586
Na temelju članka 49. stavka 3., članka 55. stavka 2., članka 56.
stavka 3. Zakona o sigurnosti u željezničkom prometu (»Narodne novine«, br.
77/92 i 26/93) ministar pomorstva, prometa i veza donosi
Članak 1.
U Pravilniku o kriterijima, postupku, načinu utvrđivanja i osiguranja
križanja željezničke pruge i ceste (»Narodne novine«, br. 32/94 i 96/94), iza
članka 22. dodaje se novi članak 22a. koji glasi:
»Članak 22a.
Na cestovnim prijelazima čiji su uređaji za osiguravanje prometa
tijekom domovinskog rata uništeni ili su zbog oštećenja u ratu neupotrebljivi,
sigurnost prometa privremeno se može osigurati propisanom preglednošću s ceste
na željezničku prugu i prometnim znacima.
Vlakovi i željeznička vozila preko prijelaza iz stavka 1. ovoga članka
mogu voziti ograničenom brzinom, prema stvarno osiguranom trokutu preglednosti,
ali ne većom od 20 km/h.
Izuzetno, od stavka 2. ovoga članka vlakovi i željeznička vozila se
moraju zaustavljati ispred cestovnih prijelaza:
– na križanju željezničke pruge i državne ceste,
– na križanju ceste i dvokolosiječne ili paralelne pruge,
– na križanju ceste i željezničke pruge, kada se ne može osigurati
trokut preglednosti,
– u nezaposjednutom kolodvoru ukoliko se na kolosijeku ostavljaju željeznička
vozila,
– koji se nalaze na području zaposjednutog kolodvora.
Usklađivanje postojećeg stanja
sa stanjem prije uništenja i oštećenja uređaja iz stavka 1. ovoga članka
obavit će se prioritetno sukladno planovima razvoja i održavanja željezničke
infrastrukture.
Ministarstvo pomorstva,
prometa i veza, na zahtjev HŽ, odobrava cestovne prijelaze iz stavka 1. ovog
članka i određuje rok do kojeg odobrenje vrijedi.«
Članak 2.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu
osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 341-01/01-01/17
Urbroj: 530-05-01-4
Zagreb, 5. travnja 2001.
Ministar
mr. sc. Alojz Tušek, dipl. ing., v. r.