voðenje | Voðenje kartoteke
Podaci koje kartoteka mora sadravati Upisivanje podataka, koritenje podataka iz kartoteke |
11. | Samostalna zanatska djelatnost | Osposobiti uèenike za otvaranje i voðenje samostalne z | Uvjeti za otvaranje samostalne zanatske djelatnosti
Zakonski propisi, kaznene odredbe |
3. Struèni raèun
3.1. Pregled nastavnih podruèja s vremenskim rasporedom
Red. | ||||
broj | ||||
1. | Raèunske osnove | 40 | - | 40 |
2. | Kamatni raèun | 10 | - | 10 |
3. | Izraèunavanje osobnog dohotka | 10 | - | 10 |
4. | Izraèunavanje materijala i materijalnih tro10 | - | 10 | |
UKUPNO: | 70 | - | 70 |
3.2. Ciljevi i sadraji nastavnih podruèja
Red. | ||||||
broj | ||||||
1. | Raèunske operacije | Savladati osnovne raèunske operacije | Razlomci: èetiri osnovne raèunske operacije s razlomci | |||
Izraèunavanje postotka i udjela mase | ||||||
Usvajanje pojma proporcionalnosti | ||||||
Koristiti mjerne jedinice za masu i volumen | Poznavanje osnovnih mjernih jedinica za masu i volumen i njihove pretvorbe u veæe i manje jedinice | |||||
Sluiti se tablièZnati obrazloiti rezultate raèunanja i mjerenja | ||||||
2. | Kamatni raèun | Izraèunavanje kamata | Usvojiti pojam glavnice, kamatne stope i roka | |||
Znati izraèunavati kamate | ||||||
3. | Izraèunavanje osobnog dohotka | Znati izraèunati na temelju utroenog radnog vrem | Na temelju utroenog materijala i rezultata rada znati izraè4. | Izraèunavanje materijala i tro | Raèunski obraditi tehnoloke postupke | Izraèunavanje materijala i pribora u pedikerstvu
Izraèunavanje otpadnog materijala |
Poznavanje sastava materijalnih trokova | Poznavati kako se izraèunaju zajednièki i pojedina |
4. Dermatologija
4.1. Pregled nastavnih podruèja s vremenskim rasporedom
Red. | ||||
broj | ||||
1. | Graða i funkcija ko-
| 8 | 8
| |
2. | Oteæ- | 6 | 6 | |
3. | Kone bolesti | - | 11 | 11 |
4. | Neke bolesti krvnih ila | - | 4 | 4 |
5. | Bolesti noktiju | - | 6 | 6 |
UKUPNO: | - | 35 | 35 |
Ciljevi nastave:
- steæi osnovno znanje o morfologiji koe i noktiju,
- upoznati osnove opæe patologije oboljenja koe i noktiju i dermatoloke terapije,
-
osposobiti uèenike
da temeljem steèenih
znanja mogu, kada je to potrebno, savjetovati klijente da se obrate
lijeèniku
- specijalisti.
4.2. Ciljevi i sadraji nastavnih podruèja
Red. | Nastavno podruèje | ||||
broj | |||||
1. | Graða i funkcija koUpoznati uèenike s graðom i funkcijom ko
termoregulacija,
| Graða koe, grau i resorpcija
| Graða i funkcija noktiju | ||
2. | OteæZnati pomoæi osobi s lakim o | Mehanièka ote3. | Kone bolesti | Upoznati uèenike s uzroènicima odre | Bakterijske, piodermije, tuberkuloza, lepra, dermatomikoze (gljiviène bolesti), saprofitije, dermatofitije, kandidijaze, sustavi mi |
Upoznati uèenike s:
Najèeæim virusnim bolestima ko | Herpes zoster, boginje, razne vrste bradavica i zatita vakcinacijom | ||||
Parazitarnim konim bolestima | Kone bolesti uzrokovane artropidima i protozoima | ||||
Alergijskim konim bolestima | Kontaktne alergijske bolesti (dermatitis), neurodermatitis, urtikaria | ||||
Nasljednim konim bolestima | Psorijaza | ||||
4. | Neke bolesti krvnih ila vena | Uèenici trebaju prepoznati laka oboljenja krvnih | Proirenje kapilara i
tromboflebitis | ||
5. | Bolesti noktiju | Upoznati uèenike s uzroènicima raznih bakterijskih i g | Gljiviène i bakterijske bolesti noktiju |
5. Manikirstvo s vjebama
5.1. Pregled nastavnih podruèja s vremenskim rasporedom
Red. | ||||
broj | ||||
1. | Alat i pribor za manikiranje | - | 5 | 5 |
2. | Manikiranje | - | 55 | 55 |
3. | Njega ruku i noktiju | - | 10 | 10 |
UKUPNO: | - | 70 | 70 |
Ciljevi nastave:
- postupno uvoditi uèenike u sadraje praktiènih znanja iz manikiranja i njezi ruku i noktiju,
- upoznati uèenike sa suvremenim alatom i priborom za manikiranje, njegom ruku i noktiju te praktiènim mjerama zatite na radu,
- razvijati kod uèenika koncentraciju i panju, strpljivost i urednost u radu,
- stjecati znanja i vjetine u manikiranju te potrebu za permanentnim usavravanjem i proirivanjem struènog znanja.
5.2. Ciljevi i sadraji nastavnih podruèja
Red. | |||
broj | |||
1. | Alati i pribor za manikiranje | Upoznati uèenike sa suvremenim alatom i priborom za manikiranje, njegovim odr | Vrste alata i pribora za manikiranje, rukovanje tim priborom, njegovo higijensko odravanje, sterilizacija pribora
Pripreme za obavljanje manikiranja - priprema radnog mjesta priprema alata i pribora, priprema kupki za nokte i ruke |
2. | Manikiranje | Postupno uvoðenje uèenika u postupke manikiranja nokti | Graða i funkcija noktiju
Stjecanje znanja o oteæenjima i oboljenjima Deformacija noktiju i njihovo ureðenje Èimbenici koji utjeèu na pravilan i nepravilan rast noktiju. Kupke za nokte i pripreme za manikiranje Otklanjanje koice oko noktiju Rezanje i oblikovanje noktiju - izbor alata i pribora, odstranjivanje uraslih noktiju, oblikovanje noktiju Zavrni manikirski radovi - dezinfekcija, masa Upoznati moguænosti ozljeda kod manikiranja, mjere opreza i pruanje osnovne medicinske pomo |
3. | Njega ruku i noktiju | Upoznati uèenike s djelovanjem raznih preparata za njegu ruku i noktiju i savladati razne tehnike masaRazne relaksirajuæe kupke za ruke, losion i kreme za njegu ruku. Za Primjena raznovrsnih preparata za njegu noktiju | |
Skidanje laka za nokte i njega noktiju prije novog lakiranja Upoznati primjenu raznih medicinskih preparata za otklanjanje mrlja i pjega s ruku | |||
Savladati razlièite masa |
Nastavni plan naukovanja temeljen
je na procjeni potrebnog vremena za savladavanje znanja i vjetina
koji su neophodni za ovo zanimanje kao i na duljini trajanja nastave
u pojedinoj kolskoj
godini.
Red. | |||
br. | |||
A. | Praktièni dio naukovanja | 1.080 | 1.080 |
B. | Struèno-teorijski dio naukovanja i vje280 | 280 | |
1. | Primijenjena kemija | 70 | 35 |
2. | Pedikerstvo s vjebama | 140 | 140 |
3. | Struèni raè70 | - | |
4. | Dermatologija | - | 35 |
2.5. | Manikirstvo s vjebama | - | 70 |
UKUPNO: | 1.360 | 1.360 |
Nastavni program naukovanja je okvirni, pa æe obrtnièka kola, zajedno s obrtnicima, izraditi izvedbene programe.
Praktièni dio naukovanja, tehnologija struke i struèni raèun programirani su tako da èine smislenu cjelinu u kojoj se sadraji meðusobno nadopunjuju.
U odabiru sadraja nastavnog programa koriten je princip egzemplarnosti. Pri izradi izvedbenog programa treba uvaavati specifiènosti radionica u koli i obrtnièkih radionica ne naruavajuæi pritom osnovnu strukturu okvirnog programa.
Izvedbeni program mora biti konkretniji, odnosno detaljniji, a sadraj se rasporeðuje sukladno kolskom kalendaru.
Izvedbenim programom konkretno treba reæi koji se dio programa izvodi u koli, odnosno kolskoj radionici, a koji kod obrtnika.
Preporuèa se da svaka obrazovna skupina bude, u svakom polugoditu, kroz utvrðeni didaktièko vremenski blok na naukovanju u koli, a u ostalom dijelu kod obrtnika s kojima nauènik ima sklopljen ugovor o naukovanju. Vremenska dimenzija pojedinog bloka biti æe uvjetovana planom vremena potrebnog za ostvarenje teorijskog dijela naukovanja i vjebi, te planiranog vremena za realizaciju razlike programa u kolskim radionicama.
Praktièni dio programa treba najveæim dijelom realizirati kod obrtnika. Struèni uèitelj koji realizira praksu mora imati majstorski ispit ili priznati majstorski status. Na praksi uèenik vodi dnevnik rada.
Teorijski dio naukovanja i vjebe
ostvaruju nastavnici s visokom struènom
spremom koji su zavrili
studij na odgovarajuæem
fakultetu za odgovarajuæa
podruèja
programa. To pretpostavlja timski rad s unutarnjom podjelom rada
prema znanju i sposobnostima pojedinih struènjaka.
Ispit se sastoji iz praktiènog i teorijskog dijela.
Okvirni sadraji iz praktiènog dijela ispita kojim ispitanik dokazuje steèena praktièna znanja i vjetine moe se definirati ovako:
a) u podruèju pedikerstva ispitanik mora u roku od najvie dva sata napraviti jedan od sljedeæih zadatka:
1. kompletno pedikiranje zdravih nogu (ukljuèujuæi pripremne i zavrne radove),
2. ureðivanje deformiranih noktiju i obrada uljeva,
3. odstranjivanje natisaka (kurje oèi) na prstima, tabanima i petama,
4. masau stopala i nogu s odabirom odgovarajuæih sredstava za masau i njegu stopala i nogu,
5. depiliranje (mehanièko i kemijsko) i njegu nogu nakon depiliranja.
b) U podruèju manikristva ispitanik mora u roku od najvie dva sata napraviti jedan od sljedeæih zadataka:
1. kompletno manikiranje (ukljuèujuæi pripremne i zavrne radove),
2. masau aka i ruku s odabirom odgovarajuæih preparata za masau i njegu ruku.
Sadraji iz teorijskog dijela ispita utvrðuju se iz Pedikiranja s vjebama i Manikiranja s vjebama.
Klasa: 311-01/97-01/213
Urbroj: 526-01-97-21 Zagreb, 30. lipnja 1997. |
|